פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

חישוב פיצויים – עבור 7 שנים בלבד.

איציק 30/01/23
היי, אמא עבדה 20 שנה בנקיון , 4 שעות שבועיות , וקיבלה שכר בשחור. 
בתום סיום העסקה, המעביד לא רצה לשלם שום סכום כפיצויים . 
לאחר העלאת נושא התביעה - המעסיק מסכים לשלם, אבל רק על 7 שנים אחרונות, בטענה שיש חוק התיישנות ואין עליו חובה לשלם מעבר לזה. 
חוץ ממנו לא שמענו מאף אחד על החוק המדובר. 
אשמח למידע בנושא, אם קיים.

תשלום שכר בשחור / התשיינות

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 15/02/23

שלום איציק,

ככלל, אכן קיימת התיישנות של 7 שנים על זכויות במשפט אזרחי. על חלק מהזכויות בדיני עבודה, קיימת התיישנות קצרה אף יותר מכך. יחד עם זאת, פיצויי פיטורים משולמים על כל תקופת ההעסקה, אם יש זכאות, וזאת בלי קשר להתיישנות, הואיל והזכות מתגבשת עם סיום יחסי העבודה.

אגב, סביר להניח שאם שולם בשחור, ישנם פערים גדולים בתשלום הזכויות לאמא שלך ואני ממליץ לך להיוועץ בעורך דין לצורך הגשת תביעה נגד המעסיק.


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום פיצויים לעובד עצמאי, חברה בסגירה

רועי 30/01/23
שלום,
מדובר בחברת סטארטאפ שנקלעה לקשיים וייתכן כי תסגר. אני עובד בחברה שנים כעצמאי (חשבוניות) אך למעשה שכיר במשרה חלקית. 
אם החברה נסגרת, מה מעמדי כצד שמגיעים לו כספים (פיצויי פיטורין)? האם כשל עובד שכיר מן המניין או שמא כשל ספק?


תודה מראש

יחסי עובד מעביד

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/23

צורת התשלום לא קובעת אם אתה עובד או עצמאי. 

אם על פי מבחני הפסיקה יקבע שאתה עובד תהיה זכאי לכל הזכויות  במועד פיטוריך.

ממליצה לך לפנות ליעוץ במקרה שתפוטר על מנת שיבחן המעמד שלך ותקבל את כל הזכויות שלך.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלונה בועדת שכר טרחה

חנה כהן 29/01/23
שלום.
כמה זמן יכול עו"ד לא להגיב לתלונה שהוגשה בועדת שכ"ט?
האם ניתן לפנות במקביל לבית דין לתביעות קטנות?
תודה

אנא פני לפורום המתאים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/23

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה והתפטרות

מיכאל 29/01/23
עובד ביקש כחודש מראש 14 ימי חופש ואושרו לו, עדיין לא יצא לחופשה לחו"ל.

בזמן שעד היציאה לחופשה קיבל הצעה לעבור לחברה אחרת

העובד חתם על חוזה חדש

העובד הודיע למעסיקו

מעסיקו אמר לו שאינו יכול לצאת לחופשה אע"פ שאישר אותה כי הוא חייב לתת 30 ימים הודעה מוקדמת ודרש שיתן לו 30ימים

האם זה נכון?

האם ימי החופשה (14) יכולים להיות חלק מההודעה המוקדמת להתפטרות

 או שהמעסיק צודק ולא ניתן לחפוף ביניהם?




















ימי חופשה והודעה מוקדמת

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/23
אם העובד מחליט בניגוד לרצון המעסיק שהוא יוצא לחופשה בתקופת ההודעה המוקדמת, יחול סעיף 5(א)(7) לחוק חופשה שנתית, לפיו – אם העובד יצא לחופשה שנתית בתקופת ההודעה המוקדמת, מותרת חפיפה בין תקופת החופשה השנתית לתקופת ההודעה המוקדמת בתנאי שישארו לפחות 14 ימי הודעה מוקדמת לא חפופים.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויים לעובד עם שינוי היקף המשרה

יונה 28/01/23
שלום, עבדתי 16 שנה 24שעות בשבוע עם משכורת 7000שח 
ו7 שנים 35 שעות בשבוע עם משכורת 4000שח
איך מחשבים פיצויים ? תודה

חישוב פיצויים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 29/01/23

שלום רב,

מעבר לכך שהשכר שלך השתנה לא ברור האם אתה משתלם לפי שכר שעתי או על בסיס שכר חודשי ומתי התחלת לעבוד.

יש הרבה משתנים שיש לקחת בחשבון בחישוב הפיצויים והם חסרים בשאלתך.

לכן על מנת לקבל תשובה מדוייקת ממליצה לפנות לרו"ח שיחשב את סכום הפיצויים.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ראיון עבודה ולשון הרע

מיכאל 27/01/23
שלום, 
יש לי ראיון עבודה לאחר תקופה מאוד ארוכה שלא עבדתי. מסתבר שהמראיין מכיר את המעסיק הקודם שלי ואת המנכל של החברה שעבדתי בה תקופה  ועזבתי לאחר שלא קיימו את מה שסוכם עליו. לאחר מכן התבקשתי לחזור לעבוד באותו מקום וסירבתי.
נוצר חוסר אמון שלי וגם סביבת העבודה עצמה לא הייתה נעימה והיו פיטורים רבים במחלקה שעבדתי בה כולל ברמת VP.
במידה ויוודע למעסיק הקודם מה שאמרתי הוא יוכל לתבוע אותי על לשון הרע או דיבה?

נא לפנות לפורום לשון הרע בשאלה זו

עו"ד נטלי אבני מנהלת 29/01/23

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסים

אני רק שאלה 27/01/23
שלום 
יש לי שאלה לגבי המיסים החדשים.
אם אני בטווח של 14% מס. האם אשלם יותר מס הכנסה מעשיו? נניח חשמלית 400 שח לפי החישוב שלי זה יהיה עכשיו 1200 לפחות רק מס הכנסה?
הם כך הדבר?
האם זה על כל מרכיבי השכר? כולל נסיעות ושנ או רק שכר בסיס? לדוגמא 7000 ברוטו?
אודה לתשובה.
בפורום מיסים לא עונים כבר חודש.














נא לפנות לרו"ח עם שאלה זו

עו"ד נטלי אבני מנהלת 29/01/23

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ראיון עבודה ולשון הרע

מיכאל 26/01/23
שלום, 
יש לי ראיון עבודה לאחר תקופה מאוד ארוכה שלא עבדתי. מסתבר שהמראיין מכיר את המעסיק הקודם שלי ואת המנכל של החברה שעבדתי בה תקופה  ועזבתי לאחר שלא קיימו את מה שסוכם עליו. לאחר מכן התבקשתי לחזור לעבוד באותו מקום וסירבתי.
נוצר חוסר אמון שלי וגם סביבת העבודה עצמה לא הייתה נעימה והיו פיטורים רבים במחלקה שעבדתי בה כולל ברמת VP.
במידה ויוודע למעסיק הקודם מה שאמרתי הוא יוכל לתבוע אותי על לשון הרע או דיבה?

שאלתך לא ברורה אנא נסח מחדש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/23

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת הבהרה

רק 26/01/23
תבעתי מעסיק  על אי תלוש שכר  
המעסיק כנראה לא הגיש כתב הגנה
רשמ בהחלטה מבקש שאשלח בקשת הבהרה מה זה?

השאלה לא ברורה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 29/01/23
לא הצלחתי להבין את שאלתך נא לשלו שוב יותר ברור

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לועד עובדים

תשלום לועד עובדים 25/01/23
האם ישנה חובה לשלם לועד עובדים?
גם בניגוד לרצוני

תשלום לועד עובדים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/23
יש פסיקה של ביה"ד הארצי שקבע שככל ניכוי לוועד עובדים היא מקיומו של מקור חוקי לגביית המס, כמו גם מהוכחת מעמדו של הוועד, כגוף מוכר על-ידי הארגון היציג וכגוף פעיל למען תנאי העסקת העובדים במפעל והגנה עליהם, יהיה זה לגיטימי וכוחו של המקור הנורמטיבי גובר על רצון העובד .

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יציאה מאולצת פנסיה

רוני 25/01/23
שלום.
בת 67 עובדת 5 שנים בגן פרטי.בשל סגירת חלק מהסניפים נאלצת לצאת לפנסיה. סיום ההעסקה ייכנס לתוקף, על פי רצון המעסיקה, רק באוגוסט 2023.
1. האם מגיעות לי זכויות פיצויים/פדיון ימי חופש ומחלה/שיחרור כספיי הפנסיה/ תשלום ימיי הבראה יחסי אם יוצאת לפני תום שנה? 
2. האם יכולה לצאת לפנסיה לפני תום שנת הלימודים בגן (20/8/23)?
3.האם יש צורך באישור המעסיקה?
4. האם יש לכתוב מכתב למעסיקה על רצוני לצאת לפנסיה לפני תום שנת הלימודים בגן?
תודה רבה

פרישה לפנסיה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 29/01/23

עם פרישתך לפנסיה את זכאית לתשלום של פיצויים וכל הזכויות המגיעות עם סיום עבודה.

לטעמי בכל הקשור לעבודה עם ילדים אני מניחה שיש היגיון לסיים את השנה ולא לעזוב באמצע שנה.

לא יודעת מה הסכם ההעסקה שלך אומר בנושא עזיבה באמצע שנת הלימודים אולם כמובן שמומלץ להודיע על רצונך לצאת לפנסיה לפני תום שנת הלימודים ולקבל את אישור המעסיקה בכדי לסיים יפה אחרי 5 שנים של עבודה יחד..

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות הריון –

רחל 24/01/23
האם עובדת צריכה לקבל אישור המעסיק בטרם קביעת מועד לבדיקות הריון? או רק להודיע למעסיק.

בדיקות הריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/23
להודיע ולהציג אישורים ככל שהמעסיק מבקש. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מטפלת עצמאית

אלה 23/01/23
שלום, ברצוני לדעת האם מטפלת בשתי תינוקות בשני בתים נפרדים יכולה להחשב כעצמאית. 

מבחנים להיותך עצמאית או שכירה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 29/01/23

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הםרשה לפנסיה – צו הרחבה

חיים בן דוד 22/01/23
האם צו ההרחבה   לפנסיה   מתייחס   להפרשת פנסיה  לפי השכר הממוצע במשק של  הביטוח הלאומי ? או  שאין קשר  בן צו ההרחבה לסכום משכורת מסוים שממנה  אין חובה למעסיק להפריש פנסיה ?

הפרשות לפנסיה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 29/01/23
החל מתאריך 01.07.2016 "השכר הקובע" שממנו מחושבות ההפרשות לביטוח פנסיוני הוא השכר המוסכם בין המעסיק לעובדים, ובלבד ששכר זה לא יהיה נמוך מ"השכר הקובע" שנקבע על פי צו ההרחבה עד ליום 30.06.2016.
כלומר שיש לחשב את ההפרשות מתוך שכר הבסיס (ברוטו) המפורט בפסקה הבאה או לפי השכר הממוצע במשק (11,870 ₪, נכון ל-2023), הנמוך מבניהם. אך אם בהסכם העבודה נקבע "שכר קובע" גבוה יותר, ההפרשות לביטוח הפנסיוני יחושבו לפי הסכום שנקבע בהסכם.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התעללות נפשית בעובד

יניב 20/01/23
שלום רב אני עובד במפעל גדול מנהל משמרת זה שמסדר את העבודה מתעלל בי נפשית לכול העובדים הוא מחלק שעות נוספות ורק לי הוא לא נותן טוען שאין שעות שבפועל עובדים כמוני באותו תפקיד כן מקבלים תמיד הוא מאשים אותי בתקלות למרות שאני לא עשיתי אני כבר על סף קריסה נפשית אני לא רוצה להיתפטר כי אני אוהב את העבודה מעל 12 שנה ואף קיבלתי מספר פעמים עובד מצטיין מההנהלה אשמח ליועצכם מבחינה משפטית אם ככה המצב ימשך והתפטר אכנס לכאוס נפשי חמור

התעמרות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 29/01/23
נשמע שאתה עובר התעמרות בעבודה ממליצה לפנות לעו"ד להמשך יעוץ

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים במהלך הריון

שני 19/01/23
גיליתי שאני בהריון יום אחרי שקיבלתי את מכתב הפיטורים.
(הטענה לפיטורים הינה צימצומים בחברה)
אני עדין עובדת במסגרת 30 ימי עבודה שנתנו לי .
האם אני יכולה לדרוש להישאר בחברה ?

פיטורים בהריון

עו"ד נטלי אבני מנהלת 29/01/23

אם את עובדת מעל 6 חודשים את מוגנת מפיטורים והחברה תצטרך לבקש היתר לפיטוריך.

ממליצה לעדכן אותם מיד לעניין ההריון ולבקש לחזור לעבודה.

אם העניינים יסתבכו מומלץ לפנות לעו"ד לליווי צמוד.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום בשל הנחיית מעסיק להישאר בבית עד בדיקת כשירות

מאיר 19/01/23
שלום, ביקשתי מהמעביד שינוי תפקיד מאחר ותפקידי הנוכחי כרוך בהרבה לחץ/סטרס/מטלות הנוחתות מעכשיו לעכשיו/ישיבות בהולות וכו'. יש לי היסטוריה ארוכה של בעיות גב ובדברי ההסבר שלי, אמרתי בין השאר שהלחץ/סטרס גורם ומשפיע לרעה על מצבי הבריאותי. מאותו רגע, קיבלתי הנחיה ממנהלת משאבי אנוש להישאר בבית עד אשר ייקבע לי מפגש עם רופא תעסוקתי מטעמם, אשר ייבצע לי בדיקת כשירות. לאחר שטענתי שאני לא חולה כרגע והמעסיק מחייב אותי להישאר בבית, אמרה לי מנהלת משאבי אנוש כי המעסיק יספוג וישלם לי את הימים האלו. אתמול היא הנחתה את מזכירת המחלקה לרשום לי ימי מחלה עבור הימים בהם אני בבית.
השאלה שלי: ימי מחלה הם שלי, כלומר, ימים אלו הם על חשבוני.... האם זה תקין? ...שהרי היא אמרה שהמעסיק ישלם לי עבור ימים אלו....
תודה רבה !

תשלום שכר עבור זמן מחלה/חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/23

בוקר אור

אכן באם המעסיק הורה לך "לשבת" בבית עד לבירור הוא עקרונית צריך לספוג את זה. 

עם זאת למעסיק קיימת האופציה להוציא עובדים לחופשה בתשלום - על חשבונם ככל שיש להם צבירת חופשה וזאת עד לשבוע ימים ולכן זה מה שהוא היה צריך לעשות.

אני מסיקה כי קיזוז ימי מחלה במקום חופשה - אפילו שזה לא מה שהמעיק היה צריך לעות במקרה הזה - פועל לטובתך ופחות לטובתו. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זימון לשימוע לאחר תלונה על התעמרות מצד המנהל

אנונימית 19/01/23
שלום, בחוד' האחרונים המנהל הישיר שלי התנהג אליי באופן שונה מבדרך כלל, אם בשיח, ואם בהורדת תחומי אחריות. פניתי בע"פ ובכתב ולאחר כשבועיים בפגישה אמר כי חושב שאני לא צריכה להמשיך לעבוד באות דירה ואם לא, ידאג לזמן אותי לשימוע (השיחה מוקלטת) הוצאתי מסמך רשמי למנהל מעל באשר להתעמרות בעבודה והרעת תנאים. בתום ימי מחלה, אותו מנהל נפגש עימי, אמר שכואב לו שזה המצב ושאל מה הלאה.. אמרתי לו שאני רוצה להמשיך פה, אך המנהל לא רוצה והייתה הבנה של פיטורין בהסכמה. העבירו לי מכתב הסכם פרישה, לא אפשרו לי לקחת אותו, והיו בו דברים רבים לא נכונים, הוצאתי מכתב עם הנקודות, וימים לאחר מכן המנהל הישיר ביקש מימני לא להגיע לאותו בית עד שיוחלט מה הלאה... מנהלת משאבי אנוש דיברה איתי וטענה שלא ידעה שהתלוננתי על התעמרות ועל כן ביקשה להיפגש עימי לצורך בירור הפרטים. לאחר הפגישה אמרה שהיא תעשה בירורים ואז תמסור המלצותיה למנכ"ל ואקבל עדכון - ביקשה בזמן הזה שאהיה בבית בתשלום מלא (לא על ימי החופש) כעבור שבוע שאלתי מה קורה.. ואחרי שבוע וחצי קיבלתי זימון לשימוע על סיבות שעד כה מעולם לא עלו...


האם חוקי?
האם יש עילה לתביעה על עוגמת נפש?
בזמן ההמתנה לבירור חליתי ואני במחלה, אך אינם יודעים זאת, האם זכאית למסור את ימי המחלה ולדחות את השימוע?
האם זכאית לתבוע את המנהל גם בתביעה אזרחית? 


תודה מראש... 

זימון לשימוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/23

ראשית, החלמה מהירה ומלאה. את בהחלט רשאית להגיש את ימי המחלה ולבקש לדחות את מועד השימוע.

לאחר השימוע וקבלת החלטה - יש לברר מהיו היו הנסיבות /ההתעמרות /וכל השתלשלות העניינים. 

 לא יודעת אם הפורום מתאים לבירור מעמיק שכזה - אולי כדאי לנסות לפנות לקבלת יעוץ אישי. 



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיפוצים

שיפוצים במקום עבודה 16/01/23
שלום רב 
במקום העבודה שלי שאני עובד בוא 6 שנים מתכננים שיפוץ של 2 שבועות או יותר.
רציתי לדעת מה נהוג לעשות במקרה כזה ?
תודה








שיפוצים וההשלכות על העובדים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/23
בדר"כ אין השפעה על העובדים - אפשר לעבוד במקום אחר או שלהעביר את העובדים באופן זמני למשרדים ליד וככל שיש הפקת פעילות אזי המעסיק רשאי להוציא את העובדים לחופשה - ככל שצבורים להם ימים וכמובן בהודעה מראש, כדין. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה

ירון 16/01/23
היי אני עובד בתחנת דלק כשנה בערך רק עכשיו נתנו לכל עובדי התחנה לחתום על חוזה עבודה בחוזה מופיע הסעיף הבא:
אין לי ולא תהיינה לי שום תביעות כנגד "החברה" או רשת חנויות... נוחות בעמ בקשר לעבודתי או לסיום עבודתי החברה או רשת החנויות בעמ לא יהיו אחראיות כלפי לכל תשלום, חובה או דבר, לרבות כל נזק שייגרם לי או שאגרום לצד ג כלשהו.
שאלתי היא האם הסעיף חוקי בכלל? מה ההשלכות שיכולות להיות לזה והאם ניתן יהיה לתבוע את הזכיין ולא את החברה במידה ואירוע כלשהו יקרה? 

חוזה עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/23

סעיף שאין לו לאחיזה מדובר פסול ושאין ולא יכולה להיות לו אחיזה שכן עובד לא יכול לוותר על זכות סוציאליות

לכן הסעיף לא חוקי באופן המנוסח. אתה יכול למחוק את הסעיף ולחתום על החוזה - ככל שהחוזה לגיטימי. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום פיצויים

שרון 16/01/23
שלום רב, התפטרתי ממקום עבודה לאחר 3.5 שנים. חודש הודעה מראש ניתן כחוק. מקום העבודה מחייב אותי לחתום על "העדר תביעות" בתמורה לקבלת כספי הפיצויים באופן מיידי. היות ואיני מסכימה לחתום על הנ"ל (בוודאי לאור העובדה שלא קיבלתי תלוש אחרון, טופס 161 וכו'), נאמר כי בהתאם לחוזה החתום- כספי הפיצויים ישוחררו לאחר חצי שנה מתום ההעסקה. שאלותיי- האם הסעיף בחוזה חוקי? במידה והוא חוקי- מה גובר על מה: החוזה או לשון החוק הקובעת כי מעבר ל 15 ימים- מדובר על הלנת פיצויים?

תשלום פיצויים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 29/01/23

אי אפשר להתנות תשלום זכויות קוגנטיות בחתימה על הסכם העדר תביעות.

תדרשי שהפיצויים ישולמו במיידי.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמו תקסד"א?

רון 15/01/23
בית הדין לא קבע כלום לאחר שהוגשו כתבי טענות
רק נקבע מועד דיון בתיק.
האם הצדדים זכאים לבקש זה מזה גילוי מסמכים ועוד , כמו בתקנות סדר דין אזרחי? או איך זה מתנהל?

סדרי דין בדיני עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 29/01/23

לפני קדם משפט אתה רשאי לערוך הליך של גילוי מסמכים

בהצלחה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פסק דין ללא דיון

אייל 15/01/23
שלום
בתביעה בבית הדין לעבודה, במידה ולאחר הגשת כתב ההגנה -  מתברר שהעובדות המהותיות של התביעה מוסכמות בין הצדדים, האם ניתן לבקש פסק דין חלקי או מלא על יסוד העובדות המוסכמות בין הצדדים?


לדוגמה -  משה תובע שכר שלא שולם ופיצויי הלנה, המעסיק מודה בגובה השכר ושהוא לא שולם אולם חולק על גובה פיצויי ההלנה.
אם משה יוכל לבקש פסק דין חלקי בינתיים על השכר שלא שולם?

בקשה למתן פסק דין חלקי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/23

אפשר בהחלט להגיש בקשה מנומק למתן פסק דין חלקי 

הדבר כמובן נתון לשיקול דעתו ל השופט שדן בתיק. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבדתי שבוע וחצי

צחי 15/01/23
שלום
עבדתי שבוע וחצי ועזבתי האם מגיע לי תשלום עבר הערך היחסי של יום חופש?
תודה

יום חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/01/23
אולי ל- 0.25 יום חופשה או 4% מהשכר 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לדמי אבטלה

נועה מ 15/01/23
עזבתי את עבודתי ונסעתי לשהות של כמה חודשים בחו״ל.
בהנחה שכשאחזור עדיין אעמוד בתנאי הזכאות לדמי אבטלה (12 חודשי עבודה רצופים מתוך 18 החודשים האחרונים), האם העובדה ששהיתי בחו״ל פוגעת באופן כלשהו בזכאות? 
תודה! 

תנאי זכאות לדמי אבטלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/01/23

השהות בחו"ל עלולה לפגוע מכיוון שעל מנת להיות זכאי לאבטלה עליך לענות על אחד משני הקריטריונים הבאים:

לפחות 12 חודשי עבודה מתוך 18 החודשים שקדמו ל-1 בחודש שבו תרשם לראשונה בלשכת התעסוקה, או -

לפחות 12 חודשי עבודה מתוך 18 החודשים שקדמו ליום שבו הפסקת לעבוד, בתנאי שנרשמת לראשונה בלשכה בתוך 3 חודשים מהפסקת העבודה.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן