פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

התפטרות מהמשטרה

שולה 08/11/22
אני עובדת במשטרה מזה כשבועיים והחלטתי להתפטר. ביום גיוסי הוחתמתי על הסכם שעליי לתת הודעה מוקדמת 3 חודשים. 

האם זה חוקי לתת לי לחכות עכשיו שלושה חודשים על אף שאינני חייבת להם אפילו יום אחד?


תקופה הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/11/22
באופן כללי - ככל שתקופת ההודעה המוקדמת שונתה (הוארכה)  באופן הדדי - אזי כן. אבל כמובן שיש לבדוק את ההסכם שאת חתומה עליו 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים עקב חילופי הנהלה

מאיה 07/11/22
עובד עבד מס שנים במשרת ניהול ללא חוזה עבודה. 
קיבל שכר ברוטו קבוע + בונוס משתנה מידי חודש. 


לפני כשנה קודם לתפקיד מטה וקיבל תוספת בשכר הבסיס. 
הפעם קיבל חוזה העסקה בו נכתב בדבר העלאה בשכר ונרשם שיתר התנאים נשארו זהים. 
עניין הבונוס לא צויין בכתב אך סוכם בע״פ מול המנכ״ל שימשיך להיות משולם כמו בתפקיד הקודם, וכך היה במשך שנה- בונוס זהה בסכומו (בד״כ) שמשולם בנוסף לשכר בסיס. 




כבר 2 משכורות שהעובד קיבל שכר בסיס בלבד ללא בונוס, מה גם שלא טרחו לעדכנו מבעוד מועד על ההורדה. 
כמוהו יתר עובדי החברה נפגעו. 


האם מצב זה חוקי?

שינוי בתנאיי העסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/11/22

להבנתי סוכם שהבונוס ממשיך רק למשך שנה? 

האם שנה חלפה? 

מה קורה אם יתר סעיפי ההסכם

יש לבדוק את המקרה לגופו של ענין - שכן שינוי בתפקיד ומכך שינוי בתנאים לא תמיד מביא עמו הרעה בתנאי העסקה 

ולכן יש לבדוק את הסוגיה אל מול הסכם וכן תמיד כדאי לפנות גם למשאבי אנוש לברר את הענין.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

עובד קשה 07/11/22
שלום
קיבלתי 5 ימי מחלה מרופא המשפחה נניח ואני מרגיש יותר טוב 
אני יכול לחזור לפני שעובר שבוע?
איך זה בחינה חוקית?
אני מקבל כסף על ימי המחלה,אך מחליט מיוזמתי לחזור לפני.












ימי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/11/22
אז זה אומר שאתה תקבל שכר ולא תשלום על ימי מחלה  - אין כפל תשלום 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד בעל עבר פסיכיאטרי

קוקי 06/11/22
מועמד לעבודה הודיע, לאחר שנשלח אליו חוזה וטרם חתם עליו, שיש לו עבר פסיכיאטרי. האם אני יכול לבטל חוזה? אני לא יודע על איזה עבר מדובר ואם אפשר בכלל לשאול אותו על כך ואני חושש. מה הן האופציות העומדות לרשותי?

עובד בעל עבר פסיכאטרי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/11/22
מותר לך לשאול שאלות לגבי מצבו הרפואי רק אם  אופי התפקיד ומהותו מחייבים זאת  וכי ישנו קשר ישיר בין היכולת לבצע את התפקיד לבין המידע הנדרש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על דלק

מושיקו 06/11/22
שלום. 
אני עובד בחברה אשר משלמת לי על הדלק - עד 750 שח בחודש בכפוף לקבלות.
אני מעוניין לרכוש רכב חשמלי ועל כן מחיר החשמל זניח מאוד ביחס למחיר הדלק,
וחשבתי לברר האם אוכל להעביר את ההטבה על הדלק לתשלום על ביטוח הרכב.
האם יש היתכנות לבקש דבר כזה? האם זוהי זכותי כעובד להעביר הטבה למטרה אחרת?
תודה מראש.

העברת הטבה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/11/22

אין חובה על המעסיק לשלם או להשתתף בתשלום ביטוח רכב 

ועל כן אתה בהחלט יכול לבקש אבל אין זה אומר שהמעסיק יהיה מחוייב להסכים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר של תנאים סוציאליים לאחר שנה פלוס.

נועה 05/11/22
שלום רב, 
עבדתי ארבעה חודשים אצל מעסיק שלא שילם פנסיה על אף שהגעתי עם קופת פנסיה פעילה.
גיליתי זאת כחצי שנה לאחר סיום עבודתי במקום ומיד יצרתי עימו קשר. במשך תקופה ארוכה הוא אמר שהוא והחברה שמנהלת לו את הכספים דואגים לזה אך לא הייתה שום הפקדה. משעברה שנה מסיום מועד עבודתי אצלו הוא גם הפסיק לענות והתעלם לחלוטין מהודעותיי.
רק עכשיו גיליתי שהייתה לי שנה להגיש תביעה בגין פיצויי הלנת שכר. האם העובדה שהוא משך אותי ואמר שזה מטופל (הכל מתועד) יכולה לעזור לי לקבל את פיצויי הלנת השכר בכל זאת? 
תודה על העזרה,
נועה 

תביעה לתשלום חלף פנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/11/22
את בהחלט יכולה להגיש תביעה לתשלום חלף פנסיה כולל ריבית והצמדה , בכל מקרה אין תשלום הלנת שכר על חלף פנסיה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקת עבודה ואחרי שבועיים כניסה להריון

שירה 04/11/22
שלום רב. אשתי נכנסה להריון כשבועיים אחרי שהפסיקה לעבוד מרצונה(לא פיטורים)
מיד אחרי שהפסיקה לעבוד התחילה לחתום אבטלה(תקבל את הדמי אבטלה רק אחרי 90 יום)
אשמח לדעת האם היא תהיה זכאית לדמי לידה במידה ולא תחזור לעבוד עד הלידה? 
שאלה נוספת? לכמה זמן מגיע לה דמי אבטלה?

נא לפנות לפורום ביטוח לאומי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסבה לתוכנה, התחייבות לשנתיים וקנס עזיבה הזוי

אשר 03/11/22
שלום,
שאלה בנוגע לדיני עבודה.
עשיתי קורס טכנולוגי באחת מחברות כח האדם הגדולות
במשק. הקורס ארך כ8 חודשים ובסופו נכנסתי לעבודה. הקורס ללא עלות, אך התחייבתי לעבודה של שנתיים תחת שכר קבוע בחוזה.
היום אני עובד כשנה, ונשארה לי עוד שנה התחייבות. הבעיה היא שחתמתי על החוזה לפני שנתיים כמעט וההוצאות שלי, כמו של הרבה אנשים בשנתיים האחרונות, עלו בעשרות אחוזים ואני לא עומד בעול הכלכלי. 
האם יש דרך לצאת מהחוזה? אם אלך לעבוד בעבודה שלא קשורה למה שלמדתי בקורס לדוגמא? האם שנתיים התחייבות זה סביר? קנס יציאה מהחוזה הוא 55000 שקל + 2000 שקל על כל חודש שלא השלמתי מהשנתיים, האם זה סביר?

יציאה מחוזה קצוב

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

שלום רב,

קשה מאוד ליעץ כשלא רואים את ההסכם מול העיניים אולם על פניו הקנס לא נשמע סביר ונראה כי לא יעמוד במבחן של בית הדין.

מצד שני אם מדובר בהסכם לתקופת זמן קצובה אז כל אחד מן הצדדים מחוייב לתקופה.

אני מציעה לפנות להמשך יעוץ לעורך דין שיוכל לשבת אתך על ההסכם ולבחון את הסיכונים והסיכויים ביציאה מההסכם.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עקב אי תשלום משכורת

רותם שרון 03/11/22
שלום
אדם שעבד חצי שנה במקום עבודה ולא קיבל משכורת כחודשיים
התפטר בדין מפוטר
1.האם רשאי לתבוע פיצויי פיטורין אפילו שעבד רק חצי שנה?
2.האם התביעה להלנת שכר היא תביעה על סכום קצוב?

התפטרות עקב אי תשלום שכר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

אדם שעבד פחות משנה במקום עבודה אינו זכאי לפיצויים.

עליך להגיש תביעה על השכר שלא שולם לך בתוספת הלנה.

התביעה תוגש בבית הדין לעבודה בו אין הליך של תביעה על סכום קצוב.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה שנתית

שרי 03/11/22
המעסיק דורש ממני לצאת לחופשה שנתית,למרות שיצאתי לחופשה מרוכזת בראש השנה ובחול המועד יצאתי לחופשה לא רצופה עבדתי רק יומיים.
האם אני מחוייבת לצאת לחופשה השנתית למרות שיצאתי לחופשה מרוכזת?
האם מותר למעסיק לדרוש ממני לצאת לחופשה?

הוצאה לחופשה ביוזמת המעסיק

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

מעסיק יכול להוציא עובד לחופשה בהתאם למספר ימי החופש הצבורים של העובד. אם מדובר על חופשה של 7 ימים ומעלה עליו לתת התראה של 14 ימים מראש. 

לא ניתן להוציא לחופשה עובד שאין לו מספיק ימי חופש צבורים, ולזקוף את ימי החופשה על חשבון ימי החופשה העתידיים שלו, אם העובד אינו מעוניין בכך

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק ניכה כ-2000 ש"ח ללא הליך משפטי ורטרואקטיבי

דני 03/11/22
מעסיק (חברת אבטחה) ניכה 2000 ש''ח משכרי ללא הליך משפטי ורטרואקטיבית כי לטענתו הסתכל במצלמות וישנתי בשמירה לטענתו ובחלק מהזמן לא הייתי נוכח בעמדה. לטענתו המעקב היה בן מספר חודשים. מותר לו באופן הזה לנכות משכרי???

ניכויים בניגוד לחוק

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

המעסיק שלך נהג בניגוד לחוק היה אסור לו לנכות לך את הכסף  הזה מהשכר .

תפנה אליו ותדרוש שישלם לך את מה שניכה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוטרה כי היא "יפה מידי"

בתיה 02/11/22
הנכדה שלי עבדה כמה חודשים במקום עבודה מדהים,  התחלף בעלים של מקום עבודה ואחרי ביקור של אשתו במקום הוחלט לפטר אותה למרות שהיא הסתדרה טוב מאוד עם הבעלים, הוא אמר לה מפורשות כי היא יפה מידי ואשתו מקנאה, והוא לא רוצה לריב איתה, יש כאן עילה לתביעה ? 


פוטרה בגלל שהיא יפה מידי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

על פניו אם יש לה הוכחות לכך שפוטרה בגלל איך שהיא נראית יש לה עילה לתביעה.

מציעה לה לפנות לעורך דין להשמך יעוץ.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בונוס בחופשת לידה

חן 02/11/22
שלום רב.
בינואר 21 התחלתי מקום עבודה חדש.
באוגוסט 21 יצאתי לחופשת לידה.
נכון להיום אני בחופשת לידה, שאמורה להסתיים ב13.11 והארכתי עד ינואר על חשבוני.
יש אצלנו בונוסים שנתיים, ונאמר לי ממשאבי אנוש כי הבונוס הינו לפי חודשי עבודה בפועל.
כלומר עד אוגוסט לא כולל החודשים בהם שהיתי בחופשת לידה.
האם זה תקין? הרי חופשת הלידה היא על פי חוק, למה לא מכניסים חודשים אלה בחשבון?
 (מדברת רק על ה15 שבועות לא על ההארכה )


תודה!

בונוס

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

בונוס הוא תשלום שנועד להוות תמריץ לעובד לעבוד קשה יותר או להגיע לתוצאות טובות יותר למעסיק. על כן, על-מנת שבונוס לא יהיה פיקציה, יש להתנות את תשלומו בתנאים אמיתיים, המשקפים באמת תוצאות או השקעה חריגים ולא רגילים. ההיגיון אומר שלא ניתן לשלם לך בונוס עבור חודשים בהם כלל לא עבדת

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אבטלה

אחד 02/11/22
שלום.
עבדתי בחברה מסויימת בסוג אופי עבודה מסויים. לאחר 2 שנים, הם לא היו זקוקים לי עוד באותה סוג אופי עבודה, ולכן הציעו לי דברים פחותים יותר (אותו שכר, אבל משהו שאיני מוכן לעשות).
כעת שביקשתי מכתב פיטורין הם לא מוכנים לתת לי. וכך איני יכול לקבל אבטלה....

אבטלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/11/22
יש לך אפשרות להגיש תביעה בכל זאת לקבלת דמי אבטלה ולהסביר שהמעסיק לא מוכן למסור לך מכתב הפסקת עבודה. ואז ככל שתקבל תשובה שלילית מביטוח לאומי - תוכל לתבוע את המעסיק בשיפוי קבלת דמי האבטלה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שמירת נתונים אישיים בחברה

ירין 02/11/22
שלום,
האם ניתן לבקש מחברת כוח אדם אשר חיפשה בעבר עבודה עבורי למחוק את הנתונים שהם מחזיקים לגבי? 
האם יש חוקה או סעיף שניתן לצותת או לשלוח לאותה החברה במידה של התנגדות?


בתודה, ירין.

אנא פנה לפורום המתאים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/11/22

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות למיסים

נועה 02/11/22
היי.
כמה אמור לרדת מחלק עובד בתלוש השכר על ביטוח לאומי וביטוח בריאות? וכמה על מס הכנסה?
והאם כל חודש שהשכר זהה, אמור לרדת אותו סכום על 3 ההורדות שנזכרו?


תודה.

הפרות למיסים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/11/22
אני מציעה לך לפנות בשאלתךליועץ מס - לענין המיסוי/נקודות הזיכוי 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת חוזה עבודה

אייל 01/11/22
שלום
עובד שהתפטר עקב אי תשלום משכורת
האם בנוסף לשכר ולפיצויי הלנת שכר יכול לתבוע גם פיצויים על הפרת חוזה? נזקים ממוניים ובלתי ממוניים

הפרת חוזה עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/11/22

ככל שהעובד התפטר עקב אי תשלום שכר במועד או בכלל ונתן על כך בהתראה למעסיק הוא בהחלט יכול להתפטר בדין מפוטר ולהיות זכאי להכל, פ"פ, פנסיה, הפרשי שכר וכל היוצא בכך. כמובן אם יש לו וותק של שנה ומעלה. 

אפשר לתבוע גם עוגמת נפש - אבל זה תלוי רק בהחלטת בית הדין. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כתב תביעה לתשלום שכר

יששכר 31/10/22
שלום
אדם שתובע תשלום שכר, חייב לתבוע לפי הטופס הסטנדרטי או רשאי לכתוב כתב תביעה בשפה חופשית?
שואל כי בתקנות רשום:
"תובענה לתשלום שכר תהיה לפי טופס 2."

כתב תביעה לתשלום שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/11/22

בוקר אור

אין שום מניעה להגיש תביעה שלא בטופס הלנת שכר כל עוד התביעה תכיל את הפרטים הנדרשים - הטופס מאוד מקל על עובדים לא מיוצגים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי מתן משכורת

אנונימית 30/10/22
עבדתי לא מזמן במחסן בתפקיד מלקטת , עבדתי בערך חצי חודש ספטמבר  , והתפטרתי בהודעה , הסברתי את עמדתי למה אני רוצה להפסיק לעבוד שם.. ומשם האחראי שם לא יצר איתי קשר לגבי התשלום על הימים שעבדתי , אנחנו כבר בסוף חודש אוקטובר  ועדיין לא קיבלתי את המשכורת שמגיעה לי . אני מנסה ליצור איתו קשר אבל הוא לא עונה , ולא יוצר קשר . רציתי לדעת מה אפשר לעשות במצב כזה , שהמעסיק לא עונה לי , ואיך אני יכולה לממש את הזכויות שלי במצב כזה ?

אי תשלום שכר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

תשלחי להם מייל או הודעות ווטסאפ ואם לא עוזר לכי לבית הדין לעבודה ותגישי תביעה על הכסף שלא שולם לך.

תקחי אתך כל מסמך שרלבנטי (הסכם עבודה, התכתבויות וכו).

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התישנות תשלום שכר

יונית 30/10/22
האם יש איזושהי אפשרות לתבוע מהמעסיק לשלם משכורת מחודש יוני 2015? כבר עברו קצת יותר מ-7 שנים.
תודה מראש

יש התיישנות לאחר 7 שנים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור עבודה ביום הבחירות לעובד בעבודה חדשה

אופק 30/10/22
שלום,
התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש ב-18/10. על פי החוק, זכאי עובד שעובד באותו מקום עבודה למעלה מ-14 ימים שקדמו לבחירות לתשלום עבור יום השבתון. הבחירות השנה יוצאות ב-1/11/2022, האם אני זכאי לתשלום עבור יום זה?


תודה רבה

לא עברו 14 יום אז התשובה היא לא

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התישנות פיצויי הלנת שכר

רון 29/10/22
האם יש התיישנות ברכיב תביעה של פיצויי הלנת שכר?
הבנתי שיש להגיש את התביעה לא יאוחר מ-60 יום אחרי קבלת השכר המולן


השאלה מה במקרה שהשכר המולן לא שולם
וגם הוא נתבע באותה תביעה?
התביעה מוגשת אחרי שנתיים מיום שהיה אמור לשלם.

התיישהות על פיצויים בגין הלנת שכר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22
שכר שלא שולם תקופת ההתיישנות היא תוך שנה מהיום שבו הולן השכר (את שכר העבודה עצמו ניתן לתבוע עד 7 שנים).
במקרה של הלנות חוזרות: אם המעסיק הלין את שכרו של העובד 3 פעמים בתקופה של 12 חודשים רצופים בתוך 3 שנים רצופות שלאחר יום תשלום השכר שבו קשור הפיצוי, תקופת ההתיישנות תהיה 3 שנים.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתנות חג ויום הולדת לעובד שפוטר

שמחה 29/10/22
היי 
האם מחובתו של מעסיק לתת מתנת יום הולדת ומתנת חג  לעובד אשר פוטר ושולמו לו ימי הודעה מוקדמת (שבמסגרתם אם לא היה מפוטר היה זכאי לקבלם כמידי שנה)? 

זכויות במסגרת תקופת ההודעה המוקדמת

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

אם העובד עבד במהלך תקופת ההודעה המוקדמת אזי מן האוי שיקבל את המתנה ליומולדת ולחג.

אם העובד לא עבד במסגרת תקופת ההודעה המוקדמת אז המעסיק לא מחוייב.

בכל מקרה עליך לבדוק מה נהוג אצלכם במקרים כאלה ולפנות למעסיק אם הנוהג הוא כן לתת.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב ימי מחלה וחישוב דמי הבראה

אלי 29/10/22
שלום, 
יש לי כמה שאלות אשמח שתענו לי
1. אני עובד במקום העבודה משנת 2016 . 
2. במסגרת העבודה- משבצים אותי למשמרת מתי שמתאים לי ולהם - יש חודשים שאני יכול להשתבץ כל יום ויש חודשים שאני יכול להשתבץ 4 פעמים. 
3. במהלך הקיץ כמעט ולא צריכים אותי, אך גם לא נותנים לי טופס חל"ת. 
האם זה אומר שבגלל שלא נותנים לי חלת יש לזה משמעות כלשהי מבחינת ימי חופש ודמי הבראה שמגיעים לי? 


יצא לי ששילמו לי עכשיו דמי הבראה לאחר 6 שנים (הם עכשיו משלמים כי שלחתי להם מכתב דרישה) ויצא שיש לי רק 3.8 ימי הבראה משנת 2016 עד 2022. האם זה הגיוני? 


בנוסף ימי חופש משנת 2016 עד עכשיו לא ניצלתי כלום ויש לי רק 7 וחצי ימי חופש? הגיוני? 


צבירת ימי חופש והבראה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

באופן כללי ימי חופש והבראה משולמים לפי היקף משרה.

מבלי לראות את התלושים שלך לא ניתן לדעת האם מה ששולם לך זה מה שמגיע לך.

ממליצה לפנות ליעוץ עו"ד או רו"ח ביחד עם התלושים.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סידור עבודה

אלי 28/10/22
האם מנהל עבודה מחוייב לערוך סידור עבודה שבועי או שהוא יכול פשוט לומר לי כל יום בערב מתי להגיע יום למחרת 
כמובן שביקשתי סידור עבודה מסודר כדי שיסתדר עם הסידורים שלי מחוץ לעבודה 
ועוד שאלה . האם מגיע לי גם ביום שישי הפסקה של חצי שעה אם עבדתי 6 שעות 

סידור עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/11/22

אין חוק שקובע איך מעסיק מסדר את הסידור השבועי אבל הגיוני שמה שאתה מתאר לא תקין כי זה מקשה מאוד על ההתנהלות היומיומית.

לעניין ההפסקה עובד כפיים זכאי להפסקב בת חצי שעה אחרי 6 שעות עבודה ועובד שאינו עובד כפיים זכאי לחצי שעה הפסקה אחרי 8 שעות עבודה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן