פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
דיון הוכחות
דיון הוכחות
בדיון הוכחות עליך להציג את כל האסמכתאות שיש לך לטענות שלך ולחקור את הצד השני במידת הצורך.
עליך להכין את כל המסמכים ושאלות וכן להיות ערוך לחקירה שלהם אותך בהתאם לטענות שלהם בכתב ההגנה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור ימי מחלה בסופ"ש
1. האם זה נכון?
2. אם זה לא נכון ולא אקבל תשלום על ימים אלה, האם המעסיק רשאי לנכותם ממכסת ימי המחלה שלי?
3. אם ישנו תשלום בגובה שונה לשעות בוקר צהריים ולילה, איך אמור להקבע תעריף ליום מחלה?
תשלום עבור ימי מחלה בסופש
ככל ואת היית אמורה לעבוד בשבת אז אכן על המקום להתייחס לימי מחלה גם בימים אלה כאשר על המעסיק כמובן לנכות ימים אלה מימי המחלה שלך
ותעריף יום המחלה נעשה לפי שווי יום ממוצע דהיינו כמה שהיית צריכה להרוויח בממוצע לו היית עובדת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
אני עובדת בחברת אבטחה מזה שנה.
הגשתי 5 ימי מחחה מיום ג' עד שבת כולל סהכ 5 ימים.בתחילת אותו שבוע גם עבדתי ימים ראשון ושני.
אני עובדת בדרך כלל 5 ימים בשבוע במשמרות כולל שבתות וחגים.
המעסיק שלי נתן לי לנצל רק 3 ימי מחלה(2 משולמים בפועל) בטענה שבגלל שאני במשרה של 5 משמרות בשבוע אני לא יכולה לצפות לנצל 5 ימי מחלה בשבוע בו כבר עבדתי יומיים משמע זה יוצא שהוא משלם לי עבור 7 ימים בשבוע.
לפי מה שידוע לי זה שעבדתי ביומיים הראשונים של אותו שבוע כלל לא קשור לניצול ימי מחלה ושהוא חייב לתת לי לנצל את כל ה5 ימים (ולשלם 4 בפועל) .
אשמח לתשובה בנושא ותודה רבה מראש.
הלנת שכר
על פניו אכן הצדק איתך אבל היה עליו לשלם לך עבור 3 ימים מלאים בפועל שכן על היום הראשון לא משלמים, על השני והשלישי 50% ועל הנותרים 100%.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלב הסיכומים
שלב הסיכומים
באם אתה מיוצג על ידי עורך דין אז התשובה היא לא
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי חגין אחרי סיום עבודה
במקום עבודותו לא היה נהוג לעבוד עם תלוש שכר (שולמו ביטוח לאומי וכו' כחוק) וימי העבודה לא היו כל השבוע (לא רציפים).
עד איזה תקופה רטרו הוא יכול לתבוע דמי חגים מהמעסיק, ואיך ניתן להוכיח שלא שולמו אם אין תלושי שכר (על מי מוטלת חובת ההוכחה - עליו או על המעסיק)?
תודה רבה
דמי חגים
ניתן לתבוע עד 7 שנים אחורנית וזה שלא היו תלושי שכר זו גם הפרה של המעסיק ונטל ההוכחה במקרה שכזה יהיה על פניו על המעסיק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי פיצויים ותביעה לשם קבלתם
המפעל שבו עבד היה חייב לו פיצויים, והוא עדיין לא הספיק לקבל מהם את הכספי פיצויים לפני שנפטר - יחסי העובד מעביד הסתיימו הרבה לפני שנפטר.
רציתי לדעת מי זכאי לתבוע מהם את הכספי פיצויים שהיו מגיעים לו עוד הרבה קודם לכן שנפטר.
האם זה מי שיורש אותו או השאירים שלו?
ולאיזה בית דין צריך לפנות כדי לתבוע את המפעל, האם בית דין לעבודה או אחר?
תודה על העזרה.
דמי פיצוים לנפטר
זכות התביעה היא לעזבון ויש לפנות לבית הדין לעבודה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות ונסיעות
אני עובד לילות, עד השעה 4 בבוקר. לפעמים מגיע ל14 שעות עבודה רצופות
במקום העבודה הבוס משלם לי את המס ואת ביטוח לאומי כולו כך שלא יורד לי כביכול כסף מהמשכורת. לעומת זאת. המעסיק בטענה זו אינו משלם לי נסיעות ושעות נוספות כי הוא אומר שזה 'מתקזז'
אשמח לדעת איך להתמודד עם המעסיק בניסיון להסתדר איתו כדי להביא לו הזדמנות לפני שאגיש תביעה עם עו"ד.
איך אוכל לחשב כמה שעות נוספות ונסיעות הוא צריך לשלם לי על כל משך הזמן בו לא שילם לי (כמעט שנה שלמה עם הפסקה באמצע)?
תודה רבה מראש
שעות נוספות ונסיעות
דמי נסיעה הם לפי תעריף חופשי חודשי לכל חודש כפול התקופה המדוברת.
שעות נוספות זה כבר חישוב לא פשוט באופן עקרוני אם מדובר בשבוע עבודה של 5 ימים אז לאחר השעה ה9 מחשבים שעות נוספות כאשר שעתיים ראשונות זה 125% וכל שעה לאחר מכן זה 150% וכאשר אם מדובר בעבודת לילה משלמים שעות נוןספות לאחר 7 שעות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופש מחלה
חופשת מחלה
ראשית זה לא תקין שעבדת עם יום מחלה אבל לגופו של עניין על יום המחלה הראשון לא מקבלים שכר ועל היום השני 50% כך שאם עבדת יום מלא והיום השני ייחשב כיום המחלה הראשון לא תקבל עליו שכר.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ממונה בטיחות קרינה
האם מעביד יכול להכריח עובד להיות ממונה בטיחות קרינה. העובד עבר קורס בשנת 2011, אבל מונה עובד אחר.
תודה,
גאורג.
האם אפשר להכריח עובד להיות ממונה בטיחות קרינה?
יש לבחון את הסכם העסקתך וכן במה כרוך התפקיד על מנת לענות על שאלתך.
באופן עקרוני ככל ולא מדובר בתפקיד הדורש שעות אחרות משעות עבודתך וכן תפקיד הקשור לעבודתך על פניו אין סיבה שלא
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזיבה הפסקת עבודה
עובדת שנה בדיוק במקום עבודה אצל קבלן .
היחסים התערערו עם מנהל העבודה שלי לאחרונה .
מבקשת לדעת : אם רוצה לעזוב האם עלי לתת לו זמן, וכמה זמן לפני העזיבה ?
ואם הוא מתכוון לפטר אותי כמה זמן הוא אמור לתת לי והאם חובה עליו לקרוא לי לשימוע לפני כן , ואיך מתעדים שימוע פיטורין ? אנא ענו לי בדחיפות
תודה רבה
עזיבת מקום עבודה
ראשית הודעה מוקדמת היא חודש- בין אם את מתפטרת או מפוטרת.
אם המעסיק מעונין לפטר עליו כמובן לזמן אותך לשימוע לפני פיטורים בכתב מראש עם כל עילות השימוע, ובמהלך השימוע הוא צריך לערוך פרוטוקול שימוע כאשר את יכולה גם להקליט את השימוע וזה מהווה תיעוד
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרת בשל דרישה לשעות נוספות-האם זכאית לאבטלה?
התפטרתי בשל לחץ נפשי גדול ובשל דרישה להשקעת שעות כמשרה מלאה במשרד על אף שבמשך חמש שנים לא נדרשתי לכל השעות האלו ועבדתי את חלקם בבית.
האם אני זכאית לאבטלה?
ואם כן - אלו אישורים אני יכולה להביא?
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא קיבלתי משכורת לאחר תיאום מס
ועשיתי תיאום מס רק לאחר חודשיים
במשכורת השלישית נודע לי שאני חייב למס הכנסה סכום העולה על המשכורת החודשית ( 2000 ש"ח ) ולכן לא קיבלתי משכורת
האם זה חוקי?
פנה לפורום מיסים
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי הפרשות לפנסיה ולקרן השתלמות
תביעה בגין אי הפרשות לפנסיה, מה ניתן לתבוע?
ניתן להוסיף ריבית והצמדה ועוגמת נפש.
לגבי עוגמת נפש חשוב לציין שבתי הדין לא פוסקים סכומים גבוהים.
אכן, מדובר בסכום קטן יחסית שבהחלט ניתן לתבוע לבד.
יחד עם זאת, ייתכן שעו"ד יגלה עוד הפרות מצד המעסיק. לכן, רק את יכולה לענות על שאלת הכדאיות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים וימי חופשה
ניתן לפטר ללא שימוע?
אם הבנתי נכון את שאלתך, אביך עבד 10 חודשים ופוטר ללא שימוע.
כמובן שהדבר לא חוקי. על המעסיק היה לזמן אותו לשימוע ולשמוע את טענותיו לעניין שיקולי הפיטורים.
לעניין ההודעה המוקדמת, בהתאם לוותק ולצורת ההשתכרות, אביך זכאי ל-10 ימי הודעה מוקדמת (כולל שישי-שבת). אם לא ניתנה לו ההודעה המוקדמת, הוא זכאי לתשלום עבור הימים האלה (התשלום יינתן עבור הימים בהם צריך היה לעבוד).
לעניין החופשה, אם אביך עבד במשרה מלאה, הוא זכאי ליום חופשה בגין כל חודש עבודה מלא.
אם הוא עבד בחלקיות משרה, הוא זכאי לחלק היחסי.
עם סיום יחסי העבודה, המעסיק צריך היה לשלם פדיון ימי חופשה אם נותרו לו ימי חופשה צבורים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מנקה במשרד
השאלה מה צריך מבחינת חוק?
אני לא מעוניינת להרשם כמנקה ולהוסיף תלוש משכורת.
האם זה חובה? מה לגבי ביטוח וכדו'?
אשמח לקבל תשובה בנושא.
אוכל לעבוד כמנקה ללא תלוש שכר?
החוק מטיל חובה על מעסיק למסור לעובד תלוש שכר והעובד לא יכול להתנות על כך.
יחד עם זאת, ישנם מעסיקים (כמו אדם שמעסיק בביתו עובדת משק בית) שפטורים ממתן תלוש משכורת.
יש לבחון אם המעסיק שאצלו את רוצה לעבוד יהיה פטור ממתן תלוש שכר, אך גם אם יהיה פטור, מדובר בפטור למתן תלוש שכר בלבד.
הוא עדיין יצטרך לדווח עלייך בביטוח הלאומי, לשלם מס, להפריש עבורך לפנסיה ועוד.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר הכולל פיצויי פיטורים
28. "הסכם בין מעסיק לבין עובד, שפורש בו שהפיצויים כלולים בשכר העבודה וההסכם אושר על ידי שר העבודה או מי שהוסמך על ידיו לכך, יבוא לענין הפיצויים במקום הוראות חוק זה, ובלבד שאין הסכם קיבוצי החל על המעסיק והעובד, המחייב תשלום פיצויי פיטורין."
שאלותיי הן:
א- מהו הסכם שאושר על ידי שר העבודה?
ב- האם לא ניתן לפרש סעיף זה כאומר שמה שהופרש לקרן הפיצויים, הוא שמגיע לעובד, אם כך כתוב בהסכם?
שכר כולל פיצויי פיטורים - חוקי?
הסכם העבודה בו כוללים את פיצויי הפיטורים בשכר הוא זה שצריך להיות מאושר ע"י שר העבודה.
לא כל הסכם עבודה יכול לכלול את פיצויי הפיטורים בשכר ולקבל את אישור שר העבודה. לשם כך יש לעמוד במספר תנאים, ולכן לא בהכרח שהפירוש שנתת הוא זה שיתקבל.
בכל מקרה, כספים שהופרשו לקרן הפיצויים בהתאם לצו ההרחבה לפנסיית חובה שייכים לעובד.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
יש לי שאלה בקשר להרעת תנאים
אני עובד בחברה שנמצאת בתוך בניין דרייב אין
כלומר יש כניסה ויציאה של רכבים מהבניין בכל הקומות.
החברה מתכננת לעבור לקומת מרתף.
בקומת מרתף לא רואים אור יום בכלל,האור היחידי מפלוריסנטים ונושמים את כל הפיח של כל המכוניות בחניון.
האם זה נקרא הרעת תנאים?
מעבר לעבודה במרתף נחשבת הרעת תנאים?
על פניו נראה שמדובר בהרעת תנאים.
האם מדובר בהרעת תנאים מוחשית שתזכה אותך להתפטר בדין מפוטר? לא בהכרח. צריך לבחון את הנסיבות באופן פרטני.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורין
אני עובד ברשת קמעונאית מסוימת
ועבדתי בסניף וכאשר ביקשו להעביר אותי
סירבתי ולאחר מכן הייתי חולה במשך חודש.
שחזרתי נאמר לי שכרגע אין לי סניף ומיעו אותי למנהל מחליף...
האם זה חוקי?
ואם אני מבקש מכתב פיטורים בעקבות זה האם המעסיק מחוייב לתת?
תודה
אוכל לבקש מכתב פיטורים?
אם אין בחוזה העבודה שלך סעיף שקובע שלמעסיק אסור לנייד אותך לסניף אחר, הוא יכול לנייד אותך ובמידה ותנאי העבודה נשארים אותם תנאים, נראה שאין כל בעיה. כמובן שצריך לבחון את הדברים באופן פרטני.
אני לא יודעת מה היה התפקיד שלך ומה המשמעות של להיות מנהל מחליף, מהם תנאי העבודה וכו', אך על פניו נראה שאין מניעה חוקית למנות אותך למנהל מחליף.
אם תחליט להתפטר, אתה יכול לבקש מכתב פיטורים אך המעסיק לא חייב לתת לך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
.
עובד יכול להמשיך לעבוד אחרי גיל פרישה?
עובד שמעוניין להמשיך לעבוד לאחר גיל פרישה יכול. אם מדובר באותו מקום עבודה, עליו לבקש מהמעסיק להמשיך בעבודתו ועל המעסיק לשקול את בקשתו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיקות רפואיות
אני עובדת עם מזון, והמעסיק מבקש ממני לעבור בדיקות דם תקופתיות ע"מ לשלול מחלות זיהומיות.
האם מעסיק רשאי לבקש ממני לעבור את הבדיקות האלו?
והאם אני חותמת על מסמך כזה שאני מסכימה מראש, האם זה עדיין אפשרי מבחינת המעסיק?
המעסיק ראשי לחייב אותי לעבור בדיקות רפואיות?
ישנם חוקים שמחייבים עובד לבצע בדיקות.
עובדים בבתי אוכל או עובדים שמתעסקים עם מזון עשויים להידרש לבדיקה תקופתית במטרה להגן על הציבור.
כל בדיקה שרלוונטית לתפקיד שאותו את ממלאה - המעסיק רשאי לדרוש ממך לעשות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה ביום העצמאות
עבדתי ביום העצמאות, מה השכר שמגיע לי?
ראשית, תגיד למעסיק שלך תודה על שהוא משלם לך 140% עבור שעות לילה, כי אין חובה כזאת בחוק. על פי חוק, שעות עבודת לילה הן בתעריף רגיל (100%), אך החל מהשעה ה-8 מדובר בשעות נוספות.
שנית, המעסיק שלך צודק. מי שעבד ביום העצמאות בין השעות 20:00 (בערב יום העצמאות) עד השעה 20:00 (במוצאי עצמאות) זכאי לאותו השכר.
לגבי התעריף, מדובר בתעריף של 150% בתוספת יום חופשה חלופי או תעריף של 200% בגין העבודה בפועל ובגין יום השבתון.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר לחלקיות משרה אחרי ניתוח
איך ישולם לי השכר בחלקיות משרה אחרי ניתוח?
לעיתים מספיק אישור מרופא משפחה/מקצועי.
יחד עם זאת, רופא תעסוקתי הוא היחיד שמוסמך לקבוע כשירות של עובד לביצוע עבודה ולתת לו הקלות/פטורים מעבודתו.
אם הרופא אסר עלייך לעבוד יותר מ-3 שעות ביום, את אמורה להישמע להוראותיו.
ברגע שיהיה לך אישור מרופא תעסוקתי שיאמר אותו הדבר, יהיה על המעסיק אסור להעסיק אותך מעבר לזה.
כמובן שאם את עובדת בכל זאת יותר, את זכאית לתשלום עבור שעות עבודתך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצועים
פוטרתי לפני 4 חודשים ולא קיבלתי פיצויים, מה עושים?
את יכולה להגיש תביעה בבית הדין לעבודה.
אפשר קודם לנסות לשלוח מכתב דרישה, ייתכן שזה יפתור את הבעיה.
ממליצה לפנות לעו"ד לקבלת ייעוץ פרטני כדי למצות את הזכויות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין?
בשנתיים וחצי האחרונות עבדתי מהבית על חצי משרה בחברה מוכרת. כל חודש עבדתי כמה שעות שיכולתי (ללא מכסה מסויימת) מתי שנוח לי (בערך 15 שעות בשבוע).
לפני כמה חודשים מצאתי עבודה חדשה במשרה מלאה כפרילאנסר. ביקשתי מהבוס מהעבודה הראשונה לשים אותי ב"הולד" ושאחזור אליו לאחר סיום הפרוייקט. הפרוייקט כפרילאנס התמשך והתמשך והחלטתי לא לחזור לעבודה של חצי המשרה.
אני צריך להודיע להם שאינני מתכוון לחזור, השאלה האם מגיע לי פיצויים מהם לאחר שנתיים וחצי של עבודה בחצי משרה, למרות שאני זה שמתפטר מיוזמתי?
המון המון תודה.
זכאות לפ"פ
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור נסיעות
אם הנסיעה למקום העבודה הינה ב-2 אוטובוסים אך אני נוסעת עם רכב. האם חלה החובה לשלם 26.40 ליום או חופשי חודשי?
תודה
תשלום עבור נסיעות
המעסיק יכול להחליט לפי החלופה הזולה יותר. בדרכ משולמים הדמי נסיעות לפי חופשי חודשי .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






