פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
ימי הודעה מוקדמת
לכמה ימי הודעה מוקדמת אני זכאי?
ימי ההודעה המוקדמת תלויים בשאלה אם העובד הוא עובד במשכורת חודשית או שעתית ובוותק שלו.
עובד שעתי בשנת עבודתו הראשונה זכאי להודעה מוקדמת של יום אחד עבור כל חודש עבודה, ובמקרה שלך בסה"כ ל-11 ימים קלנדרים.
התשלום הוא עבור הימים שהיית צריך לעבוד בהם/הימים שאתה עובד בפועל בתקופת ההודעה המוקדמת.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק לא העביר תשלומים לביטוח גמל
איך בודקים שהמעסיק ביצע הפרשות סוציאליות?
בקשי מהמעסיק שייתן לך את האסמכתאות לביצוע העברות הכספים לחברת הביטוח ולשיוך שלהם אלייך
ייתכן שהוא אכן העביר את הכסף אך מסיבה כלשהי הכסף לא שוייך אלייך.
אם הוא מסרב, אולי כדאי לשקול התערבות של עו"ד.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחלה בתקופת הודעה מוקדמת
הפיטורין תקף? או הפיטורין מגמר ימי מחלה ?
מחלה בימי הודעה מוקדמת מאריכה את יחסי העבודה?
אם במועד מתן הודעת הפיטורים העובד היה בריא, המועד בו הפיטורים יכנסו לתוקף הוא המועד שנקוב במכתב הפיטורים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים של מורה שנה ראשונה
אבקש לדעת האם יש צורך לערוך למורה בשנת עבודתו הראשונה,שימוע לפני קבלת החלטה על פיטורים?
תודה
פיטורי עובד בשנה ראשונה מחייבים שימוע?
כן. יש צורך לערוך לעובד שימוע.
בנוסף, יש צורך לעיין בהסכמים הקיבוציים/חוקת העבודה החלים על מקום העבודה, כי ייתכן שיש למנות ועדה פריטטית שתטפל בנושא.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני כרגע עובד פעיל , ויש לי שאלה משמעותית.
2. לא ניצלתי את יתרת ימי החופשה שלי..
3. בהתחלה עבדתי 5-6 פעמים בשבוע , אך כעת אני עובד רק
בסופ"ש..
שאלה -
האם אני יכול לבקש מההנהלת חשבונות של החברה , שיפדו לי את היתרת ימי חופשה , לכסף..
או שרק אם אני מפוטר/מתפטר , אז אני יכול לקבל את הימי חופשה?
תודה רבה.
לא ניצלתי בכלל את ימי החופשה ואני עובד שם שנה וחצי
באילו מקרים מותר לפטר מבלי לשלם לו פיצויים?
שלילת פיצויי פיטורין
אבל עקרונית גניבה, עבודה אצל עסק מתחרה או הקמת מערך עצמאי שמתחרה בעסק של המעסיק, אלימות ואיומים וכו'....אין רשימה גורה כל מרה נדון לגופו - הקו המקשר הוא הפרת משמעת חמורה של העובד .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום עסקה
תקופת ההודעה המוקדמת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לפנסיה
אי הפרשות לפנסיה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיקות שתן בעבודה
עשו לי בדיקת שתן בעבודה עכשיו אני עבדתי בעבודה שנחשבת עבודה ביטחונית ואסור היה לי לעשן הייתי באמסטרדם וחודש לאחר מכןבוצעו הבדיקות ויצא שהבדיקה שלי לא תקינה והתגלו בה שאריות סמים רציתי לדעת אם הדבר הנ"ל נרשם במקום כלשהו כגון בסיווג והאם במידה ובמקום עבודה אחר יבקשו המלצות עליי מאותו עבודה ביטחונית הם יכולים להגיד שפוטרתי בעבקבות בדיקת סמים
תודה רבה על העזרה
בדיקות שתן בעבודה
אני לא יודעת כמה זמן נשארים החומרים בגוף כך שהם מתגלים בשתן אבל - במידה והבדיקות השתן לא יצאו תקינות תבקש לעשותן שוב. לגבי אופן הרישום - אני קיים חיסיון לענין בדיקות רפואיות. ועל מעסיק חדש חל איסור לשאול לגבי מצב רפואי - אלא באם תוותר על החסיון.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התראה על הפסקת עבודה
הודעה מוקדמת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מועד סיום עבודה בשבת
אם התפטרתי ורשמתי במכתב התפטרות על תאריך סיום שהוא יום שבת( פשוט לקחתי 30 יום קדימה).
מה עושים בפועל ומה אומר החוק בנושא? האם צריך להקדים את מועד הסיום לחמישי או לדחות את זה לראשון?
תודה
מועד סיום העבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרטים נוספים ןמדויקים יותר..
עבדתי 2 וחצי שעות בתור ממיין עיתונים , ואז שעה לפני הסוף הייתי מטאטא את השאריות דפים , ומנקה את המקום , מפנה פחים וכו'..
האם צו ההרחבה של ענף הניקיון במצב כזה חל עליי? , אפילו חלקית?
- אציין שלא עבדתי דרך חברת ניקיון אלא דרך החברה עצמה.
תודה רבה.
תחולת צו ההרחבה בענף הנקיון
לא, צו ההרחבה לא חל עליך. צו ההרחבה בענף הנקיון חל על עובדים שעובדים בחברות נקיון.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מאיזה גיל אפשר לקבל קרן השתלמויות בשמירה?
תודה.
קרן השתלמות בענף השמירה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי צו ההרחבה של הניקיון
1. עבדתי בחברה של מיון עיתונים וחלוקתם ,
2. תפקידי היה ממיין עיתונים וגם ניקיון..
3. גם בתלוש נכתב שזהו הגדת תפקידי , מיון עיתונים , ניקיון
4. האם צו ההרחבה של ענף הניקיון חל עליי או שלא?
שלא ייצא שאני תובע על סעיף זה והוא ידחה , וזה יפגע לי בהוצאות משפט.
תודה..
ראי תשובתה לעיל
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלושי שכר
בפקס תמיד בקשתי וקבלתי מאוחר יותר נוכה מהשכר חופש בכסף ועם חופש ימים
תלושי שכר
באם התלושים אינם משקפים את המציאות מבחינת השכר ו/או אינם עומדים בחוק הגנת השכר - בפניך שתי אופציות. האת לפנות למשרד התמת להגיש תלונה על המעסיק ואופן התנהלותו בענין אי צבירת ימי מחלה וחופשה, ואם ישנם דברים נוספים אז גם את זה למשל אי הפרשה לפנסיה, או ניכוי רכיב פנסיה מהשכר ללא העברתו לקופה וכו'. ושנית לתבוע בבית הדין פדיון חושה וכו'.. .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת, תלושי שכר, טופס 106
עבודה של שנה בהיקף חצי מישרה רוציפה אצל אותו מעסיק
1 . מעסיק לא נתן הודעה מוקדמת לעובד תוך 30 יום מיום תחילת העסקתו.
2 . מעסיק לא נותן תלושי שכר בעשירי לכל חודש.
3 . מעסיק לא נותן טופס 106 עבור שנת המס 2016 .
תודה
דניאל
הפרות זכויות סוציאליות מצד המעסיק
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מבקשת עזרה דחופה בבקשה, בבקשה!!!!!
הנני עובדת בחברה כ-15 שנה. לאחרונה יש בחברה קשיים כלכליים ויש חשד כי החברה הולכת להיסגר או להליך פשיטת רגל.
אני חתומה בהסכם עבודה על סעיף 14 בדבר פיצויי פיטורים.
אני לחוצה מאוד ולא די בזה שהנני הולכת לאבד את מקור פרנסתי אלא לאבד גם את הפיצויים שצברתי כל השנים.
הייתי רוצה לדעת בבקשה מה יקרה לפיצויים שלי במקרה שהחברה תיסגר או במקרה שהיא תפשוט את הרגל? ומה אתם מייעצים לי לעשות?
תודה רבה רבה רבה!
חייב שנמצא בקשיים כלכליים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה חוקי או תרמית
לתלמידים). לאחר שעברתי את מבחן הקבלה שלהם (מבחן במתמטיקה ובאנגלית ברמה של כיתה
ט') הוחתמתי על חוזה עבודה. קיבלתי מהם פנקס קבלות על שמי (מה שהופך אותי
לפרילנסרית לפי דבריהם) וחוברת הדרכה. יום למחרת נשלחו אליי למיל מספרי טלפון של
אימהות של תלמידים (לקוחות פוטנציאלים). צוין בחוזה שאני חייבת תוך שעתיים לעדכן
אותם מה נקבע עם הלקוחות אחרת אני אקבל קנס. יצרתי קשר עם האימהות של התלמידים
בזריזות והצלחתי לקבוע שיעור ליום ראשון עם אחת מהאימהות. בשישי עברתי על החומר
בחוברת שניתנה לי ושמתי לב שיש חומרים שאני מתקשה להבין אותם ובנוסף התחלתי לחוש
ברע. ביום שבת עדיין הרגשתי רע, ולכן ביטלתי את השיעור שהייתי אמורה להעביר ביום
ראשון. ביום ראשון יצרתי קשר טלפוני עם *** ואמרתי להם שאיני מתאימה
לתפקיד מהסיבה שציינתי. נאמר לי שעליי לכתוב מיל בנושא לאיש בשם שגיא. כתבתי לו מיל
שבו הסברתי שאיני מתאימה לתפקיד, אך הוא כתב שאין לי ממה לחשוש ושאם יהיה צורך
יעבירו לי מצגת בנושאים שקשה לי או שאני אוזמן לשיעורים. במיל שהוא שלח לי הוא גם
שאל לגבי התלמיד שעמו נקבע השיעור אז הסברתי לו שבטלתי את השיעור כי הרגשתי רע וגם
מפני שבאותו זמן חששתי שאיני מתאימה לתפקיד, ולכן אפילו לא ניסיתי לקבוע מועד אחר.
שגיא כתב לי בכעס שאני לא בסדר ושניסיתי לבטל את החוזה באופן חד צדדי (מבלי שהם
יידעו). הוא טען שאני פגעתי בהם מבחינה כלכלית ושיצרתי להם תדמית רעה, ועל כן הוא
דורש ממני תוך יום 1 להפקיד בחשבונם 1400ש"ח ושאשלח להם את הציוד שהם נתנו לי בדואר
רשום. עכשיו שגיא שלח לי מיל שבו כתוב שהם התחילו בהליכים משפטיים לגבייה נגדי.
חשוב לי לציין שלפני שהוא התחיל לדרוש ממני לשלם את הקנס בגין הפרת חוזה, אני חשבתי
על להתחיל לעבוד עבורם. אני מרגישה אובדת עצות, ולכן החלטתי להתייעץ עם מישהו
מקצועי שמבין בדיני חוזי עבודה. מה אני יכולה לעשות כדי לצאת מהסיטואציה הזאת? מה
הדבר הנכון לעשות? האם זה חוקי לחייב אדם לעבוד חצי שנה בגוף מסוים ולאיים עליו
בקנס במידה והוא יפר את החוזה לפני שהוא בכלל התחיל לעבוד עבורם? אם יש צורך במידע
נוסף לגבי פרטי המקרה אז אני אוסיף.
חוזה עבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איום פיטורים
שכביכול התנהגות שלי לא מקובלת בגלל שכבר אין לי יותר מידי דיבור עם שאר הצוות
לאחרונה אך מצד שני הוא לא מפסיק לשבח אותי במבחינה מקצועית ובנוסף הוא די תקף אותי
מול שאר הצוות על כך שאין לי חיבור עם הצוות למרות שזה אינו פוגע בעבודה הצוותית
הכללית והפרטית שלי. הוא גם בנוסף מגן אפילו מאוד על אחד העובדים אשר אותו הוא מכנה
כחבר טוב שלו שאיתו אני פחות מסתדרת ובעצם כל המהות של האיומים האלה הם במטרה להגן
על החבר שלו ולא בגלל האווירה או התנהגות כלשהי. השאלה שלי היא כזאת, האם מנהל יכול
לאיים על פיטורים במצב כזה? שזה קצת לא נשמע חוקי והגיוני אפילו על גבול הילדותי
בגלל שאני בחרתי לקחת צעד אחורה משאר הצוות על מנת לשקול את צעדיי ואפילו ביקשתי
לעבור למשרד אחר והוא יודע מזה ואישר זאת וגם הוא טען שהוא מבין אותי ולמרות זאת
בחר תקף אותי, ואם כן אני בכלל אוכל לעשות משהו בנושא? אשמח לתשובה וייעוץ על מנת
לשקול את צעדיי.... תודה
איום בפיטורים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה
להדגיש שהחברה לא משלמת במידה ואני מגיע בצורה בפרטית . חברת ההסעות מונה מספר
נהגים כאשר בעלים של החברה הם משפחה . המשפחה נוסעת בצורה מרושלת ואינה תקינה ,
ועושה עברות תנועה חמורת כגון מעבר באדום מלא (הנהג עצר ברמזור אדום והליט לנסוע )
נהיגה מופרזת 70 בשכונה צפופה וקטנה ששתי רחבים מתקשים לנסוע ואף פעם אחת ראיתי
שתית אלכוהל בזמן נהיגה . פנית לאחרים עלי בכל פעם שראית מעבר כזה אך הנהגים עדים
מסיעים אותנו .אין לי הוכחות ברורות על המעשים האלה
הסעות בעבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הטעיה בשכר השעתי בעת ההרשמה לעבודה
תדוה רבה על המענה
הטעיה בגובה השכר
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מעביד חייב להודיע שמדובר במשרה זמנית
האם המעסיק חייב להודיע למועמד לעבודה שמדובר במשרה זמנית?
בוודאי שעל המעסיק להודיע לך זאת ואף בהסכם ההעסקה / בהודעה על תנאי ההעסקה יש לציין זאת באם החוזה הוא לתקופה זמנית וקצובה. המעסיק לא יכול להטעות אותך/ לתת לך להסתמך על כך שזו עבודה קבועה כאשר היא לא כזו
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרת זכויות עובד
הפרשות לקופה פנסיונית
ככל ואין הסכם קיבוצי שחל על מקום העבודה והולכים לפי צו ההרחבה המקיף במשק להפרשות פנסיוניות אז חובת ההפרשה באם אין לך קופה קיימת קודמת היא רק לאחר חצי שנת עבודה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות גימלאי עובד.
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מצב רפואי
בנוסף לכך הובחנתי כבעל מחלה כרונית לפני שנה שמקשה על עבודתי..
מתלבט איך לפעול ..רופא תעסוקתי יכול להחליט על חצי משרה וזה לא טוב לי...
האם אפשר להתפטר גם בגלל מצב רפואי וגם בגלל הרעת תנאים ביחד..? איך כדאי לפעול?
התפטרות בשל מצב רפואי
לגבי הרעת תנאים -עליך להתריע בכתב בפני המעסיק ולתת לו את האפשרות לתקן את ההפרה ורק באם לא מתקן אז להתפטר בדין מפוטר- כאשר יש לבחון האם אין מחלוקת לגבי חוקיות השעות הנוספות והאם אכן יש פה חוב של המעסיק.
לגבי מצב רפואי- כדאי קודם לגשת לרופא תעסוקתי ולראות מה יקבע וכן גם באם ייקבע כי אתה יכול לעבוד רק בחצי משרה זה לא אומר שאתה לא זכאי להתפטר בשל מצב רפואי- יש לבחון את השינוי שייגרם בשל קביעה זו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






