פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

העברה בנקאית ללא תלוש

מיכל 20/10/16
שלום
היום עשיתי סדר בטפסים להגיש להחזר מס לשנת 2012 וחיפשתי תלושים.
מסתבר שעבדתי 3 חודשים בשנת 2012 ללא חוזה וללא תלושים, רק העברה בנקאית.
האם ניתן לדרוש ממעסיק בדיעבד תלושי שכר והפרשות?

העברה בנקאית

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/10/16
שלום רב
ראשית ניתן לפנות למעסיק - ייתכן שיש אצלו במערכת את הדברים. שנית האם לא קיבלת טופס 106 לשנת 2012? 
לגבי דרישת הפרשות וכיוב יש לבחון האם מגיע לך ואת כל הנתונים על מנת לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחוזי משרה

פזית 20/10/16
שלום אני עובדת בחברה 18 שנים שנכנסתי להריון סוכם בע״פ שכשאחזור לעבודה
אעבוד 7 שעות אך יחשיבו לי כמשרה מלאה, במשך 3 שנים כך זה היה לאחר מכן החליפו
מנהלים וצוות בכוח אדם והנהלת חשבונות ושינו לי ל82% במקום 100% לא היה לי למי
לפנות ועשיתי טעות שלא התווכחתי. כעת עולה הנושא כי שלחו מייל שימי חופשה , מחלה ,
הבראה וכו׳ ישולמו לפי אחוזי משרה וגם נוכחתי לדעת שלא לכולם שינו. השאלה אם יש
אפשרות לשנות רטרואקטיבית ומה לגבי תשלומים לבטוח לאומי, מס הכנסה ובטוח מנהלים ,
אם אני צריכה לשלם הפרשים? אודה על תשובתכם

אחוזי משרה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/10/16
שלום רב
ראשית יש לבחון את התלושים שלך ואת הנתונים על מנת לענות ולהבין מה המשמעות הכספית.
מכל מקום ככל וחלף זמן מהשינוי ולא הלנת על השינוי אז את בבעיה כי הסכמת לשינוי בהתנהגות.
ככל והשינוי בפועל בחישוב הזכויות הסוציאליות שונה רק כעת לכך שיהיה על בסיס היקף המשרה הנמוך יותר אז ייתכן וניתן לטעון כי זוהי הרעת תנאים כאמור- יש לבחון לעומק את הנתונים 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה

מיה 20/10/16
שלום,
במידה ועובד מבקש חופש של מס' ימים העבודה, והחופש הוא לצרכים אישיים/נופש/ בדיקות, האם הוא מחויב לדווח את מטרת החופש למעסיק?

האם אני חייב להגיד למעסיק למה אני רוצה יום חופש?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/10/16
שלום רב
העובד לא מחויב לדווח את מטרת החופשה למעסיק אבל לתשומת ליבך כי מי שמחליט האם לאשר את החופשה או לא הוא המעסיק והוא לא מחויב לאשרה בימים אשר את מעוניינת בהם ולכן ככל ומדובר במטרה חשובה אז לעתים יש לשקול האם לא כדאי לערב את המעסיק על מנת שייטה לאשר את החופשה.. אבל מבחינת חובה- אין חובה לעובד להסביר למעסיק את הסיבה לבקשתו לימי חופש ואין למעסיק חובה להסכים לבקשה של העובד והמעסיק רשאי להחליט מתי יהיו ימי החופש

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בזמן חפיפה

עדי 19/10/16
שלום, קיבלתי לתפקיד אחראי משמרת עובד שעשה עליי רושם טוב. ציינתי את חשיבות המשרה ואת זה שאני מחפשת עובד לתווך רחוק אבל למינימום חצי שנה בגלל החפיפה הרצינית שאני משקיעה. העובד אמר שאין סיכוי שימצא עבודה בתחומו (סיים לימודים ) בחצי שנה הקרובה. התחלנו חפיפות ולאחר כשבוע-שבועיים העובד הודיע שעוזב כי מצא עבודה בתחומו. 
אציין שהיה לי מועמד נוסף שדחיתי בגלל שקיבלתי את העובד הנ"ל. רק לאחר חודש מיום התפטרותו של העובד הצלחתי למצוא מועמד מתאים נוסף שקיבלתי.

האם אני מחוייבת לשלם לו שכר עבור החפיפות?  במידה והוא יגיע עם זה לבית דין, האם יש לי סיכוי לזכות?
אני מרגישה מנוצלת :/

עובד שהתפטר בזמן חפיפה זכאי לתשלום?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

עדי שלום,

חד משמעית כן! את חייבת לשלם לעובד שכר עבור השעות/ימים בהם עבד אצלך ועבר חפיפה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת חג שמח,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טענות שיקריות במכתב ההזמנה לשימוע ובמהלכו

אופיר 19/10/16
שלום,

לפני כשבוע, ובאופן מפתיע, קיבלתי מהמעסיק מכתב הזמנה לשימוע. במכתב השימוע נטענו טענות הזויות ושיקריות כסיבה לפיטורים וכך גם במהלך הליך השימוע עצמו. 

אציין כי יש ברשותי ראיות ברורות על מנת להראות שהמעסיק שיקר בסיבתו לפיטורים וכי ככל הנראה הוא פיטר אותי רק על מנת להתנכל בי משיקולים לא מקצועיים.

האם מדובר בפיטורים שלא כדין ובחוסר תום לב? 

האם אני יכול לתבוע את המעסיק על שהוא שיקר במכתב ההזמנה לשימוע בנוגע לסיבות הפיטורים? 

מה ניתן לעשות כנגד טענות שיקריות בפיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

אופיר שלום,

כאשר מעסיק רוצה לפטר עובד עליו לערוך לו שימוע ולציין את הסיבות האמיתיות בגינן נשקלים הפיטורים, כדי שהעובד יוכל להיערך ולהתגונן כראוי.

משאלתך עולה כי לא כך התנהל השימוע ולכן הוא היה לא תקין, ומשכך גם הפיטורים נעשו שלא כדין.

נראה כי קיימת לך עילת תביעה בגין פיטורים שלא כדין.

מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני כדי למצות את כל הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת שנה טובה,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

עובד 19/10/16
שלום
אבקש לקבל הסבר אודות חישוב שכר שעתי.
אני עובד במקום ומקבל שכר חודשי קבוע  כל חודש.
שעות נוספות מתחילות להיספר אחרי 9 שעות עבודה.
ברוב המקרים אני עוזב את מקומי בארוחת הצהריים.
אני מקבל הצעות עבודה שמציעים שלי שכר שעתי כמו שאני מקבל היום,אבל בחישוב חודשי יוצא יותר נמוך ב300 400 שקל ממה שאני מקבל כעת.
איך הדרך הנכונה לחישוב שכר?



תשובה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

שלום,

ישנם מקומות עבודה שמשלמים שכר חודשי קבוע שאינו משתנה בהתאם לשעות העבודה בפועל וישנם מקומות עבודה בהם משולם שכר לפי שעות העבודה שמבוצעות בפועל.
שאלתך לגבי הדרך הנכונה לחישוב שכר לא ברורה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכיבי שכר בפיצויים ואבטלה – בונוסים ורכב צמוד

אדי מירנסקי 19/10/16
שלום ,
בתפקידי הייתי אחראי על מס׳ סניפים , אשר בהגיעם ליעדים קיבלתי בונוס על כל אחד מהם , כך שבתלוש השכר כל חודש נרשם סכום שונה .
הבונוס לא היה ממכירות אישיות שלי , אלא תחת אחריותי ומנהלי סניפים .
האם הבונוסים הללו צריכים להיחשב כחלק לחישוב פיצויי פיטורין וגם לצורך דמי אבטלה ?
בנוסף היה לי רכב צמוד , אשר שימש לאחר העבודה כרכב לשימוש פרטי (בשימוש הפרטי שילמתי הוצאות דלק וכביש 6 בעצמי ודיווחתי על נסיעות פרטיות ) .
האם שווי שימוש במקרה כזה הוא רכיב שכר לחישוב פיצויים וגם אבטלה ?

עמלות שלא על בסיס מכירות אישי - מרכיב לפיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

אדי שלום,

משאלתך עולה כי מדובר בעמלות שלא על בסיס מכירות אישי.

רק עמלה שמשולמת על בסיס מכירות אישי נלקחת בחשבון כרכיב לחישוב פיצויים. לכן, אתה אינך זכאי לכך.

שווי שימוש ברכב אינו נלקח בחשבון גם הוא לצורך חישוב פיצויים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת שנה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה בחוה״מ

שירלי חמד 19/10/16
שלום רב
אני עובדת מזה כשנה במקום שבו הבעלים חרדי
בכל חג סוכות ופסח מוציאים לחופשה מאולצת ושערי החברה סגורים...
החברה הכניסה אותי למינוס 5 ימים ע״ח החגים שעברו (לאחר חודשיים בעבודה הייתי כבר במינוס 3 ימים)
ועכשיו רוצים להכניס למינוס נוסף על חשבון החגים העתידיים כך שעוד לפני שהתחלתי את השנה השניה בעבודתי אני כבר במינוס של ימים וללא ימי חופשה כלל,
סמנכל החברה אמר לי שאין חוק בנושא זה ושאם יש הוא רוצה שאראה לו אותו...
אנא עזרתכם

חופשה כפויה בחול המועד

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

שירלי שלום,

מעסיק יכול להוציא עובד לחופשה כפויה בימי חול המועד.

אם לעובד יש ימי חופשה צבורים - החופשה הכפויה תהיה על חשבון ימי חופשתו.

אם לעובד אין ימי חופשה צבורים - המעסיק חייב לשלם לו על ימים אלה ואסור לו להכניס את העובד לצבירה שלילית של ימי חופשה בלי הסכמתו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת חג שמח, 


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תנאים עובדת משק בית

מאיה 19/10/16
שלום,

עובדת משק בית שעבדה שנה ו-9 חודשים מאוגוסט 2014 ועד אפריל 2016. עבדה אחת לשבוע במשך 4 שעות בכל פעם לפי שכר של 50 ש"ח לשעה (200 ש"ח עבור יום עבודה של 4 שעות).
מה גובה דמי ההבראה, תשלום חופשה ודמי פיצויים (בהנחה שזכאית לדמי פיצויים) שמגיעים לה?

תודה רבה

תנאי עובדת משק בית

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

מאיה שלום,

הפורום נועד למתן מענה כללי לשאלות ולא ניתן לערוך חישובים פרטניים.

ממליצה לפנות לקבלת ייעוץ פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת חג שמח,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בערבי חג

רומי 18/10/16
שלום, אני עובדת 5 ימים בשבוע משעה 12.00-19.00 ובימי שישי אחת לשבועיים משעה 8.30-12.00 , האם אני צריכה לעבוד בערבי חג שכן משרתי היא מתחילה בשעה 12.00, אודה לתשובתכם

עבודה בערב חג

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

רומי שלום,

ערב חג הוא יום עבודה לכל דבר ועניין רק שהוא קצר בשעה מיום עבודה רגיל.

לכן, על פי חוק, את צריכה לעבוד אלא אם את מגיעה להסכם אחר עם המעסיק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת חג שמח,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות בהריון שכר עבודה גלובלי

קטיה 18/10/16
ע"פ חוק למעסיק אסור להעסיק אישה בהריון בשעות
נוספות החל מהחודש החמישי להריונה

אני מועסקת במשרה מלאה במשכורת גלובלית. בתלוש
קיים סעיף על שעות נוספות גלובליות אך בחוזה לא צויינה הכמות הדרושה לשעות הנוסםות.


ביום שהודעתי על ההריון ביקשתי גם העלאה והיא אושרה.
אך רוב ההעלאה  הועבר לשעות הנוספות.

עד עכשיו עבדתי בין 10 ל-11 שעות ביום. אך החל
מהחודש החמישי, אעבוד פחות. כלומר 9 שעות ביום. האם זה אומר שהמשכורת שלי תיפגע? כלומר,
האם יכולים לבטל את השכר של השעות הנוספות?

ואם כן, האם זה לא הרעת תנאים? האם יש לי מה לעשות
בנידון?

 

עוד שאלה קטנה – האם מותר למעסיק להגיד את
שעות העבודה – כלומר, נכון לעשיו אני מגיע לעבודה בשעה 8 והולכת ב-18 וחצי , 19.

האם המעסיק יכול לקבוע שאני חייבת להגיע בשעה
9 לעבודה?

(עד עכשיו השעה הייתה תקינה, ולמעסיק לא הייתה
שום בעיה כל עוד עשיתי את כמות השעות הדרושה)

תודה רבה

תשלום עבור ש.נ.ג בהריון

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

קטיה שלום,

תשלום שעות נוספות גלובלי אמור לשקף תשלום עבור שעות נוספות שבוצעו בלי שהמעסיק יערוך חישוב מדוקדק מדי חודש בחודשו של התשלום שהעובד צריך לקבל בגין השעות הנוספות שעבד.

לכן, עובד שלא עובד שעות נוספות בפועל, על פניו, לא זכאי לקבל תשלום עבור שעות אלה.

יחד עם זאת, מאחר ואת בהריון למעסיק אסור לשנות את תנאי עבודתך לרבות שכרך.

בסופו של יום, השאלה אם את זכאית לתשלום שעות נוספות גלובליות על אף שאינך עובדת בפועל, תוכרע ע"י בי"ד.

באשר לשאלתך השניה - אם נקבע בחוזה העבודה שעה מסויימת בה את צריכה להגיע, למעסיק מותר לדרוש שתגיעי בשעה הזו ולא לפני/אחרי.

אם לא נקבעו שעות מוגדרות ואין כל סיבה לשינוי, דרישתו נראית לא תקינה אך לעניות דעתי לא מדובר בהרעת תנאים מוחשית שתזכה בהתפטרות בדין מפוטר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת חג שמח,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם להמשיך להגיע לעבודה לאחר ה- 29.10.16?

דפנה 18/10/16

בתאריך 26.9.16 קיבלתי למייל מכתב שכותרתו: "החלטה לאחר שימוע" ובו רשום שמכיוון שוויתרתי על הזכות לשימוע מתאריך 21.9.16 הוחלט לסיים את עבודתי בתאריך 29.10.16 (המכתב נמסר לידיי שבוע לאחר מכן).
העניין הוא שעדיין לא קיבלתי מכתב פיטורין ומעוניינת לדעת כיצד לנהוג אחרי ה-29.10.16 במידה ועדיין לא אקבל את מכתב הפיטורין הפורמלי, האם להמשיך להגיע לעבודה? האם אני עדיין נחשבת כעובדת מן המניין?, תודה 

מכתב פיטורים במייל - חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

דפנה שלום,

על פניו נראה כי מדובר במכתב פיטורים נשלח במייל, דבר שאין בו פגם.

לכן, נראה כי מועד סיום יחסי העבודה הוא ה-29.10.16 ולאחר מכן לא תיחשבי עובדת מן המניין ואינך צריכה להמשיך להגיע לעבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת חג שמח,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים

מור 18/10/16
שלום רב,
האם סעיף 14 לפי חוק פיצויי פיטורים הוא לטובת העובד או המעביד ?

סעיף 14 - לטובת מי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

מור שלום,

בסעיף 14 יש יתרונות וחסרונות הן לעובד והן למעסיק.

מבחינת העובד - הוא יהיה זכאי לקבל את הכספים שנצברו לזכותו ורק אותם הן במקרה של התפטרות והן במקרה של פיטורים. הדבר נכון רק במקרה שהמעסיק מפריש מדי חודש בחודשו את ההפרשות.

מבחינת המעסיק - במקרה שהעובד מפוטר המעסיק לא יצטרך להשלים את כספי הפיצויים (שוב, אם הפריש מדי חודש בחודשו את ההפרשות)

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת חג שמח,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה

מור 18/10/16
שלום רב,
רציתי לדעת אילו סעיפים בחוזה עבודה אני צריכה לדאוג שיהיו כתובים ואילו סעיפים סטנדרטים כדאי לנסות להתמקח ולמחוק אותם.
תודה רבה

איזה סעיפים צריכים להיות בחוזה עבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

מור שלום,

חוזה עבודה צריך להיות מותאם לכל מקרה באופן ספציפי, לכן לא ניתן לענות לשאלתך במסגרת הפורום.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת חג שמח,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסיעות-חובת המעסיק

נופית23 18/10/16
מסיימת את עבודתי ב21:30 ואוטובוס חזרה יש לי רק ב 22:30 (בתוך העיר)
האם אני יכולה לדרוש מהמעסיק פיתרון לעניין? 
אני צריכה להמתין שעה לתחבורה ולהגיע רק בסביביות 11 בלילה לבית

מעסיק מחוייב למצוא לי פתרון לנסיעות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16

נופית שלום,

כל עוד את מסיימת את עבודתך בשעה שיש תחבורה ציבורית, המעסיק אינו מחוייב למצוא לך פיתרון.

את יכולה כמובן לדבר איתו ולנסות להגיע להסכמות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת חג שמח

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רוני

תשלום 18/10/16
היי,

קיבלתי שימוע לפני פיטורים. השימוע נקבע ליומיים מאוחר יותר. המנהל שלי אמר לי שלא אגיע לעבודה בימים אלה. 
אכן פוטרתי לאחר השימוע.
האם מגיע לי תשלום על שני ימי העבודה עד השימוע בהם נאמר לי שאין צורך שאגיע?

תודה

אני זכאי לשכר בזמן המתנה לשימוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16
רוני שלום,
אכן, המעסיק מחוייב לשלם לך שכר עבור הימים בהם הוא לא סיפק לך עבודה והמתנת לשימוע.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת חג שמח,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי לידה (חישוב 3 חודשיים לשכר החודשי של היולדת)

מורן 18/10/16
האם מותר לעקל את החישוב של ה3 חודשים שכר שמחשבים לאישה שיוצאת לחופשת
לידה 

לא שייך לדיני עבודה, פני לפורום הרלוונטי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/10/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

שני 18/10/16
שלום,

שאלתי את השאלה לפני שבוע וחצי אך ללא מענה.
אני מתכוונת לתבוע את החברה בה עבדתי. האם לתבוע אותם דרך תביעות קטנות או בית דין לעבודה?
היכן זה רצוי ועדיף?
תודה

היכן תובעים מעסיק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 19/10/16
שלום,
תביעות שעילתן דיני עבודה, מוגשות לבית הדין לעבודה בלבד.
בהצלחה

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק מול צו הרחבה

רוית 18/10/16
שלום רב,
הנני עובדת 6 שנים כמנהלת רכש בחברת הייטק.
כיום אני מקבלת ימי חופשה על פי חוק.
מבדיקתי באתר משרד הכלכלה, ראיתי שקיים צו הרחבה בשם "צו ההרחבה בדבר הנהגת שבוע עבודה מקוצר במגזר העסקי" שבו כמות ימי החופשה שאני זכאית לקבל גבוהה יותר.
האם הסכם זה חל עלי?

למה לא קיבלתי תשובה?

ממתינה לתשובה 30/10/16

הפרשה לקרן הפנסיה-מאיזה בסיס?

יואל 17/10/16
בעל המפעל העלה את שכרי ל-31 שקל לשעה כדי למנוע מעבר למקום אחר,אך ממשיך להפריש לקרן הפנסיה לפי שכר מינימום!!האם חוקי?האם נכון שהפרשה לפנסיה אמורה להיות עבור שכר הבסיס ותוספות קבועות בשכר?

הפרשה לקרן פנסיה נשכר קובע בפועל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 18/10/16

יואל בוקר טוב, אכן ההפרשות לקרן פנסיה ולפיצויים צריכים להיות בהתאם לשכר הקובע ושאתה מבל בפועל ולא לפי שכר מינימום. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד מעביד

אבי 16/10/16
שלום וברכה מה החוק אומר בנושא עבודה בשבת...האם אפשר לחייב עובד לעבוד ביום שבת? והאם ניתן לא לקבל עובד מהסיבה הוא לא עובד בשבת?
שאלה 2, האם נכון שהמעסיק לא רשאי להעביר את תלוש המשכורת של העובד אלא רק לעובד עצמו? אני עזבתי מקום עבודה קודם וביקשתי שייתנו לאחד העובדים שם ואני אקח ממנו בהזדמנות היא אמרה שאסור לה...האם זה נכון?

יחסי עובד ומעביד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 18/10/16
אבי בוקר טוב ,
נתחיל מהקל לכבד - תלוש השכר אכן מיועד לעניי עובד בלבד. שנית לגבי עבודה בשבת - עבודה בשבת אסורה אלא באם מדובר על מקומות ספציפים כמו מסעדות, בתי מלון, ביה"ח , משטרה וכו' . אז במידה והעובד לא מוכן לעבודה בשבת - יש אפשרות למעסיק שלא לקבל את העובד למקום העבודה - הואיל והדבר מנוגד לתנאי העסקה של העסק . אבל במידה והתקבלת לעבודה מתוך ידיעה שאתה למשל שומר שבת ותאום - זה לא מתאים למעסיק - זה כבר ענין אחר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות ויציאה מחוזה העסקה

שמעון 16/10/16
שלום רב,אני עובד כבודק ביטחוני בגבול מצרים ואני חתום על חוזה ל15 חודשים. אני כבר מספר חודשים בעבודה והבנתי שהיא לא עבורי עקב הקושי הנפשי שאני חש בזמן משמרת וגם לאחר מכן שאני מגיע הביתה. עשיתי קורס בן 5 ימים ועוד 11 ימי הסמכות וקנס היציאה עבור הקורס הוא 750 לכל חודש שנותר מהחוזה. יש לציין שלא קיבלתי שום תעודה והקורס לא יכול לשמש אותי לשום מטרה חוץ מעבודה זו. אני מעוניין לדעת אם יש אפשרות לצאת מהחוזה מבלי לשלם את הקנס כי אני ממש סובל על בסיס יומי ואין באפשרותי לשלם את הקנס הזה עקב סכום גבוה למדי. שמעתי על אפשרות ללכת לרופא תעסוקתי ולקבל ממנו אישור רפואי שאין באפשרותי להמשיך לעבוד באותו מקום,ורציתי לדעת שאם אני יקבל אישור כזה אז מפאת החוק אני פטור לשלם את הקנס. אם קיימות עוד אופציות לצאת מן החוזה ללא תשלום הקנס אשמח לשמוע .תודה על העזרה,שמעון

קנס יציאה - כל מקרה נבחן לגופו

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 18/10/16
שמעון בוקר טוב במידה ותקבל אישור שכזה - אכן תהיה פטור משלם את הקנס. אבל יכול להיות שקנס שתצטרך לשלם הוא לא יהיה 750 ש"ח לכל חודש שנישאר (זה לא נראה לי הגיוני וסביר) - אלא הרבה פחות מזה. יש לבדוק את עלות הקורס למעסיק ואת ההשקעה בו ולפי זה לבדוק מה יכול להיות עלות הקנס, אם בכלל. רוצה לומר לא כל קורס או הכשרה מזכה את המעסיק בטלת קנס יציאה על עובד. מ 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרה חלקית – זכויות ימי חופשה

ג 16/10/16
שלום,אני עובדת במשרה של 80% (כאשר החוזה שחתום מול מעסיק הוא על היקף של 80% וסוכם שלמשרה חלקית התנאים ייגזרו בהתאם).רוצה להבין את חישוב ימי החופשה. אם מגיע לי 20 ימי חופשה במשרה מלאה, אז כמה אני אמורה לקבל? (16?)וכמה אמור להיות ערך יום חופש (אם יום עבודה שלי הוא 9 שעות, האם זה גם אמור להיות יחסי? כי אז זה מרגיש שהפסדתי פעמיים בגלל ה80 %, גם פחות ימי חופשה וגם ערך כל יום חופשה פחות)

חישוב ימי חופשה במשרה חלקית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 18/10/16

בוקר טוב וחג שמח ,
ימי חופשה מחושבים לפי 3 קריטריונים: ראשון-  משך הקשר המשפטי (יחסי עובד-מעביד) במהלך השנה - במסגרת קריטריון זה בודקים האם במשך כל השנה התקיימו יחסי עובד- מעביד בין הצדדים, או שמא יחסי העובד- מעביד התקיימו רק בחלק מהשנה מפאת פיטורים, התפטרות, או תחילת עבודה במהלך השנה.השני- מספר הימים בפועל שעבד העובד במהלך השנה. והשלישי - הוותק של העובד במקום העבודה. 
לא ציינת מהן הוותק שלך אבל במידה ועבדת כל השנה ויותר מ- 200 ימים בשנה את זכאית לצבירת ימי חופשה מלאים בדיוק כפי שמקבל עובד במשרה מלאה - ההבדל היחידי הוא בשווי יום עבודה שיהיה בשווי יום עבודה שלך . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם הורדה בדרגה כמוה כפיטורים

משה כהן 15/10/16
שלום רב,
אני משמש כסמנכל בחברה בינונית ובכפיפות למנכל. כחלק משינוי אירגוני, מגייסים פונקציה חדשה בחברה ומכפיפים אותי אליה. תיאורטית, אשאר חבר הנהלה אבל בכפיפות היא לסמנכל ולא למנכל.
האם ניתן להתפטר ולהיראות כמפוטר?

הורדה בדרגה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16
שלום רב
קשה לענות בכן ולא שכן אין כאן שחור ולבן יש לבחון לעומק האם היקף עבודתך ישתנה? אופי עבודתך בפועל? מה אומר השינוי מעבר לגורם אליו אתה כפוף וכיו"ב.


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום המעביד עבור מחלה כאשר יש לעובד ביטוח א.כ.ע

שושנה 15/10/16
שלום
יש לי אישורי מחלה על 90 ימי מחלה
צברתי 90 ימי מחלה
בתוך הביטוח מנהלים שהמעביד עשה לי, יש לי גם ביטוח אובדן כושר עבודה
בחברת הביטוח אמרו לי:
1. בשלושה חודשים הראשונים יש המתנה והם לא משלמים לי כלום
2. אם יהיה לי אובדן כושר עבודה גם בחודש הרביעי, אז הם ישלמו לי עבור החודש הרביעי וגם עבור החודש השלישי.
3. אם יהיה לי אובדן כושר עבודה גם בחודש החמישי, אז הם ישלמו לי עבור החודש החמישי וגם עבור החודש השני

האם המעביד צריך לשלם לי עבור החודש השני והחודש השלישי?
בתודה מראש
שושנה


תשלום המעסיק בגין ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/10/16
כן אבל אין כפל תשלום. אם המעסיק משלם לך ואתה מנצל את ימי המחלה שלך חברת הביטוח לא תשלם בגין ימים ששולם לך תשלום בגין ימי מחלה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן