פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

ימי מחלה

ארז 04/12/16
שלום אני עובד 5 שנים   חלתי  ביום חמישי האחרון ויש לי תעודת מחלה ל8 ימים אני
עובד שעתי בהסכם קיבוצי לא עובד סופי שבוע השאלה שלי היא מאיזה יום אני
אמור לקבל תשלום מלא  על ימי המחלה האם ימי מחלה נספרים קלנדרית כוללים גם את סופי שבוע.

תשלום ימי מחלה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16
ארז שלום,
במידה והתשלום הוא על פי חוק ויש לך מספיק ימי מחלה צבורים, התשלום יבוצע באופן הבא:
עבור היום הראשון - 0%
עבור הימים השני והשלישי - 50%
עבור היום הרביעי ואילך - 100%.
במקרה שלך היום הראשון למחלה יהיה יום חמישי, שהוא כאמור בשיעור של 0%.
הימים השני והשלישי למחלה הם ימי שישי-שבת, שאמורים להיות בתעריף של 50% אך אינך עובד בימים אלה ולכן הם לא ירדו מצבירת ימי המחלה ולא ישולם לך עבורם.
היום הרביעי למחלה הוא יום ראשון, ממנו ואילך אתה זכאי לתשלום של 100%. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תודה על התשובה המשך

ארז 06/12/16
 אני עובד 5 שנים בהסכם קיבוצי. בחצי השנה האחרונה בעקבות
העברת תפקיד בעבודה בתלושי המשכורת האחרונים רשום לי  שעות נוספות גלוביות בפועל
בין 1.75 ל3 שעות אני מקבל סכום כסף משתנה שנע בסביבות  350 ל700 שקל תמורתם. ב6 החודשים האחרונים  עבדתי בערך 11 שעות נוספות בממוצע בשביל להיות זכאי להם  אני עובד 8.80 שעות ביום ללא סופי שבוע  האם תלושי המשכורת
שלי זו הוכחה לכך שזה תשלום פיקציה האם ניתן לתבוע בסיום העסקה.  שאלה אחרונה מה דינם של תמריצים משתנים
אישים כל חודש סכום שונה בסיום העבודה והם החישוב שלם יעשה בנפרד מהפיצויים
הרגילים 12 חודשים האחרונים כפול מספר השנים שעבדתי בהם תודה.

כפל גמלאות

זהבה גנון 03/12/16
פרשתי לפנסיה בגיל 67 לפני 4 חודשים לאחר עבודה של 48 שנים עובדת מדינה האמר לי היות ואני מקבלת גימלת פוליו מביטוח לאומי אז יפגעו לי בפנסיה מעבודה ולא אקבל פנסיה מלאה 70% באם ישלהם זכות לפגוע לי בפנסיה הרי ביטוח לאומי משלם לי גמלת פוליו וגם גמלת זיקנה ולא פגע לי באף אחת מהם אני יודעת כפל גמלה זה מי שעבד בשני מקומות עבודה ופרש לפנסיה תשובתכם חשובה לי שאדע איך לפעול בתודה זהבה

אני מקבלת גמלה מהמל"ל, קצבתי לפנסיה מעבודה תיפגע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16
זהבה שלום,
יש לבחון מה תנאי הפוליסה אומרים במקרה של קבלת קצבה ממוסד כלשהו, לרבות מהמל"ל.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך פיטורים ופוריות

צילה 03/12/16
ומה קורה אם לא מרוצים מתפקודה של העובדת שבתהליך הפוריות ללא קשר לתנליך, כלומר היא לא נעדרת 
מה קורה אם היא עובדת בפרויקט מסוים והפרויקט נסגר?

פיטורים בפוריות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/12/16
ניתן לפנות למשרד התמת לקבלת היתר לפיטוריה למרות ההליך בו היא נמצאת תוך ההסברים והנימוקים המראים שאין קשר לטיפולים ואז משרד התמת ישוחח אתכם ואיתה ויתן  החלטה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר ממשרה מלאה לחצי משרה

שחר אדר 03/12/16
שלום,
אני כרגע עובדת במשרה מלאה עם שכר גלובאלי. העבודה היא חמישה ימים בשבוע וכוללת גם כשני סופי שבוע בחודש. כרגע אין שעות מוגדרות לעבודה (זה במסגרת מכינה קדם צבאית) .אני רוצה לעבור לחצי משרה- מה זה אומר מבחינת שעות וימי העבודה? מה חשוב להדגיש בשינוי חוזה? האם משלמים על שעות נוספות?

מעבר ממשרה מלאה לחצי משרה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/12/16
שלום רב
לא ניתן לענות מה כדאי להדגיש בלי לראות את החוזה הקיים ואת תנאי העסקתך וןלהבין את הדברים לעומק.
משרה מלאה זה 186 שעות חצי משרה זה חצי מזה. מעבר לכך לגבי שעות נוספות השאלה היא כמה שעות עובדים ביום ככל ועוברים את מכסת השעות המותרת עפי חוק ( 8/9 תלוי בימי העבודה השבועיים) יש לשלם שעות נוספות ככל ולא עוברים אז על המעסיק לשלם שווי שעה אך לא כשעה נוספת אלא אם עיגנתם הסכמה אחרת בהסכם

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי חג עם ימי חופשה

משה 02/12/16
שלום - יש לי שאלה קצרה: עובדת שעתית שעובדת 3 ימים בשבוע יצאה לחופשה לכל חודש אוקטובר וקיבלה אישור על כך, אך לאחר שחזרה דרשה לקבל תשלום על חלק מהימים כימי חג ולא ימי חופשה. האם העובדת יכולה לדרוש כזה דבר? תודה מראש

ימי חופשה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/12/16
שלום רב
ככל והחופשה הייתה באישור והיו לזכותה ימי חופשה אז אכן היא זכאית לתשלום בגין ימי חג בגין ימי החג שהיה עליכם לשלם לה לו לא הייתה בחופשה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות במשמרת לילה בשבוע עבודה בן 5 ימים

מיכאל 02/12/16
שלום
  לפי
סע' 2(ב) לחוק שעות עבודה ומנוחה:

  "בעבודת לילה ... לא יעלה יום עבודה על שבע שעות עבודה".


האם במשמרת
לילה מתחילים לספור שעות נוספות אחרי 7 שעות עבודה ראשונות גם בשבוע עבודה בן 5
ימים וגם בשבוע עבודה בן 6 ימים? או שיש הבדל ומהו?

אני
עובד במשמרות לילה 5 ימים בשבוע וברצוני לדעת אם מגיעה לי תוספת גמול שעות נוספות כבר
אחרי 7 שעות עבודה ראשונות (כפי שנקבע בחוק) אם לאו. אם לאו-אז אחרי כמה שעות ואיפה זה מעוגן?

 בברכה,


 מיכאל

שעות נוספות בעבודת לילה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/12/16
אכן כן.
בעבודת לילה סופרים שעות נוספות לאחר 7 שעות - גם אם מדובר ביום עבודה 1 בשבוע

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התייעצות לגבי תפקיד זמני (החלפה לחופשת לידה)

ויויאן 01/12/16
היי
לפני 3 חודשים התחלתי עבודה זמנית שמוגדרת החלפה לחופשת לידה, כלומר אני אמורה להיות בתפקיד במשך חצי שנה +- כבר חודש אני מרגישה שהתפקיד הזה לא בשבילי ודי מיציתי אותו, אז אני מחפשת במקביל עבודה אחרת.
מצאתי תפקיד במקום אחר שמתאים בול לכישורים שלי. אחרי ראיון טלפוני, הם זימנו אותי לועדת קבלה בעוד שבועיים.. פה יש לי שתי התלבטויות ואשמח להתייעצות:
1. האם ליידע את ועדת הקבלה שאני עובדת כרגע במשרה זמנית? החשש שלי הוא שהם יתקשרו לעבודה הנוכחית ואז הם יגלו שאני מחפשת משהו אחר בלי ליידע אותם. (זו ועדה שכוללת נציגים משב"ס וביטוח לאומי וזה תפקיד שאני נחשבת בו עובדת מדינה, בגלל זה החשש שלי)
2. במידה ואני מתקבלת לעבודה האחרת, האם זה קביל ליידע את העבודה הנוכחית שאני עוזבת, למרות שעל פי חוזה אני מחליפה משהי לחופשת לידה? יש לציין שכשקראתי את החוזה רשום תאריך תחילת עבודה אבל לא רשום מתי אני אמורה לסיים אותה, ככה שלדעתי אני לא מחויבת אליהם, ובכל זאת רציתי לוודא מול מומחה.
 אשמח לעזרה :)

תפקיד זמני

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/12/16
שלום רב

1. זה לא עניין שניתן ליעץ עפי חוק אלא ענין אישי שלך והשאלה גם מה תישאלי. באם תישאלי כדאי לא לשקר ולהגיד מפורשות כי את עובדת במשרה זמנית כמחליפה לחופשת לידה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לגבי השאלה השנייה

עו"ד לילך אקרמן 03/12/16
יש לבחון את החוזה אך על פניו את חייבת רק במתן הודעה מוקדמת על פי חוק שזה 3 ימים 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

התפטרות עקב אי תשלום חוקי

אבי 01/12/16
למשך 4 שנים אני מבקש ודורש מהמעסיק זכויותיי המגיעות לי ע"פ חוק ללא מענה , ברשותי נמצאו כל ההוכחות על כך שביקשתי שוב ושוב , המעסיק פשוט לא נותן תשובה חד משמעית, אני זכאי לתשלומים מתוקף הסכם קיבוצי , אני עובד רשות ( שלטון מקומי )
לפני שבועיים שלחתי למנהל כ"א מכתב ובו ציינתי כל הזכויות המעוכבות ולא משולמות לי מאז שנת 2012 ועד היום , בנוסף לזכויות הישנות ישנם תשלום חדש שאני זכאי לו לפי החוק ( מלפני כמה חודשים) ולא שולם לי.
שלחתי למנהל כ"א מכתב לפני כשבועיים בנושא בקשת כל הזכויות שלי, וציינתי שאמתין עד לשבועיים ( 01.12 ) לתשובה , ואם לא אז אני פונה לערכאות משפטיות.
עבר הזמן ולא קיבלתי התייחסות , אני יכול להתפטר כדין פיטורין תחת סעיף הרעה בתנאי עבודה ? 

התפטרות עקב הרעת תנאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/12/16
ככל וציינת במכתב מפורשות שבמידה והנושא לא יטופל ותקבל את כל שמגיע לך עד ליום ... תתפטר בדין מפוטר אז אתה רשאי לעשות זאת ככל ולא עליך לתת התראה חד משמעית למעסיק בענין זה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה למול עוסק מורשה

שוש 01/12/16
עו"ד ניהוז שלום,

אני פרילנסרית בתחום הכתיבה. ברצוני להתקשר בהסכם העסקה עם עסק העוסק בכתיבה יצירתית. העסק אינו חברה, אך מתעקש לכנות עצמו בחוזה ההעסקה כ"חברה" (הן בחלק של הצדדים לחוזה והן בתוכן).

בבקשתי להוסיף ח.פ. או דבר דומה (שם/ת.ז.) אשר יזהה את בעל העסק נעניתי בשלילה, וקיבלתי מספר עוסק מורשה בלבד. בעל העסק טען כי אינו חברה וכי מספר העוסק המורשה מספיק אך הדבר נדמה מוזר.

אני יודעת כי התקשרות למול חברה שונה מהתחייבות למול בעל עסק/עוסק מבחינת חבות בעת העסק.

אשמח לעצה - האם חתימה על חוזה שכזה הינה אכן דבר בטוח לעשות?

תודה רבה,

תשובה

יוסי 01/12/16
מספר העוסק מורשה הוא מספר הת.ז. של הבעלים.

מבחינתך זה יותר טוב כיון שבחברה בע"מ האחריות מוגבלת (תיאורטית החברה יכולה להימחק והתחייבויותיה מופרות), אבל בעוסק מורשה הבעלים אחראי באופן אישי לקיום החוזה.

ממליץ לך לבדוק שמי שחותם איתך הוא בעל מספר העוסק המורשה, בקישור המצ"ב
https://www.misim.gov.il/gmishurim/firstPage.aspx
בהצלחה

חוזה עבודה למול עוסק מורשה

עו"ד לילך אקרמן 03/12/16
שלום רב 
אין מניעה בהתקשרות למול עוסק מורשה אבל חייב להיות שם העוסק ולא רק מס' ת.ז ( שזה מס' העוסק מורשה)

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

שעות נוספות

אושרת 01/12/16
בוקר טוב,
אני עובדת לפי שכר חודשי.
במידה ויש לי שעות חוסר מקזזים מהשכר
שעות נוספות- אם יש שעות חוסר מקזזים אותן ואז משלמים רק לפי 100% - האם כך צריך להיות המצב .
עןבדת 5 ימים והגעתי(לבקשת המעסיק) ביום שישי לעבוד - איך אמור לשלם והאם יכול לקזז שעות חוסר משעות אלה.

שעות נוספות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/12/16
שלום רב
על פניו החישוב שעושים לך אינו תקין
שעות נוספות מחשבים לפי בסיס יומי אחכ שבועי ואז חודשי ככל וביום מסוים לא עבדת את המכסה אז המעסיק יכול לקזז אבל מנגד ככל ועבדת מעבר עליו לשלם שעות נוספות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרחקת עובד בעקבות תאונת עבודה

ורד אלון 01/12/16
שלום רב,

בתעשיית המצברים קיימת תופעה של עליית עופרת בדם העובד. על פי חוק הנ"ל מוגדר כתאונת עבודה. במקרה בו קיימת עליית עופרת בדם העובד העובד מורחק מתחנת עבודה בה יש חשיפה לעופרת לתחנות אחרות. נוצר מצב שבו לעובדים רבים יש עלייה ברמת העופרת ולא ניתן לשבץ את כולם בתחנות עבודה אחרות. במידה והעובד יוצא לחופשת מחלה כתוצאה מתאונת עבודה, מי משלם לעובד בגין תאונת העבודה המעסיק או לחילופין ביטוח לאומי? לאיזה תקופה ניתן להרחיק את העובד כך שעדיין ימשיך ויקבל שכר? 

אשמח לקבלת הסבר מפורט 

תודה ויום טוב

ורד

הרחקת עובד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/12/16
שלום רב, 
לגבי מחלת עבודה יש לבחון בפורום ביטוח לאומי
מבחינת דיני העבודה כל עוד העובד כשיר לעבוד והמעסיק לא יכול לשבץ אותו לעבודה על המעסיק לשלם לעובד בגין ימים אלה ובאם יש אישור רופא תעסוקתי שאסור לו לעבוד בימים אלה אז הוא בימי מחלה וע המעסיק לשלם תמורתם 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור הודעה מוקדמת

אלונה 01/12/16
פוטרתי ממקום עבודה ונדרשתי לתת 12 יום הודעה מוקדמת, לעבוד את הימים הללו בפועל.אני מקבלת שכר שעתיהעניין הוא כזה-אני התחלתי את היום הראשון של ההודעה ב20.11 והמעסיק אמר שסופר 12 ימים קלנדריים (כולל שבת ה-26.11), שזה יוצא עד ה1.12 כולל.המעסיק טוען שהיות שיום שבת זה יום מנוחה, לא אקבל עליו תשלום, אבל שהוא כן נחשב בספירה של ה12 יום, כך שבפועל יוצא שאקבל תשלום רק על 11 יום.טוען שגם בדק זאת מול המחלקה המשפטית של החברה וזה מה שנאמר לו.האם זה באמת כך על פי החוק?דבר נוסף-כאמור היום האחרון של ההודעה המוקדמת הוא ב1.12האם התשלום על היום הנ"ל צריך להכנס לתלוש הקרוב או של התלוש של חודש ינואר,
ולכן גם הגמר חשבון יידחה לינואר? תודה מראש.


תשלום עבור הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/12/16
שלום רב
אכן תקופת ההודעה המוקדמת היא תקופה קלנדרית וככל ואת לא עובדת בשבת את לא מקבלת תשלום בגין יום זה.
לגבי ה1/12 יש לבצע ג"ח בתוך 15 יום ממועד סיום יחסי עובד מעביד

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם הודעה על כוונת התפטרות הנה עילה לפיטורין

דניאלה 01/12/16
שלום, הנני עובדת בחברה פרטית קטנה לייעוץ אדריכלי בבעלות מלאה של אדריכלית אחת . המשרה הנה משרת אמון בתגמול גלובלי ולאחרונה אף נדונה אפשרות של שותפות. הנני עובדת בחברה כ 7 שנים. לעולם לא נחתם עימי חוזה העסקה. בתקופה האחרונה יש ביני לבין בעלת החברה מחלוקות מהותיות הנוגעות בעיקר לעניין התנהלות עתידית תחת רעיון השותפות ולסוגיות ניהוליות שונות. מצב זה מוביל למתח בסביבת העבודה, תקשורת ירודה וכו'. לטעמי הנני נפגעת עיקרית במצב זה נוכח העובדה כי זכויתי הן כעובדת, הן בפגיעה במעמדי בחברה והן ברווחי החברה שהובטחו אינן מעוגנות. ברצוני לברר, האם עצם הצהרתי על כוונתי להתפטר בנסיבות עניין זה (מתוך כוונה לתת גילוי נאות למעסיקתי) מהווה עילה לפטר אותי. 

הודעה על כוונת התפטרות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/12/16
שלום רב
שאלתך לא ברורה- עצם ההודעה על כוונת התפטרות אינה עילה לפיטורים אבל ככל והמעסיקה לא יכולה להמשיך ולתכנן את הדברים נוכח הודעתך היא רשאית לזמן אותך לשימוע ולאחריו לפטר אותך..
השאלה היא מדוע להודיע שאת מתכוונת להתפטר? ברגע שתקבלי החלטה תודיעי שאת מתפטרת ואז תתני הודעה מוקדמת כנדרש..
בלי קשר העובדה שאין חוזה/ הודעה על תנאי העסקה לכל הפחות ובה מעוגנים תנאי העסקה היא לא חוקית

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגדרת שכר חודשי/יומי/שעתי

עדי 30/11/16
שלום , 
אני עובד ניקיון בחברת ייצור , אני עובד כל יום משעה 6:30 בבור עד 19 אחרי צהריים , לפעמים אני עובד 5 ימים בשבוע ולפעמים 6 ימים בשבוע .
בתלוש השכר שלי רושמים לי תשלום חודשי שהוא קבוע בכל חודש בסך 4900 ש"ח , ותשלומים נוספים של תגמול שעות נוספות והורדת שעות היעדרות .
האם במקרה שלי אני נחשב לעובד חודשי או שעתי או יומי לעניין קבלת זכויות ?

אני עובד שעתי או חודשי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/12/16
עדי שלום,
מה סיכמת עם המעסיק בתחילת עבודתך?
בכל אופן, אם המשכורת שלך משתנה בהתאם לשעות העבודה בפועל (בלי גמול השעות הנוספות) - אתה ככל הנראה עובד שעתי.
אם מדי חודש אתה מקבל את אותו השכר ורק רכיב גמול השעות הנוספות משתנה - אתה ככל הנראה עובד חודשי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים ופוריות

צילה 30/11/16
שלום

האם ניתן לפטר עובדת בתהליך פוריות?
מאיזה שלב היא מוגנת? מההליך עצמו , מבדיקות ראשוניות?
מה קורה אם הטיפולים נמשכים נניח יותר משנה?

תודה

איסור פיטורי עובדת בטיפולי פוריות

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/11/16
צילה שלום,
החוק לא מתייחס לנקודה הספציפית בטיפול שממנו והלאה אסור לפטר, אלא מתייחס בכלליות לאיסור פיטורי עובדת בטיפולי פוריות.
ככל שהעובדת נעדרת לצורך הטיפול, האיסור לפטר הוא במשך כל תקופת ההיעדרות וב-150 הימים שלאחריהם, ובלבד שטרם חלפו שנתיים מיום ההיעדרות הראשון.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קובץ של שאלות של המבחנים בעפ של נוב 16

אור ששום 30/11/16
היי,
אבקש לקבל את הקובץ של השאלות והתשובות בעפ של המבחנים האחרונים של נוב 16.
תודה רבה

פנה לפורום מתמחים במשפטים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/11/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נעמדו של נער

אבי 30/11/16
מה מעמדו של נער שעבד מגיל 14 באולם אירועים עד סיום כיתה יב 
קיבל שכר אך לא קיבל תלושים במשך כל התקופה , עם סיום כיתה יב' פנה ללימודים במכינה קדם צבאית .
האם הוא זכאי לפיצויים ? 
מהן זכויותיו?

נער שמתפטר ללמוד במכינה קד"צ זכאי לפיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/11/16
אבי שלום,
התפטרות לצורך לימודים במכינה קד"צ לא מזכה בפיצויי פיטורים.

הוא זכאי לקבל פדיון דמי חופשה ודמי הבראה.
החישובים הם כמובן בהתאם לחוק עבודת נוער ולא בהתאם לחישובים של עובד בוגר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבטחות בראיון עבודה

דניאל 30/11/16
האם יש עילת תביעה בגין הבטחות שניתנו בראיון עבודה (העלאת שכר לאחר שנה, תשלום בונוסים וכו)? שלא עוגנו בחוזה עבודה?
תודה.

הבטיחו לי בראיון ולא קיימו, מה אפשר לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/11/16
דניאל שלום,
ככל שיש לך דרך להוכיח את ההבטחות שלא קויומו, אתה יכול לתבוע גם אם הן לא עוגנו בחוזה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים לאחר חופשת לידה

ליאת גולד 30/11/16
הי
במידה ולקחתי חופשת לידה של חצי שנה (3 חודשים אחרונים ללא תשלום) וכעבור זמן מהחזרה מפטרים אותי. האם הזמן שהייתי בחופשת לעדה ללר תשלום יפגע בדמי האבטלה שלי (לפי הבנתי הם עושים ממוצע של החצי שנה האחרונה)

תודה

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/11/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדת להתפטרות

יפית 30/11/16
שלום,

התחלתי לעבוד מחודש 05/2016 במשכורת חודשית ואני רוצה לעזוב. כמה ימי הודעה מוקדמת אני צריכה לתת?

בתודה מראש,

אני רוצה להתפטר, כמה ימי הודעה מוקדמת צריכה לתת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/11/16
יפית שלום,
מאחר ואת עובדת 6 חודשים עלייך לתת 6 ימים (יום על כל חודש עבודה מלא).
אם תשלימי את החודש ה-7, יהיה עלייך לתת 8.5 ימים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים למלצר במסעדה

גל 29/11/16
היי,אבקש לקבל ייעוץ משפטי בנושא להלן:
אני מלצר במסעדה קרוב לשנתיים ומשתכר מטיפים (עם השלמה ל30 ש"ח לשעה) נהלי המסעדה קובעים כי על כל שעת עבודה אני צריך להפריש 2 ש"ח לטובת העלויות שלי כמלצר למסעדה.לפני כחודשיים בערך התחלף מנהל המסעדה ומתחילת חודש נובמבר החולט כי ההפרשה יותר מתוכפל וכרגע עומדת על -5 שקלים לשעת עבודה דבר שמתבטא היטב בשכר היומי, בנוסף מנהלת המסעדה החלה לקצץ משמרות לי ולשאר העובדים עד למצב שבשבוע הנוכחי לא קיבלתי אף משמרת אך נאמר לי כי אינני מפוטר ( התירוץ הינו שהגשתי משמרות באיחור דבר שקרה מספר פעמים בעבר אך לא מנע ממני לקבל משמרות). .אני רוצה לקבל ייעוץ בדבר המשך העבודה במקום האם פוטרתי למעשה ואם לא האם אני זכאי להתפטר ולקבל פיצויים במסגרת הרעת תנאים,תודה מראש
גל

לא נתנו לי משמרות, פיטרו אותי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/11/16
גל שלום,
מעסיק שרוצה לפטר עובד צריך לערוך לו שימוע ולתת לו מכתב פיטורים.
אם אמרו שלא מפטרים אותך, מי אני שאגיד שכן פיטרו? תמתין לראות אם בשבוע הקרוב כן יציבו אותך למשמרות.

במידה ואתה רוצה להתפטר מחמת הרעת תנאים, עליך לכתוב למעסיק בהזדמנות הראשונה שמדובר בהרעת תנאים, לתת לו הזדמנות לתקן אותה ורק אם לא מתקן תוכל להתפטר בדין מפוטר ולקבל את פיצויי הפיטורים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרן פנסיה

חיים 29/11/16
ברצוני לדעת האם קיים חוק או סעיף בחוק המחייב את מעסיק להפריש תשלום פנסיה לחברה וסוכנות ביטוח של העובד ולא דרך סוכן ביטוח של המעסיק

תשובה

יוסי 29/11/16
התקנות קובעות כי קרן הפנסיה היא של העובד ובאחריותו, ולכן המעסיק מחוייב להפריש את הכספים לקרן שהעובד בחר.

זכאות לדמי לידה

גילה 29/11/16
האם אני זכאית לדמי לידה גם אם אני עובדת ברציפות הרבה מאוד שנים אך לא אצל אותו מעסיק?

כלומר, אם אני היום בחודש שמיני והתחלתי מקום עבודה חדש , האם אני זכאית לדמי לידה , ומהי התקופה לחל"ד? 

תודה 

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/11/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות כדין פיטורין לאחר הפחתת שעות העבודה

יואב 29/11/16
שלום רב,

אני מועסק כעובד שעתי. בחוזה לא מצויין מספר השעות אלא כתוב רק "בהתאם לצרכי החברה".
בשנתיים הראשונות עבדתי כ-5 שעות ביום. לאחר מכן התבקשתי לרדת ל-3.5-4 שעות וכעת המעסיק דורש שאעבוד 3 שעות בלבד.
שאלתי היא: האם אני זכאי לפיצויי פיטורין במידה ואתפטר?

בתודה מראש

הפחתת שעות עבודה מהווה הרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/11/16
יואב שלום,
ככל שעבדת במשך תקופה 3.5-4 שעות, ניתן לראות בהפחתת שעות עבודה, שבצידה הפחתה בשכר, הרעת תנאים מוחשית.
כדי שתוכל להתפטר בדין מפוטר עליך לכתוב למעסיק בהזדמנות הראשונה מכתב שמדובר בהרעת תנאים, לתת לו שהות לתקן את ההרעה ורק אם היא לא תוקנה תוכל להתפטר בדין מפוטר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם המעסיק צריך להפריש פנסיה על הבונוסים

עמנואל 29/11/16
אני מנהל חנות   המשכורת שלי נגזרת מבסיס פלוס בונוסים, הבונוס נמדד לפי מכירות - אם הגעתי ליעד מסויים קיבלתי בונוס אחוז אחד מהמכירות , אם הגעתי ליעד 2 הבונוס גדל לאחוז וחצי, האם הבונוס נחשב כחלק מהמשכורת לגבי הפרשות לפנסיה, ולגבי פיצוייים , ולגבי שעות נוספות

עמלות הן חלק ממרכיב לפנסיה ופיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/11/16
עמנואל שלום,
אם הבנתי נכון, מדובר בתמורה המשולמת לך מדי חודש עבור תפוקתך בעבודה ועמידתך ביעדים. התמורה הזאת נקראת עמלה, ולא בונוס.
עמלות הן חלק מהשכר לכל דבר ועניין. כלומר, הן נלקחות בחשבון לצורך ההפרשות לפנסיה ולצורך פיצויים.

גמול שעות נוספות מחושב בהתאם לשכר השעתי הרגיל שלך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן