פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התפטרות לאחר לידה וקבלת פיצויים
אך ברצוני להתפטר לצורך טיפול בילדי. מסרתי מכתב התפטרות ובו הודעה מוקדמת
של 30 יום, אך הבוס ביקש ממני להאריך את ההודעה המוקדמת ל- 60 יום. אין
באפשרותי להענות לבקשתו. העניין הוא שישנו סעיף בחוזה האישי שאומר שמגיע לי
שחרור פיצוי פיטורין/שחרור ביטוח המנהלים רק במידה ונתתי הודעה מוקדמת של
30 יום לרבות הארכת ההודעה המוקדמת במידה ואתבקש לכך. כמו כן, אני
עובדת במקום עבודה זה שנה ו-7 חודשים ובחוזה נרשם כי רק לאחר שנתיים לפחות
אזכה לפיצויי פיטורין/שחרור ביטוח המנהלים במידה ואגיש מכתב התפטרות.שאלתי
היא האם זה אומר שלא אזכה לקבל את פיצויי הפיטורין המגיעים לי בעקבות
התפטרות לצורך טיפול בילדי (בגלל הסעיפים הללו בחוזה האישי שנחתם ביום
קבלתי לעבודה)? או שעצם מה שתקף בעצם זהו החוק שמאפשר לי התפטרות מסיבה זה?
התפטרות לשם גידול הילד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור ימי חג
תשלום ימי חג- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה מספר הימים שצריך לתת לפני פרישה בגלל גיל פרישה
גיל פרישה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פנסיה
אני רצה לדעת את דרך חישוב הפנסיה מצד המעביד כדי להגיש תביעה לבית הדין לעבודה
חישוב פנסיה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור מביה"ד לעבודה בדבר שארים
איך פונים אל ביה"ד? האם אני צריכה להגיע פיזית (אין באיזור מגורי)? האם זה עולה כסף? כמה זמן אורך התהליך? והאםדרך עו"ד התהליך קצר יותר ומה השכ"ט?
תודה
אישור מבית הדין- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת מקום עבודה וצירוף שותפים חדשים
צרוף שותפים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איום פיטורין מהמעביד
אני עובדת מיזה 4 שנים כמנהלת משרד. מדובר במשרד גדול מאוד, שמארח לקוחות רבים מידי יום ודורש תחזוקה שוטפת. לאחרונה, הבוסית שלי דורשת שאטאטא ואנקה את המשרד כל בוקר כשאני מגיעה (רק היא ואני נמצאות באופן קבוע במשרד). אני מסרבת בכל תוקף בטענה שזה תפקיד עובדת הניקיון, שמגיעה רק פעם בחודש (!). ביום חמישי הבוסית כעסה עליי שהשירותים מלוכלכים ודרשה שאנקה אותם, אמרתי לה שאני לא מוכנה. היא איימה עליי שאם לא אתחיל לנקות את המשרד כל בוקר אני מפוטרת. איך מתמודדים עם דבר כזה? האם זה עילה לפיטורין? אני כמובן לא רוצה להישאר במקום שדורש ממני לעשות עבודות ניקיון, האם זה נחשב להרעת תנאים?
אודה לתגובה
הרעת תנאים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפחתת שעות נוספות על מנת לגרום להתפטרות מצידי
שעות נוספות-פ דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה נוספת לתשובה שהתקבלה
אכן אני מוגדר כעובד 5 ימים בשבוע,ולכן כנראה אני מתחיל לקבל שעות נוספות לאחר 8.5 שעות הראשונות,אך בהמון מקרים אני עובד גם ביום שישי וזה היום השישי שלי באותו השבוע,
האם שעות של היום השישי צריכות להיות משולמות כשעות נוספות או גם הם כשעות רגילות 100%
בברכה
אלון
שעות נוספות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי קבלת תשלום על מוניות בלילה
תשלום על מוניות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום לנער שעובד בחופשת הקיץ
בני בן ה-16 החל לעבוד כשמרטף בחודש יוני, בסוף החודש הודיעה לו המעסיקה שאין באפשרותה להמשיך להעסיק אותו בגלל תשלומי קנסות חניה שעליה לשלם. היא נהגה לשלם לו במזומן באותו יום שהוא עבד, אולם לגבי יתרת הימים היא הבטיחה לו לשלם כשהיא תקבל משכורת, עברו 3 שבועות והיא טרם שלמו לו את החוב בסך 370 ש"ח וזאת לאחר שהוא נאלץ לפנות אליה שוב ושוב . בני שמר את המסרונים ששלח לה ותשבותיה בגין נושא זה. לבסוף התערבתי ושלחתי לה מסרון בו אני מבהירה שלי שהעיכוב בתשלום מהווה הלנת שכר. בני ניהל רישום של שעות העבודה. למי עליו לפנות בנושא זה?
תודה.
אי תשלום שכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
אודה לתגובתך.
א. האם בערעור לבית הדין הארצי לעבודה, ניתן לקבל דחיה של התביעה יחד עם הוצאות משפט שאצטרך לשלם? מה המדיניות של אלו התובעים בעצמם, האם מושת עליהם הוצאות ?
ב. שנית, האם בערעור יכולים לבטל זכיות שזכיתי בבית הדין האיזורי ?
ג. תוך כמה זמן ניתן להגיש ערעור בקשת ערעור לבית הדין הארצי לאחר קבלת פסד של ביהד האיזורי בתא ?
תודה
ערעור- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
לא. הנך יכול לערער על פסה"ד
קיצוץ ימי חופשת מחלה על פי אחוזי הנכות שנקבעו
נצברו 530 ימי מחלה נקבע ביני לבין העירייה שאני ישהה בחופשת מחלה עד ניצול כל הימים . (אלטרנטיבה פידיון כספי 8 ימים על כל 30 ימי מחלה)
כעבור חצי שנה נמסר לי ע"י המעביד שמקצצים 27% מימי המחלה .
א. האם זה חוקי
ב. האם זה תקין שמודיעים לי על כך בשיהוי של חצי שנה רטואקטיבי.
ג. בתלושי השכר מדווח נכון . כלומה הרישום בדוחות השכר אינם נכונים לדברי מנהלת כ"א לדעתי זה מנוגד לחוק הגנת השכר (רישום מטעה)
ההודעה נמסרה בזמן שאיני יכול יותר לבחור באלטרנטיבה פידיון כספי .
בתודה
קיצוץ ימי חופשת מחלה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה על הספקת עבודה – ע"י מעביד
אני מדריך מספר שנים בחוג קפוארה(במרכז קפוארה גדול).
לקראת התחלת שנת האימונים הקרובה ביקשתי מן הבוס שלי שיפור בשכר.
כאשר נענתי בשלילה התחלתי לחפש מקום אחר אשר יוכל לספק את דרישות השכר שלי ומצאתי.
מקום זה הוא גם במקרה המתחרה הגדול של המרכז שאימנתי בו(באותה עיר).
כאשר הבוס הנוכחי שלי גילה שאני עובר למתחרה הוא הודיע לי שהוא לא מאשר לי
להגיע לאימונים יותר (בשבועיים הקרובים - עד סוף שנת האימונים) ושהוא ימשיך
לשלם לי את השכר על האימונים שאני לא מגיע אליהם.
לפי הבנתי הוא עושה זאת כדי שאני לא אספר למתאמנים בחוג שאני עוזב למתחרה ואז אולי הם יעזבו גם.
השאלות שלי הן:
א) האם מותר לו להודיע לי שאני לא מגיע יותר לאימונים?
ב)האם מותר לי בכל זאת להגיע לאימונים -כדי להפרד ממתעמלים שאני מאמן שנים?
ג) האם הדבר נחשב כסוג של פיטורים עליהם אני זכאי לפיצוי.
אשמח לתשובה מהירה,
דויד.
תשובה למר קפוארה
לגופן של שאלותיך, למעבידך מותר לפטר אותך והנך זכאי, בין היתר, לפיצויי פיטורין.
ככל שהוא מפטר אותך שיכתוב לך מכתב פיטורין ומאותו רגע הוא חייב לשלם לך גם על חודש הודעה מוקדמת מראש ככל שאינו חפץ בנוכחותך וזו זכותו.
אינך יכול להכריח אותו להיפרד ממתאמנים דווקא אצלו ואולם אני במקומך הייתי מבקש זאת ממנו באופן יפה ומבהיר לו שטוב יעשה עם תסיימו בצורה טובה ולא עם משקעים. בכל מקרה על חודש מראש הוא חייב לשלם לך חלף הודעה מוקדמת לפיטורין !!!
ממתאמניך הנךרשאי להיפרד בכל דרך אחרת שתרצה ככל שלא יאות למבוקשך זה.
בהצלחה רבה דויד !!!
שאלה
ככלל זה טופס שמיועד למ"ה וע"כ יכול להגיע אליו
רכישת עסק והעסקה מחדש של עובד שפוטר
תודה,
פזית.
רכישת עסק- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שמירת מסמכים
תודה
ככלל, כל מסמך הצד השני זכאי לקבלו
הפרעה בי פולארית במקום העבודה
מצב רפואי במקום העבודנ- דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת עבודה בתום חוזה לשנה
זכויות: פיצויי פיטורין, הודעה מוקדמת וכיו"ב
לעיתים כספי הפיצויים ולרוב בחלקם (6% מתוך 8.33%) מופרשים ע"י המעביד באופן שוטף מדי חודש בחודשו. ככל שכך, המעביד, יצטרך, כמובן, לתת לך מכתב שחרור של כספי הפיצויים.
בכל מקרה תבדקי שאכן קיבלת את מלוא הפיצויים וככל שלא, על המעביד להשלים לך כספים אלו (לרוב 2.33% כפי שכתבתי לעיל אך העניין תלוי בהפרשות המעביד השוטפות ככל שישנן בגין פיצויים עתידיים).
נקודה נוספת: את זכאית לחודש הודעה מוקדמת מראש ובגין תקופה זו את זכאית לשכר מלא (או לפי דרישת המעביד - לעבוד) וככל שלא ניתנה לך הודעה מוקדמת, הרי שהפיטורין מחייבים לשלם לך חלף שכר עבודה של חודש ימים.
נקודה נוספת: במערכת החינוך בעיקרון יש לעדכן עד מועד מסויים באשר להמשך ההעסקה. מציע לך לבדוק זאת עם עו"ד ביחד עם החוזה עליו הנך חתומה וביחד עם ההסכמים הרלוונטיים לגבייך ויתכן שמגיע לך הרבה יותר ממה שאת חושבת (לפחות כפיצוי), אך, שוב, העניין תלוי בהתקשרות ההדדית בינך לבין מעבידך.
דבר אחרון: תבדקי שקיבלת פדיון ימי חופשה וכיו"ב המגיעים לך, ככל שאלו צבורים לזכותך.
בהצלחה רבה !!!
נהיגה בכפיה לאחר 12 שעות משמרת
נהיגה בכפייהל אחר משמרת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי חופשה שנתית
אני עובד במקום עבודה כבר 5 חודשים.
כמה ימי חופשה שנתית מגיע לי עפ"י חוק בשנה הראשונה של העבודה?
אני עובד 6 ימים בשבוע.
תודה רבה
חופשה שנתית- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים
עבדתי שנה ו- 11 חודש במקום עבודה בשכר שעתי, שאלתי היא האם בפיצויי הפיטורין יכללו 11 חודשים אלה או שלא כי לא הייתה עוד שנה עגולה לשנתיים ואז הסכום הוא על שנה בלבד? תודה
חישוב פיצוים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים?
במקום עבודתי נהוג לתת הטבה לסקטור מסוים של עובדים לפני מס' שנים הוחלט לתת הטבה לסקטור בו אני עובדת. לפני שבוע נשלחו מכתבים לסקטור האחרון ובו נאמר שההטבה ניתנה "בטעות" לא לפי הסכם קיבוצי המעביד לא יתן אותה בעתיד ויותר מכך הוא מבקש את הכספים שניתנו בעבר בחזרה.
האם המהלך חוקי? אני רוצה להבהיר שאנחנו אמורים לקבל משכורת לפי הסכם קיבוצי אבל זה לא נעשה ב-100% והסכם כזה לא ראינו כבר שנים רבות.
תודה על התגובה.
אינה
הרעת תנאים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
להיות זמין בשביל העבודה 24 שעות
זה לא תקין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




