פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תשלום משכורת והפרשות לקופת פנסיה וגמל בימי הודעה מ

יוד 28/09/16
שימשתי כמנהל חנות.
התפטרתי עקב הרעת תנאים ונתתי הודעה מוקדמת.
המעסיק ביקש שלא אגיע לעבודה במהלך 30 הימים הנ"ל.
משכורתי הייתה מבוססת על בסיס+אחוזים ממכירות. 
כשקיבלתי את המשכורת לא שולמו לי האחוזים וכן לא הופרשו לי כל ההפרשות המגיעות לי כגון פנסיה,גמל וכו עבור ימים אלו.

האם המעסיק פטור מלשלם לי ימים אלו? או שמא פעל שלא כדין?

אשמח לתשובה

המעסיק צריך להפריש לפנסיה בחלף הודעה מוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/09/16
שלום,
המעסיק שלך פטור היה מלשלם לך את רכיב העמלות והתנאים הסוציאליים כיוון שעובד המקבל חלף הודעה מוקדמת זכאי לתשלום בגובה שכר היסוד בלבד, ללא עמלות וללא זכויות סוציאליות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת שנה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התמחות למתלמד שאינו יכול לקבל שכר

בודק את האפשרות 28/09/16
בחברת סטארטאפ קטנה קיבלתי פניה מחייל שיש באפשרותו לעבוד יום בשבוע בכדי להתלמד ולחזור וללמוד תיכנות. אין באפשרותו ואין ברצונו לקבל שכר.
מותר? צריך הסכם?

ניתן להעסיק מתלמד בלי לשלם לו שכר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/09/16
שלום,
חד משמעית לא.
אתה לא יכול להעסיק את החייל בלי תשלום והוא לא יכול לוותר על זכותו לתשלום.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת שנה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על עבודה בחג

אסף כהן 28/09/16
ערב טוב , 
רציתי לשאול לגבי עבודה בערב  ראש השנה או בחג עצמו , האם אני זכאי לקבל תשלום  על החג אשר הייתי מקבל גם אם לא הייתי עובד ?

עובד ביום החג זכאי לדמי חג?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/09/16
אסף שלום,
מי שעובד ביום החג זכאי לתשלום עבור השעות בהן עבד בהתאם לתעריף שבת וחג.
הוא לא זכאי בנוסף לכך לתשלום דמי חג. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת שנה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנסות בעבודה

יוסי בן דוד 28/09/16
שלום,
אני עובד בחברה מסויימת שהשכר בה מורכב משכר יסוד שעתי + עמלות על מכירות... העמלות הן פר מכירות ליום וזה משתנה ממשמרת למשמרת.
רציתי לדעת בבקשה האם מותר למנהל לקנוס ולהוריד לי כסף מהעמלות על איחורים או כל דבר כזה או אחר .
ובמידה ואסור לו לקנוס ולהוריד לי כסף איזה סעיף בחוק קובע זאת 
תודה רבה לעוזרים:)

איחרתי לעבודה. המעסיק יכול לקנוס אותי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/09/16
יוסי שלום,
המעסיק רשאי לנכות משכרך את זמן ההיעדרות עקב האיחור. 
לעניות דעתי, ההחלטה האם לנכות משכר היסוד או מהעמלות נתונה למעסיק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת שנה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנס של 300 שח

יוסי בן דוד 29/09/16
תודה רבה #!
אני רק ארחיב ואגיד שאיחרתי ב 40 דק ונתנו לי קנס של 300 ש"ח.
את הכסף הורידו מהעמלות ולא מהשכר יסוד .
האם מותר לקנוס מהמעלות ואם כן האם זה הגיוני סכום כזה?
תודה מראש:)

עבודה בערב חג – שינוי תנאים

יצחק 28/09/16
שלום
במהלך שלוש השנים בהם אני עובד במקום עבודתי הנוכחית, לא נדרשתי לעבוד בערבי חגים ובחול המועד וקיבלתי שכר מלא. מחלקות אחרות בחברה כן עבדו בערבי חגים ובחול המועד.
כעת המעסיק מעוניין שכלל המחלקות יעבדו בזמן זה.
האם דרישה זו מותרת ע"פ חוק?
תודה מראש

אחרי 3 שנים המעסיק החליט שנעבוד בערב חג, חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/09/16
יצחק שלום,
ערבי חג וימי חול המועד הם ימי עבודה לכל דבר ועניין על פי חוק.
יחד עם זאת, העובד והמעסיק יכולים להסכים ביניהם כי העובד לא יעבוד בימים אלה ויקבל תשלום מלא, כפי שציינת שסוכם איתך.
מאחר שהסיכום הזה חל במשך 3 שנים, הדבר נחשב לנוהג מחייב לגביך וכל שינוי, שלא בהסכמתך, בנוהג נחשב להרעת תנאים שעשויה לאפשר לך להתפטר בדין מפוטר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת שנה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רצף פיצויים ורצף קיצבה

מיקי 28/09/16
מה ההבדל בין רצף פיצויים ורצף קיצבה. החלפתי 3 מקומות עבודה תוך שנתיים. תמיד עשו לי רצף קיצבה. המעסיק האחרון שעבדתי אצלו עד החודש ביקש שאעשה רצף פיצויים , האם זה עדיף על רצף קיצבה?

רצף פיצויים ורצף קצבה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/09/16
מיקי שלום,
שאלתך אינה קשורה לדיני עבודה. פנה לסוכן הביטוח שלך. 

בברכת שנה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוטרתי מכיוון שאמרתי שאינני כשיר לנהיגה במשאית

שלום 28/09/16
שלום רב



המעסיק שלי פיטר אותי לאחר חודש מכיוון שלא הייתי כשיר לנהיגה על משאית. ביום שלפני נהגתי במשך 10:30 שעות ברצף. מסניף לסניף ללא הפסקה ואת ארוחת הצהריים שלי הספקתי לאכול רק ב-6 בערב. כמובן שבמקרה הזה מדובר במעסיק שדורש שאעבור על החוק של התעבורה לעניין זה.

למחרת בבוקר הודעתי למעסיק שלי שאינני מסוגל לנהוג. בגלל עומס העבודה מאתמול שלא איפשרה לי לנוח. אומנם סיימתי לעבוד בשעה 6 בערב אך לא הצלחתי לישון כי הלב שלי עדיין היה בלחץ של העבודה מאתמול.

המנהל טען שזה לא מעניין אותו, אנחנו לפני חגים, זו העבודה וכו".

אציין שמה שהמנהל דורש ממני הוא נגד החוק שמחייב לתת לפחות חצי שעה מנוחה לנהג משאית לאחר 6 או 4 שעות (אינני זוכר במדוייק).

האם יש לי עילה אמיתית לדרוש פיצוי מהמעסיק עקב פיטורים אלו?

אם קיימת עילה אז באיזה יכולה להיות גובה התביעה או יותר מדוייק גובה הפיצוי?

אני עובד שם חודש ואינני מתכוון לפיצויי פיטורים.

סירבתי לעבוד ללא הפסקה ופוטרתי. אני זכאי לפיצוי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/16
שלום,
הפורום נועד לתת מענה לשאלות כלליות ולכן לא ניתן במסגרתו לכמת תביעה ספציפית.
לשם כך עליך לפנות לייעוץ פרטני שיבחן את כלל הנסיבות.

בכל מקרה, לאור תקופת העבודה הקצרה הפיצוי שייפסק, ככל שייפסק, יהיה ככל הנראה לא גבוה. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת שנה טובה,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מועד הודעה מוקדמת

דורית 28/09/16
זומנתי לשימוע בתאריך 20.9.16 והודעתי למעסיק שאני מוותרת על השימוע ומקבלת את הפיטורין ולאחר מספר ימים קיבלתי מכתב שכותרתו " החלטה לאחר שימוע" ובו נמסר שהוחלט לסיים את עבודתי ואוכל לעבוד עד לסוף אוקטובר. ובהמשך אקבל גם מכתב פיטורים.
האם המכתב הזה יכול להחליף מכתב פיטורים לצורך תחילת מניין ימי ההודעה המוקדמת ? 

תודה 

מתי מתחילים לספור את ימי ההודעה המוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/16
דורית שלום,
ימי ההודעה המוקדמת נספרים מיום קבלת מכתב הפיטורים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת שנה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי חג

rh 27/09/16
שלום גבירתי, 
ידוע לי שהזכאות לדמי חג הוא בתנאי שעבד ביום שלפני החג וכן ביום שלאחריו אלא א"כ נעדר באחד מהימים בהסכמתו של המעסיק. 1. מהי ההגדרה של הסכמת המעסיק 2. האם יש נפקות בין עובד במשרה מלאה 43 שעות שבועיות או גם לעובד 35 שעות שבעויות. למשל עובד במשמרות של 6-8 שעות ביום שנעדר בערב החג מכיון שהוא יום מצומצם. כלומר העובד מוכן לעבוד בערב החג רק לא משבצים את כולם בערבי חגים האם גם זה נחשב להסכמת המעביד? 
בתודה כמובן.

מהי היעדרות בהסכמת המעסיק לצורך תשלום דמי חג?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/16
שלום,
היעדרות בהסכמת המעסיק כשמה היא - כל היעדרות שהמעסיק הסכים לה. לדוגמה: יום חופשה בהסכמת המעסיק; גשר בערב חג או יום לאחר החג; עבודה קבועה בימים שאינם רצופים; אי הצבה למשמרת וכו'.

אין הבדל במספר השעות שהעובד עובד.
כל עוד העובד משתכר על בסיס שעתי, השלים לפחות 3 חודשי עבודה לפני החג, ועבד יום לפני ויום אחרי או נעדר בהסכמת המעסיק, הוא יהיה זכאי לתשלום דמי חג.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת שנה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין ללא שימוע

דניאל 27/09/16
אני עובד בחברה 5 חודשים ופוטרתי ללא שימוע. האם זה תקין?

שימוע צריך לערוך לכל עובד בכל וותק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/16
דניאל שלום,
לא, זה לא תקין. המעסיק היה צריך לערוך לך שימוע. מאחר ולא עשה זאת, הפיטורים נעשו שלא כדין.
אתה יכול לתבוע בבית הדין לעבודה. לאור תקופת העבודה הלא ארוכה שלך, הפיצויים שיפסקו, במידה ויפסקו, יהיו ככ הנראה לא גבוהים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת שנה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על ותק רטרואקטיבית

מירי 27/09/16
אני עובדת כמה שנים ברשות עירונית. כעת הכירו לי בותק מהמגזר הציבורי של מספר שנים רב. אך נאמר לי גל לא אקבל תשלום רטרואקטיבית. האם יש עילה לתביעה?

הכרה בוותק מקנה תשלום רטרואקטיבי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/16
מירי שלום,
יש לבחון את הוראות ההסכם הקיבוצי החל עלייך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת שנה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים המידה והעובד יעזוב מרצונו

דוד דרורי 27/09/16
שלום, אני עובד מעל 10 שנים בחברה וקיבלתי החלטה לעזוב את מקום העבודה. הנני חתום על חוזה העסקה אישי, במרוצת השנים התעדכנו תנאי העסקה שלי מס פעמים. הנל יוצא במכתב המצהיר על שינוי תנאי העסקה, בשנת 2008 ביקשתי שיתווסף סעיף המציין שאהיה זכאי לפיצויי פיטורין במידה ואעזוב הנוסח הינו ״במידה והעובד יבחר לעזוב מרצונו יהיה זכאי לפיצויי פיטורין״ ( חתום ע״י סמנכ״ל תפעול) 
לאחר עיון בתיק האישי מתברר שבמכתב עדכון תנאי העסקה  משנת 2011 נכתב ״שינוי זה יכנס לתוקף ויבטל כל סיכום או התחייבות שניתנו בעבר״ ( חתום ע״י סמנכל אחר)
אין במכתב האחרון שום איזכור לגבי פיצויי פיטורין.

שאלתי,
האם הסעיף הנ״ל מבטל את ההתחייבות של פיצויי פיתורין או שהוא נכנס תחת הקטגוריה של הרעת תנאים?

ביטול סעיף המקנה פ"פ במקרה של התפטרות, הרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/16
דוד שלום,
הסעיף מבטל כל סיכום שהיה לפניו, כולל ההתחייבות לשלם פיצויי פיטורים במקרה של התפטרות.
מאחר ועברה תקופה ארוכה מעדכון תנאי ההעסקה משנת 2011 ללא כל אמירה מצידך בעניין הזה, אתה מוחזק כמי שהסכים לכל הכתוב בו בהתנהגותך ולכן לא מדובר בהרעת תנאים.

חשוב לציין שככל שהתפטרותך לא נעשתה בנסיבות שמזכות בפיצויים על פי חוק, אתה זכאי לכספים שנצברו לזכותך בקופת הביטוח לרבות חלק הפיצויים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת שנה טובה,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעה בתנאים

שלום 26/09/16
היי, 
במידה ואני יכול להוכיח הרעה בתנאים ממשית ואני מתפטר/מפוטר עקב איי הסכמה לתנאים החדשים אני יכול לקבל פיצויי פיטורים.
אבל מהה קורה במידה ואני חתום על סעיף 14 ושבו אני מקבל פיצויים גם במידה של התפטרות? 

הרעת תנאים מוחשית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
שלום רב,
ראשית הרעת התנאים חייבת להיות מחשית וממשית. לא כל הרעה נחשבת מוחשית. במקרה שמדובר הרעה מוחשית והיא כבר מתקיימת הלה למעשה עליך לתת למעסיק את האפשרות לתקן את העוולה ובכתב. רק במידה והוא לא עושה כן תוכל להתפטר בדין מפוטר. 
כמוכן במידה וחל עליך סעיף 14 - ככלל אתה יכול  להתפטר מכל סיבה אף שאינה מזכה בפיצוים ועדין להיות זכאי לפ"פ. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין ללא שימוע ופגיעה בשמי הטוב

גל 26/09/16
שלום אני רוצה לדעת פוטרתי בהליך מאוד מכוער ופגיעה בשמי הטוב נתחיל בזה שפוטרתי בשיחת טלפון בלי יכולת להתגונן נערך שימוע ללא כתיבה של השימוע כלל התברר לי שהמעסיק גרם ופגע בשמי הטוב בכל מיני אופנים וגם הצהיר בשימוע אחכ שלא מגיע לי פיצויים ובנוסף לא קיבלתי שום הודאה מוקדמת הכל קרה מהרגע להרגע האם יש עילה לתביעה על כל מה שציינתי תודה

פגיעה בשם ובמוניטין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
גל שלום אני מבינה שאת מאוד פגועה גם בעקבות פגיעה בשמך וגם בעקבות הליך שלטענתך היה מכוער. אבל כדי לבדוק באם קיימת עילה לתביעה - יש לבדוק  דברים לגופם - דהיינו כיצד נערך השימוע, מתי זומנת, מדוע פוטרת - מה הייתה הפגיעה בשמך - מה העשה הלכה למעשה. כי תחושה רעה כשלעצמה - אינה מהווה עילה לתביעה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי לידה לאישה מובטלת

קארין 26/09/16
שלום וברכה,

בע"ה אני צריכה ללדת בנובמבר הקרוב, הפסקתי לעבוד בדצמבר 2015, לא קיבלתי בתקופה זו דמי אבטלה. 
האם אני זכאית לדמי לידה?

אנא פני בבקשה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום

liron 26/09/16
שלום, רציתי לדעת מה הזכויות שלי במקרה של תאונת עבודה שאירעה תוך כדי. מה המשמעות מבחינת ימי מחלה (ומאיזה יום משלמים אותם במקרה הזה) , פיצויים וכמה זמן ימי מחלה צריך  על פי חוק בשביל תביעה של ביטוח לאומי.. תודה

תאונת עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16

לירון שלום אין תשלום דמח מחלה בעת תאונת עבודה. עליך להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה ואח"כ לנכות. מעבר לכך אני מציעה לך לפנות לפורום ביטוח לאומי 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים מעבודה עקב מצב בריאותי

שולמית בוסקילה 26/09/16
רקע רפואי- לפני כשנה וחצי התחלתי להרגיש כאבים ברגל שמאל, עברתי  ‏טיפולים פיזיוטרפיה זריקות וכדורים נגד כאב זה לא עזר לפני תשעה חודשים גילו לי  ‏סכרת נעורים סוג אחד אני עם זריקות אינסולין שלש פעמים ביום כולל מזריק לילה  ‏ ‏בברור  צילום גב סיטי גילוי לי בחוליה בריחה של 2.5 סנטימטר ומכאן זה משליך על כאבים ברגליים  ‏ובגב  ‏רופא תעסוקה טבע שאני יכולה לעבוד עבודה תחת לחץ של מכירות שזה אגב העבודה שלי בחמש שנים האחרונות המעסיק שלי  ‏דורש ממני לחזור ולעבוד  ‏בעבודה משרדית כמובן כל זאת בשכר מתחת למינימום  ‏כל זאת על מנת לא לפטר אותי ולא לשלם לי פיצויים מלאים  ‏אבקש את עזרתכם בלהבין את מצבי המשפטי תודה מראש

פיטורים מהעבודה עקב מצב בריאותי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
על מנת שתוכלי להתפטר בדין מפוטרת על רופא תעסוקתי לקבוע חד משמעית שאת אינך יכולה לעבוד בעבודתך לצמיתה. רק אז תוכלי להתפטר בדין  מפוטרת. כמובן כי באם המעסיק ימצא לך עבודה אחרת המתאימה למגבלותייך - תצטרכי לקבל זאת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 106

רוני 26/09/16
שלום רב אם נאבד לי טופס 106 האם יש חובה על המעסיק להעביר לי בשנית ? ואם
הוא לא מעוניין רק תמורת תשלום ? האם יש איזשהו חובה על המעסיק לשמור העתק של הטופס
? לכמה שנים אחורה ? 

קבלת טופס 106

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
אין כל בעיה להעביר לך בשנית ואני לא מבינה את הדרישה לתשלום . את הטופס עם כל החומר צ"ל לדעתי 7 שנים .  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בגלל מצב בריאותי

יעקב 26/09/16
מכתב התפטרות בשל מצב בריאות ברשותי מכתב מהרופא האם הוא מספיק

אישור רופא - התפטרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
רק אישור מרופא תעסוקתי קביל. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

אנונימי 26/09/16
שלום,

בחוזה עבודה שלי רשום שהמעסיק מפריש 5 % לתגמולים ו-5% לפיצויי
פיטורים

עוד נכתב כי תשלומי המעסיק לפיצויי פיטורים  יבואו במקום תשלום פיצויי פיטורים לעובד


 1.      האם האחוזים שמפרישים לי לפיצויי פיטורים חוקיים?

2.      האם כיוון שהמעסיק מפריש מראש כספים לפיצויי פיטורים אני יכולה פשוט
להתפטר (אחרי הודעה מוקדמת כמובן)  ואני
אקבל את אותו סכום כסף שהייתי מקבלת אם היו מפטרים אותי?
בנוסף אני עובדת מס' שנים בחברה ולאחרונה
בוצעה הרעת תנאים מוחשית בתנאי העסקתי.

האם זה יעזור לי במשהו (מבחינה כספית) אם
אתפטר בדין מפוטר/שיפטרו אותי?

תודה

פיצויי פיטורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16

ראשית על המעסיק להפריש 6% לפיצויים ויש לבדוק כי ההפרשה אכן נעשית ממשכורת קובעת ולא נמוכה יותר ממה שאת מקבלת. תשלומים אלה אכן יבואו  ע"ח פ"פ. לגבי הרעה מוחשית - יש לבדוק באם אכן ההרעה מוחשית, ומתי קרתה לראשונה  - ככל שעובר הזמן בעצם תתקבל הנחה שאת הסכמת לשינוי התנאים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר עבודה חודשי בצ'ק

יהודית אסרס 26/09/16
היי יש לי שאלה חשובה, אני חוזרת לעבודה מחופשת לידה והייתי רוצה לשנות את פרטי ההכנסה החודשית.
יש אפשרות לקבל את שכר העבודה שלי בצ'ק שלאלא למוטב בלבד?
שאלתי בעבודה אמרו לי שבלתי אפשרי וחברה אמרה שזה צריך להיות כן אפשרי.

אופן תשלום שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
עקרונית אין מניעה לתת המחאה רגילה, או מזומן או העברה בנקאית . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סגירת מקום העבודה עקב שיפוצים

איתי צרויה 26/09/16
קיבלתי הודעה מהמעסיק כי מקום עבודתי יסגר למשך כחודשיים לשיפוצים.במסגרת זו ניתן לנו מכתב על ניצול ימי חופשה וחל״ת.
עשיתי קצת מחקר וממנו הסקתי שהמעסיק אינו יכול לשלוח אותי לחל״ת כפוי(אחרי שנוצלו כל ימי החופש) והוא חייב לפטר אותי ולשלם פיצויים כדין או לחילופין לשלם את שכרי לפי היקף המשרה שלי.
המעסיק לא מעוניין לפטר והודיע כי לא ישלם את שכרי מאחר ואני עובד שעתי ללא כל איזכור לאחוז משרה בחוזה העסקה.
יש לציין כי בחוזה העסקה יש התייחסות בודדת בה העובד מתחייב להציב את עצמו ל2 בקרים בשבוע,ואין כל סעיף שבו קיימת התחייבות למשמרות מצד המעסיק.
השאלה שלי היא האם המעסיק פועל על פי דין או שאכן מגיע לי תשלום שכר ?(ובמידה וכן,איך שכר זה יוגדר?)

סגירת מקום העבודה בעקבות שיפוצים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
איתי שלום ראשית אציין כי הצדק עימך. חופשה כפויה ללא תשלום מהווה כפיטורים. במידה והמעסיק ישלם הוא צריך יהיה לשלם לך לפי שכר ממוצע שעבדת ב- 3 חודשים האחרונים או ממוצע שנתי לעבודתך. או לכל הפחות לפי התחייבות בהסכם של 2 ימים בשבוע - התחייבות זו היא הדדית. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

ליטל 26/09/16
שלום, ברצוני לשאול האם אחרי תאונת עבודה משלמים מחלה מהיום הראשון להיעדרות?

תשובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
לא. בתאונת עבודה אין זכאות לתשלום ימי מחלה אלא דמי פגיעה מביטוח לאומי . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעקב אחרי התכתבויות של עובדים

מיכאל 26/09/16
שלום. אני עובד בחברה בה כמאה עובדים ולנו קבוצת ווטסאפ פרטית בה מעבירים חוויות וחילופי דעות גם על המנהלים. המנהלים אם על ידי עובד או רוגלה כלשהי מקבלים ציטוטים מדויקים ומגיבים על הנאמר עליהם ישירות לעובדים ! . שתי קבוצות שניפתחו נאלצו להיסגר בדרישה אולטימטיבית של המנהל כאשר זה לא מצא חן בעיניו.הוא משתמש בניכתב כדי ללחוץ ואף לשלוח איומים מרומזים.  האם זה חוקי להכריח עובדים לסגור הקבוצה? האם לא ניתן לתבוע אותו על האזנת סתר? האם מנהל יכול להשתמש בעובדה כי הוא מושמץ (לדעתו) בקבוצה הפרטית לצורך שימוע ?

מעקב אחר התכתבויות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
אני לא מכירה דין שבו אפשר לכפות על עובדים שלא לנהל קבוצה פרטית . זוהי זכות לגיטמית של כל אחד ואחת. עם זאת הכפשות - כן ניתן למנוע גם ע"י תביעה של הוצאת דיבה. ושים ליבך - כי במידה ועובד משמיץ ומכפיש את מי שמפרנסו - אין כל מניעה לקרוא לו לשימוע לבירור. אף שזה נודע לו מצד ג'. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לפיצויים

אמה 25/09/16
ברצוני לעבוד כשכירה לאחר יציאתי לפנסיה. האם אהיה זכאית לפיצויים בתום שנה
לעבודתי, ומה הם זכויותיי.

זכאות לפיצויים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
עובדת שהתפטרה לאחר הגיעה לגיל פרישה חובה (67) תהיה זכאית לפיצויי פיטורים גם אם החלה עבודתה לאחר הגיל בו היא זכאית לפרוש (סע"ש 4450-01-12 ג'ון יפה נ' רז מטמון קשרי לקוחות בע"מ, דינים אזורי לעבודה 2014 (241) 188).

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן