פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

שאלה חשובה

פאולה 22/01/17
ערב טוב 
תאני בעלת גן ילדים קבלתי לעבודה סיעית לפני חודש ולאחר כמה ימים ידעה אותי שהיא בהריון 
לא הפריע לי כי זה גן ילדים 
אך לפני שבועים בערך הייתי בחול והבחורה דברה לאחת האמהות ממש לא יפה 
האמא מבקשת שאפטר אותה אחרת היא תוצאי את שני ילדיה מהגן 
השאלה היא האם אני יכולה לעשות זאות אם זה שהיא בהריון 
בבקשה תשובה 
תודה והמשך ערב טוב 

מענה

מתמחה 24/01/17
את רשאית לעשות הכל, אבל קחי בחשבון שאת צפויה לתביעה רצינית ולתשלום מלוא הזכויות של פיטורין של עובדת בהיריון.
בהצלחה

הסכם קיבוצי – נהגי הסעות

רמי ש. 22/01/17
שלום רב, האם לנהגי הסעות קיים הסכם קיבוצי המגדיר זכויותיהם (כפי שקיים לעובדי ניקיון או שמירה)? ואם קיים היכן ניתן לצפות בו? תודה רבה!

הסכם קיבוצי נהגי הסעות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/02/17
שלום רב,

 

לא ניתן לענות על שאלה שכזו באופן גורף
בפורום שכן על מנת לדעת באם ישנו הסכם קיבוצי או צו הרחבה שחל יש לבחון את מקום
העבודה כמות העובדים אופי העבודה וכיוב'.

מכל מקום- צווי הרחבה והסכמים קיבוציים ניתן
לראות באתר של משרד התמת וכן ישנם צווי הרחבה והסכמים קיבוציים החלים על כלל המשק.

 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים בגין התפטרות

מורן 21/01/17
שלום,

אחרי 4 וחצי שנות עבודה התפטרתי האם מגיע לי  פיצויים??

מענה

מתמחה 22/01/17
שלום,
יש לבחון את חוזה ההעסקה שלך, על מנת לבחון באם יש לך זכות להתפטר עם קבלת פיצויים. 
בהצלחה.

קדם דיון

תמיר 21/01/17
שלום,עד כמה חשוב לטעון לעומקו של התיק בהליך של קדם דיון? לא היו הליכים טכניים חשובים שהיה עליי לטעון ולכן לא טענתי לעומקם של טיעוני הצד השני. שנית- אני מאוד מעוניין כי בדיקת פוליגרף תכריע בכמה סוגיות שמשפיעות על התיק כולו. מדובר במילה מול מילה ולכן יש לי רצון לערוך בדיקה כזה. אשמח לדעת כיצד ראוי לעשות זאת עצמאית או דרך בית המשפט.תודה

קדם משפט

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/01/17
שלום רב
לא ניתן לדעת ולענות מבלי להכיר את התיק לעומקו ואת כתבי הטענות
ישנם תיקים בהם הטענות המקדמיות הם מהותיות ביותר וישנם כאלה שהדיון המקדמי הוא רק פרוצדוראלי.
בנוסף- בדיקת פוליגרף אינה משהו שיכול להכריע תיק בבית הדין לעבודה אלא אם תגיעו להסכמה דיונית של הצדדים על כך. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חושבה

יוגב 20/01/17
עובדת שהגיעה לגיל פנסיה, דהיינו גיל 62. ועד עתה הפרישו לה לפנסיה. מעתה תקבל קצבת זקנה מהמלל. האם המעסיק מחויב להפריש לה לקופת הפנסיה או שמעתה לא יהיה חייב? אשמח לדעת. ועוד שאלה- האם העובדת תהיה חייבת להפריש בעצמה לפנסיה? 

הפרשה לפנסיה בגיל פרישה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/01/17
שלום רב, 
ככל והעובדת מקבלת קצבה פנסיונית ( לא זקנה מהמלל) מקופה פנסיונית אז אין חובה להפריש לה ככל ולא מקבלת אז יש חובת המשך הפרשות פנסיוניות של שני הצדדים ככל עובד

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערעור החלטת וועדה רפואית

בתיה 20/01/17
שלום רב
לפני כ 5 חודשים התקבלה החלטת וועדה רפואית של עובדי המדינה  אשרפסקה לי הקלות בעבודה. נודע לי באופן מפתיע עת התקשרתי שבוע שעבר לבקש את פרטוקול הוועדה  כי הוגש ערר . לא הודע לי דבר וחצי דבר האם זה תקין והמעסיק מחוייב להודיע לי על עצם הגשת ערר. 

תודה מראש

ערר על החלטת ועדה רפואית

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/01/17
שלום רב
את צריכה לקבל העתק מהערר מהוועדה - פני אליהם למזכירות לשם בחינה מדוע לא קיבלת העתק , מתי הוגש וכל הנתונים הנלווים 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר-משרד החינוך

רוברט 20/01/17
שלוםאשתי עבדה שנה בדיוק במשרד החינוך לפי 33% חלקיות משרה. החל מספטבר השנה לא שובצה ולכן גם לא קיבלה משכורת. לא קיבלנו מכתב סיום העסקה (למרות שביקשנו) למעשה עד היום.האם יש מקום לתבוע הלנת שכר? יש לציין שלא עבדה בפועל מכיוון שלא שובצה.תודה

הלנת שכר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/01/17
שלום רב
יש לבחון את הסכם העסקתה והאם היה חוזה זמני או לאו על מנת לענות.


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

אברהם 20/01/17
 שלום, אני עובד באבטחה בתפקיד בודק בטחוני. עבדתי בקניון ארנה הרצליה  בחברת " סער ביטחון". החברה הפסידה במכרז ועברתי לקניון עיר ימים בנתניה וכאן אני עובד בחברת " כפיר ביטחון ומיגון אלקטרוני". כך זה רשום בתלושי המשכורת ובחוזה העבודה.שתי החברות הנ"ל בבעלות חברת T&M Israel.כעת בחברת "כפיר ביטחון ומיגון אלקטרוני" אני נחשב עובד חדש כי הוותק,ימי החופשה וימי המחלה אופסו.מחברת "סער ביטחון" קיבלתי תשלום בגין פידיון ימי חופשה.האם אני זכאי לפיצויי פיטורים מחברת "סער ביטחון"? 

פיצוים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/01/17
שלום רב
יש לבחון לעומק על מנת לענות על פניו לא ברור גם מדוע הוותק שלך לא המשיך ובכל מקרה נדמה שכל פיצויי הפיטורים שלך היו צריכים להיות מופרשים לקופה לרכיב הפיצוים כך שאתה זכאי לקבלם משם - מציעה לפנות לבדיקה פרטנית

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם עבודה בכתב

ירון 20/01/17
שלום רב.
בהמשך לשאלתי הקודמת, והפעם ביתר פירוט.
בחוזה בכתב מצויינים פרטים אלה:
1. שעות עבודה. האם מותר להכתיב לעובד שהוא יעבוד תשע שעות ועוד תוספת של חצי שעת הפסקה עבור משכורת הבסיס שנקבעה בחוזה בעל פה למשרה מלאה.
2. התפטרות. האם מותר למעביד לחייב אותי בכתב להודעה מוקדמת להתפטרות שלי להודיע לו מראש תשעים ימי עבודה.
3. בחוזה כתוב: המעביד רשאי לקזז כל סכום שמגיע מהעובדת ממשכורתה או מכל זכות אחרת שצברה או שתגיע לעובדת. מה הפירוש? האם זה חוקי?















הסכם עבודה בכתב

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/01/17
שלום רב
1. אכן כן- ככל ומדובר בשבוע עבודה של 5 ימים ובזמן ההפסקה העובד רשאי לצאת ממקום העבודה גם אם בפועל לא עושה זאת
2. מותר לקבוע תקופה הדדית אוכה יותר מהחוק יש לבחון את נוסח החוזה אבל 90 יום נראה לי לא סביר 
3. זה חוקי רק אם תסכימי לכך מפורשות - לטעמי זהו סעיף גורף מדי שלא מומלץ להסכים לו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעמד בעבודה עצמאית או שכירה

גלית 19/01/17
אני עובדת במקום עבודה כארבע שנים מקבלת שכר שנקבע לי במעמד הראיון לפי שעור אומנות שאני מעבירה במרכז יום לקשיש הם החתימו אותי שאין לי תנאים הם יכולים להפסיק את עבודתי בכול עת, המעסיק שילם לי ביטוח לאומי ומס הכנסה לפי אישור שהבאתי שפטור ממס וגם מעמ האם אני נחשבת כשכירה או עצמאית, אתמול הם פיטרו אותי לאחר ארבע שנים זה היה מקום העבודה היחיד שלי.

מעמד בעבודה עצמאי או שכיר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/01/17
שלום רב
לא ניתן לענות כך על רגל אחת האם מדובר ביחסי עובד מעביד או לאו- יש לבחון באופן מקיף. הפסיקה קבעה מספר רב של מבחנים בהם מקום העיסוק, כפיפות, מי מספק את החומרים, וכיו"ב- ככל ואת עומדת במבחנים שנקבעו אז ניתן לטעון שיש יחסי עובד מעביד אך מומלץ במצב שכזה גם לראות על מה חתמת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זימון לשימוע רק יומיים לפני עריכת השימוע

דוד 19/01/17
עבדתי 5 חודשים אצל מעסיק וזומנתי לשימוע מפתיע שבו הוחלט לסיים את העסקתי, ההזמנה לשימוע ניתנה לי רק יומיים לפני השימוע. האם זה חוקי ?

מענה

מתמחה 19/01/17
כן, יומיים תקין. נדרש זמן סביר וזה אכן עולה על ההגדרה.
בהצלחה

חרם לפני פיטורים

שרון 19/01/17
צהריים טובים, נערך לי שימוע במקום העבודה ושבוע לאחר מכן קיבלתי מכתב פיטורים. בין השימוע לפיטורים נודע לי כי מי שערכה לי את השימוע פתחה קבוצת וואטסאפ הקשורה למחלקה בה אני עובדת מבלי לצרף אותי וזאת  10 ימים לפני השימוע!!! הייתי מעוניינת לדעת מה המשמעות של דבר כזה. אציין כי המחלקה מונה 6 עובדים אז קשה לי להאמין שהיא פספסה אותי בטעות.  בתודה מראש,

אי צירוף לפני פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/01/17
שלום רב
קשה לענות מבלי לדעת מה תוכן קבוצת הווטס אפ - ככל ומדובר בקבוצה מקצועית להעברת הודעות ומידע הקשור לעבודה אז ייתכן וניתן לטעון כי השימוע שנעשה אינו תקין ונעשה למראית עין בלבד וכי ההחלטה התקבלה לגביך עוד לפניו אך לשם כך יש לבחון את כל הנסיבות וכן את פרוטוקול השימוע ומה שארע במהלכו ולאחריו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עלות מעסיק עובד שמירה

עינת 19/01/17
שלום רב,

אני מעוניינת לחשב את עלות המעסיק של עובד שמירה ע"פ ההסכם הקיבוצי בענף. גובה השכר עלה ל-28.5 ש"ח לשעה, ולכן ע"פ חישוב הוראת החשכ"ל הפרמטרים הנלקחים בחשבון הם חופשה, פנסיה, פיצויים, הבראה, חגים, ביטוח לאומי, ראן השתלמות. לכן סה"כ שכר יוצא 40.57 ש"ח.
מה לגבי שי לחג? תוספות ביגוד? האם עלי לקחת זאת בחשבון וכיצד?
תודה

עלות מעסיק

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/01/17
שלום רב
ראשית איננו עורכים חישובים בפורום שנית יש לבחון גם מרכיבים ספציפיים של העובד/ המעסיק על מנת לדעת עלות מעסיק ולכן יש להיעזר ברו"ח .
בעלות מעסיק באופן כללי יש לקחת בחשבון את כל מה שיש לשלם לעובד כאשר אם את מעוניינת לדעת את העלות החודשית עלייך לקחת את הסכום שאת משלמת בעבור ביגוד/ שי לחג ולחלק את הסכום ל12 חודשים 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה שעות נוספות

יגב 19/01/17
עובדת שעובדת כל יום 4 שעות בגן ילדים. האם במידה ועבדה 10 שעות סיום מסוים- מעל 4 שעות נחשב שעות נוספות או רק מעל 9 שעות? יודגש היא עובדת ימים א-ה. תודה

עבודה בשעות נוספות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/01/17
רק מעל 9 שעות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחיית מועמדות לראיון שטרם התרחש

נוני 19/01/17
שלום רב, השבוע ביום ראשון זומנתי לראיון וקבענו את הראיון לחמישי.
ביום שלישי אני מקבלת הודעה דרך האימייל בו מודיעים לי: לאחר הראיון שהתקיים בנינו אנו נאלצים להודיע על שלא התקבלת"
משמע שהראיון טרם התרחש.
ברצוני לדעת האם זה חוקי  (האם אני יכולה לטעון להתרשלות מצידם?) כל מה שנכתב לעיל כי לא מצאתי משהו על כך בגוגל.

תודה מראש :)

מענה

מתמחה 19/01/17
חוקי. בהצלחה.

ימי מחלה

חיה כ 18/01/17
שלום,
אני עובדת משק בית. האם ימי שישי-שבת (בהם אני לא עובדת) נספרים לחישוב ימי המחלה קיבלתי? כלומר, אם חליתי ביום חמישי, האם כבר בראשון אני זכאית לקבל 100% מהשכר או 50%?
תודה

ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 22/01/17
שלום רב
האם את עובדת אצל אותו המעסיק בכל הימים? ככל וכן אז התשובה היא כן ככל ולא אז לא.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצגת מסמכים בדיון הוכחות

תומר 18/01/17
האם לאחר שניתן צו גילוי מסמכים הדדי בדיון מוקדם ניתן להציג בדיון הוכחות מסמך שלא הצגתי עד כה?
האם זה תלוי אם המסמך הזה נדרש על ידי הצג השני או לא?

מענה

מתמחה 19/01/17
ספק רב. מאחר והיה גילוי מסכמים הדדי, היה עליך לפרוש את כלל ראיותך בפני הצד השני. מה הסיבה שלא הצגת את המסמך המסוים ? 

התפטרות

ירדן ח 18/01/17
אני התפטרתי ממקום עבודתי לאחר 4 שנים. ביקשתי לראות את חוזה העבודה שלי כדי לבדוק את זכויותיי, אך מסתבר שאין לי חוזה עבודה, האם אוכל לדרוש פיצויי פיטורין?

מענה

מתמחה 19/01/17
שלום,
יש לבחון מה הסיבה שבגינה התפטרת? נא הרחב. 

שאלה

ורד 18/01/17
היי,
האם בדיון מהיר בבית הדין לעבודה. יש קדם דיון לאחר ישיבת גישור או ישירות יש דיון הוכחות המנתהל ביום אחד?

דיון מהיר בבית הדין

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
ורד שלום,
לרוב מתקיים גישור ואם הוא לא צולח יתקיים דיון הוכחות מיד לאחר מכן.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה כתוב מקפח

ישראל 18/01/17
שלום רב. האם למעביד מותר להחתים אותי על חוזה שמקפח אותי ביחס להסכם קיבוצי 2000 וביחס לחוק ? לדוגמא הוא דורש שאעבוד תשע שעות עבודה נטו ללא זמן ההפסקה.

אין צורך לשאול פעמיים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי הגעה עקב מחלה בתקופת הודעה מוקדמת

ahr 18/01/17
פוטרתי מעבודתי וניתנה לי הודעה מוקדמת בת חודש ,לא הגעתי לעבודה במשך כל תקופת ההודעה המוקדמת עקב מחלה כאשר היו לי רק 5 ימים ימי מחלה צבורים. 

כיצד יכול לנהוג המעסיק האם המעסיק יכול לחייב אותי בגין הימים בהם לא הגעתי כאילו לא מילאתי את התחייבותי לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת? אם כן, כיצד? 

תודה

מחלה בהודעה מוקדמת לפיטורים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
שלום,
מאחר וימי המחלה הצבורים שלך פחותים מימי המחלה שקיבלת, על המעסיק לשלם לך עבור הימים הצבורים ואילו היתרה היא על חשבונך והמעסיק לא צריך לשלם עליהם.

מאחר ולא יכולת למלא את עבודתך כי היית חולה, המעסיק לא יכול היה לדרוש ממך להגיע בימי ההודעה המוקדמת.
בסופו של יום, בית הדין הוא שיכריע בעניין אם זה יגיע לפתחו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה כתוב מקפח

ישראל 18/01/17
היי. האם מותר למעסיק להחתים אותי על חוזה שלא עומד בתנאי החוק וההסכמים הקיבוציים ? הוא דורש ממני לחתום שיום עבודה הוא ארוך מהקבוע בהסכם הקיבוצי 2000 לדוגמא.

מעסיק יכול להחתים על חוזה שנוגד את החוק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
ישראל שלום,
ככלל, חוזה שנוגד את חוקי העבודה הוא חוזה לא חוקי.
באשר לאורך יום העבודה, אמנם יום עבודה בהתאם להסכם הקיבוצי עומד על 8/9 שעות (בהתאם למספר ימי העבודה) אך ניתן להעסיק עובד בשעות נוספות, על פי חוק או היתר משר העבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן להתפטר בזמן מחלה?

ורד 18/01/17

אוכל להתפטר בזמן ימי מחלה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
ורד שלום,
את יכולה להתפטר בזמן ימי מחלה אך את נדרשת לתת למעסיקו הודעה מוקדמת בהתאם לקבוע בחוק ולא ניתן לחפוף בין ימי מחלה לבין ההודעה המוקדמת.
אם המעסיק ידרוש שתחזרי לעבוד
בתום ימי המחלה לתקופת ההודעה המוקדמת ככל הנראה תצטרכי לעשות זאת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחלה בתקופת הודעה מוקדמת

שולי 18/01/17
הודעתי למעסיק שאני מתפטרת ונתתי לו הודעה מוקדמת ע"פ חוק.
בתקופת ההודעה המוקדמת הייתי בחופשת מחלה ולא נותרו לי ימי מחלה צבורים כלל. (היתרה היתה 2-)

האם אפגע כספית כתוצאה מכך? 

תודה 

אין לרשותי ימי מחלה צבורים, המעסיק יפחית משכרי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
שולי שלום,
המעסיק לא צריך לשלם לך על ימי מחלתך אם אין לך ימי מחלה צבורים. לכן, על יומיים מתקופת ההודעה המוקדמת לא תקבלי שכר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי לידה

עדי 18/01/17
שלום, אני אמורה לצאת לחופשת לידה בעוד שלושה חודשים.
האם דמי הלידה הם מהשכר ברוטו או נטו?
ואם ברוטו האם הם כוללים את כל רכיבי השכר כולל שעות נוספות ונסיעות?

יש ברשותי 30 ימי חופשה. אם אפדה אותם בחודשיים הקרובים (מה שמעוד יעלה את השכר ברוטו) הם יחושבו גם לצורך מענק הלידה?


פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן