פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מה דין נכס שנמכר בפטור ממס שבח, האם יחול על הקונה
הנושא לא ברור לי כיוון שהקונה פעל במרמה עם כונס נכסים לרשום את הממכר כמיגרש ולא ברור לי מה התועלת שתצא לו מרישום זה?
פטור ממס שבח
שאלתך לא ברורה לי. היכן הדירה רשומה כמגרש?
הפטור ממס שבח עבור דירה שהתקבלה בירושה, אליו את מתייחסת, הוא פטור לדירת מגורים, כלומר על מנת לקבל את הפטור, יש לציין בהסכם המכר ובדיווח לרשות המיסים שמתבצעת מכירה של דירת מגורים.
שימוש בפטור זה לא קשור לפטורים ממס שבח להם יהיה זכאי או לא יהיה זכאי הקונה בעת שימכור את הדירה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגרלת שטח
ראינו את זה כסגור הוא בפרוש אמר לנו בהצלחה
אחרי יום יומיים התעוררו המשפחה שלו דוד שלו אמר לו למה לא נתת לי והייתי משלם לך/ מוכר אותו וכו
עכשיו הם רוצים את המגרש בחזרה ולפי מה שהבנתי גם הלכו לשלם עליו למשרד השיכון!!!
יש לנו אותו מוקלט בשיחה נוספת( בראשונה לא הוקלט זה היה פנים מול פנים עם בעלי רק בשיחה טלפונית ואת ראש הוועד מוקלט גם כן. מה עלינו לעשות ???
מכרז עבור קרקע
למיטב הבנתי, תוצאות המכרז טרם התגלו.
ייתכן שזכיתם במכרז עבור השטח בו אתם מעוניינים.
אני מציעה שתמתינו לקבלת התוצאות, וככל שהתוצאות לא יהיו לשביעות רצונכם, ניתן לתקוף את המכרז.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלשנה על דירה מחולקת
הלשינו לעירייה על זה,
מה ניתן לעשות?
והאם ידוע על עריית באר שבע שמקלים בנושא..
תודה רבה :)
דירה מחולקת
אני מבינה שחלוקת הדירה נעשתה ללא היתר.
חלוקת דירה לדירות נוספות ללא היתר היא עבירה פלילית לפי חוק התכנון והבנייה.
סביר להניח שתקבלי מכתב מהעירייה שמודיעה לך שאת פועלת שלא על פי דין ותתבקשי לשלם קנס ו/או להרוס את החלוקה.
אני מציעה לך להמתין לקבלת המכתב מהעירייה, ולפעול בהתאם.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות בנייה
אני מוכרת דירה ביו"ש שרשומה בחברה משכנת ומנהל.
2 שאלות:
1. הוספתי חדר עם אישור בנייה. האם עליי למלא מש"ח 7000 או 7002? מה הכוונה זכויות בנייה קיימות או צפויות?
2. החברה המשכנת דורשת למלא מסמך שבו יש לרשום מי היה ה"רוכש הראשון" עימו חתמה החברה המשכנת חוזה, ובאיזה תאריך... היכן ניתן למצוא את המידע הזה? האם אפשר לבקש מהחברה המשכנת?
המון תודה.
מכירת דירה
אני מציעה לך לפנות לעורך דין על מנת שילווה אותך במכירת הדירה.
מילוי סוג המש"ח תלוי האם מבוקש פטור או לא.
לגבי טפסי החברה המשכנת, לכל חברה משכנת מסמכים שונים. יש לפנות לחברה המשכנת ולשאול האם הטופס הזה דרוש במקרה שלך.
בברכה,עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החל מאיזו קומה בבניין קיימת החובה למעלית?
אני יודעת שהחל משנת 1974 החוק מחייב מעל קומה 5
האם מרפסת לא מקורה נכללת בתחשיב לצורך פטור מהיטל ה
האם שטח מרפסת לא מקורה נכלל בשטח הדירה לצורך הפטור?
באם לא, האם יש סימוכין לעמדה זו בהוראה חוקית או משפטית? או הגדרה של מהו "שטח הדירה" לצורכי הפטור הנ"ל.
פטור מהיטל השבחה
סעיף 19 לתוספת השלישית של חוק התכנון והבנייה, קובע פטור מתשלום היטל השבחה כאשר מדובר בדירה יחידה, שההרחבה בה נועדה לצורכי המחזיק וקרובו, והם לא ימכרו את הדירה במשך ה- 4 השנים הבאות.
ניתן להשתמש בפטור זה לצורך הרחבת מרפסות, עד ל- 140 מ"ר.
לצורך כך- העירייה תדרוש תצהיר לפיו המבקש עומד בתנאי הפטור, וכן תירשם הערת אזהרה לטובת העירייה למשך 4 שנים, במהלכן לא תימכר הדירה.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התראה בטרם הגשת תביעה למפקח
מכתב התראה לפני נקיטת הליכים אצל המפקח
אין חובה לשלוח מכתב התראה לפי נקיטת הליכים משפטיים,
אולם, משלוח מכתב התראה וצירופו לכתב התביעה, מעידה על תום ליבו של התובע ועל ניסיונותיו הקודמים לפתור את הסכסוך, שלא צלחו, מבלי לערב את המפקח.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלון שנשבר בדירה שאני משכיר
בדירה שאני משכיר, אם חלון זכוכית נשבר מכל סיבה שהיא
מי אחראי לתקנו? אני או הדיירים שלי ?
כנל לגבי דלת מזכוכית
תודה
דן
אחריות לתיקון חלון שנשבר
יש לוודא מה הוסכם בהסכם השכירות.
מקובל שמשכיר משלם עבור כל נזק שנגרם עקב בלאי סביר, ואילו שוכר משלם עבור נזקים שהוא גרם להם.
אם, לדוגמא, השוכר ניפץ את החלון או השעין על החלון ארון, ולכם הארון נשבר- על הדיירים לתקן.
כל סיבה אחרת- בלאי, רוחות, רעידת אדמה וכו'- באחריות משכיר.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי בר רשות
1. האם "בר רשות" הוא בבחינת זכות במקרקעין על פי חוק מקרקעין הוא שהוא זכות יציר הפסיקה?
2. מה המשמעות של זכות שהיא יציר הפסיקה ולא יציר החוק?
תודתי מראש
"בר רשות"
"בר רשות" הוא לא זכות במקרקעין, על פי חוק המקרקעין.
המשמעות היא שעל מנת לבחון אם זכות זאת קיימת, אין רישום או הסכם בהכרח בין הצדדים ובית המשפט בוחן זאת בהתאם לנסיבות המקרה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זיקת הנאה בבניין פרטי
זכויות דייר מוגן
להבנתי, צריך לעיין בחוזה השכירות ולראות כיצד מוגדר המושכר, בכל מקרה, ישנן הלכות הנוגעות להסכמה שבשתיקה, רשות הצמודה לשכירות שהינה בלתי חוזרת, זיקת הנאה של שימוש מכוח שנים, סעיף 2 לחוק הגנת הדייר הקובע כי השכירות נוגעת לכל המשמש את מטרת המושכר והלכת לייבוביץ הקובעת כי אם אין איסור מפורש בהסכם השכירות להשתמש בחלק מסוים הוא נכלל בשטחים המותרים המשמשים את מטרת המושכר וישנן הלכות נוספות במידה והמקרקעין הינם בלתי מוסדרים והם מוגדרים כך במידה ומופיעה בסוף נסח החלקה, שהנסח מהווה ראיה לכאורה לתכנו.
זיקת הנאה מכוח שנים
יש לבחון האם הוראות הסכם השכירות מתייחסות לשטחים אלו.
בנוסף, זיקת הנאה היא זכות שניתן לזכות בה מכוח שנים, אף אם לא נרשמה, ולכן טענה זו בהחלט תעמוד לך.
בנוסף, תוכל לטעון שמעמדך כ"בר רשות". אי התנגדות הבעלים במשך שנים, מעידה כי הוא אישר לך להשתמש בשטחים אלו.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
רישום בית משותף או חכירה ל -999 שנה
אבקש לקבל פרטים על רכישת דירה בבניין שטרם רשום כבית משותף והקבלן מציע שתי אפשרויות: רישום בית משותף או חכירה ל - 999 שנה.
שאלותיי הם: 1. מה עדיף, רישום בית משותף או חכירה ל 999 שנה? ולמה זה עדיף.
ועוד, אם יש בעיות תכנוניות שמונעות בשלב זה את רישום הבית המשותף האם יכולות גם למנוע את רישום החכירה?
חכירה מול בעלות
זכות חכירה היא זכות שכירות ארוכת טווח, לעומת בעלות.
בשני המקרים יש לרשום את הבניין כבית משותף.
לא ציינת מהן הבעיות לרישום הבית המשותף, ולכן אין ביכולתי לענות על שאלה זו.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הנחת קראוון
אישורים לקרוואן
חוקי העזר העירוניים משתנים מעיר לעיר.
אני מציעה לך לפנות לרשות המקומית על מנת לקבל תשובות חד משמעיות.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
הגדרת "פושט רגל"
סעיף 5 לחוק קובע את התנאים לקבלת רישיון תיווך, ביניהם שהמבקש אינו פושט רגל.
לאור העובדה שתחום עיסוקי הוא נדל"ן ולא דיני פשיטת רגל, אני מציעה לך לפנות לפורום פשיטת רגל.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסוי דירה במתנה ,טפסים בלשכת המס
עסקת מתנה
העברה ללא תמורה היא עסקת מקרקעין לכל דבר ועניין ומאוד מומלץ להיעזר בעורך דין לצורך עריכתה.
בטופס ההצהרה לרשות המיסים עו"ד צריך לאמת כי הסביר לצדדים את המשמעויות ואת סכום המס שעליהם לשלם ולהגיש למשרדי מיסוי מקרקעין באזור הרלוונטי בו נמצאת הדירה.
כמו כן, תצהירי המתנה צריכים להיות מאומתים על ידי עורך דין, כך גם שטרות המכר והבקשה לרישום מקרקעין לצורך העברת הזכויות.
אני מציעה לך להיעזר בעורך דין לצורך ליווי העסקה עד להשלמתה ברישום.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נזילת מים מהתקרה בדירה
אני רוצה לציין שהבניין הוא די ישן , אין ועד בית המטפל בבעיות , ואין עם מי לדבר .השאלה שלי היא כזאת . בגלל שהבעיה היא מהגג של התקרה , כל הדיירים צריכים להתשתתף בתיקון של הגג.מה אני צריך לעשות ? האם יש גוף המטפל בנזקים של הבניין במידה ואין עם מי לדבר מהדיירים ? ( מצידי שהגוף יתבע את כל הבניין ) מה אני צריך לעשות במצב שבו נתקלתי ?
תודה בועז .
תיקון הרכוש המשותף
החובה לתקן נזקים הנובעים מהרכוש המשותף חלה על כל דיירי הבית המשותף.
אני ממליצה לך לשלוח את הצעת המחיר לתיקון לכל הדיירים ולבקש מכל אחד לשלם את חלקו.
דייר שלא משלם- ניתן לתבוע אותו אצל המפקח על רישום מקרקעין או בבית משפט שלום.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה צריך להיות היחס בבית צמוד קרקע לחישוב מס שבח?
פטור ממס שבח
שאלתך לא ברורה לי.
התנאים לקבלת פטור ממס שבח בדירת מגורים מזכה, הינם שמדובר בדירה יחידה של המוכר, שהמוכר הינו בעלים למעלה מ- 18 חודשים של הדירה, ב- 18 החודשים לא מכר דירה אחרת בפטור.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נזקיי מים בדירה
האם המרזב והצנרת רכוש משותף - משמש רק את המרפסת של השכנה
איך מחייבים את השכנה לבצע בדיקת מקור הנזילה
תיקון נזילה
ככל שהנזילה היא מדירתה של השכנה, יש לבקש מהשכנה לבצע תיקון.
אם התיקון לא נעשה- ניתן לשלוח אליה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים ואם היא עדיין לא מתקנת- ניתן להגיש תביעה למפקח על רישום מקרקעין לצורך קבלת צו עשה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
את מי אפשר לתבוע על מינוי כונס נכסים שפעל במרמה
התנהלות כונס נכסים בעסקת מכר
ראשית, ולפני נקיטת כל הליך משפטי, אני מציעה לך לפנות לקבלת ייעוץ משפטי פרטני, יחד עם כל המסמכים, לרבות הסכם המכר,
ככל שנעשתה פעולה ברשלנות של כונס הנכסים, שבעקבותיה נגרם לך נזק, ניתן לנהל הליך משפטי נגד הכונס.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לצורך חישוב מס שבח, באיזה מועד נרשמת הבעלות בנכס?
מדובר בחישוב לצורך מס שבח ומס השבחה.
מכירת דירה שהתקבלה בירושה
אני מבינה שמדובר בדירה שהתקבלה בירושה, וכעת ברצון היורש למכור אותה לצד ג'.
כאשר הירושה אינה של דירת מגורים אלא נכס מסחרי ו/או במצב דברים בו הנכס שנתקבל בירושה אינו עומד בתנאים הקבועים בסעיף 49ב(5) לחוק קמה חבות במס לפי החוק, כדלקמן:
סעיף 26 לחוק מיסוי מקרקעין קובע כי אם המוריש נפטר לאחר 1 באפריל 1981: השווי שהיה נקבע לפי חוק זה הוא אילו נמכרה בידי המוריש, כלומר מועד הרכישה ושווי הרכישה הוא המועד והשווי של המוריש, ולא של היורש.
לפיכך, מועד קבלת צו הירושה או הרישום, אינם רלוונטיים לצורך חישוב מס השבח.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלונות ודלת זכוכית, של מי האחריות, שוכר או משכיר
אני משכיר דירה שבה יש דלת חיצונית מזכוכית
אם ננתי לשוכרים את הדלת עם זכוכית ללא שברים
ומכל סיבה שהיא במהלך במגוריהם בדירה הזכוכית נשברה, על מי האחריות לתקנה?
וכנל לגבי חלונות בדירה
תודה
דן
תיקון חלונות
עניתי על שאלתך הזהה היום.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יום המכירה
מהו מועד המכירה כשאחד הצדדים חסוי
שלום רב
במצב בו אין מדובר בתנאי מתלה שקבעו הצדדים אלא בכשרות של אחד הצדדים לחתום על העסקה, המועד הקובע יהיה מועד אישור העסקה ראה פס"ד אלדר שרון וה"ב 25/96 של רשות המיסים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סגירת מרפסת
מה אומר החוק?
האם סגירת מרפסת טעונה היטל השבחה
שלום רב
סגירת מרפסת טעונה פניה לועדה המקומית וקבלת היתר בניה, וממילא - תועלה שאלת החבות בהיטל השבחה,
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי צריך לשלם השוכר או המשכיר
ניסיתי לפתוח לבד עם חומרים שקניתי ועם חוטר ולא הלך. אינסלטור רוצה מעל 400 ש"ח.
מי אחראי לתיקונים בדירה ? השוכר או המושכר
ד' שלום
התשובה לשאלתך טעונה עיון בחוזה השכירות, ובמיוחד בסעיפים הנוגעים לתיקונים בדירה
על פי חוק השכירות ועל פי רוב גם בהתאם לנוסח חוזי השכירות הסטנדרטיים (ושוב - נא בדקו מה כתוב בחוזה !!!) החבות מוטלת על המשכיר לתקן כל נזק הנובע מבלאי סביר שלא נגרם כתוצאה ממעשה או מחדל של השוכר. לכן בהנחה והמשכיר אינו יכול לטעון כי מדובר בשימוש לא סביר שלך בדירה או בליקוי שחוזר על עצמו בגל שימוש כזה - החבות היא על המשכיר.
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגרלת מגרש
ראינו את זה כסגור הוא בפרוש אמר לנו בהצלחה
אחרי יום יומיים התעוררו המשפחה שלו דוד שלו אמר לו למה לא נתת לי והייתי משלם לך/ מוכר אותו וכו
עכשיו הם רוצים את המגרש בחזרה ולפי מה שהבנתי גם הלכו לשלם עליו למשרד השיכון!!!
יש לנו אותו מוקלט בשיחה נוספת( בראשונה לא הוקלט זה היה פנים מול פנים עם בעלי רק בשיחה טלפונית ואת ראש הוועד מוקלט גם כן. מה עלינו לעשות ???
מי זכאי לקבלת המלצת האגודה למגרש בהרחבה
שלום סיוון
את ודאי מבינה גם לפי אורך שאלתך, כי עלייך לקבל ייעוץ פרטני
בקצירת האומר אציין - כי הזכות למגרש בהרחבה מוקנית ע"י רשות מקרקעי ישראל בהתאם להמלצתה של האגודה עצמה ולא המלצה של בעלי הנחלות או חברי האגודה האחרים.
לפי שאלתך, ניתן להבין כי האגודה רואה בכם כמומלצי האגודה לאחר שהמועמד הקודם לא שילם את הסכומים להם הוא נדרש, ולכן עליכם לפנות לאגודה לחתום על החוזים הנדרשים ככל שלא חתמתם עליהם ולבקש ממנה את ההמלצה המופנית לרשות מקרקעי ישראל לקבלת המגרש.
אם יש לכם תיעוד גם לגבי המצב העובדתי שתיארת - גובר הסיכוי כי האגודה לא תחזור בה מכוונתה להמליץ עליכם כמועמדיה להקצאת המגרש.
מעבר לאמור במייל זה עליכם כמובן להיוועץ בעו"ד באופן פרטני ותקוותי שלא יהיה צורך בכך.
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני בנייה ושיפוצים
לקראת סוף החוזה הקודם (אוג׳ 14) בעל הבית זרק באוויר שיכול להיות שהוא יבנה עוד קומה. הדבר לא נרשם בחוזה.
בתחילת אוגוסט באמת מימש בעל הבית את תוכניתו והתחיל בבניה של עוד קומה. כמובן שבכל תקופת הבנייה (מעל חצי שנה) היה רעש ביחידה שלנו שהפך את הנכס ללא נעים למגורים בו.
1) האם יש משהו מעוגן בחוק לגבי פיצויים?
האם השוכר זכאי לפיצוי בתקופת השיפוצים בדירה ?
שלום רב
אין הוראת חוק המחייבת משכיר לפצות שוכר בגין נזק שנגרם לו בתקופת השיפוצים. יחד עם זאת, על המשכיר לאפשר לשוכר שימוש סביר בדירה בכל עת, ואם שימוש כזה נפגם הרי שעשויה לקום חובה כזו הן לפי הוראות חוזה השכירות (ככל שיש בהן התייחסות לנושא זה) הן לפי הוראות חוק השכירות והשאילה והן לפי דיני הנזיקין (מטרד ליחיד וכו')
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




