פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
ימי מחלה
עובד שעתי בהסכם קיבוצי לא עובד סופי שבוע השאלה שלי היא מאיזה יום אני
אמור לקבל תשלום מלא על ימי המחלה האם ימי מחלה נספרים קלנדרית כוללים גם את סופי שבוע.
תשלום ימי מחלה
במידה והתשלום הוא על פי חוק ויש לך מספיק ימי מחלה צבורים, התשלום יבוצע באופן הבא:
עבור היום הראשון - 0%
עבור הימים השני והשלישי - 50%
עבור היום הרביעי ואילך - 100%.
במקרה שלך היום הראשון למחלה יהיה יום חמישי, שהוא כאמור בשיעור של 0%.
הימים השני והשלישי למחלה הם ימי שישי-שבת, שאמורים להיות בתעריף של 50% אך אינך עובד בימים אלה ולכן הם לא ירדו מצבירת ימי המחלה ולא ישולם לך עבורם.
היום הרביעי למחלה הוא יום ראשון, ממנו ואילך אתה זכאי לתשלום של 100%.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תודה על התשובה המשך
העברת תפקיד בעבודה בתלושי המשכורת האחרונים רשום לי שעות נוספות גלוביות בפועל
בין 1.75 ל3 שעות אני מקבל סכום כסף משתנה שנע בסביבות 350 ל700 שקל תמורתם. ב6 החודשים האחרונים עבדתי בערך 11 שעות נוספות בממוצע בשביל להיות זכאי להם אני עובד 8.80 שעות ביום ללא סופי שבוע האם תלושי המשכורת
שלי זו הוכחה לכך שזה תשלום פיקציה האם ניתן לתבוע בסיום העסקה. שאלה אחרונה מה דינם של תמריצים משתנים
אישים כל חודש סכום שונה בסיום העבודה והם החישוב שלם יעשה בנפרד מהפיצויים
הרגילים 12 חודשים האחרונים כפול מספר השנים שעבדתי בהם תודה.
כפל גמלאות
אני מקבלת גמלה מהמל"ל, קצבתי לפנסיה מעבודה תיפגע?
יש לבחון מה תנאי הפוליסה אומרים במקרה של קבלת קצבה ממוסד כלשהו, לרבות מהמל"ל.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך פיטורים ופוריות
מה קורה אם היא עובדת בפרויקט מסוים והפרויקט נסגר?
פיטורים בפוריות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר ממשרה מלאה לחצי משרה
אני כרגע עובדת במשרה מלאה עם שכר גלובאלי. העבודה היא חמישה ימים בשבוע וכוללת גם כשני סופי שבוע בחודש. כרגע אין שעות מוגדרות לעבודה (זה במסגרת מכינה קדם צבאית) .אני רוצה לעבור לחצי משרה- מה זה אומר מבחינת שעות וימי העבודה? מה חשוב להדגיש בשינוי חוזה? האם משלמים על שעות נוספות?
מעבר ממשרה מלאה לחצי משרה
לא ניתן לענות מה כדאי להדגיש בלי לראות את החוזה הקיים ואת תנאי העסקתך וןלהבין את הדברים לעומק.
משרה מלאה זה 186 שעות חצי משרה זה חצי מזה. מעבר לכך לגבי שעות נוספות השאלה היא כמה שעות עובדים ביום ככל ועוברים את מכסת השעות המותרת עפי חוק ( 8/9 תלוי בימי העבודה השבועיים) יש לשלם שעות נוספות ככל ולא עוברים אז על המעסיק לשלם שווי שעה אך לא כשעה נוספת אלא אם עיגנתם הסכמה אחרת בהסכם
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי חג עם ימי חופשה
ימי חופשה
ככל והחופשה הייתה באישור והיו לזכותה ימי חופשה אז אכן היא זכאית לתשלום בגין ימי חג בגין ימי החג שהיה עליכם לשלם לה לו לא הייתה בחופשה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות במשמרת לילה בשבוע עבודה בן 5 ימים
לפי
סע' 2(ב) לחוק שעות עבודה ומנוחה:
"בעבודת לילה ... לא יעלה יום עבודה על שבע שעות עבודה".
האם במשמרת
לילה מתחילים לספור שעות נוספות אחרי 7 שעות עבודה ראשונות גם בשבוע עבודה בן 5
ימים וגם בשבוע עבודה בן 6 ימים? או שיש הבדל ומהו?
אני
עובד במשמרות לילה 5 ימים בשבוע וברצוני לדעת אם מגיעה לי תוספת גמול שעות נוספות כבר
אחרי 7 שעות עבודה ראשונות (כפי שנקבע בחוק) אם לאו. אם לאו-אז אחרי כמה שעות ואיפה זה מעוגן?
בברכה,
מיכאל
שעות נוספות בעבודת לילה
בעבודת לילה סופרים שעות נוספות לאחר 7 שעות - גם אם מדובר ביום עבודה 1 בשבוע
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התייעצות לגבי תפקיד זמני (החלפה לחופשת לידה)
לפני 3 חודשים התחלתי עבודה זמנית שמוגדרת החלפה לחופשת לידה, כלומר אני אמורה להיות בתפקיד במשך חצי שנה +- כבר חודש אני מרגישה שהתפקיד הזה לא בשבילי ודי מיציתי אותו, אז אני מחפשת במקביל עבודה אחרת.
מצאתי תפקיד במקום אחר שמתאים בול לכישורים שלי. אחרי ראיון טלפוני, הם זימנו אותי לועדת קבלה בעוד שבועיים.. פה יש לי שתי התלבטויות ואשמח להתייעצות:
1. האם ליידע את ועדת הקבלה שאני עובדת כרגע במשרה זמנית? החשש שלי הוא שהם יתקשרו לעבודה הנוכחית ואז הם יגלו שאני מחפשת משהו אחר בלי ליידע אותם. (זו ועדה שכוללת נציגים משב"ס וביטוח לאומי וזה תפקיד שאני נחשבת בו עובדת מדינה, בגלל זה החשש שלי)
2. במידה ואני מתקבלת לעבודה האחרת, האם זה קביל ליידע את העבודה הנוכחית שאני עוזבת, למרות שעל פי חוזה אני מחליפה משהי לחופשת לידה? יש לציין שכשקראתי את החוזה רשום תאריך תחילת עבודה אבל לא רשום מתי אני אמורה לסיים אותה, ככה שלדעתי אני לא מחויבת אליהם, ובכל זאת רציתי לוודא מול מומחה.
אשמח לעזרה :)
תפקיד זמני
1. זה לא עניין שניתן ליעץ עפי חוק אלא ענין אישי שלך והשאלה גם מה תישאלי. באם תישאלי כדאי לא לשקר ולהגיד מפורשות כי את עובדת במשרה זמנית כמחליפה לחופשת לידה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לגבי השאלה השנייה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
התפטרות עקב אי תשלום חוקי
לפני שבועיים שלחתי למנהל כ"א מכתב ובו ציינתי כל הזכויות המעוכבות ולא משולמות לי מאז שנת 2012 ועד היום , בנוסף לזכויות הישנות ישנם תשלום חדש שאני זכאי לו לפי החוק ( מלפני כמה חודשים) ולא שולם לי.
שלחתי למנהל כ"א מכתב לפני כשבועיים בנושא בקשת כל הזכויות שלי, וציינתי שאמתין עד לשבועיים ( 01.12 ) לתשובה , ואם לא אז אני פונה לערכאות משפטיות.
עבר הזמן ולא קיבלתי התייחסות , אני יכול להתפטר כדין פיטורין תחת סעיף הרעה בתנאי עבודה ?
התפטרות עקב הרעת תנאים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה למול עוסק מורשה
אני פרילנסרית בתחום הכתיבה. ברצוני להתקשר בהסכם העסקה עם עסק העוסק בכתיבה יצירתית. העסק אינו חברה, אך מתעקש לכנות עצמו בחוזה ההעסקה כ"חברה" (הן בחלק של הצדדים לחוזה והן בתוכן).
בבקשתי להוסיף ח.פ. או דבר דומה (שם/ת.ז.) אשר יזהה את בעל העסק נעניתי בשלילה, וקיבלתי מספר עוסק מורשה בלבד. בעל העסק טען כי אינו חברה וכי מספר העוסק המורשה מספיק אך הדבר נדמה מוזר.
אני יודעת כי התקשרות למול חברה שונה מהתחייבות למול בעל עסק/עוסק מבחינת חבות בעת העסק.
אשמח לעצה - האם חתימה על חוזה שכזה הינה אכן דבר בטוח לעשות?
תודה רבה,
תשובה
מבחינתך זה יותר טוב כיון שבחברה בע"מ האחריות מוגבלת (תיאורטית החברה יכולה להימחק והתחייבויותיה מופרות), אבל בעוסק מורשה הבעלים אחראי באופן אישי לקיום החוזה.
ממליץ לך לבדוק שמי שחותם איתך הוא בעל מספר העוסק המורשה, בקישור המצ"ב
https://www.misim.gov.il/gmishurim/firstPage.aspx
בהצלחה
חוזה עבודה למול עוסק מורשה
אין מניעה בהתקשרות למול עוסק מורשה אבל חייב להיות שם העוסק ולא רק מס' ת.ז ( שזה מס' העוסק מורשה)
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
שעות נוספות
אני עובדת לפי שכר חודשי.
במידה ויש לי שעות חוסר מקזזים מהשכר
שעות נוספות- אם יש שעות חוסר מקזזים אותן ואז משלמים רק לפי 100% - האם כך צריך להיות המצב .
עןבדת 5 ימים והגעתי(לבקשת המעסיק) ביום שישי לעבוד - איך אמור לשלם והאם יכול לקזז שעות חוסר משעות אלה.
שעות נוספות
על פניו החישוב שעושים לך אינו תקין
שעות נוספות מחשבים לפי בסיס יומי אחכ שבועי ואז חודשי ככל וביום מסוים לא עבדת את המכסה אז המעסיק יכול לקזז אבל מנגד ככל ועבדת מעבר עליו לשלם שעות נוספות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרחקת עובד בעקבות תאונת עבודה
בתעשיית המצברים קיימת תופעה של עליית עופרת בדם העובד. על פי חוק הנ"ל מוגדר כתאונת עבודה. במקרה בו קיימת עליית עופרת בדם העובד העובד מורחק מתחנת עבודה בה יש חשיפה לעופרת לתחנות אחרות. נוצר מצב שבו לעובדים רבים יש עלייה ברמת העופרת ולא ניתן לשבץ את כולם בתחנות עבודה אחרות. במידה והעובד יוצא לחופשת מחלה כתוצאה מתאונת עבודה, מי משלם לעובד בגין תאונת העבודה המעסיק או לחילופין ביטוח לאומי? לאיזה תקופה ניתן להרחיק את העובד כך שעדיין ימשיך ויקבל שכר?
אשמח לקבלת הסבר מפורט
תודה ויום טוב
ורד
הרחקת עובד
לגבי מחלת עבודה יש לבחון בפורום ביטוח לאומי
מבחינת דיני העבודה כל עוד העובד כשיר לעבוד והמעסיק לא יכול לשבץ אותו לעבודה על המעסיק לשלם לעובד בגין ימים אלה ובאם יש אישור רופא תעסוקתי שאסור לו לעבוד בימים אלה אז הוא בימי מחלה וע המעסיק לשלם תמורתם
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור הודעה מוקדמת
ולכן גם הגמר חשבון יידחה לינואר? תודה מראש.
תשלום עבור הודעה מוקדמת
אכן תקופת ההודעה המוקדמת היא תקופה קלנדרית וככל ואת לא עובדת בשבת את לא מקבלת תשלום בגין יום זה.
לגבי ה1/12 יש לבצע ג"ח בתוך 15 יום ממועד סיום יחסי עובד מעביד
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם הודעה על כוונת התפטרות הנה עילה לפיטורין
הודעה על כוונת התפטרות
שאלתך לא ברורה- עצם ההודעה על כוונת התפטרות אינה עילה לפיטורים אבל ככל והמעסיקה לא יכולה להמשיך ולתכנן את הדברים נוכח הודעתך היא רשאית לזמן אותך לשימוע ולאחריו לפטר אותך..
השאלה היא מדוע להודיע שאת מתכוונת להתפטר? ברגע שתקבלי החלטה תודיעי שאת מתפטרת ואז תתני הודעה מוקדמת כנדרש..
בלי קשר העובדה שאין חוזה/ הודעה על תנאי העסקה לכל הפחות ובה מעוגנים תנאי העסקה היא לא חוקית
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגדרת שכר חודשי/יומי/שעתי
אני עובד ניקיון בחברת ייצור , אני עובד כל יום משעה 6:30 בבור עד 19 אחרי צהריים , לפעמים אני עובד 5 ימים בשבוע ולפעמים 6 ימים בשבוע .
בתלוש השכר שלי רושמים לי תשלום חודשי שהוא קבוע בכל חודש בסך 4900 ש"ח , ותשלומים נוספים של תגמול שעות נוספות והורדת שעות היעדרות .
האם במקרה שלי אני נחשב לעובד חודשי או שעתי או יומי לעניין קבלת זכויות ?
אני עובד שעתי או חודשי?
מה סיכמת עם המעסיק בתחילת עבודתך?
בכל אופן, אם המשכורת שלך משתנה בהתאם לשעות העבודה בפועל (בלי גמול השעות הנוספות) - אתה ככל הנראה עובד שעתי.
אם מדי חודש אתה מקבל את אותו השכר ורק רכיב גמול השעות הנוספות משתנה - אתה ככל הנראה עובד חודשי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים ופוריות
האם ניתן לפטר עובדת בתהליך פוריות?
מאיזה שלב היא מוגנת? מההליך עצמו , מבדיקות ראשוניות?
מה קורה אם הטיפולים נמשכים נניח יותר משנה?
תודה
איסור פיטורי עובדת בטיפולי פוריות
החוק לא מתייחס לנקודה הספציפית בטיפול שממנו והלאה אסור לפטר, אלא מתייחס בכלליות לאיסור פיטורי עובדת בטיפולי פוריות.
ככל שהעובדת נעדרת לצורך הטיפול, האיסור לפטר הוא במשך כל תקופת ההיעדרות וב-150 הימים שלאחריהם, ובלבד שטרם חלפו שנתיים מיום ההיעדרות הראשון.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קובץ של שאלות של המבחנים בעפ של נוב 16
אבקש לקבל את הקובץ של השאלות והתשובות בעפ של המבחנים האחרונים של נוב 16.
תודה רבה
פנה לפורום מתמחים במשפטים
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נעמדו של נער
קיבל שכר אך לא קיבל תלושים במשך כל התקופה , עם סיום כיתה יב' פנה ללימודים במכינה קדם צבאית .
האם הוא זכאי לפיצויים ?
מהן זכויותיו?
נער שמתפטר ללמוד במכינה קד"צ זכאי לפיצויים?
התפטרות לצורך לימודים במכינה קד"צ לא מזכה בפיצויי פיטורים.
הוא זכאי לקבל פדיון דמי חופשה ודמי הבראה.
החישובים הם כמובן בהתאם לחוק עבודת נוער ולא בהתאם לחישובים של עובד בוגר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבטחות בראיון עבודה
תודה.
הבטיחו לי בראיון ולא קיימו, מה אפשר לעשות?
ככל שיש לך דרך להוכיח את ההבטחות שלא קויומו, אתה יכול לתבוע גם אם הן לא עוגנו בחוזה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים לאחר חופשת לידה
במידה ולקחתי חופשת לידה של חצי שנה (3 חודשים אחרונים ללא תשלום) וכעבור זמן מהחזרה מפטרים אותי. האם הזמן שהייתי בחופשת לעדה ללר תשלום יפגע בדמי האבטלה שלי (לפי הבנתי הם עושים ממוצע של החצי שנה האחרונה)
תודה
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדת להתפטרות
התחלתי לעבוד מחודש 05/2016 במשכורת חודשית ואני רוצה לעזוב. כמה ימי הודעה מוקדמת אני צריכה לתת?
בתודה מראש,
אני רוצה להתפטר, כמה ימי הודעה מוקדמת צריכה לתת?
מאחר ואת עובדת 6 חודשים עלייך לתת 6 ימים (יום על כל חודש עבודה מלא).
אם תשלימי את החודש ה-7, יהיה עלייך לתת 8.5 ימים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים למלצר במסעדה
אני מלצר במסעדה קרוב לשנתיים ומשתכר מטיפים (עם השלמה ל30 ש"ח לשעה) נהלי המסעדה קובעים כי על כל שעת עבודה אני צריך להפריש 2 ש"ח לטובת העלויות שלי כמלצר למסעדה.לפני כחודשיים בערך התחלף מנהל המסעדה ומתחילת חודש נובמבר החולט כי ההפרשה יותר מתוכפל וכרגע עומדת על -5 שקלים לשעת עבודה דבר שמתבטא היטב בשכר היומי, בנוסף מנהלת המסעדה החלה לקצץ משמרות לי ולשאר העובדים עד למצב שבשבוע הנוכחי לא קיבלתי אף משמרת אך נאמר לי כי אינני מפוטר ( התירוץ הינו שהגשתי משמרות באיחור דבר שקרה מספר פעמים בעבר אך לא מנע ממני לקבל משמרות). .אני רוצה לקבל ייעוץ בדבר המשך העבודה במקום האם פוטרתי למעשה ואם לא האם אני זכאי להתפטר ולקבל פיצויים במסגרת הרעת תנאים,תודה מראש
גל
לא נתנו לי משמרות, פיטרו אותי?
מעסיק שרוצה לפטר עובד צריך לערוך לו שימוע ולתת לו מכתב פיטורים.
אם אמרו שלא מפטרים אותך, מי אני שאגיד שכן פיטרו? תמתין לראות אם בשבוע הקרוב כן יציבו אותך למשמרות.
במידה ואתה רוצה להתפטר מחמת הרעת תנאים, עליך לכתוב למעסיק בהזדמנות הראשונה שמדובר בהרעת תנאים, לתת לו הזדמנות לתקן אותה ורק אם לא מתקן תוכל להתפטר בדין מפוטר ולקבל את פיצויי הפיטורים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרן פנסיה
תשובה
זכאות לדמי לידה
כלומר, אם אני היום בחודש שמיני והתחלתי מקום עבודה חדש , האם אני זכאית לדמי לידה , ומהי התקופה לחל"ד?
תודה
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות כדין פיטורין לאחר הפחתת שעות העבודה
אני מועסק כעובד שעתי. בחוזה לא מצויין מספר השעות אלא כתוב רק "בהתאם לצרכי החברה".
בשנתיים הראשונות עבדתי כ-5 שעות ביום. לאחר מכן התבקשתי לרדת ל-3.5-4 שעות וכעת המעסיק דורש שאעבוד 3 שעות בלבד.
שאלתי היא: האם אני זכאי לפיצויי פיטורין במידה ואתפטר?
בתודה מראש
הפחתת שעות עבודה מהווה הרעת תנאים?
ככל שעבדת במשך תקופה 3.5-4 שעות, ניתן לראות בהפחתת שעות עבודה, שבצידה הפחתה בשכר, הרעת תנאים מוחשית.
כדי שתוכל להתפטר בדין מפוטר עליך לכתוב למעסיק בהזדמנות הראשונה מכתב שמדובר בהרעת תנאים, לתת לו שהות לתקן את ההרעה ורק אם היא לא תוקנה תוכל להתפטר בדין מפוטר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם המעסיק צריך להפריש פנסיה על הבונוסים
עמלות הן חלק ממרכיב לפנסיה ופיצויים?
אם הבנתי נכון, מדובר בתמורה המשולמת לך מדי חודש עבור תפוקתך בעבודה ועמידתך ביעדים. התמורה הזאת נקראת עמלה, ולא בונוס.
עמלות הן חלק מהשכר לכל דבר ועניין. כלומר, הן נלקחות בחשבון לצורך ההפרשות לפנסיה ולצורך פיצויים.
גמול שעות נוספות מחושב בהתאם לשכר השעתי הרגיל שלך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





