פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
ברז מים עובד על ריק-עזרתכם בבקשה
בעל דירה משכיר דירתו.
לאחרונה פנה אליו הדייר בבעיה כי קיבל חשבון מים חודשי של 9,000 ש"ח.
לאחר בדיקה של אינסטלטור מקצועי התברר כי שעון המים מראה על צריכה פיקטיבית, השעון מסתובב מבלי שאף אחד יפתח ברז.
הוחלף הברז ונשלח המכתב של האינסטלטור לחברת המים.
לאחרונה התקבל מכתב מחברת המים שהפחיתו 4,000 ש"ח מהחשבון וכעת החוב הינו 5,000 ש"ח לערך-דבר שהוא איננו הגיוני כלל וכלל.
ראשית, ידוע לי כי עלי לבדוק האם החשבון זהה לחודשים עברו ולפנות לתאגיד המים וכו'...
אך, השאלה העיקרית הינה: על מי מוטלת האחריות לשלם את התשלום--הדייר או בעל הדירה???
וכמובן מהו החוק המנחה בעניין חיוב זהה ו/או דומה לזה?
בברכת תודה רבה
תשלום עבור חשבון מים גבוה בשל תקלה בברז
לטעמי אם התקלה בברז נובעת מבלאי סביר, על המשכיר לשאת בתשלום.
במקרה אחר, יש לבדוק האם השוכר לא התרשל בכך שלא שם לב לתקלה במועד מוקדם יותר.
אם האחריות לא על המשכיר ולא על השוכר לטעמי, יש לחלק את החיוב.
כמובן שיש לנסות להפחית את החוב בשנית.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרת חוזה עקב ליקויים בדירה
לפני חודשיים שכרתי דירה, במשך חודשיים אלו נאלצתי לרדוף אחרי משכירת הדירה לגבי תיקוני ליקויים בדירה ( כגון נזילה) ופינוי או תיקון חפצים שלאחר שימוש מסתבר כי אינם שמישים, עד עתה לא תיקנה והיא מושכת את הזמן כל פעם בתירוץ אחר, בחוזה רשום כי עליה לסדר ולתקן תוך זמן סביר אך לא מצויין מהו פרק זמן סביר. בנוסף לכך יש חשבונות שלא שולמו מתקופה הקודמת לשכירותי למרות שאמרה כי הכל שולם. גם בכדי לקבל את מספרי המונים של חשמל ומים נאלצתי לחכות במשך שבועיים, כך שאפילו איני יודעת אם הקריאה הינה אמיתית או כוזבת. לפי החוזה אני מחוייבת לידע על עזיבה חודש מראש ולמצוא דייר חלופי.שאלתי היא האם עליי לעמוד בהסכם למרות כל זאת או כי זכותי להפר חוזה עקב הפרתה. האם זכותי לבטל צ'קים ולצאת מהדירה ברגע שאמצא חלופית, האם ביכולתי לתבוע אותה?
מודה לתשובתכם
הפרת חוזה עקב ליקויים בדירה
זמן סביר בד"כ הכוונה לתקופה שלא עולה על חודש.
אם בעלת הדירה לא פועלת על מנת לתקן את הנזקים, לטעמי יש להוציא לה מכתב רשמי לפיו ככל שהיא לא תתקן את הליקויים, היא מפרה את החוזה ביניכם, ואת תראי את עצמך פטורה מקיום התחייבויותיך על פי ההסכם.
בינתיים אני מציעה לך למצוא לך דירה חלופית.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי ינסטלציה במגדל רב קומות
שינוי אינסטלציה במגדל רב קומות
יש לפנות למהנדס או למומחה בתחום.
השאלה אינה משפטית.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פענוח נסח טאבו
ברצוני לדעת מי בעל הנכס על מנת לנסות ליצור עימו קשר לצורכי רכישת הנכס.
איני מבינה מה רשום בטופס (מצורף קובץ)
אשמח לעזרה בפענוח
פענוח נסח טאבו
הבעלים הם מדינת ישראל והחוכר- מי שככל הנראה גר בנכס הוא דוד. כדי לרכוש את הנכס יש ליצור קשר עם דוד, וכדי לבצע את השינוי בזכויות החכירה יהיה צורך גם לפנות לרשות מקרקעי ישראל לקבל את הסכמתם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה מופחת לאלמנת צה"ל
הנני אלמנת צה"ל שנישאה בשנית.
רכשתי עם בעלי דירה שניה, שעליה שילמתי מס רכישה מופחת בגובה 0.5%. (טרם שילמתי מס רכישה מלא שכן עדיין לא הגיע תום המועד)
הבנתי שלפי מס הכנסה המס המופחת הוא רק מתקבל "לצורך מגוריו של האמלנ/ה". רציתי לדעת מה קורה במקרים הבאים:
1. האם אני יכולה (אני ורק אני) להעתיק את כתובתי לדירה השניה ולהתגורר שם (לא כתא משפחתי) ולהנחות מההנחה?
2. מה קורה אם לאחר פרק זמן מסוים שאני מתגוררת בדירה השניה (שעליה שולם מס מופחת) ברצוני לעזוב ולהשכיר את הדירה? האם עדיין ישנה זכאות למס מופחת?
3. מה קורה אם אני מאפשרת לאחד מילדי לגור בדירה עם משפחתו ואני בלבד (ללא בעלי) גרה איתו, האם לעניין המס המופחת זה תופס בהגדרה של "לצורך מגוריו של האלמנ/ה"?
מס רכישה מופחת לאלמנת צה"ל
פני בבקשה לפורום דיני מיסים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה-תיקון שטר מכר וייפוי כוח בלתי חוזר
ייצגתי רוכש דירה. שלחנו לטאבו את כל המסמכים לרישום המכר, אך התיק חזר מהסיבה שיש לתקן את שטר המכר. יש בידי ייפוי כוח בלתי חוזר של המוכר. איך בדיוק אני חותמת במקומו בשטר המכר? מה אני צריכה לכתוב?
האם עו"ד צריך לאמת את החתימה שלי? אם כן- איפה בדיוק בשטר המכר?
תודה.
תיקון שטר מכר
את חותמת במקום שהמוכר אמור לחתום (בטבלה בתחתית העמוד הראשון) ומעבר לדף יש צורך בעו"ד שיאמת את החתימה שלך. יש לצרף את יפוי הכוח.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה לרישום הערת אזהרה/משכנתא לטובת הבנק
בימים אלה אני מייצג קונים בעסקת מכר דירה.
לאחרונה קיבלתי מהבנק למשכנתאות של הקונים כתב התחייבות לרישום משכנתא לטובת הבנק, עליו כמובן יש להחתים את המוכרים.
בפועל, לאחר חתימת המוכרים- מי אמור לרשום את הערת האזהרה (ובהמשך את המשכנתא)- הבנק או אני??
אודה על תושבה בהקדם.
רישום הערת אזהרה בגין משכנתא לטובת הבנק
בד"כ עוה"ד של הרוכשים רושם את ההערה לטובת הבנק וכן את המשכנתא.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נכס נטוש
בישוב שלי יש נכס נטוש כ 15 שנה , מדובר בדירת קרקע , הנכס מוזנח ללא דלתות , בדקתי עם שכנים ואין להם מידע למסור לי לגבי הבעלים,
ברצוני לרכוש את הנכס ,
אייך אני יכול לאתר את הבעלים יורשים?
תודה מראש
תוציא נסח
במידה והינך מעוניין ליצור עימו קשר אתה יכול לבדוק באינטרנט או לפנות בשאילתא למשרד הפנים.
שינוי טאבו לנכס שקניתי
לפני 31 שנה לא שיניתי את הבעלות לשמי בטאבו לנכס שקניתי. חוזה הקנייה כמובן בידי. היום אני עומד בפני תביעה ממי שהיא כביכול ה"יורשת" הבת של המוכרת . שנפטרה לפני 10 שנים. אגב אין לה מסמך שמוכיח שהנכס מורש לה, היא מסתמכת רק על העובדה שלא העברתי את הבעלות מהמוכרת (אמא שלה) אל שמי בטאבו . עכשיו גם גיליתי שבשנה האחרונה היא שינתה את הבעלות לשמה, וזה בגלל שהיא הבת והיא כאילו היורשת האוטומטית. מה מצבי בסיטואציה הזאת ?
שינוי טאבו לנכס שקניתי
תודה
רישום עסקת מכר
הסיטואציה לא מובנת לי לגמרי.
מדוע לא הועבר הנכס על שמך בסמוך למועד הרכישה?
בגין מה תובעת הבת אותך?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
קבוצת רכישה דירה
מהם הסיכונים הכספיים אם הרכישה הקבוצתית לא תצא לדרך ?
אילו בטחונות אני צריכה לדרוש מהיזם בקבוצת רכישה ?
ומה תפקידו ומקומו של היזם בקבוצת רכישה ?(מלבד להרוויח כסף )
מי נותן אחריות על תיקונים בתום הבנייה ..?
מי אחראי על בקרת בנייה ואיכות החומרים והמבנה ?
מה היתרונות ומה החסרונות בקבוצת רכישה אל מול קנייה מקבלן ?
מודה לתשובות
שבוע מבורך
האם להצטרף לקבוצת רכישה?
סיכונים כספיים- תלוי מה הוסדר בהסכם השיתוף. יש לבדוק האם הכסף מוחזר לך במידה והפרויקט לא קורם עור וגידים.
אלו בטחונות לדרוש- הביטחונות שניתנים משתנים בין פרויקט לפרויקט. בד"כ ישנו עו"ד נאמן ששומר על כל הכסף של חברי הקבוצה, וכן בנק שנותן מסגרת אשראי לחברי הקבוצה ומזרים כספים לקבלן על פי התקדמות הבניה. כמו כן, המטרה היא שאם אחד מחברי הקבוצה לא יעמוד בתשלומים, לא ייפגעו יתר חברי הקבוצה והפרויקט לא ייכשל.
תפקידו של היזם- לארגן את הקבוצה, לדאוג לשכירת יועצים לבניה וכו'. בד"כ נחתם הסכם עם מארגן הקבוצה אשר מפרט את תפקידיו של המארגן.
אחריות על תיקונים- הקבלן המבצע.
יתרונות וחסרונות בקבוצת רכישה אל מול קבלן יש הרבה. למשל, בקבוצת רכישה אין בנק מלווה שנותן ערבות על הכספים המושקעים לפי חוק "הבטחת השקעות רוכשי דירה".
מנגד, העלות הכללית של פרויקט בקבוצת רכישה אמורה להיות נמוכה יותר.
בכל מקרה, אני ממליצה לך לפנות לעו"ד שיעבור על כל ההסכמים שתדרשי לחתום עליהם במסגרת קבוצת רכישה.
בהצלחה!
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה על תביעת צו עשה
אבי ויוסי הם זוג חברים.
ליוסי יש קרקע והוא עשה הסכם קומבינציה עם אבי שלפיו אבי יבנה על הקרקע בניין ולאחר שיסיים לבנות חצי בניין יהיה של אבי וחצי של יוסי.
אבי (הקבלן) מכר דירה אחת לבני.
לאחר סיום הבניה הסתכסכו אבי ויוסי ולכן יוסי לא הסכים לרשום את הבניין כבית משותף.
בני תבע את אבי בצו עשה כדי שירשום את הבית על שמו אך אבי לא יכול לעשות זאת כיוון שיוסי מונע את הרישום.
אי לכך הגיש אבי הודעת צד ג' ליוסי לפיה בגללו הוא אינו יכול לבצע את צו העשה.
יוסי טוען כי לאבי אין עילה נגדו כיוון שלא אין כל חובה כלפי בני ולכן יש לדחות את התביעה.
האם הטענה של יוסי מוצדקת? שהרי באופן עקרוני אכן אין לו חובה כלפי בני אך יש לו חובה כלפי אבי (הסכם קומבינציה).
האם הודעת צד ג' היא הצעד המשפטי בו היה צריך לנקוט אבי?
תודה מראש וסליחה על מורכבות השאלה ואורכה-זה מאוד חשוב לי.
צו עשה
אני לא חושב שזה שאלה שמתאימה למסגרת של הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות על דירה של שיכון ופיתוח
האם יש לה זכויות כלשהן על הדירה היות וב7 שנים האחרונות היא גרה ללא שכירות?
ו/או האם האם מגיע לה החזר על השכירות שהיא חוייבה?
זכויות על דירה של שכירות
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה של עמידר
לחמותי יש דירה של עמידר. יש לה 3 ילדים. אחד רוצה לקנות את הדירה. אח אחד מוותר והשני לא. האם ניתן לעשות משהו.
אם נקנה הוא ייתבע בבית משפט ויקבל חלק
תודה
עמידר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה ומס שבח
ברשותי דירה, ואני מעוניינת לגשת למכרז שח המנהל לרכישת קרקע לבנה ביתך. אני מעוניינת לבנות על הקרקע, וכשהבית יהיה מוכן, למכור את דירתי ולעבור לאותו בית. מהם מס המכירה ומס השבח שיחולו עליי? (לאור הרפורמה ב2014). האם למחיר של הקרקע בעת הקנייה, של עלות הבניה או של מכירת דירתי יש השפעה על כך?
תודה
תכנון מס
לעניין המכירה - תלוי כמה דירות ימכרו עד אז...
אם לא נמכרה דירה בשנים האחרונות - אפשר אף יהיה לקבל פטור
פנה ליעוץ פרטני לצורך תכנון מס
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי רישום בטאבו- האם נחשב לחלוקה שניה/נוספת בין יורשים
נרשמו בטאבו חלקים של כל אחד מהיורשים על הנכס לפי צוואה וכעת רוצים לשנות את הרישום (כך שכל אחד יקבל אחוז שונה מהנכס)- האם זו תתחייב במס כחלוקה שנייה של העזבון בין יורשים או שמא זה חלק מהחלוקה הראשונה שלא חייבת במס לפי חוק מיסוי מקרקעין?
רישום צוואה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מהי דירת מגורים מזכה לשם פטור ממס שבח
סעיף 49(א)(1) לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) קובע שדירת מגורים מזכה הינה דירה ששימשה בעיקר למגורים "ארבע חמישיות מהתקופה שבשלה מחושב השבח".
האם יש תקופת מינימום שבה צריך לגור בדירה כדי להיכנס לגדר של "דירת מגורים מזכה"?
האם הגדרה זו כוללת גם דירה שגרו בה פחות משנה?
פטור ממס שבח
אין משמעות למועד, אלא אם מדובר בדירות מתנה או ירושה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מועד מכירת דירה הרשומה במנהל לצורך חישוב מס שבח
בשנת 2012 נחתם הסכם מכר של דירה הרשומה במנהל ובחברה משכנת.
העסקה עלתה על שרטון (משפטי), ובסופו של דבר הושלמה כשנה וחצי לאחר מכן.
מהו המועד הקובע לחישוב מס שבח? האם מועד חתימת הסכם המכר או מועד השלמת העסקה והעברת הזכויותה במנהל?
מועד מכירת הדירה
יתכן כי יהיו שיסברו אחרת.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי ייעוד
בצמוד לביתי קיים שצ"פ, ביקשתי וקיבלתי הסכמת העירייה בע"פ לביצוע פחת תכנוני ושינוי ייעוד, מבקש לדעת כיצד מתחילים את התהליך? מי עושה מה? תודה
שינוי ייעוד
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תעודת יושר לשוכר כחלק מהתקנון
תעודת יושר
לא זכור לי מקרה כזה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עמלת שיווק
עמלת שיווק
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מסמכים הדרושים לרישום הסכם שיתוף
ברצוננו לרשום הסכם שיתוף לנכס עליו בנויים שני בתים פרטיים.
אילו מסמכים עליי להגיש על מנת לרשום אותו ובכמה עותקים?
בנוסף- על הנכס של אחד השכנים רשומה משכנתה- האם יש צורך להעביר לרשם את הסכמת הבנק לרישום (ההסכם נחתם לפני מתן השכנתה)?
זקוק לתשובה דחוף!!! תודה
רישום הסכם שיתוף
תשריט
ואת ההסכם
וכן אני חושב שהיום הטאבו מבקש גם את הסכמת הבנק.
פנה לעו"ד....
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מקלחון במקלחת הורים
אני רכשתי דירה מקבלן.
מספר פעמים ביקשתי שכאשר מבצעים את מקלחת ההורים המקלחון צריך להיות 80/130 אבל בפועל זה נבנה 80/80 לאחר שיחה איתם נאמר שלא צויין דבר שכזה.
היום נעשה ביקור שלי בדירה ובדירות דומות בבניין אצל כול הדירות האינטרפוץ של המקלחון נמצא בקיר x( רק לצורך הדגמה) ואצלי בדירה האינטרפוץ נמצא בקיר(y) השאלה היא האם ניתן לפנות לקבלן בטענה שהשינוי נעשה על סמך המקלחון של 80/130?תודה
תביעה כנגד קבלן
80
130
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עמלת תווך? ממי שלא מתווך
פגשתי אדם שרוצה למכור מגרש. ידוע לי על
חברה ספציפית שרוצה מאד לקנות את המגרש. ברור לבעל החברה שעליו לתת לי עמלה עבור התווך
אבל אני שכירה (ואין ברשותי חשבוניות) ואני גם לא מתווכת (ולכן לא יכולה לקבל דמי תווך). אני רוצה לערוך הסכם בכתב עם החברה הקונה. מה עלי
לרשום בהסכם כדי להבטיח שאקבל כסף במידה והעסקה תצא לפועל?
תביעה כנגד קבלן
תומר שזר, עו"ד ומגשר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני יודעת. ואם אכתוב עמלת שיווק?
סטייה במקלחת
תביעה כנגד קבלן
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם בלעדיות
המתווך השייך לרשת רימקס- החתים אותי על הסכם תיווך בלעדיות ללא הסכמתי המפורשת. גיליתי זאת רק לאחר שיצא מביתי. באותו הרגע התקשרתי אליו לבטל את הסכם הבלעדיות. תגובתו היתה שצריך לדבר עם מנהל הרשת ולקבל את אישורו.
שאלתי האם יכולה לבטל את ההסכם שנוצר באותו היום או יום למחרת?
או מה עלי לעשות כדי לבטל את ההסכם הזה שנוצר בחוסר יושר בעליל.
הסכם תיווך - האם תקף?
אלא אם כן יש לך כעת קונה ביד , ואז יטענו (ואולי בצדק) לחוסר תום לב.
פני לעו"ד שיוציא מכתב למתווך.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




