פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

סעיף 14 – מה זה בדיוק

נועה 10/01/17
שלום רב,
אני לא מצליחה להבין מה אומר הסעיף.
אני לא בטוחה שחתמתי עליו - איך אבדוק זאת?
ומה זה אומר בכלל?
הודיעו לי על פיטורין. אני עובדת במקום כבר 5 שנים.
מה זה אומר עם חתמתי על הסעיף? ומה זה אומר אם לא?
מה עדיף??

סעיף 14

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
נועה שלום,
ככל שאת חתומה על הסעיף, את זכאית לקבל רק את הסכום שצבור לזכותך בחברת הביטוח (כולל חלק הפיצויים)
אם אינך חתומה, את זכאית לפיצויי פיטורים מלאים, כלומר - גם הסכום שנצבר לזכותך בחברת הביטוח בחלק הפיצויים וככל שהמעסיק צריך להשלים ל-100%, תהיי זכאית גם לסכום הזה.

בדקי בחוזה העבודה שלך אם את חתומה על הסעיף.
כמו כן, הסעיף חל רק במקרה שמדי חודש בחודשו בוצעו הפרשות מלאות (8.33%), אז בדקי בדו"חות של חברת הביטוח כמה הופרש לך מדי חודש לטובת פיצויים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

אני 10/01/17
שלום
עובד בחברה 4 שנים במישרה מלאה 5 ימים בשבוע 9 שעות ביום כולל הפסקה של חצי שעה.
בחודשיים שלושה האחרונים אני מקבל חופשה 0.91 במקום 0.83 שהיה עד כה.
הבנתי שעכשיו מוסיפים 2 ימי חופשה בשנה לכל העובדים.
אחרי 4 שניםשל עבודה אהיה זכאי רק ליום חופש אחד בחודש?

צבירת ימי חופשה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
שלום,
אכן, עובד בשנתו החמישית לעבודה זכאי ל-16 ימי חופשה (ברוטו). למי שעובד 5 ימים בשבוע מדובר ב-12 ימי חופשה נטו, כלומר, יום בחודש.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים כתוצאה מדיבור חצוף

חנה 10/01/17
שלום,

התחצפתי וצעקתי על המעסיק שלי אחרי 5 שנים שאני עובדת בחברה. וזאת עקב הרגשה של קיפוח משכורת כל השנים שעבדתי שם.
יש לציין שאני עובדת תותחית שלו וגם קיבלתי בונוס בסוף החודש.
בסוף השיחה שלנו הוא החליט לעשות לי שימוע.
האם הוא יכול לפטר אותי בגלל פעם אחת שהתפרצתי עליו ??? האם זו יכולה להיות עילה לפיטורים?

אודה לתשובה,
חנה

התחצפתי למעסיק, הוא יכול לפטר אותי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
חנה שלום,
המעסיק רשאי לפטר עובד מכל סיבה שהיא (שאינה נוגדת את החוק), בתנאי שהליך הפיטורים נעשה על פי החוק, כלומר, ניתן לך זימון לשימוע והשימוע נעשה על פי דין, ובסופו של יום תתקבל החלטה לפטרך, הפיטורים יהיו תקפים.

בשימוע את יכולה לטעון שאת עובדת תותחית והראייה שהעניק לך בונוס.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערבי חג

דדי 10/01/17
שלום:!
      אני עובד שעתי /יומי של חברה קבלנית 5 ימים בשבוע 8 שעות ליום.
      בערבי חג בחודש ספטמבר נתבקשתי ע"י מזמין העבודה לעבוד רק 4 שעות כולל ערב כיפור, שעות העבודה שלי 11:00 עד 19:00, ובערבי החג כולל כיפור עבדתי 10:00 עד 14:00

שאלתי האם המעסיק אמור לשלם לי רק על 4 שעות בערבי החג

עבודה בערבי חג

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
דדי שלום,
ערב חג הוא יום עבודה לכל דבר.
מאחר ואתה עובד שעתי, המעסיק אינו צריך לשלם יותר משעבדת בפועל.
ייתכן שבנוסף המעסיק זקף לזכותך חצי יום חופש.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין אחרי חדשיים

מיקי 10/01/17
האם המעסיק חייב לתת טופס 161 גם לעובד שפוטר אחרי חודשיים.

פוטרתי אחרי חודשיים, אני זכאי ל-161?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
מיקי שלום,
טופס 161 הוא טופס התחשבנות בין העובד לרשויות המס בכל הנוגע לפיצויי פיטורים. מאחר שאינך זכאי להם, נראה שהמעסיק לא צריך למסור לך את הטופס.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מצלמות גלויות בתא הנהג לאורך כל יום העבודה

אלון 10/01/17
שלום 

במשאית שבה אני עובד מותקנות מספר מצלמות. אחת מהן היא בקבינה ומשקיפה על הנהג. המצלמות אינן נסתרות ואני מודע להם. מדובר בחברה של חלוקת סחורה קמעונאית רגילה וכחלק מהעבודה אנו צריכים לאסוף מעטפות עם כסף מהחנויות. הכספת נמצאת בקבינה.
העניין הוא שבמקום שהמצלמה תצלם רק את איזור הכספת היא מצלמת גם את הנהג כל הזמן, ומה הוא עושה בכל רגע נתון.
האם הדבר חוקי? או שמא מדובר בפגיעה בפרטיות?

תודה

מותר למעסיק להתקין מצלמה ברכב?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
אלון שלום,
מאחר שהמצלמה גלויה נראה שלא מדובר בהפרת הפרטיות והמעסיק נוהג כשורה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזרת עובד שנה לאחר סיום עבודה אך טרם לקיחת פיצויי

ענבר 10/01/17
עובדת אשר סיימה לעבוד לפני כשנה, קיבלה את כל המגיע לה לפי חוק אולם טרם לקחה את פיצויי הפיטורין שלה, האם ניתן להחזירה לעבודה?

אוכל להחזיר עובדת לעבודה אחרי שנה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
ענבר שלום,
אין כל מניעה להחזיר לעבודה עובדת לאחר שנה שלא עבדה.
היא חוזרת כעובדת חדשה, עם וותק חדש והתנאים שאתן מסכמות ביניכן.

היא לא היתה חייבת למשוך את חלק הפיצויים שנמצאים בחברת הביטוח.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בהריו ן וזקוקה לעזרה דחופה

איילת 10/01/17
שלום רב, לפני כשלושה שבועות הבוס העביר אותי מקום חרף התנגדותי והפצרותיי שהמקום החדש הוא בעייתי מאוד. כעת אני יושבת במעיין מרחב פתוח שסביבי כולם מעשנים!! אציין כי הם לא מעשנים במשרד אלא יוצאים לעשן וחוזרים. אני בחודש חמישי להריון ומרגישה שאני יושבת בתוך מאפרה. אני גם לא יכולה לפתוח חלון כי המעשנים יושבים בדק בדיוק מחוץ לחלון שלי. ככה אני מוצאת את עצמי כל היום פותחת וסוגרת חלון כדי לנשום. אני בתחושת בחילה וכאב ראש כל היום וזה פוגע בי. 
האם אני יכולה לדרוש מהבוס לעבור מקום ולא, לא אגיע לעבודה עד שיימצא לי מקום חליפי?? 

אני בהריון ומעשנים סביבי בעבודה, מה עליי לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
איילת שלום,
אם לא תגיעי לעבודה הדבר יהווה הפרת משמעת שתוכל להביא לפיטורייך.

מציעה לפנות לרופא תעסוקתי שיקבע שהישיבה במקום מסכנת את בריאותך ובריאות עוברך.
המעסיק יצטרך לפעול בהתאם לאישור הרופא התעסוקתי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בשעה טובה, לידה קלה וידיים מלאות.
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זימנו אותי לשימוע ואמרו לי להגיע מחר

אמיר 10/01/17
שלום רב

ביום ראשון לא הרגשי טוב ונאלצתי להישאר בבית. היום אמרו לי להגיע לעבודה וכשהגעתי נאמר לי ללכת למשרדו של הסמנכ"ל, המתנתי כ-20 דקות ואז הפקידה נתנה לי מכתב שימוע למחר ואמרו לי להגיע מחר. 
במכתב השימוע נכתב  "אי עמידה בנהלי עבודה מקצועיים בסיסיים". אציין שאין שום נהלי עבודה, לא בכתב ולא בע"פ.

האם המעסיק חייב לשלם לי על היום שזימן אותי להגיע (לעניות דעתי מדובר בטרטור והשפלה) לעבודה? ורק בשביל לקבל מכתב שימוע וללכת הביתה? והאם גם על יום השימוע עצמו הוא יהיה חייב לשלם?
מה ניתן לעשות נגד מעסיק שמשקר בהזמנה לשימוע?
אני עובד שם 4 חודשים וזה מרגיש לי כפגיעה אישית בשמי, אולי אפילו סוג של הוצאת דיבה.

תודה מראש לעונים


זומנתי לשימוע שקרי, מה עליי לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
אמיר שלום,
ראשית, המעסיק צריך לשלם לך עבור הימים האלה.

שנית, בדיוק לשם כך השימוע נועד. אם לדעתך מדובר במעסיק שמשקר, טען את טענותיך בעניין במהלך השימוע.
אם בכל זאת תתקבל החלטה לפטר אותך, ייתכן ותהיה לך עילת תביעה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת שימוע וזכויות מפוטר

מוריה 10/01/17
שלום,
מה הן הזכויות של עובד שפוטר? מה עליו לקבל מהמעסיק? שמעתי שכדאי לבקש מהמעסיק טופס 161 האם נכון? 
שאלה נוספת- האם חלה על מעסיק פרטי חובת שימוע במקרה של פיטורי צמצום ושהעובדת היחידה הנוספת היא אישה שחוזרת מחופשת לידה?

פוטרתי, מה זכויותיי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
מוריה שלום,
על המעסיק לערוך לעובד גמר חשבון שכולל משכורת אחרונה, פדיון חופשה (אם נותרו ימי חופשה צבורים) ודמי הבראה (אם לא שולם לו).
בנוסף, אם העובד לא חתום על סעיף 14, הוא זכאי לפיצויי פיטורים מלאים המורכבים מהסכום שצבור לזכותו בחברת הביטוח ואת היתרה על המעסיק לשלם.

כמו כן, על המעסיק לתת מספר טפסים:
1. מכתב פיטורים
2. 161 - טופס התחשבנות של העובד מול רשויות המס
3. טופס אישור שחרור כספים - טופס שמיועד לחברת הביטוח, שבו המעסיק מאשר להעביר לעובד את הכספים שצבורים בחברה.
4. אישור על תקופת העסקה - מכתב בו נכתב מאיזה תאריך עד איזה תאריך עבד העובד.

לשאלתך השניה, כן, המעסיק מחוייב בעריכת שימוע גם במקרה שציינת, שכן, ייתכן שהעובד ישכנע את המעסיק שלא לצמצם את מצבת העובדים או לתת לו תפקיד אחר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה

אילנה 10/01/17
שלום יש לי שאלה אני בהריון בחודש 7+ והחוזה שלי נגמר בעוד כמה ימים רציתי
לדעת האם מגיע לי דמי אבטלה? נישאר עוד חודשיים עד בלידה ב"ה ועבדתי 10 חודשים ב
18חודשים אחרונים.אני רוצה גם לדעת האם יש זמן של 90 ימים לקבל את בכסף? כי אם כן
אני לא אוכל לקבל כי אני אמורה לקבל דמי לידה...(ככה אמרו לי שאי אפשר לקבל גם
וגם)ואם אני לא משתמשת בכל הימים של האבטלה שמגיע לי כי אז יש את הדמי ללידה אני
יכולה להשתמש בהם לאחר הלידה? ואיך מחשבים את הדמי לידה לפי הדמי אבטלה שאני אקבל
אם אני אקבל לפני הלידה או לפני 3 חודשים אחרונים של העבודה שלי? תודה
רבה

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/01/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

חיים 10/01/17
אני עובד שכיר ניצלתי את 90 ימי המחלה שקיבלתי מרופא תעסוקתי עקב מחלה.
לאחר מכן קיבלתי ממנו עוד 150 ימי מחלה.המעסיק לא מוכן לשלם לי יותר. מה עלי לעשות
כדי להתפרנס בתקופה זו ?

אין לי צבירה ואני עדיין במחלה, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/01/17
חיים שלום,
המעסיק לא מחוייב לשלם לך מעבר ל-90 הימים.
נסה לפנות בתביעה לביטוח לאומי.

למידע נוסף בעניין פנה לפורום ביטוח לאומי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת בריאות איתנה

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין – שינוי במשכורת

מור 10/01/17
שלום,
רציתי לשאול - עובד שמפוטר לאחר שנה וחצי בערך, כשבמשך שנה וחודש הוא עבד במשכורת x ובמשך יתר התקופה עבד במשכורת נמוכה יותר (בעקבות הפחתה בשעות העבודה שיזם העובד), כיצד יחושבו פיצויי הפיטורין? חלקיות המשרה בתלוש לא השתנתה במשך הזמן - 100% משרה. 

חישוב פיצויים לעובד ששכרו הופחת

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/01/17
מור שלום,
יש לפצל את תקופת עבודתו לפי שכרו.
לגבי התקופה שלפני ההפחתה חישוב הפיצויים יעשה לפי השכר ערב ההפחתה.
לגבי יתרת התקופה חישוב הפיצויים ייעשה לפי השכר האחרון.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה

שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה 4 משמרות שבת רצופות בחודש

דורון 10/01/17
מבקש לדעת לפי איזו תקנה, אם בכלל , חל איסור להעסקת עובד בשבת רביעית
רצופה .

מותר לעבוד 4 שבתות רצוף?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/01/17
דורון שלום,

העסקת עובד בשבת דורשת היתר ממשרד התמ"ת, בו נקבעים תנאי העבודה, חופשות וכו'.
בקש מהמעסיק את ההיתר על מנת לדעת האם חל עליך איסור לעבוד 4 שבתות רצוף, שכן, המעסיק כפוף לאמור בהיתר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה למקום עבודה אחרי התפטרות

נתנאל 10/01/17
שלום רב, אם עזבתי מקום עבודה לפני 4 חודשים, משכתי את הפיצויים לפני
חודשיים ונפתחה משרה חדשה בחברה שאני מעוניין להתקבל אליה וגם המעסיק מעוניין לאחר
כמה זמן אוכל להתקבל למשרה החדשה? ואם ברצוני לחזור למשרה הישנה כמה עלי להמתין?  

אוכל לחזור למקום עבודתי לאחר התפטרות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/01/17
נתנאל שלום,
ראשית, אם מדובר באותו מקום עבודה אין הבדל אם זו תפקיד אחר או התפקיד שמילאת בעבר.

שנית, אם לא נקבע אחרת בהסכם קיבוצי או אישי, החוק לא קובע תקופת צינון וכעיקרון אתה יכול לחזור מיד לעבודתך.
אבל מאחר ומשכת את פיצויי הפיטורים, רשויות המס יכולות לטעון שהתפטרותך היתה פקטיבית ונעשתה רק בשביל לקבל את פיצויי הפיטורים בפטור ממס וייתכן שתידרש לשלם את המס.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בדיקות הריון זכויות

מאור 10/01/17
שלום
רציתי לדעת מהן הזכויות שלי כאשר אישתי בהריון?
אילו בדיקות יחשבו על ימי המחלה שלי?

אשתי בהריון, מהן זכויותיי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/01/17
מאור שלום,
אם הבנתי נכון, אתה רוצה לדעת לאיזה בדיקות שאשתך עוברת במהלך ההיריון תוכל להתלוות.

אם כך, החוק לא מונה בדיקות מסויימות אליהן תוכל ללכת עם אשתך אלא החוק מונה מצבים בהם העובד יכול ללכת לבדיקות עם אשתו ההרה ולזקוף את ההיעדרות על חשבון ימי מחלתו.

לגבי מספר ימי ההיעדרות - אתה יכול לזקוף עד 7 ימי היעדרות בשנה על חשבון ימי מחלתך הצבורים עקב הריון או לידה.


הנסיבות שמזכות הן:
1. ליווי בת הזוג לבדיקות או טיפולים הקשורים להריון, שכרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר.
2. ליווי בת הזוג לבדיקות או טיפולים הקשורים להריון, גם
אם לא כרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר, בנסיבות שבהן בת הזוג תלויה
בעזרת הזולת בביצוע בדיקות או טיפולים אלו (למשל, כאשר לאישה יש נכות
המצריכה סיוע מהזולת).
3. במקרה של הפלה - ליווי למשך עד 24 שעות מתום ביצועה.
4. נוכחות בלידה, כאשר "לידה" נחשבת מתחילת הופעתם של צירי לידה ועד 24 שעות מתום הלידה.
5. היעדרות בימים הרביעי והחמישי לאחר הלידה, בתנאי שהעובד שהה בחופשה 3 ימים לאחר הלידה (לפרטים נוספים, ראו היעדרות מעבודה עקב לידה של בת הזוג).

בשעה טובה, לידה קלה וידיים מלאות.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כיצד משולמת תקופת חלף הודעה מוקדמת

רינה 10/01/17
שלום
כיצד משולמת תקופת חלף הודעה מוקדמת האם ישנו תלוש משכורת על תקופה זאת? האם עבור תשלום זה משולם מס הכנסה וביטוח לאומי?

כיצד מתבצע תשלום חלף ההודעה המוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/01/17
רינה שלום,
השאלה נוגעת לביצוע התשלום בפועל, דבר שהוא תחום עיסוקו של חשב שכר ולא של עו"ד העוסק בדיני עבודה, לכן יכול ותשובתי תהיה חסרה.

תשלום חלף ההודעה המוקדמת מתבצע במועד בו מתבצע גמר החשבון והוא ניתן כנגד תלוש שכר.

ככל שמדובר בחלף הודעה מוקדמת על פי חוק, הוא פטור מתשלום ביטוח לאומי.

באשר לתשלום מס הכנסה, הפני את השאלה לפורום הרלוונטי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תנאים פיזיים

אילנ 10/01/17
שלום. אני עובדת במקום שהוא קומת גלריה ללא חלונות ובאופן ספייס. השטח הוא כ 4 על 4 מ"ר. לאחרונה הוסיפו עוד אדם לשטח זה. כעת אנו 7 אנשים בשטח זה. שאלתי, מה המדיניות לדחוס אנשים בשטח? יש קרינה ממחשבים ומסלולר. בנושא בריאותי אין אוורור. ויש רעש. מה עושים?

הוסיפו עובד נוסף לחלל המשותף, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/01/17
אילנה שלום,
לא ידוע לי על "מדיניות לדחוס אנשים בשטח".
העובדים שנמצאים בחלל המשותף יכולים לנסות להתנגד להעברת עובד נוסף מחשש שהדבר ייפגע בסביבת העבודה הקיימת.
אם זה לא ייתפוס, נראה כי המוצא היחיד הוא לטעון להרעה מוחשית בתנאי העבודה אך הסעד היחיד שניתן במקרה כזה הוא התפטרות בדין מפוטר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי אבל

שאדי ח'טיב 10/01/17
שלום,
אני עובד מוסלמי במגזר הפרטי סבתא שלי נפטרה ביום ראשון והלוויה הייתה ביום שני וישבנו שני שלישי ורביעי חוץ מיום הפטירה.
כמובן שאני עובד יותר משלושה חודשים אצלו והודעתי לו טלפונית על המקרה.
המעסיק לא שילם לי את ימי האבל ?
מה אומר החוק לגבי עובדים מוסלמים? אם אפשר ציטוט מהחוק.
זכור לי שלמוסלמים מגיע שבעה לקירבה ראשונה ושלושה לקירבה שנייה חוץ מיום הפטירה? עד כמה זה נכון? אם אפשר ציטוט מהחוק.
ומה דין/עונש למעסיק שלא מקיים הוראות חוק זה?
תודה רבה


ימי אבל לעובד מוסלמי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/01/17
שאדי שלום,
למיטב ידיעתי, רק במגזר הציבורי זכאי עובד להיעדר מעבודתו מיום פטירת קרוב המשפחה שאינו מדרגה ראשונה עד יום קבורתו ועוד שלושה ימים החל ביום הקבורה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוספת שעת עבודה שלא בהסכמתי

אמאנה 09/01/17
שלום אני עובדת במוקד שירות 7 שנים כבר. לפני 5 ימים ילדתי וחזרתי למקום עבודתי עובדת המשרת אם שהיא עד שעה 14:00 לפי שסיכמנו ביני לבין המעביד.
בגלל הלחצים בעבודה כל הזמן בקשו ממני הממונים להוסיף שעה שזה עד 15:00 לרב הסכמתי בגלל השייכות למקום העבודה.
עכשיו ומלפני כ 3 חודשים בערך התחילו לתת לי משמרות שהן עד 15:00 כיביכול אני עשיתי להם טובה והוספתי שעה עכשיו הם מכריחים אותי להוסיף אותה כי זה בסידור המקורי.
דיברתי עם המנהלת הישירה וטענה שלפי חוק אם עבדתי ב 3 חודשים אחרונים עד 15:00 זאת אומרת שאני כן יכולה לעבוד והם יכולים להעסיק אותה עד 15:00 למרות שהאילוצים שלי הקבועים הם עד 14:00 אודה לעזרתכם

עבודה שעה נוספת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17
לצערי אין לי תשובה חד משמעית - והמקרה צריך יהיה להבחן לגופו. השאלה היא האם העבודה עד 1500 הייתה רצופה בכל יום , איפה רשום שהיא קבועה או זמנית? יש לבחון זאת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לטיול שחובה להשתתף בו?

אריאל 09/01/17
שלום רב.
האם המעסיק רשאי לחייב אותי להשתתף ביום טיול עליו אני צריכה לשלם מכספי שלי?

תשלום עבור טיול מכספי העובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17
לא. מעסיק לא יכול לחייב את העובד להשתתף בטיול, במיוחד כאשר על העובד חלה חובת תשלום. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תמורת הודעה מוקדמת

ליאור 09/01/17
פיטרו אותי לפני חודשיים, בהודעת הפיטורים רשום שב9.12 ישלמו לי 16 ימי הודעה מוקדמת וב9.1 עוד 6 ימים.
ב9.12 באמת קיבלתי תשלום, אבל קיבלתי רק 1867.64 על 16 ימי הודעה מוקדמת, האם יש סיבה והאם זה תקין? (עבדתי במשרה של 7 שעות משמרת)
החודש לעומת זאת, לא קיבלתי כלל שכר על ימי הודעה מוקדמת וידוע לי שעובדים קיבלו את שכרם ב9 לחודש כהרגלם.
מה עלי לעשות, האם זה תקין, מה צריך לבדוק ואיך הם עושים חישובים כאלה?

חישוב תמורת ימי הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17

ליאור בוקר טוב, ראשית יש לבדוק כמה ימי הודעה מוקדמת מגיעים לך . ואז לבדוק את שווי תקופת ההודעה המוקדמת. כאשר שווי יום הודעה מוקדמת שווה ליום שכר. אתה יכול לבדוק את החישוב בעצמך או לפנות לעוה"ד בתחום דינ העבודה או מנהל חשבונות...
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לימוד שפה

עמיר 09/01/17
המעסיק אצלו אני עובד משרה חלקית - מסכים לממן לי כהלוואה קורס צרפתית ואז אחרי שאדע צרפתית היטב, יוסיף לי שעות למשרה מלאה.  ואשלם לו החזר על הקורס ממשכורתי המלאה. האם תקין להתנות זאת? האם הוא חייב לשלם לי שכר עבודה על השעות שאני לומד או שזה על חשבון זמני הפרטי כשאני מביע הסכמתי ללמוד בשביל לקבל משרה מלאה עתידית?

החזר הלוואה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17

לא ברור האם הקורס נדרש ע"י המעסיק או שאתה מעונין ללמוד באופן פרטי. אם הקורס נדרש ע"י המעסיק - הוא צריך לממן לך את הקורס. אם לאו - אז מדובר על הלוואה רגילה שאותה אתם יכולים לקבוע ביחד ירד משכרך בהתאם לחוק הגנת השכר  ללא כל קשר לעבודה נוספת 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום

אביר 09/01/17
נרשמתי לחברת כח אדם להשגחת בחינות. זומנתי למפגש הדרכה הבטיחו עליו תשלום יחד עם התלושים על ההשגחה.  לא שובצתי כי הייתי פנויה רק בחלק מהמועדים שהם קוו. האם חייבים לשלם על שעות הדרכה?

תשלום עבור ימי הדרכה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17

ראישת באם הם הבטיחו אז בהחלט כן. 
שניץ, יש לשלם על כל תקופת הכשרה או עבודה בנסיון או השתלמויות אף אם לא התקבלת לעבודה . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה

רוני 08/01/17
שלום
אני לקראת לידה, שכירה במקום עבודה כ-8 חודשים.
האם מותר לי להאריך את חופשת הלידה שלי ללא תשלום ולאורך כמה זמן? (אני צופה התנגדות חריפה מצד הבוס שלי אז האם מהווה בעיה?).
דבר נוסף, במידה ומקום העבודה יסכימו שאאריך לתקופה קצובה האם אוכל לחזור ולאיזו תקופה מובטח שאשאר מבלי שיאלצו אותי לעזוב את מקום העבודה?

תודה רבה על המענה.

חופשת לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17
 אורכה של החל"ת שהעובדת רשאית לקחת הוא רבע מתקופת עבודתה אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה, ולא יותר משנה מיום הלידה
כמו כן, אם עובד/ת שיצא/ה לחל"ת, חזר/ה לעבודה או הביע/ה את רצונו/ה לחזור לעבודה לפני תום התקופה, אסור למעסיק לדחות את חזרתו/ה לעבודה ביותר מ-4 שבועות מיום  שהתייצב/ה לעבודה או שהביע/ה את רצונו/ה לחזור לעבודה.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן