פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
האם ניידת אור ירוק יכולה לתת דוח תנועה?
כן וגם הזמנות לבית משפט
המרת דוח בהזהרה
תשובה
בית המשפט לא מתערב בנושא זה.
אזהרה
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
נהירה במהירות מופרזת
תשובה
תחליט על איזה כיוון אתה הולך. מודה בביצוע העבירה ומבקש התחשבות מטעמים שונים (כמו, למשל, שאתה זקוק לרשיון הרכב לצורך...) או שאינך מודה בביצוע העבירה ותפנה את תשומת ליבו לליקויים שאתה חושב שנעשו באכיפה אם אכן היו ליקויים שכאלו.
שימוע
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
נהיגה ללא רישיון רכב
שאלה:
מה העונש המקסימאלי שצפוי לי?
תשובה
תשלום האגרה ואי ביצוע הטסט כמוה כאילו אין טסט בכלל.
העונש יקבע לפי נסיבות המקרה הספציפי וכן לפי עברך התעבורתי (מס' השנים מאז שהוצאת רשיון נהיגה) למול כמות עבירות התנועה שצברת עד היום ובפרט אם יש לך עבירות דומות כחוסר תוקף במסמכים.
העונש, לרוב, יכול להיות כל שילוב הין הבאים: פסילה בפועל, פסילה ע"ת וקנס.
תאונת דרכים- נהג צעיר.
תשובה
בשלב יותר מאוחר לאחר סיום גביית העדויות בתיק של כל המעורבים יוחלט אם להעמיד אותך לדין. אבל זה יקח עוד כמה חודשים.
החזקת מכשיר סלולרי
החזקת הנייד >>> 100 שח ו 4 נק' + סיכון רב !
השוטר הסכים לבדוק אם יש אפשרות לתת לך דוח אזהרה, אבל אין כל קשר לכך שהיית חגורה. הרי ביצעת עבירה, גם אם זה לא נראה לך, ואין כאן כל קטנוניות !
לגבי התגובה של השוטר על מספר האנשים שכבר ויתר להם, זה מיותר, מעצבן, טפשי, מקומם ולא במקום.
יש לך אפשרות לכתוב למפקד היחידה של השוטר (שם היחידה בראש הדוח משמאל, הכתובת בגב הדוח).
כמו כן את יכולה לבקש המרה לאזהרה :
להלן הסבר לגבי בקשה להמרת הדוח לאזהרה.
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה חמש שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בשנתיים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת של המשטרה.
את הבקשה שולחים לתחנת המשטרה הקרובה למקום האירוע בהתאם לכתובות הרשומות בגב הדו"ח.
אם יעברו שלושה חודשים מיום רישום הדוח ולא קיבלת תגובה כדאי מאוד לשלם אותו.
לשאלות נוספות ניתן לפנות אלי במייל.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
סליחה, הקנס הוא 1000 שח ולא 100
התרשלות משרד הרישוי והמחיר שאני משלם על כך
לפני יותר מ-20 שנה השתחררתי מצ"ל לפני המועד, וועדה קבעה לי בשנת 92 אישור להוציא רשיון רק לאופנוע. בשנת 93 נסעתי לחו"ל וחזרתי בשנת 2006 עם רשיון זר שהוצאתי שנים קודם לכן.
ביקשתי אישור להמרת הרישון ממשרד הרישוי (כשכל הסיפור עם צה"ל כבר לא בראש שלי), ובגלל שעבר לי הזמן, ואחרי הלוך וחזור ממשרד הרישוי, נקבע לי כתנאי (וכך גם רשמו לי בטופס) שעליי לעבור תיאוריה וטסט. כך עשיתי, ועברתי טסט כבר במבחן הראשון ב-30/07 השנה. אז נזכרו שיש לי פסילה (לא ידעתי שזו פסילה), ושלחו אותי לעבור שוב מבחן במכון מדיטון.
כל העיכוב הזה (אני עדיין בלי רשיון, מחכה לתשובה שאמורה להגיע בעוד חודשיים אולי) לא היה קורה אם היו אומרים לי לפני 3 שנים מה ההליך הנכון. הם מכירים בטעות שלהם (שלחו לי מכתב), אך במקום לבוא לקראתי (לא ביקשו להקדים את הוועדה, למשל), כעת "שוקלים" להכיר ברשיון שהוצאתי, ואולי יכירו בחלק ממה שעשיתי...כשהכל באישור משרד הרישוי עצמו.
אני נואש, בעיקר כי אינני סומך על מבחן שלא אוכל לעבור עליו אם לדעתם משהו לא תקין, בגלל שהוצע לי רכב מהחברה והליסינג מתייקר מהשנה הבאה, ובגלל שאני לא אמור לשלם על הטעות שלהם.
מישהו יכול להמליץ לי מה לעשות? עורך דין שאליו פניתי אמר לי שזו טעות חמורה אם בכלל רמזתי למשרד הרישוי שאני מתכוון לתבוע אותם...כי זה יתנקם בי...ולא היה מוכן לקחת את המקרה.
(אחד ביקש הרבה כסף רק כדי להקדים את תאריך הועדה, דבר שעשיתי לבד...).
תודה מראש!!!
חבייר
מלחמה נגד המדינה
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זיהוי נתיב תחבורה ציבורית
נסעתי היום לתומי בנתיב כשלפתע עצר אותי שוטר ונתן לי דו"ח בטוענה שהנתיב הוא לתחבורה ציבורית. הנתיב החל בפנייה ימינה- פנייה שסימונה על הכביש סומן בלבן ולא בצהוב. אם באים מהכיוון השני, לעומת זאת, הנתיב מסומן היטב בצהוב, אך לא מהכיוון ממנו אני באתי.
שאלתי- האם נתיב תחבורה ציבורית חייב להיות מסומן בצהוב? או שמספיק סימון אחר? (לפי השוטר, כמה עשרות מטרים לפני היה שלט שמודיע על השינוי, אך הוא היה ארוך מאוד (13 מילים!) ואי אפשר היה לקרוא אותו תוך כדי נסיעה)
תודה
לא היה תמרור ?
יעוץ בקשר לבית משפט בעוד 4 ימים.
תשובה
אם הוחזר לך הרשיון בשימוע ולא נפסלת מנהלית הרי שזה מעיד שעברך התעבורתי אינו מכביד.
תנסה לדבר עם התובעת לפני המשפט ולהגיע לעסקת טיעון. השאלה במה אתה יכול לעמוד? מרכיב ענישה אחד יכול לבוא על חשבון מרכיב ענישה אחר. למשל, פסילה ממושכת יותר בפועל כדי להימנע מקנס או ההפך או קנס ופסילה ע"ת.
שאלה חשובה…בקשר לביטוח
ביטוח
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דוח חניה שלא כדין
חניה מ 2007
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דוח על מעבר כביש באדום בתור הולך רגל
אנא הסבר את שאלותיך ותירוציך ........
ראשית זכור שביצעת עבירת תנועה וכמדומני שלא מגיע פרס על כך.
אני מרשה לעצמי להניח שאם השוטר היה שם זה לא היה סתםםםםםם.
אם זה היה "כביש קטן ......" השוטר לא היה שם, ואם הוא היה שם אולי יש סיבה לכך ?
"האם חובה על הולכי רגל לעבור במעבר חצייה?" נו באמת זה כמו להגיד האם חובה על רכב לעצור באדום ....... מה דעתך ?
אני לא טוען שתמיד חוצים במעבר חציה , אבל אם כבר "נתפסת" ולא הצלחת לשכנע את השוטר ........ בטח לא עם תירוצים כאלה.
כן, השוטר רשאי לתת לך דוח גם אם הניידת עמדה על המדרכה.
לסיום הנה הסיוע שלי בכל זאת , בהנחה שאתה מתאים לדרישות :
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה חמש שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בשנתיים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת.
את הבקשה יש לשלוח לתחנת המשטרה הקרובה למקום האירוע לפי הרשום בגב הדו"ח.
אם לא התקבלה תשובה תוך 90 יש לשלם את הדו"ח.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
חציה באדום
תנסה לבקש להמיר באזהרה.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
למי עוד אני צריך להתלונן נגד התנהגות השוטרים???
אז תעבור לחו"ל, טיסה נעימה
והנה כולנו כאן עם הצרות וכל הבעיות למרות הכל.
מדבריך לא ניתן להבין דבר על מה ולמה, מה שכן אתה צודק ברוב המקרים (אם לא בכולם) המפקד יגן על שוטריו, כך אני חושב שגם אתה היית מצפה אם היית אחד מהשוטרים הנ"ל.
אתה מוזמן לפנות אלי עם מכתב ממוקד ותמציתי, בלי רגשות וכד'.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
מבקש את עזרתכם בדחיפות
שוטר מתחת לבית
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פסילת רישיון למי שאין לו רישיון…
שפרק הזמן הזה אינך יכול להוציא רשיון .
פסילה לבלתי מורשה
יד להפקיד תצהיר כתחליף לרשיון.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
סימון חניה פרטית
תודה
הדבר החשוב
שאלה בנוגע לדו"ח
הודעתי לשוטר שלא אחזתי את הטלפון באוזני ושהפלאפון שלי אינו מואר בזמן השימוש וכך נכתב בדו"ח.
כמו כן, בדו"ח כתוב שהשוטר פלוני הודיע במכשיר הקשר לעצור רכב מספר 489 ולכן עצרו אותו.
בדו"ח לא נכתב שהשוטר פלוני הודיע על סוג או צבע הרכב או המספר המלא
שאלתי היא האם אפשר להתבסס במשפט על כך שאני יכול להוכיח שהפלאפון אינו מואר בזמן שיחה
כמו כן ברצוני לטעון שזה יכול היה להיות רכב אחר מכיוון שהשוטר שעצר אותי לא הוא שראה אותי מבצע עבירה ולא נמסרו לו פרטי הרכב המדויקים.
תודה רבה
מצבך טוב,
עדות מול עדות
יתכן שהשופט יאמין לך כי הטלפון אינו מאיר, וקיים סיכוי לזיכוי.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
סימון אדום-לבן במדרכה בדרך פרטית
תמרור לא חוקי
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דוח על אי חגירה במושב האחורי של המונית
לא ,אינך צודק.
חגורה במושב האחורי של מונית
פטור מחגורת בטיחות תקנה 83 ג סעיף 5
"הנוהג במונית בדרך עירונית כשיש בה נוסעים, וכן הנוסעים במונית בדרך עירונית במושב האחורי"
נהג משאית שיכור
אז מה אם זו פרנסתו? הוא יכל להרוג מלא אנשים עם המשאית שלו...איזה עונש הוא יכול לקבל עי בית המשפט? הרי זו פרנסתו...ידוע לי שיש לאותו אדם עבירות ישנות שכבר נשלל לחודש ימים על מהירות מופרזת עם רכב פרטי. אני לא מבינה איך אדם כזה ובעיני "רוצח פוטנציאלי" עולה חזרה לכביש? ולדעתי כל המערכת מקילה אתו ראש, עד עכשו אותו נהג הבין ומבין שהכסף משלם ומסדר לו הכל...אז למה שיפסיק לשתות ולנהוג? (לא חסר לו כסף כך שהקנסות לא בדיוק מכאיבים לו בכיס- גם לא הבושה לדעתי) זה רק מקרה 1 חמור ביותר בעיני אז למה אף 1 לא עושה כלום בנידון? כמו שלא ינהג יותר מעולם!! ועוד נהג משאית סמיטריילר...עד שיקרה משהו חמור יותר ואז יחטטו בהיסטוריה שלו ויאמרו אה כן היו לו המון עבירות...וזה כבר יהיה מאוחר מדי...
הורדת נהג מסוכן
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
"למה לא מורידים אותו ?! כי אנחנו אימפוטנטים !
לצערי כמעט ולא ניתן למצוא אנשים בעלי מודעות לנושא.מתוך נסיון של פעילות בתחום המודעות לנושא "מתעוררת" רק לאחר האסון. עד אז רובנו מזלזלים בדברים וכולם מתייחסים לעבירות תנועה כלאחר יד ובביטול. אף אחד לא מתייחס לעבירות תנועה כפי שמתייחסים לעבירות פליליות, עבירת תנועה זה כלום, זה לא רציני, אומרים האזרחים.
אני פעיל בתחום הבטיחות מזה מספר שנים וכותב כאן בקביעות, ולאחרונה רואיינתי לאתר הפורומים לפי הכתובת :
http://www.lawforums.co.il/objDoc.asp?PID=52184&OID=174811&DivID=1#topArt
אשמח מאוד מאוד להכיר אותך, לדבר, להיפגש, לשתף פעולה ולצרף אותך לפעילות למען קידום הבטיחות בכבישים.מצפה לתגובתך !
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
ציפיתי לתגובתך, מה קורה ???
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
דוח חניה
אישור מאיתורן
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נהיגה ברשיון לא תקף. דחוף בבקשה!
1. מהם הנהלים לחידוש הרשיון? האם עליו לעבור את כל תהליך קבלת הרשיון מחדש כמו נהג מתחיל, או שיש נהל מקוצר במקרה כזה?
2 איזה עונש הוא עלול לקבל בבית המשפט?
מאחר ופרנסתנו תלויה ברשיון הנהיגה שלו, התשובה ממש דחופה לנו.
בתודה מראש
דנה
המשך
תשובה
סביר להניח שהעונש יהיה פסילה מלהחזיק ו/או להוציא רשיון לתקופה שאיני יכול לאמוד אותה בצירוף קנס. הרבה תלוי גם בוותק הנהיגה וכמות עבירות התנועה שנרשמו לחובתו עד היום.
שוטר מתנכל
בדוח הראשון בשעות הלילה הוא החליט ממרחק של 100 מטר שהוא ראה אותי עולה על קו הפרדה, למרות שהראות הלקויה לא מאפשרת לראות זאת . ואני בטוחה באלף אחוזים שלא עליתי על הקו . עקפתי אותו ונכנסתי לנתיב באלכסון. בדוח השני הוא ערך אחרי מרדף אל תוך חניה, תוך שהוא מבצע עבירת תנועה חמורה (התחלת יציאה מתוך כיכר פרסה במקום וכניסה אליה בחזרה) נעצר לידי , ניגש ושאל אותי "למה עצרתי אותך" עניתי "אני לא מבינה למה" אמר "נו תגידי לי למה" שוב עניתי "אני לא מבינה למה" תוך כדי שאלותיו ניתקתי את החגורה, הוא ביקש רשיונות ונתתי לו אותם ואז הוא שאל אותי "למה את בלי חגורה" ? מתוך בלבול שחכתי שהורדתי את החגורה ואמרתי לו "הורדתי נוסע ושחכתי לשים" הוא רשם לי דוח על חגורה. כשהוא ביקש ממני לחתום על הדוח בקשתי ממנו להקריא לי מה הוא רשם, הוא סרב בכל תוקף. מאוחר יותר כשנרגעתי מכל העניין חשבתי לעצמי , איך זה יכול להיות? אני נהגת מונית וגם כשאני מסיעה נוסעים אני עם חגורה, אז איך זה שהייתי בלי חגורה? אני הקלטתי את השיחה שהיתה לי עם השוטר , ובהקלטה שומעים בבירור שכשהוא שואל אותי "למה עצרתי אותך? תגידי את" אני עונה לא "אני לא מבינה" ונשמע בבירור את "הקליק" של שחרור החגורה . השוטר לא ידע שאני מקליטה אותו. אני גרה באילת ויש לי חוסר אימון מוחלט במערכת המשטרתית עקב אירועים בעבר. מה עלי לעשות? בכדי להפסיק את הטירוף הזה. מאז המקרה הראשון אני מסתובבת במונית עם מצלמת וידיאו ומכשיר הקלטה ובמקום להיות מרוכזת ב 100% נהיגה אני מוצאת את עצמי מחפשת מהיכן הוא יצוץ לי. אל מי אני יכולה לפנות לעזרה בנושא ?
בתודה מראש
צריך להפריד בין השניים
לגבי טענת ההתנכלות ניתן לפנות למח"ש.
ביטול דו"ח דיבור בטלפון בזמן בהיגה
יש לי שאלה בקשר לביטול דוחו"ת. אשמח לתשובות
קיבתי דו"ח על-סך 1000 ש"ח על דיבור בפלאפון בזמן נהיגה. אחרי ויכוחים ארוכים עם השוטר של מה באמת היה, כן ראה, לא ראה, דיבורית, לא דיבורית וכו'... השוטר ניסה לבדוק נתונים במסוף אבל היתה תקלה. גם בטלפון הוא לא הצליח לברר שום פרטים. לבסוף אמר שאם אני עומד בקריטריונים של 5 שנים רשיון ובאמת לא ביצעתי שום עבירת תנועה מעולם אז יש סיכוי שיבטלו לי את הדו"ח במשטרה.
לי לפחות זה היה נשמע קצת תמוה...
האם באמת יש אופציה כזאת לבטל דו"ח אם אני עומד בקרטריונים של 5 שנים רשיון ו 0 עבירות תנועה ??
אשמח לעזרה, תודה
המרה באזהרה
בין הקריטריונים - וותק של 5 שנים לפחות ברשיון הנהיגה ושנתיים אחרונות ללא דוחות משטרה.
טלפון נייד
אתה עומד לכאורה בכללים של המרת דוח באזהרה.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
ביטול דו"ח דיבור בפלאפון
יש לי שאלה בקשר לביטול דוחו"ת. אשמח לתשובות
קיבתי דו"ח על-סך 1000 ש"ח על דיבור בפלאפון בזמן נהיגה. אחרי ויכוחים ארוכים עם השוטר של מה באמת היה, כן ראה, לא ראה, דיבורית, לא דיבורית וכו'... השוטר ניסה לבדוק נתונים במסוף אבל היתה תקלה. גם בטלפון הוא לא הצליח לברר שום פרטים. לבסוף אמר שאם אני עומד בקריטריונים של 5 שנים רשיון ובאמת לא ביצעתי שום עבירת תנועה מעולם אז יש סיכוי שיבטלו לי את הדו"ח במשטרה.
לי לפחות זה היה נשמע קצת תמוה...
האם באמת יש אופציה כזאת לבטל דו"ח אם אני עומד בקרטריונים של 5 שנים רשיון ו 0 עבירות תנועה ??
אשמח לעזרה, תודה
טלפון נייד
אתה עומד לכאורה בכללים של המרת דוח באזהרה.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

