פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

אי תשלום שכר עבודה ומה שבא בעקבות זה

חנה 14/09/16
שלום. עבדתי לפני 4 שנים במלצרות כאשר הייתי בת 17. לאחר חודשיים שבהם עבדתי. הייתה הפסקה של שלוש שבועות (לא היו אירועים) שלאחריהן שלח האולם מכתבים למלצרים במכתב היה הודעה על סגירת האולם, ועיכוב בשכר המגיע לנו. כמו כן נשלחו תלושי המשכורת. בתור נערה לא ידעתי ממש להתעסק עם זה. וכעבור שנתיים הגשתי תביעה לבית הדין לענייני עבודה בירושלים. השופט פסק שהמעביד צריך לשלם לי את השכר שהוא חייב. בתוספת ריבית והצמדה ממתן פסק הדין, ובנוסף עליו לשלם את הוצאות המשפט. עברה שנה וחצי כבר מאז. ועדיין לא קיבלתי שום דבר מהמעביד. מה עושים במקרה כזה.? תודה רבה ויום טוב:)

מה עושים כשמעסיק לא שילם בהתאם לפס"ד?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
חנה שלום,

בדרך כלל ניתן לפנות להוצאה לפועל לשם מימוש פסק הדין.

יחד עם זאת, צריך לבדוק את המצב המשפטי של האולם. ייתכן שמדובר בחברה בע"מ שנכנסה להליכי חדלות פרעון ומונה לה נאמן, ואז יש צורך לפנות בתביעה לנאמן.



לרשותך בכל שאלה נוספת, 



בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

לאה 14/09/16
שאלה: האם מעסיק רשאי להפחית את דמי ההבראה מסכום שכר הבסיס עליו סוכם עם
העובד בתחילת עבודתו?

ניתן לכלול דמי הבראה כחלק מהשכר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
לאה שלום,
בכדי לכלול את דמי ההבראה כחלק מהשכר החודשי יש לקבל את הסכמתו המפורשת של העובד לכך. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 161 זכויות עובד

ירון גונן 14/09/16
שלום. ביקשתי מהמעסיק טופס 161 והוא  מתמהמה להכין ואומר שיקח קצת זמן. 
תוך כמה זמן לפי החוק על המעסיק להנפיק טופס זה לאחר דרישת העובד

תוך כמה זמן המעסיק צריך לתת טופס161?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
ירון שלום,
לכתחילה, המעסיק צריך לתת את הטופס ביום סיום יחסי העבודה אך הוא יכול לתת אותו עד 15 יום לאחר סיום יחסי העבודה.
בפרקטיקה, זה כנראה לוקח יותר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות והודעה מוקדמת

משה 14/09/16
עובד הודיע למעסיק כי הוא מתפטר
העובד נותן לו הודעה מוקדמת לפי החוזה של 45 יום
העובד עובד רק שנה
שבוע לאחר שנתן העובד הודעה על התפטרות והמשיך להגיע לעבודה הודיע לו המעסיק כי הוא משחרר אותו ומסיים לו את עבודתו  במיידי.
העובד סיים והתחיל לעבוד במקום אחר.
האם המעסיק חייב לשלם לו הודעה מוקדמת ?
ראיתי בסעיף 6 ב' לחוק שיש הסבר אך העובד כבר מצא עבודה
תודה

עבודה חדשה בזמן הודעה מוקדמת

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
משה שלום,
העובדה שהעובד התחיל עבודה חדשה לא פוטרת את המעסיק מתשלום ההודעה המוקדמת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע

בני שמואל 13/09/16
זמן המתנה משימוע  בעבודת שכר לפי שעה 

שימוע

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
בני שלום,
אם הבנתי את שאלתך, המעסיק צריך להחזיר לעובד תשובה תוך זמן סביר. מקובל לומר שזמן סביר זה עד שבועיים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור זמן נסיעה

אורלי 13/09/16
שלום, האם יש חובת תשלום עבור זמן(!) הנסיעה לעבודה ובחזור? אני עובדת
במפעל מזה מספר שנים כעובדת קבלן. אני גרה בעיר אחרת ומשתמשת בשירות ההסעות של
המפעל כדי להגיע לעבודה ולחזור. אני יודעת שחלק מהעובדים (גם עובדי מפעל וגם עובדי
קבלנים אחרים) מקבלים תשלום עבור זמן הנסיעה (כלומר, מקבלים תשלום בין שעה לשעה
וחצי שעות עבודה לכל כיוון), אפילו שהם משתמשים בשירות ההסעה של המפעל. האם גם לי
מגיע לקבל תשלום עבור זמן הנסיעה? האם זה כתוב בחוק? באילו מקרים חייב לשלם את זמן
הנסיעה? במידה וזה לא בחוק, האם העובדה שמשלמים לאחרים מחייבת את המעסיק שלי לשלם
לי גם עבור זמן הנסיעה? תודה!

אני זכאית לשכר עבור זמן נסיעה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
אורלי שלום,
השכר משולם עבור הזמן שבו העובד נמצא לרשות המעסיק. נקבע בפסיקה שזמן הנסיעה הוא לא זמן שבו העובד נמצא לרשות העבודה.
לכן, ככל שאין הסכם שקובע אחרת; או שהעובד אינו נדרש לעבוד בזמן הנסיעה; או שהוא מגיע למקום עבודתו הרגיל, זמן הנסיעה לא מזכה בתשלום שכר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום עוסק (פטור/מורשה) לנער בן 17

יהונתן 13/09/16
שלום,

אני בן 17 ואני מעוניין להתחיל שירותי בנייה וקידום אתרים, האם אני צריך לרשום את עצמי כעוסק מורשה/פטור?
אם כן, איך עושים את התהליך, ומה קורה אם אני מרוויח למעלה מהמכסה של עוסק פטור?

תודה.

פנה לפורום מיסים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יום כיף במסגרת שעות עבודה

אור 13/09/16
היי.
לפני מס׳ ימים בחברה שבה אני עובדת הוציאו אותנו ליום כיף שהיה בגדר חובה.
( בנות לגבי היום כיף:
אין דבר כזה לא לצאת. זה לא בגדר רשות.
החברה עושה את זה עבורכן ועבור העובדות וזה מאוד מזלזל בעיניי שבנות מסויימות מחליטות ״שלא בא להן...״
החברה משקיעה הרבה כסף ומאמץ עבור היום כיף ומן הראוי שכולן תגענה. זוהי ההודעה שהמנהלת הישירה שלחה בקבוצה של העבודה)
היום כאשר פניתי למנהלת הישירה בשאלה האם אני מקבלת תשלום עבור היום כיף נענתי לשלילה.
האם חברה יכולה גם לחייב עובד לצאת ליום כיף שהיה מאווווד רחוק מהבית(שעתיים לכל כיוון) ולא לשלם על כך יום עבודה?
לא ניתנה לי זכות הבחירה האם להגיע ליום כיף או לא, נאמר לי שחובה לצאת אז ההגיון הבריא אמר לי שכאשר חובה לצאת כנראה היום כיף משולם.
אמרתי למנהלת הישירה שאם הייתה לי זכות הבחירה הייתי בוחרת ללכת לעבודה ולקבל את ה8 שעות עבודה שלי.
לאחר שפניתי למנהלת היא טענה שלא חייבה אף אחת לצאת, שלחתי לה את צילום המסך של ההודעה והיא עדיין מתעקשת שלא חייבה לצאת.
אני חושבת שכאשר שולחים הודעה שנפתחת במילים "אין דבר כזה לא לצאת. זה לא בגדר רשות." ההגיון הבריא שלי מבין שהיציאה היא חובה.
היום נאמר לי מהמנהלת שאם לא הייתי יוצאת ליום כיף יהיו לכך השלכות.
חייבת לציין פרט נוסף, אני בהריון והנסיעות מהסוג הזה מאוד קשות לי... הודעתי על כך למנהלת ולמרות זאת הייתי חייבת לצאת.
מה עליי לעשות? אני מרוצה לקבל תשלום עבור היום הזה. למי אני יכולה לפנות? האם קיים איזה חוק? אשמח לדעת אותו.

מעסיק צריך לשלם עבור יום כיף שהוא חובה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
אור שלום,
ככל שאכן דובר ביום כיף שהמעסיק חייב להגיע אליו - אכן, היה עליו לשלם עבורו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום שעות שבת

יעל 13/09/16
שלום ,

אצלנו במוקד לא משלמים תוספת של 150% בשבת .

8 חודשים עבדתי בלי התוספת אבל אינני מוכנה יותר וכשהמנהל שם אותי בשבת אמרתי לו שאני לא מוכנה לעבוד בלי שישלמו לי את התוספת .
הוא כמובן היה עצבני והוריד לי את כמות המשמרות מ-5 ל-3 בטענה שאם אצטרך לעבוד 5 אצטרך לעבוד בשבת ..
האם זה חוקי ? אם לא , מה ניתן לעשות במקרה כזה ?

תודה,

הופחתו לי משמרות כדי שאעבוד בשבת בשכר רגיל, חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
יעל שלום,
נראה שמדובר בהרעת תנאים מוחשית.
הסעד היחיד שניתן במקרה כזה הוא האפשרות להתפטר בדין מפוטר ולקבל את פיצויי הפיטורים (לאחר התרעה בפני המעסיק שמדובר בהרעת תנאים).
מכיוון שאת עובדת פחות משנה את לא זכאית לפיצויים אז אין לסעד משמעות עבורך.
כמובן שאת רשאית לתבוע גמול שעות שבת עבור כל המשמרות שעבדת ולא קיבלת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה וקיזוז שכר גלובלי

משה אבירם 13/09/16
שלום רב ,
במסגרת עבודתי חתמתי על חוזה עבודה אישי שכולל שכר גלובלי ותוספת שעות נוספות גלובלי ( בסעיף נפרד ) , בחודש אוקטובר מקום העבודה יוצא לחופשה מרוכזת ומאחר ואני עובד חדש אין לי את ימי החופש הדרושים .
המעסיק מצידו אינו מוכן שעובדיו יכנסו למינוס בימי החופש , 
חשוב לציין כי מבחינתי אין מניעה להגיע לעבודה ולעבוד , 
האם מותר למעסיק לקזז לי ימי עבודה שבהן לא אגיע לא מבחירה מהשכר הגלובלי שלי ?

למעסיק מותר לקזז משכרי בעת חופשה כפויה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
משה שלום,
כאשר מעסיק מוציא את עובדיו לחופשה כפויה ואין לעובד מספיק ימי חופשה צבורים, לא רק שהמעסיק לא יכול לקזז משכר העובד אלא עליו לשלם שכר כרגיל.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת דלתיים סגורות שנדחתה

ללא 13/09/16
בית דין אזורי לעבודה בתל אביב, הוגש כתב ערעור בו נתבקש בית הדין לדון בו בדלתיים סגורות.
 לאחר כ -שבועיים הערעור נמחק לבקשת המערער.אלא שבגלל מחיקת הערעור השופט קבע כי הבקשה לדון בדלתיים סגורות ובאופן פרטי וחסוי אין בה עוד טעם. 

מאחר וכתב הערעור מכיל פרטים סודיים ואישיים- אנו מעוניינים לשנות קביעה זו של השופט. מה ניתן לעשות בעניין? 

תודה רבה

בקשה בדלתיים סגורות שנדחתה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
שלום,
ניתן להגיש בקשה לעיון חוזר או ערעור ברשות.
בהצלחה

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב צמוד בזמן מחלה

מוטי 13/09/16
אני עובד כטכנאי עם רכב צמוד שייעודו גם לצורכי עבודה וגם לצרכים פרטיים מעבר לשעות העבודה. הרכב נזקף לי כשווי מס במשכורת אני כרגע בחופשת מחלה המעסיק רוצה שאני אחזיר לו את הרכב כי הוא צריך אותו לצורכי עבודה אין לי כל חוזה כתוב לגבי השימוש ברכב אבל בתלוש מופיע לי הרכב כשווי מס ואני משלם עליו1. האם יכול הדבר להיחשב כהרעת תנאים בזמן המחלה בתוך ה 30 יום?2. מה קורה לאחר 30 יום אם אעבור לחזקת הביטוח לאומי?

מעסיק רוצה שאחזיר את רכב העבודה בזמן מחלה, חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
מוטי שלום,
ככל שהרכב נמצא ברשותך כהטבה אישית ולא לצרכי העבודה בלבד, אתה רשאי להמשיך להחזיק בו גם בתקופת המחלה, בה ממשיכים להתקיים יחסי עובד-מעסיק.
בזמן חופשת מחלה רגילה, הביטוח הלאומי לא רלוונטי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוש בימי חופשה בעת מחלה

עלמה מרצ'י 13/09/16
שלום רב
אני אחות במקצועי ועובדת בבית חולים ממשלתי 
התחלתי לעבוד בינואר 2015 
שנה וחצי ותק 
לפני שבוע שברתי את הרגל 
סהכ חופשת המחלה שלי תסתכם בחודש ויום 
לפי חישוב של זכאות ליום וחצי מחלה בחודש 
צברתי עד כה השנה 12 ימים שהם שבועיים ויומיים 

דיברתי עם האחראית היום ואמרה שהיא תשתמש בימי החופשה שלי כדי למלא את ימי המחלה שבהם אעדר
שאלתי אם אפשר להיות במחלה מבלי לקבל על זה תשלום ואמרה שאי אפשר ושאין לי מספיק זמן במערכת לכסות את ימי המחלה

האם זה חוקי? 
האם אפשר שאשב במחלה בבית בלי ימי מחלה בתשלום שיכסו אותם? 
אני חייבת לכסות את חופשת המחלה שאין לי ימי מחלה בתשלום בחופשה שנתית?

בתודה מראש, 
עלמה מרצ'י

שימוש בימי חופשה בזמן מחלה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
עלמה שלום,
אם אין לזכותך מספיק ימי מחלה לכל תקופת חופשת המחלה שלך את יכולה להיות בבית בלי תשלום. אינך חייבת להשתמש בימי החופשה לצורך כך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת בריאות איתנה

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנהלות בשימוע/הודעה מוקדמת

א 12/09/16
שלום
לאחר שימוע נאמר לי כי פוטרתי ואין צורך שאגיע לעבודה בתקופת ההודעה המוקדמת וישלמו לי על הימים האלה.. לאחר 4 ימים יצרו איתי קשר ואמרו לי שכן אצטרך להגיע בתקופת ההודעה המוקדמת ופשוט לחזור לעבוד וימים יגידו. השאלה שלי הייתה אם אני באה כדי לסיים בתום ההודעה המוקדמת ונאמר לי במפורש שלא! למחרת הגעתי לעבודה והייתה לי שיחה עם המנהלת שבה נאמר לי שבזמן ההודעה המוקדמת חובת ההוכחה עליי וזה מה שיקבע אם אמשיך/אסיים את עבודתי במקום הנל. יש לציין כי בסוף היום קיבלתי את מכתב הפיטורין.. האם זה תקין?? האם זה חוקי לקבל החלטה לאחר שימוע ולאחר כמה ימים "להתחרט" ולשנות את ההחלטה? מה גם שקיבלתי את התלוש והתברר לי שהורידו לי מימי החופש שלי על אותו היום של השימוע (השימוע היה ביום רביעי בבוקר שלאחריו נשלחתי הביתה וחזרו אליי אחה'צ עם ההחלטה שפוטרתי) ומה קורה אם במהלך תקופת ההודעה המוקדמת אני מוצאת עבודה חדשה? האם אני יכולה לעזור בהתראה של יום למשל?
תודה

פיטורין לאלתר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16

שלום רב,

לא ציינת כמה זמן את עובדת במקום עבודה וכיצד נערך הליך השימוע. אז אני יוצאת מנקודת הנחה שהוא נעשה כדין. ברגע שקיבלת הודעה על פיטורין, ולהבנתי פוטרת לאלתר אזי הינך זכאית לתשלום לךף הודעה מוקדמת, פ"פ ועריכת גמר חשבון. בקשת המעסיק לאחר מכן שתגיע לעבוד ודבריו שאולי תחזרי לעבודה - אינם חייבים לתקבל מצידך. ולכן הואיל ובתקופת ההודעה המוקדמת שבת לעבוד - אני מציעה לך לסיים אותה בדרך טובה . לגבי המשך עבודה - זה תלוי רק בך. את מבחינתך פוטרת ואת זכאית לחפש לך מקום עבודה אחר.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבדתי יום אחד ובעל העסק לא מוכן לשלם.

רוני 12/09/16
שלום, עבדתי יום אחד והחלטתי שהעבודה לא מתאימה לי. כעת בעל העסק לא מוכן לשלם לי. מה יש ביכולתי לעשות?

אי תשלום של יום עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16

ההצעה הטובה ביותר היא לפנות לקבלת עזרה באמצעות גורמי סיוע - כגון ההסתדרות, עמותת ידיד וכו'. את גם יכולה להגיש תביעה באופן עצמאי בבית הדין (קיימים טפסים וסטודנטים שעוזרים). 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב דמי הבראה למשרה חלקית+מליאה

מיכל 12/09/16
שלום רב

איך מחשבים כמה דמי הבראה יקבל  אדם  שהתחיל לעבוד במישרה חלקית (4 שעות 5 ימים בשבוע ) באוגוסט 2015 ועבר למשרה מלאה ( 9 שעות 5 ימים בשבוע) אחרי חצי שנה והוא אמור לקבל דמי הבראה רטרו באוקטובר  כלומר 6 חודשים במישרה חלקית ו9 חודשים במליאה?

תודה רבה מראש

חישוב הבראה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16

בשנה הראשונה  עובד זכאי ל 5 ימי הבראה בשיעור של 378 ₪ ליום- דהיינו 1890 ₪ לשנה במשרה מלאה.

1890/2= 945 ₪ לחצי שנה לפי אחוז משרה מלאה.

ועוד 435 ₪ ל- 46% משרה. לחצי השני של השנה.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מופטר כדין מתפטר

לילי16 12/09/16
אשמח אם תוכלי לתת לי מס תשובות האם במידה ואני מתפטרת זה נחשב כדין מפוטראני עובדת במקום עבודה 7 שנים בטלמרקטינג גיליתי מס דברים לאחרונה ואשמח אם תוכלי לעזור לי או לפחות לכוון אותי1. עברתי ממקום עבודה ישירות למקום העבודה הנוכחי הופרשה לי פנסיה לאחר חצי שנה ולא לאחר 3 חודשים למרות שהתרעתי על כך קיבלתי סירוב2.למרות שאני עובדת בטלמרקטינג 7 שנים מופיע בתלוש בונוס חד פעמי כל פעם ולא עמלת מכירה ולכן מופרשת פנסיה רק על שכר בסיסי3.בעלת העסק רושמת לנו כל הזמן חוזים ומשנה אותם מתי שבא לה על פי דעתה4.הציעה לי להתפטר והיא תתן לי מכתב פיטורים לאבטלה בתנאי שאוותר על החלק שלה בפיצוייםהאם אחד מהדברים הנל מזכים בהתפטרות כדין מפוטר עם כל הפיצויים או לפחות בעילה לתביעה?

התפטרות בדין מפוטר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16

כל הדברים שציינת כאן הם עילות שמזכות בהתפטרות בדין מפוטר רק עם הן עומדות במספר תנאים נוספים ואפרט:

את עובדת כבר 7 שנים להבנתי - את ענין אי ההפרשות לפנסיה להעלות עכשיו אף שמדובר בהפרה של החוק - אינה רלוונטית על מנת להתפטר בדין מפוטר את צריכה להתריע בכתב את המעסיק לתקן את העוולה ובאם הוא לא עושה כן להתפטר - השיהוי הרב של 7 שנים - מעיד על כך שבהתנהגותך קיבלת את הדברים כפי שהם.

לענין בנוס או עמלה - יש הבדל בין בונוס לעלמה ויש לבחון כל מקרה לגופו ולכן קשה לי לדעת האם מדובר בעמלה במסווה של בונוס או להפך. ולכל אחד משמעויות שונות. באם אכן מדובר בעמלה ולא מופרשים בגינה גמל ופ"פ - זו אכן עילה טובה להתפטרות בדין מפוטר - שוב לא לפני שהתראת בכתב בפני המעסיק על הפרה זו ונתת לו הזדמנות לתקנה. לגבי שינוי החוזים - אותו דבר . באם את ממשיכה ולא מודיעה למעסיק על סירובך לשינוי החוזים - יש בכך הסכמה שבהתנהגות. כמו כן יש לבדוק מה משתנה בחוזה - אילו עיפים אילו רכיבים.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות /פיטורים – אישור מרופא תעסוקתי

שואלת 12/09/16
שלום רב,
עובד שיצא לחופשת מחלה ואח"כ שלח אישור מרופא תעסוקתי ובו רשום שיכול לחזור לעבודה עם מגבלות רבות ואם אין עבודה מתאימה יש לממש אז זכויותיו, אם ויש למעביד עבודה חלופית והעובד חושב שאינו יכול לבצעה מבחינה רפואית, האם זה עדיין התפטרות העובד בגין מפוטר? מה הזכויות של העובד מלבד פיצוי פיטורים? האם מגיע לו הודעה מוקדמת? מכתב פיטורים ? האם המעביד צריך לזמן לשימוע את העובד לשיחה בהתייחס לאישור מהרופא?
תודה רבה.

התפטרות בדין פיטורין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16
עובד שמתפטר בדין מפוטר אינו זכאי למתן הודעה מוקדמת ולעריכת שימוע - הואיל והוא זה שמתפטר. במידה והמעסיק נותן לו עבודה חלופית שמתאימה למגבלות באישור הרפואי - על העובד לקבלה שאחרת יראו בו כמי שמתפטר בלבד. אלא באם העובד ימציא אישור תעסוקתי נוסף.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

חיים 12/09/16
אני מועסק בחברה ממשלתית שהוראות התקשי"ר חלות בה ועליה. ביום 29.06.16 הושעייתי מעבודתי ע"י המעסיק, השעיה שהוארכה עד סוף יולי 2016. נציבות שירות המדינה החליטה שלא להמשיך בהשעייתי ולכן, לכאורה, הייתי אמור לשוב לעבודתי. אך המעסיק לא הודיע לי על כך. (על החלטת הנציבות נודע לי בדרך עקיפה). בשל כך שלא חזרתי לעבודה לא שולם לי שכר עבור חודש אוגוסט וגם בחודש זה (ספטמבר) המעסיק לא מוכן שאשוב לעבודה.
השאלה היא האם אני יכול לטעון שאי תשלום השכר בחודשים אוגוסט וספטמבר הם הלנת שכר ולתבוע את המעסיק על אי התשלום? ואם נניח שניתן לתבוע האם סכום התביעה יהיה על השכר שלפני ההשעיה או על השכר בתקופת ההשעיה?

בחברה זו משלמים דמי הבראה במשכורת מרץ וקצבת ביגוד במשכורת אפריל. בשל ההשעיה ניכה המעסיק ממשכורת חודש יולי הפרשים של דמי הבראה וביגוד על החלק היחסי של 2016 (6 חודשים - יולי-דצמבר).  השאלה אם זה חוקי, כי לכאורה המדובר בתשלומים על שנה שחלפה ולא על שנה שתהיה, ואם זה לא חוקי האם ניתן לתבוע הלנת שכר גם על כך?



הלנת שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16

חיים שלום רב,

לצערי אין בידיי מידע מספק על מנת שאוכל להשיבך באופן ראוי. על מנת לדעת באם תקופת ההשעיה באה מנין הימים לקבלת תשלום זכויות סוציאליות - יש לבדוק העילה להשעיה- ההחלטות שנתנו בעקבותיה. גם הסוגיה שבה המעסיק אינו מוכן להשיבך ואשר מנוגדת להחלטת הנציבות - צריכה להבחן לגופה. אולי יש להגיש תביעה לצו עשה השבה לעבודה ותביעה כספית לתשלום שכר וזכויות סוציאליות  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ראיון עבודה – תשובה ?

דוד 11/09/16
ההיתי בראיון עבודה לפני 7 חודשים במועצה מקומית . 
ועדיין לא קיבלתי מהם אף תשובה . 
גם שהגעתי  פעמים למקום אחרי  חודש מהראיון לברר בעצמי מה עלה בגורלי  לא קיבלתי תשובה . האם אני זכאי לפיצוי על שהוא. 
( היו הרבה מועמדים לתפקיד ואיני יכול לדעת האם הם קיבלו  הודעה בעניינם ) .
.

אי קבלת תשובה לאחר ראיון עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16
  1. החל מ-30.01.2015, מעסיק חייב למסור למועמד לעבודה, המשתתף בהליכי מיון לעבודה (ראיון או בחינה), הודעה בכתב על התקדמות הליכי המיון ועל אי קבלתו. ולכן באם  השתתפת בהליכי מיון הכוללים ראיון או בחינה;
  2. משך העבודה המוצעת עולה על שלושים ימים;
  3. העבודה המוצעת אינה בענף ההסעדה;
  4. העבודה המוצעת היא אצל מעסיק המעסיק יותר מ-25 עובדים.
    אתה היית צריך לקבל הודעה על התקדמות  ההליכים . אתה יכול להגיש תלונ העל כך שלמשרד האכיפה
    בברכה, 



    עדי אורן פריאנטי, עו"ד

    מנהלת פורום דיני עבודה



    שדרות ירושלים 18, אשדוד.

    טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד קבלן

איתי 11/09/16
שלום רב.
לפני חמש שנים,לאחר השחרור שלי מצהל התחלתי לעבוד בתור מאבטח.
עברתי קורס עם הכשרה לנשק וקבלת רישיון לנשק.
עבדתי 7 חודשים והתפטרתי משם בגלל חוסר תשלום של שעות נוסופות,נסיעות וכו.
בחודשיים האחרונים שלי המנהל שלי ניסה להחזיר לי את כל הכספים על ביטול המשמרות אי תשלום שעות נוסופות וכו.
הוא הוסיף את זה בתור שעות נוספות לתלושי שכר של החודשיים האחרונים לעבודתי.
כמובן שלא הכל שולם וזה נכנס לברוטו.
היו בחברה הזו המון בעיות לדוגמא אני הייתי צריך לשלם עבור חידוש הרישיון שלי ביטול משמרות.
האם ניתן לעשות משהו היום לאחר חמש שנים?

עובד קבלן

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16
הי . לא הבנתי מה שאלתך. האם שולם לך בסופו של יום החבורים או שלאו. במידה ולאו - בהחלט יש מה לעשות. תביעה של שעות נוספות יכולה להיות מוגשת עד 7 שנים רטרו',

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום בגין יום העצמאות וחג הפסח-המשך

איתי 11/09/16
בפתח דבריי אצרה להודות על התשובה המהירה.
שנית,מה ששכחתי לציין זה שהיא אמרה לי שיורד על זה חצי יום חופש (על יום העצמאות ועל חג השבועות).
מה שכן היא אמרה שאני מקבל תלשום מלא ,ומה שרציתי להוסיף זה מדוע אם לדוגמא אותו חודש ימי התקן היו 22 בפועל ימי התקן היו 21?

המשך תשובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16
הי הואיל ואין לי את כל השרשור . אבקש לקבל את השאלה עם התשובה.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת תשלום הודעה מוקדמת לעובדת בגיל 68

א 11/09/16
אני  בת 68 ובמשך כ 5 שנים האחרונות הייתי עובדת זמנית של העירייה.
העירייה פיטרה אותי לאלתר. האם העירייה מחוייבת לשלם הודעה מוקדמת למפוטרת שהינה בגיל 68??? קרי למפוטרת שעברה את גיל הפרישה.

תודה רבה

תשלום הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16
כן העירייה צריכה לשלם לך הודעה מוקדמת או חלף הודעה מוקדמת כדין . בהתאם לוותק ולאחוזי משרתך.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי בת מעל גיל 68 מה הזכויות

ללא 11/09/16
אני בת 68 ועבדתי בעירייה. העירייה הודיעה לי על פיטוריי באופן מיידי מעכשיו לעכשיו, וזאת יומיים לפני שהייתי צריכה לעבור ניתוח.
1. האם העירייה רשאית לפטר אותי בגלל הגיל שלי בגלל שאני מעל 68- העירייה טוענת שזה חוקי.
2. האם העירייה מחוייבת לשלם לי הודעה מוקדמת בנסיבות בהן היא פיטרה אותי מעכשיו לעכשיו.
3. האם העירייה צריכה לשלם לי דמי מחלה מאחר ופיטרה אותי יומיים לפני ניתוח שידעה שאני אמורה לעבור.

תודה רבה

עובדת עירייה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16

בפסק הדין :(בארצי) 209/10 עעא (ארצי) 209-10‏ ‏ ליבי וינברגר נ' אוניברסיטת בר אילן. בתאריך 6.12.12 פסק בית הדין הארצי בעניין זה, כי גם בהגיע עובד לגיל 67, ובהנחה שהעובד מעוניין בהמשך העסקתו, חובה על המעביד לשקול בכובד ראש שיקולים מערכתיים ופרסונליים של העובד בטרם החלטה על פיטוריו של העובד והוצאתו לפרישה. קרי, גם בגיל 67 אין חובה אוטומטית להוציא את העובד לפרישה.

על כן יש לבדוק האם נערך לך שימוע טרם פיטורייך, . בכל מקרה כן היא מחוייבת לשם לך הודעה מוקדמת. ובאם היה ידוע למעסיק על יציאתך לניתוח- אולי בסמיכות הזמנים יש לראות כנסיון של המעסיק מתשלום דמי מחלה.

עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי שכר

קוקי 11/09/16
יש לי רכב צמוד והרכב נפגע כתוצאה מפגיעה של רכב אחר -שברח מהמקום - והפנס נשבר עם חבלה בפח הרכב.
המעביד אמר שינכה את סכום החיוב ממשכורתי, שכן הרכב באחריותי המלאה. האם מותר למעביד לנכות את סכום החיוב משכרי?

ניכוי מהשכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/09/16
כן במידה ואתה חתום על זכות קיזוז מפורשת . סכום הקיזוז מוכח והקיזוז נעשה בהתאם לסעיף 25 לחוק הגנת השכר - דהיינו יותר מרבע שכר עבודה .  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן