פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

האם עם יום התלמדות בעבודה המעסיק מחוייב לשלם שכר?

אלכס גרנשטיין 06/06/17
אוקי אז ביום חמישי הקרוב אני אמור להגיע לעבודה מסויימת בתור שוטף כלים ורציתי לשאול האםל פי החוק מחוייבים לשלם לי על אותו היום שבו אני עובד לצורך נסיון כפי שנאמר לי על ידי המעסיק של אותו מקום העבודה פשוט חשוב לי לדעת איך עלי לנהוג אם במידה ויסרבו לשלם על יום התלמדות

תודה רבה

יום התלמדות מזכה בשכר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/06/17
אלכס שלום,
התשובה היא בוודאי שכן!
אתה זכאי לתשלום שכר עבודה עבור כל הזמן שבו אתה עומד לרשות המעסיק, לרבות יום התלמדות.

אם המעסיק לא ישלם לך ודרישת תשלום מצידך לא תעזור, תוכל לתבוע בבית הדין לעבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אובדן כושר עבוד זמני

מרים 05/06/17
שלום, 
אני נמצאת באובדן וכשר עבודה זמני עקב מצב רפואי בהיקף של 50% משרה.
אני מועסקת במקום עבודתי  כ-13 שנים במשרה מלאה,בתקן מלא.
כעת לאחר הארכת האובדן כושר העבודה לחצי שנה נוספת  הוחלט במקום עבודתי להגדיר אותי בחצי משרה. אני מקבלת פיצוי מחברת הביטוח על חצי משרה.
כמובן שכל זכויותי הסוציאליות יהין ביחס לחמישים אחוז כולל ימי חופשה ומחלה (את זה אני לא מקבלת מחברת הביטוח).
האם זהו מהלך חוקי? האם אין עליהם להשאיר אותי במשרה מלאה ולשלם לי יחסית לשעות העבודה? 
ודה להסבר בעניין.
תודה רבה

אובדן כושר עבודה זמני

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/06/17
המעסיק לא יכול להעסיק אותך בניגוד לאישור רפואי. ואם באישור את צריכה להיות מועסקת בחצי משרה - אז כך חייב המעסיק להעסיקך ולא בשום אופן אחר. נכון כי הירידה לחצי משרה מהווה פגיעה בזכויות הסוציאליות שלך - אך רק מאותו המועד ולא רטרו'.
דהיינו למעסיק במצב כזה אין כל בררה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניצול ימי חופשה

דניאל 05/06/17
פקידה בעיריה . קיבלתי מכתב שעליי לנצל את יתרת ימי החופשה שלי עד סוף השנה ולא ניתן לפדות את הימים. במקביל, הבוס שלי מסרב לתת לי חופשה מסיבות שונות וכל פעם לאחר תחנונים אני "זוכה" ליום אחד לפי בחירתו. היום אמר לי שהוא לא מאשר כרגע חופשים לאף אחד. בחופש הגדול תינתן עדיפות להורים לילדים קטנים ובספטמבר החגים. מדובר ב 30 ימי צבירה. מה עושים ?. תודה

ניצול ימי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/06/17
מערבים את הוועד, או גורמים גבוהים יותר בעירייה. פונים בכתב ומסבירים כי אי ניצול ימי חופשה לא מתאפשר עקב התנהלות של המנהל הישיר ולכן את לא רואה בכך הפסד של ימי חופשה . לפנות בכתב לתעד כל שיחה ותרשומת ומכתב. ולא לישון .... לפעול כי 30 ימי חופשה הם הרבה מאוד כסף שמגיע לך בזכות ולא בחסד. במידה ומכתבים ופניה לוועד לא עוזרת - לפנות באופן פרטי ואם צריך גם ע"י הגשת תביעה לבהי"ד 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה וקרן השתלמות

קארין 05/06/17
שלום רב,
אבי עבד 8 חודשים כשומר בצהרון בחברה ידועה. הופרשו לו תשלומים לקרן השתלמות וקרן פנסיה במשך 4 חודשים ראשונים, והכסף נכנס לחברת מנורה. ואולם, עבור 4 חודשים אחרונים, קרי 03/16-06/16- לא נכנסו כספים, למרות שההפרשות מצויינות בתלוש השכר. עברה למעלה משנה, החברה מתחמקת בטענה כי יש להם הסדר חוב מול מנורה ומשלמים בצ'קים דחויים, אבל כנראה שמועד הפירעון כבר עבר ובכל זאת הכספים לא נכנסו לחשבון של אבי במנורה. האם זה חוקי לשלם בצ'קים דחויים פנסיה וקרן השתלמות?  ומה האפשרויות המשפטיות העומדות בפני אבי כדי לקבל את הכסף?

אי הפרשות לקרן פנסיה ולקרן השתלמות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/06/17
קארין בוקר טוב, ראשית דבר פניה בכתב לחברה, ולקרן הפנסיה. במידה ועברה שנה אני בספק כי יש אמת בדברי החברה על כך ששולמו עבורכם לקרן פנסיה והשתלמות . לפנות בכתב לחברה ולהמתין 30 ימים . אם אין תשובה מספקת לפנות לביה"ד  - בדיון מהיר . לבקש את ההפרשות כולל את השבת הכספים שקוזזו מאביך אבל לא הועברו לחברת הביטוח. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלומי פנסיה

נאוה 05/06/17
עבדתי אצל מעסיק, והמעביד לא הפריש לי פנסיה בכלל כל תקופת העסקתי, לפני כחודשיים סיימתי לעבוד אצלו, הוא הוריד לי מהתלוש האחרון את ההפרשים של הפנסיה ששייכים לעבוד.
שאלתי האם הוא חייב לפתוח קרן ולהפקיד שם את כל הכסף של הפנסיה והפיצויים רטואקטיבי, או שיכול להעביר אלי אישית את כל סכום הכסף שחייב לי.

תשלומי פנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/06/17

עקרונית אסור לו לעשות דבר כזה. לא קיזוז שכר בצורה חד פעמית ובמידה והוא לא הפריש לך במועד הוא צריך לשלם לך את חלקו בתלוש השכר. לא רשמת על אילו מספר חודשים או שנים מדובר, מקווה שתושבתי עזרה לך. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר והלנת פיצויים

משה 05/06/17
האם כשאני תובע על הלנת שכר והלנת פיצויים אני צריך לחשב את הסכום או שאני יכול לרשום מה השכר שהולן ולבקש מבית הדין שיפסוק הלנת שכר ופיצויים? 

חישוב הלנת שכר ופ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17
משה אינך נדרש לחשב את סכום ההלנה אלא רק לטעון כי הינך מבקש פיצויי הלנה של פ"פ ושל שכר וממתי פיצויי ההלנה. לאחר פסיקת ביהמ"ש בענין - אין בעיה לחשב לפי קביעת ביהמ"ש.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום בזמן אבל

א 05/06/17
שלום רב
1) ברצוני לדעת האם בזמן "אבל" אני זכאי לתשלום עבור יום שישי ? (אני עובד
כל יום שישי) יום זה נחשב לשעות נוספות. 2) אני עובד כל יום 10 שעות האם אני זכאי
לקבל על כל השעות?

תשלום שכר בתקופת ימי האבל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17
עובדים בני כל הדתות זכאים לתשלום שכר מלא אם נעדרו מעבודתם בשל ימי אבל על קרוב משפחה מדרגה ראשונה. הזכאות ניתנת עבור 7 ימים קלנדריים לכל היותר. לפי שכר יסוד כמובן לא כולל ש"נ, ותוספות אחרות באים אלה תלויים בעבודה בפועל. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי זמן העבודה

אבי ק 05/06/17
שלום רב,

החניון אותו מעמידה העבודה לרשותי נמצא 10 דקות הליכה ממקום העבודה, האם אני רשאי מבחינה חוקית להחתים נוכחות בבוקר ואז להחנות את רכבי ואותו הדבר בסוף יום העבודה, להביא את הרכב מהחניון ליסוע איתו לעבודה ואז להחתים יציאה?

זה בעצם ייתן לי עוד 20 דקות של עבודה בכל יום.

יש לציין שלחלק מהעובדים מוקצים מקומות חנייה במקום העבודה עצמו ואז אין להם עיכוב של 10 דקות.

תודה מראש,

זמן נסיעה /חניה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17
לא. זמן הנסיעה או החניה אינם חלק משעות העבודה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה העסקה

אני 05/06/17
שלום רב!
אני מועסקת במקום הנוכחי החל מה 21/3 במתכונת 8-16
בראיון עבודה לא אמרו לי מילה לגבי הורדת 30 דקות לטובת הפסקה.
יש לציין שאני לא יוצאת בפועל להפסקה. אוכלת את הפרוסה שאני מביאה מהבית ובמידה ויש טלפונים עונה כרגיל.
בנוסף אמא של הבוס שלי מגיעה לעיתים קרובות וכשהיא נמצאת היא משחררת אותי הביתה שעה קודם ועדיין מורידים לי על שבע שעות חצי שעה.
אין לי חוזה עבודה. אני רשומה במערכת כ'הסכם נסיון' האם הטענות שהבאתי כאן הן חוקיות?
בברכה
אני

חוזה העסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17
ככלל הפסקה היא תמיד ע"ח העובד ולכן רק במידה ואת מקבלת חצי שעת הפסקה - יהיה זה לגיטימי לקזז לך משעות העבודה. אבל אם את לא מקבלת הפסקה בפועל - את צריכה לקבל כר מלא. לאכול על המחשב והטלפון אינו מוגדר כהפסקה. שנית באם יש לך אחוזי מרה קבועים - אין למעסיק זכות לשלוח אותך מוקדם הביתה או שבמידה והוא שולח - הוא צריך לשלם על השעות כרגיל. 
באם את מוגדרת כעובדת באחוז משרה משתנה וע"פ דרישות המעסיק - אז כאן יכולה להיווצר בעיה מבחינתך. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה העסקה

אני 05/06/17
האם המעסיק מחוייב לתת לי חוזה העסקה?
אני התחלתי לעבוד ב 21/3 ברישומים אני בהסכם נסיון. אך חוזה אין לי.

חישוב סכום הפיצועים ואופן התשלום

ויקי 04/06/17
שלום,לאישה שנפטרה עבדה עובדת זרה דרך חברת דנאל. דנאל שילמה לעובדת זרה את הפיצועים שהייתה צריכה- כלומר את החלק של דנאל. כמה פעמים פניתי לדנאל כדי לברר את הסכום של החלק השני של הפיצועים - כלומר את החלק של האישה (שנפטרה) צריכה לשלם לעובדת. דנאל לא מגיבים ואין שם עם מי לדבר. 1. איך אפשר לדעת את סכום הפיצועים שהאישה צריכה לשלם לעובדת זרה?2. איך בפועל אפשר לשלם לעובדת? היא מחכה לכסף... (הבעיה שלאישה אין קרובי משפחה מדרגה ראשונה; היא השאירה צוואה אבל חלק מהיורשים הגישו  טביעה לבית משפט, ועכשיו הכל בתהליך המשפטי)תודה

גמר חשבון לעובדת זרה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17
ויקי בוקר טוב. ראשית יש לערוך לעובדת גמר חשבון באופן מיידי. היא לא צריכה לחכות להחלטה בענין הירושה. מי שיכול לעזור באופן החישוב הם קו לעובד או ההסתדרות . שני הגופים הללו יכולים לערוך לך גמר חשבון כאשר קו לעובד מכיר ויודע את החוק , הדין והפסיקה בכל נושא החישוב הזכויות הסוציאליות של עובדי סיעוד  זרים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפשר לאבד זכאות להבטלה?

ורד דגן 04/06/17
אושרה לי אבטלה עקב התפטרותי מעבודה, אחרי כ-90 יום הופנתי מהלישכה לעבודה אחרת והתקבלתי במשרה מלאה, לאחר חודש בהגיעי לחתום נאמר לי לא לבוא כי אינני זכאית לאבטלה היות ואני במשרה מלאה, אבל לאחר כחודש וחצי הורידו לי ל-6 שעות ביום למרות בקשתי לעבוד משרה מלאה ואף יותר נענתי בשלילה, האם איבדתי את זכאותי לאבטלה לחלוטין? או שעלי לחזור לחתום בלשכה כעובדת חצי משרה ואוכל לקבל את ההפרש לחודשים הנותרים? 

אנא הפני שאלתך לפורום ביטוח לאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת פיצויים אם המעסיק מפטר אישה שחזרה מחופשת לי

מור שרעבי 04/06/17
ידוע לי שעובדת שחוזרת מחופשת לידה המעסיק לא יכול לפטר אותה במשך 60 ימים .
יש לי כמה שאלות :
1.האם לאחר ה60 ימים הללו המעסיק מפטר את העובדת מגיע לה פיצויים מלאים ?
2.אם הסיבה לפיטורין היא לדוגמא חוסר יכולת לעבוד משמרות ערב (מה שכן עבדה לפני הלידה) ומה שכרגע מתאפשר לה זה רק לעבוד משמרות בוקר (כמובן בגלל הילד שנימצא במסגרת)
זה יכול להרע בפיצויים ?
3.עד מתי עובדת שחזרה מחופשת לידה יכולה להתפטר ולקבל פיצויים מלאים ?



התפטרות או פיטורים לאחר חופשת לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17

לשאלתך הראשונה - כן מעסיק יכול לפטר עובדת לאחר 61 ימים מיום שחזרה מחופשת לידה תוך מתן הודעה מוקדמת כדין כמובן. במקרה שכזה לעובדת מגיעים פ"פ מלאים. 
כמן כן עובדת זכאית להתפטר מעבודתה תוך 9 חודשים מיום הלידה לשם גידול הילד ולהיות זכאית גם כן לפ"פ מלאים. 
עובדת אינה יכולה לכפות על מעסיק תנאי עבודה חדשים - כגון עבודה רק בבקרים ולא בערבים במיוחד אם היה נהוג כך. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי כיבוד אישור רפואי

סרגיי 04/06/17
שלום רב.
אני עובד כדייל אויר מזה 4. לאחרונה, לאחר כ-15 שנים של ניסיונות טיפול, הרופא קבע שעלי להאריך זקן וכי אין שום טיפול אחר שיכול לעזור למצוקתי.
פניתי לרופא חברה עם אישור זה, ורופא החברה אכן אישר שאני רשאי לגדל זקן, אך לאחר שהאישור הגיע להנהלה, הרופא חזר בו והורה לקרקע אותי (משמע לקבל תפקיד קרקע).
האם חוקי הדבר לאור העובדה שאישור דומה, להאריך זקן, כן ניתן מטעמי דת, לפרק זמן קצוב, בזמן אבל, וכן ניתן למי שנכנס לתפקיד לפני הכנסת סעיף המורה על חובת הגילוח בחוזה העבודה?
חשוב לציין שמעבר לכך שהעבודה היא בעלת אופי שונה וזה לא התפקיד אליו התמיינתי, באויר משרה מלאה היא 75 שעות בחודש והשכר השעתי גבוהה משמעותית מהשכר השעתי בקרקע.
ובעיקר: מה עלי לעשות עכשיו?
תודה על ההתייחסות ושבוע טוב.


אי כיבוד אישור רפוי ע"י המעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17
ראשית יש לבדוק מה קובע החוזה בענין זה. ואם לא החוזה האישי - אזי הנוהלים שקיימים בחברה לענין זה. אם אין נוהל שכזה או התייחסות בהסכם למקרה שכזה - אתה בהחלט יכול לפנות לבהי"ד בתביעה לאכיפת האישור הרפואי וצו מניעה לשינוי התפקיד. המעסיק יצטרך להמציא סיבה מספיק טובה מדוע זקן - עקב בעיה רפואית - מפלה אותך בעבודה . לעניות דעתי מדובר בהפליה על רקע מצב בריאותי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכיבי שכר לפנסיה

בר 04/06/17
שלום ,
מה הם כל רכיבי השכר האמורים להיכנס לתשלומי הפנסיה?

תודה

רכיבי שכר לפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17
שכר יסוד, תוספת ותק, תוספת יוקר, תוספת משפחה.
מעבר לכך גם עמלות ובונוסים - יכולים והיו מוכרים לצורכי פנסיה ופ"פ - אבל לא באופן אוטומטי - יש לבחון כל מקרה לגופו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת תיק ביטוח בסוכנות ביטוח

דנה 04/06/17
שלום , 
אני עובדת בסוכנות ביטוח מזה כ 7 שנים. שבמהלך התקופה השתנו השותפים. 
מזה כ 3 שנים אני עובדת תחת ניהולו של שותף שכנראה יחד עם בעל הסוכנות מוכרים את התיק האלמנטרי. לא עדכנו אותנו זאת אני מסיקה מהתנהלויות והתלחששויות. שאלתי , האם עקב מכירת תיק ופיטורים בעקבות זאת נדש לעשות לי שיחת שימוע ? מהם התנאים לשיחת שימוע ? והאם אני צריכה לחתום על מסמך שמעיד כי אכן עשו לי שיחת שימוע ? במידה ולא יעשו שיחת שימוע האם זה נוגד את החוק ? תודה רבה 

שיחת שימוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17
מעסיק מחויב לקיים לעובד שימוע טרם פיטוריו, בו יוצגו בפני העובד הנימוקים המלאים לרצון המעסיק לפטר אותו, ותינתן לעובד הזדמנות להשמיע טיעונים בעד המשך העסקתו. העובד רשאי להזמין לשימוע נציג מטעמו (עו"ד, נציג ועד עובדים, בן משפחה וכד'.
הזימון לשימוע צריך שיהיה בכתב עם העילות לשימוע, במהלך השמיעו ירשם פרוטוקול שימוע והעובד זכאי לקבל ממנו עותק ולאחר מכן תינתן החלטה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי קבלת תשלום דמי לידה

ש 04/06/17
עובדת ב2 עבודות. מהעבודה השנייה לא קיבלתי עדיין דמי לידה מביטוח לאומי וזאת בטענה
שהם חושבים שאני עצמאית. שהוסבר להם שאני לא ונשלחו אליהם כל הטפסים שמעידים שאני
שכירה. הם שלחו לי מכתב שאני אמורה לקבל את הכסף עד 12.5 אך עדיין לא קיבלתי. מה
עלי לעשות?

אנא הפני את שאלתך לפורום ביטוח לאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים בהריון

מיכל דיין 04/06/17
שלום שמי מיכל ואני בחודש ה8 להריוני.. בעבודתי תמיד קיבלתי משמרות בין 4-5 בשבוע.. בחודשיים האחרונים הורידו לי משמרות באופן משמעותי וכן היחס של הבוס הפך למזלזל.. אציין גם שיש לי ילד עם שיתוק מוחין וזה פוגע בו ובי כשהמשכורת נהפכה לדלה.. רציתי לדעת לאן אני אמורה לפנות? והאם יש עילה לתבוע פיצויים.. תודה מראש.. 

הרעת תנאים בהריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/06/17

מיכל בוקר טוב, למעסיק אין כל זכות לפגוע בתנאי העסקתך בהיותך בהריון. ניתן לפתור את הבעיה ראשית ע"י מכתב למעסיק בו יש לפרט מה השינוי, וכן בקשתך לתקן את השינוי - את ההרעה ולהבהיר כמובן כי שינוי שכזה גורר השלכות רוחב גם כלכליות קשות מבחינתך.
באם מכתב לא יעזור - את יכולה לפנות למשרד התמת להגיש תלונה וגם כך לביה"ד בתביעה לצו עשה להשבת המצב לקדמותו. כולל תביעה כספית לתשלום הפרשי שכר. בהצלחה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצול שעות במשרה חלקית

דנה 03/06/17
אני עובדת עירייה כבר שנתיים ב-80% משרה. המנהלת הישירה שלי החליטה חד-צדדית לשנות את שעות העבודה שלי כך שפעם בשבוע אעבוד במפוצל (4 שעות בבוקר, הפסקה של 3 שעות , 4 שעות אחר הצהריים). האם היא רשאית לעשות כך? (בעבר אותה מנהלת אמרה שאסור לפצל שעות למי שעובד משרה חלקית. חשש נוסף הוא שבהמשך היא תדרוש ממני יותר ימים לעבוד כך). 

פיצול שעות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
שלום רב
באופן עקרוני אין מניעה לעשות זאת אבל על פניו מדובר בהרעת תנאים כך שככל ואת מסכימה לזה ולו בהתנהגות בכך שאת ממשיכה לעבוד כך לא תוכלי לטעון כנגד שינוי זה בהמשך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות מרצה מהחוץ

אבי 03/06/17
שלום רב
אני מרצה מהחוץ באחת המכללות מעל 10 שנים , השנה הם טרם פנו אלי בקשר לשיבוץ לשנה הבאה ושבצו מרצה אחר מבלי להודיע לי שהם מפטרים אותי.
שתי שאלות
1. האם למרצה שכל שנה מתחדש החוזה יש זכות שימוע והאם אין צורך לפחות לידע אותו שהוא יפוטר.
2. האם ניתן לפטר רק על סמך משובים של תלמידים מבלי שאף גורם מהמכללה נכנס לבדוק את רמת ההוראה.


אודה על תשובה

מרצה מהחוץ

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
שלום רב
ראשית יש לבחון קיומם של יחסי עובד מעביד על מנת לדעת מה התשובה. ככל ויש יחסים כאלה אז על פניו בוודאי שיש זכות לשימוע וכן להודעה אך יש לבחון את ההסכם למולך.
ניתן אך בכפוף לשימוע ושוב יש לבחון את הסכם העסקתך על מנת לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלושי שכר לא תקינים

אלי 03/06/17
עובד 5 שנים במשכורת חודשית, כאשר לא שולם לי בשנה הראשונה שעות נוספות, ותלושי שכר מגיעים באיחור מאוד גדול.. אם בכלל,לפעמים באיחור של חודש גם..כל פעם צריך לבקש מחדש...
בתביעה מול בית הדין לעבודה אני יכול לתבוע פיצוי פרט לשכר שלא שולם בעניין השעות נוספות...?
ובעניין איחור במסירת תלושי השכר..?
תודה!

משרת אמון..?

אלי 03/06/17
שכחתי לציין שאני עובד כאחראי במחסן עם רכב צמוד,  אני מחתים שעון נוכחות.. כשב4 שנים האחרונות כן קיבלתי שעות נוספות אחרי שהתעקשתי לקבל .. האם המעסיק יכול לטעון איכשהו שאני מועסק במשרת אמון..? 

תלושי שכר לא תקינים

עו"ד לילך אקרמן 04/06/17
שלום רב
יש לבחון את התלוש כדי לראות אם הוא לא תקין ואם אכן ניתן לטעון כנגדו ומכל מקום ניתן לדרוש פיצוי עונשי בגין אי המצאת התלוש אך זו עילה שבית הדין לא נוטה לפסוק בגינה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

דרישת חוב מעובד שסיים עבודה

אושרת 03/06/17
שלום, אבקש לברר בעניין סוגייה בה התפטרתי מעבודתי לפני שנה. בימים אלו קיבלתי מכתב דרישה תשלום מהמעסיק על שכר יתר ששילם לי, תוך 14 יום מקבלת המכתב. אני לא יודעת במה מדובר ויתרה מכך חלפה שנה שאיני עובדת שם. האם אני מחוייבת לשלם? 

דרישת חוב מעובד שסיים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
שלום רב
ראשית בקשי מהמעסיק פירוט במה מדובר ומכוח מה נוצר החב.
ככל ואכן המעסיק שילם ביתר זכותו לדרוש השבה של הסכום.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חשובה

ערן 03/06/17
1. בדיון הוכחות לא הגשתי לשופטת מסמכים.. , שהגשתי בגילוי מסמכים..

2. הנתבעת הגישה לשופטת דוח שעות מטעמה..

3. האם אני יכול בסיכומים להגיש תחשיב של השעות נוספות שמגיעות לי? ,

3ב. מדובר בשעות נוספות על בסיס הדוח שעות של הנתבעת שהוגש לשופטת בדיון..?

תודה.

הגשת מסמכים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
שלום רב
קשה לענות מבלי לראות את החומר- באופן עקרוני לא מגישים בסיכומים מסמכים אלא ניתן להפנות למסמכים שכבר הוגשו. ככל והנתונים והתחשיב עולים ממסמכים שהוגשו בתיק אתה יכול להפנות אליהם ולהעלות טענותיך בהתאם. קח בחשבון שאם לא העלית טענות אלה בעבר ולא דרשת תשלום זה מדובר בהרחבת חזית ולא בטוח שהשופטת תאשר זאת 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי חופשה למטפלת זרה

בן 02/06/17
לאימי הקשישה יש מטפלת זרה.

המטפלת יצאה ,באמצע שנת עבודתה השנייה , לחופשת מולדת שנמשכה חודשיים.

א)  האם המטפלת זכאית לתשלום חופשה שנתית בחודשיים       האלה ?   הרי עבדה רק 10 חודשים.

ב)  בעת שהייתה בחופשה בחו"ל חלו  3 ימי  חג  נוצריים. 
     האם היא זכאית לתשלום עבור ימים אלה ?
     הרי ממילא  היא בחופשה  וגם עבדה רק  10 חודשים ?


      תודה למשיבים.               

דמי חופשה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
שלום רב
המטפלת זכאית לתשלום דמי חופשה בגין הימים להם היא זכאית לחופשה עפי חוק לא בגין כל החודשיים 
באשר לדמי חג אין צורך לשלם לה שכן היא היתה בחופשה במועדים אלה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סירוב כוח אדם לכך שאני אעסיק עובדת מסויימת

אנונימי 02/06/17
שלום,
אני עובדת באחת המכללות בארץ, ומעוניינת מהכספים שלי להעסיק עובדת במשרה חלקית וזמנית, בגלל היכולות הטובות שלה. יש לציין שעובדת זו הייתה עובדת המכללה לפני פחות משנה, והתפטרה מעבודתה בגלל בעיות עם המנהל הישיר שלה. בזמנו כשהעובדת התפטרה ביקשתי להעסיק אותה, ונאמר לי שיש לחכות חצי שנה "זמן צינון". כיום כשביקשתי שוב להעסיק אותה, כוח אדם לא מאפשר לי לעשות זאת. אין לי תגובות של כוח אדם בכתב, כל התגובות הן בע"פ ונעשו בשיחת טלפון. ברור לי שאני והעובדת הרצויה נסבול אם אחליט להילחם במערכת, ולכן אני נוטה לוותר. בכל זאת, אשמח לדעת אם יש חוק שעל-פיו המכללה יכולה לפסול עובד בגלל סכסוכים אישיים מהעבר, או האם מדובר כאן בהפרה בוטה של זכויות האזרח?
בכבוד רב,


סירוב להעסיק עובדת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
שלום רב
יש לבחון את הנסיבות לעומק אבל ברמת העיקרון למעסיק מותר להחליט שהוא לא מסכים שעובד מסוים יעבוד אצלו 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום של הודעה מוקדמת

יובל 02/06/17
שלום.
אני עבדתי חודש וחצי בחברה שנסגרה. בחוזה העסקה שלי כתוב שמגיע לי תשלום על הודעה מוקדמת של 14 יום. בפועל אני קיבלתי תשלום של יום וחצי. כשפניתי למעסיק הוא אמר לי ששילם לי לפי החוק. המעסיק פתח חברה אחרת באותו תחום והוא לא יעסיק אותי.
איך אני יכול לקבל את התשלום שמגיע לי על הודעה מוקדמת מחברה שנסגרה?


אי תשלום הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/06/17
אם החברה נסגרה לפני הסגירה היה צריך להגיש תביעת חוב יש לבחון את הנתונים לעומק כדי לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן