פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

חריגת בניה

רמי 07/08/15
וועדה מקומית לתכנון ובניה אישרה בניין דירות שנבנה ע"י קבלן והוציאה לבניין תעודת גמר וטופס 4 , וזאת למרות שהתברר בדיעבד, שהמבנה בפועל אינו תואם את היתר הבניה שאושר על ידה. החריגה מתייחסת להגבהת קירות חיצוניים של קומת הרעפים מ- 1.1 מ' ל- 2.2 מ' הגבהה שהוסיפה שטח נוסף לקומה. תעודת הגמר מעידה שהמבנה בשטח נבדק ע"י הוועדה ונמצא תואם את ההיתר. אני הרוכש שתוספת השטח מצויה במפרט הרכישה בהסכם הרכישה שלי, הסתמכתי על תעודת הגמר שהוצגה בפני ע"י הקבלן בכניסתי לדירה. יש לי  ראיות חותכות שהאישורים הוצאו לבניין ע"י הוועדה במצבו הנוכחי, והחריגה לא בוצעה לאחר מתן האישורים. הובהר לי שהכשרת השטח הנוסף בקומה אינו בסמכות הוועדה המקומית שהנפיקה את האישורים . כעת אני נתבע ע"י אותה וועדת בניה מקומית בחריגת בניה, ובשימוש במבנה שאינו חוקי. הופנתי  ע"י הוועדה להגשת הליך תבע נקודתית בוועדה המחוזית או לחילופין להריסה. כיצד לדעתכם עלי לנהוג במקרה זה . האם אפשרי לחייב את הוועדה בגין רשלנותה בהוצאת תעודת הגמר . אודה לתשובתכם

חריגת בניה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 09/08/15
שלום,



יש להגיש כתב הגנה לתביעה/ לכתב האישום שהוגש נגדך.



כיוון שמדובר בעניין ספציפי אינני יכולה לענות עליו במסגרת פורום זה.



אני ממליצה לך לפנות לעורך דין לצורך קבלת ייעוץ פרטני.



בהצלחה.



בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה לפינוי של חלק מסוים ממקרקעין – פרוצדורה?

נועה 06/08/15
שלום רב,

השכן הסמוך אליי "חרג" לחצר ביתי ב-30 מ"ר (ואין חולק על כך והוא אף מודה) אך מסרב בתוקף, ללא סיבה ברורה, להחזיר את השטח ששייך לי כדין ומכח גרמושקה שמעידה על כך באופן חד-משמעי.

מהו ההליך הנכון להגשת תביעה לצורך החזרת אותו שטח לחצר ביתי? 

תביעה לפינוי של חלק מסוים? תביעה לסילוק יד? 

צו עשה? סעד הצהרתי לפיו יש לפנות את החלק האמור ולהחזירו אליי במיידית?

סמכות עניינית - שלום / מחוזי?



תודה גדולה מראש למסייעים,

נועה.

  

השכן פלש למקרקעין שלי - מה עושים

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 09/08/15

שלום רב


בהנחה שאכן אין חולק כי את הבעלים הרשום או הזכאי להירשם בשטח החריגה, עלייך להגיש תביעה לסילוק יד כנגד השכן, הנשענת על ההגנה על זכות הקנין שלך לפי חוק המקרקעין ותביעה כזו יש להגיש לבית משפט השלום


הייתי גם תובע  בעוולה נזיקית של הסגת גבול במקרקקעין וגם בגין בניה ונטיעה במקרקעי הזולת לפי חוק המקרקעין


בהצלחה !!


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה שכבר פוצלה בעבר

איתי משה 06/08/15
שלום חברי הפורום, אני ומשפחתי גרים בדירה צמודת קרקע די גדולה, בעבר פיצלנו אותה ליחידה חיצונית עצמאית לחלוטין. 

כרגע אנחנו רוצים למכור את הבית

השאלה היא האם ניתן למכור את הבית כשני דירות שונות?רישום בטאבו וכו'

או כדירה אחת?

תודה לעונים

האם ניתן למכור יחידה עצמאית שפוצלה כדירה נפרדת

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 09/08/15

שלום רב


משאלתך לא ברור האם הדירה פוצלה על פי היתר כדין, כלומר - שניתן אישור מהועדה המקומית ושאר הדיירים להוספת יחידת דיור לבית המשותף (ככל שלא מדובר בבית פרטי ) 


בהנחה שלא התקבל אישור כאמור - לא ניתן למכור את הדירה כשתי יחידות נפרדות אלא כדירה אחת.


בהנחה שהתקבל אישור - יש לפעול לתיקון צו רישום הבית המשותף כך שהדירה תירשם כיחידה רישומית נפרדת בטאבו ואז ניתן יהיה למוכרה בנפרד מ "דירת האם".


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי כספי

מיכל 06/08/15
השכרתי דירה של אימי . מים נזלו מהשכנים מעל והרסו את תקרת האמבטיה וגרמו לנזילת מים. הענין תוקן אחרי מעל לחודש ורק עכשיו אחרי 7 חודשיים האמבטיה הקירות שהיו ספוגי מים תוקנו. עכשיו הדיירים ששכרו פונים אלי שאתן להם פיצוי כספי על המצב שבו הם גרו. האם הם צודקים ואם כן כמה יש לתת? האם אין לתבוע את הדיירים שמעל שעשו את כל הנזק? האם יש לחייב שיתוף פעולה ביני לבין השוכרים בעניין. אינני יודעת באיזה זוית פעולה עלי לנקוט כדי לעזור לאימי בת ה 85. אודה עבור כל אינפורמציה.

מי אחראי לפיצוי השוכר בגין נזקי נזילה ?

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 09/08/15

שלום רב


ככלל, יש לבחון את הוראות חוזה השכירות שנחתם בינך לבין השוכרים ובכלל זה - את ההוראות ככל שקיימות בנוגע לחובת המשכיר לבצע באופן מיידי תיקונים בדירה.


השאלה תהיה האם פעלת כי שמצופה ממשכיר בהתאם לחוזה ובהתאם להוראות הדין מעת שהשוכרים הודיעו לך או לאמך על הנזילה. על פניו , בהיעדר הוראה חוזית שוללת, התמשכות נזק של כשבעה חודשים נראה כזה המצדיק פיצוי מסויים לשוכרים בגין אובדן ההנאה בדירה ועוגמת הנפש שנגרמה להם, והדבר צריך לבוא לידי ביטוי בהפחתה מדמי השכירות.  גובה הפיצוי אינו קבוע בחוק ולכן לא אוכל לציין סכום מפורש .


בנפרד, על כל נזק שנגרם לך ולשוכרים אחראים השכנים וניתן לדרוש מהם פיצוי התואם את הנזק הממוני והלא ממוני שנגרם לכם לרבות הצורך בפיצוי השוכרים


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורשת נכס הרשום על שם חברה

שירה 06/08/15
שלום, 

במידה ויש נכס הרשום ע"ש חברה, ולה היו 2 בעלים.

שניהם נפטרו. יש בידיי הוכחות כי הנכס הוענק לאחד מהם, אך הדבר לא נרשם בטאבו. 

כעת הבן שלו רוצה לרשום הנכס של אביו על שמו, אך כאמור הנכס רשום ע"ש החברה, ולא על שם האב, על אף שהחברה העניקה לאב את הנכס. 

יש לי פרוטוקול של בעלי המניות שכתוב כי הנכס עובר לבעלותו של האב. 

מה עוד עליי להציג בטאבו כדי שהבן יןכל לרשת את הנכס?

הורשת נכס הרשום על שם החברה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 09/08/15

שלום רב,


לצערי פרוטוקול של בעלי המניות לא יספק את הטאבו.


עליך להגיש לרשם המקרקעין שטרי מכר (העברת בעלות) מהחברה לאב ז"ל כשהם חתומים על ידי החברה והאב כפי שאמורים היו להיחתם וכן אישור מסים בגין הדיווח על העסקה לרשות המסים.


כמו כן האם ניתן יפוי כח בלתי חוזר לאב ?


בהנחה שאין את המסמכים הללו לפחות,לצד מסמכים נוספים, יהיה על הבן לפנות ליורשי בעל המניות הנוסף ולבקש את הסכמתם לביצוע ההעברה וחתימה על המסמכים החסרים.


בהיעדר הסכמה - יש לפנות לבית המשפט לקבלת סעד הצהרתי לפיו האב היה בעל הזכויות בנכס ויש לרושמו על שם הבן כיורשו החוקי


מעבר לכך - למותר לציין כי ייעוץ זה הינו כללי ויש לעיין במסמכים שבידך וכן לקבל ייעוץ פרטני בהתאם לנסיבות הספציפיות של ביצוע העברת הזכויות לאב


בהצלחה !!!


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מבנה נדרש בחוזה פיתוח

דויד עזריאלי 06/08/15
שלום

בחוזה פיתוח סטנדרטי מול מנהל מקרקעי ישראל, יש לו"ז לתהליך הבנייה - יסודות, שלד, וכו'.

השאלה שלי האם אני רשאי להקים מבנה יביל, או אפילו קרוואן. (למעט הממ"ד שזה ברור).

המטרה היא להצליח לבנות במסגרת תקציב מוגבל, ולגור במקום עם סיום הבניה.

והתוכנית היא לשדרג את המבנה בשנים מאוחרות יותר.

מה יקרה אם המנהל יגיד שזה לא מקובל עליו? האם הם יכולים לחייב אותנו למבנה בטון עם יסודות?

האם על פי הוראות חוזה הפיתוח ניתן להקים מבנה יביל

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 09/08/15

מר דוד עזריאלי מדרך השלום שלום רב


למיטב הבנתי, אין מגבלה בחוזה הפיתוח הסטנדרטי בדבר


סוג הבניה, ולפיכך, אם תקבל מהועדה המקומית לתו"ב היתר להקמת מבנה יביל ולאחר מכן טופס 4 - תעמוד בתנאי הסכם הפתוח


תוכל לבחון זאת כבר בשלב הגשת התכניות שכן יהיה עליך לקבל חתימת המינהל על הבקשה להיתר שם יצוין כי מדובר בבניה קלה במבנה יביל


בהצלחה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדלן ומקרקעין


 


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כספי נאמנות

אלונה 05/08/15
שלום,
אני מייצגת 2 צדדים בעסקת מכר של נכס הרשום במינהל.
באיזה שלב אני יכולה לשחרר למוכר את כספי הנאמנות שמהווים התשלום האחרון?
כרגע הוא שילם מס שבח וישנו אישור על כך והמציא אישור על היעדר חובות מהעירייה ואני לקראת שליחת בקשת הרישום למינהל (כלומר הרישום טרם בוצע ואושר).
תודה!

מתי ניתן לשחרר כסף מנאמנות לטובת המוכר?

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/08/15
אלונה שלום,



לאחר שהוצאו כל מסמכי העברת הזכויות על פי נוהל העברת זכויות של המנהל, על פניו ניתן לשחרר את הכסף אם לא קיימת מניעה אחרת.



בברכה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכנסת דיירים פוטנציאלים

דיירת 05/08/15
האם לפני תום חוזה מחוייב הדייר לאפשר לבעל הבית להראות את הנכס?

האם שוכר מחוייב להראות את הנכס לשוכרים פוטנציאלים?

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/08/15
דיירת  שלום,



כך נהוג ובד"כ העניין מוסדר בחוזה השכירות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב נטוש

אדי 05/08/15
בחניון התת קרקעי של הבנין עומד רכב נטוש כבר מס' שנים. יש לציין שרכב זה מטונף בצורה מחרידה. הרכב צמוד לחנייה שלי. האם ניתן לבקש מבעל הרכב להעיף את הרכב או לפחות שינקה אותו? האם ניתן לבקש ממנו גם אם הוא בעל החנייה עצמה? אני יודעת שיש חוק אשר אוסר העמדה רכב נטוש.



תודה

האם רכב נטוש יכול לעמוד בחניה פרטית?

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/08/15
אדי שלום,



אני מציעה כי תפנה לפורום דיני תעבורה לבדיקה האם רכש נטוש (שככל הנראה אין לו טסט) יכול לעמוד בחניה פרטית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור במסירת הדירה – לאחר 60 יום

יוני 04/08/15
שלום



הייתי אמור להיכנס לדירה בתאריך 31.3.2015 - עפ"י חוזה.

אנחנו כיום בחודש ה - 5 לאיחור (אפריל,מאי,יוני,יולי,אוג')



כשהלכנו לחוזה - נספח שינויים/תוספות ,



גילנו סעיף המגן על המוכר :

(*מצורפת תמונה*)



"מוסכם כי המוכר רשאי לדחות את תאריך המסירה מכל סיבה שהיא לפרק זמן נוסף של 60 יום . במקרה זה לא תחשב הדחיה בשום אופן כהפרת חוזה...והקונה לא זכאי לפיצוי בגין ימים אלו"

 

ושאלתי היא :



האם הסעיף הנ"ל חוקי?, מאחר שאינו תואם את הרשום בחוק המכר סעיף 5/א , שעיקרו מדבר על שהיה והקבלן חרג ביותר מ - 60 יום ממועד מסירת החזקה , יהיה עליו לשלם גם עבור ימי האיחור הללו.



יוצא שקיימת סתירה,

אציין כי עו"ד שלנו בתגובה אמר "אתם לא זכאים לתשלום עבור 60 הימים הראשונים מאחר ואצל כלל הדיירים הקבלן התחייב במסירה חודשיים אחרי מועד התחייבותו מולכם (ז"א במקום 31.3 > 31.5)



תודה 








האם קבלן יכול לאחר במסירה ולא לשלם פיצויים?

עו"ד ענת קציר מנהלת 06/08/15
יוני שלום,



ידוע שבהסכמי מכר של דירות חדשות מקבלן, ידו של הקבלן על העליונה. לכן, כדאי לשכור שירותיו של עו"ד מטעמך על מנת שיזהה את הסעיפים ה"בעייתיים" בחוזה וינסה לשנות אותם עבורך ולטובתך.

על פי החוק, לאחר עיכוב של 60 ימים ממועד המסירה שנקבע בהסכם, יחוייב הקבלן בתשלום פיצויים לאחר אותם 60 ימים רטרואקטיבית, דהיינו מיום הראשון לאיחור.

בד"כ שומר לעצמו הקבלן זכות לאחר בתקופה נוספת אולם, רק בגין סיבות שאינן תלויות בו, סיבות של "כוח עליון".

על פי הסעיף המצוטט שהצגת בשאלתך, נראה כי במקרה שלך הקבלן משאיר לעצמו את האופציה לאחר "מכל סיבה שהיא". אם סעיף זה מוכפף לחוק המכר (דירות) הרי שהוא לגיטימי, אולם, על הקבלן עדיין לשלם פיצויים על פי החוק.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה למלון

בונבון 04/08/15
יש לי דירה להשכרה.

פנו אלי נציגי מלון ידוע במטרה לשכור אותה כדי לשכן בה אנשי צוות מתחלפים.

שאלותי:

1. האם מבחינת הרשויות, זו נחשבת עסקת השכרה רגילה למגורים או השכרה לעסק?

2. איזה בטחונות נהוג לדרוש ממלון?

האם השכרת דירה לצוות מלון מהווה השכרה לעסק?

עו"ד ענת קציר מנהלת 06/08/15
שלום רב,



1. אם בדירה מתגוררים אנשי צוות ולא מופעל עסק, מדובר בהשכרה רגילה למגורים, כאשר השוכרת היא חברה (מלון). כדאי לציין בהסכם השכירות כי מטרת השכירות היא למגורים בלבד.

2. כדאי לדרוש ערבות בנקאית, שטר חוב והמחאות "פתוחות" לטובת תשלומים לרשויות השונות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול חוזה רכישת דירה (תמ"א 38)

yossico 04/08/15
שלום. אני יודע שעשיתי טעות כשרכשתי דירה ללא ייעוץ עורך דין אבל אני מנסה לתקן אותה עכשיו במינימום הפסד :(רכשתי דירה מפרויקט תמ"א 38. החוזה הוצג לי רק במעמד החתימה והינו חזוה מכר סטנדרטי. המוכר הבטיח לא פעם ולא פעמיים (ויש לי גם שיחות מוקלטות איתו) שלא תהיה לי שום בעיה בקבלת משכנתא עבור הפרויקט, ושאפילו הבנק שאיתו הוא עובד ייתן לי ריביות יותר טובות מאלו שאקבל. אין לו בנק מלווה והחוזה הוא בתשלומים לפי התקדמות הבנייה, כנגד הערות אזהרה. לאחר כשבוע, כל הבנקים שהייתי אצלם מסרבים לתת משכנתא לפרויקט הנ"ל משתי סיבות : העיקרית - הוא לא רשם תת-חלקה מיועדת לדירות החדשות ולא מסר לי את ההסכם עם הדיירים. הוא טוען שהרישום בטאבו בתהליך ולגבי נושא ההסכם עם הדיירים הוא אמר לי אל תדאג אני אעביר לבנק (ככל הידוע לי, לא הועבר עדיין). הסיבה השנייה : הבנקים שכן מוכנים להתגמש ולבדוק את הנושא, יהיו מוכנים לתת משכנתא רק לאחר שהוא ישלים שלד (שאז אצטרך לתת, בהתאם לחוזה המכר, 60% מהתשלומים). כלומר, בניתי על 25% הון עצמי שלי וכעת איני יודע איך אשלם לו עד ל 60% מכספי, שאין לי. יש לי הרגשה שהיזם ניסה להטעות אותי בנושא המשכנתא וחזר ואמר לי "עזוב אל תדאג" כשבעצם ייתכן כי משהו לא כל כך תקין בהתנהלות שלו. לפי דעתי, מדובר בהטעיה ולכן אני אוכל לבטל את החוזה. הרי מבחינתו, הוא יכול לדרוש ממני להעביר את ההון עצמי שלי ואז שנמתין יחד למשכנתא אך אני מפחד שמהסיבה העיקרית שרשמתי, לא יאשרו גם אז ואני אישאר בלי בית ובלי הון עצמי. יצוין כי הבית כבר בשלבים מתקדמים ואני כבר בשלב שאמור להעביר 40% מהתשלום.האם יש לי עילה לביטול ועליי לפנות לעורך דין לטיפול דחוף בעניין ? כמה, פחות או יותר, עלולה לעלות לי הטעות הזו (שכר עורך דין, ביטול וכו') ?נ.ב קראתי שסכום של 10% לביטול חוזה נפסל ע"י בית המשפט בירושלים השנה אז אני מבין שזה תקדים שלפיו ייתכן שהביטול יהיה פחות בהרבה...

ביטול חוזה רכישת דירה (תמ"א 38)

עו"ד ענת קציר מנהלת 06/08/15
שלום רב,



הפורום נועד לתת מענה לשאלות ממוקדות.

בשל מורכבות שאלתך והסיטואציה המתוארת בה, אין ספק כי הנך זקוק לייעוץ משפטי ולא למענה קצר באמצעות פורום, מה גם שנדרש פה עיון בכל המסכים הרלבנטיים.

אני מציעה לך לפנות לייעוץ אישי דרך האתר



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת בית על שם שלי בטאבו

דורית אסייג 03/08/15
שלום ברצוני לדעת אני הגרשתי לפני מס' שנים ועדיין לא העברתי את הבית על שמי בטאבו .מכיוון שבחוזה הגרוש הוסיף את הבת המשותפת . "הבית נשאר לטובת האישה ולטובת הבת שירז . מה אני עושה ? אין לי שום קשר עם הגרוש ואני רוצה להעביר את הבית על שמי בטאבו למכור את הבית בכדי לקנות גדול יותר . מבקשת עזרה ....

העברת זכות במקרקעין אגב גירושין

עו"ד ענת קציר מנהלת 06/08/15
דורית שלום,



האם ההסכם שביניכם קיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכשרת חריגת בנייה-גגון מעל מרפסת

אלי 03/08/15
מבדיקה שנעשתה ע"י העירייה לצורך בקשה להעברה בטאבו נמצאה תוספת בניה ללא היתר- גגון מאסקורבית 3.5X2.2 מ" על מרפסת פתוחה. נרשמה הערת אזהרה בטאבו לפי תקנה 29 לחוק תכנון ובניה. מה הפעולות שצריך לעשות כדי להכשיר את הגגון ולבטל את הערת אזהרה.

תשובה

ש 05/08/15
אם זה ללא היתר, צריך לבדוק האם ניתן להכשיר (כלומר האם קיימות זכויות בניה).



אם ניתן להכשיר -

צריך להגיש בקשה להיתר בניה להכשרת הבניה.

במקרה יש לבדוק את הנסיבות, וייתכנו שתי אפשרויות עיקריות:

1. ייתכן שההליך יהיה פשוט וקצר (מסירת הודעה בלבד), בהתאם ל-"רפורמת הפרגולות".

2. יתכן גם שהוא יהיה ארוך יותר, ויצריך הכנת תכנית היתר, הגשת בקשה, מתן זכות התנגדות לשכנים, וכד'. 

הכל - בהתאם לנסיבות הספציפיות.



אם לא ניתן להכשיר (כלומר אין זכויות בניה שלא נוצלו), אז יש כאן קושי מסוים. צריך לראות אם יש זכויות בניה עודפות לשכן ואז ניתן לקנות ממנו זכויות אלו. 

אם אופציה זו לא באה בחשבון, צריך לבחון אלטרנטיבות שמצריכות כבר בחינה ספציפית של התכניות החלות בקרקע.



בקיצור, תתחיל מלבדוק אם זו עבירת בניה שניתן להכשיר או שלא ניתן להכשיר. 

כמובן שתמיד יש את האפשרות להסיר את הגגון כדי לאפשר את ההעברה ומחיקת הערת האזהרה.




סגירת חנייה בשער

עדי 03/08/15
שלום, רכשתי מיני קוטג בבניין משותףאשר אליו צמודהחנייה בטאבו, אציין כי דלת הכניסה שלי נפתחת בדיוק לחנייה ואף שכן לא עובר שם כי הכניסה לבניין מסביב, אני מעוננינת לסגור את החנייה ולהסב אותה לגינה קטנה, האם הדבר אפשרי מבחינה חוקית גם אם השכנים לא מסכימים שאסגור על אף שזו חנייה שלי אשר אף אחד לא עובר בתוכה, אשמח לתשובה בהקדם , תודה.

האם ניתן להסב חניה לגינה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/08/15
עדי שלום,



פני לרשות המקומית לבדיקה מהו ההליך שיש לבצע על מנת להסב את החניה לגינה.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייפוי כוח לרישום ירושה

שירה 03/08/15
שלום, רציתי לדעת איזה ייפוי כוח צריך כדי לרשום ירושה בשם לקוח בטאבו לפי צו ירושה.

איזה יפוי כוח נדרש על מנת לרשום ירושה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/08/15
שירה שלום,



יפוי כוח לרישום זכויות ובו יפורט רישום לרבות זכויות על פי ירושה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול על נכס

אורטל 03/08/15
שלום רב,

לפני מספר חודשים רכשתי דירה ונרשמה הערת אזהרה על שמי.

לפני כחודש ראיתי בנסח הטאבו שנרשם עיקל לטובת הוצל"פ על בעל הדירה.

האם זה אפשרי? האם הערת האזהרה לא מגינה על זכויותיי בדירה?

מה עושים????

האם עיקול מאוחר גובר על הערת אזהרה קודמת?

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/08/15
אורטל שלום,



במקרים מסוימים יכול שיירשם עיקול על זכויותיו של המוכר, חרף רישום הערת אזהרה לטובת הרוכש ואף לטובת הבנק המלווה שהרוכש נטל ממנו משכנתא.

בד"כ בהסכמי המכר מוסכם כי כל עיקול או מניעה אחרת שתוטל על זכויותיו של המוכר תסולקנה עד ידו תוך X זמן שסוכם מראש בין הצדדים. כמו כן, המוכר מתחייב למסור את הנכס כשהוא "נקי" מכל עיקול ו/או שעבוד ו/או צו וכו'.

בדקי זאת בחוזה המכר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה מהורה

אתי 03/08/15
שלום,אני מעוניינת לרכוש דירה מהורים,אך מתברר שבגלל שזו דירת המגורים היחידה שלהם לא ניתן לקנות,האם יש דרך לבצע את הרכישה? הם מעוניינים לשכור דירה קטנה יותר,מה עוד ניתן לעשות בנושא?

רכישת דירה מהורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/08/15
אתי שלום,





צר לי. לא הבנתי את שאלתך.



נא הבהרתך.



האם הבנק מסרב לתת לך משכנתא לרכישת הדירה משום שזו דירתם היחידה של ההורים?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עליית גג

ron 02/08/15
הנני מתעתד לרכוש בית דו משפחתי אשר עליית גג הקיימת משמש לחדרון קטן שאינו מוסדר חוקית ( מרוצף

= מה המשמעויות ???

אילו סיכונים קיימים ברכישת בית עם בניה בלתי חוקית?

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/08/15
רון שלום,





על פי תיאורך שמופיע בשאלה ככל הנראה מדובר בחריגת בניה.

אי לכך, רכישת הבית במצבו כפי שהוא, עשויה להעלות סיכונים שונים.

ביניהם, הגשת תביעה על ידי הרשות המקומית כנגד בעל המקרקעין בגין בנייה לא חוקית ותשלום קנס, צו להריסת המבנה.

כמו כן, לצורך העברת הזכויות בבית, על המוכר להמציא אישור עירייה בגין העדר חובות. במקרים מסוימים פקח מטעם העיריה נשלח לבדוק האם קיימת בניה בלתי חוקית בטרם יוענק אישור העיריה. אם ימצא כי אכן קיימת הבניה, ככל הנראה לא תהיה האפשרות לקבל את האישור. משמע הדבר, כי לא יהיה ניתן לרשום את הבית על שמך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח במכירה תוך שנתיים

מוריס 02/08/15
מכרנו דירה לפני שנתיים ומיד קנינו דירה אחרת. כעת אנו רוצים למכור אותה, האם נחוייב במס שבח? נציין כי זו דירתנו היחידה וכי במכירה הקודמת היינו פטורים ממס' שבח.

תודה.

פטור ממס שבח

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 02/08/15
שלום,



ככל שזו דירתכם היחידה, שעברו 18 חודשים מיום שחתמתם על הסכם הרכישה (ואם מדובר בעסקה על תנאי- מיום קיום התנאי), וב- 18 החודשים הללו לא מכרתם דירה אחרת, הינכם פטורים ממס שבח.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עליית גג לא חוקית

Rom 02/08/15
הנני מתעתד לקניית בית דוד משפחתי שכולל עליית גג שאינה חוקית - מה המשמעויות מבחינה משפטית . תודה

בנייה לא חוקית

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 02/08/15
שלום,



בנייה שאינה חוקית היא עבירה פלילית לפי חוק התכנון והבנייה.

הרשות המקומית יכולה להגיש כתב אישום נגד הבעלים בגין בנייה זו וליתן צו הריסה ו/או קנס (בחוק יש גם אפשרות למאסר).



כמו כן, ככל שבכוונתך לקחת משכנתא, הייתי מציעה שיגיע שמאי לדירה בטרם חתימת ההסכם על מנת לוודא שהבנק מאשר את המימון.





בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עליית גג

Rom 02/08/15
כנראה לא הסברתי את עצמי כראוי - לא מדובר בבנייה אלא עליית גג שקיימת שהוסבה לחדרון שרוצף ללא היתר

מס רכישה בקניה של דירה להחלפת אחת משתי דירית

רותא 01/08/15
שלום 

ברשותי שתי דירות על שמי. באחת מהן גרה אמי ללא תמורה. ברצוני להחליף את הדירה שבה אני גרה. האם אני אחוייב במס רכישה?

חיוב במס רכישה- בעלות ב 2 דירות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 02/08/15
שלום,



כן. תחויבי במס רכישה בגובה של 8%, שכן בבעלותך 2 דירות.

הפטור ניתן רק למי שבבעלותו דירה יחידה, או בהחלפת דירה יחידה בדירה "חדשה", תוך 24 חודשים.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה שלא ראויה למגורים.

שחר 01/08/15
חתמנו על חוזה על דירה שראינו. בחוזה כתוב שהדירה תגיע צבועה ונקייה משאריות צבע על פנאלים וכו.. . בפועל הגענו ליום הכניסה והדירה הייתה מלוכלכת מצבע ומשמן על הרצפה, עובש במקרר שבעלת הדירה לא מוכנה להוציא, חפצים ישנים בבוידעם, ושקעים שבורים ומחוץ לקיר, חלודה באמבטיה וכו.. אנו מסרבים להכנס, ובנוסף רוצים לבטל אאת החוזה. מה זכויתנו בעניין הזה?

הפרה יסודית מצד המשכיר

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 02/08/15
שלום,



נשמע כי מדובר בהפרה יסודית של ההסכם מצד המשכירה.



על פי חוק החוזים, ניתן לבטל את ההסכם עקב ההפרה של הצד השני.



הייתי מציעה לפני כן לשלוח מכתב למשכירה, להודיע לה כי אינם מעוניינים עוד בדירה כיוון שהיא התחייבה לצבוע את הדירה ולתקן את הליקויים לפני מסירת המפתח ואם היא לא תעשה כן תוך 3 ימים, אתם מבקשים לבטל את ההסכם ולקבל את השיקים שלכם בחזרה.



בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירת דירה

מלי 01/08/15
שלום,

האם זה חוקי לשכור דירה ולהימצא בה מרבית הזמן, אבל לא לישון בה בלילות?

2. האם צריך ליידע את בעל הדירה?

שוכר שאינו ישן בדירה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 02/08/15
שלום,



כשוכר בנכס, הינך בעלת זכות החזקה בדירה.

באפשרותך לשהות בה במהלך היום/ הלילה, לפי רצונך.



אין זה מעניינו של המשכיר באילו שעות הינך נמצאת בדירה ובאלו שעות אינך נמצאת בדירה.



הכל כמובן בכפוף לאמור בהסכם השכירות עליו חתמת.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח במכירת דירה

שרי 01/08/15
שלום רב  ברשותי דירת יחיד שאני גרה בה עשרות שנים,שאני עומדת למכור.בשנת 2012 מכרתי חצי דירה שקבלתי בירושה.האם מישהוא יכול לעזור לי, ולאמר לי מהו החוק החדש של מס שבח, שנחקק ב 2014  אודה מאוד למי שיוכל לעזור לי                                                               בתודה מראש                                           שרי

מס שבח במכירת דירה יחידה, לאחר מכירת דירה בירושה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 02/08/15
שלום,



ככל שמחצית הדירה של המנוח הייתה דירתו היחידה והיא ניתנה בירושה לצאצאיו (כלומר ככל שמכרתם את הדירה בפטור שחל על דירת ירושה), אין בעיה לנצל את הפטור של דירה יחידה, ככל שהדירה הזאת היא דירתך היחידה, אתה מחזיק בה 18 חודשים וב- 18 חודשים ולא מכרת דירה אחרת בפטור לפי סעיף זה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן