פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
אי תשלום שכר עבודה ומה שבא בעקבות זה
מה עושים כשמעסיק לא שילם בהתאם לפס"ד?
בדרך כלל ניתן לפנות להוצאה לפועל לשם מימוש פסק הדין.
יחד עם זאת, צריך לבדוק את המצב המשפטי של האולם. ייתכן שמדובר בחברה בע"מ שנכנסה להליכי חדלות פרעון ומונה לה נאמן, ואז יש צורך לפנות בתביעה לנאמן.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
העובד בתחילת עבודתו?
ניתן לכלול דמי הבראה כחלק מהשכר?
בכדי לכלול את דמי ההבראה כחלק מהשכר החודשי יש לקבל את הסכמתו המפורשת של העובד לכך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טופס 161 זכויות עובד
תוך כמה זמן לפי החוק על המעסיק להנפיק טופס זה לאחר דרישת העובד
תוך כמה זמן המעסיק צריך לתת טופס161?
לכתחילה, המעסיק צריך לתת את הטופס ביום סיום יחסי העבודה אך הוא יכול לתת אותו עד 15 יום לאחר סיום יחסי העבודה.
בפרקטיקה, זה כנראה לוקח יותר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות והודעה מוקדמת
העובד נותן לו הודעה מוקדמת לפי החוזה של 45 יום
העובד עובד רק שנה
שבוע לאחר שנתן העובד הודעה על התפטרות והמשיך להגיע לעבודה הודיע לו המעסיק כי הוא משחרר אותו ומסיים לו את עבודתו במיידי.
העובד סיים והתחיל לעבוד במקום אחר.
האם המעסיק חייב לשלם לו הודעה מוקדמת ?
ראיתי בסעיף 6 ב' לחוק שיש הסבר אך העובד כבר מצא עבודה
תודה
עבודה חדשה בזמן הודעה מוקדמת
העובדה שהעובד התחיל עבודה חדשה לא פוטרת את המעסיק מתשלום ההודעה המוקדמת.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע
שימוע
אם הבנתי את שאלתך, המעסיק צריך להחזיר לעובד תשובה תוך זמן סביר. מקובל לומר שזמן סביר זה עד שבועיים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור זמן נסיעה
במפעל מזה מספר שנים כעובדת קבלן. אני גרה בעיר אחרת ומשתמשת בשירות ההסעות של
המפעל כדי להגיע לעבודה ולחזור. אני יודעת שחלק מהעובדים (גם עובדי מפעל וגם עובדי
קבלנים אחרים) מקבלים תשלום עבור זמן הנסיעה (כלומר, מקבלים תשלום בין שעה לשעה
וחצי שעות עבודה לכל כיוון), אפילו שהם משתמשים בשירות ההסעה של המפעל. האם גם לי
מגיע לקבל תשלום עבור זמן הנסיעה? האם זה כתוב בחוק? באילו מקרים חייב לשלם את זמן
הנסיעה? במידה וזה לא בחוק, האם העובדה שמשלמים לאחרים מחייבת את המעסיק שלי לשלם
לי גם עבור זמן הנסיעה? תודה!
אני זכאית לשכר עבור זמן נסיעה?
השכר משולם עבור הזמן שבו העובד נמצא לרשות המעסיק. נקבע בפסיקה שזמן הנסיעה הוא לא זמן שבו העובד נמצא לרשות העבודה.
לכן, ככל שאין הסכם שקובע אחרת; או שהעובד אינו נדרש לעבוד בזמן הנסיעה; או שהוא מגיע למקום עבודתו הרגיל, זמן הנסיעה לא מזכה בתשלום שכר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום עוסק (פטור/מורשה) לנער בן 17
אני בן 17 ואני מעוניין להתחיל שירותי בנייה וקידום אתרים, האם אני צריך לרשום את עצמי כעוסק מורשה/פטור?
אם כן, איך עושים את התהליך, ומה קורה אם אני מרוויח למעלה מהמכסה של עוסק פטור?
תודה.
פנה לפורום מיסים
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יום כיף במסגרת שעות עבודה
לפני מס׳ ימים בחברה שבה אני עובדת הוציאו אותנו ליום כיף שהיה בגדר חובה.
( בנות לגבי היום כיף:
אין דבר כזה לא לצאת. זה לא בגדר רשות.
החברה עושה את זה עבורכן ועבור העובדות וזה מאוד מזלזל בעיניי שבנות מסויימות מחליטות ״שלא בא להן...״
החברה משקיעה הרבה כסף ומאמץ עבור היום כיף ומן הראוי שכולן תגענה. זוהי ההודעה שהמנהלת הישירה שלחה בקבוצה של העבודה)
היום כאשר פניתי למנהלת הישירה בשאלה האם אני מקבלת תשלום עבור היום כיף נענתי לשלילה.
האם חברה יכולה גם לחייב עובד לצאת ליום כיף שהיה מאווווד רחוק מהבית(שעתיים לכל כיוון) ולא לשלם על כך יום עבודה?
לא ניתנה לי זכות הבחירה האם להגיע ליום כיף או לא, נאמר לי שחובה לצאת אז ההגיון הבריא אמר לי שכאשר חובה לצאת כנראה היום כיף משולם.
אמרתי למנהלת הישירה שאם הייתה לי זכות הבחירה הייתי בוחרת ללכת לעבודה ולקבל את ה8 שעות עבודה שלי.
לאחר שפניתי למנהלת היא טענה שלא חייבה אף אחת לצאת, שלחתי לה את צילום המסך של ההודעה והיא עדיין מתעקשת שלא חייבה לצאת.
אני חושבת שכאשר שולחים הודעה שנפתחת במילים "אין דבר כזה לא לצאת. זה לא בגדר רשות." ההגיון הבריא שלי מבין שהיציאה היא חובה.
היום נאמר לי מהמנהלת שאם לא הייתי יוצאת ליום כיף יהיו לכך השלכות.
חייבת לציין פרט נוסף, אני בהריון והנסיעות מהסוג הזה מאוד קשות לי... הודעתי על כך למנהלת ולמרות זאת הייתי חייבת לצאת.
מה עליי לעשות? אני מרוצה לקבל תשלום עבור היום הזה. למי אני יכולה לפנות? האם קיים איזה חוק? אשמח לדעת אותו.
מעסיק צריך לשלם עבור יום כיף שהוא חובה?
ככל שאכן דובר ביום כיף שהמעסיק חייב להגיע אליו - אכן, היה עליו לשלם עבורו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום שעות שבת
אצלנו במוקד לא משלמים תוספת של 150% בשבת .
8 חודשים עבדתי בלי התוספת אבל אינני מוכנה יותר וכשהמנהל שם אותי בשבת אמרתי לו שאני לא מוכנה לעבוד בלי שישלמו לי את התוספת .
הוא כמובן היה עצבני והוריד לי את כמות המשמרות מ-5 ל-3 בטענה שאם אצטרך לעבוד 5 אצטרך לעבוד בשבת ..
האם זה חוקי ? אם לא , מה ניתן לעשות במקרה כזה ?
תודה,
הופחתו לי משמרות כדי שאעבוד בשבת בשכר רגיל, חוקי?
נראה שמדובר בהרעת תנאים מוחשית.
הסעד היחיד שניתן במקרה כזה הוא האפשרות להתפטר בדין מפוטר ולקבל את פיצויי הפיטורים (לאחר התרעה בפני המעסיק שמדובר בהרעת תנאים).
מכיוון שאת עובדת פחות משנה את לא זכאית לפיצויים אז אין לסעד משמעות עבורך.
כמובן שאת רשאית לתבוע גמול שעות שבת עבור כל המשמרות שעבדת ולא קיבלת.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה וקיזוז שכר גלובלי
במסגרת עבודתי חתמתי על חוזה עבודה אישי שכולל שכר גלובלי ותוספת שעות נוספות גלובלי ( בסעיף נפרד ) , בחודש אוקטובר מקום העבודה יוצא לחופשה מרוכזת ומאחר ואני עובד חדש אין לי את ימי החופש הדרושים .
המעסיק מצידו אינו מוכן שעובדיו יכנסו למינוס בימי החופש ,
חשוב לציין כי מבחינתי אין מניעה להגיע לעבודה ולעבוד ,
האם מותר למעסיק לקזז לי ימי עבודה שבהן לא אגיע לא מבחירה מהשכר הגלובלי שלי ?
למעסיק מותר לקזז משכרי בעת חופשה כפויה?
כאשר מעסיק מוציא את עובדיו לחופשה כפויה ואין לעובד מספיק ימי חופשה צבורים, לא רק שהמעסיק לא יכול לקזז משכר העובד אלא עליו לשלם שכר כרגיל.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשת דלתיים סגורות שנדחתה
לאחר כ -שבועיים הערעור נמחק לבקשת המערער.אלא שבגלל מחיקת הערעור השופט קבע כי הבקשה לדון בדלתיים סגורות ובאופן פרטי וחסוי אין בה עוד טעם.
מאחר וכתב הערעור מכיל פרטים סודיים ואישיים- אנו מעוניינים לשנות קביעה זו של השופט. מה ניתן לעשות בעניין?
תודה רבה
בקשה בדלתיים סגורות שנדחתה
ניתן להגיש בקשה לעיון חוזר או ערעור ברשות.
בהצלחה
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכב צמוד בזמן מחלה
מעסיק רוצה שאחזיר את רכב העבודה בזמן מחלה, חוקי?
ככל שהרכב נמצא ברשותך כהטבה אישית ולא לצרכי העבודה בלבד, אתה רשאי להמשיך להחזיק בו גם בתקופת המחלה, בה ממשיכים להתקיים יחסי עובד-מעסיק.
בזמן חופשת מחלה רגילה, הביטוח הלאומי לא רלוונטי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוש בימי חופשה בעת מחלה
אני אחות במקצועי ועובדת בבית חולים ממשלתי
התחלתי לעבוד בינואר 2015
שנה וחצי ותק
לפני שבוע שברתי את הרגל
סהכ חופשת המחלה שלי תסתכם בחודש ויום
לפי חישוב של זכאות ליום וחצי מחלה בחודש
צברתי עד כה השנה 12 ימים שהם שבועיים ויומיים
דיברתי עם האחראית היום ואמרה שהיא תשתמש בימי החופשה שלי כדי למלא את ימי המחלה שבהם אעדר
שאלתי אם אפשר להיות במחלה מבלי לקבל על זה תשלום ואמרה שאי אפשר ושאין לי מספיק זמן במערכת לכסות את ימי המחלה
האם זה חוקי?
האם אפשר שאשב במחלה בבית בלי ימי מחלה בתשלום שיכסו אותם?
אני חייבת לכסות את חופשת המחלה שאין לי ימי מחלה בתשלום בחופשה שנתית?
בתודה מראש,
עלמה מרצ'י
שימוש בימי חופשה בזמן מחלה
אם אין לזכותך מספיק ימי מחלה לכל תקופת חופשת המחלה שלך את יכולה להיות בבית בלי תשלום. אינך חייבת להשתמש בימי החופשה לצורך כך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התנהלות בשימוע/הודעה מוקדמת
לאחר שימוע נאמר לי כי פוטרתי ואין צורך שאגיע לעבודה בתקופת ההודעה המוקדמת וישלמו לי על הימים האלה.. לאחר 4 ימים יצרו איתי קשר ואמרו לי שכן אצטרך להגיע בתקופת ההודעה המוקדמת ופשוט לחזור לעבוד וימים יגידו. השאלה שלי הייתה אם אני באה כדי לסיים בתום ההודעה המוקדמת ונאמר לי במפורש שלא! למחרת הגעתי לעבודה והייתה לי שיחה עם המנהלת שבה נאמר לי שבזמן ההודעה המוקדמת חובת ההוכחה עליי וזה מה שיקבע אם אמשיך/אסיים את עבודתי במקום הנל. יש לציין כי בסוף היום קיבלתי את מכתב הפיטורין.. האם זה תקין?? האם זה חוקי לקבל החלטה לאחר שימוע ולאחר כמה ימים "להתחרט" ולשנות את ההחלטה? מה גם שקיבלתי את התלוש והתברר לי שהורידו לי מימי החופש שלי על אותו היום של השימוע (השימוע היה ביום רביעי בבוקר שלאחריו נשלחתי הביתה וחזרו אליי אחה'צ עם ההחלטה שפוטרתי) ומה קורה אם במהלך תקופת ההודעה המוקדמת אני מוצאת עבודה חדשה? האם אני יכולה לעזור בהתראה של יום למשל?
תודה
פיטורין לאלתר
שלום רב,
לא ציינת כמה זמן את עובדת במקום עבודה וכיצד נערך הליך השימוע. אז אני יוצאת מנקודת הנחה שהוא נעשה כדין. ברגע שקיבלת הודעה על פיטורין, ולהבנתי פוטרת לאלתר אזי הינך זכאית לתשלום לךף הודעה מוקדמת, פ"פ ועריכת גמר חשבון. בקשת המעסיק לאחר מכן שתגיע לעבוד ודבריו שאולי תחזרי לעבודה - אינם חייבים לתקבל מצידך. ולכן הואיל ובתקופת ההודעה המוקדמת שבת לעבוד - אני מציעה לך לסיים אותה בדרך טובה . לגבי המשך עבודה - זה תלוי רק בך. את מבחינתך פוטרת ואת זכאית לחפש לך מקום עבודה אחר.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבדתי יום אחד ובעל העסק לא מוכן לשלם.
אי תשלום של יום עבודה
ההצעה הטובה ביותר היא לפנות לקבלת עזרה באמצעות גורמי סיוע - כגון ההסתדרות, עמותת ידיד וכו'. את גם יכולה להגיש תביעה באופן עצמאי בבית הדין (קיימים טפסים וסטודנטים שעוזרים).
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב דמי הבראה למשרה חלקית+מליאה
איך מחשבים כמה דמי הבראה יקבל אדם שהתחיל לעבוד במישרה חלקית (4 שעות 5 ימים בשבוע ) באוגוסט 2015 ועבר למשרה מלאה ( 9 שעות 5 ימים בשבוע) אחרי חצי שנה והוא אמור לקבל דמי הבראה רטרו באוקטובר כלומר 6 חודשים במישרה חלקית ו9 חודשים במליאה?
תודה רבה מראש
חישוב הבראה
בשנה הראשונה עובד זכאי ל 5 ימי הבראה בשיעור של 378 ₪ ליום- דהיינו 1890 ₪ לשנה במשרה מלאה.
1890/2= 945 ₪ לחצי שנה לפי אחוז משרה מלאה.
ועוד 435 ₪ ל- 46% משרה. לחצי השני של השנה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מופטר כדין מתפטר
התפטרות בדין מפוטר
כל הדברים שציינת כאן הם עילות שמזכות בהתפטרות בדין מפוטר רק עם הן עומדות במספר תנאים נוספים ואפרט:
את עובדת כבר 7 שנים להבנתי - את ענין אי ההפרשות לפנסיה להעלות עכשיו אף שמדובר בהפרה של החוק - אינה רלוונטית על מנת להתפטר בדין מפוטר את צריכה להתריע בכתב את המעסיק לתקן את העוולה ובאם הוא לא עושה כן להתפטר - השיהוי הרב של 7 שנים - מעיד על כך שבהתנהגותך קיבלת את הדברים כפי שהם.
לענין בנוס או עמלה - יש הבדל בין בונוס לעלמה ויש לבחון כל מקרה לגופו ולכן קשה לי לדעת האם מדובר בעמלה במסווה של בונוס או להפך. ולכל אחד משמעויות שונות. באם אכן מדובר בעמלה ולא מופרשים בגינה גמל ופ"פ - זו אכן עילה טובה להתפטרות בדין מפוטר - שוב לא לפני שהתראת בכתב בפני המעסיק על הפרה זו ונתת לו הזדמנות לתקנה. לגבי שינוי החוזים - אותו דבר . באם את ממשיכה ולא מודיעה למעסיק על סירובך לשינוי החוזים - יש בכך הסכמה שבהתנהגות. כמו כן יש לבדוק מה משתנה בחוזה - אילו עיפים אילו רכיבים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות /פיטורים – אישור מרופא תעסוקתי
עובד שיצא לחופשת מחלה ואח"כ שלח אישור מרופא תעסוקתי ובו רשום שיכול לחזור לעבודה עם מגבלות רבות ואם אין עבודה מתאימה יש לממש אז זכויותיו, אם ויש למעביד עבודה חלופית והעובד חושב שאינו יכול לבצעה מבחינה רפואית, האם זה עדיין התפטרות העובד בגין מפוטר? מה הזכויות של העובד מלבד פיצוי פיטורים? האם מגיע לו הודעה מוקדמת? מכתב פיטורים ? האם המעביד צריך לזמן לשימוע את העובד לשיחה בהתייחס לאישור מהרופא?
תודה רבה.
התפטרות בדין פיטורין
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
השאלה היא האם אני יכול לטעון שאי תשלום השכר בחודשים אוגוסט וספטמבר הם הלנת שכר ולתבוע את המעסיק על אי התשלום? ואם נניח שניתן לתבוע האם סכום התביעה יהיה על השכר שלפני ההשעיה או על השכר בתקופת ההשעיה?
בחברה זו משלמים דמי הבראה במשכורת מרץ וקצבת ביגוד במשכורת אפריל. בשל ההשעיה ניכה המעסיק ממשכורת חודש יולי הפרשים של דמי הבראה וביגוד על החלק היחסי של 2016 (6 חודשים - יולי-דצמבר). השאלה אם זה חוקי, כי לכאורה המדובר בתשלומים על שנה שחלפה ולא על שנה שתהיה, ואם זה לא חוקי האם ניתן לתבוע הלנת שכר גם על כך?
הלנת שכר
חיים שלום רב,
לצערי אין בידיי מידע מספק על מנת שאוכל להשיבך באופן ראוי. על מנת לדעת באם תקופת ההשעיה באה מנין הימים לקבלת תשלום זכויות סוציאליות - יש לבדוק העילה להשעיה- ההחלטות שנתנו בעקבותיה. גם הסוגיה שבה המעסיק אינו מוכן להשיבך ואשר מנוגדת להחלטת הנציבות - צריכה להבחן לגופה. אולי יש להגיש תביעה לצו עשה השבה לעבודה ותביעה כספית לתשלום שכר וזכויות סוציאליות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ראיון עבודה – תשובה ?
ועדיין לא קיבלתי מהם אף תשובה .
גם שהגעתי פעמים למקום אחרי חודש מהראיון לברר בעצמי מה עלה בגורלי לא קיבלתי תשובה . האם אני זכאי לפיצוי על שהוא.
( היו הרבה מועמדים לתפקיד ואיני יכול לדעת האם הם קיבלו הודעה בעניינם ) .
.
אי קבלת תשובה לאחר ראיון עבודה
- החל מ-30.01.2015, מעסיק חייב למסור למועמד לעבודה, המשתתף בהליכי מיון לעבודה (ראיון או בחינה), הודעה בכתב על התקדמות הליכי המיון ועל אי קבלתו. ולכן באם השתתפת בהליכי מיון הכוללים ראיון או בחינה;
- משך העבודה המוצעת עולה על שלושים ימים;
- העבודה המוצעת אינה בענף ההסעדה;
- העבודה המוצעת היא אצל מעסיק המעסיק יותר מ-25 עובדים.
אתה היית צריך לקבל הודעה על התקדמות ההליכים . אתה יכול להגיש תלונ העל כך שלמשרד האכיפה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד קבלן
לפני חמש שנים,לאחר השחרור שלי מצהל התחלתי לעבוד בתור מאבטח.
עברתי קורס עם הכשרה לנשק וקבלת רישיון לנשק.
עבדתי 7 חודשים והתפטרתי משם בגלל חוסר תשלום של שעות נוסופות,נסיעות וכו.
בחודשיים האחרונים שלי המנהל שלי ניסה להחזיר לי את כל הכספים על ביטול המשמרות אי תשלום שעות נוסופות וכו.
הוא הוסיף את זה בתור שעות נוספות לתלושי שכר של החודשיים האחרונים לעבודתי.
כמובן שלא הכל שולם וזה נכנס לברוטו.
היו בחברה הזו המון בעיות לדוגמא אני הייתי צריך לשלם עבור חידוש הרישיון שלי ביטול משמרות.
האם ניתן לעשות משהו היום לאחר חמש שנים?
עובד קבלן
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום בגין יום העצמאות וחג הפסח-המשך
שנית,מה ששכחתי לציין זה שהיא אמרה לי שיורד על זה חצי יום חופש (על יום העצמאות ועל חג השבועות).
מה שכן היא אמרה שאני מקבל תלשום מלא ,ומה שרציתי להוסיף זה מדוע אם לדוגמא אותו חודש ימי התקן היו 22 בפועל ימי התקן היו 21?
המשך תשובה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת תשלום הודעה מוקדמת לעובדת בגיל 68
העירייה פיטרה אותי לאלתר. האם העירייה מחוייבת לשלם הודעה מוקדמת למפוטרת שהינה בגיל 68??? קרי למפוטרת שעברה את גיל הפרישה.
תודה רבה
תשלום הודעה מוקדמת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי בת מעל גיל 68 מה הזכויות
1. האם העירייה רשאית לפטר אותי בגלל הגיל שלי בגלל שאני מעל 68- העירייה טוענת שזה חוקי.
2. האם העירייה מחוייבת לשלם לי הודעה מוקדמת בנסיבות בהן היא פיטרה אותי מעכשיו לעכשיו.
3. האם העירייה צריכה לשלם לי דמי מחלה מאחר ופיטרה אותי יומיים לפני ניתוח שידעה שאני אמורה לעבור.
תודה רבה
עובדת עירייה
בפסק הדין :(בארצי) 209/10 עעא (ארצי) 209-10 ליבי וינברגר נ' אוניברסיטת בר אילן. בתאריך 6.12.12 פסק בית הדין הארצי בעניין זה, כי גם בהגיע עובד לגיל 67, ובהנחה שהעובד מעוניין בהמשך העסקתו, חובה על המעביד לשקול בכובד ראש שיקולים מערכתיים ופרסונליים של העובד בטרם החלטה על פיטוריו של העובד והוצאתו לפרישה. קרי, גם בגיל 67 אין חובה אוטומטית להוציא את העובד לפרישה.
על כן יש לבדוק האם נערך לך שימוע טרם פיטורייך, . בכל מקרה כן היא מחוייבת לשם לך הודעה מוקדמת. ובאם היה ידוע למעסיק על יציאתך לניתוח- אולי בסמיכות הזמנים יש לראות כנסיון של המעסיק מתשלום דמי מחלה.
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי שכר
המעביד אמר שינכה את סכום החיוב ממשכורתי, שכן הרכב באחריותי המלאה. האם מותר למעביד לנכות את סכום החיוב משכרי?
ניכוי מהשכר
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





