פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

מה דין נכס שנמכר בפטור ממס שבח, האם יחול על הקונה

רחל 22/02/15
ברשותי בית צמוד קרקע, שהיה ברשות משפחתי עשרות שנים ואשר עבר אלי בירושה. אני פטורה ממס שבח מקרקעין בזמן המכירה. כי המוריש נפטר ב-1983 ולא היו לו דירות נוספות. האם רוכש הנכס שנקנה מבלי ששולמו מס שבח מקרקעין, יתחייב במס השבח כשירצה לבנות בניין או למכור את הנכס הלאה? כלומר האם ייתכן והפטור ממס שבח, יגרום לקונה להפסד כספי, כי הנכס נמכר לו ללא מס שבח?

הנושא לא ברור לי כיוון שהקונה פעל במרמה עם כונס נכסים לרשום את הממכר כמיגרש ולא ברור לי מה התועלת שתצא לו מרישום זה?

פטור ממס שבח

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 26/02/15
שלום,



שאלתך לא ברורה לי. היכן הדירה רשומה כמגרש? 



הפטור ממס שבח עבור דירה שהתקבלה בירושה, אליו את מתייחסת, הוא פטור לדירת מגורים, כלומר על מנת לקבל את הפטור, יש לציין בהסכם המכר ובדיווח לרשות המיסים שמתבצעת מכירה של דירת מגורים.



שימוש בפטור זה לא קשור לפטורים ממס שבח להם יהיה זכאי או לא יהיה זכאי הקונה בעת שימכור את הדירה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין








האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגרלת שטח

סיון 22/02/15
הגרלנו מגרש וחתמנו על חוזה שאומר שתוך 45 יום אנחנו צריכים לשלם על השטח. במידה ולא נשלם השטח יוחזר ליישוב. עברו קרוב ל45 יום והתקשרו לכל מי שלא שילם מועד הישוב לבדוק אם בכוונתו לשלם ונתמו הארכה של עוד שבוע ימים. כשפנו אלינו בעלי אמר שאנחנו לא הכי מרוצים מהשטח אז ראש הוועד אמר לו תחכה שתעבור ההארכה במידה ולא ישלמו בוא תבחר שטח שאתה רוצה. באמת חיכינו וביום האחרון בעלי היה במזכירות הישוב וסימנו לנו את השטח שרצינו להחליף. למחרת ניגשנו לשלם( חיכינו ממש עד לדקה ה90 לוודא שבעל המגרש לא משלם.) עשינו ערבות בנקאית והכל. אחרי ששילמנו הרגשנו לא נוח עם עצמנו כאילו שלקחנו משהו לא שלנו ופנינו לבעל המגרש למרות שראש הוועד אמר לנו במפורש אין לכם מה לפנות אליו כי המגרש לא שייך לו כבר אלא ליישוב. מצפונית הרגשנו צורך ובעלי ניגש לדבר איתו הוא אמר לו שהוא לא מתכוון ללכת על זה כי אין לו כסף אבל יבדוק עם אבא שלו בעלי אמר לו תבדוק ותחזור אלי אם תרצה ללכת על זה אני חוזר אחורה למגרש שלי. אחרי שעה חזר אלינו אמר שבדק עם אבא שלו והם מאחלים לנו בהצלחה והם לא מעוניינים בזה
ראינו את זה כסגור הוא בפרוש אמר לנו בהצלחה
אחרי יום יומיים התעוררו המשפחה שלו דוד שלו אמר לו למה לא נתת לי והייתי משלם לך/ מוכר אותו וכו
עכשיו הם רוצים את המגרש בחזרה ולפי מה שהבנתי גם הלכו לשלם עליו למשרד השיכון!!!
יש לנו אותו מוקלט בשיחה נוספת( בראשונה לא הוקלט זה היה פנים מול פנים עם בעלי רק בשיחה טלפונית ואת ראש הוועד מוקלט גם כן. מה עלינו לעשות ???

מכרז עבור קרקע

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 26/02/15
שלום,



למיטב הבנתי, תוצאות המכרז טרם התגלו.

ייתכן שזכיתם במכרז עבור השטח בו אתם מעוניינים.



אני מציעה שתמתינו לקבלת התוצאות, וככל שהתוצאות לא יהיו לשביעות רצונכם, ניתן לתקוף את המכרז.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלשנה על דירה מחולקת

אהרון 22/02/15
רכשתי דירה בבאר שבע, וחילקתי אותה ל3, כאשר יש דלת הכניסה הראשית, ולאחר מכן פרוזדור ודלתות, שעון חשמל ראשי אחד, אך לכל יחידה יש לוח ומונה אישי. שעון מים אחד.

הלשינו לעירייה על זה, 

מה ניתן לעשות?

והאם ידוע על עריית באר שבע שמקלים בנושא..

תודה רבה :)

דירה מחולקת

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 26/02/15
שלום,



אני מבינה שחלוקת הדירה נעשתה ללא היתר.

חלוקת דירה לדירות נוספות ללא היתר היא עבירה פלילית לפי חוק התכנון והבנייה.

סביר להניח שתקבלי מכתב מהעירייה שמודיעה לך שאת פועלת שלא על פי דין ותתבקשי לשלם קנס ו/או להרוס את החלוקה.



אני מציעה לך להמתין לקבלת המכתב מהעירייה, ולפעול בהתאם.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות בנייה

אירית 22/02/15
שלום,

 

אני מוכרת דירה ביו"ש שרשומה בחברה משכנת ומנהל.

2 שאלות:

1. הוספתי חדר עם אישור בנייה. האם עליי למלא מש"ח 7000 או 7002? מה הכוונה זכויות בנייה קיימות או צפויות?



2. החברה המשכנת דורשת למלא מסמך שבו יש לרשום מי היה ה"רוכש הראשון" עימו חתמה החברה המשכנת חוזה, ובאיזה תאריך... היכן ניתן למצוא את המידע הזה? האם אפשר לבקש מהחברה המשכנת?

המון תודה.

מכירת דירה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 26/02/15
שלום,

אני מציעה לך לפנות לעורך דין על מנת שילווה אותך במכירת הדירה.

מילוי סוג המש"ח תלוי האם מבוקש פטור או לא.



לגבי טפסי החברה המשכנת, לכל חברה משכנת מסמכים שונים. יש לפנות לחברה המשכנת ולשאול האם הטופס הזה דרוש במקרה שלך.

בברכה,עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החל מאיזו קומה בבניין קיימת החובה למעלית?

עינת 22/02/15
אודה על הפניה לחקיקה

אני יודעת שהחל משנת 1974 החוק מחייב מעל קומה 5

עינת 22/02/15
אודה על הפניה לחקיקה רלוונטית

האם מרפסת לא מקורה נכללת בתחשיב לצורך פטור מהיטל ה

עמ2015 22/02/15
כידוע קים פטור מהיטל השבחה עד 140 מ"ר.

האם שטח מרפסת לא מקורה נכלל בשטח הדירה לצורך הפטור?

באם לא, האם יש סימוכין לעמדה זו בהוראה חוקית או משפטית? או הגדרה של מהו "שטח הדירה" לצורכי הפטור הנ"ל.

פטור מהיטל השבחה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



סעיף 19 לתוספת השלישית של חוק התכנון והבנייה, קובע פטור מתשלום היטל השבחה כאשר מדובר בדירה יחידה, שההרחבה בה נועדה לצורכי המחזיק וקרובו, והם לא ימכרו את הדירה במשך ה- 4 השנים הבאות.



ניתן להשתמש בפטור זה לצורך הרחבת מרפסות, עד ל- 140 מ"ר. 

לצורך כך- העירייה תדרוש תצהיר לפיו המבקש עומד בתנאי הפטור, וכן תירשם הערת אזהרה לטובת העירייה למשך 4 שנים, במהלכן לא תימכר הדירה.



בברכה,

יפית יוחפז, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התראה בטרם הגשת תביעה למפקח

אבי 22/02/15
האם קיימת החובה לשלוח מכתב התראה במסירה אישית בטרם הגשת תביעה למפקח הדן בסכסוכים הקשורים לבתים הרשומים?

מכתב התראה לפני נקיטת הליכים אצל המפקח

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



אין חובה לשלוח מכתב התראה לפי נקיטת הליכים משפטיים,

אולם, משלוח מכתב התראה וצירופו לכתב התביעה, מעידה על תום ליבו של התובע ועל ניסיונותיו הקודמים לפתור את הסכסוך, שלא צלחו, מבלי לערב את המפקח.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלון שנשבר בדירה שאני משכיר

דן טל 22/02/15
שלום

בדירה שאני משכיר, אם חלון זכוכית נשבר מכל סיבה שהיא
מי אחראי לתקנו? אני או הדיירים שלי ?
כנל לגבי דלת מזכוכית

תודה
דן

אחריות לתיקון חלון שנשבר

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



יש לוודא מה הוסכם בהסכם השכירות.



מקובל שמשכיר משלם עבור כל נזק שנגרם עקב בלאי סביר, ואילו שוכר משלם עבור נזקים שהוא גרם להם.



אם, לדוגמא, השוכר ניפץ את החלון או השעין על החלון ארון, ולכם הארון נשבר- על הדיירים לתקן.

כל סיבה אחרת- בלאי, רוחות, רעידת אדמה וכו'- באחריות משכיר.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי בר רשות

יחזקאל 22/02/15
שלום,



1. האם "בר רשות" הוא בבחינת זכות במקרקעין על פי חוק מקרקעין הוא שהוא זכות יציר הפסיקה?



2. מה המשמעות של זכות שהיא יציר הפסיקה ולא יציר החוק?



תודתי מראש

"בר רשות"

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,,



"בר רשות" הוא לא זכות במקרקעין, על פי חוק המקרקעין.



המשמעות היא שעל מנת לבחון אם זכות זאת קיימת, אין רישום או הסכם בהכרח בין הצדדים ובית המשפט בוחן זאת בהתאם לנסיבות המקרה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זיקת הנאה בבניין פרטי

רוני ארבל 22/02/15
שלום , אני גר בשכירות מוגנת 44 שנה בבניין השייך כולו לבעל הבית , אני הדייר היחידי המוגן , כל שאר הדיירים הינם בשכירות חודשית . במשך השנים לעיל השתמשתי בגינה , חניתי בחניית הבניין ועל גג הבניין יש לי דוד שמש . לאחרונה , פנה אלי הבעלים בכתב בטענה שהחניה שלו ואני מסיג גבול וכן אני פולש לשטחים שבבעלותו (גינה) ואוסר עלי לעלות לגג ( החליף מנעןל) . האם טענה של זיקת הנאה תעמוד לי בבימ"ש למרות שלא נרשמתי בטאבו ?

 

זכויות דייר מוגן

יעל חיון 22/02/15
אני דיירת מוגנת לפי חוק הגנת הדייר. הוגשה נגדי תביעת פינוי בגין שימוש בשטחים שהשתמשתי בהם כשלושים ושש שנה, לכן הסוגיה מוכרת לי.

להבנתי, צריך לעיין בחוזה השכירות ולראות כיצד מוגדר המושכר, בכל מקרה, ישנן הלכות הנוגעות להסכמה שבשתיקה, רשות הצמודה לשכירות שהינה בלתי חוזרת, זיקת הנאה של שימוש מכוח שנים, סעיף 2 לחוק הגנת הדייר הקובע כי השכירות נוגעת לכל המשמש את מטרת המושכר והלכת לייבוביץ הקובעת כי אם אין איסור מפורש בהסכם השכירות להשתמש בחלק מסוים הוא נכלל בשטחים המותרים המשמשים את מטרת המושכר וישנן הלכות נוספות במידה והמקרקעין הינם בלתי מוסדרים והם מוגדרים כך במידה ומופיעה בסוף נסח החלקה, שהנסח מהווה ראיה לכאורה לתכנו.

זיקת הנאה מכוח שנים

עו"ד יפית יוחפז 22/02/15
שלום,



יש לבחון האם הוראות הסכם השכירות מתייחסות לשטחים אלו.



בנוסף, זיקת הנאה היא זכות שניתן לזכות בה מכוח שנים, אף אם לא נרשמה, ולכן טענה זו בהחלט תעמוד לך.



בנוסף, תוכל לטעון שמעמדך כ"בר רשות". אי התנגדות הבעלים במשך שנים, מעידה כי הוא אישר לך להשתמש בשטחים אלו.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

רישום בית משותף או חכירה ל -999 שנה

שמחה 21/02/15
שלום רב,

אבקש לקבל פרטים על רכישת דירה בבניין שטרם רשום כבית משותף והקבלן מציע שתי אפשרויות: רישום בית משותף או חכירה ל - 999 שנה.

שאלותיי הם: 1. מה עדיף, רישום בית משותף או חכירה  ל 999 שנה? ולמה זה עדיף.

ועוד, אם יש בעיות תכנוניות שמונעות בשלב זה את רישום הבית המשותף האם יכולות גם למנוע את רישום החכירה?

חכירה מול בעלות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



זכות חכירה היא זכות שכירות ארוכת טווח, לעומת בעלות.

בשני המקרים יש לרשום את הבניין כבית משותף.



לא ציינת מהן הבעיות לרישום הבית המשותף, ולכן אין ביכולתי לענות על שאלה זו.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הנחת קראוון

שלומית 21/02/15
אני מעוניינת לדעת איזה אישורים צריך כדי להניח קרוואן בשטח של משפחתי ובערך עד כמה עלות האישורים יכולה להגיע?

אישורים לקרוואן

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



חוקי העזר העירוניים משתנים מעיר לעיר. 

אני מציעה לך לפנות לרשות המקומית על מנת לקבל תשובות חד משמעיות.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

אורין 21/02/15
לפני בערך שנתיים סייימתי הליך פשיטת רגל עקב חובות למשכנתא וצקים שלא כובדו ,מצב שנוצר עקב המצב הכלכלי שנקלענו אליו אני ובעלי לשעבר.ניתן לנו צו הסדר ולא הפטר כי הגענו להסדר ושילמנו סכום מסויים.האם אני יכולה לעסוק בתיווך נדל"ן?

הגדרת "פושט רגל"

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



סעיף 5 לחוק קובע את התנאים לקבלת רישיון תיווך, ביניהם שהמבקש אינו פושט רגל.



לאור העובדה שתחום עיסוקי הוא נדל"ן ולא דיני פשיטת רגל, אני מציעה לך לפנות לפורום פשיטת רגל.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי דירה במתנה ,טפסים בלשכת המס

זששנ 21/02/15
דירה במתנה ללא יצוג עו"ד, הסכם המתנה קיבל את אישור בית המשפט,את אישור העירייה ,ואישור חברה המשכנת.נשאר לשלם את 1/3 המס כחוק . עליי למלא את טופס 7000 ולהגישו למיסוי מקרקעין . בטופס הנ"ל יש שורה שבו העו"ד שמייצג אותי אמור לחתום ,האם אני יכולה להגיש שומה ללא יצוג ? אלו טפסים או הצהרות נוספות אני צריכה לצרף בעת הגשת הטופס ? היכן אפשר לקבל עזרה במילוי הטופס ?

עסקת מתנה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



העברה ללא תמורה היא עסקת מקרקעין לכל דבר ועניין ומאוד מומלץ להיעזר בעורך דין לצורך עריכתה.



בטופס ההצהרה לרשות המיסים עו"ד צריך לאמת כי הסביר לצדדים את המשמעויות ואת סכום המס שעליהם לשלם ולהגיש למשרדי מיסוי מקרקעין באזור הרלוונטי בו נמצאת הדירה.



כמו כן, תצהירי המתנה צריכים להיות מאומתים על ידי עורך דין, כך גם שטרות המכר והבקשה לרישום מקרקעין לצורך העברת הזכויות.



אני מציעה לך להיעזר בעורך דין לצורך ליווי העסקה עד להשלמתה ברישום.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נזילת מים מהתקרה בדירה

בועז 20/02/15
שלום ברשותי דירה בקומה שלישית ואחרונה בבניין מגורים משותף . ( מעליי אין עוד דירות , אני הדירה האחרונה בבניין   ).אני משכיר את הדירה לדיירים , הדיירים התקשרו אלי אתמול ואמרו לי שיש להם נזילה של מים מהתיקרה של הדירה ,הזמנתי איש מקצוע , והוא אמר לי שצריך לאטום את הגג של הבניין .אני כבעל בית של דירה שאני משכיר לדיירים   אני מחוייב לתקן את הבעיה ואני לא רוצה לחפש בעיות עם השוכרים .

אני רוצה לציין שהבניין הוא די ישן , אין ועד בית המטפל בבעיות , ואין עם מי לדבר .השאלה שלי היא כזאת . בגלל שהבעיה היא מהגג של התקרה , כל הדיירים צריכים להתשתתף בתיקון של הגג.מה אני צריך לעשות ? האם יש גוף המטפל בנזקים של הבניין במידה ואין עם מי לדבר מהדיירים ?  ( מצידי שהגוף יתבע את כל הבניין ) מה אני צריך לעשות במצב שבו נתקלתי ? 



תודה בועז . 

תיקון הרכוש המשותף

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



החובה לתקן נזקים הנובעים מהרכוש המשותף חלה על כל דיירי הבית המשותף.



אני ממליצה לך לשלוח את הצעת המחיר לתיקון לכל הדיירים ולבקש מכל אחד לשלם את חלקו.



דייר שלא משלם- ניתן לתבוע אותו אצל המפקח על רישום מקרקעין או בבית משפט שלום.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה צריך להיות היחס בבית צמוד קרקע לחישוב מס שבח?

מני 20/02/15
במכירת בית ישן צמוד קרקע, מה צריך להיות היחס בין השטח הבנוי לגודל המנגרש, כדי לזכות את הבית בפטור ממס שבח מקרקעין, כנכס אשר שימש למגורים כל השנים והמוכר זכאי לפטו.

פטור ממס שבח

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



שאלתך לא ברורה לי.



התנאים לקבלת פטור ממס שבח בדירת מגורים מזכה, הינם שמדובר בדירה יחידה של המוכר, שהמוכר הינו בעלים למעלה מ- 18 חודשים של הדירה, ב- 18 החודשים לא מכר דירה אחרת בפטור.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נזקיי מים בדירה

אפי מנדלסון 20/02/15
בדירה מעל החדר עם הנזילות קיים מרפסת , המרזב של המרפסת יורד דרך הדירה שלי,
האם המרזב והצנרת רכוש משותף - משמש רק את המרפסת של השכנה
איך מחייבים את השכנה לבצע בדיקת מקור הנזילה

תיקון נזילה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



ככל שהנזילה היא מדירתה של השכנה, יש לבקש מהשכנה לבצע תיקון.



אם התיקון לא נעשה- ניתן לשלוח אליה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים ואם היא עדיין לא מתקנת- ניתן להגיש תביעה למפקח על רישום מקרקעין לצורך קבלת צו עשה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

את מי אפשר לתבוע על מינוי כונס נכסים שפעל במרמה

הדס 20/02/15
בית המשפט מינה  כונס נכסים ניטראלי בהליך פירוק שיתוף במקרקעין מרצון(לא הוצל"פ). לא נתתי את הסכמתי למינוי, הגשתי בקשה לבטל את המניוני וערעור למחוזי ולעליון. לימים התברר כי הכונס פעל בהונאה ורשם בהסכם המכר כי המימכר מגרש וגרם כי יחולו עלי הוצאות בסך מאות אלפי ש"ח למס שבח ומס השבחה. יוער כי מדובר בבית צמוד קרקע ולפי החוק חל עליו פטור ממס. האם אני יכולה להגיש תביעה נגד מדינת ישראל על טרור שיפוטי ומינוי כונס אשר לדעתי פעל כנוכל ולטובת הצד השני?

התנהלות כונס נכסים בעסקת מכר

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



ראשית, ולפני נקיטת כל הליך משפטי, אני מציעה לך לפנות לקבלת ייעוץ משפטי פרטני, יחד עם כל המסמכים, לרבות הסכם המכר,

ככל שנעשתה פעולה ברשלנות של כונס הנכסים, שבעקבותיה נגרם לך נזק, ניתן לנהל הליך משפטי נגד הכונס.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לצורך חישוב מס שבח, באיזה מועד נרשמת הבעלות בנכס?

רחל 20/02/15
מאיזה מועד נרשמת בעלות בדירת מגורים שעברה בירושה? האם מיום מות המוריש? או מהיום בו ניתן צו ירושה  ע"ש המוריש? או מהיום בו נרשמת בעלות היורש בספרי המקרקעין.

מדובר בחישוב לצורך מס שבח ומס השבחה.

מכירת דירה שהתקבלה בירושה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



אני מבינה שמדובר בדירה שהתקבלה בירושה, וכעת ברצון היורש למכור אותה לצד ג'.



כאשר הירושה אינה של דירת מגורים אלא נכס מסחרי ו/או במצב דברים בו הנכס שנתקבל בירושה אינו עומד בתנאים הקבועים בסעיף  49ב(5) לחוק קמה חבות במס לפי החוק, כדלקמן:



סעיף 26 לחוק מיסוי מקרקעין קובע כי אם המוריש נפטר לאחר 1 באפריל 1981: השווי שהיה נקבע לפי חוק זה הוא אילו נמכרה בידי המוריש, כלומר מועד הרכישה ושווי הרכישה הוא המועד והשווי של המוריש, ולא של היורש.



לפיכך, מועד קבלת צו הירושה או הרישום, אינם רלוונטיים לצורך חישוב מס השבח.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלונות ודלת זכוכית, של מי האחריות, שוכר או משכיר

דן 20/02/15
שלום

אני משכיר דירה שבה יש דלת חיצונית מזכוכית

אם ננתי לשוכרים את הדלת עם זכוכית ללא שברים

ומכל סיבה שהיא במהלך במגוריהם בדירה הזכוכית נשברה, על מי האחריות לתקנה?
וכנל לגבי חלונות בדירה

תודה
דן

תיקון חלונות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 22/02/15
שלום,



עניתי על שאלתך הזהה היום.





בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יום המכירה

ניקי 19/02/15
שלום רב, אם החסוי אחד מהמוכרים(ישנם 2 מוכרים1 כשיר2 חסוי) מה הוא יום המכירה, יום חתימת ההסכם או יום אישור עסקה על ידי ביהמש?

מהו מועד המכירה כשאחד הצדדים חסוי

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

שלום רב


במצב בו אין מדובר בתנאי מתלה שקבעו הצדדים אלא בכשרות של אחד הצדדים לחתום על העסקה, המועד הקובע יהיה מועד אישור העסקה ראה פס"ד אלדר שרון וה"ב 25/96 של רשות המיסים


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל הפורום


 


 


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סגירת מרפסת

ים 19/02/15
האם סגירת מרפסת בבית פרטי ישן ( אולי אפילו בגג קל וויטרינת זכוכית), כרוכה בתשלום היטלי השבחה? יש היטלי השבחה מאד גבוהים במקום בגלל שינוי תכניות באיזור הזה ואני בסה"כ רוצה לסגור מרפסת בגלל שהבת שלי גדלה ויהיה לה קצת יותר פרטיות מ 2 בחדר, אבל פוחד שאצטרך לשלם הרבה כסף לעיריה.  לא רוצה אפילו לשאול אותם. 

מה אומר החוק?

האם סגירת מרפסת טעונה היטל השבחה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

שלום רב


סגירת מרפסת טעונה פניה לועדה המקומית וקבלת היתר בניה, וממילא  - תועלה שאלת החבות בהיטל השבחה,


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל הפורום


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי צריך לשלם השוכר או המשכיר

ד 19/02/15
סתימה בדוש בדירה שכורה בבית ישן לאחר מספר חודשי שכירות. מי צריך לשלם השוכר או המשכיר או שניהם?

ניסיתי לפתוח לבד עם חומרים שקניתי ועם חוטר ולא הלך. אינסלטור רוצה מעל 400 ש"ח.

מי אחראי לתיקונים בדירה ? השוכר או המושכר

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

ד' שלום


התשובה לשאלתך טעונה עיון בחוזה השכירות, ובמיוחד בסעיפים הנוגעים לתיקונים בדירה


על פי חוק השכירות ועל פי רוב גם בהתאם לנוסח חוזי השכירות הסטנדרטיים  (ושוב - נא בדקו מה כתוב בחוזה !!!) החבות מוטלת על המשכיר לתקן כל נזק הנובע מבלאי סביר שלא נגרם כתוצאה ממעשה או מחדל של השוכר. לכן בהנחה והמשכיר אינו יכול לטעון כי מדובר בשימוש לא סביר שלך בדירה  או בליקוי שחוזר על עצמו בגל שימוש כזה - החבות היא על המשכיר.


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל הפורום

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגרלת מגרש

סיון ביתן 19/02/15
הגרלנו מגרש וחתמנו על חוזה שאומר שתוך 45 יום אנחנו צריכים לשלם על השטח. במידה ולא נשלם השטח יוחזר ליישוב. עברו קרוב ל45 יום והתקשרו לכל מי שלא שילם מועד הישוב לבדוק אם בכוונתו לשלם ונתמו הארכה של עוד שבוע ימים. כשפנו אלינו בעלי אמר שאנחנו לא הכי מרוצים מהשטח אז ראש הוועד אמר לו תחכה שתעבור ההארכה במידה ולא ישלמו בוא תבחר שטח שאתה רוצה. באמת חיכינו וביום האחרון בעלי היה במזכירות הישוב וסימנו לנו את השטח שרצינו להחליף. למחרת ניגשנו לשלם( חיכינו ממש עד לדקה ה90 לוודא שבעל המגרש לא משלם.) עשינו ערבות בנקאית והכל. אחרי ששילמנו הרגשנו לא נוח עם עצמנו כאילו שלקחנו משהו לא שלנו ופנינו לבעל המגרש למרות שראש הוועד אמר לנו במפורש אין לכם מה לפנות אליו כי המגרש לא שייך לו כבר אלא ליישוב. מצפונית הרגשנו צורך ובעלי ניגש לדבר איתו הוא אמר לו שהוא לא מתכוון ללכת על זה כי אין לו כסף אבל יבדוק עם אבא שלו בעלי אמר לו תבדוק ותחזור אלי אם תרצה ללכת על זה אני חוזר אחורה למגרש שלי. אחרי שעה חזר אלינו אמר שבדק עם אבא שלו והם מאחלים לנו בהצלחה והם לא מעוניינים בזה
ראינו את זה כסגור הוא בפרוש אמר לנו בהצלחה
אחרי יום יומיים התעוררו המשפחה שלו דוד שלו אמר לו למה לא נתת לי והייתי משלם לך/ מוכר אותו וכו
עכשיו הם רוצים את המגרש בחזרה ולפי מה שהבנתי גם הלכו לשלם עליו למשרד השיכון!!!
יש לנו אותו מוקלט בשיחה נוספת( בראשונה לא הוקלט זה היה פנים מול פנים עם בעלי רק בשיחה טלפונית ואת ראש הוועד מוקלט גם כן. מה עלינו לעשות ???

מי זכאי לקבלת המלצת האגודה למגרש בהרחבה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

שלום סיוון


את ודאי מבינה גם לפי אורך שאלתך, כי עלייך לקבל ייעוץ פרטני


בקצירת האומר אציין - כי הזכות למגרש בהרחבה מוקנית ע"י רשות מקרקעי ישראל בהתאם להמלצתה של האגודה עצמה ולא המלצה של בעלי הנחלות או חברי האגודה האחרים.


לפי שאלתך, ניתן להבין כי האגודה רואה בכם כמומלצי האגודה לאחר שהמועמד הקודם לא שילם את הסכומים להם הוא נדרש, ולכן עליכם לפנות לאגודה לחתום על החוזים הנדרשים ככל שלא חתמתם עליהם ולבקש ממנה את ההמלצה המופנית לרשות מקרקעי ישראל לקבלת המגרש.


אם יש לכם תיעוד גם לגבי המצב העובדתי שתיארת - גובר הסיכוי כי האגודה לא תחזור בה מכוונתה להמליץ עליכם כמועמדיה להקצאת המגרש.


מעבר לאמור במייל זה עליכם כמובן להיוועץ בעו"ד באופן פרטני ותקוותי שלא יהיה צורך בכך.


 


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל הפורום


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני בנייה ושיפוצים

אריאל נחמני 19/02/15
אני שוכר יחידת דיור זה שנה וחצי.
לקראת סוף החוזה הקודם (אוג׳ 14) בעל הבית זרק באוויר שיכול להיות שהוא יבנה עוד קומה. הדבר לא נרשם בחוזה.
בתחילת אוגוסט באמת מימש בעל הבית את תוכניתו והתחיל בבניה של עוד קומה. כמובן שבכל תקופת הבנייה (מעל חצי שנה) היה רעש ביחידה שלנו שהפך את הנכס ללא נעים למגורים בו.
1) האם יש משהו מעוגן בחוק לגבי פיצויים?

האם השוכר זכאי לפיצוי בתקופת השיפוצים בדירה ?

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 23/02/15

שלום רב


אין הוראת חוק המחייבת משכיר לפצות שוכר בגין נזק שנגרם לו בתקופת השיפוצים. יחד עם זאת, על המשכיר לאפשר לשוכר שימוש סביר בדירה בכל עת, ואם שימוש כזה נפגם הרי שעשויה לקום חובה כזו הן לפי הוראות חוזה השכירות (ככל שיש בהן התייחסות לנושא זה)  הן לפי הוראות חוק השכירות והשאילה והן לפי דיני הנזיקין (מטרד ליחיד וכו')


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל הפורום

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן