פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

דיון הוכחות

מיכאל 16/06/17
שלום עקב אי קבלת טופס 161 וכספים עבור חופשת מחלה של 4 ימים הגשתי תביעה בית הדין לעבודה והוזמנתי לדיון הוכחות ברצוני לשאול לגבי דיון זה כיצד עליי להתכונן וכיצד הדיון מתבצע אשמח ליעוץ ופרטים עבור דיון זה תודה רבה. 

דיון הוכחות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב
בדיון הוכחות עליך להציג את כל האסמכתאות שיש לך לטענות שלך ולחקור את הצד השני במידת הצורך.
עליך להכין את כל המסמכים ושאלות וכן להיות ערוך לחקירה שלהם אותך בהתאם לטענות שלהם בכתב ההגנה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור ימי מחלה בסופ"ש

ליאנה ליאנוב 15/06/17
שלום רב. הני עובדת קבלן שעתית במעבר גבול העובד 24/7 ורוב השנה אנחנו עובדים 6 ימים בשבוע כולל שבתות וחגים. קיבלתי חופש מחלה 7 ימים. קראתי כי אם מקום העבודה קיבל היתר עבודה בשבת אז ניתן לקבל תשלום עבור ימי המחלה בסופ''ש. 
1. האם זה נכון?
2. אם זה לא נכון ולא אקבל תשלום על ימים אלה, האם המעסיק רשאי לנכותם ממכסת ימי המחלה שלי?
3. אם ישנו תשלום בגובה שונה לשעות בוקר צהריים ולילה, איך אמור להקבע תעריף ליום מחלה?

תשלום עבור ימי מחלה בסופש

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב
ככל ואת היית אמורה לעבוד בשבת אז אכן על המקום להתייחס לימי מחלה גם בימים אלה כאשר על המעסיק כמובן לנכות ימים אלה מימי המחלה שלך
ותעריף יום המחלה נעשה לפי שווי יום ממוצע דהיינו כמה שהיית צריכה להרוויח בממוצע לו היית עובדת 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

מילה 15/06/17
שלום רב,
אני עובדת בחברת אבטחה מזה שנה.
הגשתי 5 ימי מחחה מיום ג' עד שבת כולל סהכ 5 ימים.בתחילת אותו שבוע גם עבדתי ימים ראשון ושני.
אני עובדת בדרך כלל 5 ימים בשבוע במשמרות כולל שבתות וחגים.
המעסיק שלי נתן לי לנצל רק 3 ימי מחלה(2 משולמים בפועל) בטענה שבגלל שאני במשרה של 5 משמרות בשבוע אני לא יכולה לצפות לנצל 5 ימי מחלה בשבוע בו כבר עבדתי יומיים משמע זה יוצא שהוא משלם לי עבור 7 ימים בשבוע.
לפי מה שידוע לי זה שעבדתי ביומיים הראשונים של אותו שבוע כלל לא קשור לניצול ימי מחלה ושהוא חייב לתת לי לנצל את כל ה5 ימים (ולשלם 4 בפועל) .
אשמח לתשובה בנושא ותודה רבה מראש.

הלנת שכר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב
על פניו אכן הצדק איתך אבל היה עליו לשלם לך עבור 3 ימים מלאים בפועל שכן על היום הראשון לא משלמים, על השני והשלישי 50% ועל הנותרים 100%.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלב הסיכומים

יצחק גור 15/06/17
האם תובע בעצמו יכול בשלב הסיכומים בע"פ  בסוף המשפט להציג בעצמו חלק מהסיכומים שהוא יכול להציגם טוב יותר?

שלב הסיכומים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב
באם אתה מיוצג על ידי עורך דין אז התשובה היא לא

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי חגין אחרי סיום עבודה

שלמה 15/06/17
אם עובד מסיים לעבוד במקום עבודתו ומגלה שלא שולמו לו דמי חגים כחוק.
במקום עבודותו לא היה נהוג לעבוד עם תלוש שכר (שולמו ביטוח לאומי וכו' כחוק) וימי העבודה לא היו כל השבוע (לא רציפים).
עד איזה תקופה רטרו הוא יכול לתבוע דמי חגים מהמעסיק, ואיך ניתן להוכיח שלא שולמו אם אין תלושי שכר (על מי מוטלת חובת ההוכחה - עליו או על המעסיק)?

תודה רבה

דמי חגים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב
ניתן לתבוע עד 7 שנים אחורנית וזה שלא היו תלושי שכר זו גם הפרה של המעסיק ונטל ההוכחה במקרה שכזה יהיה על פניו על המעסיק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי פיצויים ותביעה לשם קבלתם

עדי 15/06/17
קרוב שלי נפטר, ושנה לפני כן הוא הפסיק לעבוד.
המפעל שבו עבד היה חייב לו פיצויים, והוא עדיין לא הספיק לקבל מהם את הכספי פיצויים לפני שנפטר - יחסי העובד מעביד הסתיימו הרבה לפני שנפטר.
רציתי לדעת מי זכאי לתבוע מהם את הכספי פיצויים שהיו מגיעים לו עוד הרבה קודם לכן שנפטר.

האם זה מי שיורש אותו או השאירים שלו?
ולאיזה בית דין צריך לפנות כדי לתבוע את המפעל, האם בית דין לעבודה או אחר?

תודה על העזרה.

דמי פיצוים לנפטר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב
זכות התביעה היא לעזבון ויש לפנות לבית הדין לעבודה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות ונסיעות

גבריאל ביטון 15/06/17
אהלן.
אני עובד לילות, עד השעה 4 בבוקר. לפעמים מגיע ל14 שעות עבודה רצופות

במקום העבודה הבוס משלם לי את המס ואת ביטוח לאומי כולו כך שלא יורד לי כביכול כסף מהמשכורת. לעומת זאת. המעסיק בטענה זו אינו משלם לי נסיעות ושעות נוספות כי הוא אומר שזה 'מתקזז'
אשמח לדעת איך להתמודד עם המעסיק בניסיון להסתדר איתו כדי להביא לו הזדמנות לפני שאגיש תביעה עם עו"ד.
איך אוכל לחשב כמה שעות נוספות ונסיעות הוא צריך לשלם לי על כל משך הזמן בו לא שילם לי (כמעט שנה שלמה עם הפסקה באמצע)? 
תודה רבה מראש

שעות נוספות ונסיעות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב
דמי נסיעה הם לפי תעריף חופשי חודשי לכל חודש כפול התקופה המדוברת.
שעות נוספות זה כבר חישוב לא פשוט באופן עקרוני אם מדובר בשבוע עבודה של 5 ימים אז לאחר השעה ה9 מחשבים שעות נוספות כאשר שעתיים ראשונות זה 125% וכל שעה לאחר מכן זה 150% וכאשר אם מדובר בעבודת לילה משלמים שעות נוןספות לאחר 7 שעות 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופש מחלה

מייה 15/06/17
שלום. במהלך השבוע חליתי והרופא הוציא לי 2ימי מחלה. באותו יום שהייתי אצל הרופא עבדתי למרות שיש לי חום כי המנהלת ביקשה, אך ביום למחרת ביקשה שלא אגיע - אם אגיש את ימי מחלה ארוויח מזה משהו?

חופשת מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב
ראשית זה לא תקין שעבדת עם יום מחלה אבל לגופו של עניין על יום המחלה הראשון לא מקבלים שכר ועל היום השני 50% כך שאם עבדת יום מלא והיום השני ייחשב כיום המחלה הראשון לא תקבל עליו שכר. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ממונה בטיחות קרינה

גאורג 15/06/17
שלום רב,

האם מעביד יכול להכריח עובד להיות ממונה בטיחות קרינה. העובד עבר קורס בשנת 2011, אבל מונה עובד אחר. 

תודה,

גאורג.

האם אפשר להכריח עובד להיות ממונה בטיחות קרינה?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב

יש לבחון את הסכם העסקתך וכן במה כרוך התפקיד על מנת לענות על שאלתך.

באופן עקרוני ככל ולא מדובר בתפקיד הדורש שעות אחרות משעות עבודתך  וכן תפקיד הקשור לעבודתך על פניו אין סיבה שלא



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבה הפסקת עבודה

גילת 15/06/17
שלום רב .
עובדת שנה בדיוק במקום עבודה אצל קבלן .
היחסים התערערו עם מנהל העבודה שלי לאחרונה .
מבקשת לדעת : אם רוצה לעזוב האם עלי לתת לו זמן, וכמה זמן לפני העזיבה ?
ואם הוא מתכוון לפטר אותי כמה זמן הוא אמור לתת לי והאם חובה עליו לקרוא לי לשימוע לפני כן , ואיך מתעדים שימוע פיטורין ? אנא ענו לי בדחיפות
תודה רבה

עזיבת מקום עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב, 

ראשית הודעה מוקדמת היא חודש- בין אם את מתפטרת או מפוטרת.
אם המעסיק מעונין לפטר עליו כמובן לזמן אותך לשימוע לפני פיטורים בכתב מראש עם כל עילות השימוע, ובמהלך השימוע הוא צריך לערוך פרוטוקול שימוע כאשר את יכולה גם להקליט את השימוע וזה מהווה תיעוד

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרת בשל דרישה לשעות נוספות-האם זכאית לאבטלה?

עידית 14/06/17
שלום.
התפטרתי בשל לחץ נפשי גדול ובשל דרישה להשקעת שעות כמשרה מלאה במשרד על אף שבמשך חמש שנים לא נדרשתי לכל השעות האלו ועבדתי את חלקם בבית.
האם אני זכאית לאבטלה?
ואם כן - אלו אישורים אני יכולה להביא?

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 15/06/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא קיבלתי משכורת לאחר תיאום מס

יוסף 14/06/17
התחלתי לעבוד בשתי עבודות לאחרונה .
ועשיתי תיאום מס רק לאחר חודשיים 
במשכורת השלישית נודע לי שאני חייב למס הכנסה סכום העולה על המשכורת החודשית ( 2000 ש"ח ) ולכן לא קיבלתי משכורת 
האם זה חוקי? 

פנה לפורום מיסים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 15/06/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי הפרשות לפנסיה ולקרן השתלמות

קארין 14/06/17
שלום רב,אבי עבד כשומר בצהרון במשך 8 חודשים. במשך 4 חודשים אחרונים למרות שקיבל תלוש שכר עם הפרשות לפנסיה ולקרן השתלמות בפועל הכספים לא הועברו למנורה (מדובר ב- 900 ש"ח). חברת השמירה מנסה להתחמק, מטילה אחריות על מנורה שהם לא עושים שיוך לכספים, ומנורה טוענת שיש להם הסדר חוב והם משלמים בצ'קים דחויים. מדובר בחודשים מרץ עד יוני  2016- כך שבפועל למעלה משנה כבר עברה. אני מבינה שהאופציה שלנו היא לתבוע בדיון מהיר בבית דין לעבודה- 1-אילו רכיבים נוספים אוכל לתבוע חוץ מ- 900 השקלים?   עוגמת נפש, ריבית והצמדה? מה עוד? 2- האם יש טעם לקחת עו"ד כי מדובר בסכום נמוך יחסית?  או פשוט למלא לבד את כתב התביעה?

תביעה בגין אי הפרשות לפנסיה, מה ניתן לתבוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 15/06/17
קארין שלום,
ניתן להוסיף ריבית והצמדה ועוגמת נפש.
לגבי עוגמת נפש חשוב לציין שבתי הדין לא פוסקים סכומים גבוהים.

אכן, מדובר בסכום קטן יחסית שבהחלט ניתן לתבוע לבד.
יחד עם זאת, ייתכן שעו"ד יגלה עוד הפרות מצד המעסיק. לכן, רק את יכולה לענות על שאלת הכדאיות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים וימי חופשה

ציון מימון 14/06/17
שלום רב. אבא שלי  פנסיונר החל לעבוד בחברת שמירה משרה שעתית ופוטר באותו יום ללא שימוע קודם כל  על  פי מסגרת החוק האם זה תקין? בנוסף לא שולמו לו ימי חופשה יש לו 10 יום האם זה תקין ? יש לציין כי עבד 10 חודשיים בדיוק .הסיבה לפיטורים ויש לו מכתב על כך אי התאמה הבנתי שצריך היה לתת לו הודעה מוקדמת במידה והמעסיק לא נתן הודעה מוקדמת הבנתי כי מגיע  לו תשלום  האם זה נכון ? ובמידה וכן על כמה ימים מדובר לגבי הודעה מוקדמת לאחר  שעבד  10 חודשיים אודה לתשובתכם  

ניתן לפטר ללא שימוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 15/06/17
ציון שלום,
אם הבנתי נכון את שאלתך, אביך עבד 10 חודשים ופוטר ללא שימוע.
כמובן שהדבר לא חוקי. על המעסיק היה לזמן אותו לשימוע ולשמוע את טענותיו לעניין שיקולי הפיטורים.

לעניין ההודעה המוקדמת, בהתאם לוותק ולצורת ההשתכרות, אביך זכאי ל-10 ימי הודעה מוקדמת (כולל שישי-שבת). אם לא ניתנה לו ההודעה המוקדמת, הוא זכאי לתשלום עבור הימים האלה (התשלום יינתן עבור הימים בהם צריך היה לעבוד).

לעניין החופשה, אם אביך עבד במשרה מלאה, הוא זכאי ליום חופשה בגין כל חודש עבודה מלא.
אם הוא עבד בחלקיות משרה, הוא זכאי לחלק היחסי.
עם סיום יחסי העבודה, המעסיק צריך היה לשלם פדיון ימי חופשה אם נותרו לו ימי חופשה צבורים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מנקה במשרד

חני 14/06/17
אני עובדת כרגע במשרה מלאה. ואני מעוניינת בשעות הערב לעבוד כמנקה במשרד כלשהו.
השאלה מה צריך מבחינת חוק?
אני לא מעוניינת להרשם כמנקה ולהוסיף תלוש משכורת.
האם זה חובה? מה לגבי ביטוח וכדו'?
אשמח לקבל תשובה בנושא. 

אוכל לעבוד כמנקה ללא תלוש שכר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/06/17
חני שלום,
החוק מטיל חובה על מעסיק למסור לעובד תלוש שכר והעובד לא יכול להתנות על כך.
יחד עם זאת, ישנם מעסיקים (כמו אדם שמעסיק בביתו עובדת משק בית) שפטורים ממתן תלוש משכורת. 
יש לבחון אם המעסיק שאצלו את רוצה לעבוד יהיה פטור ממתן תלוש שכר, אך גם אם יהיה פטור, מדובר בפטור למתן תלוש שכר בלבד.
הוא עדיין יצטרך לדווח עלייך בביטוח הלאומי, לשלם מס, להפריש עבורך לפנסיה ועוד.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר הכולל פיצויי פיטורים

עדיה 13/06/17
מבקשת מאד פירוש לסעיף 28 שכר הכולל פיצויי פיטורים (תיקון 29) התשע"ד.
28. "הסכם בין מעסיק לבין עובד, שפורש בו שהפיצויים כלולים בשכר העבודה וההסכם אושר על ידי שר העבודה או מי שהוסמך על ידיו לכך, יבוא לענין הפיצויים במקום הוראות חוק זה, ובלבד שאין הסכם קיבוצי החל על המעסיק והעובד, המחייב תשלום פיצויי פיטורין."
שאלותיי הן:
א- מהו הסכם שאושר על ידי שר העבודה?
ב- האם לא ניתן לפרש סעיף זה כאומר שמה שהופרש לקרן הפיצויים, הוא שמגיע לעובד, אם כך כתוב בהסכם?

שכר כולל פיצויי פיטורים - חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/06/17
עדיה שלום,
הסכם העבודה בו כוללים את פיצויי הפיטורים בשכר הוא זה שצריך להיות מאושר ע"י שר העבודה.
לא כל הסכם עבודה יכול לכלול את פיצויי הפיטורים בשכר ולקבל את אישור שר העבודה. לשם כך יש לעמוד במספר תנאים, ולכן לא בהכרח שהפירוש שנתת הוא זה שיתקבל.

בכל מקרה, כספים שהופרשו לקרן הפיצויים בהתאם לצו ההרחבה לפנסיית חובה שייכים לעובד.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

עובד 13/06/17
שלום 
יש לי שאלה בקשר להרעת תנאים 
אני עובד בחברה שנמצאת בתוך בניין דרייב אין
כלומר יש כניסה ויציאה של רכבים מהבניין בכל הקומות.
החברה מתכננת לעבור לקומת מרתף.
בקומת מרתף לא רואים אור יום בכלל,האור היחידי מפלוריסנטים ונושמים את כל הפיח של כל המכוניות בחניון.
האם זה נקרא הרעת תנאים?

מעבר לעבודה במרתף נחשבת הרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/06/17
שלום,
על פניו נראה שמדובר בהרעת תנאים.
האם מדובר בהרעת תנאים מוחשית שתזכה אותך להתפטר בדין מפוטר? לא בהכרח. צריך לבחון את הנסיבות באופן פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב פיטורין

טל רחמים 13/06/17
שלום.
אני עובד ברשת קמעונאית מסוימת
ועבדתי בסניף וכאשר ביקשו להעביר אותי 
סירבתי ולאחר מכן הייתי חולה במשך חודש.
שחזרתי נאמר לי שכרגע אין לי סניף ומיעו אותי למנהל מחליף...
האם זה חוקי?
ואם אני מבקש מכתב פיטורים בעקבות זה האם המעסיק מחוייב לתת?
תודה

אוכל לבקש מכתב פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/06/17
טל שלום,
אם אין בחוזה העבודה שלך סעיף שקובע שלמעסיק אסור לנייד אותך לסניף אחר, הוא יכול לנייד אותך ובמידה ותנאי העבודה נשארים אותם תנאים, נראה שאין כל בעיה. כמובן שצריך לבחון את הדברים באופן פרטני.
אני לא יודעת מה היה התפקיד שלך ומה המשמעות של להיות מנהל מחליף, מהם תנאי העבודה וכו', אך על פניו נראה שאין מניעה חוקית למנות אותך למנהל מחליף.

אם תחליט להתפטר, אתה יכול לבקש מכתב פיטורים אך המעסיק לא חייב לתת לך.

לרשותך בכל שאלה נוספת, 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

.

@@@@ 13/06/17
האם  חובה  על  עובד  לצאת  לפנסיה?  או  שניתן להמשיך  לעבוד  גם אחרי  גיל  הפנסיה? .

עובד יכול להמשיך לעבוד אחרי גיל פרישה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/06/17
שלום,
עובד שמעוניין להמשיך לעבוד לאחר גיל פרישה יכול. אם מדובר באותו מקום עבודה, עליו לבקש מהמעסיק להמשיך בעבודתו ועל המעסיק לשקול את בקשתו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בדיקות רפואיות

שלי 13/06/17
שלום,
אני עובדת עם מזון, והמעסיק מבקש ממני לעבור בדיקות דם תקופתיות ע"מ לשלול מחלות זיהומיות.
האם מעסיק רשאי לבקש ממני לעבור את הבדיקות האלו?
והאם אני חותמת על מסמך כזה שאני מסכימה מראש, האם זה עדיין אפשרי מבחינת המעסיק?

המעסיק ראשי לחייב אותי לעבור בדיקות רפואיות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/06/17
שלי שלום,
ישנם חוקים שמחייבים עובד לבצע בדיקות.
עובדים בבתי אוכל או עובדים שמתעסקים עם מזון עשויים להידרש לבדיקה תקופתית במטרה להגן על הציבור.
כל בדיקה שרלוונטית לתפקיד שאותו את ממלאה - המעסיק רשאי לדרוש ממך לעשות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה ביום העצמאות

נתי 13/06/17
שלום,אני עובד בעבודה שהיא 24/7. השכר על שעות הלילה הוא :140%.ביום העצמאות עבדתי בלילה. המעסיק רוצה לשלם לי 150% רק על השכר בסיס.כלומר ביום העצמאות לטענת המעסיק מי שעבד לילה או בוקר מקבל אותו שכר.האם זה תקין?

עבדתי ביום העצמאות, מה השכר שמגיע לי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/06/17
נתי שלום,
ראשית, תגיד למעסיק שלך תודה על שהוא משלם לך 140% עבור שעות לילה, כי אין חובה כזאת בחוק. על פי חוק, שעות עבודת לילה הן בתעריף רגיל (100%), אך החל מהשעה ה-8 מדובר בשעות נוספות.

שנית, המעסיק שלך צודק. מי שעבד ביום העצמאות בין השעות 20:00 (בערב יום העצמאות) עד השעה 20:00 (במוצאי עצמאות) זכאי לאותו השכר.
לגבי התעריף, מדובר בתעריף של 150% בתוספת יום חופשה חלופי או תעריף של 200% בגין העבודה בפועל ובגין יום השבתון.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר לחלקיות משרה אחרי ניתוח

רוני 13/06/17
שלום, אודה להסבר בבקשה. לפני חודש עשיתי ניתוח בשתי העיניים. המנתח המליץ שבמשך חודשיים עליי לעבוד לא יותר מ- 3 שעות ביום. אחרי ויכוחים המעסיק הסכים (הוא העדיף שאקח חודשיים שלמים של מחלה שאין לי- הוא לא רצה חלקיות משרה). קיבלתי אישור מחלה מרופא משפחה שמציין שעליי לעבוד כך. רופא המשפחה אומר שכדאי שאפנה גם לרופא תעסוקתי שייתן אישור. האם לא מספיק אישור מחלה מרופא משפחה וצילום של המלצת המנתח? (המעביד אישר את זה...). בשביל מה צריך רופא תעסוקתי והאם חובה?שאלה נוספת- למרות שאמרו לי במפורש שאסור לי לעבוד יותר משלוש שעות המעביד מאלץ אותי להישאר לפעמים יותר (בד"כ 7 שעות ובאחד הימים נשארתי 11 שעות). בשבוע שעבר היתה התדרדרות במצב שלי (כנראה בגלל שעבדתי יותר ממנ שמותר לי) והביאו לי שבוע מחלה רגיל (0 שעות עבודה). המעביד אומר שישלם לי על שלוש שעות בלבד ביום (למרות שעשיתי יותר!) מכיוון שכתוב לי במפורש שאסור לי לעבוד יותר. כל השאר ירד ממחלה. ובשבוע מחלה השלם הכל ירד ממחלה. הסכמתי בלית ברירה... אבל אני יודעת שלבסוף זה יהיה על חשבוני (קיזוז מהמשכורת) כי אין לי מספיק ימי מחלה (והשבוע מחלה לא היה מתוכנן.. אלא בגלל שעבדתי יותר ממה שמותר לי) האם יש מה לעשות עם זה? האם לא זכותי שישלמו לי את מספר השעןת שעשיתי (למרות שכתוב שאסור לי..)? סליחה שיצא ארוך... תודה!

איך ישולם לי השכר בחלקיות משרה אחרי ניתוח?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/06/17
רוני שלום,
לעיתים מספיק אישור מרופא משפחה/מקצועי.
יחד עם זאת, רופא תעסוקתי הוא היחיד שמוסמך לקבוע כשירות של עובד לביצוע עבודה ולתת לו הקלות/פטורים מעבודתו. 

אם הרופא אסר עלייך לעבוד יותר מ-3 שעות ביום, את אמורה להישמע להוראותיו.
ברגע שיהיה לך אישור מרופא תעסוקתי שיאמר אותו הדבר, יהיה על המעסיק אסור להעסיק אותך מעבר לזה.
כמובן שאם את עובדת בכל זאת יותר, את זכאית לתשלום עבור שעות עבודתך. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצועים

שלי דרור 13/06/17
היי פוטרתי מעבודתי ב-3.2.17 ועד עכשיו לא קיבלתי פיצויים, מה אומר הפרוטוקול במקרים כאלו והאם עליי לתבוע ואיך?

פוטרתי לפני 4 חודשים ולא קיבלתי פיצויים, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/06/17
שלי שלום,
את יכולה להגיש תביעה בבית הדין לעבודה.
אפשר קודם לנסות לשלוח מכתב דרישה, ייתכן שזה יפתור את הבעיה.

ממליצה לפנות לעו"ד לקבלת ייעוץ פרטני כדי למצות את הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין?

אמיר 12/06/17
אהלן,
בשנתיים וחצי האחרונות עבדתי מהבית על חצי משרה בחברה מוכרת. כל חודש עבדתי כמה שעות שיכולתי (ללא מכסה מסויימת) מתי שנוח לי (בערך 15 שעות בשבוע).
לפני כמה חודשים מצאתי עבודה חדשה במשרה מלאה כפרילאנסר. ביקשתי מהבוס מהעבודה הראשונה לשים אותי ב"הולד" ושאחזור אליו לאחר סיום הפרוייקט. הפרוייקט כפרילאנס התמשך והתמשך והחלטתי לא לחזור לעבודה של חצי המשרה.
אני צריך להודיע להם שאינני מתכוון לחזור, השאלה האם מגיע לי פיצויים מהם לאחר שנתיים וחצי של עבודה בחצי משרה, למרות שאני זה שמתפטר מיוזמתי?
המון המון תודה.

זכאות לפ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/06/17
אמיר בוקר טוב, ראשית לאר עבודה של פחות משנה - אין כל זכות לקבלת פ"פ. שנית, לא ציינת האם עבדת כפרילנס או כשכיר ולכן גם באם עבדת מעל כשנה לא בטוח שהיית זכאי לפ"פ גם בגלל אופן העבודה וגם בגלל שאתה הוא זה שהתפטר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור נסיעות

דינה 12/06/17
שלום,
אם הנסיעה למקום העבודה הינה ב-2 אוטובוסים אך אני נוסעת עם רכב. האם חלה החובה לשלם 26.40 ליום או חופשי חודשי?
תודה

תשלום עבור נסיעות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/06/17

המעסיק יכול להחליט לפי החלופה הזולה יותר. בדרכ משולמים הדמי נסיעות לפי חופשי חודשי .
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן