פורום דיני תעבורה

פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני תעבורה

עו"ד חנה דוד

שימשה בעברה כשוטרת, חוקרת ותובעת משטרתית. בעלת ניסיון של כ-20 שנים.

עבירת קיפוח סמל 7258 – אפשרות להמרה באזהרה

עמית 11/06/26
שלום,
בתשובתך לאחד הפונים ביום 16/05/26 כתבת כי: "העבירות שניתן להמירן באזהרה משתנות מדי פעם על פי הנחיות של ראש אגף התנועה ולכן יכול להיות שפעם היה ניתן להמיר באזהרה על עבירת קיפוח והיום כבר לא ( וכך גם אני זוכרת )" - תוכלי בבקשה להבהיר האם לא ניתן כיום להמיר עבירת קיפוח באזהרה? (האם התכוונת שאת זוכרת שניתן היה להמיר, או שהתכוונת שאת זוכרת שהיום כבר לא ניתן)?

האם כיום ניתן להמיר עבירת קיפוח באזהרה?

עו"ד חנה דוד מנהלת 11/06/26

שלום עמית !

היום לא ניתן לכתוב דוח אזהרה בעבירת קיפוח זכות. זוהי עבירת "בריונות" . שיהיה בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אור אדום

ישראל 09/06/26
שלום וברכה, המתנתי בצומת באור אדום, והנתיב שפונה שמאלה התחלף לירוק. בחוסר שימת לב סברתי שנהיה לי ירוק ונסעתי ישר - באדום מלא - רק בסוף חציית הצומת קלטתי את גודל חוסר האחריות שלי.
צולמתי - מה צפוי לי? והאם יש לי מה להיעזר בעו"ד להקל / להמתיק את העונש?
תודה רבה מאוד

מה צפוי לי לאחר שצולמתי על חציית צומת באור אדום בטעות?

עו"ד חנה דוד מנהלת 11/06/26

שלום ישראל!

 

מבינה את התסכול... בוודאי שלא התכוונת לבצע עבירה כזו .אני מקווה שלא צולמת ואם אתה טוען שכן אז הצפי שלך הוא דוח של 1500 ש"ח + 10 נקודות או הזמנה לדין + 10 נקודות שעלולה לגרור פסילה בבית המשפט בנוסף לקנס ותנאי ( הזמנה לדין תשלח אם חלפו 5 שניות מהאור האדום). מומלץ בהחלט להתייעץ עם עורך דין שיוכל לסייע לך להמתיק את העונש. מוזמן לי צור קשר לכשתקבל את הדוח.

שיהיה בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נהיגה עם רישיון שלא שולם

צבי 08/06/26
שלום רציתי לדעת אם אפשר לנהוג ברישיון חדש שלא שולם ?
ואם לא מה הסיכונים ?

האם ניתן לנהוג ברישיון חדש שלא שולם ומה הסיכונים בכך?

עו"ד חנה דוד מנהלת 11/06/26

שלום צבי

 

רישיון נהיגה שלא שולם, לא נחשב רישיון בתוקף ולכן נהיגה עם רישיון כזה גוררת בעקבותיה קנס, נקודות או זימון למשפט ונקודות, תלוי מתי פקע הרישיון הקודם. לא ממליצה לנהוג ללא רישיון כי גם הביטוח לא יכסה אותך במקרה של תאונה.

 

מאחלת לך הצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מהירות נסיעה בכביש בגין ירושלים

יצחק 02/06/26
יש תמרור שמהירות הנסיעה המותרת היא 80 קמ"ש וקיבלתי דו"ח ממצלמה שכתוב בו שמהירות הנסיעה היא 50 קמ"ש.
של מי הטעות?

קיבלתי בכביש בגין בירושלים דוח על מצלמת מהירות ורשום שהייתי צריך לנהוג 50 קמ"ש . היכן הטעות ?

עו"ד חנה דוד מנהלת 11/06/26

שלום יצחק

 

מה שאתה מתאר לא הגיוני בכביש בגין בירושלים. על פניו טעות של המשטרה, אבל תבדוק אולי באזור הספציפי של המצלמה שאתה צולמת, יש הפחתת מהירות ל-50 (או אולי אין תמרור שמאפשר מהירות של 80 ולכן המהירות בעיר היא 50). מוזמן לשלוח לי את הדוח מעניין לראות את זה .כאן לשאלות נוספות. שיהיה בהצלחה!

 

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזקת פלאפון בזמן פקק

יואל 01/06/26
נהג שחיכה בפקק והפלאפון היה בצד של דלת הנהג העביר את הפלאפון מהצד של הדלת אל מתחת לאמברקס בשניות בודדות.
השוטר כתב בדוח- דיבר או נגע בפלאפון בזמן נהיגה.
היו לי עוד 5 עדים לפחות שיכולים לבוא ולהעיד שבזמן פקק רק הזזתי את הפלאפון לשניה.
האם אוכל לטעון בבית משפט שרק הזזתי את הפלאפון לשניה יש לי עדים וגם השוטר כתב סיבה שאינה ברור נגע או דיבר.
תודה

האם ניתן לטעון בבית משפט שהזזתי את הפלאפון בלבד בזמן פקק?

עו"ד חנה דוד מנהלת 11/06/26

שלום יואל !

אני מבינה את התסכול כי לכאורה לא דיברת בטלפון.

לצערי, החוק קובע שגם נהג שנגע בטלפון בזמן נהיגה, עבר עבירה של שימוש בטלפון. אין צורך להוכיח שימוש כגון דיבור, הודעה הקלטה וכולי. לכן העדים לא רלוונטיים. עבירה בוצעה.

מוזמן להתייעץ בנושא הנקודות אם זה מה שמטריד אותך , כי בעניין הזה עדיין יש אפשרות למחוק. מוזמן לקרוא את המאמר שפורסם באתר הזה על המצב המשפטי החדש שיפגע בכל נהג:

https://www.lawforums.co.il/article-%D7%94%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%94%D7%93%D7%A8%D7%9E%D7%98%D7%99-%D7%91%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%9D/

כאן לשאלות נוספות!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נקודות בעברית תנועה

יצחק 01/06/26
שלום לכל העוזרים,
יש לי מספר רכבים על השם שלי,
באחד הרכבים נוהג אבא שלי,
הוא עבר ברמזור אדום, וקיבל דוח 1,500 + 10 נקודות,
ביקשתי ממנו שיעביר את הדוח על שמו ולאחר מכן ישלם את הקנס,
הוא שילם את הקנס בלי להעביר את הדוח על השם שלו,
כרגע יש לי 20 נקודות פעילות בגלל דוח קודם על מהירות,
השאלה שלי האם ניתן להעביר את הדוח על השם שלו לאחר ביצוע תשלום?
אשמח לכל עזרה בעניין
תודה רבה!

האם ניתן להעביר דוח תנועה על שם אחר לאחר תשלום הקנס?

עו"ד חנה דוד מנהלת 11/06/26

שלום יצחק

 

באופן עקרוני התשובה היא לא מאחר והדוח שולם. בפועל , יש מקרים שבהם אפשר לסייע ולהחזיר את הנקודות לאבא. אם עדיין רלוונטי דבר איתי בדחיפות ושלח לי את הדוח לוואטסאפ. בכל מקרה שיהיה בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התליית רישיון

יעקב 31/05/26
ב"ה
 
שלום וברכה,
 
קיבלתי התליית רישיון מהיום וזה מאחר שלא הגיע אליי ההודעה שאני אמור לעשות קורס נהיגה מונעת , יש לי 14 נקודות .
 
עברתי בית וייתכן שבגלל זה לא נמסרה ההודעה דבר הקורס נהיגה מונעת.
 
כמו כן עשיתי בתקופה האחרונה 37 יום מילואים בערך.
האם יש לי סיכוי לדחות את ההתליה עד לקורס נהיגה מונעת שקבעתי אתמול.
 
זה ב 9.7 בערך ?
 
תודה
 
יעקב

האם ניתן לדחות את ההתליה של רישיון הנהיגה עד לקורס המונעת?

עו"ד חנה דוד מנהלת 11/06/26

שלום יעקב

 

בהחלט ניתן לדחות את ההתלייה .

במידה ותהיה מעונין בייצוג של עו"ד בנושא מוזמן ליצור קשר .

 

כאן לשאלות נוספות!

מאחלת לך הצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעניין רישיון

צבי 17/05/26
רצתי לדעת מה הדין מי שיש לו רישיון על אוטומט
ונוהג על רכב ידני ?
תודה.

מה הדין לגבי נהיגה ברכב ידני עם רישיון רק לרכב אוטומטי?

עו"ד חנה דוד מנהלת 17/05/26

שלום צבי

הדין הוא שאסור לו לנהוג כי אין לו רישיון נהיגה ולכן הוא עלול לקבל הזמנה לדין על נהיגה ללא רישיון שמתאים לסוג הרכב. העונש הוא פסילה ארוכה בין היתר... וחבל.

כדאי להוציא רישיון תואם או להחליף את הרכב ואם כבר קיבלת זימון למשפט מומלץ להתייעץ עם עו"ד שיחפש פתרונות והקלה בעונש.

כאן לשאלות נוספות !

שיהיה בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת רכב מהכביש

יצחק לבל 14/05/26
שוטר בצפון הארץ הוריד לי את הרכב מהכביש בגין פנס שבור מעט אך מודבק וכן נורת מנוע כתומה דולקת.
בנוסף, נתן דוח של 1000 שקל.
הוא לא ציין בדוח שהייתי אמור לדעת על התקלה.
יש מה לעשות?

האם ניתן לבטל את הדוח כאשר שוטר נתן דוח על רכב עם פנס שבור ונורת מנוע דולקת?

עו"ד חנה דוד מנהלת 16/05/26

שלום יצחק

 

הדוח תקין ולגיטימי. לא רואה בעיה במה שכתב השוטר

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פריקת סחורה

יהודה וידר 12/05/26
אני נהג שפורק סחורה, הייתי צריך לפרוק סחורה לחנות. ולא היה חנייה בכל האיזור כיוון שהוא רחוב סואן, ולתומי חניתי בחניית נכה ל5 דקות מקסימום, אני חוזר ורואה שיש לי דו"ח על ס"כ 1000 ש"ח.
האם אני יכול לבטל את הדו"ח?

חניתי בלית ברירה בחניית נכה, האם ניתן לבטל את הדוח?

עו"ד חנה דוד מנהלת 16/05/26

שלום יהודה

 

אסור לעמוד בחניית נכה אפילו לא לשנייה. לא יבטלו לך את הדוח אבל תמיד אתה מוזמן לנסות.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבירה 7258

זאב רבינוביץ 11/05/26
קיבלתי דוח על סך 500 ש"ח על עבירה 7258 על קיפוח זכות משתמשי דרך שנאכפת באמצעות מצלמות טקטיות.
ביקשתי להמירו לאזהרה עקב שאין לי הרשאות קודמות, וקיבלתי סירוב מפני 2 סיבות
(א' כיון שיש לי הרשאות קודמות, דבר שאינו נכון, כל מה שהיה לי זה כאשר הרכב שלי התחמם בדרך לירושלים ופניתי לשוליים, ואז קיבלתי אזהרה בלבד, על מעבר ללא איתות.)
ב. מכיון שזה עבירה שלא ניתן להמרה לאזהרה, בשונה ממה שמופיע כאן באתר שלכם על ידי אורית כהן
השאלה שלי האם יש מה לעשות, לאחר שסירבו לבטל את הדוח מהסיבות הנ"ל ? אודה לתשובתכם
הנייד שלי 0527140737 בברכה זאב

האם ניתן להמיר דוח על קיפוח זכות משתמשי דרך לאזהרה ?

עו"ד חנה דוד מנהלת 16/05/26

שלום זאב!

 

יש לך כבר אזהרה ולכן לא ניתן לתת לך עוד אזהרה.

העבירות שניתן להמירן באזהרה משתנות מדי פעם על פי הנחיות של ראש אגף התנועה ולכן יכול להיות שפעם היה ניתן להמיר באזהרה על עבירת קיפוח והיום כבר לא ( וכך גם אני זוכרת ) בכל מקרה זה לא רלוונטי כי אתה לא זכאי להמרה באזהרה בגלל הדוח הקודם.

שלם את הדוח ושיהיה בהצלחה

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול דוח סמל 6468 הסעת נוסעים במספר העולה על המצוין ברשיון הרכב 84(ב) תקנות

אהרן 09/05/26
קיבלתי זימון לדין וצוין בדו"ח בגין הסעת 5 נוסעים + נהג בניגוד למצוין ברשיון הרכב
אבל אני נהגתי ברכב יונדאי I30 CW וברשיון רכב לא!!! מצוין מספר נוסעים
האם זה עילה לביטול דוח
והאם זה שהוא הוסיף בנסיבות המקרה ולא ציין בסעיף אישום שהיו ללא כיסא בטיחות יכול להשפיע על הדיון
תודה רבה

האם ניתן לבטל דוח על הסעת נוסעים מעל המותר אם לא רשום ברישיון רכב כמה נוסעים מותר..

עו"ד חנה דוד מנהלת 11/05/26

שלום אהרון

 

צריך להיכנס לעובי הקורה לבדוק את מה שאתה טוען. למיטב זכרוני זה בוודאי לא עילה לביטול דוח ( כי ברכב יש 4 חגורות לנוסעים). העובדה שנסעת גם עם ילדים ללא מושב בטיחות מחמירה את מצבך... בבית המשפט אפשר להחליף את העבירה גם לעבירה חמורה יותר וצריך לפעול כאן בצורה שקולה ולהתייעץ עם עו"ד.

אתה צפוי לפסילה בבית המשפט ולכן ממש לא הייתי פועלת ללא ייצוג בתיק זה.

כאן לשאלות נוספות!

יום נפלא!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נהיגה מופרזת

לינוי 07/05/26
קיבלתי דוח על נהיגה במהירות של 121 קמ"ש בכביש 431 באזור שבו המהירות המותרת היא 90.

זו פעם ראשונה שאני מקבלת דוח כזה, ויש לי רישיון נקי.

המליצו לי לנסות להמיר את הדוח לאזהרה במקום קנס ונקודות – האם חייב לקחת עו"ד לשם כך?

האם כדאי לקחת עו"ד כדי להמיר דוח תנועה לאזהרה?

עו"ד חנה דוד מנהלת 11/05/26

שלום לינוי

העובדה שהרישיון שלך "נקי" ( כלומר אין לך הרשעות קודמות ) זה נהדר, אבל את צריכה גם לצבור וותק נהיגה מספיק ...

אני ממליצה להתייעץ עם עו"ד תעבורה ולהחליט מה כדאי לעשות ( כי אם את לא זכאית לדוח אזהרה עדיין אפשר למחוק את הנקודות ולא כדאי לשלוח בקשה להמרה באזהרה)

ממש לא חייבים לקחת עו"ד לצורך המרה באזהרה - אבל הסיכויים שלך להשיג את המטרה שרצית יהיו גבוהים יותר כמובן.

את מוזמנת לשלוח לי את הדוח לווטסאפ ואסביר לך מה את צריכה לעשות.

כאן לשאלות נוספות!

שיהיה בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשה להשפט בדואר רשום

איציק 30/04/26
שלום רב!
קיבלתי דוח באזור האישי ושלחתי בקשה להשפט בדואר רשום תאריך השליחה היה לפני תום הזמן שניתן להגיש בקשה להשפט אבל זה הגיע למשטרה אחרי הזמן ולכן הם דחו לי את הבקשה בטענה שעבר זמן הבקשה להשפט מה ניתן לעשות?
תודה רבה

מה לעשות כשבקשה להשפט נדחתה למרות שהוגשה בזמן?

עו"ד חנה דוד מנהלת 11/05/26

שלום איציק!

 

מצער לשמוע שאתה פעלת במסגרת הימים והם מסרבים לקבל את הבקשה.

אתה צריך לפנות לפניות נהגים ולהוכיח את תאריך השליחה בתקווה שיש לך הוכחות עם דואר רשום (היום אפשר לעשות הכל באינטרנט).

במידה והם עדיין דוחים את הבקשה , אין ברירה אלא לפנות לבית המשפט לתעבורה בבקשה מיוחדת בעניין. לשם הגשת הבקשה וסיכויי הצלחתה מומלץ לפנות לייעוץ משפטי .

אם הדוח הזה משפיע עליך מבחינת הניקוד , כדאי לפעול ומהר..

מוזמן לפנות גם אלי ולשלוח לי אותו בוואטסאפ.

כאן לשאלות נוספות!

שיהיה בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיפוח זכות-עונש

יוסי 26/04/26
מה העונש היום על קיפוח זכות?

מהו העונש על קיפוח זכות שימוש ברכב?

עו"ד חנה דוד מנהלת 11/05/26

שלום יוסי

העונש על קיפוח זכות ברכב הוא קנס 500 ש"ח ללא ניקוד.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיפוח זכות

יוסי 26/04/26
האם ניתן להמיר דו״ח קיפוח זכות באזהרה אם העבר שלי נקי ללא דוחות?

האם ניתן להמיר דו"ח קיפוח זכות באזהרה עם עבר נקי?

עו"ד חנה דוד מנהלת 26/04/26

שלום יוסי

לפי מה שאני יודעת ( מהעדכון האחרון שיש בפניי ואני לא יודעת אם יש עדכון חדש) לא ניתן. החמירו את התנאים וביטלו סעיפים

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכיבה על קורקינט חשמלי פרטי ללא לוחית זיהוי

ברק 26/04/26
רכבתי על קורקינט חשמלי פרטי ללא לוחית זיהוי . שוטר עצר אותי ונתן לי קנס גבוה וגם רשם לי נקודות בטענה שזו עבירת תנועה של 'נהיגה ברכב ללא רישוי'. האם מותר לו לרשום נקודות על רישיון הנהיגה של הרכב שלי בגלל עבירה על קורקינט?

האם ניתן לרשום נקודות על רישיון הנהיגה עבור עבירה על קורקינט חשמלי?

עו"ד חנה דוד מנהלת 26/04/26

שלום ברק

התשובה היא כן. הנקודות הן על הרישיון ולא משנה באיזה כלי רכב נהגת.

אם הנקודות מטרידות אותך אתה מוזמן להתייעץ כי יש מה לעשות .

כאן לשאלות נוספות!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הזמנה לבית משפט

חיליק 21/04/26
איך אפשר לבטל את הדיון בבית משפט אחרי בקשה להישפט ולשלם את הדוח המקורי

איך אפשר לבטל דיון בבית משפט לאחר בקשה להישפט ולשלם את הדוח?

עו"ד חנה דוד מנהלת 26/04/26

שלום חיליק

ניתן לבטל את הדיון על ידי פנייה לבית המשפט לפני הדיון , עם הסבר כי אתה חוזר בך מהבקשה ולוקח אחריות. זה לא תמיד פשוט...בעיקר אם יש עבר תעבורתי מכביד.

אבל למה לא לנסות לפתור את נושא הניקוד?

מוזמן להתייעץ בוואטסאפ בנייד שלי. שיהיה בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישיון זמני

רבקה לוי 20/04/26
האם אפשר לקבל בדיגיטל רישיון נהיגה זמני במידה ונגמר זמן הפסילה שלי ועדיין איך לי תור למשרד הרישוי?

האם ניתן לקבל רישיון נהיגה זמני דרך המערכת המקוונת לאחר סיום זמן הפסילה?

עו"ד חנה דוד מנהלת 26/04/26

שלום רבקה

כן זה אפשרי לחלק מהנהגים ואפילו רישיון קבוע... (לא נהגים חדשים או לאחר פסילה בעבירות מסוימות או נהגים עם בעיות ניקוד)

בכל אופן תמיד כדאי לנסות !!

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נתיב תחבורה ציבורית בטעות

אופיר 19/04/26
קיבלתי מעיריית בני ברק קנס ע"ס 500 שקל בגלל נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית.
הנסיעה הייתה ברחוב ז'בוטינסקי ונסעתי בנת"צ כדי לפנות ימינה לרחוב פנימי. אינני פונה בדר"כ לרחוב זה ולכן לא ידעתי מתי בדיוק הפנייה. כתוצאה מכך, עברתי לנת"צ לפני הפנייה הנכונה (כנראה שהיה זה פניה אחת לפני הרחוב המיועד, אך איני יכול לזכור בוודאות מאחר שהדו"ח נשלח קרוב לחודשיים לאחר ביצוע העבירה).
יש לציין, שלא היה לי וויז במהלך הנסיעה.
ערערתי על הדו"ח בטענה זו, אך ערעורי נדחה.
האם כדאי להישפט? האם החוק דורש מאדם לדעת את המפה בעל-פה?

האם כדאי להישפט על קנס בגלל טעות בנסיעה בנתיב תחבורה ציבורית?

עו"ד חנה דוד מנהלת 26/04/26

שלום אופיר

מבינה את הבעיה, אך לצערי טעות לא מונעת הרשעה ואת הקנס. לכן אם בוצעה עבירה כזו... אני באופן אישי לא הייתי נלחמת .

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הזמנה לבית משפט

אבי 13/04/26
קיבלתי הזמנה לבית משפט על נוסע 1 מעל המותר וכן ילד בן 6 ללא בוסטר
יש לציין שאני עם רישיון קרוב ל14 שנה ללא נקודות או קנס
מה מומלץ לי לעשות?

מה לעשות לאחר קבלת הזמנה לבית משפט על הסעת נוסעים מעל המותר?

עו"ד חנה דוד מנהלת 13/04/26

שלום אבי!

מה שלומך?

לא כתבת על מה קיבלת את ההזמנה לדין. אם תשלח לי את ההזמנה לנייד אוכל לדעת מה האישום. על פניו מדובר באישום של הסעת נוסעים מעל המותר / נהיגה בקלות ראש. בנסיבות הללו אתה עלול להיפסל לתקופה של 3 חודשים גם אם אין לך עבר תעבורתי בכלל (כי יש סיכון בעבירה זו ויש גם פסילת מינימום) .

לכן אני ממליצה להתייעץ עם עו"ד על מנת למזער נזקים.

במיוחד אם הרישיון חשוב לך .

מוזמן לשלוח את הדוח לנייד שלי בווואטסאפ ואסביר בפרטי.

שיהיה ערב קל.

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונה בפניית פרסה

שמואל יצחק פריד 12/04/26
ביצעתי פניית פרסה ברחוב עירוני דו סיטר ובהתחלה היה מצד ימין ריק ומצד שמאל היה מרחוק אוטובוס בתחנה ואני מתחיל לבצע את הפרסה ובאמצע אני שומע צפירות חזקות מהר הסתובבתי לצד שמאל כי ראיתי רק את האוטובוס וכשהבנתי שהצפירות לא ממנו ורציתי להסתכל לצד ימין הרכב שהגיח מהעיקול פשוט התנגש בצד ימין שלי תוך כדי שהוא ניסה כמה שיותר להיצמד לימין עכשיו האוטובוס עצר והוא פשוט המשיך לנסוע בתקווה שאני יעצור ואפילו לא הסתכל אם יש לי קשר עין איתו אז מי אשם?

מי אחראי בתאונת דרכים לאחר פניית פרסה ברחוב עירוני?

עו"ד חנה דוד מנהלת 13/04/26

שלום שמואל!

מקווה שהכל בסדר ושהנזק הוא רק ברכוש.

התשובה היא לצערי שאתה אשם ...

למיטב ידיעתי וניסיוני אתה אשם כי אתה ביצעת פניית פרסה והאחריות היא עליך.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דוח מהירות שהתקבל על שם בעל הרכב ללא רישיון

איציק 09/04/26
הרכב רשום על שם אשתי וראיתי במערכת ההזדהות הלאומית שיש דוח מהירות ממצלמה על הרכב.
מדובר בדוח של 750 ש"ח + 6 נק', העניין הוא שלאשתי אין בכלל רישיון נהיגה.
שאלתי במידה ואני משלם את הדוח זה נשאר על שמה? או שייתכן שישאלו מי היה הנהג?

האם דוח מהירות על רכב רשום יכול להישאר על שם בעל הרכב ללא רישיון?

עו"ד חנה דוד מנהלת 13/04/26

היי איציק

לשאלתך אם היא בעלת הרכב, הדוח יכול להישאר על שמה והניקוד יכנס על שמה למרות שאין לו משמעות כי אין לה רישיון.

לא ישאלו מי נהג ברכב- בעל הרכב לוקח אחריות .

 

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

חיים 09/04/26
שלום, רכב עמד זמן ממושך ברמזור ירוק, אני הגעתי מאחור בנסיעה מרחוק כ300 מ"ר ולפני נסע ג'יפון שהסתיר את הרכב שעומד ברמזור, כך שאני רואה רק שבצומת יש לי רמזור ירוק, מעט לפני הרמזור הג'יפון שלפני עבר נתיב ואני המשכתי בנסיעתי ופגעתי ברכב שעמד ברמזור הירוק מעבר לזמן הסביר [כ- 10 שניות אחרי שכבר היה ירוק, והרמזור קצר] כנראה מחמת שהתעסק במסך, [היה לי כמה שניות בודדות להבחין ברכב שעומד בצומת אך מחמת אורות הרכבת שהיתה מולי ומחמת אמבולנס צועק שהיה אחרי לא הצלחתי לבצע בלימה], האם אני האשם היחיד או שהוא לכל הפחות אשם תורם, בקיצור כמה סיכויים יש לי להשיג משהו עם זה, כל הנ"ל מתועד ממצלמת הרכב שלי, תודה רבה

האם אני האשם בתאונה כשרכב לפני לא נסע למרות שהרמזור היה ירוק?

עו"ד חנה דוד מנהלת 26/04/26

שלום חיים

 

מבדיקה עם בוחן...אין כאן גורם הפתעה. על פניו אתה האשם היחידי אם הנתיב חסום מסיבה כלשהי חובתך להאט. ואם הרכב היה תקוע אז גם היית פוגע בו? חובתך להאט בכל צומת גם כאשר יש רמזור ירוק.

שיהיה בהצלחה!!

 

 

 

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התחלת נסיעה באדום בטעות

אפי 22/03/26
חיכיתי ברמזור אדום בנתיב הימיני שבו מסומן ימינה בלבד ולפתע הרמזור לשמאלה התחלף לירוק והתחלתי לנסוע ימינה שהיה אדום בגלל שהתבלבלתי וצולמתי עי שומר דרכים. השאלה א. איך אפשר לערער ב. זכור לי שפחות מכמה חודשים הרמזור היה אחד עם אפשרות נסיעה לכל כיוון ולא מופיעה שלט מכוון לפני שהנתיבים השתנו לימינה ולשמאלה ולא שלט שינויים בתנועה לפניך האם זה מועיל לערעור. תודה רבה רבה

איך ניתן לערער על קנס עבור נסיעה באור אדום במקרה של בלבול?

עו"ד חנה דוד מנהלת 24/03/26

שלום אפי

לא ברור לי מה מטרת הערעור... אם יש צילום שנסעת באור אדום. כמובן שאתה יכול להגיש ערעור לבית משפט אבל זה לא יעזור ממש.. גם אם התבלבלת. אף אחד לא טוען שלא , אין קשר לסיבת ביצוע העבירה ולא צריך להוכיח כוונה פלילית.

אם 10 הנקודות מטרידות אותך אתה מוזמן לפנות לייעוץ פרטני. כאן לשאלות נוספות. שיהיה בהצלחה!

מנהלת פורום דיני תעבורה

בית השנהב, אגף B, בית הדפוס 12, ירושלים

050-4708166

hanny5462@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן