פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיצויי פיטורין

נטלי קורן 10/10/16
ברצוני לדעת אם התפטרתי האם מגיע לי 100 פיצויים מהקופה, נאמר לי שמגיע לי 72 אחוז ומנגד נאמר שישנו חוק חדש שניתן לקבל 100 אחוז כלומר את מלוא הפיצויים. מהו הנכון?

פיצויי פיטורין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16

תלוי. במידה והתפטרת שלא בדין מפוטר ולא חל עליך סעיף 14 לחוק פ"פ או הסכם קיבוצי או צו הרחבה שמקנה לך פיצויים מלאים - אתה זכאי במקרה של התפטרות רק ל- 72% פ"פ . בכל מקרה אחר כאמור לעיל - 100%. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות לאחר חופשת לידה

רינה 10/10/16
שלום רב. במידה ואני בוחרת להודיע על עזיבה לאחר חופשת לידה משום שהתקבלתי לעבודה במקום אחר. האם עדיין אני זכאית לפיצויים?
האם התשובה משתנה כאשר במקום העבודה החדש אני אעבוד פחות שעות ואהיה זכאית ליותר שעות טיפול/מחלה בילדים?
בנוסף, האם חלה עליי חובת הודעה מוקדמת גם במקרה של עזיבה אחרי חופשת לידה?

התפטרות לאחר חופשת לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16
על מנת להיות זכאית לפ"פ - את צריכה להתפטר לשם גידול ילדך. או שמצאת מקום עבודה אחר קרוב יותר לביתך או עם פחות שעות עבודה וזאת במידה והמעסיק כמובן לא הסכים כי תעבדי בפחות שעות . 
 וכן הודעה מוקדמת כדין את מחוייבת לתת. בכל מצב. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נקודת זיכוי

רוית 10/10/16
שלום
יש לי בן בן 12 מנישואים קודמים היה חי איתי עד לפני שנה
ואז עבר לחיות עם אביו.
לפי פס"ד אני ממשיכה לקבל עליו קצבת ילדים 
מה עליי לרשום בטופס 101 ??
האם עכשיו יורידו לי את נק' הזיכוי עליו רטרו ?? וקדימה ??

אני מציעה לך להיוועץ בענין עם יועץ מס.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה ומשכורת

יהושע 10/10/16
שלום רב. המשכורת שלי בנויה מעמלות ובסיס גלובלי והאם תשלום הפנסיה הוא
משניהם או רק בסיס? לעומת זאת במקום עבודה קודם השכר היה שעתי פלוס עמלות מה עם
העניין הזה? 

פנסיה ומשכורת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/10/16
עמלות עקרונית הן חלק מהשכר הקובע לפנסיה ולפיצויים. ולכן יש להפריש בגינן לקרן הפנסיה. כמו כן אין זה חשוב האם אתה מקבל את שכרך ע"ב שעתי או ימי או חודשי  - שכר בצירוף עמלות = שכר קובע. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינויים בתלוש המשכורת שלי ללא ידיעתי

יניב 10/10/16
שלום,

חודש שעבר שמתי לב שבשלושה חודשים האחרונים החברה בה אני עובד מוסיפה שתי שורות של גילום רכב עבודה (חיוב כפול לצורכי מס) .הדבר נעשה כתוצאה מטעות של הנהלת החשבונות שלא חייבה כמה חודשים בתחילת השנה את התלושי המשכורת שלי בגילום הרכב.
השאלות שלי הם:
1. האם מותר לחברה לבצע שינויים בתלוש המשכורת שלי בלי לידע אותי? ובלי הסכמתי?
2. הופעת שורת הרכב פעמיים מגדילה לי את הברוטו משמעותית ואני משלם על כך יותר מיסים שמקטינים לי את הנטו. האם מותר למעסיק לעשות זאת?

בברכה,
יניב

גילום שווי רכב

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16
יניב שלום , כפי שאני מבינה מדובר במקרה של טעות שנמשכה מס' חודשים מועט. ולא טעות בחישוב אופן הגילום ו/או ענין הגילום עצמו ולכן אין כל מניעה לתקן את הטעות. לגבי ענין המיסוי - במידה וניתן לשעות משהו על מנת לגרום להקטין את הנזק - אני מציעה שתיוועץ ביועץ מס. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה מאולצים

אורלי ק. 10/10/16
שלום רב, 
אני עובדת כמנהלת משרד פרטי כשלושה חודשים, בהיקף משרה חלקי (כ-5 שעות בממוצע, 4 ימים בשבוע), ובתשלום שעתי.  
המעסיק שלי הורה לי שלא להגיע לעבודה כי שכח להשאיר לי את מפתחות המשרד (זה קרה כבר בשני ימי עבודה נפרדים) - האם מגיע לי שכר עבור ימים אלה? באיזה היקף? 
תודה מראש. 

ימיי חופשה בכפיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16
אורלי שלום רב, אכן מגיעים לך תשלום עבור ימים אלה. בהם כבר הגעת לעבודה ועמדת לרשות המעסיק. התשלום עבור שני ימים אלה יהיה לפי שווי יום עבודה שלך דהיינו 5 שעות עבודה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה מאולצת ללא תשלום

:) 10/10/16
אני בעבודה פחות משלושה חודשים, ובכל המועד סוכות מאלצים אותנו לצאת לחופש ללא תשלום , זה חוקי??

חופשה מרוכזת בסוכות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16
חופשה מרוכזת בהחלט לגיטימית. במידה ואין לך מספיק ימי חופשה בצבירה - אזי שכרך יקוזז בהתאם. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה חודש אחד כשקרן פנסיה פעילה

מיכל 10/10/16
שלום,
אם עבדתי חודש אחד בלבד (או חודשיים) ואז פוטרתי/התפטרתי אצל מעסיק בזמן שהקרן  פנסיה שלי היתה פעילה, האם מגיע לי הפרשה לפנסיה?

הפרשות לפנסיה מהיום הראשון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/10/16
כן. אומנם הדין מחייב את המעסיק לה]פרשות רק אחרי 3 חודשי עבודה - אבל לעניות דעתי בגלל שהחיוב הוא החל מהיום הראשון - בכל מקרה לעובד מגיעים פנסיה גם אם עבד הוא רק חודש אחד. כמובן במידה והייתה לו קרן פנסיה פעילה 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה ביום כיפור

יאנה 09/10/16
שלום ,
אני עובדת בחברת סיעוד בתור מטפלת בבית חולים.
אני מקבלת 30 לשעה ונותנים לי עבודה ביום כיפור 29 שעות ברציפות ב-40 לשעה אבל ללא שעות נוספות . אני לא מבינה את החוקים ומעוניינת בעזרה איך מחשבים 29 שעות לפי החוק?
תודה

חישוב עבודה בחג

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/10/16
יאנה שלום,
עבור עבודה בחג על המעסיק לשלם לך 45 ש"ח לשעה . בגין 8 שעות עבודה או 9. לכל היותר. עבר שעתיים נוספות - שעה 10 +11 על המעסיק לשלם לך 56.25 ש"ח ועבור שאר השעות החל מהשעה 12 ואילך 67.5 ש"ח. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור ימי מחלה

דן 09/10/16
שלום!
אני עובד פחות משלושה חודשים כשכיר בסופר. בחצי משרה. נעדרתי ימיים עקב טיפולי שיניים. האם צריכים לשלם לי עבור ימים האלו ?

ימי מחלה - צבירה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/10/16
דן שלום רב, 

לעובד עובד משרה מלאה - נצברים 1.5 מחלה בחודש. לעוד בחצי משרה 75% יום עבודה לחודש. באם היו  צבורים לך מספיק ימי מחלה וברשותך אישורי מחלה מתאימים תוכל לקבל תשלום עבור ימי המחלה כדין .  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי לידה (חישוב 3 חודשיים לשכר החודשי של היולדת)

מורן 09/10/16
לאחר החוק החדש של בנק ישראל שמחייב לפתוח חשבון בנק גם למוגבלים בבנק
ישראל פתחתי חשבון ותוך יום כבר היה עיקול על החשבון המטרה שלי הייתה בסך הכל לקבל
את קיצבת הילדים החודשית שלי את מענק הלידה הקרב ובא ואת החישוב של 3 חודשי המשכורת
האחרונים שלי האם מותר לעקל לי את הכסף או חלק ממנו או בכלל לגעת לי בכסף
???

מורן שלום רב אנא פני לפורום המתאים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/10/16


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין אחרי 11 חודש ו3 ימים

מיכל 09/10/16
שלום
פוטרתי לאחר 11 חודש ו-3 ימים בתירוץ של חוסר תקציב. שאלתי האם אוכל לקבל פיצויים של חודש אחד מאחר וזה קרוב לשנת וותק? האם אוכל לקבל דמי הבראה כי זה קרוב לשנת וותק?
תודה רבה חג שמח

פיטורין בסמוך לשנת וותק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/10/16
מיכל שלום רב, 
לצערי לא תוכלי לקבל דמי הבראה - אלא ניתנים לעובד רק באם הוא השלים שנת וותק. לגבי פ"פ - אולי כן. זה מאוד תלוי- כל מקרה נבחן לגופו.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות – חישוב בפיצויים והפרשה לפנסיה

09/10/16
שלום,

אני עובד שעתי, במשרה משתנה מחודש לחודש, כלומר כל חודש מספר השעות משתנה בהתאם למה שאני יכול לבצע במסגרת העבודה (לפעמים 150 שעות לפעמים 200 ולפעמים גם 100), לא קיים כל הסכם קיבוצי ביני לבין המעסיק .
משמרת בעבודה הינה כ6 שעות, אך בפועל תמיד נמשכת יותר .
המעסיק משלם שעות נוספות מהשעה השמינית (125%) ומהשעה העשירית (150%) .
גם אם אבצע 200 שעות בחודש (14 מעל המשרה המלאה - הן לא ייחשבו לי כשעות נוספות מכיוון שהמשרה היא חלקית ומשתנה) .
המעסיק רושם בתלוש את השעות הנוספות כשעות נוספות מלאות ולא כתוספת על שעה נוספת, כלומר :
כל השעות שביצעתי ברצף במשמרת עד השעה השמינית נרשמות בשכר היסוד, השעה השמינית עד השעה העשירית נרשמות כשעות נוספות 125% והשעה העשירית ואילך נרשמות כשעות נוספות 150%, כמו כן שעות מוצ"ש נרשמות גם בסעיף נפרד .
כלומר אם ביצעתי משמרת של 11 שעות, הן יפורטו בצורה הבאה :
שכר יסוד - 8 שעות .
שעות נוספות 125% - 2 שעות .
שעות נוספות 150% - 1 שעה .
האם הרישום הנ"ל תקין ? והאם המעסיק לא אמור לרשום את זה בצורה הבאה :
שכר יסוד - 11 שעות .
תוספת 25% - 2 שעות .
תוספת 50% - 1 שעות .
?
אסביר למה הדבר משנה ומשמעותי, לפי מה שהבנתי ההפרשה לפנסיה מתבצעת משכר היסוד בלבד ולא מהשעות הנוספות, כלומר כל שעה שמינית ואילך שאעבוד לא יופרש ממנה לפנסיה, כמו כן גם מהשעות אשר אני עובד במוצאי שבת לא מופרש לפנסיה . האם אני צודק ?

השאלה השניה שלי מאוד זהה, אך היא בנושא פיצויי הפיטורין במידה ופוטרתי מעבודתי, האם בחישוב הפיצויים נכללים השעות הנוספות שביצעתי כפי שפירטתי ?
גם כאן רישום השעות ה"מיוחדות" משמעותי ברישומו, האם אני צודק ?

שעות נוספות אופן חישוב

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/10/16
עומרי שלום רב,
אין הפרשות לפנסיה או לפיצויים מהשעות הנוספות וכן הרישום כפי שהצגת אותו - נכון ומדוייק. דהיינו אין לפצל מהשעה הנוספת את שכר היסוד ואת האחוזים שהמשולים על השעה הנוספת אלא כל השעה עצמה נחשבת שעה נוספת. ממנה אין הפרשות .
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה לפנסיה עבור שעות נוספות

רובין 11/10/16
ישנם מגזרים מסוימים שכן זכאים להפרשה לפנסיה עבור שעות נוספות.
למשל עובדי השמירה והאבטחה.
אתה צריך לבדוק אם על  המגזר שבו אתה עובד ישנו צו הרחבה המחייב את המעסיק להפריש לפנסיה גם עבור השעות הנוספות.
בהצלחה.

ירידה למשרה חלקית באישור רופא תעסוקתי

אלי 09/10/16
שלום רב.

ירידה ל 50 אחוז משרה מ 100 ע"י אישור זמני ל 3 חודשים מרופא תעסוקתי, האם יש השלמה של תשלום ל 100 אחוז משרה ע"י המעסיק? האם זה חובה? והאם ההשלמה באה מימי המחלה שנצברו?

ירידה בהכנסות עקב ירידה באחוזי משרה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/10/16
לא. המעסיק אינו חייב להשלים את השכר או לקבל את העובדה כי את חייבת לעבוד ה- 50% משרה. יחד עם זאת במידה ואת עוברת לעוד בחצי משרה באופן זמני - אולי תוכלי לקבל השלמה באמצעות ביטוח לאומי - אני מציעה לך לבדוק אפשרות שכזו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת משכורת אחרונה

אליס 09/10/16
התפטרתי מעבודתי (עבדתי 10 חודשים) בתאריך 22.09, כל משכורת היו מעבירים לחשבון ב1 לכל חודש, שבוע שעבר שמתי לב שבתאריך 5.10 עדיין לא קיבלתי את המשכורת שלי. דיברתי עם החשב שכר ונאמר לי שאכן לא העבירו את המשכורת שלי כי אצלם נהוג שאת המשכורת האחרונה מעבירים בצ'ק וגם זה רק אחרי שאני צריכה להגיע לשם ולחתום על מכתב שרשום בו שקיבלתי את כל התנאים , הפיצויים ( למרות שאין להם סעיף 14 ואני זאת שהתפטרה) והשכר שמגיעים לי. האם זה חוקי לא להעביר לי את המשכורת?! ולהביא לי תנאי לקבלתו בצ'ק?!
תודה רבה.

אי תשלום שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/10/16
לא. אסר להתנות את קבלת השכר בחתימה על מסמכים . ולכן על המעסיק היה לשלם לך את השכר עד 9 לחודש. אם הוא לא עשה כן הוא מלין את שכרך על כל המשתמע מכך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי מאמבולנס- מסירת מסמכים למעביד

אלינור 09/10/16
שלום,לפני כשבועיים התעלפתי מיד לאחרסיום משמרת ופוניתי באמבולנס למיון לא אשפוז. קיבלתי אישור שהמקרה יחשב כתאונת עבודה והתשלום עבור הפינוי יתבצע דרך המעסיק. לשם כך התבקשתי למסור את כל המסמכים מבית החולים כולל טופס שחרור. השאלה שלי היא האם ישנה אפשרות למסור מסמך אחר מרופא משפחה או גורם אחר במקום הטופס שחרור? בטופס זה ישנו מידע רפואי  שאיני מעוניינת לפרסם ברבים ובטח שלא במקום עבודתי (חשוב לציין שמידע זה לא פוגע בכושר עבודתי ולא מהווה איום לפיטורים אלא דבר שאיני גאה בו..)
תודה מראש

מסירת מסמכים רפואיים למעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/10/16
לעניות דעתי את המסמכים יש למסור לביטוח לאומי  או לקופ"ח אף שמדובר בתאונת עבודה ולא למעסיק. בדקי זאת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה לפיצויים והשהיית פיטורין

סתוית 08/10/16
האם אני יכולה לתבוע על מצב בעבודה שלא פיטרו ולא נתנו לי עבודה ולא אמרו לכמה זמן וגם כדי לקבל פיצויים בבית דין לעניני עבודה , האם אפשר וכדאי לתבוע לבד?

תביעה לפיצוים והשהיית פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/16
שלום רב
על פניו ככל והמעסיק לא מספק לך עבודה ואתה זמין לעבודה הוא מפטר אותך ללא שימוע ושלא כדין כדאי ראשית לפנות ליו באופן ברור ולדרוש השבה לעבודה ושיבוצך לעבודה ולציין מפורשות שאם לא יעשה זאת תראה בכך כאילו פוטרת לאחר מכן ככל ולא עושה זאת ולא מפטר באופן מסודר ניתן לתבוע אפשרי לעשות זאת לבד אך כמו בכל דבר תמיד עדיף עם מי שמבין ומתמקצע בתחום

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות – פנסיה ופיצויים

מחבר 07/10/16
שלום וברכה,
1. יש משהו מאוד ספציפי שאני כבר כמה זמן מנסה לברר ולא לגמריי מצליח.שעות נוספות כרכיב חישוב לפנסיה ופיצויים.אני עובד שעתי. אני מקבל כסף על כל שעה וזה מצטבר למשכורת חודשית. אם עשיתי בחודש 200 שעות (14 יותר ממשרה מלאה רגילה) - אבל קיבלתי רק 100 אחוז שכר על כל השעות האלה, ובתלוש לא קיבלתי תוספת על שעות נוספות לכאורה, האם ההפרשה של ה-12 אחוז היא על כל ה-200 שעות או רק על 186 שעות? אותה שאלה למעשה לגביי מצב בו פוטרתי. האם כשאני מחשב פיצויי פיטורין אני מחשיב את השעות האלה?אני מבין ששעות נוספות לא נחשבות בד"כ, אבל כאן לא קיבלתי תשלום על שעות נוספות מעבר ל-100 אחוז הרגילים.
2. נקודה נוספת: האם פיצויי פיטורין אני מחשב לפי ממוצע השעות הנחשבות לפיצויים ב-12 החודשים האחרונים או רק לפי משכורת אחרונה? אין לי משכורת קבועה וכן היו שינויים קלים גם בשכר היומי וגם בכמות השעות במהלך התקופה הזאת, לכן תהיתי.
תודה!

תשלום שעות נוספות ופיצוים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/16
שלום רב
ההפרשות הפנסיוניות והפיצוים מחושבים לפי שכר בסיס ברוטו כאשר מדובר ב186 שעות- היקף משרה מלאה לא משלמים על מעבר לכך ואף מצב בו אתה מקבל בגין 200 שעות תשלום של 100% ללא שעות נוספות הוא לא תקין
חישוב פיצויים נעשה כאשר לא מדובר במשכורת קבועה לפי ממוצע משכורות שנה אחרונה לפי 186 שעות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר הוצאות ביטח רכב ונסיעות

אלה שרון 07/10/16
שלום
אני עובדת בארגון 3 שנים
עבודתי היא עבודה שדורשת ניידות רבה( רוב הזמן בנסיעות) לפי החוזה אני מקבלת החזר הוצאות דלק+ בלאי של רכב.
מאחת העובדות לפני מספר ימים גיליתי שלפי החוזה שחתמתי עליו אני אמורה לקבל החזר של הוצאות ביטוח על הרכב+ טטס
בחישוב של 3 שנים יוצא15000
אומנם זאת טעות שלי שלא הסתכלתי בפרטי החוזה אך גם מנהלי לא טרחו לומר לי זאת.
האם אפשר לבקש את הכסף רטרואקטיבית ? האם הם יכולים לומר שזאת אחריות שלי ולא הגשתי בזמן את הביטוחים? 
בנוסף לא הפרישו לי קרן השתלמות( שעל פי החוזה אמורים לאחר חצי שנה) גם על על כך גיליתי מאחת העובדות
האם גם את קרן ההשתלמות אוכל לבקש רטרואקטיבית ? 
תודה מראש
אלה

החזר הוצאות רטרואקטיביות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/16
שלום רב
ברמת העיקרון ניתן לדרוש רטרואקטיבית אך יש לבחון לעומק את החוזה ותנאיו על מנת לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

דורין 07/10/16
שלום רב,
ברצוני לשאול שאלה בנוגע לימי מחלה.
לאחרונה עברתי ניתוח קוסמטי- רפואי בבית חולים ונעדרתי ממקום עבודתי למשך כחודש.
הגשתי את מלוא הטפסים הרפואיים שלי על מנת לקבל את ימי המחלה המגיעים לי אך נאמר לי שמשום שנראה כי הניתוח קוסמטי הפוליסה של חברת הביטוח עמה עובד מקום עבודתי לא מכסה ניתוח מסוג זה.
האם זה הגיוני? חוקי?

ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/16
אין קשר לחברת הביטוח- זו בעיה בין המעסיק אליהם מבחינת המעסיק ככל ויש לזכותך צבורים מספיק ימי מחלה ויש לך אישור רפואי שאת נדרשת להיעדר מהעבודה בגין מצב הרפואי נוכח הניתוח על המעסיק לשלם לך ימי מחלה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מפרעה בתלוש משכורת

סאלי חדד 07/10/16
שלום לכולם עבדתי במפעל 7 ימים בערך 9 שעות וחצי ביום כשקבלתי תלוש משכורת היה רשום 8 שעות והתעריף הוא 27 לשעה ובתלוש למטה רשום סכ"ה 1800 שח נטו אני אמורה לקבל  שלמו לי רק 1400 שח ולבנות שעבדו איתי רשום להן סכום אחר המעסיק אומר שזאת כאילו "הלוואה" האם מותר לעשות דברים כאלה?? אם לא מה לעשות ? תודה

יש לבחון את תלוש השכר על מנת לענות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/16
על המעסיק בעיקרון לשלם לך את השכר המגיע לך במלואו אלא באם ישנם ניכויים שמבוצעים מהתלוש והם נעשים כדין

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש חובה לחתום על סעיף 14 לפי דרישת המעסיק

דגנית ארדי 07/10/16
שלום, אני עובדת בחברה פרטית שבה אין סעיף 14, לאחרונה קבלתי תוספת שכר והמעסיק רוצה שאחתום על סעיף 14.
בחברה אין הסכם קיבוצי.
השאלה: האם אני חייבת לחתום על סעיף 14 לפי דרישת המעסיק?
האם זכותי לא לחתום על סעיף 14 לפי דרישת המעסיק בחברה שבה אין סעיף 14 ואין הסכם קיבוצי?

חתימה על סעיף 14

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/16
שלום רב
ברמת העיקרון זכותך לסרב לחתום על סעיף שלא היה קיים עד היום אבל בפועל לא ברור לי מדוע לסרב שכן זה רק יכול להיטיב איתך שכן גם אם תתפטרי אז בגין התקופה בה את חתומה על סעיף 14 תהיי זכאית לפיצוים וסעיף זה לא חל רטרואקטיבית בגין התקופה בה לא היית חתומה עליו כך שבמקרה של פיטורים המעסקי יצטרך להשלים בגין התקופה הקודמת.
בכל מקרה כיום חל אוטומטית סעיף 14 על מרבית מהמשכורת שכן ההפרשה לרכיב הפיצוים מכוח החוק היא חובה והוא בגין אחוז המתקרב לאחוז ההפרשה על פי סעיף 14

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בשבת וחג

עמי 07/10/16
שלום,אני עובד בחברה גלובלית בשכר גלובלי ונאלץ מדי פעם לעבוד בשבת ובחג (לא מדובר בעבודה המערבת פיקוח נפש כמובן).האם זה חוקי?האם במידה ואני עובד, אני יכול לדרוש כי יפדו לי ימי חופשה בגין אותם ימים? תודה מראש

עבודה בשבת וחג

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/16
שלום רב
ראשית יש לבחון את הסכם העסקתך ודוח הנוכחות שלך על מנת לענות
שנית עבודה בשבת וחג מזכה בתשלום שעות נוספות ויש לבחון כי אכן אתה מקבל זאת ויש אף לבחון האם אכן ניתן להעסיקך בשבת מבחינת מקום העבודה באשר לימי חופשה לא הבנתי מדוע לבקש שיפדו לך ימי חופשה בגין ימים אלה?

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרת סטודנט

יעל 06/10/16
שלום,שאלה כזאת: עובדת, עובדת מספר שנים במשרת סטודנט. עובדת סיימה את התואר אך טרם קיבלה זכאות כי הליך זה לוקח מספר שבועות. כן קיבלה אישור שעמדה בדרישות כלליות לתואר בוגר. עובדת הודיעה למעסיק על כך שאינה יותר סטודנטית והציגה אישור זה. מעסיק מעוניין להמשיך להעסיק את העובדת במשרת סטודנט כל עוד לא יוצג בפניו אישור סופי לזכאות לתואר. האם מותר למעסיק לפעול כך? 

משרת סטודנט

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/16
שלום רב
יש לבחון את הסכם ההעסקה וכן את הענף הספציפי והנחיותיו על מנת לענות אך על פניו כל עוד אין אישור רשמי על קבלת התואר אכן בפועל טרם ניתן להעסיק כבעל התואר ויש להמתין לאישור זה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עמלות בחודש האחרון לפני לידה

זוהר ברקוביץ 06/10/16
שלום רב,
אני עובדת כמנהלת תיקי לקוחות ויש לי לקוחות אשר צריכים לחדש את המנוי במהלך החודש. 
האם גם אחרי הלידה אני זכאית לקבל את עמלות המכירה על הלקוחות שלי? האם קיים חוק בעניין זה?

תשלום עמלות בחופשת לידה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/16
שלום רב
ראשית יש לבחון את הסכם העסקתך ובאיזה עמלות מדובר אך ככל ומדובר בעמלות בגין עבודה שנעשתה על ידך ואשר בשוטף היו מגיעים לך אין סיבה שבשל חופשת הלידה לא תקבלי תשלום זה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן