פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
סעיף 14 – מה זה בדיוק
אני לא מצליחה להבין מה אומר הסעיף.
אני לא בטוחה שחתמתי עליו - איך אבדוק זאת?
ומה זה אומר בכלל?
הודיעו לי על פיטורין. אני עובדת במקום כבר 5 שנים.
מה זה אומר עם חתמתי על הסעיף? ומה זה אומר אם לא?
מה עדיף??
סעיף 14
ככל שאת חתומה על הסעיף, את זכאית לקבל רק את הסכום שצבור לזכותך בחברת הביטוח (כולל חלק הפיצויים)
אם אינך חתומה, את זכאית לפיצויי פיטורים מלאים, כלומר - גם הסכום שנצבר לזכותך בחברת הביטוח בחלק הפיצויים וככל שהמעסיק צריך להשלים ל-100%, תהיי זכאית גם לסכום הזה.
בדקי בחוזה העבודה שלך אם את חתומה על הסעיף.
כמו כן, הסעיף חל רק במקרה שמדי חודש בחודשו בוצעו הפרשות מלאות (8.33%), אז בדקי בדו"חות של חברת הביטוח כמה הופרש לך מדי חודש לטובת פיצויים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
עובד בחברה 4 שנים במישרה מלאה 5 ימים בשבוע 9 שעות ביום כולל הפסקה של חצי שעה.
בחודשיים שלושה האחרונים אני מקבל חופשה 0.91 במקום 0.83 שהיה עד כה.
הבנתי שעכשיו מוסיפים 2 ימי חופשה בשנה לכל העובדים.
אחרי 4 שניםשל עבודה אהיה זכאי רק ליום חופש אחד בחודש?
צבירת ימי חופשה
אכן, עובד בשנתו החמישית לעבודה זכאי ל-16 ימי חופשה (ברוטו). למי שעובד 5 ימים בשבוע מדובר ב-12 ימי חופשה נטו, כלומר, יום בחודש.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים כתוצאה מדיבור חצוף
התחצפתי וצעקתי על המעסיק שלי אחרי 5 שנים שאני עובדת בחברה. וזאת עקב הרגשה של קיפוח משכורת כל השנים שעבדתי שם.
יש לציין שאני עובדת תותחית שלו וגם קיבלתי בונוס בסוף החודש.
בסוף השיחה שלנו הוא החליט לעשות לי שימוע.
האם הוא יכול לפטר אותי בגלל פעם אחת שהתפרצתי עליו ??? האם זו יכולה להיות עילה לפיטורים?
אודה לתשובה,
חנה
התחצפתי למעסיק, הוא יכול לפטר אותי?
המעסיק רשאי לפטר עובד מכל סיבה שהיא (שאינה נוגדת את החוק), בתנאי שהליך הפיטורים נעשה על פי החוק, כלומר, ניתן לך זימון לשימוע והשימוע נעשה על פי דין, ובסופו של יום תתקבל החלטה לפטרך, הפיטורים יהיו תקפים.
בשימוע את יכולה לטעון שאת עובדת תותחית והראייה שהעניק לך בונוס.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערבי חג
אני עובד שעתי /יומי של חברה קבלנית 5 ימים בשבוע 8 שעות ליום.
בערבי חג בחודש ספטמבר נתבקשתי ע"י מזמין העבודה לעבוד רק 4 שעות כולל ערב כיפור, שעות העבודה שלי 11:00 עד 19:00, ובערבי החג כולל כיפור עבדתי 10:00 עד 14:00
שאלתי האם המעסיק אמור לשלם לי רק על 4 שעות בערבי החג
עבודה בערבי חג
ערב חג הוא יום עבודה לכל דבר.
מאחר ואתה עובד שעתי, המעסיק אינו צריך לשלם יותר משעבדת בפועל.
ייתכן שבנוסף המעסיק זקף לזכותך חצי יום חופש.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין אחרי חדשיים
פוטרתי אחרי חודשיים, אני זכאי ל-161?
טופס 161 הוא טופס התחשבנות בין העובד לרשויות המס בכל הנוגע לפיצויי פיטורים. מאחר שאינך זכאי להם, נראה שהמעסיק לא צריך למסור לך את הטופס.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מצלמות גלויות בתא הנהג לאורך כל יום העבודה
במשאית שבה אני עובד מותקנות מספר מצלמות. אחת מהן היא בקבינה ומשקיפה על הנהג. המצלמות אינן נסתרות ואני מודע להם. מדובר בחברה של חלוקת סחורה קמעונאית רגילה וכחלק מהעבודה אנו צריכים לאסוף מעטפות עם כסף מהחנויות. הכספת נמצאת בקבינה.
העניין הוא שבמקום שהמצלמה תצלם רק את איזור הכספת היא מצלמת גם את הנהג כל הזמן, ומה הוא עושה בכל רגע נתון.
האם הדבר חוקי? או שמא מדובר בפגיעה בפרטיות?
תודה
מותר למעסיק להתקין מצלמה ברכב?
מאחר שהמצלמה גלויה נראה שלא מדובר בהפרת הפרטיות והמעסיק נוהג כשורה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזרת עובד שנה לאחר סיום עבודה אך טרם לקיחת פיצויי
אוכל להחזיר עובדת לעבודה אחרי שנה?
אין כל מניעה להחזיר לעבודה עובדת לאחר שנה שלא עבדה.
היא חוזרת כעובדת חדשה, עם וותק חדש והתנאים שאתן מסכמות ביניכן.
היא לא היתה חייבת למשוך את חלק הפיצויים שנמצאים בחברת הביטוח.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהריו ן וזקוקה לעזרה דחופה
האם אני יכולה לדרוש מהבוס לעבור מקום ולא, לא אגיע לעבודה עד שיימצא לי מקום חליפי??
אני בהריון ומעשנים סביבי בעבודה, מה עליי לעשות?
אם לא תגיעי לעבודה הדבר יהווה הפרת משמעת שתוכל להביא לפיטורייך.
מציעה לפנות לרופא תעסוקתי שיקבע שהישיבה במקום מסכנת את בריאותך ובריאות עוברך.
המעסיק יצטרך לפעול בהתאם לאישור הרופא התעסוקתי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בשעה טובה, לידה קלה וידיים מלאות.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זימנו אותי לשימוע ואמרו לי להגיע מחר
ביום ראשון לא הרגשי טוב ונאלצתי להישאר בבית. היום אמרו לי להגיע לעבודה וכשהגעתי נאמר לי ללכת למשרדו של הסמנכ"ל, המתנתי כ-20 דקות ואז הפקידה נתנה לי מכתב שימוע למחר ואמרו לי להגיע מחר.
במכתב השימוע נכתב "אי עמידה בנהלי עבודה מקצועיים בסיסיים". אציין שאין שום נהלי עבודה, לא בכתב ולא בע"פ.
האם המעסיק חייב לשלם לי על היום שזימן אותי להגיע (לעניות דעתי מדובר בטרטור והשפלה) לעבודה? ורק בשביל לקבל מכתב שימוע וללכת הביתה? והאם גם על יום השימוע עצמו הוא יהיה חייב לשלם?
מה ניתן לעשות נגד מעסיק שמשקר בהזמנה לשימוע?
אני עובד שם 4 חודשים וזה מרגיש לי כפגיעה אישית בשמי, אולי אפילו סוג של הוצאת דיבה.
תודה מראש לעונים
זומנתי לשימוע שקרי, מה עליי לעשות?
ראשית, המעסיק צריך לשלם לך עבור הימים האלה.
שנית, בדיוק לשם כך השימוע נועד. אם לדעתך מדובר במעסיק שמשקר, טען את טענותיך בעניין במהלך השימוע.
אם בכל זאת תתקבל החלטה לפטר אותך, ייתכן ותהיה לך עילת תביעה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת שימוע וזכויות מפוטר
מה הן הזכויות של עובד שפוטר? מה עליו לקבל מהמעסיק? שמעתי שכדאי לבקש מהמעסיק טופס 161 האם נכון?
שאלה נוספת- האם חלה על מעסיק פרטי חובת שימוע במקרה של פיטורי צמצום ושהעובדת היחידה הנוספת היא אישה שחוזרת מחופשת לידה?
פוטרתי, מה זכויותיי?
על המעסיק לערוך לעובד גמר חשבון שכולל משכורת אחרונה, פדיון חופשה (אם נותרו ימי חופשה צבורים) ודמי הבראה (אם לא שולם לו).
בנוסף, אם העובד לא חתום על סעיף 14, הוא זכאי לפיצויי פיטורים מלאים המורכבים מהסכום שצבור לזכותו בחברת הביטוח ואת היתרה על המעסיק לשלם.
כמו כן, על המעסיק לתת מספר טפסים:
1. מכתב פיטורים
2. 161 - טופס התחשבנות של העובד מול רשויות המס
3. טופס אישור שחרור כספים - טופס שמיועד לחברת הביטוח, שבו המעסיק מאשר להעביר לעובד את הכספים שצבורים בחברה.
4. אישור על תקופת העסקה - מכתב בו נכתב מאיזה תאריך עד איזה תאריך עבד העובד.
לשאלתך השניה, כן, המעסיק מחוייב בעריכת שימוע גם במקרה שציינת, שכן, ייתכן שהעובד ישכנע את המעסיק שלא לצמצם את מצבת העובדים או לתת לו תפקיד אחר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה
לדעת האם מגיע לי דמי אבטלה? נישאר עוד חודשיים עד בלידה ב"ה ועבדתי 10 חודשים ב
18חודשים אחרונים.אני רוצה גם לדעת האם יש זמן של 90 ימים לקבל את בכסף? כי אם כן
אני לא אוכל לקבל כי אני אמורה לקבל דמי לידה...(ככה אמרו לי שאי אפשר לקבל גם
וגם)ואם אני לא משתמשת בכל הימים של האבטלה שמגיע לי כי אז יש את הדמי ללידה אני
יכולה להשתמש בהם לאחר הלידה? ואיך מחשבים את הדמי לידה לפי הדמי אבטלה שאני אקבל
אם אני אקבל לפני הלידה או לפני 3 חודשים אחרונים של העבודה שלי? תודה
רבה
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
לאחר מכן קיבלתי ממנו עוד 150 ימי מחלה.המעסיק לא מוכן לשלם לי יותר. מה עלי לעשות
כדי להתפרנס בתקופה זו ?
אין לי צבירה ואני עדיין במחלה, מה עושים?
המעסיק לא מחוייב לשלם לך מעבר ל-90 הימים.
נסה לפנות בתביעה לביטוח לאומי.
למידע נוסף בעניין פנה לפורום ביטוח לאומי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין – שינוי במשכורת
רציתי לשאול - עובד שמפוטר לאחר שנה וחצי בערך, כשבמשך שנה וחודש הוא עבד במשכורת x ובמשך יתר התקופה עבד במשכורת נמוכה יותר (בעקבות הפחתה בשעות העבודה שיזם העובד), כיצד יחושבו פיצויי הפיטורין? חלקיות המשרה בתלוש לא השתנתה במשך הזמן - 100% משרה.
חישוב פיצויים לעובד ששכרו הופחת
יש לפצל את תקופת עבודתו לפי שכרו.
לגבי התקופה שלפני ההפחתה חישוב הפיצויים יעשה לפי השכר ערב ההפחתה.
לגבי יתרת התקופה חישוב הפיצויים ייעשה לפי השכר האחרון.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה 4 משמרות שבת רצופות בחודש
רצופה .
מותר לעבוד 4 שבתות רצוף?
העסקת עובד בשבת דורשת היתר ממשרד התמ"ת, בו נקבעים תנאי העבודה, חופשות וכו'.
בקש מהמעסיק את ההיתר על מנת לדעת האם חל עליך איסור לעבוד 4 שבתות רצוף, שכן, המעסיק כפוף לאמור בהיתר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה למקום עבודה אחרי התפטרות
חודשיים ונפתחה משרה חדשה בחברה שאני מעוניין להתקבל אליה וגם המעסיק מעוניין לאחר
כמה זמן אוכל להתקבל למשרה החדשה? ואם ברצוני לחזור למשרה הישנה כמה עלי להמתין?
אוכל לחזור למקום עבודתי לאחר התפטרות?
ראשית, אם מדובר באותו מקום עבודה אין הבדל אם זו תפקיד אחר או התפקיד שמילאת בעבר.
שנית, אם לא נקבע אחרת בהסכם קיבוצי או אישי, החוק לא קובע תקופת צינון וכעיקרון אתה יכול לחזור מיד לעבודתך.
אבל מאחר ומשכת את פיצויי הפיטורים, רשויות המס יכולות לטעון שהתפטרותך היתה פקטיבית ונעשתה רק בשביל לקבל את פיצויי הפיטורים בפטור ממס וייתכן שתידרש לשלם את המס.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיקות הריון זכויות
רציתי לדעת מהן הזכויות שלי כאשר אישתי בהריון?
אילו בדיקות יחשבו על ימי המחלה שלי?
אשתי בהריון, מהן זכויותיי?
אם הבנתי נכון, אתה רוצה לדעת לאיזה בדיקות שאשתך עוברת במהלך ההיריון תוכל להתלוות.
אם כך, החוק לא מונה בדיקות מסויימות אליהן תוכל ללכת עם אשתך אלא החוק מונה מצבים בהם העובד יכול ללכת לבדיקות עם אשתו ההרה ולזקוף את ההיעדרות על חשבון ימי מחלתו.
לגבי מספר ימי ההיעדרות - אתה יכול לזקוף עד 7 ימי היעדרות בשנה על חשבון ימי מחלתך הצבורים עקב הריון או לידה.
הנסיבות שמזכות הן:
1. ליווי בת הזוג לבדיקות או טיפולים הקשורים להריון, שכרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר.
2. ליווי בת הזוג לבדיקות או טיפולים הקשורים להריון, גם
אם לא כרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר, בנסיבות שבהן בת הזוג תלויה
בעזרת הזולת בביצוע בדיקות או טיפולים אלו (למשל, כאשר לאישה יש נכות
המצריכה סיוע מהזולת).
3. במקרה של הפלה - ליווי למשך עד 24 שעות מתום ביצועה.
4. נוכחות בלידה, כאשר "לידה" נחשבת מתחילת הופעתם של צירי לידה ועד 24 שעות מתום הלידה.
5. היעדרות בימים הרביעי והחמישי לאחר הלידה, בתנאי שהעובד שהה בחופשה 3 ימים לאחר הלידה (לפרטים נוספים, ראו היעדרות מעבודה עקב לידה של בת הזוג).
בשעה טובה, לידה קלה וידיים מלאות.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כיצד משולמת תקופת חלף הודעה מוקדמת
כיצד משולמת תקופת חלף הודעה מוקדמת האם ישנו תלוש משכורת על תקופה זאת? האם עבור תשלום זה משולם מס הכנסה וביטוח לאומי?
כיצד מתבצע תשלום חלף ההודעה המוקדמת?
השאלה נוגעת לביצוע התשלום בפועל, דבר שהוא תחום עיסוקו של חשב שכר ולא של עו"ד העוסק בדיני עבודה, לכן יכול ותשובתי תהיה חסרה.
תשלום חלף ההודעה המוקדמת מתבצע במועד בו מתבצע גמר החשבון והוא ניתן כנגד תלוש שכר.
ככל שמדובר בחלף הודעה מוקדמת על פי חוק, הוא פטור מתשלום ביטוח לאומי.
באשר לתשלום מס הכנסה, הפני את השאלה לפורום הרלוונטי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תנאים פיזיים
הוסיפו עובד נוסף לחלל המשותף, מה עושים?
לא ידוע לי על "מדיניות לדחוס אנשים בשטח".
העובדים שנמצאים בחלל המשותף יכולים לנסות להתנגד להעברת עובד נוסף מחשש שהדבר ייפגע בסביבת העבודה הקיימת.
אם זה לא ייתפוס, נראה כי המוצא היחיד הוא לטעון להרעה מוחשית בתנאי העבודה אך הסעד היחיד שניתן במקרה כזה הוא התפטרות בדין מפוטר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי אבל
אני עובד מוסלמי במגזר הפרטי סבתא שלי נפטרה ביום ראשון והלוויה הייתה ביום שני וישבנו שני שלישי ורביעי חוץ מיום הפטירה.
כמובן שאני עובד יותר משלושה חודשים אצלו והודעתי לו טלפונית על המקרה.
המעסיק לא שילם לי את ימי האבל ?
מה אומר החוק לגבי עובדים מוסלמים? אם אפשר ציטוט מהחוק.
זכור לי שלמוסלמים מגיע שבעה לקירבה ראשונה ושלושה לקירבה שנייה חוץ מיום הפטירה? עד כמה זה נכון? אם אפשר ציטוט מהחוק.
ומה דין/עונש למעסיק שלא מקיים הוראות חוק זה?
תודה רבה
ימי אבל לעובד מוסלמי
למיטב ידיעתי, רק במגזר הציבורי זכאי עובד להיעדר מעבודתו מיום פטירת קרוב המשפחה שאינו מדרגה ראשונה עד יום קבורתו ועוד שלושה ימים החל ביום הקבורה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוספת שעת עבודה שלא בהסכמתי
בגלל הלחצים בעבודה כל הזמן בקשו ממני הממונים להוסיף שעה שזה עד 15:00 לרב הסכמתי בגלל השייכות למקום העבודה.
עכשיו ומלפני כ 3 חודשים בערך התחילו לתת לי משמרות שהן עד 15:00 כיביכול אני עשיתי להם טובה והוספתי שעה עכשיו הם מכריחים אותי להוסיף אותה כי זה בסידור המקורי.
דיברתי עם המנהלת הישירה וטענה שלפי חוק אם עבדתי ב 3 חודשים אחרונים עד 15:00 זאת אומרת שאני כן יכולה לעבוד והם יכולים להעסיק אותה עד 15:00 למרות שהאילוצים שלי הקבועים הם עד 14:00 אודה לעזרתכם
עבודה שעה נוספת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום לטיול שחובה להשתתף בו?
האם המעסיק רשאי לחייב אותי להשתתף ביום טיול עליו אני צריכה לשלם מכספי שלי?
תשלום עבור טיול מכספי העובד
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תמורת הודעה מוקדמת
ב9.12 באמת קיבלתי תשלום, אבל קיבלתי רק 1867.64 על 16 ימי הודעה מוקדמת, האם יש סיבה והאם זה תקין? (עבדתי במשרה של 7 שעות משמרת)
החודש לעומת זאת, לא קיבלתי כלל שכר על ימי הודעה מוקדמת וידוע לי שעובדים קיבלו את שכרם ב9 לחודש כהרגלם.
מה עלי לעשות, האם זה תקין, מה צריך לבדוק ואיך הם עושים חישובים כאלה?
חישוב תמורת ימי הודעה מוקדמת
ליאור בוקר טוב, ראשית יש לבדוק כמה ימי הודעה מוקדמת מגיעים לך . ואז לבדוק את שווי תקופת ההודעה המוקדמת. כאשר שווי יום הודעה מוקדמת שווה ליום שכר. אתה יכול לבדוק את החישוב בעצמך או לפנות לעוה"ד בתחום דינ העבודה או מנהל חשבונות...
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לימוד שפה
החזר הלוואה
לא ברור האם הקורס נדרש ע"י המעסיק או שאתה מעונין ללמוד באופן פרטי. אם הקורס נדרש ע"י המעסיק - הוא צריך לממן לך את הקורס. אם לאו - אז מדובר על הלוואה רגילה שאותה אתם יכולים לקבוע ביחד ירד משכרך בהתאם לחוק הגנת השכר ללא כל קשר לעבודה נוספת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום
תשלום עבור ימי הדרכה
ראישת באם הם הבטיחו אז בהחלט כן.
שניץ, יש לשלם על כל תקופת הכשרה או עבודה בנסיון או השתלמויות אף אם לא התקבלת לעבודה .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה
אני לקראת לידה, שכירה במקום עבודה כ-8 חודשים.
האם מותר לי להאריך את חופשת הלידה שלי ללא תשלום ולאורך כמה זמן? (אני צופה התנגדות חריפה מצד הבוס שלי אז האם מהווה בעיה?).
דבר נוסף, במידה ומקום העבודה יסכימו שאאריך לתקופה קצובה האם אוכל לחזור ולאיזו תקופה מובטח שאשאר מבלי שיאלצו אותי לעזוב את מקום העבודה?
תודה רבה על המענה.
חופשת לידה
כמו כן, אם עובד/ת שיצא/ה לחל"ת, חזר/ה לעבודה או הביע/ה את רצונו/ה לחזור לעבודה לפני תום התקופה, אסור למעסיק לדחות את חזרתו/ה לעבודה ביותר מ-4 שבועות מיום שהתייצב/ה לעבודה או שהביע/ה את רצונו/ה לחזור לעבודה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





