פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

חתימה על הסכם שכירות בפקס

רחל 27/11/14
שלום רב.

ראשית תודה על הפורום הנפלא והמועיל!



ברצוני לשאול: האם יש תוקף משפטי להסכם שכירות שייחתם באמצעות פקס? כלומר הסכם ללא 2 חתימות מקוריות? (בשל העובדה שהשוכר מתגורר בצפון קשה טכנית לצדדים להיפגש לחתימה משותפת והמשכיר חושש שבמידה וכצעד ראשון יחתמו בפקס כאמור ואין לכך תוקף משפטי, הוא יצטרך אח"כ "לרדוף" אחר השוכר כדי לקבל ממנו חתימה מקורית).



הרבה תודה מראש.

האם ניתן לחתום בפקס על החוזה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 28/11/14
ראשית, תודה רבה על המשוב לפורום.

חתימה היא אמצעי (לא יחיד אגב) להעיד על גמירות דעת של הצדדים להתקשר בחוזה מחייב. אין חובה על פי דין שהחתימה על החוזה תהיה חתימת מקור וגם חתימה בפקס או בסריקה למייל מחייבת באותה מידה.

יחד עם זאת חתימת מקור מבחינה ראייתית עשויה להוות ראיה טובה יותר מאשר חתימה אחרת ומכאן - דרישת המשכיר

אפשר להציע שהחוזה ייחתם בשלב ראשון בפקס ( והדבר מחייב כאמור) אולם כדי להפיס את חששו של המשכיר יירשם בו כח מסירת החזקה במושכר תיעשה רק כנגד מסירת חוזה מקורי למשכיר



בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נזק מצטבר לאחר שיפוץ

עופר 27/11/14
שלום רב. 

עשיתי שיפוץ בבית כולל תוספת קומה לפני שלוש וחצי שנים.

לאחר שנה קראתי לקבלן השיפוצים(רשום) והראיתי לו מספר בעיות כולל בעיות איטום. הוא משך אותי ולא בא לתקן מאמצע 2012 ועד לפני שבוע, אז כתבתי לו מכתב כדי שיהיה לי תיעוד. הוא בא להכין את המקום הדרוש לאיטום כשהיה ידוע שמתחיל מזג אויר גשום. בינתיים חודרים מים לבית ויש רטיבות בתקרה ובתוספת גבס שבוצעה בעת השיפוץ. אני שואל- נניח שאת האיטום הוא יתקן. מה קורה עם הנזק לתוספת הגבס. האם הוא אמור לתקן בלי בעיות ואולי אפילו לעשות חדש?

תודה

אחריות הקבלן לתיקונים בנכס

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 28/11/14
שלום רב

שאלתך מצריכה עיון בהסכם שנערך בינך לבין הקבלן לרבות בדיקת תקופת האחריות לה התחייב וכן הסעיפים הנוגעים להיקף הנזק המפוצה

בהיעדר הוראה חוזית אחרת - ככל שהקבלן אחראי לנזקי האיטום הוא אמור לתקן או לפצותך על כל נזק שנגרם לנכס עצמו לרבות תוספת הגבס

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לתבוע את וועד הבית לבחון התנהלות

BATHAYAM 27/11/14
אני מתגוררת בבניין בן 3 קומות ו-9 דירות שילמתי לוועד הבית מיום רכישת הדירה כשנתיים 300 ש"ח לחודש ובשנה האחרונה הפסקתי לשלם משום שהוועד מנוהל ע"י איש אחד שאינו מאפשר לאף אחד לראות או לבחון את ההתנהלות בכספי הוועד במשך כל ה-3 שנים מושך אותי בכל מיני אמתלות למיניהן .

אני מעוניינת לתבוע הצצה לחשבון הוועד בבנק לוודא הכנסות משנת 2011 ולקבל העתקי חשבוניות הוצאות על 32400 ש"ח בשנה לפחות בשנים ששילמתי האם יש לי זכות? ואייך אוכל לעשות זאת?

אשמח לעו"ד המתמחה בעניין זה.

המשך סוף שבוע טוב ומבורך 

התנהלות לא הוגנת בתשלומים לוועד הבית

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 29/11/14
שלום,



ניתן להגיש תביעה למפקחת על רישום מקרקעין ובה לבקש לקבל את כל המסמכים הנוגעים לניהול הבית המשותף.

יחד עם זאת, הדבר אינו גורע מחובתך לשלם עבור וועד הבית.



בברכת שבוע טוב,

יפית יוחפז, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנהלות לא הוגנת בכספי וועד הבית

דורית 11/01/15
בוקר טוב ושבוע מבורך

אשמח לייעוץ ע"י עו"ד המתמחה בעניין בתשלום כמובן כי הננו מתכוונים לתבוע את כספי הוועד בחזרה ומדובר בהרבה כסף שנשאר אצל אדם אחד שכביכול ניהל את הוועד בבניין.

תודה והמשך שבוע טוב ומבורך

חוק דיור הוגן – דירה 26 מ"ר ומטה

הוגן 27/11/14
חוק דיור הוגן  - דירה 26 מ"ר ומטה:

האם החוק החדש אוסר שימוש בדירה שגודלה פחות מ 26 מ"ר?

לא יהיה אפשר להשכיר יותר את הדירות  הקטנות , האם

בעל בית יכול לגור בנכס שלו?  הנכס לא יהיה מוכר יותר למגורים בעיריה?

חלק מהדירות אלו הם מחסנים בטבו שעברו הסבה בשנות ה 90, דירות קטנות ומסודרות ועירית תל אביב בדקה ורשמה אותם כדירת מגורים . מה יהיה עם הדירות אלו?

חוק שכירות הוגנת - עיקרי החוק

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 30/11/14
שלום,



מדובר בהצעת חוק בלבד. ההצעה היא, בין היתר,  שדירה להשכרה צריכה להיות בגודל של 26 מ"ר לפחות ובעלת חיבור לתשתיות של מים, חשמל וביוב.

 זהו מצב שלא בהכרח קיים כיום במחסנים אותם משכירים למגורים.



כפי שכתבתי, מדובר בהצעת חוק בלבד שטרם עבר קריאות בכנסת וטרם נכנס לתוקף.



בברכת שבוע טוב,

יפית יוחפז, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חידוש חכירה

חן 26/11/14
מה הפרוצדורה וכצה זמן לוקח חידוש או הארכת חכירה לדירה?

כיצד מחדשים חוזה חכירה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 28/11/14
שלום רב

הדבר תלוי בסוג חוזה החכירה (מהוון או לא, עם אופציה ל 49 שנים נוספות אם לאו, חוזה קק״ל, רשות פיתוח פיק״א או כל חוזה אחר וכו,)

בכל מקרה מציע שתפני לרשות מקרקעי ישראל בבקשה לחידוש החוזה ותפעלי על פי הנחיותיה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור זכויות או נסח טאבו

עודד שפרוט 26/11/14
שלום רב,



הוצאתי נסח טאבו כל נכס שאני החוכר שלו והבעלים הוא הקרן הקיימת לישראל. האם יתכן שבמנהל מקרקעי ישראל קיים אישור זכויות עבור הנכס? או שלא יכול להיות גם נסח וגם אישור זכויות במקרה זה

מתי ניתן להוציא אישור זכויות מהמינהל

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 28/11/14
שלום רב

המינהל (רשות מקרקעי ישראל כיום) משמש כנציג הקק״ל ומנהל קרקעותיה. המינהל אינו נוהג להנפיק אישורי זכויות למקרקעין המוחכרים על ידו לחוכרים שנרשמו בטאבו אלא רק לבעלי זכויות חכירה הרשומים במינהל בלבד וטרם עלה בידם לרשום את הזכויות בטאבו

בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

משה 26/11/14
אחותי קנתה דירה בשנת 2001

באוקטובר 2013 קנתה דירה נוספת מכונס נכסים והתכוונה למכור את הדירה שהיתה לה, אלא שאת הדירה הראשונה היא הצליחה למכור רק עכשיו ,בנובמבר 2014

האם היא חייבת בתשלום מס שבח?

אם כן איך היא יכולה להקטין אותו?

תודה

מס שבח על דירה שניה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 27/11/14
שלום רב

אחותך תחוב במס שבח לפי חישוב לינארי מוטב ושולי יחסית , באופן שהמס יחושב באופן יחסי רק על חלק יחסי מהשבח בשיעור תקופת ההחזקה החל מינואר 14 ביחס לכל התקופה, קרי 11 חודשים מתוך 13 שנים

בברכה

עו״ד יהודה וישניצקי

מנהל פורום נדל״ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזקת דירה יחידה לצרכי סעיף 49ב(2(

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 27/11/14
דוד שוב שלום

כעת שמתי לב שציינת את מועד הרכישה של הדירה השניה באוקטובר 2013

אם כך יחול סעיף 49ג הקובע



49ג. לענין סעיף 49ב(2), יראו את הדירה הנמכרת כדירת המגורים היחידה שבבעלות המוכר גם אם יש לו, בנוסף על הדירה הנמכרת, דירת מגורים שנתקיים לגביה אחד מאלה

(1) היא נרכשה כתחליף לדירה הנמכרת ב-18 החודשים שקדמו למכירה;

לפיכך בנסיבות המתוארות אחותך תהיה פטורה ממס שבח

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור במסירת דירה

קובי שהרבני 25/11/14
קניתי דירה בשנת 2010 חודש 5 וחתמתי על החוזה בשנת 2012 חודש 6 היתקבל היתר לבניה . בשנת 2011 חודש 3 נכנס חוק חדש לגבי איחור במסירת דירה האם אני יוכל לפעול לפי חוק החדש ןלחייב את הקבלן לפי החוק

פיצוי בגין איחור במסירת החזקה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 29/11/14
שלום,

חוק המכר קובע שתיקון  מס' 5 משנת 2011 הנוגע לפיצוי בגין איחור במסירת החזקה לא יחול על הסכמים שנחתמו לפני שהתיקון נכנס לתוקף.

ככל שחתמת על ההסכם לפני כניסת התיקון לתוקף, סעיף זה כאמור לא יחול.

יחד עם זאת, אני מציעה שתבדוק את התחייבויות הקבלן בהסכם המכר ואת הפיצוי החוזי שנקבע במקרה של איחור במסירת חזקה.



בברכת שבוע טוב,

יפית יוחפז, עו"ד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעמד חתימת הסכם מקרקעין

עו"ד אבני 25/11/14
מחר אני מייצג לראשונה לקוח בעסקת מכר דירה ואני מוכן ונרגש.



מעבר להסכם המכר, הכין הצד השני את המסמכים הבאים:

שטר מכר

ייפוי כח

בקשה לרישום הערת אזהרה.



האם ישנם עוד מסמכים שעליי להכין? אשמח לטיפים ממעמד המכירה.

אילו מסמכים נחתמים במעמד חתימת חוזה מכר?

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/11/14
שלום לך,



במעמד חתימת החוזה נחתמים בד"כ המסמכים הבאים:

שטרי מכר, בקשה לרישום הערת אזהרה, בקשה לרישום במקרקעין, יפויי כוח, בקשה לביטול הערת אזהרה, יפוי כוח לביטול הערת אזהרה.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם חוזה לרכישת בית נמצא בטאבו כולל שמות עו"ד של ה

יהודה 25/11/14
האם חוזה לרכישת בית נמצא בטאבו כולל שמות עו"ד של הצדדים?



הינני מעונין לברר שמות עו"ד של צדדים לעסקא שנחתמה ב 2008  וכן לאתר את מועד חתימת החוזה



האם ניתן למצוא את אלו בטאבו?



בתודה למשיבים

כיצד ניתן לאתר את שמות ב"כ הצדדים בעסקת מכר?

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/11/14
יהודה שלום,





חוזה הרכישה בד"כ לא מופיע בטאבו.

אולם, ניתן לאתר את פרטי עוה"ד המייצגים בעסקה במשרדי מיסוי מקרקעין להם דווחה העסקה.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם התחייבות

אירית 24/11/14
שלום רב
אני מעוניינת לערוך הסכם התחייבות ביני לבין אימי שאומר שאני מתחייבת לשלם ב3 שנים הקרובות את המשכנתא על הדירה של אימי , והיא מתחייבת שבתום ה3 שנים היא תעביר את הזכויות בדירה על שמי. האם יש להסכם כזה תוקף? כמו כן אמרו לי שיש סיכוי שזו עסקה במקרקעין שחייבת דיוול לרשויות המס. מה זה אומר? כיצד זאת עסקה אם לא חתמנו על שום חוזה מכר?

האם יש תוקף להתחייבות למכר דירה בעתיד?

עו"ד ענת קציר מנהלת 25/11/14
אירית שלום,



ככל שתחליטו לחתום על הסכם מעין זה, יהיה עליכם לדווח עליו בבוא העת לרשות המיסים. למסמך כזה יכול להיות תוקף והייתי ממליצה לנסח אותו באמצעות עו"ד.

אולם, כשמוכרים דירה יש לציין האם נחתם מסמך קודם לחוזה המכר כמו זיכרון דברים.

למעשה אם תחתמי עם אמך על מסמך להתחייבות למכירת הדירה יהיה עליך להצהיר כי נחתם מסמך זה. רשות המיסים תחשב את מס השבח והרכישה בהתייחס למועד החתימה על זיכרון הדברים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התייקרות שכ"ד

אלי 24/11/14
היי,

אני שוכר דירה בקיבוץ ובדיוק חתמנו חוזה לשנה נוספת (לאחר שנת שכירות אחת). שכ"ד הדירה עלה ביותר מ10%. השאלה שלי היא (לאחר שקראתי את תזכיר החוק לשכירות הוגנת בכתבה שהתפרסמה היום) האם שכירות מול קיבוץ נכללת בהגדרות אלו או שהם יכול לעשות מה שהם רוצים בגדול?



תודה מראש!

התייקרות שכ"ד בקיבוץ

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14
אלי שלום,



בינתיים מדובר רק בהצעת חוק ועל כן אין לדעת על מי תחול ובאיזה היקף.

מציעה להתעדכן בפרסומים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום מס רכישה-נכה צה"ל

ירון 24/11/14
שלום רב,

אני נכה צה"ל- רכשתי דירה ראשונה למגורים לפני 8 שנים ושילמתי 0.5% מס רכישה.

כאמור בימים אלו רכשתי דירה גדולה יותר ואני עובר להתגורר בה עם משפחתי ואת הדירה הקיימת אני משאיר ומתכנן להשכיר אותה.

האם אהיה זכאי להטבה נוספת במס רכישה קרי 0.5% (פעמיים בחיים) למרות שאני לא מורכר את דירתי הקיימת ?

אודה לתשובה בנושא.

תשלום מס רכישה-נכה צה"ל

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14
ירון שלום,



ההנחה הניתנת במס רכישה לנכה הנה פעמיים בלבד.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טאבו

אור 24/11/14
מה צריך להגיש לטאבו כדי להעביר את הנכס בטאבו ע"ש הקונה?

אבקש תשובה ברורה ומפרוטת

סופי

אור 24/11/14
כבר נרשמה הערת אזהרה בעבר

השאלה רק על רישום סופי של הזכויות

ליקויי בניה וירידת ערך הנכס

ירדנה 24/11/14
שלום,

בדירה חדשה שרכשתי מקבלן נמצאו המון ליקויי בניה.בפרוטוקול המסירה ציינתי את כל הליקויים שמצאתי בדירה.חלק מהליקויים תוקנו, אך לא לשביעות רצוני וחלק ניכר לא תוקן בכלל.פניתי שוב ושוב לקבלן אך ללא תועלת. לאחר פניות נשנות וחוזרות( בכתב), קיבלתי ממנו מכתב שאינו מתכוון לעשות דבר מעבר למה שעשה, במכתב נטען שהוא עשה מעבר למקובל ועלי להכיר לו תודה על כך.בעקבות כך הזמנתי מהנדס/שמאי שיערוך בדיקה בדירה. התוצאה: המון ליקויי בניה  (כולל הליקויים שתוקנו ) + ליקויי בניה שיש בהם ירידת ערך משמעותית לדירה.1.האם זכותי לסרב לתת לקבלן הזדמנות נוספת לתקן את הליקויים זאת מאחר שקיבל כאלה המון פעמים בעבר ללא הצלחה. בנוסף מכתבו שבנדון?2. טרם שלחתי לו את דוח המהנדס. האם לשלוח את הדוח בעצמי או דרך עו"ד?3. בכלל מה הדרך הנכונה והמועדפת להתנהל מולו החל מהיום?אשמח לתשובתכם

בתודה

ליקויי בניה וירידת ערך הנכס

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14
ירדנה שלום,



1. ככל שתחליטי לתבוע את הקבלן בגין ליקויי הבניה, רצוי יהיה שתתני לקבלן הזדמנות נוספת לתיקון הליקויים על פי חוות דעת המהנדס. מתן הזדמנות זו תהיה לטובתך בבית המשפט.



2. היות וכבר קיימת תכתובת בינך לבין הקבלן אשר לא עלתה יפה, כדאי יהיה לשלוח את חוו"ד המהנדס דרך עו"ד.



3. כדאי לשלוח לו את חוות הדעת. לתת לו הזדמנות לתקן ולבדוק את התיקונים לאחר מכן על ידי איש מקצוע. ככל שהתיקון לא יהיה לשביעות רצונך ניתן יהיה להגיש תביעה כנגד הקבלן בגין ליקויי בניה.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין



3.

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת בעלות חלקית, בטאבו

זיווה 24/11/14
שלום



להלן רקע קצר:

בעלי ואני מתגרשים ומוכרים את בית משותף בהסכמה. בעלי דורש לקבל מהקונה את כל הסכום (50%) בבת אחת, ואני מנגד מוכנה לתשלום במקדמות. כמובן זה יעוגן בחוזה.



האם אפשר שבעלי יעביר את ה-50% שלו בנכס באופן בלתי תלוי לי, ולפני? (הוא צפוי לקבל את התשלום האחרון חצי שנה לפני)

האם ניתן להעביר בעלות בדירה באופן חלקי בטאבו ?

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14
זיוה שלום,



הדבר אינו אפשרי אלא אם כל אחד מכם מוכר את ה- 50% שלו בדירה בנפרד. הסיבה לכך היא שמבחינת רשות המס הרשות המקומית ולשכת רישום המקרקעין, מדובר רק בחלוקה כספית ולא חלוקה פיזית של הנכס, ועל כן בעת המכירה של הנכס כיחידה אחת יונפקו כל האישורים בגין הדירה רק לאחר תשלום מלוא התמורה על ידי הקונה, עבור חלקך ועבור הבעל במאוחד.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנה



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה לא חתום

אורי 24/11/14
האם ניתן לדווח לרושת המיסים בגין עסקה באמצעות חוזה שאינו חתום

האם ניתן לצרף לטופס מש"ח חוזה שאינו חתום?

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14
אורי שלום,



התשובה לשאלתך שלילית.

לטופס הדיווח יש לצרף מקור או העתק נאמן למקור של הסכם חתום על ידי שני הצדדים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערת הזערה השלכותיה ומציאת פתרון מוסכם

בן 24/11/14
שלום אני מקווה שזה אכן הפורום הנכון ובמידה ולא אשמח לדעת איזה הוא הפורום הנכון .

אז בקצרה יש לי דירה בבעלותי 9 שנים שרכשתי מכספי ירושה שקבלתי.

אמא שלי עזרה לי בכל מה שקשור לשיפוץ ועו"ד ומיסוי.

בפגישה האחרונה לפני הכניסה לבית ורישום בטאבו היא הוסיפה הערת הזערה. אני עצמאי כ 8 שנים קנה מידה קטן וחוסך קצת כמה שיכול.

ברצוני לפתוח עסק נוסף ולצורך זה אצתרך הלוואה מבנק כלשהו בנוסף לחסכונות שהצלחתי לחסוך.

הבעיה שמופיעה הערת הזערה ובמקרה כזה אני לא יכול לעשות כלום מבלי אישור של אמא שלי לצורך העינין.

ישבתי וחשבתי עם עצמי מה עלי לעשות הכי נבון וחכם כי שניסיתי לדבר איתה זה כמו לדבר לקיר בכל מה שקשור שתמחוק את אותה הערה לטובתי.

האם ניתן לפנות לבנק מסוים בבקשה להלוואה ביחד עם אמא שלי אני לא בקיא בנהלים של הבנק ומה שקשור לדירה הלוואה מישכון או איך שהחוק מגדיר את זה אבל רוצה לעשות הכל בצורה הבטחה ביותר .וכמובן שאמא שלי תשאר באותה הערה שהכל יעשה מסוכם במקביל בצורה הכי טובה עם כמה שפחות סיכון והפסד.

מה הדרך הבטוחה והרצויה לצורך זה ?

אשמח לשמוע פרטים תודה רבה

רישום הערת אזהרה שניה לטובת הבנק בגין הלוואה

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14
בן שלום,



בנק אשר יסכים לתת הלוואה בתמורה למשכון נכס ככל הנראה ידרוש את הסכמתה של אמך לרישום הערת אזהרה לטובתו על מנת להבטיח את הלוואתו.

עליך לפנות לבנק ממנו אתה מתכוון ללוות ולבדוק מולו מהם התנאים שעליך למלא כדי לקבל את ההלוואה.



בהצלחה



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרד

אלי 24/11/14
דירה המושכרת למשרד חייבת במס?

אין לי צורך בהחזר מס אלא רק בהוצאה מוכרת

פנה לפורום דיני מיסים בבקשה.

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקת הצמדת מחיר דירה למדד בגין אחור במסירה

אלי 24/11/14
בוקר טוה, הקבלן טרם סיים בניית הבניין. מסירת הדירה שהייתה אמורה להיות ב 31.8.2014 נדחת וינוצל ( לדברי הקבלן )כל זמן האחור המופיע בחוזה. כפי שהבניין נראה היום יתכן עוד עקוב במסירה של מספר חודשים.טרם שולם על ידי התשלום האחרון בנדרש לפני הכניסה לדירה.כל התשלומים ששולמו עד היום צמודים למדד יוקר הבניה.שאלה : האם אחור במסירת הדירה היא עילה לעצירת הצמדת המחיר והתשלום האחרון ?? בברכה .אלי.

הפסקת הצמדת מחיר דירה למדד בגין אחור במסירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14
אלי שלום,



יש לבדוק מה סוכם ביניכם בהסכם הרכישה.

בד"כ מופיעים בחוזה הרכישה כל התנאים בקשר לתשלומים והצמדת המדד לתשלומים אלו.

לרוב, איחור במסירת הדירה בשל עיכוב שאינו נובע מאשמת הקבלן אינו עוצר את הצמדת המדד.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלוקת בית פרטי ל -2 דירות.

בועז 23/11/14
שלום רב.



בבעלותי בית פרטי,

רציתי לדעת האם מבחינת החוק אני יכול לחלק את הבית ל- 2 דירות נפרדות?



ואם יש אפשרות ,במידה ואפשר לחלק, לרשום כל דירה על שם בעלים אחר בטאבו?

כיצד ניתן לחלק בית פרטי ל- 2 דירות?

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14
בועז שלום,



ניתן לפצל לאחר קבלת כל ההיתרים לכך.

פנה לרשות המקומית ובדוק מהם התנאים לקבלת ההיתר.



לאחר הפיצול בהיתר ניתן לבצע תיקון בטאבו מבחינת הרישום, אולם מבחינת הרישום הראשוני, שתי הדירות החדשות שנוצרו יוותרו רשומות על שם הבעלים המקורי. לאחר הרישום החדש, ייתכן ויהיה ניתן לבצע הליך של מכר בתמורה או ללא תמורה של אחת מהדירות שנוצרו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה ללא תמורה בין אחיות

לי 23/11/14
שלום רב

לאחותי יש דירה בשווי -650,000 ש"ח

הדירה נירכשה לפני 7 שנים דירה זאת הינה מושכרת והיתה תמיד מושכרת

אחותי הציעה לי את הדירה במתנה

ברצוני לדעת כמה מס רכישה אני אמורה לשלם ? וכמה

האם אני צריכה לשלם מס שבח ? וכמה

תודה רבה

העברה ללא תמורה בין אחיות

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14
לי שלום,



לאחר התיקון בחוק שנכנס לתוקפו בינואר האחרון, לא ניתן להעביר דירה במתנה בין אחים וליהנות מהקלות במס כפי שהיה ניתן  טרם התיקון לחוק, למעט במקרה של דירה שהתקבלה בירושה או מתנה מהורה או הורי הורה. (פטור מתשלום מס שבח ותשלום מס רכישה מופחת).



על פי הנתונים המופיעים בשאלתך, מדובר בדירה שנרכשה על ידי אחותך, ועל כן לא יהיה ניתן להעביר את הדירה ללא תמורה וליהנות מהקלות במס.

במקרה שלכן, יהיה מדובר במכר דירה "רגיל".



מס רכישה- ישולם על ידך ככל שאין זו הדירה היחידה שלך. אם זו הדירה היחידה שתהיה בבעלותך, תהיי פטורה מתשלום מס רכישה בהתאם למדרגות המס הקיימות בחוק.

מס שבח- ככל שחל ישולם על ידי אחותך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון מערכת החימום בדירה

יוסי 23/11/14
בס"ד

שלום רב

הוריי המבוגרים נכנסו לפני כשנה לדירה בשכירות.

עכשיו בתחילת החורף התברר שמערכת החימום (יונקרס) אינה עובדת ולא ניתן לחמם את הבית.

אציין שבעלת הבית בפירוש ציינה בחוזה כי אינה אחראית על אחריות היונקרס והוריי חתמו על כך בידיעה שזה עובד אבל אם תהיה תקלה בעלת הבית אינה אחראית.

האם ניתן להשכיר דירה ללא חימום? והאם אין בעל הבית מחוייב לדאוג לחימום הדירה?

 

תודה רבה

האם בעל הדירה מחויב לתקן את מערכת החימום?

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14
יוסי שלום,



בעיקרון, נהוג כי ככל שנגרמים ליקויים בדירה כתוצאה מבלאי סביר, על בעל הבית האחריות לתקנם והדבר אף מעוגן בד"כ בחוזה השכירות.

אולם, לצערי, אם היה כתוב בפירוש בהסכם השכירות כי בעלת הבית לא תהיה אחראית למערכת החימום והוריך הסכימו לתנאי זה, לא ניתן כעת לבוא בטענות לבעלת הדירה ואין זה מחובתה לתקן את הלקוי.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בטאבו

ערן 23/11/14
1.בשנת 2003 רכשתי דירה מקבלן (איכלוס ב 2005) . לפני כשנתיים החל הקבלן בתהליך רישום של הנכס (בית משותף) בטאבו . במועד זה גם שילמתי את מלא התשלום בגין פעולה זאת . עד היום פעולה זאת לא הסתיימה , כלומר מעל 10 שנים מאז הרכישה .

האם יש מקום לנקיטת פעולות משפטיות כנגד הקבלן ? מה אומר החוק ובית המשפט ?

2. בכוונתי למכור את הדירה בשנה הקרובה . האם המצאות הנכס בשלבי רישום בטאבו עלולה להקשות עלי את פעולה המכירה , אם כן באיזה אופן?



תודה

טרם נרשם בית משותף. האם הדבר יקשה על מכירת הדירה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 24/11/14
ערן שלום,



1. פנה למשרד עוה"ד של הקבלן ובדוק מדוע טרם נרשם הבית המשותף. לאחר קבלת תשובה ניתן יהיה לבדוק מה הן האופציות העומדות בפניך בקשר להסדרת נושא הרישום. בדוק בהסכם הרכישה של הדירה, האם התחייב הקבלן לרישום הבית המשותף ובתוך כמה זמן היה עליו לעשות זאת על פי מה שסוכם בין הצדדים.



2. ייתכן שכן. לרוב יעדיפו רוכשים פוטנציאליים לרכוש דירה אשר רישומה מוסדר בטאבו. אי הרישום המסודר עלול להוריד את ערך הדירה, אך הדבר יהיה תלוי גם בסיבה שבגינה לא נרשם עדיין הבית המשותף. יש לבדוק האם לא קיימת סיבה מהותית או משפטית אחרת לאי הסדרת הרישום עד כה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזרה

בטי 23/11/14
שלום רב, שאלתי היא כזאת.

אחי שוכר דירה בצפון, שהיא דרך מתווך.

עד היום לא הייתה בעיה עם הדירה, לפני כחודש הותקן מתחת לדירה וונטה שעובדת כל שעות היום ומפריעה לניהול תקין של חיים בבית, למנוחה ושינה בבית. ולשקט .

אחי מעוניין לעבור דירה, ולבטל את החוזה.

לאותו מתווך יש דירה אחרת פנויה שהוא מחפש לה שוכרים, באותו הסכום, אחי מעוניין לעבור לדירה השניה .

אני מחפשת דרך בחוק שתיתן לי עילה לביטול החוזה, בבקשה אם אפשר תשובה. מה ניתן לעשות במקרה כזה?

כיצד ניתן לבטל חוזה שכירות בטרם תום תקופת השכירות?

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/11/14
בטי שלום,



יש לבדוק את הסכם השכירות כדי לענות על שאלתך



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן