פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

ימי הודעה מוקדמת

איתמר 23/05/17
שלום, קיבלתי מכתב פיטורים עם הודעה על תשלום עבור ימי הודעה מוקדמת. המעסיק החליט לפטר ללא סיבה מוצדקת. עבדתי 11 חודשים. 1. כמה ימים קלנדריים זה צריך להיות? 2. התשלום עבור כמה ימים בפועל אני צריך לקבל? 3.האם ימי הודעה מוקדמת תלויים באחוז משרה אם עבדעת שעתי? והיה לי חודשי בין 100 - 140 שעות ?  

לכמה ימי הודעה מוקדמת אני זכאי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/05/17
איתמר שלום,
ימי ההודעה המוקדמת תלויים בשאלה אם העובד הוא עובד במשכורת חודשית או שעתית ובוותק שלו.

עובד שעתי בשנת עבודתו הראשונה זכאי להודעה מוקדמת של יום אחד עבור כל חודש עבודה, ובמקרה שלך בסה"כ ל-11 ימים קלנדרים.

התשלום הוא עבור הימים שהיית צריך לעבוד בהם/הימים שאתה עובד בפועל בתקופת ההודעה המוקדמת.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק לא העביר תשלומים לביטוח גמל

אולגה 23/05/17
שלום,התפטרתי מעבודה לפני 3 חודשים,בפברואר 2017. קיבלתי ממעסיק אישורים על סיום עבודה ושחרור פיצויים וגם אישור לפטור פיצויים ממס הכנסה.( טופס 161)פניתי לחברת ביטוח מגדל למשוך דמי פיצוים , אחרי בדיקה נאמר לי שמעסיק לא העביר אליהם כספים ממאי 2016 לביטוח  מנהלים ו מאוגוסט לקרן פנסים (יש לי 2קופות גמל)  .בדקתי בתלושים-רשום שכן ניקו דמי ביטוח ממשכורות שלי . חברת ביטוח מחזירים אותי למעסיק על מנת להסדיר חוב, מעסיק טוען ששילם כסף לביטוח, מה אלי לעשות??

איך בודקים שהמעסיק ביצע הפרשות סוציאליות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/05/17
אולגה שלום,
בקשי מהמעסיק שייתן לך את האסמכתאות לביצוע העברות הכספים לחברת הביטוח ולשיוך שלהם אלייך
ייתכן שהוא אכן העביר את הכסף אך מסיבה כלשהי הכסף לא שוייך אלייך. 
אם הוא מסרב, אולי כדאי לשקול התערבות של עו"ד.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחלה בתקופת הודעה מוקדמת

י 23/05/17
עובד לאחר קבלת מכתב פיטורין בתקופת הודעה מוקדמת עבר צינתור בלב . האם מועד
הפיטורין תקף? או הפיטורין מגמר ימי מחלה ?

מחלה בימי הודעה מוקדמת מאריכה את יחסי העבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/05/17
שלום,
אם במועד מתן הודעת הפיטורים העובד היה בריא, המועד בו הפיטורים יכנסו לתוקף הוא המועד שנקוב במכתב הפיטורים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים של מורה שנה ראשונה

חי לוי 23/05/17
שלום,

אבקש לדעת האם יש צורך לערוך למורה בשנת עבודתו הראשונה,שימוע לפני קבלת החלטה על פיטורים?

תודה

פיטורי עובד בשנה ראשונה מחייבים שימוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/05/17
חי שלום,
כן. יש צורך לערוך לעובד שימוע.
בנוסף, יש צורך לעיין בהסכמים הקיבוציים/חוקת העבודה החלים על מקום העבודה, כי ייתכן שיש למנות ועדה פריטטית שתטפל בנושא.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אני כרגע עובד פעיל , ויש לי שאלה משמעותית.

יוסי 22/05/17
1. אני עובד כרגע בתור שומר  
2. לא ניצלתי את יתרת ימי החופשה שלי..
3. בהתחלה עבדתי 5-6 פעמים בשבוע , אך כעת אני עובד רק
בסופ"ש..

שאלה -

האם אני יכול לבקש מההנהלת חשבונות של החברה , שיפדו לי את היתרת ימי חופשה , לכסף..

או שרק אם אני מפוטר/מתפטר  , אז אני יכול לקבל את הימי חופשה?

תודה רבה.


לא ניצלתי בכלל את ימי החופשה ואני עובד שם שנה וחצי

יוסי 22/05/17

באילו מקרים מותר לפטר מבלי לשלם לו פיצויים?

נדב 22/05/17
שלום. נניח שמגיעים לעובד מסוים פיצויים אם יפטרו אותו ללא סיבה. השאלה שלי היא באילו נסיבות הוא לא יהיה זכאי לפיצויים אלו?: כלומר באילו מקרים תהיה אפשרות חוקית למעסיק לפטר את העובד ולא לשלם לו את הפיצויים?  למשל במקרה שהוא גנב? שיקר? גרם הפסדים? וכו'

שלילת פיצויי פיטורין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
סעיפים 16 ו-17 לחוק פיצויי פיטורים עוסקים בכל הקשור לנסיבות אשר במסגרתן רשאי המעביד לפטר עובד מבלי לשלם לאחרון פיצוי פיטורים. 
אבל עקרונית גניבה, עבודה אצל עסק מתחרה או הקמת מערך עצמאי שמתחרה בעסק של המעסיק, אלימות ואיומים וכו'....אין רשימה גורה כל מרה נדון לגופו - הקו המקשר הוא הפרת משמעת חמורה של העובד . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום עסקה

ארז 22/05/17
שלום יש לי מכתב סיום העסקה במקום עבודה שבו אני עובד 5 שנים. המכתב התקבל ב 18 לחודש הזה כמה קלנדריים אני אמור  לעבוד עד שיחסי עובד מעביד יסתיימו  אני לא עובד בסופי שבוע ?

תקופת ההודעה המוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
ע"פ הדין - 30 ימים קלנדרים, כולל סופי שבוע. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לפנסיה

מיקי 22/05/17
אני עובד במקום עבודה כלשהוא כבר 9 שנים. קיבלתי תדפיס של הפנסיה שלי מחברת הביטוח וראיתי כי הפרישו לי לפנסיה רק שנה וחצי לאחר שהתחלתי לעבוד. האם זה תקין? מה עושים במקדה זה מכיוון שעזבתי את העבודה לאחר 9 שנים.

אי הפרשות לפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
מיקי בוקר טוב, חובת ההפרשה היא משנת 2008 ולכן תלוי מתי התחלת לעבוד במקום העבודה, מה היה הוותק שלך, וממתי חל עליך ועל המעסיק צו ההרחבה לענין הפרשות חובה לפנסיה. לא ציינת את הנתונים הללו.  בכל מקרה גם באם חלה חובת הפרשה במקרה שלך והמעסיק לא עשה כן כפי שהיה צריך - תוכל לפנות אליו, בכתב,  ולבקש את ההפרשים. זו זכותך ואין סיומם של יחסי העבודה לגרוע מכך. כמובן שיש לערוך חישוב מדויק.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בדיקות שתן בעבודה

ישראל 22/05/17
שלום רב
עשו לי בדיקת שתן בעבודה עכשיו אני עבדתי בעבודה שנחשבת עבודה ביטחונית ואסור היה לי לעשן הייתי באמסטרדם וחודש לאחר מכןבוצעו הבדיקות ויצא שהבדיקה שלי לא תקינה והתגלו בה שאריות סמים רציתי לדעת אם הדבר הנ"ל נרשם במקום כלשהו כגון בסיווג והאם במידה ובמקום עבודה אחר יבקשו המלצות עליי מאותו עבודה ביטחונית הם יכולים להגיד שפוטרתי בעבקבות בדיקת סמים 
תודה רבה על העזרה 

בדיקות שתן בעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
ישראל שלום רב, 
אני לא יודעת כמה זמן נשארים החומרים בגוף כך שהם מתגלים בשתן אבל - במידה והבדיקות השתן לא יצאו תקינות תבקש לעשותן שוב. לגבי אופן הרישום - אני קיים חיסיון לענין בדיקות רפואיות. ועל מעסיק חדש חל איסור לשאול לגבי מצב רפואי - אלא באם תוותר על החסיון.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התראה על הפסקת עבודה

קובי 22/05/17
שלום אני עובד 3 שנים בחברה ,לא חתמתי על חוזה העסקה מעולם מול החברה ,אני רוצה לעזוב ,ומוכן לתת להם 3 שבועות התראה מראש האם זה בסדר מבחינה משפטית 

הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
קובי בוקר טוב, עליך לתת חודש הודעה מוקדמת על פי הדין. בהצלחה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מועד סיום עבודה בשבת

לירון 22/05/17
שלום. 

אם התפטרתי ורשמתי במכתב התפטרות על תאריך סיום שהוא יום שבת( פשוט לקחתי 30 יום קדימה).

מה עושים בפועל ומה אומר החוק בנושא? האם צריך להקדים את מועד הסיום לחמישי או לדחות את זה לראשון?



תודה

מועד סיום העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
לירון שלום רב, אם 30 ימים קלנדריים נופלים על יום שבת - זה בסדר גמור. גם יום השבת נכלל בימי ההודעה המוקדמת.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרטים נוספים ןמדויקים יותר..

ערן 21/05/17
עבדתי סה"כ 3.5 שעות ביום - 

עבדתי 2 וחצי שעות בתור ממיין עיתונים , ואז שעה לפני הסוף הייתי מטאטא את השאריות דפים , ומנקה את המקום , מפנה פחים וכו'.. 

האם צו ההרחבה של ענף הניקיון במצב כזה חל עליי? , אפילו חלקית?

- אציין שלא עבדתי דרך חברת ניקיון אלא דרך החברה עצמה.
תודה רבה.

תחולת צו ההרחבה בענף הנקיון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 22/05/17

לא, צו ההרחבה לא חל עליך. צו ההרחבה בענף הנקיון  חל על עובדים שעובדים בחברות נקיון. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מאיזה גיל אפשר לקבל קרן השתלמויות בשמירה?

אבי 21/05/17
אם עבדתי בשמירה בגיל 18.. , אני גם זכאי לקרן השתלמות לאחר 3 חודשי עבודה?

תודה.

קרן השתלמות בענף השמירה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 22/05/17
אם עבדת מעל גיל 18, אזי כן . לאחר חודשיים של עבודה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי צו ההרחבה של הניקיון

ערן 21/05/17
שלום , שאלה - 

1. עבדתי בחברה של מיון עיתונים וחלוקתם , 
2. תפקידי היה ממיין עיתונים וגם ניקיון..
3. גם בתלוש נכתב שזהו הגדת תפקידי , מיון עיתונים , ניקיון
4. האם צו ההרחבה של ענף הניקיון חל עליי או שלא?
שלא ייצא שאני תובע על סעיף זה והוא ידחה  , וזה יפגע לי בהוצאות משפט.

תודה..

ראי תשובתה לעיל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 22/05/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלושי שכר

ז 21/05/17
עבדתי 1 ושבע חודשים התלושים לא תקינים אין צבירת חופש ומחלה הייתי מקבלת תלושים
בפקס תמיד בקשתי וקבלתי מאוחר יותר נוכה מהשכר חופש בכסף ועם חופש ימים

תלושי שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17

באם התלושים אינם משקפים את המציאות מבחינת השכר ו/או אינם עומדים בחוק הגנת השכר - בפניך שתי אופציות. האת לפנות למשרד התמת להגיש תלונה על המעסיק ואופן התנהלותו בענין אי צבירת ימי מחלה וחופשה, ואם ישנם דברים נוספים אז גם את זה למשל אי הפרשה לפנסיה, או ניכוי רכיב פנסיה מהשכר ללא העברתו לקופה וכו'. ושנית לתבוע בבית הדין פדיון חושה וכו'.. . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת, תלושי שכר, טופס 106

דניאל 21/05/17
שלום
עבודה של שנה בהיקף חצי מישרה רוציפה אצל אותו מעסיק
1 . מעסיק לא נתן הודעה מוקדמת לעובד תוך 30 יום מיום תחילת העסקתו.
2 . מעסיק לא נותן תלושי שכר בעשירי לכל חודש.
3 . מעסיק לא נותן טופס 106 עבור שנת המס 2016 .
תודה
דניאל

הפרות זכויות סוציאליות מצד המעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
דניאל שלום, במידה והמעסיק לא ממלא אחר דין. זכותך בהחלט לדרוש קיומם של הדברים. אני הייתי מציה לפנות אליו בכתב עם כל הדרישות, קבלת חלף הודעה מוקדמת, טופס הפסקת עבודה, טופס 161 וכן טופס 106. אם הוא לא יעשה כן, לפנות לקבלת סיוע משפטי - לפעמים טלפון אחד מספיק - ישנם מתמחים וגופים שיכולים לעזור ללא עלות כספית. ואם גם זה לא יעזור תמיד פתוחה לך הדרך לבית הדין. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מבקשת עזרה דחופה בבקשה, בבקשה!!!!!

רעות 21/05/17
שלום,

הנני עובדת בחברה כ-15 שנה. לאחרונה יש בחברה קשיים כלכליים ויש חשד כי החברה הולכת להיסגר או להליך פשיטת רגל. 

אני חתומה בהסכם עבודה על סעיף 14 בדבר פיצויי פיטורים.

אני לחוצה מאוד ולא די בזה שהנני הולכת לאבד את מקור פרנסתי אלא לאבד גם את הפיצויים שצברתי כל השנים.

הייתי רוצה לדעת בבקשה מה יקרה לפיצויים שלי במקרה שהחברה תיסגר או במקרה שהיא תפשוט את הרגל? ומה אתם מייעצים לי לעשות?

תודה רבה רבה רבה!

חייב שנמצא בקשיים כלכליים.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
רעות בוקר טוב, הרשי לי להרגיע אותך. את כספי הפיצויים את לא תאבדי ואת כל הזכויות שלך מטעם המעסיק - במידה והוא לא שילם לך ויוכרז כפושט רגל או שהחברה תוכרז על חברה בפירוק כי אז תוכלי להגיש תביעת חוב לביטוח לאומי ולקבל את רוב הזכויות הקנויות לך מכח הדין מהביטוח הלאומי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה חוקי או תרמית

ש 21/05/17
ב 03/05 זומנתי לראיון עבודה בחברת *** (חברה של העברת שיעורים פרטיים
לתלמידים). לאחר שעברתי את מבחן הקבלה שלהם (מבחן במתמטיקה ובאנגלית ברמה של כיתה
ט') הוחתמתי על חוזה עבודה. קיבלתי מהם פנקס קבלות על שמי (מה שהופך אותי
לפרילנסרית לפי דבריהם) וחוברת הדרכה. יום למחרת נשלחו אליי למיל מספרי טלפון של
אימהות של תלמידים (לקוחות פוטנציאלים). צוין בחוזה שאני חייבת תוך שעתיים לעדכן
אותם מה נקבע עם הלקוחות אחרת אני אקבל קנס. יצרתי קשר עם האימהות של התלמידים
בזריזות והצלחתי לקבוע שיעור ליום ראשון עם אחת מהאימהות. בשישי עברתי על החומר
בחוברת שניתנה לי ושמתי לב שיש חומרים שאני מתקשה להבין אותם ובנוסף התחלתי לחוש
ברע. ביום שבת עדיין הרגשתי רע, ולכן ביטלתי את השיעור שהייתי אמורה להעביר ביום
ראשון. ביום ראשון יצרתי קשר טלפוני עם *** ואמרתי להם שאיני מתאימה
לתפקיד מהסיבה שציינתי. נאמר לי שעליי לכתוב מיל בנושא לאיש בשם שגיא. כתבתי לו מיל
שבו הסברתי שאיני מתאימה לתפקיד, אך הוא כתב שאין לי ממה לחשוש ושאם יהיה צורך
יעבירו לי מצגת בנושאים שקשה לי או שאני אוזמן לשיעורים. במיל שהוא שלח לי הוא גם
שאל לגבי התלמיד שעמו נקבע השיעור אז הסברתי לו שבטלתי את השיעור כי הרגשתי רע וגם
מפני שבאותו זמן חששתי שאיני מתאימה לתפקיד, ולכן אפילו לא ניסיתי לקבוע מועד אחר.
שגיא כתב לי בכעס שאני לא בסדר ושניסיתי לבטל את החוזה באופן חד צדדי (מבלי שהם
יידעו). הוא טען שאני פגעתי בהם מבחינה כלכלית ושיצרתי להם תדמית רעה, ועל כן הוא
דורש ממני תוך יום 1 להפקיד בחשבונם 1400ש"ח ושאשלח להם את הציוד שהם נתנו לי בדואר
רשום. עכשיו שגיא שלח לי מיל שבו כתוב שהם התחילו בהליכים משפטיים לגבייה נגדי.
חשוב לי לציין שלפני שהוא התחיל לדרוש ממני לשלם את הקנס בגין הפרת חוזה, אני חשבתי
על להתחיל לעבוד עבורם. אני מרגישה אובדת עצות, ולכן החלטתי להתייעץ עם מישהו
מקצועי שמבין בדיני חוזי עבודה. מה אני יכולה לעשות כדי לצאת מהסיטואציה הזאת? מה
הדבר הנכון לעשות? האם זה חוקי לחייב אדם לעבוד חצי שנה בגוף מסוים ולאיים עליו
בקנס במידה והוא יפר את החוזה לפני שהוא בכלל התחיל לעבוד עבורם? אם יש צורך במידע
נוסף לגבי פרטי המקרה אז אני אוסיף.

חוזה עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
בוקר את - באופן כללי קיימים חוזים והם חוקיים ולגיטימיים שבהם קיימת סנקציה של "קנס יציאה". קנס שכזה - אם הוא חוקי או לאו - איני יודעת להשיב לך מהסיבה שצריך לעבור על ההסכם שחתמת צולם ורק כך לקבל את התמונה הכוללת . ובכל מקרה - יכול להיות שהמדובר בדיני החוזים הואיל והם יטענו כי לא מדובר על יחסי עבודה אלא על חוזה שירות.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איום פיטורים

ק 21/05/17
שלום, רציתי לברר, במקום העבודה יש לי מנהל שכבר פעמיים מאיים לפטר אותי על כך
שכביכול התנהגות שלי לא מקובלת בגלל שכבר אין לי יותר מידי דיבור עם שאר הצוות
לאחרונה אך מצד שני הוא לא מפסיק לשבח אותי במבחינה מקצועית ובנוסף הוא די תקף אותי
מול שאר הצוות על כך שאין לי חיבור עם הצוות למרות שזה אינו פוגע בעבודה הצוותית
הכללית והפרטית שלי. הוא גם בנוסף מגן אפילו מאוד על אחד העובדים אשר אותו הוא מכנה
כחבר טוב שלו שאיתו אני פחות מסתדרת ובעצם כל המהות של האיומים האלה הם במטרה להגן
על החבר שלו ולא בגלל האווירה או התנהגות כלשהי. השאלה שלי היא כזאת, האם מנהל יכול
לאיים על פיטורים במצב כזה? שזה קצת לא נשמע חוקי והגיוני אפילו על גבול הילדותי
בגלל שאני בחרתי לקחת צעד אחורה משאר הצוות על מנת לשקול את צעדיי ואפילו ביקשתי
לעבור למשרד אחר והוא יודע מזה ואישר זאת וגם הוא טען שהוא מבין אותי ולמרות זאת
בחר תקף אותי, ואם כן אני בכלל אוכל לעשות משהו בנושא? אשמח לתשובה וייעוץ על מנת
לשקול את צעדיי.... תודה

איום בפיטורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
התעמרות מצב מעסיק - אינה חוקית. כך גם איום תמידי לפיטורין . וכך גם פיטורין ממניעים ומשיקולים לא מקצועיים - אינם כשרים. הענין הוא שהדברים נשמעים מאוד מעורפלים ועליך לאסוף ממש דוגמאות ספציפיות ויכולת ההוכחה למקרה שהאיום יתממש.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה

א 21/05/17
שלום אני עובד באבטח במקום שאילו אי אפשר להגיע באוטוס ולכן יש הסעה . אני רוצה
להדגיש שהחברה לא משלמת במידה ואני מגיע בצורה בפרטית . חברת ההסעות מונה מספר
נהגים כאשר בעלים של החברה הם משפחה . המשפחה נוסעת בצורה מרושלת ואינה תקינה ,
ועושה עברות תנועה חמורת כגון מעבר באדום מלא (הנהג עצר ברמזור אדום והליט לנסוע )
נהיגה מופרזת 70 בשכונה צפופה וקטנה ששתי רחבים מתקשים לנסוע ואף פעם אחת ראיתי
שתית אלכוהל בזמן נהיגה . פנית לאחרים עלי בכל פעם שראית מעבר כזה אך הנהגים עדים
מסיעים אותנו .אין לי הוכחות ברורות על המעשים האלה

הסעות בעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
באם הינך חוש לחייך ובגלל זה הינך מסרב לנסוע בהסעה אתה לא חייב כמובן לעשות כן אבל על מנת שתוכל לחייב את המעסיק לשלם לך נסיעות כאשר יש להסעות - תצטרך להוכיח באופן אובייקטיבי. אנא פנה למשטרה - להגיש תלונה על נהיגה מסכנת חיים ועדיף שתצלם את הנהיגה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הטעיה בשכר השעתי בעת ההרשמה לעבודה

מאור 21/05/17
שלום, בעת ההרשמה לעבודה נאמר לי שאני עובד במשמרת שנייה והשכר יהיה שכר הבסיס בתוספת %25 בגלל שזאת משמרת ערב מהשעה הראשונה. בפועל, מקום העבודה משלם רק את שכר בסיס גם עבור משמרת שנייה (שלא כפי שנאמר לי). יש לי הקלטה שדיברתי בה עם נציגת כח האדם מהחברה, בה היא טוענת שנכון שהטעו אותי בנתונים שסיפקו לי, אבל זה היה בתום לב ואין לה מה לעשות. מה אתם מציעים לי לעשות? נ.ב אני עובד בחברה כבר 3 חודשים והחברה הציעה לי פיצוי של 2000 שקל אבל להמשיך בתנאים הנוכחים ולשכוח ממה שאמרו לי שיהיה השכר בעת ההרשמה- האם העסקה משלמת לי?

תדוה רבה על המענה

הטעיה בגובה השכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/05/17
מאור בוקר טוב, יכול להיות שאכן מדובר בטעות. ולפניך שי אופציות או להחליט כי אתה לא ממשיך לעבוד במקום ולחשב את השכר שהיית אמור לקבל ולתבוע אותו - אותו לקבל אותו בהסכמה - אם תהיה כזו מצד המעסיק. או לקבל את הפיצויי ולהמשיך לעבוד באותה מתכונת. לאכוף את ההבטחה - יהיה לך קשה וכמעט בלתי אפשרי וזאת מכוון שלהם היכולת גם לפטר אותך ואז תשאר קרח מכאן ומכאן. טעויות קורות. בהצלחה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מעביד חייב להודיע שמדובר במשרה זמנית

אתי 20/05/17
שלום, התקבלתי לעבודה לני כמה שבועות. ולאחרונה נודע לי שמשהיא שעבדה לפני יצא לחופשת לידה ואמורה לבוא לעשות לי חפיפה. יחד עם זאת לא נאמר לי שזו משרה זמנית. במידה וזו כן משרה זמנית האם מעביד חייב להודיע לי? תודה רבה מראש. 

האם המעסיק חייב להודיע למועמד לעבודה שמדובר במשרה זמנית?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/05/17
שלום רב, 



בוודאי שעל המעסיק להודיע לך זאת ואף בהסכם ההעסקה / בהודעה על תנאי ההעסקה יש לציין זאת באם החוזה הוא לתקופה זמנית וקצובה. המעסיק לא יכול להטעות אותך/ לתת לך להסתמך על כך שזו עבודה קבועה כאשר היא לא כזו 



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת זכויות עובד

עידן 20/05/17
שלום עובד בספירות מלאי .  לפני כמה ימים קיבלתי תלושי שכר ( 5 חודשים לאחר שהתחלתי לעבוד בחברה ורק לאחר מכתב רשום ששלחתי  שבו אני דורש אותם) מעבר לעובדה שהסתבר לי שלא רק שחסרים לי  שעות עבודה אלא ימים שלמים. אבל זה לא הנושא הסתבר שהמעסיק לא הפריש לקופת גמל. רציתי לברר מהי חובתו של המעסיק  ? עלי לציין אין לי הפרשות לקופת גמל .ביטוח מנהלים  וכדומה מעבודות קודמות.

הפרשות לקופה פנסיונית

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/05/17
שלום רב
ככל ואין הסכם קיבוצי שחל על מקום העבודה והולכים לפי צו ההרחבה המקיף במשק להפרשות פנסיוניות אז חובת ההפרשה באם אין לך קופה קיימת קודמת היא רק לאחר חצי שנת עבודה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות גימלאי עובד.

חנה חנה 19/05/17
שלום,ב19.09.2017 ימלאו לי 67 שנים.אני מקבלת פנסיה מעבודה וקיצבת זיקנה מביטוח לאומי.ב20.12  2016 התחלתי לעבוד ב  25% משרה ברשות המקומית במחלקת החינוך.(סיעת אישית לילד)אסיים את עבודתי בסוף יוני או בסוף יולי.האם מגיעות לי זכויות מסוימות?האם דמי אבטלה אולי מהביטוח הלאומי או משהו מהרשות?העסקה היתה שעובד מין המינין ולא על פי חוזה אישי.באותה היזדמנות אולי אוכל לקבל תשובה גם בעינין ועד העובדים.ביקשתי שלא ינכו לי ונאמר לי שחיבים.תודה רבה רבה ושבת שלום 

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/05/17
ולענין ועד העובדים יש לבחון מה מנוכה לך - חלק מהתשלומים הנם תשלומי חובה עפי חוק וחלק הנם תשלומים שלבחירת העובד


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מצב רפואי

עידן 19/05/17
עובד 6 שנים במקום העבודה, ומתכוון להתפטר מעבודתי..התפטרות שדינה פיטורין....מצד אחד לא שולם לי שעות נוספות במשך שנתיים ולא רוצים לשלם לי ועל כך להתפטר..
בנוסף לכך הובחנתי כבעל מחלה כרונית לפני שנה שמקשה על עבודתי..
מתלבט איך לפעול ..רופא תעסוקתי יכול להחליט על חצי משרה וזה לא טוב לי...
האם אפשר להתפטר גם בגלל מצב רפואי וגם בגלל הרעת תנאים ביחד..? איך כדאי לפעול?

התפטרות בשל מצב רפואי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/05/17
שלום רב
לגבי הרעת תנאים -עליך להתריע בכתב בפני המעסיק ולתת לו את האפשרות לתקן את ההפרה ורק באם לא מתקן אז להתפטר בדין מפוטר- כאשר יש לבחון האם אין מחלוקת לגבי חוקיות השעות הנוספות והאם אכן יש פה חוב של המעסיק.
לגבי מצב רפואי- כדאי קודם לגשת לרופא תעסוקתי ולראות מה יקבע וכן גם באם ייקבע כי אתה יכול לעבוד רק בחצי משרה זה לא אומר שאתה לא זכאי להתפטר בשל מצב רפואי- יש לבחון את השינוי שייגרם בשל קביעה זו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן