פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
דירה מקבלן
רכשתי דירה מקבלן לפני כשנה, עד כה שילמתי 30% מהתמורה .
את יתר התמורה עליי לשלם בעוד כשלושה חודשים.
האם ירידת המע"מ ל 17% תחול על יתרת התשלומים?
על פי החוזה עם הקבלן, במקרה של ירידת מעמ התמורה לא תשתנה אבלבמקרה של עלייתמעמ התמורה תשתנה לפי המעמ החדש, האם זה חוקי?
במידה ואכן יתרת התשלומים צריכים להתעדכן על פי המע"מ החדש, האם יש דרך להתנגד לסעיף המע"מ בחוזה על אף שחתמתי עליו.
אודה לתשובתכם
שינוי מע"מ ברכישת דירה מקבלן
מדובר בהסכמה בין המוכר לקונה, כפי שבאה לידי ביטוי בהסכם המכר.
ככל שישנו סעיף הקובע כי ירידת המע"מ לא תשנה את התמורה, עליך לשלם את יתרת התשלומים לפי המע"מ הקודם, קרי 18%.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום ויישר כוח , יש לי בעייה אישית עם השכן בדו משפ
שכן שמשתמש בחניה כנגרייה
ניתן להגיש תביעה לצו מניעה למפקחת על רישום מקרקעין, וכן לקבלת פיצוי עבור הנזק שנגרם לך.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי בשיעור המע"מ והגבלת שכ"ט עו"ד
1. בחוזה מכר בדירה מקבלן, בהנחה כי החוזה נחתם לפני שנה כששיעור המע"מ היה 18%. האם לאחר הפחתת המע"מ, שיעור המע"מ מתעדכן על הסכום המלא של הדירה או רק על הסכום שטרם שולם? האם זה קבוע בחוק המכר דירות או שהצדדים היו צריכים לקבוע את זה בחוזה?
2. בנוגע להגבלת שכ"ט להוצאות משפטיות שנקבעה לפי כחצי שנה. האם היא חלה רטרואקטיבית? במידה והחוזה נחתם בדצמבר 2014, האם ניתן לדרוש החזר על ההפרש ?
אשמח לתשובה . תודה
שינוי בשיעור המע"מ והגבלת שכ"ט עו"ד
1. מדובר בהסכמה בין הצדדים. יש לבחון מה נקבע בהסכם המכר בנוגע להפחתה בשיעור המע"מ.
2. הגבלת שכר הטרחה אינה חלה באופן רטרואקטיבי, ולא ניתן לדרוש החזר בדיעבד.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מרפסת על תוספת בניה השכן
לשכן שלי יש תוספת בניה של 30 מטר ואני מתכנן לבנות על התוספת שלו , והשכן דורש סכום מוגזם ( יותר משווי הבניה העצמה ) על מנת שיחתום לי שאין לו התנגדות שאבנה מעליו. ברצוני לדעת מה החוק אומר בעניין , על מה אני צריך לשלם ואיך יודעים כמה לשלם ?ובמידה וימשיך להתנגד מה אפשר לעשות ?אשמח גם להפנות אותי לחוק הרלוונטי תודה והמשך יום נעים
תשלום עבור בנייה על יסודות של השכן
על מנת להגיע להסכמה ניתן להביא שמאי מוסכם על שניכם שיעריך את שווי הזכות לבנות מעל לתוספת.
אציין כי באפשרותך לבנות, וככל שתהיה לו התנגדות- הוא יוכל להגיש תביעה למפקחת על המקרקעין לקבלת סכום כלשהו עבור הבנייה שלך על היסודות שלו. בתביעתו הוא ממילא יצטרך לצרף חוות דעת שמאית.
אם חוות הדעת לא תניח את דעתך, תוכל להתגונן בצירוף חוות הדעת מטעמך והמפקחת תחליט על הסכום שישולם.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספת בניה בבנין משותף
מהו ההליך המשפטי שעל המתנגדים לנקוט כדי לשמור על זכויותיהם בבנין המשותף?
מיהו הגורם המוסמך לעצור את התוכנית וביצוע הבניה?
באיזה שלב אפשר ורצוי לפנות למפקח על בתים משותפים לעצור את אישור התוכנית או להפסקת הבניה במטרה לשמור על זכויות כל הדיירים?
תוספת בניה בבניין משותף
האם מדובר בקבלת היתר בניה מתב"ע קיימת?
ככל שכן ולא מדובר בזכויות בנייה משותפות, כל דייר רשאי לנצל את זכויות הבנייה שלו.
ככל שיש לך התנגדות מכל סיבה שהיא, באפשרותך להגיש תביעה למפקחת בלשכת רישום מקרקעין.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום למתווך על עסקה שלא בוצעה
אם מדובר בדירה שאינה ראויה למגורים - תתבע אותו
כמו כן, נקבע בסעיף 8 לחוק המתווכים
במקרקעין, תשנ"ו-1996
"חובת הגינות וזהירות
8. (א) מתווך במקרקעין יפעל בנאמנות,
בהגינות ובדרך מקובלת, וימסור ללקוחו כל מידע שיש בידו בענין מהותי הנוגע לנכס נשוא
עסקת התיווך.
(ב) במילוי תפקידו יפעל מתווך במקרקעין במיומנות ובסבירות וינקוט אמצעים הראויים
בנסיבות הענין, לקבלת מידע מהותי הנוגע לנכס נשוא עסקת
התיווך."
חוק מכר דירות
חתמתי על חוזה קניה מול היזם בחודש 04/2012.
האם חל עליה חוק מכר עם תיקון מספר 5 שאושר בשנת 2011 ע"פ תקופת בדק לסדקים היא 5 שנים? הקבלן שבנה עברו היזם טוען שלא חל עלי חוק מכר חדש עם התיקון שנכנס לתוקף ב-2011 כי את הבניין התחילו לבנות לפני 2011. האם זה נכון וזה לא קשור למתי חתמתי על החוזה מול היזם?
תודה,
מרק.
תיקון מס' 5 כן חל עליך
תשל"ג-1973:
"(ג) חוק המכר (דירות) (תיקון מס' 5), התשע"א-2011
(בסעיף קטן זה – תיקון מס' 5), לא יחול על דירה בבניין שבנייתו הסתיימה או שחוזה
המכר לגביה נכרת לפני תחילתו של תיקון מס' 5; על דירה כאמור יחולו הוראות חוק המכר
(דירות), התשל"ג-1973, כנוסחו ערב יום התחילה של תיקון מס' 5."
כלומר, אם הבניה הסתיימה לאחר חקיקת תוספת 5 לחוק, ואם מועד חתימת החוזה הוא אחרי חקיקת תוספת מס' 5, הרי שתיקון 5 כן חל עליך.
למי להעביר את הדירה
היעד הסופי שלי הוא להעביר לאחותי את המחצית שלי בשתי הדירות בתשלום כמה שפחות מס. הבנתי שהעברת בעלות על מחצית שלי בדירה אחת לאחותי פטורה ממס, ואילו על המחצית שלי בגין הדירה השניה אחוייב במס. ולכן שאלתי היא - באם אעביר לאמא שלי מחצית דירתי השניה ואמא שלי תכתוב צוואה בה תוריש את מחציתה לאחותי- האם אז זה יהיה פטור ממס? האם אין בעיה עם מהלך כזה מבחינת הרשויות? שאעביר שתי מחציות בשתי דירות במקביל -כל מחצית לקרוב משפחה אחר?
כמובן ההעברה לאחותי היא ללא קבלת כל תמורה.
חניה בשטח ציבורי ברכוש המשותף
חניה בשטח הרכוש המשותף
שלום רב
באופן תיאורטי - ניתן לתבוע, אולם יקשה עליך להוכיח הטעיה מקום בו ידעתם או יכולתם לדעת על כך שמדובר ברכוש משותף שהרי לבית קיים תקנון מוסכם/ מצוי ותשריט הכולל את כל ההצמדות
כמו כן, ככל ומדובר בשטח המיועד לחניה משותפת - הרי שהשימוש לצרכי חניה הינו סביר ויהיה עליכם להוכיח כי הוא מנע מכם שימוש דומה
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול רישום משכנתא
רכשתי נכס לפני מספר שנים, על הנכס היה משכנתא שסילקתי את כולה כבר לפני מספר שנים.
הוצאתי היום נסח טאבו להפתעתי ראיתי שעדיין מופיעה הערת אזהרה לטובת הבנק.
מה אני צריך לעשות על מנת לבטל זאת?
הבנתי שצריך לקבל מהבנק טפסי ביטול משכנתא ב-4 העתקים ולהגיש לטאבו? זהו?
האם צריך להגיש גם לרשם המשכונות? או שרק לטאבו?
תודה רבה
הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו
כיצד מבטלים רישום של משכנתא שנפרעה בעבר?
פני לבנק ובקשי טופס ביטול משכנתא או טופס ביטול הערת אזהרה לטובת הבנק (תלוי באופן הרישום).
עם הטופס יש לגשת לטאבו. ביטול משכנתא לא כרוך באגרה ואילו ביטול הערת אזהרה לטובת הבנק כרוך בתשלום אגרה.
לגבי רשם המשכונות- בדקי מול הבנק האם נרשם גם משכון ברשם המשכונות.
אם כן, בד"כ הבנק מנפיק באופן אוטומטי בנוסף למסמכים לטאבו לביטול המשכנתא גם טופס לביטול המשכון איתו יש לגשת לרשם המשכונות.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זיכרון דברים
חתמתי על זכרון דברים לגבי שכירת דירה, שעשה בעל הדירה בכתב ידו, וציין שאני נכנסת לדירה בעוד שבועיים מעכשיו, ושנתתי לו 1000 שקלים במזומן כמקדמה, וכן שעלות הדירה היא 29000 אותם אשלם לו במזומן ולא בצקים.
אם אתחרט ולא ארצה את הדירה, כמה כסף אצטרך לתת לבעל הדירה לפי זכרון הדברים?
מהו גובה הפיצוי שמגיע למשכיר אם ביטלתי חוזה?
על פניו, היות ולא הוזכר בזכרון הדברים גובה הפיצוי במקרה של ביטול, אינך מחוייבת בתשלום כלשהו לבעל הדירה.
עם זאת, מניסיוני, לקבל בחזרה את 1000 השח ששולמו כמקדמה עלול להיות קשה, בייחוד אם חלף זמן מה ממועד החתימה על זכרון הדברים. בעל הדירה עלול לטעון כי נגרם לו נזק.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעלות על משטח בטון צמוד דירה
מזגן דירתי ממוקם מחוץ לדירה, על משטח בטון (נטול גבולות) ששטחו כ-1 מ"ר. כך ממוקמים המזגנים בכל הדירות בבנין.
לאחרונה, החל משטח זה להתפורר. האם הוא שייך לי במסגרת הדירה, כמו מסתור כביסה חיצוני סגור במגדלים החדשים, או שהוא חלק מהבנין?
אני שואל כדי לדעת מי נושא באחריות התיקון.
רב תודות!
בעלות על משטח בטון צמוד דירה
כדי לענות על שאלתך, כדאי לבדוק את תשריט ותקנון הבית המשותף. במסמכים אלו ככל הנראה ניתן יהיה לבדוק למי שייך החלק.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום שכירות משנה
ברצוני לרשום שכירות משנה בהתאם להסכם שכירות שנערך בין מרשי (שוכר נכס) לבין המשכיר הרשום כבעל זכויות חכירה לדורות בלשכת רישום המקרקעין (ההסכם הוא לתקופה של 7 שנים). שאלותיי הן: 1. האם עלי לקבל את הסכמת/חתימת רמ"י לרישום השכירות בהתאם לחוזה החכירה של המשכיר? 2. האם עלי לקבל את הסכמת/חתימת המשכיר לרישום שכירות שכזו או שאף ללא הסכמתו ניתן לרשום את השכירות מכוח חוק המקרקעין? (המשכיר לא מסכים לחתום על שטרות העסקה) 3. האם הרישום נעשה בצורה של הערת אזהרה לטובת הלקוח שלי (השוכר) וכפועל יוצא טפסי הערת אזהרה מוגשים לטאבו או שהרישום נעשה בצורה שנרשמת שכירות ראשית ואז עלי להגיש שטרי שכירות חתומים ומאומתים?
אודה מקרב לב לתשובתכם ולהערות והארות שיחכימו בסוגייה
כיצד רושמים שכירות משנה?
1. האם כתוב בנסח הטאבו- "אין הגבלה בהעברה וירושה"?
2. לא ניתן ללא חתימת המשכיר
3. הרישום נעשה כמעין הערת אזהרה. לגבי הפרוצדורה הכי נכון לבדוק מול הטאבו.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלמת בניין חדש
תוך כמה זמן קבלן צריך להתקין מעלית בבניין חדש?
האם הקבלן המוכר לא התחייב לתקופת זמן מסוימת לביצוע התקנת המעלית והפיתוח בחוזה הרכישה?
בד"כ קבלנים מתחייבים בעיקר בנוגע להתקנת המעלית
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כסף מזומן בחוזה שכירות לא חוקי
נתתי כסף מזומן לשנה בחוזה שכירות שהתברר כלא חוקי/תקין, האם יוחזר הכסף?
שילמתי דמי שכירות במזומן לפי הסכם לא חוקי
שאלתך חסרה בפרטים.
האם פנית למשכיר לקבלת הכסף?
מה היה לא חוקי בהסכם?
האם ההסכם בוטל ופינית את הנכס?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בעניין סוכך
האם ניתן להתקין זאת על גג המרפסת שלי שהוא למעשה הריצפה של המרפסת של השכן מעליי?
תודה
האם התקנת סוכך מצריך היתר?
סוכך לא מצריך אישור מיוחד, אלא אם בהסכם הרכישה עליו חתמת סוכם כי לא יותקנו סוככים על מנת שלא לפגוע בצורתו החיצונית של הבניין.
למענה על השאלה השניה, אני מציעה לבדוק זאת עם מהנדס
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בעניין זכות
האם הגג הזה שלמעשה הוא משותף (ריצפה של קומה עליונה וגג של תחתונה) הוא משותף לשתי הקומות? ז"א האם הקומה התחתונה יכולה להתקין או לחבר לגג זה סוכך חשמלי לדירתה ובכך להסתיר לי את הגינה המשותפת של הבניין או שהיא צריכה לקבל את הסכמתי לחבר סוכך זה למרפסת?
האם צריכה רישיון לכך?
אודה על תשובה והפניה לסעיפי חוק או משהו שיעזור לי כנגד השכן
האם יש לקבל אישור מיוחד להתקנת סוכך?
להתקנת סוכך אין צורך בקבלת אישור מיוחד.
אולם, אם לדעתך, עומד להיגרם לך נזק עקב התקנת הסוכך לרבות פגיעה בנוף הנצפה ממרפסת ביתך, מה שאולי עלול להוריד את שווי הנכס שלך, אתה יכול להגיש תביעה כנגד השכן אל מול המפקח על הבתים המשותפים או בבית משפט השלום.
ממליצה להיוועץ עם עו"ד באשר לסיכוייך בתביעה מעין זו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירת עמידר
רכשתי דירת קרקע של עמידר עם שטח של חצי דונם לפני 35 שנה, כעת ברצוני לבנות בשטח המגרש, לאחר בדיקת המפות
הובהר לי כי הכניסה לביתי הינה מטר וחצי בלבד,אין לי גישת כניסה לרכב כדי לבנות בשטח המגרש, האם ישנו פתרון לכך??
בתודה מראש
האם ניתן להגדיל כניסה לשטח ביתי?
שאלתך מצריכה עיון בתשריטים ובכל המסמכים הרלבנטיים למגרש.
אני מציעה כי תפנה לייעוץ אישי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח על ירושת דירה
שאלתי שאלה בנדון הן ב- 05/08/15 והן ב-18/08/15 ומשום מה פסחתם עלי ותמהני מדוע .
אשמח אם תואילו להשיב לשאלתי בנדון בהקדם האפשרי .
יום טוב ושנה טובה .
מס שבח על ירושת דירה
אלין שלום רב
שאלותיך אינן בפני, אולם בכל מקרה אני ממליץ לך להפנותן לפורום דיני מסים באתר ובטוחני שתקבלי תשובה, השתא בעגלא ובזמן קריב
שנה טובה ומבורכת גם לך
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלכת פסולת לגינה הכללית של השכנים
השלכת פסולת בניה לרכוש המשותף
שלום רב
תשובת הועדה נשמעת תמוהה - שהרי על פי רוב הועדות המקומיות מתנות את מתן היתר הבניה בכך שמבקש ההיתר יתקשר עם חברה לפינוי פסולת בנין, ומבקש ההיתר הפקיד אף ערבות כלשהי להבטחת הבניה לפי תנאי ההיתר.
ניתן לפנות בתלונה למשטרה ולחלופין - על נציגות הבית המשותף לפנות למפקח על הבתים המשותפים בסעד מתאים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי בינוי
השאלה שלי האם אני כדיירת יחידה יכולה להתנגד להרס הבניין כיוון שהבית הזה משמעותי בשבילי וחשוב לי שיישאר בדיוק כפי שהוא, הערך הרגשי שלו יותר חשוב לי מהערך הכלכלי של שאר הדיירים.
לאור הכרעות קודמות לטובת דיירים התומכים בשיפוץ ברצוני לשאול...
האם יש סיכוי שבית המשפט יתחשב בטיעון שכזה או שהוא בכלל לא רלוונטי מול שיפוץ הכרחי ורוב מוחלט?
תודה רבה.
האם ניתן להתנגד לפינוי בינוי
שלום רב
בנסיבות המתוארות יש בידי הדיירים הרוב הדרוש לביצוע פינוי -בינוי מחדש של הבית המשותף. הטיעון הכללי שהושמע על ידך (ערך סנטימנטלי) נדחה בפסיקת בתי המשפט כאשר הושמע ע"י "דיירים סרבנים", אולם כדי לייעץ לך באופן קונקרטי יש לקבל תמונה רחבה יותר של התשתית העובדתית
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חריגה בבניה
עכשיו עשו במקום ארבע עמודים של הבניה
עשו ארבע קירות באישור העיריה בטענה זה שהיה יפה
עכשיו בתוך הארבע קירות האלה עשו ממנו כמו מחסן עם דלת וחלון וחשמל
השאלה היא עם זה מותר לעשות ?
או שזה חריגה בבניה ?
ולמי פונים שיורידו את זה ?
תודה
השכן ביצע חריגת בניה מה עושים?
נתי שלום רב
מתוכן פנייתך , ככל שעלה בידי להבינה, נראה כי השכנים בנו מחסן ללא היתר בניה. ככל שהשכנים לא קיבלו היתר למחסן זה אלא רק לקומת עמודים, או ככל שאתה מבקש לדעת האם הבניה נעשתה כדין = עליך לפנות לועדה המקומית לתכנון ולבניה במקום מגוריך ולבדוק את תכניות הבניה. במקרה של פניה שלך - הועדה נוהגת לשלוח לבית המשותף מפקח על הבניה וככל שמתקיימת בניה לא חוקית בסמכות הועדה להורות על הפסקת העבודה וכן לתת צווים נוספים בקשר לבניה הקיימת.
בנוסף , ככל שפעולות הועדה המקומית אינן יעילות אתה יכול לפנות למפקח על הבתים המשותפים ולבקש סעד מתאים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה האם מחייבת לקחת עו"ד
ההורים שלי מכרו את הדירה,בשל קשיים כספיים הם לא משתמשים בשירות עו"ד.
העו"ד של קונה הדירה מתנה את מכירת הדירה בכך שההורים שלי ייקחו עו"ד.
האם הם חייבים לקחת עו"ד ?
האם ניתן למכור דירה ללא עו"ד?
על הוריך לחתום על מסמכים בפני עו"ד בעת מכירת הדירה, יש להגיש דיווח למיסוי מקרקעין באמצעות עו"ד כמו כן, במהלך מכירת דירה צריך להישמר כסף המגיע למוכר בנאמנות על ידי עו"ד מטעמם של המוכרים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי מוסמך לתת אישור לגינון בתב"ע טב/71
פנה בשאלה זו לרשות המקומית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי מוסמך לתת אישור לגינון בתב"ע טב/71
חלוקת תשלום בעת מכירת דירה
אנו בהליך מו"מ עם זוג למכירת דירה מירושה השייכת ל-3 אחים.
התנאים אותם מבקשים הקונים שנאשר הינם:
מסירת הדירה בעוד 9 וחצי חודשים (1.6.16) - מבחינתו המסירה יכולה להיות מיידית.
תנאי התשלום: 10% בעת חתימת החוזה
ב- 1.4.16 20% נוספים
ב- 1.6.16 יתרת התשלום (70%) בעת מסירת הדירה.
האם תנאים אלו מקובלים? האם יש סיכון כלשהו בתנאים אלו?
במידה ונסכים לקבל תנאים אלו האם יש דרך כלשהי להבטיח עצמנו.
אודה על תשובתכם.
רוני
האם תנאי התשלום מהווים סיכון?
לאור מועד המסירה הנדחה במעט, הייתי מציעה להכניס תשלום נוסף לפני מועד המסירה.
לא ציינת בשאלתך האם הקונים נוטלים משכנתא, לנתון זה יש השלכה על התשובה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





