פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שינוי מיקום של דלת כניסה לדירה
ממי אמורים לבקש אישור כזה? וכמה זמן זה אמור לקחת? אנחנו אמורים להתחיל בשיפוץ ממש ממש בקרוב....
ומה עשוי לקרות אם נבקש אישור בדיעווד או שלא נבקש אישור כזה אלא רק מוועד הבית?
תודה!
שינויים בדירה
ההמלצה שלי היא לפעול רק במסגרת החוק ואומר לא לבצע שינוי המחייב היתר הריסה ובניה בלא קבלת ההיתר מראש בטרם ביצוע העבודה
את הבקשה מגישים לוועדה מקומית תכנון ובניה
בהצלחה
משה אלפסי נוטריון ועו"ד
מנהל הפורום
ביטול עסקה
מהי הפרןצדורה לביטול עסקה? והאם לאישור מס השבח לטאבו יש תוקף?
תודה
הדרך לביטול עיסקה במקרקעין
ביטול עיסקה במקרקעין יכול לקרות או בהסכמת הצדדים או בצו של בית משפט, מרגע ההסכמה או קבלת הצו או פסק דין, ניתן לפנות לרשות המיסים ולהודיע על ביטול העיסקה
ישנם מקרים חריגים בהם קונה יכול לבטל עיסקה בלא חתימה של המוכר על טופס ביטול עיסקה
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
דרך אבא הלל 7 רמת גן
טל' 03-7266666
מסירת דירה
מסירת חזקה בדירה
גם אם אין חובה שכזו בהסכם המלצתנו היא כן להחליף את הצינור וזאת על מנת למסור את הדירה כפי שראה אותה הקונה
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
אי קיום פסק דין מיצד הוועדה לתכנון ובניה
האם הם יכולים לתבוע אותי שוב? הרי הם לא עשו כלום והשנים עברו ,אם זה היה הפוך אזי אין בעיה הם צודקים אבל מי שהיפר צו זה הם לא אני....
הריסת מבנה
אמליץ לכם לפנות לעורך דין בנושא
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
מס רכישה במכרז קרקעות
אני שוקל להצטרף לשתי קבוצות רכישה המתמודדות על 2 מתחמים שונים במכרז לבניה רוויה של מנהל מקרקעי ישראל (אותו מכרז, שני מתחמים שונים). במידה ושתי הקבוצות זוכות, אך כל אחת מהן זוכה במתחם אחר, יהיה עלי למכור את חלקי באחת הקבוצות. האם יהיה עלי לשלם מס רכישה במקרה זה, ובמידה שכן - האם הוא יחושב רק לפי שווי הקרקע או לפי שווי הדירה הצפוי (שתיבנה תוך 3 שנים)? תודה!
תשלום מס רכישה
שאלתך בעצם מתייחסת למס שבח ולא למס רכישה. מס שבח משולם בעת מכירת זכות במקרקעין אלא אם חל אחד הפטורים על המכירה
במקרה שנמכרת זכות במקרקעין או זכות לבניית דירה ובמידה ומצטבר רווח מהמכירה אזי תהיה חובת תשלום מס שבח
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
בדיקת חנייה בטאבו לשכנים
בביניין 4 קומות , 3 דירות בקומה.
מתוך 12 דיירים יש כארבע דיירים עם חנייה בטאבו(ע"פ דיבריהם וכך מתגלגל שנים) והשאר ללא.
מלבד זה שהם מרשים לעצמם לחנות גם בחניות הכלליות (חוסר התחשבות מטורף מאחר ועם כל הקומבינות יש 12 חניות.
בכל מקרה האם וכיצד ניתן לבדוק אם באמת יש למישהו חנייה בטאבו,בלי לערב אותם? בלי לבקש מהם נוסח טאבו שלהם....
תודה.
בדיקת זכויות קנייניות בחניות
ראשית ניתן לבדוק זכויות קנייניות בלשכת רשם המקרקעין(טאבו) באמצעות הוצאת נסח בעלות של 11₪
שנית מומלץ לפנות לעורך דין בנושא כדי שידרוש בשם הועדה פסקת שימוש בניגוד לדין ככל שומרים מאשר זאת
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
פיגומים בשטח של השכן
הסכמה להצבת פיגומים
חבר נתון בשאלת והוא האם שכנך מבצע שיפוץ רק לדירתו או לכלל הבניין
בכל מקרה אנו ממליצים להתייעץ בנושא כזה עם עורך דין
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
האם עסק של מקצוע חופשי בבית מגורים פטור מארנונה?
תודה מראש על מענה
חובת תשלום ארנונה
במידה ובנוסף סוג מגורים לצרכים ארנונה מתקיים עסק חובה על המחזיק להודיע על כך למנהל הארנונה
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
האם זה חוקי לא לרשום שמות משתתפים בהתמחרות?
נוהל התמחרות
שלום רב
ישנן כמה סוגי התחרויות במקרקעין אולם כשבחלק מהן דוגמת הזמנת הציבור להציע הצעות על ידי הבעלים אין כל פיקוח או חובה על מקיים ההתמכרות לנהל פרוטוקול
בברכה משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
בניית ממ"ד בבית משותף
בבניין בו אני גר ישנם 8 דיירים. כל הדיירים מסכימים לבניית הממ"דים (לא כחלק מתמ"א אלא באופן פרטי) פרט לדייר אחד בקומת הקרקע. יש לציין כי לפי התכנון של החברה המבצעת, השטח עליו ייבנה הממ"דים הינו כחלק משטח הגינה של דייר זה המוגדר שלו בטאבו. האם ישנה אפשרות להכריח את הדייר לבנות את המד"דים למרות שמדובר בשטח הגינה שלו?
בתודה רבה, אורי.
בניה על מקרקעין
כעקרון הנושא מוסדר בחוק המקרקעין בפרק בתים משותפים אולם מומלץ מאד להתייעץ בנושא עם עורך דין
בברכה משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
דירה ללא תמורה
בה אנו גרים אשר שווה 1.2 מיליון שח. אנו מעויינים למכור את שתי הדירות
ולקנות דירה אחד יד שניה לשם מגורים .
מה זה אומר לגבי החוק שנכנס לתוקף
בשנת 2014 . לגבי המס שבערך נצטרך לשלם
או שלא נצטרך לשלם ?
מכירת 2 דירות לשם רכישת דירה אחת
בחוק מיסוי מקרקעין ישנה אפשרות לנצל פטור ממס שבח כשאת משפחתי מבקש למכור 2 דירות ולקנות תחת דירה אחת, בשפת החוק-שחלוף.
ישנה מגבלה של שווי 2 הדירות הנמכרות, בכל מקרה מהלך שכזה מומלץ מאד שילווה בסיוע עורך דין
בברכה משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
ייצוג שני צדדים בהסכם שכירות
שני הצדדים הסכימו לכך כאשר הסברתי להם, כי הייצוג הוא רק עבור הסכם זה ובמידה ויהיה סכסוך הנובע מהסכם זה, לא אוכל לייצג אף לא אחד מהם.
אני מעוניינת להוסיף סעיף בהסכם, כי שני הצדדים מסכימים, כי אייצג את שניהם וכו' ...
אשמח אם תפנו / או תיידעו אותי, מהו הנוסח המתאים לגני עניין זה ?
תודה.
ייצוג שני צדדים
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השתלטות על חנייה בטאבו
רכשתי דירה לפני מס' חודשים. בנסח טאבו מופיע שלדירה מוצמדת חנייה. בעזרת תשריט בית משותף זיהיתי את החנייה שלי. כאשר חניתי בחנייה פנה אליי שכן וטען שמדובר בחנייה פרטית שלו מכיוון שלטענתו בעבר עשו החלפות לחניות. בנוסף הוא טוען שהוא חונה שם כבר כ-20 שנה. האם ייתכן שעשו החלפה שאינה רשומה בטאבו? השכן לא מוכן לשמוע ולא מוכן להתפנות מהחנייה, איה ברירות יש לי?תודה
החלפת חנייה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעל דירה שלא מטפל בבעיות שהוא מחוייב להם
האם ניתן/מומלץ לתבוע אותו גם כשהחוזה אוטוטו מסתיים? חשבנו לבטל את הצ׳ק האחרון אבל ממה שקראתי זה לא כדאי..
הפרת הסכם שכירות
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירה בין בני זוג
אני ובעלי נשואים אזרחית בארה"ב וכן ברבנות בישראל.
התגרשנו אזרחית בבימ"ש פה בארה"ב, אולם אינני מעוניינת להתגרש ממנו בבית הדין הרבני.
העניין הוא שיש בבעלותנו דירה שהסכמתי לקנות ממנו בסכום שהוא נמוך יחסית, האם יש באפשרותי לעשות זאת בהעברה אגב גירושין וזאת למרות שאין ברשותי תעודת גירושים המעידה על הגט?
מכירה בין בני זוג
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר טירחה
במסגרת הסכם גירושין חמותי קיבלה את הבית. על מנת להעביר את הבית על שמה, עורכת הדין שטיפלה בנושא הגירושין אמרה שיש צורך בחוזה מכירה וששכר הטירחה הוא 1.5 אחוז פלוס מעמ.
הבית הוערך ב 900 אלף שח.
שאלותיי:
האם באמת צריך חוזה מכירה / קניה במקרה שכזה?
האם שכר הטירחה הגיוני??? זה יוצא סכום גבוה מאוד ולאחר עיון בנושא באינטרנט נראה כי הסכום הוא מוגזם... האם אני צודקת בתחושותיי?
אם כן, מה שכר הטירחה המקובל בתחום? אם זה רלוונטי, מדובר בעו"ד מבאר שבע.
תודה
שכר טרחה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טופס מש״ח
טופס מש"ח
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרת חוזה
הפרת חוזה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח
אני עו״ד צעירה ולאחרונה ערכתי הסכם מכר . הגיע שומת מס שבח לתשלום, ורציתי לשאול האם ישנה פרוצ׳ להקפאת התשלום והעסקה? וזאת בשל בעיות עם הבנק למשכנתאות. תודה
מס שבח
יש פרוצודורה של ביטול העסקה. בשל עיכוב בתשלום יש קנסות וריביות. ניתן אחר כך להגיש בקשה לביטול. בכל מקרה, ישנה אפשרות לדחיית מס אם לא התקיימו התנאים בסעיף 51 לחוק מיסוי מקרקעין.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משפט הסתרת מידע
קניתי בית שהתגלתה בו רטיבות בכל הבית מתחת למרצפות
הבעיה היתה ידועה לזוג שמכר לנו את הדירה. משום שהשכנים מתחת סבלו מנזילות מהם.
נאלצתי לקחת משכנתא נוספת בלית ברירה
כעת שכרתי עו"ד על מנת לתבוע את הזוג שמכר לנו את הדירה, ויש לנו חוו"ד משמאי ומאינסטלטור שהגיע לראות את הבית מטעם ביטוח המשכנתא.
מה ההליך שיהיה שלב אחר שלב במסירת התביעה לבית המשפט?
והאם יש אפשרות בזמן פגרה להגיש תביעה לבית משפט?
ודבר נוסף יש לנו סיכוי לזכות בתביעה?
תודה
רותי
ניהול הליך משפטי
נא פנה לפורום בתי משפט
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח על דירה שעברה תמא
הינני בעלת 2 דירות
דירה ראשונה רכשתי לפני 10 שנים במחיר 800 אלפי ש"ח. ערכה היום מוערך ב 1.6 מיליון ש"ח.
בדירה זו ישנם מהליכם לביצוע תמא בימים אלו ושוייה צפוי לעמוד לאחר התמא על מחיר של 2.2 מיליון ש"ח.
אומרים לי שעליית הערך בעקבות התמא פטורה ממס שבח.
מה קורה עם עליית הערך שלפני ?? האם גם היא פטורה ?
(אציין שאת הדירה השניה שלי רכשתי לפני שנה)
מס שבח על דירה
לא ברורה לי שאלתך
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוב מים בגין נזילה
בעקבות נזילה משמעותית של מים ותיקונה על ידי הקבלן קיבלנו חוב של 4000₪ מהעירייה. הקבלן וגם חברת האינסטלציה אמרו כי אינם אחראים לתשלום החוב. העירייה חתכה קצת מהחוב עדיין נותר 2500 כאשר הממוצע צריכה שלנו הם 400-500.
האם הקבלן אחראי לתשלום הנ״ל לעירייה?
לטענתו הוא אחראי לתקן את התקלה אך לא לשלם את הנזק-החוב הענק שנגרם ממנה, אמר לנו לפנות לביטוח המשכנתא.
ממש מקומם לאור העובדה שמדובר בבניין חדש מקבלן (פחות משנה)?
נזילה
האם ניתן להוכיח כי הנזילה מקורה בתכנון לקוי של הצנרת?
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השתתפות בעל הנכס בתשלום צביעת חדר מדרגות
אנחנו, דיירי הבניין (כולם שוכרים מאותה חברת אחזקות שלה שייך כל הבניין) מעוניינים בצביעת חדר מדרגות.
האם חברת האחזקות שמנהלת את הבניין חייבת להשתתף בהוצאות צביעת חדר המדרגות או שמה אין להם חובה לעשות כך.
תודה
דוד
השתתפות בעל הנכס בתשלום צביעת חדר מדרגות
אם לא מדובר בתיקון של בלאי אלא צביעה לצורך אסתטיקה, חברת האחזקות לא מחויבת להשתתף בהוצאות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה שנייה
רכישת שתי דירות על ידי פרודים
למיטב ידיעתי מספיק פסק דין מאושר של בית משפט אזרחי, אולם, אני ממליצה לך לשאול גם בפורום דיני משפחה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי מדידה לחישוב ארנונה אחרי 40 שנה
לא פנימי וךא חיצוני
וגרים בו בעלי הדירה המקוריים שקנו הדירה בטבו לפי 74מ"ר
כנקנתה הדירה לא לקחו את המרפסות בחישוב ועכשיו שינו צו הארנונה לשיטת ברוטו ברוטו ולוקחים בחשבון הכל כולל קירות חיצוניים ומעלים גביה מ84 ל91 מ"ר
תודה לתשובתכם
שינוי מדידה לחישוב ארנונה אחרי 40 שנה
למיטב ידיעתי ההליך חוקי וקורה לעיתים ברשויות מקומיות שונות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




