פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תנאים לא הגיוניים בעבודה
אי שחרור ממקום העבודה
שלום רב
על פניו ככל והמעסיק לא ידע מתי ישוב החשמל אין מניעה לפעולות המעסיק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פערי שכר בין עובדים באותה מחלקה
גם אצלי
הגיע עובד חדש ומקבל שכר כמו שלי כמעט זהה,ואין לו כלום על הראש,הכל עליי.
האם תקין?
זה ממש מעצבן שזה ככה
פער בשכר
חוזה העסקה הוא אישי, תנאים שלך הם אינם בהכרח תנאים של אחר- איני חושבת שיש מקום לתביעה או משהו בסגנון.
כן יש מקום לדבר עם המנהל שלך ולומר לו שאת מבקשת העלאה אם הוא לא מסכים תגבי את עצמך בהוכחה.
ימי חופשה
אני עובד בחברה 4.5 שנים,מישרה מלאה א-ה.
בחודשים האחרונים אני מקבל יום חופש אחד בכל חודש.
האם כך הדבר?
אחרי כמה זמן אקבל יותר זכאות לחופשה.?
ימי חופשה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סליחה מראש על האורך… אבל הפרטים רלוונטים
עד לפני כמעט שלשה חודשים עבדתי אצל מס' עו"ד כמזכירה משפטית,
מאוד נהניתי לצאת בבוקר, לחזור עם סיפוק, פרגונים מהבוסים ואפ' היו מציעים לי קפה
על הבוקר... הרבה כסף לא היה לי מזה אבל לשמחתי אני לא המפרנסת העיקרית בבית כך
שהמשכורת היה הבונוס...
חברה טובה הציעה לי עבודה בחברת נדל"ן לכאורה מוכרת ומצליחה,
שמלבד יזמות פרויקטים ושיווק הם הקימו חברת בת שמנסה לעשות סטרטאפ חדש, שבעיקרו הם
בונים אתר שהם יתנו אותו בחינם לחברות בנייה גדולות, החברות יפתחו תיק לכל רוכש
דירה עם קוד וסיסמא ושם הלקוח יימצא את תיקו האישי ובו התוכניות, לוחות תשלומים
ובעיקר שינוי דיירים כלומר, כל שדרוג שירצו הרוכשים הם יוכלו לבצע און ליין (למשל שדרוג דלת רב בריח מעבר
לסטנדרט הקבלן. הלקוח יבחר סוג דלת סוג ידית, התוכנה תגבה את התשלום עבור השדרוג,
תעביר אוטומטי את ההזמנה לרב בריח וכמובן תעדכן
את הקבלן). המטרה של החברת סטרטאפ הינה להגיע לשוק גדול של רוכשי דירות ואז
יבואו המפרסמים, שהם הספקים, כמובן שיפורסם רהיטים וכו' נשמע טוב...
ישבתי עם בחור בשם יוסי, שהסביר לי את העניין, הראה לי את המשרד שבו
בעת ישבו בחדר אחד מהנדס תוכנה ושתי מתכנתות, ובחורה שהיא המזינה נתונים ואחראית
על הלקוחות וספקים וכד', היה נראה לי מעניין, שעות נוחות, חתמנו על חוזה 30 ₪
לשעה... ואכן הודעתי על התפטרות ממשרד העו"ד חודש מראש...
חמשה ימים לאחר שהתחלתי לעבוד פיטרו את הבחורה שעבדה שם כמעט 3 חודשים
והתברר שעשתה לי חפיפה מסודרת ללא ידיעתה... ואני התחלתי לעבוד, הסטרטאפ עדיין לא
היה מוכן לגמרי, כמובן שעדיין יזמים וקבלנים לא הצטרפו ובעצם הדירות היחידות שיש
לנו הינם של הבעלים של החברה. לחברה יש הרבה רוכשים מחו"ל כך שלכאורה הרעיון
אמור לעבוד יפה.
מטבע הדברים כאשר לקוחות מארה"ב שנתקלו בבעיות, היו זקוקים לשוחח
בשעות שהמשרד היה סגור, מאלצים אותי להתקשר אליהם בשעות הערב של שעון ישראל, כמובן
שהשיחות על חשבוני.... מה עוד שזה על
חשבון ילדיי ובעלי.
כבר לאחר מספר ימים הכניסו בטיפטופים עוד 4 בנות לצידי, העבירו אותנו
משרד כאשר כל יומיים שלשה מבטיחים לנו כי אוטוטו נכנס פרוייקט ענק של 2000 דירות, יומיים לאחר מכן זה עלה ל8000
דירות... נזרקו שמות של חברות שסגרו איתם... אפ' חברות שהודיעו על סגירה. הסבירו
לנו שהם יכניסו עוד 20 עובדות שיוכלו לקבל את הכמויות של הדירות... תפקידי היה
ללמד את הבנות על התוכנה, לעשות הרבה אימונים ורכישות מדומות וכד' על מנת שברגע שיכנס המסה של העבודה נוכל
במהירות להכניס את הנתונים...
ביקשתי לצאת שני ימים לחופש מאחר ולבעלי היה חופש, הם עיקמו פרצוף...
כי בדיוק הולך להכנס 5000 דירות... כמובן שלא דירות ולא מחסנים, סתם מיהרתי
מהחופשה... כשחזרתי התברר ש'יוסי' שחתם
איתי על החוזה פוטר/ התפטר... הכל מעורפל.
אנו יושבות בחדר 5 בנות חסרות מעש, ממתינות לשלתלפים דירות... מדברות
ומעבירות את הזמן, צריכות לריב שאין לנו חלב, העיקר לעשות משהו... המנהלים החליטו שזה לא בסדר שיושבות בנות ללא
מעש והכניסו השבוע מנהלת! הגיעה בחורה צעירה מאתנו אבל מלאה באגו והסבירה שהקייטנה
נגמרה, בקרוב נגיע ל150 עובדות... היא חילקה את ה'טחינת מים' לכל אחת בנפרד... אלא
שכאן העסק רק הסתבך, היא עומדת בפתח ושומרת שלא ידברו, שחלילה אחת לא תשאל את
חברתה שאלות בנוגע לעבודה וכמובן אפ' לצאת לשירותים צריך אישור... שמא אולי בדיוק
יכנס באותו רגע פרויקט של כלומתלפים דירות... כבר באותו יום אחת העובדות לצידי שלא
בא למנהלת טוב בעין פוטרה... למחרת לא היה מים חמים לקפה והמנהלת לא הרשתה לצאת
להביא ממשרד אחר... אז רבתי אתה. והיא כנראה ברחה לעת עתה, אחר הצהריים היה לנו
ישיבה עם הבעלים... הוא לא התייחס ממש לנושא המנהלת, הכל בערפול ואפלה... אבל הוא הסביר לנו על הסטרטאפ' המוצלח והפעם הוא
אמר שהוא יודע שאין עבודה וכנראה שב60 יום הבאים גם לא יכנס עדיין פרויקטים... אבל
הוא מצפה שאנחנו נעזור לו לשווק את המוצר,
שההצלחה שלו זה יהיה הצלחה שלנו ונקבל גם דיווידנדים...
פתאום ממזינה נתונים נהפכתי לתמיכה טכנית ללקוחות, בכל שעות היום (ללא
תשלום) וכעת גם למשווקת...
כפי שציינתי, עזבתי עבודה לאחר שהובטח לי חלומות... פתאום מסטרטאפ
מבוקש אנחנו קמות בבוקר בשביל לא לעשות כלום, ואת התסכול של המנהלים הרי הם
מוציאים עלינו בדמות מנהלת שמתייחסת לאימהות לילדים כמו תינוקות בחינוך מיוחד.
יומיים שאני נרדמת עם לחץ דם מטורף על כך
שעבדו עלי, עושים עלינו ניסיונות בבעלי חיים... מאשה ואמא שמחה שמתחילה להתעצב... אני מבינה שיש
אנשים שיש להם כסף מיותר וחלומות... ועל ידי כך לקחת אנשים ולבדוק עד כמה הסיבולת
נפשית שלהם...
היום התברר לי כי בעצם לפני שלש שנים ניסו אותם 'חולמים' את הסטרטאפ
הזה, אך לאחר שנה הם פיטרו את כולם וסגרו...
אני מתארת לעצמי שבשבוע שבועיים הקרובים בטרם אני יהיה שלשה חודשים,
אני יקבל מכתב פיטורים שמא חלילה יאלצו לשלם עלי פנסיה רטרואקטיבי..., על עצמי אני
כבר מרחמת- אבל מה ניתן לעשות שהם יפסיקו להתעלל נפשית ורגשית, על מה ניתן לתבוע
אותם אם בכלל כדי שזה יפסיק.
תודה- רותי.
העבודה לא כמו מה שהובטח
שלום רב
לצערי לכל היותר את יכולה לתבוע אותם על תשלום בגין השעות שאת נדרשת לעבוד.. קשה לתבוע בגין אי הצלחת עסק
העצה הכי טובה היא להמשיך הלאה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחוזי משרה
אבל וזה אבל גדול ,השעות הנספרות לאחוזי המשרה הם רק ה8 שעות בסיס הראשונות שאני עובד ואינם כוללים את השעות הנוספות.אופי העובדה שלי בנוי ממשמרות בנות 17 עד 25 שעות למשמרת וכ 3-5 משמרות בשבוע
כך יוצא שאני עובד בפועל כ 260-290 שעות בחודש אז מקבל תנאים לפי חצח משרה
למשל משכורת ברוטו של 15000 שח אבל קרן השתלמות לפי 4000 שח בלבד וכן הימי חופשה וכו
האם זו התנהלות חוקית
תודה
אחוזי משרה
על פניו ההתנהלות אינה חוקית שכן לא ניתן גם לעשות משמרת של 17 שעות
אכן ברמת העיקרון התשלום עבור הזכויות הסוציאליות הוא לפי שכר הבסיס ברוטו ולא כולל שעות נוספות אך במקרה שלך לא כך המצב וניתן לטעון כי יש להתייחס לחלק מהשעות כשעות רגילות. מנגד יש לבחון לעומק שטענה זו לא תבוא לרעתך ותיפגע בשכר בגין השעות הנוספות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גמר חשבון
עבדתי בסופר מחסני השוק בתור סגנית מנהל כחודשיים
ב14.5.17 הגשתי מכתב התפטרות למנהל הישיר כמו כן שלחתי הודעה למנהל הישיר על מנת לוודא שקרא את המכתב שבו ציינתי שאני נותנת התראה מראש שבוע ימים
ב10.6קיבלתי תלוש ולא הופיע בו סעיף של גמר חשבון-פדיון חופש. אז שלחתי אני אישית בפקס מכתב למשאבי אנוש בו ציינתי שאינני עובדת יותר שיעשו גמר חשבון.
גם החודש כל העובדים קיבלו שכר ותלושים והנני לא קיבלתי כלום.
האם קיימת עילה לתביע?
גמר חשבון
הרעת תנאים
מחדר יחיד עוברת לחלוק חדר עם מנחש
התפקיד הניהולי שאליו הגעתי מלכתחילה הופך לתפקיד מעשי יותר של הנחש שלא התעסקתי אתו בפועל אלא תמיד היו לי מנחש, כן נרמז לי שגם זכות החתימה שלי כחלק ממנגנון שתי החתימות תלקח.
מבחינת הקף משרה, שכר, כרגע לא נאמר לי דבר ההפך ביקשו ממני להישאר
שאלה שלי מתי הרעת תנאי עבודה הקשורה בהגדרות התפקיד שלי נחשבת הרעת תנאים המצדיקים התפטרות כדין פיטורין? במקרה של תפקיד ניהולי שלי
הרעת תנאים
קשה לענות בכן ולא האם מדובר בהרעת תנאים במקרה המתואר- ומכל מקום יש להמתין ולראות מה יהיה היקף תפקידך והסמכויות הנלוות לכך- צריך להיות ממש שינוי מהותי ופגיעה של ממש בתפקידך על מנת שזה ייחשב כהרעת תנאים כאשר אין פגיעה בזכויות הסוציאליות ובתנאי העסקתך אלא רק באופי התפקיד
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה
שבוא נכתב שאחוז משרתי הנו 90 אחוז
בשעות עבודה שסוכם בין 8:30-16:00 בשכר של 5000 שח ברוטו לא כולל נסיעות .בחודשיים הראשונים קיבלתי נטו 5000 ובחודש השלישי מנהלי החליט כי הוא מעדכן ל90 אחוז שלטענתו היה מעודכן מצידו בלבד ל100 אחוז משרה ולכן הברוטו מסתכם 4500 שח בלבד.
בחוזה נכתב על שעות העבודה שציינתי מעלה ואם אעשה משרה מלאה אז שעות העבודה יהיו ל9 שעות.
אשמח להבין מה קורה פה מבחינתי והאם רומיתי ע"י המנהל שלי כי בראיון עבודה ובשיחה שלפני חתימת החוזה סיכמנו 5000 שח ברוטו על 7.5 שעות בלבד ולא יותר.
לעזרתכם והבהרת העניין אודה מאוד,
בברכה,
נטלי
חוזה עבודה
יש לבחון את הסכם העסקה ואת תלושי השכר על מנת לענות לשאלתך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דחוף
אני עובדת בשירות המדינה. עדיין אין לי קביעות. התקבלתי לעבודה בידיעה שהמשרה היא לא משרה מלאה. זה התאים לי מאוד.
עכשיו רוצים להעלות את משרתי למשרה מלאה.
האם זה נחשב להרעת תנאים? אני חייבת להסכים למשרה המלאה?
זה לא מתאים לי בכלל. אני גרושה. וסירבתי למשרות אחרות לפני שהסכמתי למשרה זו מאחר והן היו משרות מלאות.
שינוי אחוז המשרה
אינך חייבת להסכים לשינוי אך זוהי זכותו של המעסיק לדרוש זאת ואכן מדובר בהרעת תנאים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת פיצויים על 9 שנות עבודה ללא חוזה
אני מעוניין להתפטר אך גם לקבל את הפיצויים. שאלתי היא מה אני צריך לעשות כדי להתפטר ולקבל את כל הפיצויים?
קבלת פיצוים
זכותו של המעסיק שלא להעלות את שכרך.
לגבי הורדה בשעות אסור למעסיק לפגוע בהיקף המשרה ולכן עליך לדרוש מהמעסיק להשאירך באותו היקף משרה אחרת תתפטר בדין מפוטר בשל הרעת תנאים ( יש לערוך את הדרישה בכתב)
מה הכוונה לא ברור מה מטרת השימוע? שימוע צריך להיות בכתב עם פירוט הסיבות לזימון לשימוע
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין לעומת התפטרות
אני עובדת במקום כ 10 שנים ולא חתומה על סעיף 14. מה הפער בין הפיצויים שאקבל על התפטרות ועל פיטורים?
פער בין פיצויי התפטרות לפיטורים
במידה ותתפטרי תהיי זכאית לסכום שמצוי בקופת הפנסיה ברכיב הפיצוים שזה סכום שמופרש בהתאם להסכם קיבוצי/ צו הרחבה / באם אין כזה לפי הצו החל על כל המשק ושבו החל מ2009 מופרשים בכל שנה אחוזים שעלו משנה לשנה
כך שיש לבחון למול הקופה מה הסכום המצוי בה / לערוך חישוב לפי האחוזים שהיה על המעסיק להפריש בהתאם לשכר וזה הסכום לו את זכאית במידה ותתפטרי.
במידה ותפוטרי אז זה גובה של משכורת חודש כפול תקופת ההעסקה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרילנסר
רציתי לדעת האם עצמאי שנותן שרותי אחזקה לארגון ארצי גדול במשך 15 שנה ניתן לראותו כעובד החברה? העצמאי היה מגיש הצעת מחיר לחברה והם היו מאשרים את ההצעה והעצמאי היה מבצע אותה. לא נחתם חוזה בין החברה לבין הקבלן לגבי העסקה אלא רק כאמור באמצעות הצעות עבודה, יש להדגיש שהקשר היה אינטנסיבי והייתה מחויבות גדולה מצד הקבלן לארגון הן מבחינת הזמינות לעבודה והן מבחינת רכישת כלים תואמים לצרכי הארגון .
תודה
יחסי עובד מעביד
לא ניתן לענות על שאלה זו מבלי לבחון את כל הנתונים לעומק.
הפסיקה קבעה מספר מבחנים למצבים בהם יחולו יחסי עובד מעביד / לאו כגון מבחן ההשתלבות בחברה, האם מדובר בעבודה יחידה, מי קובע את שעות העבודה וכיו"ב
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת מעסיק להפריש לפנסיה
התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש במאי השנה .
היו לי הפרשות לפנסיה רציפות עד נובמבר 2016 . כך שבערך כ- 5 חודשים לא היו לי הפקדות לקרן ( דצמבר 2016 עד אפריל 2017 ) . האם במקום העבודה החדש אני זכאי לפנסיה מהיום הראשון ? האם מנוקדת ראות החוק יש לי "קרן פנסיה קיימת" כשהתחלתי את העבודה החדשה ?
ממתי המעסיק צריך להפריש לפנסיה?
אם ההפרשות השוטפות לביטוח הפנסיוני הופסקו למשך יותר מ-5 חודשים לפני שהתחלת בעבודתך החדשה ולא דאגת לשמור על רצף הזכויות, אתה נחשב לעובד שלא מבוטח והמעסיק יהיה מחוייב להפריש לך בתום 6 חודשי עבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק לא מפריש פיצויים לקרן פנסיה
אני עובדת 6 שנים באותו מקום. גיליתי שמשנת 2016 מעסיק שלי מפריש לי לפנסיה אחוז יותר קטן מהמותר. בנוסף, גיליתי שהוא לא מפריש בכלל לפיצויים מתחילת העבודה שלי (משנת 2011). האם זה חוקי?
האם במקרה התפטרות שלי, מגיע לי פיצויים? אם כן, איך לחשב את הסכום. אין לי סעיף 14 כמובן.
תודה רבה לעונים
מה עושים כשהמעסיק לא משלם פנסיה?
1. כמובן שזה לא חוקי. צו ההרחבה לפנסיית חובה קובע את האחוז אותו על המעסיק להפריש ולא ניתן להפריש אחוז נמוך יותר.
בנוסף, כחלק מההפרשות לפנסיה, החל משנת 2008 המעסיק מחוייב לבצע הפרשות לפיצויים.
2. אי הפרשות סוציאליות מהווה הרעת תנאים מוחשית שמאפשרת להתפטר בדין מפוטר.
בכדי שתוכלי להתפטר בדין מפוטר ולקבל את פיצויי הפיטורים, עלייך להתריע בהזדמנות הראשונה, בכתב, בפני המעסיק שמדובר בהרעת תנאים, לתת לו הזדמנות לתקן אותה ורק אם לא יתקן תוכלי להתפטר בדין מפוטר.
3. אם את עובדת במשכורת חודשית, חישוב הפיצויים (בגדול) יהיה שכרך האחרון כפול מספר שנות עבודתך.
אם את עובדת במשכורת שעתית, חישוב הפיצויים יהיה ממוצע השכר בשנה שקדמה לסיום העבודה כפול מספר שנות העבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצוי פיטורים
2 שאלות בנושא חישוב פיצוי פיטורים ( מאחר ויש מחלוקת בנושא)
א, כיצד מחשבים סכום של פיצויי פיטורים לעובד שעבד 14 חודשי עבודה ושכרו בכל חודש היה בסיס שגם הוא מחולק ל2 8000 + 500 ( הסכום של 500 מופיע בתלוש כשורה שעות נוספות שאינם היו בפועל) ו עמלות חודשיות כל חודש בגין הביצועים.
ב. האם כאשר עובד נדרש לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת זה הוא נחשב לשכר אחרון לצורך חישוב בסיס לפיצוי פיטורים?
תודה מראש על התשובה.
כיצד מחשבים פיצויי פיטורים?
1. חישוב הפיצויים יהיה מורכב משכר היסוד כולל השעות הנוספות שלא בוצעו בפועל (שכן, נראה שמדובר במרכיב פקטיבי שנועד רק בכדי להימנע מתשלום זכויות סוציאליות) בתוספת ממוצע העמלות בשנה שקדמה לסיום יחסי העבודה.
2. ימי ההודעה המוקדמת הם ימי עבודה לכל דבר ועניין. ככל שהשכר בתקופה הזאת הוא שכרו הרגיל של העובד, הוא יהיה השכר שייחשב כשכרו האחרון.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוש בימי חופש
הגשתי מכתב התפטרות עם תקופת הודעה מראש כפי שנדרש בחוזה ההעסקה שלי.
בתקופת ההודעה אני מעוניינת להשתמש בימי חופש שברשותי.
האם עלי לקחת ברצף את כל הימים (17 ימים), או שאפשר לפי החוק לחתום מראשון עד חמישי בלי שישי שבת, ואת שאר הימים לקחת בשבוע שאחרי?
יש לציין שאני עובדת משמרות במקום שפעיל תמיד, גם בשבתות וחגים.
מקווה ששאלתי ברורה..
תודה
ניתן לחפוף בין חופשה להודעה מוקדמת?
ניתן לחפוף הודעה מוקדמת עם ימי חופשה בתנאי שתעבדי בפועל לפחות 14 ימים בתקופת ההודעה המוקדמת.
עלייך לבקש ולקבל את אישור המעסיק ליציאתך לחופשה. הוא רשאי לאשר לך לפצל את ימי החופשה או לחייב אותך לקחת אותם ברצף.
בכל מקרה, אם יוותרו לך ימי חופשה צבורים, בסיום עבודתך את זכאית לקבל את פדיונם.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות ופיצויי פיטורין עקב מעבר לישוב חקלאי רחוק
מבקשת את עזרתכם בהגשת מכתב התפטרות ודרישה לפיצויי פיטורין. אני עוברת לגור עם משפחתי לקיבוץ הוריי ומשפחתי שבצפון (לאחר תקופת תושבות של מעל לחצי שנה ). העבודה הינה במרכז. מגוריי במרכז לפני כן היו בישוב פיתוח (התנחלות).
האם עדיין אקבל פיצויים?
כמה זמן מראש עליי לבקש את ההתפטרות?
אשמח בנוסף לנוסח מכתב התפטרות מסוג זה.
תודה מראש
נטע
התפטרות עקב מעבר דירה מזכה בפיצויי פיטורים?
1. על פי חוק פיצויי פיטורים, התפטרות עקב מעבר דירה מיישוב שאינו חקלאי/ישוב שאינו באיזור פיתוח ליישוב חקלאי/ישוב באיזור פיתוח או מעבר להתנחלות מזכה בפיצויי פיטורים.
לכן, על פי החוק היבש, נראה שאינך זכאית לפיצויי פיטורים שכן מעבר הדירה הוא מהתנחלות ליישוב חקלאי/באיזור פיתוח.
2. אינך מבקשת התפטרות אלא נותנת מכתב התפטרות. תקופת ההודעה המוקדמת תלויה בוותק שלך ובשאלה אם את עובדת בשכר חודשי או שעתי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגנה מפני פיטורים – דחווווווףףףףףףףף!!! בבקשה SOS
חוק עבודת נשים מעניק הגנה מפני פיטורים לעובד?
חוק עבודת נשים אינו מעניק הגנה מפני פיטורים לעובד גבר בתקופת ההריון.
בשעה טובה וידיים מלאות,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויותיי בסיום העסקה אצל מעביד
בסוף חודש אוקטובר ילדתי את ילדי הראשון. בתחילת חודש פברואר, שלחתי מכתב התפטרות לצורך גידול ילד, עם התראה לפי החוק של חודש ימים, כלומר בתחילת חודש מרץ.
התחילו איתי תהליך של סיום העסקה, הכולל חתימה על טופס 161א לצורך שיחרור קרן הפיצויים שלי.
מאז ועד היום, אני משוחחת ושולחת מכתבים (מיילים) למעסיק והאחראית על הנהלת חשבונות/משאבי אנוש, לגבי נושאים שונים בזכויותיי המגיעים לי, שלא ניסגרו.
הטעו אותי מספר פעמים ואני מרגישה שמשחקים איתי משחקים בעקבות חוסר ידע או הקטנת ראש.
בשורה התחתונה נמאס לי, אני מרגישה מיואשת וחסרת אונים.
לאחר המרדפים רבים, וטענות נוספות שהיו לי, להלן הנושאים שטרם נסגרו:
- עד יום זה לא קיבלתי מכתב סיום העסקה.
- במקום מכתב סיום העסקה משום מה נשלח אלי טופס של ביטוח לאומי עם פרטיי שאינם כלל נכונים, מילאו את הטופס ללא בדיקה מינימלית של הנתונים בכרטיס העובד שלי.
- את השי לחג שחולק בזמן תקופת החגים, מעולם לא קיבלתי ,כאשר שאר העובדים כן קיבלו (מדובר על צ'ק כספי). ביקשתי מספר פעמים, אך באופן תמידי מתעלמים מהנושא. ידוע לי שעל פי חוק , אין להפלות עובדת שנמצאת במחלה או חופשת לידה.
את תלוש המשכורת האחרון (פירוט של יתרת ימי החופש וימי ההבראה ) , שהוא בעצמו נושא שרדפתי אחריו לאחר שזה פשוט נשכח מהמעסיק, לא קיבלתי. מציינת בנוסף שמאז שאנני במשרד, אני נאלצת לבקש במיוחד לקבלת תלושי משכורת, אחרת לא שולחים לי.
מספיק שמקום העבודה התיחס אליי בצורה מזלזלת ומשפילה בזמן היותי בהריון, עכשיו אני ממשיכה להיות מטורטרת וכעוסה עליהם .
הקטנת הראש שלהם אינם ברורה לי. הם טוענים שבדקו את מה שהגיע לי עם עורך דין , ברור לי שזה ניסיון כדי להשתיק אותי בצורה לא מובנת, כיוון שהנושאים שרשמתי למעלה, הינם חלק מזכויותיי כעובדת מן המינין.
האם יש מקום לתבוע אותם בבית דין לעבודה, על כל הסעיפים שרשמתי למעלה , וגם על עוגמת הנפש והטירטור שבשמונה החודשים האחרונים?
או שעדיף לסגור את הנושא עם מכתב רישמי מעורך דין שיחייב אותם לסיים את הרומן הזה ולקבל את המגיע לי על פי החוק, לפחות כהתראה לפני הגשת תביעה.
יש לי עילת תביעה?
נראה שעילת תביעה יש לך.
האם יהיה לך נכון יותר להגיש תביעה או לנסות לסגור את העניין באמצעות מכתב דרישה מעו"ד - זה רק את יכולה להגיד.
עלייך לקחת בחשבון שהליך משפטי עלול להימשך זמן ויהיה עלייך להשקיע משאבים נפשיים וכספיים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי תנאי העסקה
הרופא שיצאה לחופשת לידה עבדה ימי א ג ה ו עבדה עד השעה 3.
השבוע יתחיל לעבוד רופא חדש 4 פעמים בשבוע ימי ב- ה, פעמים בשבוע פעילות המרפאה עד 10 בערב, בימי א,ו יה אחות במרפאה בשעות הבוקר.
שעות עבודתי היו גמישות, עבדתי לאחר שעות פעילות המרפאה.
האחראית שלי בכ"א אמרה תמשיך לעבוד רגיל כל עוד לא נאמר לך אחרת.
במידה ולא אוכל להמשיך לעבוד אוכל להתפטר כדין מפוטר כשאין לי חוזה חתום מול המעסיק.
שינוי תנאי העסקה מהווה הרעת תנאים?
בשאלתך ציינת שאמרו לך להמשיך לעבוד כרגיל, אז לא ברור באיזה שינוי תנאי העסקה מדובר.
אם היתה לך מתכונת עבודה קבועה יחסית וישנו לך אותה בלי שתסכים, ייתכן שיהיה מדובר בהרעת תנאים ותוכל להתפטר בדין מפוטר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעת הורות
אני עובדת במשרה של 8 שעות ביום, 5 ימים בשבוע.
יוצא שבחלק מהחודשים אני מגיעה להיקף של 174 שעות ויותר, ובחלק מהחדשים פחות.
בחברה שלי טוענים שרק עובדת שבחצי שנה לפני חל"ד עבדה בממוצע 174 שעות בחודש זכאית לשעת הורות. כשבספירה נלקחות בחשבון שעות עבודה וימי חופשה בשכר (חג, מחלה).
כלומר עובדת שחסרה כמה שעות בחודש - לטענתם מפסידה את זכאותה לשעת הורות.
האם זה נכון?
תודה רבה
מי זכאי לשעת הורות?
לא ברור על סמך מה החברה טוענת ששעת ההורות תלויה בממוצע השעות שעבדה העובדת חצי שנה לפני חופשת הלידה שלה.
עובדת (או עובד כמובן) שחזרה מחופשת לידה ועובדת בפועל לאחר חזרתה משרה מלאה או 174 שעות בחודש לפחות זכאית לשעת הורות.
אין קשר למספר השעות שעבדה לפני יציאתה לחופשת הלידה.
זו גם לא זכות שתלויה בוותק. היינו, גם עובדת שהתחילה עבודה חדשה לאחר חופשת הלידה שלה זכאית לשעת הורות אם היא עומדת בתנאים שציינתי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שביתה במקום העבודה בזמן חל"ת
יצאתי לחל"ת מהעבודה. בזמן החל"ת הוכרז סכסוך עבודה והחלה שביתה במקום עבודתי. ההנהלה וועד העובדים הגיעו להסכמה כי ימי השביתה ישולמו במלואם לעובדים ששבתו.
האם אני זכאית לקבלת החזר עבור ימי השביתה למרות שיצאתי לחל"ת?
אני זכאית לתשלום עבור ימי שביתה שחלו בהיותי בחל"ת?
בזמן החל"ת יחסי העבודה מוקפאים והעובד אינו זכאי לתשלום כלשהו מהמעסיק.
לכן, נראה כי אינך זכאית לתשלום בגין ימי השביתה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הריון לפני סיום חוזה לתקופה קצובה של 9 חודשים
האם על ביתי להודיע למעסיק על הריונה עכשיו? כרגע אין יחסי עובד-מעביד.
מתי עליה להודיע למעסיק על הריונה?
בספטמבר היא תהיה בשבוע ה 20.
האם המעסיק יכול להחליט לא להעסיקה עקב הריונה?
תודה
מתי להודיע למעסיק על הריון?
אין חובה להודיע על הריון עד שבוע 20. ניתן כמובן להודיע קודם.
מצד אחד כתבת שנאמר לבתך שהיא תמשיך לעבוד, כלומר היא עכשיו עובדת. מצד שני כתבת שכרגע אין יחסי עובד-מעסיק. אז מה הסטטוס שבו היא נמצאת?
אם החוזה הוא לתקופה קצובה הפחותה משנה, אין צורך בקבלת אישור מהתמ"ת לפיטורים.
אם החוזה הוא לתקופה קצובה הפחותה משנה, שהאריך או חידש העסקה קודמת שהיתה סמוך לפני תחילת תוקפו של החוזה יש צורך בקבלת אישור לפיטורים.
כמובן שבכל מקרה אסור לפטר רק בגלל ההריון.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר להכריח עובד לקחת ימי חופש ברצף?
מעסיק יכול להכריח אותי לקחת חופש רצוף?
למעסיק הזכות לקבוע את מועדי החופשה ואורכן.
לכן, התשובה לשאלתך היא כן. המעסיק רשאי להכריח אותך לקחת מספר ימי חופשה רציפים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צירוף תצהיר לכתב תביעה
צריך לצרף תצהיר לכתב תביעה?
בכתב התביעה אין צורך לצרף תצהיר.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





