פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

חישוב מספר השעות הנוספות בהעסקה במתכונת של "שעות ג

m.s 16/12/16
רציתי לדעת אם בחוזה של שעות עבודה גמישות של 186 שעות בחודש מגיע לי שעות נוספות בשבועות שעברתי את ה-43 שעות השבועיות המותרות ע"פ חוק אבל לא עברתי את 186 שעות החודשיות.

תודה

שעות נוספות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/12/16
שלום רב
אכן כן אבל מנגד ככל והתשלום הוא בשכר כולל עבור 186 שעות חודשיות אז מנגד בגין שעות חסר רשאי המעסיק לקזז 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שעתי

דב 15/12/16
שלום רב , האם עובדים לפי שעות זכאים לתשלום עבור השתתפות בפעילות גיבוש של
החברה ? תודה , דב .

עובד שעתי ופעילות גיבוש

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/12/16
שלום רב
יש לבחון את אופי פעילות הגיבוש כדי לענות וכן האם חויבתם להגיע אליה, האם מדובר ביום עבודה לכל דבר, האם ניתנה לכם האפשרול שלא להגיע לפעילות הגיבוש ולעבוד משמרת רגילה במקום וכיוב

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום למעביד עקב הפרת התחייבות

שני לוי 15/12/16
התחלתי לעבוד מזה חודש בחברה שמספקתי שיעורים פרטיים והוחתמתי על התחייבות של חצי שנה עם קנס 2000 שח. יש לציין שהחברה לא משלמת לעובדים שלה אלא מקשרת בין המורה לתמידים והעובד צריך להעביר סכום כסף מסוים עבור כל שיעור לחברה. לא קיבלתי שום הדרכה למעט הסבר קצרצר בזמן הראיון עבודה על נהלים. האם סעיף זה חוקי ואצטרך לשלם את הקנס במידה ואתפטר??? תודה לעונים!!!

קנס עקב עזיבת עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/12/16
שלום רב
יש לבחון את החוזה המדובר כדי לענות- על פניו הקנס לא נשמע מידתי או תקין אך יש להבין את הדברים לעומק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין לאחר ריב עם עובדת, ועבודה במסוף בעייתי

הוכדורף 15/12/16
שלום רב,
נכנסתי לעבודה לא מזמן במפעל דרך חברת כ"א. לאחר כשבוע, עבדתי בעמדה שבה הייתה זקנה שהייתה צועקת עלי כל הזמן. בהמשך התחברנו, אבל הטעות שלי היא שבהתחלה נתתי לה לדבר אלי לא יפה, כך שגם באחת הפעמים היא אמרה משהו לחברתה אחרי שצעקה עלי וההיא חייכה. התעצבנתי מאוד.

בסוף יום העבודה פניתי לאותה אישה ושאלתי אותה מה מצחיק. ההיא הכחישה כי צחקה, אך החלה לספר לחברותיה והתחילו מעין צחוקים מהעניין. פניתי למנהלת הקו, שלקחה את הצד שלה. אחר, פניתי למנהל מעליה.
גם הוא לקח צד של זו שצחקה (איך אתה יודע שצחקה וכו') בהיותה עובדת מפעל, ואני הינני עובד כ"א, בנוסף יכול שהאחווה הרוסית היא שחיברה ביניהם, בהיותם כולם במסוף רוסים.
אחרי וויכוח עימו, סיכמתי שדיברתי איתו ,והבהרתי לו שבמידה שזה לא מצליח והצחוקים עלי יימשכו, אפנה למנהל המפעל.

יום אח"כ התברר לי שבעצם פיטרוני.
*הקלטתי את אותו מנהל גבוה יותר שדיברתי איתו (שבדרגה הוא בין מנהלת הקו למנהל המפעל), בשיחה הוא אומר שאין סיבה לפיטוריי ואחר צועק עלי.
*הקלטתי את המנהלת קו מספרת לחברתה שעמדה לידה, ברוסית, מה אמרו לי. בהקלטה, אני גם שואל אותה למה היא מספרת לה מה שאני אומר, והחברה ניסתה להגיד שהיא לא מדברת טוב עברית, מה שכמובן איננו נכון.
*הקלטתי עובדים פשוטים בחלק אחר של המפעל, בו עבדתי ליום אחד, אומרים שעבדתי בסדר גמור ולא הייתה לי שום בעיה להתנהל שם במסוף.
*בשיחה יותר מאוחר עם הכ"א, גם היא מוקלטת, אותה מזכירה מתקשרת לאישה במפעל שאחראית על פיטורי וגיוס עובדים, והיא אמרה לה שהסיבה לפיטוריי היא חוסר התאמה לצוות ושלא הבנתי כראוי מה שצריך לעשות בעבודה. 
כאשר כאמור, עובדים במסוף אחר כן עובדים שעבדתי טוב, ומנהל אותו הקלטתי שבעצם אחראי לפיטוריי, אומר שמפטרים אותי בלי סיבה (הוא סירב לציין סיבה).
*בהודעות SMS אני מתכתב עם חבר ומספר לו על שקרה אותו יום כשרבתי עם אותה עובדת.

שאלות:
1. האם יש עילה לבקש פיצויי פיטורין, ובהיותי עובד כ"א שעבד רק שבוע, מה יהיה גובה פיצויים אלה?
2. האם יש משהו לעשות עם זה שמנהלת קו מספרת לחברתה דברים כביכול אישיים? ("מנהל הזה והזה אמר לו לדבר עם כ"א)
3. בהתבסס בהקלטות שיש לי- האם ניתן לטעון שפיטוריי הם משיקולים פסולים של לקיחת צד של עובד וותיק יותר, ומניעת מצב מביך למנהל הבינוני, שמא הייתי פונה למנהל המפעל?

אני מרגיש שהפיטורין לא הוגנים- לכן ברצוני לבדוק אופציה לגרום למפעל כן לקחת אותי בחזרה אליהם. או לחילופין, באם יש אופציה, לתבוע על כל מה שאפשר אם בכלל. אשמח לשמוע כל מה שאני יכול לעשות במסגרת החוק והראיות שיש לי.

בתודה, הוכדורף.

פיטורים לאחר ריב

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/12/16
שלום רב
ראשית המעסיק שלך הם חברת כוח האדם והם היו צריכים למצוא לך מקום עבודה אחר או לזמן אותך לשימוע
לגבי מקום העבודה- על פניו לא נראה שיש לך עילת תביעה כלשהי כמובן שיש לשמוע את מלוא ההקלטות ולראות לעומק את כל הדברים אבל בפועל מניסיון ונוכח תקופת עבודתך אני סבורה שהעצה הכי טובה שניתן ליתן היא לעזוב את הנושא ולהמשיך הלאה.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רצף ימים

צבי 15/12/16
שלום אני עובד שעתי 5 שנים ותק השאלה שלי הייתי בחופשת מחלה מה 1 לחודש עד ל8 לחודש כולל. יום שישי האחרון ה9 לחודש קיבלתי עוד 4 ימים מהרופא עד יום שני. אני לא עובד סופי שבוע.השאלה שלי היא אני אמור לקבל על ימי ראשון ושני האחרונים תשלום מלא ברצף ימי מחלה שיש לי ?

רצף ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/12/16
שלום רב

ככל ויש לך ימי מחלה צבורים לזכותך אז אכן אתה זכאי לקבל תשלום ימי מחלה מלא ברצף

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות- האם הרעה בתנאי עבודה?

נציג מכירות 14/12/16
שלום רב, אני נציג מכירות טלפוני בחברת ביטוח מזה שנתיים. לאחרונה שינו לנו את מודל השכר וכך יוצא שהמשכורת שלי פחתה ב900 שקלים ברוטו כל חודש. בנוסף נעשו מספר שינויים נוספים בשיטת העבודה שהם משפיעים באופן עקיף על השכר (בכ500 שקלים נוספים וסך הכל 1400 שקלים בערך) רציתי לשאול האם זה נחשב להרעה בתנאי עבודה, ואם אני מתפטר מגיע לי פיצויים? . בחוזה שעליו חתמתי לפני שנתיים יש את הסעיף הבא:"החברה עשויה לצרף את העבוד בכפוך לשיקול דעתה הבלעדי לתכנית תגמול המותנית בין היתר בעמידה ביעדים. מוסכם בזאת כי לא תהיה לעובד זכות מוקנית להשתתף בתכנית תמריצים וכי אם וככל שתיקבע לעובד תכנית כזו- תהיה החברה רשאית לשנותה ו/או לבטלה ו/או לשנות את היעדים בה על פי שיקול דעתה הבלעדי, מבלי שהדבר יחשב להרעה בתנאי עבודתו של העובד אף אם יגרום ליררדה בהכנסותיו. כמו כן מובהר וידוע לעובד כי התמריצים לא יהוו חלק משכרו לכל דבר ועניין".
האם הסעיף הזה חוקי והאם מגיע לי פיצויים למרות הסעיף? מודה מאוד מראש לכל תשובה

אשמח לתשובתך, תודה רבה

אשמח לתשובתך, תודה רבה 20/12/16

מכתב פיטורין לאחר שימוע

גולן משה 14/12/16
שלום.ביום חמישי האחרון נערך לי שימוע לבחינת אפשרות להפסקת עבודתי עקב קיצוצים.תוך כמה ימים אני צריך לקבל תשובה לגבי החלטת החברה (לפטר אותי או להשאיר אותי)?בברכה

תוך כמה זמן מקבלים תשובה אחרי שימוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
גולן שלום,
תשובה לאחר שימוע צריכה להינתן תוך זמן סביר. אין לכך הגדרה בחוק, אך מקובל לומר שעד שבועיים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה זמן מכתב השימוע בתוקף

N.Nn 11/10/20
קיבלתי מכתב שימוע

ויצאתי לחופשת מחלה לחודש

עקב בעיות גב . תור שהוזמן מראש

האם יש תוקף למכתב השימוע

ואם כן האם אני אמור לקבל מכתב חדש

תודה מראש

האם מגיע לי תשלום עבור ימי חגים?!

שאול 14/12/16
שלום רב, אני עובד במטבח בבית מלון כרוב ל 10 חודשים. בהסכם אני אעבוד 8 שעות ביום לפי ימי הצורך, אני עובד 6-8 שעות ביום לפי כמות העבודה. בחודש 10/2016  היו 5 ימי חגים, אבל המעסיק שילם לי רק 2 ימים! והוא טוען שאני עובד בחוזה של חצי משרה!! וזה לא נכון כי אני עובד שעתי 8 שעות ביום לפי החוזה.1. לפי מה שאני יודע אני אמור לקבל 5 ימי חגים(2 ראש שנה +1כיפור +2 סוכות) - זה נכון?.....2. אני עבדתי כל ערבי החגים - רק יום אחד לא, כי המעסיק נתן לי חופש! במצב כזה אני גם יכול לבקש את תשלום עבור יום חג זה או לא מגיע לי כי המעסיק נתן לי חופש יום לפני החג וגם יום החג? מדובר בכניסת חג סוכות? בבקשה אני צריך את תשובה ברורה - כי המעסיק מתעקש על זה שלא מגיע לי כל הימים ואולי רק 2 ימים!! תודה

אני זכאי לתשלום דמי חג?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
שאול שלום,
אכן, עובד שעתי שהשלים לפחות 3 חודשי עבודה זכאי לתשלום דמי חג אם עבד יום לפני ויום אחרי החג או נעדר בהסכמת המעסיק.
לכן, ככל שעבדת יום לפני ויום אחרי החג או נעדרת בהסכמתו - אתה זכאי ל-5 ימי חג.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנס על חשבון העמלות לפי שיקול דעת של המעביד

ארז כהן 14/12/16
שלום רב

אני עובד על שכר בסיס + עמלות לפי תפוקה 

בזמן האחרון המעסיק החליט שלפי שיקול דעתו אפשר לקנוס עובד ולהקטין לו את העמלה החודשית , לדוגמא מישהו שלא עשה איזשהי מטלה בזמן ניקנס בעמלה  ויש רשימה שלמה של חוקים ותקנות שלא רשומות בשום מקום וגם לא בחוזה .

האם זה חוקי?

אם תשנה את נוסח השאלה התשובה תשתנה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
ארז שלום,
שאלת את השאלה בנוסח שונה ועניתי לך שהדבר לא חוקי.
הדבר לא חוקי גם בנוסח הנוכחי של שאלתך.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי מקום עבודה

ציפי גרד 14/12/16
עקב סגירת מכון בו עבדתי  רוצים שעבור למקום אחר  בשינוי תנאי העבודה שעות וימים  אני עובדם 30 שעות  שבע וחצי שעת כל יום ללא שישי וללא אחה:צ 
רוצים שעאבוד שישי ואחה:צ 
אני עובדת כבר 30 שנה באותה מתכונת 
ללא רחה"צ וללא שישי 
במקום שעבדתי  אני בעלת דרגה ותפקיד שמוסיפים לי בעאררך 1000 שקל לחודש 
במקום  השני - החדש לא יהיו לי התנאים נ"ל  יש לציין שאני  עומדת לצאת לגימלאות   כחצי שנה אחרי העברה למכון השני, האם הם יכולים לשנות לי את כל התנאים   זו הרעה בתנאי העבודה  והאם אפשר ליתבוע וכדאי ליתבוע ? אני מעדיפה לסיים בנחת ללא תביעות 

שינוי מקום ותנאי העבודה - אפשר לתבוע הרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
ציפי שלום,
למרבה הצער, הסעד היחיד שניתן לקבל במקרה של הרעת תנאים הוא התפטרות בדין מפוטר (אחרי מתן התראה בכתב והזדמנות לתקן את ההרעה).

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים בעקבות התפטרות על רקע הרעת תנאים

שמואל 14/12/16
שלום
התפטרתי מעבודתי עקב הודעת המעביד על העברת מקום העסק ממרכז תל אביב לגבעון (אזור ירושלים) בעוד כחודשיים. התחלתי לחפש עבודה כדי לא להישאר ללא עבודה והגשתי מכתב פיטורים למעביד.
במכתב הפיטורים כתבתי שהעילה לפיטורים היא העברת מקום העסק לגבעון המהווה הרעת תנאים לגבי.
המעביד הציע הצעות חלופיות שכביכול יוכל לטעון שניסה לשפר את הרעת התנאים, אבל בפועל הוא הציע שאהפוך לעצמאי שאספק לו שירותים עם קבלות או שאמשיך להיות שכיר בחברה ואקבל שכר עפ"י הזמנות מה שהיה מוריד את השכר שלי בחצי. האם פעולות אלו של המעביד נחשבות שהציע לי חלופות אמיתיות כדי לשפר את הרעת התנאים? האם אני זכאי לפיצויי פיטורים מלאים ?

תודה



המעסיק הציע חלופות גרועות להרעת התנאים, מה הדין?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
שמואל שלום,
ראשית, התנאי לקבלת פיצויי פיטורים במקרה של הרעת תנאים הוא מסירת מכתב התרעה לפני הגשת מכתב ההתפטרות עצמו תוך מתן אפשרות למעסיק לתקן את ההרעה.
אז קיימת בעייתיות אם הגשת את מכתב ההתפטרות לפני שנתת למעסיק אפשרות לתקן את ההרעה.

לשאלתך, לא כל העתקת מקום עבודה מהווה הרעת תנאים. יש לבחון את הנסיבות לגופן.
קיימת בעייתיות מסויימת גם בעובדה שהודעת הפיטורים שלך היא חודשיים לפני המעבר, כשכלל לא היית במקום החדש.

בכל אופן, הצעות חלופיות שטומנות בחובן הפחתה בשכר, ככל הנראה לא נחשבות באמת חלופה להרעת תנאים אך כאמור, יש לבחון את הנסיבות באופן פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה ביום שבת

יובל 14/12/16
האם למעסיק מותר לחייב עובד לעבוד ביום שבת?
כמו כן, האם הוא רשאי לכבות את שעון הנוכחות ע"מ שלא ייחשף כמי שהעסיק עובדים בשבת?

עבודה בשבת

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
יובל שלום,
התשובה לשתי שאלותיך היא לא.
אסור לחייב עובד יהודי לעבוד בשבת ואסור לכבות את שעון הנוכחות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרצל 36 חולון

ארז כהן 14/12/16
שלום רב

אני עובד בשכר בסיס+ עמלות על תפוקה שמוגדרת לפי מדרגות 

בזמן האחרון המעסיק מחליט על דעת עצמו לקזז לנו מהתפוקה שזה כמובן פוגע בגובה העמלה , יום אחד הוא החליט שמי  שלא יבצע איזשהי מטלה הוא יוריד לו 20  אחוז מהתפוקה או אם הוא ביקש משהו וזה לא בוצע בזמן אז הוא מקזז העמלה 

יש לציין שבחוזה רשום שכר בסיס + עמלה על עמידה ביעדי תפוקה לא מצויין בשום מקום שמותר למעסיק לקזז/לקצץ מהעמלה ועוד מכל סיבה שהוא יחליט לנכון

האם זה חוקי ?

המעסיק יכול לקזז תפוקה ולפגוע בעמלות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
ארז שלום,
לא, זה לא חוקי. ככל שגובה העמלה נפגע, השכר כולו נפגע, דבר המהווה הרעת תנאים.
הסעד היחיד במקרה הזה הוא התפטרות בדין מפוטר (בהתאם לכללים הקבועים בחוק).

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לגבי התפטרות

קרן הלפרין 13/12/16
היי אני בת  33 וחצי עובדת בגן ילדים בחיפה לפני כ שבוע התפטרתי בגלל שהשכר היה לי מאוד נמוך אפילו לא הגעתי ל 3000₪ אשמח לדעת עם מגיע לי איזה פיצוי איך אני יודעת מה לדרוש תודה מראש

מה הזכויות שלי כמתפטרת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
קרן שלום,
ככלל, עובד שמתפטר בגלל שכר שלא מספק אותו לא זכאי לפיצויי פיטורים או לפיצוי כלשהו.
ככל שהשכר היה לפחות בגובה שכר המינימום השעתי (כי משרה מלאה כנראה לא עבדת), המעסיק עמד בחובתו והתפטרותך, כאמור, לא מזכה בפיצויים.

יחד עם זאת, את זכאית בגין סיום העבודה לתשלום משכורת אחרונה, פדיון ימי חופשה (אם נותרו לך ימים צבורים), דמי הבראה (אם השלמת לפחות שנת עבודה אחת והם לא שולמו לך) ושחרור הכספים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רוצה לברר האם כדי ללכת לתביעה?

אלכסיי דוידצ'וק 13/12/16
עבדתי במשך חודש במפעל אינטל דרך אחד הקבלנים, היום הגעתי למצב וויכוח עם ראש צוות שהוא לא שלי,על עבודה. במהלך הוויכוח הראש צוות קילל אותי מול קבוצה של אנשים, ולאחר שיחה עם מנהל העבודה פוטרתי באותו היום. יש סיבה להגיש תביעה? ואם כן למי כדי לפנות?

פוטרתי אחרי חודש בעקבות ריב, יש עילת תביעה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
אלכסיי שלום,
עילת תביעה עשויה להיות, אך לאור תקופת העבודה הקצרה הפיצוי שיתקבל אם בכלל, יהיה נמוך.
לשיקולך אם להיכנס לזה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה מסים ינקו לי מ2 עבודות- חיפוש בגוגל סיבך אותי

הוכדורף 13/12/16
אהלן, 

אתחיל בכך שאציין שגיגלתי העניין וראיתי מה ההגדרות של מתי מנכים כמה מס וכו' אבל זה סיבך אותי ובסה"כ לא הבנתי כלום.

אני עובד בעבודה במפעל -נניח משהו כמו 5300 ש"ח

בנוסף, אני עובד כמורה פרטי דרך כוח אדם- לאחרונה התחלתי ללמד עוד ועוד תלמידים, ואני עשוי להגיע גם לרווח של 1000 ש"ח בחודש.



הוריי מפחידים אותי שאני עלול לשלם מסים בתעריף גבוה מאוד, כך שלא ישתלם לי לעבוד ב2 עבודות.

האם הם צודקים?

האם מפירוט עבודותיי, אני עשוי לשלם מסים לביטוח לאומי ודומיהם, שיהפכו את כל העסק של עבודה ב2 עבודות ללא כדאי?

פנה לפורום מיסים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

אריאלה 13/12/16
שלום, 
אני הועסקתי בחברת קבלן למשך 8 חודשים בשכר שעתי. 
ורציתי לדעת כמה ימי תשלום מגיעים לי כחלק מההודעה המוקדמת? 
החברה שבה הועסקתי טוענת שמכיוון שלא עבדתי שישי-שבת
והתשלום הוא על ימים קלנדרליים אז מגיע לי תשלום רק על 6 ימי עבודה,  האם זה חוקי? 

כמה ימי הודעה מוקדמת הם בתשלום?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
אריאלה שלום,
אכן, ההודעה המוקדמת היא קלנדרית. כלומר, מגיעים לך 8 ימים שכוללים את שישי-שבת.
התשלום הוא רק עבור הימים בהם עבדת/היית צריכה לעבוד.
לכן, אם לא עבדת בשישי-שבת, את לא זכאית לתשלום בגינם.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים

א 13/12/16
שלום רב, עבדתי במשך שנה בחברה מסוימת בחצי משרה. לאחר סיום עבודתי, לא קיבלתי מהחברה פיצויים ישירות אליי אלא רק סכום הקרוב לשכר חודשי רגיל הנוצר מסך ההפרשות לקרן הפנסיה תחת הרובריקה "פיצויים".האם מגיע לי גם סכום נוסף במישרין?

אני צריך לקבל סכום כלשהו בגין פיצויים ישירות אליי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
שלום,
שאלתך כללית מאוד וחסרת נתונים. אשיב בכל זאת כמיטב יכולתי.
ראשית, לא ברור אם עבדת במשכורת חודשית או שעתית. האבחנה חשובה לצורך חישוב הפיצויים, מאחר ובמשכורת שעתית החישוב הוא לפי ממוצע השכר בשנה שקדמה לסיום העבודה כך שלא בהכרח מדובר במשכורת חודשית רגילה.

שנית, לא ציינת אם אתה חתום על סעיף 14 או לא. במידה ואתה חתום על סעיף 14, אתה זכאי לקבל רק את הסכום שנצבר בחברת הביטוח ללא כל השלמה ישירות אליך.

אם כן, בהנחה שפוטרת ואינך חתום על סעיף 14, ייתכן שאתה זכאי להשלמה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשי פנסיה לקופה לא פעילה

מעסיק 13/12/16
שלום רב,
יש לי בעסק עובד שכבר 6 חודשים אצלי.
לפי החוק אני עכשיו אמור להפריש לו פנסיה אך העובד טוען שבעבודה הקודמת הפרישו לו לקופת פנסיה וצריך להפריש לו רטרו. לאחר שבדק עם קופת הפנסיה שלו התברר כי במשך שנה שלמה המעסיק הקודם לא הפריש לו לקופת הפנסיה וכתוצאה מכך איננה פעילה..
האם עקב כך אני חייב להפריש לו רטרו מהיום הראשון שהוא אצלי בעסק?
תודה

מועד הפרשות לפנסיה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
שלום,
אם הקופה לא פעילה החובה להפריש לפנסיה היא בתום 6 חודשי עבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקה

רויטל 13/12/16
שלום,
אני יודעת שע"פ חוק, ניתן לקזז את זמן ההפסקה מהשכר.
רציתי לשאול מה קורה במידה והדבר לא נאמר במעמד הראיון וגם לא במעמד חתימת חוזה ?
נאמר לי גם בע"פ כי זמן ההפסקה לא יורד מהשכר, אך בפועל ניכו לי אותו מהשכר.
שנית, נאמר לי גם כי עלי לעבוד כל יום 9 שעות (כתוב גם בחוזה) ואחרי שקיבלתי את התלוש הראשון, נאמר לי לפתע כי עלי לעבוד בכל יום 9 שעות + 6 דק' כדי להגיע לשכר שהובטח לי-ע"פ משרה מלאה בחוק. האם זה נכון וחוקי?
תודה

הפסקה היא בתשלום או לא?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
רויטל שלום,
על פי חוק, אם את רשאית לעשות בזמן ההפסקה ככל העולה על רוחך, לרבות לצאת ממקום העבודה - זמן ההפסקה לא ייחשב כחלק משעות העבודה והמעסיק לא צריך לשלם.
יחד עם זאת, המעסיק בהחלט יכול להחליט כי הוא משלם גם עבור הזמן הזה, ואם כך הובטח לך - יש לנהוג על פי מה שהובטח.

במקום עבודה שעובדים בו 5 ימים בשבוע, אורך יום עבודה הוא 8.36 (8 שעות ו-36 דקות), כשיתרת הזמן (השלמה ל-9 שעות) היא ההפסקה.
לא ברור למה אמרו לך 9 שעות ו-6 דקות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

אנה 12/12/16
שלום רב!אני התחלתי לעבוד בעבודה חדשה בתחילת נובמבר,עכשיו בסוף נובמבר הודיעו לי שיש לי ניתוח שחיכיתי לו הרבה זמן.ניתוח עבר ואני עכשיו בחופש מחלה של 10 ימים,האם מגיע לי תשלום על הימים האלו למרות שרק התחלתי לעבוד במקום חדש?תודה

ימי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/12/16

לא. מכוון שאין לך כל צבירה של ימי מחלה בתלוש. הפתרון לכך - אולי בהגשת תביעה לנכות כללית...
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה לפנסיה

יוכבד 12/12/16
עבדתי אצל מעסיק במשך יותר משנה. בשלוש חודשים הראשונים לא הופרשה לי פנסיה- ע"פ חוק(הגעתי עם קופה פעילה) . המעסיק משלם לכלל העובדים 8.33 % לפנסיה- ללא הסכם כתוב, זה מה שמקובל שם. כעת, כשעזבתי שם, והוא צריך להעביר לי עבור שלושת החודשים הראשונים שעבדתי שם, הוא מחליט לחשב את הפיצויים לפי 6 % לכל השנה ואת ההפרש בין 8.33 ל6% הוא רוצה לקזז מהכסף שחייב לשלם עבור שלושת החודשים הראשונים
האם זה חוקי?

הפרשות לקרן פנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/12/16

יוכבד הי, 
ראשית אין  הפרשה לפנסיה בשיעור של 8.3% אלא 6% בלד . ולא המעסיק אינו רשאי לקזז מפה ולהעביר לשם. הכל צריך להיות מסודר וברור. ולכן, על המעסיק להשלים לך ולשלם לך בין אם זה לקרן ישירות ובין אם לך באופן אישי בתלוש את הפרשות לפנסיה בגין 3 חודשי העבודה הראשונים. 
לענין תשלום הפ"פ בשיעור של 8.3 או 6% - באם המעסיק לא חוייב להפריש לך 8.3% לפ"פ במקום 6% - אז את זכאית להשלמה רק באם פוטרת או התפטת בדין מפוטרת. או באם לכל העובדים ללא יותא מן הכלל הוא מפריש לפצויים באופן מלא - 8.3%. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה – הסכום הקובע

אביגייל 12/12/16
שאלה:
אני מקבלת כל חודש שכר זהה, כשהשכר כולל משכורת בסיס 5000 ₪ + בונוס מאמץ כך הוא מוגדר בתלוש בסך של 500 ₪.
כל חודש מפרישים לי לפי 5000 ש"ח. לא כוללים את הבונוס הזה. האם זה בסדר?
אני גם לא רואה בתלוש את מה שהמעסיק שלי מפריש לי אלא רק את מה שיורד ממני כביכול, כך זה צריך להיות?
בנוסף - דמי הבראה שמשלמים פעם בשנה - האם גם את הסכום הזה מחשבים להפרשות לפנסיה? או שזה סכום שלא כוללים אותו?
תודה רבה על המענה


סכום /שכר קובע לפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/12/16

אביגייל - הי . 
נתחיל מקל לכבד - דמי הבראה אינם שכר קובע לצורכי פנסיה ופ"פ ולכן ממנו אין מפרשים לקופת הגמל. 
שנית, בתלוש השכר - בדרך כלל אין רואים את הפרשת המעסיק אלא רק את ההפרשות שיורדות ממך - עם זאת את יכולה ליצור קשר ישיר עם חברת הביטוח או קרן הפנסיה - לבקש דוחות ושם תוכלי לראות את הסכום שמהעסיק מפריש לך בכל חודש. 
לגבי הבונוס - זה תלוי  בונוס אינו נחשב לשכר קובע לצורכי פ"פ ופנסיה . עם זאת תלוי מהו מהות הבונוס - אם המדובר בעמלה ש"התחפשה " והוגדרה רק כבונוס והיא קבועה - גם ממנה יש להפריש. אבל כל מקרה נבחן לגופו. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כוננות רפואית מרצון בזמן חופשה

אלי 12/12/16
שלום רב,
ברצוני לדעת האם במהלך שבוע של חופשה שנתית אוכל מרצוני ומבחירה שלי (בהסכמת המעסיק) לבצע כוננות רפואית (לילה בלבד ,שאינה כמו העבודה במהלך היום).
מדובר בתפקיד כונן רפואי למקום פרטי,אם ישנה קריאה בלילה היא לעתים רחוקות  ולחירום בלבד,וסביר שחופשתי לא תיפגע.

תודה

כוננות רפואית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/12/16
במידה וקיים רצון חופשי וברור של הצדדים - אני לא רואה מניעה לכך - שהרי מדובר בהתנדבות - רצוי כמובן כי הדברים יעלו על הכתב. 
בכל מקרה כוננות - אינה זכות שבגינה קיימת חובת תשלום קוגנטית ועל כן באם הצדדים מסדירים בינהם שאין חובת תשלום על כוננות - לא תהיה . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום עסקה

ערן 12/12/16
שלום אני עובד מספר שנים לפני חצי שנה קיבלתי מכתב סיום העסקה שבו רשום שאני יקבל הטבות כמו משכורת יג ועוד המעסיק שלי ביקש שאני ישאר עוד מספר חודשים בעבודה. השאלה שלי במכתב הבא שאני יקבל האם המעסיק יכול לסגת מהטבות שיש לי במכתב האחרון  מה קובע החוק.

סיום העסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/12/16

ערן הי החוק לא קובע דבר בענין זה. מלבד כי הסכמים צריך לכבד ולכן באם קיים ברשותך הסכם שקובע כי הינך זכאי למספר הטבות - המעסיק צריך לעמוד בהסכם - הרי להבנתי נשארת לעבוד עוד מספר חודשים וכנגד זה קיבלת את ההטבות - הלא כך? 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן