פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שינוי
בסופו של דבר שופצה ומחיר העסקה היה גבוה יותר.
אך משנים הדווח? אם בכלל
תיקון שומה - מיסוי מקרקעין
לפי חוק מיסוי מקרקעין, מנהל מיסוי מקרקעין רשאי בין ביוזמתו ובין לפי דרישת מי ששילם, לתקן שומה תוך ארבע שנים מיום שאושרה כשומה במקרים הבאים:
1. נתגלו עובדות חדשות העשויות, לבדן או ביחד עם החומר שהיה בידי המנהל, בעת עשיית השומה, לחייב במס או לשנות את סכום המס.
2) המוכר מסר הצהרה בלתי נכונה שהיה בה כדי לשנות את סכום המס או למנוע תשלום מס.
3) נתגלתה טעות בשומה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף 126 לחוק המקרקעין
באפשרותך להוציא את השטר לפיו נרשמה ההערה מהטאבו
בנית פרגולה
אני גרה בקומה 5 לפני כ 6 שנים בניתי פרוגלה, קיבלתי זימון לעיריה שאגיש תוכניות, הגשתי תוכניות שילמתי 2500 שקל לתוכניות, בהגשת התוכניות נאמר לי על ידי מהנדס העיר שכל אחוזי הבניה נוצלו על ידי הקבלן, שאגיש תוכנית מתוקנת, הגשנו שוב תוכנית, לאחר כחודש ניגשנו לברר בעיריה מה קורה נאמר לנו על ידי מהנדס העיר שהכל מסודר,שכנתי בנתה גם פרגולה לפני כחודש ללא היתר, בעקבות בנית השכנה פרגולה פנתה אלי היום יועצת העיריה שאגיש בקשה להגדלת אחוזי הבניה שעלותה היא 12000 שקל, אני עניתי לה שלי מסרו שהכל בסדר אז היועצת הראתה לי מסמך שהועדה דחתה את הבקשה שלנו מלפני 6 שנים , מעולם לא הגיע אלי המסמך הזה,, היום אני אחרי 6 שנים שבניתי את הפרגולה אף אחד מהעיריה לא פנה אלי, וגם לא נאמר לי שהועדה דחתה את בקשתנו, בעקבות בנית השכנה פרוגלה ללא היתר הם נכנסו גם לתיק שלנו , אני עובדת עצות אנחנו עד היום לא ידענו מכלום, מה עלי לעשות, האם אין חוק התישנות. מודה לך מקרב לב על התשובה
פרגולה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הערה בדבר שיכון ציבורי בנסח
הערה בדבר שיכון ציבורי
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם תושב חוץ זכאי לחישוב ליניארי ?
תושב חוץ
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלוקה של נכס
יש בשרותי נכס שהיה בעבר שני בתים מחולקים , כשקניתי את הרכוש קניתי אותו כחלקה אחת , האם יש אפשר לחלק אותה שוב לשניים כבר שהיה בעבר ? גודל האדמה 751 מטר מרובע.
חלוקה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניית מקלט המוצמד לדייר
הצמדה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחור במסירת דירה
אם כן האם הוא חל רטרואקטיבי משנת 2011 ?
כי לדברי הקבלן החוק משנת 2011 אושר רק ב2013 והוא לא רטרואקטיבי מ2011.
מהיכן אני יכול להדפיס את תיקון החוק זה?
תיקון 5 לחוק המכר
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה למפקח על המקרקעין
תודה
תביעה למפקח
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוצאת פולש
ראשית תודה על הפורום
רציתי לדעת אם במסגרת הוצאת פולש שחנה בשטח שלי במשך למעלה משנה וכל הנסיונות להוציאו בדרכי נועם עלו בתוהו
האם בימ"ש יכול לחייבו גם על השימוש(החניה בשטח) מלבד ההוצאות ועוגמת הנפש
אשמח למקורות או הלכות העליון בעניין
לתגובתכם אודה
יוסי
פולש
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור מס שבח
אדם שיש לו 2 דירות ומוכר את שתיהן
האם ישלם מס שבח על הראשונה שמוכר?
וכאשר מוכר את השניה, אזי יש בבעלותי רק דירה אחת ואז הוא פטור ממס שבח?
פטור ממס שבח
אין פטור לדירה יחידה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נכס לא בשימוש
יש לי נכס הרשום בטאבו מחסן.
הנכס אטום מכל עבריו, אין חלון או דלת או פתח כלשהו.
מדובר בבית משותף שנבנה בשנות ה-60, הנכס מופיע בתשריט בתים משותפים כתת חלקה ולא נמצאו בעיריה חיובים היסטורים.
האם ניתן למכור נכס זה ותחת איזה סטטוס?
נכס
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מע"מ
"דמי
השכירות לא כוללים מע"מ היות ובעת חתימת החוזה אין מע"מ חל
עליהם. אם יוטל מע"מ על דמי השכירות יתווסף סכום המע"מ לדמי השכירות
וישולם על ידי השוכר".
האם יש סיכון שתכנס תקנה שיתווסף מע"מ?
מע"מ
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אופציה
האם יש התחייבות מצד המשכיר להשאיר את המחיר בתקופת האופציה כמו בתקופה התשכירות?
אופציה
איחור במסירת הדירה
איחור במסירה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ריב בין היזם לקבלן לאחר טופס אכלוס
איחור במסירה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עץ בקומת הקרקע שמסתיר את הנוף לקומה א'
בבניין משותף , בדירת הגן נטועים 2 עצים שצמחו ברבות השנים לגובה של 6 מטר ומסתירים את הנוף לבעלי הדירה שגרה מעליהם, בנוסף מהוים העצים קרש קפיצה לחתולים לתוך הדירה.
שטח החצר/גינה של דירת הגן מוצמד בטאבו לדירת הגן .
נעשו פניות לבעלי דירת הגן שיקצצו את העץ בגובה רצפת הדירה שמעליהם אך ללא הועיל. טענתם שזו גינה פרטית והעץ הוא רכושם הפרטי.
מה עושים ??
האם אפשר לחייב את בעלי דירת הגן לקצוץ את העצים
כך שלא יסתירו את הנוף לבעלי הדירה מעליהם , ובכך תיפטר גם בעית החתולים ??
בתודה מראש על התשובה
מטרד
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עץ
בנוסף ניתן לומר שמדובר בעילה של מטרד ליחיד לפי פקודת הנזיקין, לכן הופנית לפורום אחר. באפשרותך להגיש תביעה כנגד בעלי דירת הגן בעילה זו בטענה שהעץ מונע ממך שימוש סביר בדירתך וגורם למטרד לעניין החתולים.
אני הייתי מצרף לתביעה שכזו סעד פיצוי בגין הנזק שהחתולים גרמו, אם נגרם.
פטור מס שבח
אם מוכר את שתיהן
אבקש לברר אם הבנתי נכון את המיסוי:
על הראשונה שמוכר אין לו פטור ממס שבח
ועל השניה יש?
(כמובן בתנאי שיחזיק בה 18 חודש)
פטור ממס שבח כל 18 חודשים
על פניו כן. אולם, יש לבדוק תנאים נוספים. חסרים נתונים בשאלתך על מנת לענות עליה בדיוק.
ייתכן ועומד בתנאים לקבלת פטור חד פעמי מיוחד על מכירת שתי דירות.
בכל אופן, כדאי מאוד להיוועץ בעו"ד לפני ביצוע כל הליך הגורר חבות במס ולבצע תכנון מס אופטימלי למקרה הספציפי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נגישות לדיונים והחלטות של המפקח על בתים משותפים
שאלתי היא האם גם החלטות ודיונים אצל המפקח על הבתים המשותפים מתועדים באופן הנגיש לציבור באתרי מדיע וכו....?
או שלא ניתן להגיע למידע זה?
תודה
נגישות לדיונים והחלטות של המפקח על בתים משותפים
התשובה היא כן.
באותם מאגרים ניתן למצוא גם החלטות של המפקח על המקרקעין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איך מבקשים שיפוי כוח בלתי חוזר יישוכתב בכתב ?
הוא לא חתם על שטר מכר שאומת על ידי עו"ד, ולא חתם על טופס הצהרת מס שבח.
הוא נתן יפוי כוח בלתי חוזר אבל בעל פה.
הקונה התווכח איתו ונוצר ביניהם ויכוח כי הקונה התעקש שהמוכר יגש לעורך דין ויחתום על יפוי כוח בצורה מסודרת.
אחרי ארבע שנים המוכר הסכים ללכת לעורך דין וחתם שם רק על תצהיר שבו הוא הצהיר שהוא נתן יפוי כוח בלתי חוזר לטובת הקונה כדי שהבעלות בדירה תעבור לקונה לצורך פירעון חוב שיש לו כלפי הקונה. במצב כזה, שהתצהיר של המוכר הוא המסמך היחיד שיש לקונה מהעסקה שלו אז כשהקונה תובע את המוכר איזה סעדים כדאי לו לבקש ? אם הקונה רוצה שבית משפט יכיר ביפוי כוח בלתי חוזר ויישכתב אותו אז האם הקונה מבקש את זה על ידי כך שהוא מבקש מהשופט צו עשה לכינוס נכסים להשלים את הרישום על שמו או שהוא צריך לבקש את זה על ידי כך שהוא מבקש מהשופט פסק דין הצהרתי על הבעלות בדירה ועם ההחלטה הולך לטאבו ובטאבו מייד רושמים את הדירה על שמו ? איך מבקשים שהיפוי כוח לטובת הקונה יישוכתב לפסק דין מחייב על ידי בית משפט ?
המוכר מסרב לחתום על יפוי כוח להעברת הזכויות לקונה
הסיטואציה המתוארת בשאלתך לא ברורה ונראה כי חסרים בה פרטים על מנת לענות על שאלתך.
לפני כן יש לענות על השאלות הבאות:
מדוע לא חתם המוכר על יפוי הכוח במעמד החתימה על החוזה? מדוע הועברו לו כל הכספים על ידי הקונה מבלי שחתם? אין תוקף ליפוי כוח בעל פה.
מדוע חלפו 4 שנים מבלי שנעשה דבר?
אני חושבת שצריך לפנות לעורכי הדין שטיפלו בעסקה לקבלת הבהרות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור מס שבח
כשבמועד המכירה יש ברשותי רק דירה אחת.
לפי התקנות החדשות
פטור ממס שבח כל 18 חודשים
שאלתך כללית ועל כן התשובה היא כללית: על פניו כן.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח
קניתי לפני שנתיים פלוס דירה מקבלן ועכשיו אני מנסה למכור את דירתי הראשונה כדי לעבור לדירנ שקניתי מהקבלן שתהיה מוכנה עוד חודשיים.
עוד לא פניתי לעו"ד כי עוד אין לי קונה , אבל רציתי לדעת בכללי האם יש לפטור ממס ששבח כי מצד אחד עברו שנתיים ומצד שני הדירה שקניתי עדיין לא מוכנה ..
תודה מראש
תכנון מס אופטימלי
על פניו אין לך פטור היות והרכישה הייתה לפני שנתיים.
ממליצה להיוועץ עם עו"ד לגבי תכנון מס אופטימלי עבורך בטרם המכירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה גובה האגרה לפינוי מושכר-שבבעלותי המלאה נגד אחי
אני מעוניין להגיש תביעה לפינוי הדירה , איזו תביעה עליי להגיש ? באיזה בית משפט ? ומה הוא גובה האגרה הנדרשת לפתיחת ההליך ?
תביעה לפינוי מושכר
עליך להגיש תביעה לפינוי מושכר בבית משפט השלום אשר העיר בו נמצאת הדירה מצויה תחת סמכותו.
האגרה היא כ- 633 ש"ח.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור מהיטל השבחה
אני מוציא כעת היתר בניה לתוספת 20 מ"ר ע"פ תב"ע שאפשר לכל השכונה שלי להוסיף עוד 20 מ"ר.
במסגרת ההיתר ביקשתי הקלה לניוד אותם 20 מ"ר שאושרו בתב"ע בקומת הקרקע - לקומה העליונה.
הועדה הוציאה שומה שאני לא זכאי לפטור עד 140 מ"ר בגלל הניוד.
האם זה נכון ?
האם שווה להשקיע בעו"ד שיגיש ערר על כך ?
תודה מראש על התייחסותכם
פטור מהיטל השבחה
לפי מיטב ידיעתי, ככל שהניוד של הזכויות הוא באותה החלקה, אמור עדיין להינתן הפטור.
קרא באינטרנט אודות הלכת צורי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישה ומכירת דירה
אני קונה דירה נוספת .
ומתכוון למכור תוך שנתיים את הדירה שברשותי.
האם יההי לי פטור / החזר ממסה רכישה על הדירה החדשה שארכוש.
אבקש תשובה מנומקת עם אסמכתא / הפניה לתקנות
תודה
תנאים לקבלת פטור ממס שבח במכירת דירה
לא ציינת האם הדירה שברשותך היא דירת ירושה. בהנחה שלא:
תהיה זכאי לפטור במס שבח במכירה:
1. אם אתה עומד בתנאי הפטור המיוחד החד פעמי (ראה תנאים בסעיף 49 ה לחוק מיסוי מקרקעין)
2. אם הדירה שתרכוש נרכשה כתחליף לזו הנמכרת, והדירה הנמכרת הוחזקה על ידך 18 חודשים וכן לא מכרת דירה אחרת ב- 18 החודשים הקודמים למכירה בפטור ממס. (ראה תנאים בסעיף 49ב לחוק מיסוי מקרקעין).
לגבי מס רכישה- אם אתה מתחייב למכור את הדירה הראשונה תוך 24 חודשים מיום רכישת הדירה השניה, יהיה מס רכישה מופחת / פטור.
ממליצה לעיין בקישור המצורף.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




