פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מקום עבודה דורש חוב
התפטרתי ב27 לחודש. מדובר בחברה מסודרת עם חוזה מסודר תלוש והכל.
לאחר מס שבועות קיבלתי מייל שיש לי חוב מאחר ושילמו לי עד ה30 לחודש בטעות ואני התפטרתי ב27
האם יש להם זכות לדרוש ממני כסף ? הטעות היא ש״ך חשבת השכר
השבת תשלום ביתר למעסיק
בוקר טוב,
התשובה היא כן.
קיבלת תשלום ביתר, עלייך להשיב אותו ולא משנה של מי הטעות.
בהצלחה
אי תשלום פנסיות ופיצויים
מעסיקי לשעבר לא שילם לי את הפנסיות והפיצויים, האם מגיע לי גם ריבית והלנת שכר? ואיך מחשבים את זה? תודה
חישוב פנסיה ופיצויים
בוקר טוב,
כן. עפי החוק חלה חובה על המעסיק להפריש לפנסיה לאחר חצי שנה, אם לא הייתה קופה קיימת.
במידה שהייתה, עליו להפריש 3 חודשים אחורה.
החישוב הוא בהתאם לתנאי השכר וההעסקה שלך.
יום נפלא
שמירת הריון חקירה
יש לציין שאני עובדת עצמאית גם פרילנסרית ועכשיו שהגשתי את התביעה ביטוח לאומי רוצה הוכחות עבור התקופה הזאת ואני ממש בלחץ ורוצה כבר לוותר על זה
אם אגיד להם שאני מצטערת וזה נעשה בטעות ושיחשבו לי רק בתור עצמאית זה יכול לעשות בעיות לבעל העסק? או שעדיף להילחם עד הסוף ולהמציא הוכחות
מה שמלחיץ שהם יכולים אחרי זה לפתוח חקירה לעומק שיכולה להוציא כתב פלילי גם ובסוף אצא בידיים ריקות
תשלום דמי לידה
בוקר טוב,
בוודאי שלא אמליץ לך להגיש ראיות שאינן אמיתות.
נראה כי כדאי לפנות לייעוץ פרטני.
בהצלחה
בקשה לצו עשה
הוגשה תביעה בגין אי תשלום שכר ותנאים סוציאליים (לפני כשנה). העובד הינו עובד החברה, לא התבצע הליך שימוע ואין מכתב פיטורים.
מנכ"ל החברה מסרב לשלם לעובד את המשכורת כולל התנאים הסוציאליים מידי חודש.
האם ניתן להגיש בקשה לצו עשה, על מנת שבית הדין יורה לחברה לשלם את שכרו של העובד, עד לבירור התביעה העיקרית?
בברכה,
מירב
בקשה לצו עשה
בוקר טוב,
היכן עומד ההליך העיקרי?
האם היה דיון?
יש צורך בייעוץ פרטני יותר.
שביתה ברשויות המקומיות
אני פועלת ניקיות שמועסקת בעיריית אשדוד
היתה שביתה ברשויות המקומיות וגם עירית אשדוד נכללה בה.
ולי נאמר שאני צריכה להגיע ולנקות .
איך יתכן שכל הרשות המקומית שובתת , ואני פועלת הניקיון צריכה להגיע ולנקות ?
האם זה חוקי?
שביתה
בוקר טוב,
סביר להניח שאת מועסקת דרך חברה חיצונית ולא דרך העירייה ולכן את לא נכללת בשביתה.
תוכלי לבדוק זאת באמצעות תלוש השכר.
בבצלחה,
האם אפשר לקבל דמי אבטלה אם מתפטרים בגלל פחות שעות?
אם אני מתפטרת, האם אני מקבלת דמי אבטלה? עבדתי שם כשבע שנים.
"האם אני זכאית לדמי אבטלה למרות שהתפטרתי?"
שלום רב,
ההתפטרות שלך תהיה התפטרות בדין מפוטר אם תפעךי עפי החוק, אז תהיי גם זכאית לפיצויים מלאים, אם עבדת מעל שנה.
אם קבלת המכתב, תוכלי לפנות לביטוח לאומי ולהסביר שהתפטרותך היא בדין מפוטר ואז תהיי זכאית.
בהצלחה.
עובד ניקיון בביניין-פרישה
המנקה הגיע לגיל פרישה, עבד בבניין מאמצע שנות ה 90. 5% משרה נכון להיום. (לא ידוע מה היה בעבר), הפרשות לפנסיה מבוצעות עבורו מרגע שנכנס חוק הפנסיה והפרשות לקרן פיצויי פיטורים של העובד ב 2008.
1. מה אומר החוק ומה ההשלכות הפיננסיות על המעסיק לעניין התקופה שלפני 2008?
תשלום פנסיה טרם תחולת הצו 2008
שלום רב,
עפי החוק, המעסיק לא חייב להפקיד לפנסיה לפני 2008 ולכן אין השלכות על המעסיק.
יום נפלא,
התפטרות חוזרת וזכאות לאבטלה
עבדתי במקום עבודה למעלה משנה והתפטרתי.
הגשתי בקשה לאבטלה ונאמר לי שאהיה זכאית להם רק כעבור 90 יום. בזמן זה נקלטתי למקום עבודה חדש (כך שלא נצלתי את כספי האבטלה) שלא טוב לי בו ואני מבקשת לברר האם אהיה זכאית לפיצויי אבטלה במידה ואתפטר?
דמי אבטלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין של גננת ממעון קיבוצי של התמ"ת
בגן של הבן שלי היה מקרה של התנהגות לא נאותה של הצוות (חלק מההורים חושדים שהיה מקרה של התעללות ממש). כונסה שיחה של ההורים ונאמר לנו ש3 נשות הצוות מפסיקות לעבוד בגן- אחת התפטרה וה2 האחרות עוברות לגן אחר (יש סיכוי שהבן שלי וכל הכיתה שלו יפגשו את אותן מטפלות בשנה הבאה) וזה מטריד אותי מאד. בשיחה עם מנהלת הגיל הרך (הגנים בקיבוץ) היא טוענת שידיה כבולות. שאינה יכולה לפטר את העובדות. האם זה נכון?
מה החוק ביחס לפיטורין של גננת משלימה וסייעת? האם צריכה להיות סיבה לפיטורין?
תמיד צריכה להיות סיבה לפיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי השבת ציוד לחברה
עובד החברה אינו מגיב לבקשתנו להשיב את המחשב. האם מותר לקזז את סכום המחשב בשלב סיום ההתחשבנות איתו? תודה.
אליסון
קיזוז בסוף התקשרות
שלום רב,
בסיום יחסי העבודה רשאי המעסיק לנכות משכרו האחרון של עובד כל יתרה של חוב שהעובד חייב לו ובלבד שהחוב אינו שנוי במחלוקת
האם יש איזשהו מסמך בנוגע לרכב? התחייבות מצד העובד להחזיר ואם לא אז תקוזז העלות?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחיקת ימי חופש מידי רבעון
האם מחיקת ימי חופשה באמצע השנה חוקי?
תודה
מחיקת ימי חופשה
עובד זכאי לימי חופש לפי הותק שלו והוא צריך לממש את כל ימי החופשה במהלך שנת העבודה.
צבירת ימי חופשה אפשרית עד 3 שנים בהסכמת המעסיק.
על המעסיק לאפשר לעובד לממש את ימי החופשה שלו עד לסוף כל שנת עבודה ולא למחוק לו במהלך השנה.
לכן מה שהמעסיק שלך עושה לא תקין ויש להסב את תשומת ליבו לכך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תקופת הלנת שכר
מהיא תקופת הלנת שכר לענין פנסיה ופיצויים? תודה
הלנת שכר
בנוגע לשכר - עובדים שלא קיבלו את שכרם עד ליום התשיעי מהמועד שקבוע בחוק רשאים לתבוע פיצויי הלנת שכר מהמעסיק
בנוגע לפנסיה - כאשר מעסיק מנכה משכר העובד עבור קרן פנסיה, עליו להעביר את הניכוי, ביחד עם חלקו של המעסיק, עד ל-15 בחודש העוקב. יתר על כן, אם סכום הניכוי לא מועבר בתוך 40 יום לקרן הפנסיה, מדובר בהלנת שכר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי הפרשה לפנסיה
אנחנו עובדים בחברת סטארטאפ שנכון לעכשיו המעסיקים לא הפרישו לעובדים פנסיה כבר מעל לשנה. כעת יש חשש שהחברה תכריז פשיטת רגל ותיכנס לתהליך של פירוק. רצינו לברר, במצב של פירוק, איך מתעדפים למי מחזירים כספים קודם? האם יש טעם להגיש תביעה עם עורך דין ולהתחיל את תהליך הפירוק בעצמנו בכדי להבטיח שנקבל את הכסף? או שבמידה והחברה עוברת תהליך פירוק, העובדים הם בעדיפות עליונה להחזרת החובות?
נשמח לקבל כל מידע או עצה שיעזרו לנו בהמשך הדרך.
תודה מראש ויום טוב
אי תשלום פנסיה
שלום רב,
העובדים הם בעדיפות ראשונה אולם לא כדאי להמתין לרגע האחרון.
ממליצה להתייעץ עם עו"ד.
בכל שאלה אני כאן לרשותכם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גילוי מוקדם בבית דין
או רק אם יש צו מבית הדין?
צד שולח דרישה ללא החלטת בית דין. האם חובה לגלות? נראה לי התקנות ש לא חובה
כי תקנות בית הדין 46
46. (א) בית הדין או הרשם רשאי ליתן צו למסירת פרטים נוספים, ולבקשת בעל דין אף לגילוי או לעיון במסמכים, אם היה סבור שיש צורך בכך כדי לאפשר דיון יעיל או כדי לחסוך בהוצאות.
(ב) בית הדין או הרשם רשאי, מטעמים מיוחדים שיירשמו, ליתן לבקשת בעל דין צו למסירת שאלון לבעל דין אחר, אם היה סבור שיש בכך כדי לאפשר לבית הדין להכריע בשאלות שהן באמת השאלות השנויות במחלוקת בין בעלי-הדין.
גילוי מסמכים
אם צד דורש מהצד השני לגלות מסמך כלשהו והצד השני מסרב אזי קודם כל הצד שסירב לא יוכל להציג את המסמך בהמשך ההליך והחמור מכך אם לבקשת הצד שמבקש לראות את המסמך יוציא בית המשפט צו יהיה עליך לגלות את המסמך או שאתה עלול להיות מואשם בביזיון בית משפט
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם כינוי חיבה הוא הטרדה מינית
אני מנהל בחברה ודרך קבע אני נוהג לפנות
לעובדות שלי באופן שאני מוסיף סיומת חיבה לשמן.
לדוגמא - הדר - הדרוש, דגנית - דגניתוש, גלית- גליתוש וכו'.
זאת מרצוני ליצור יחסי עבודה חברותיים וטובים וחשוב לי להדגיש כל עובדותיי הן נשים.
האם חלילה כינויי חיבה כאלו עלולים להתפרש באופן כלשהוא כהטרדה מינית כלפי עובדותיי ?
תודה.
הטרדה מינית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי שיבוץ באמצעות שימוע
אני עובדת בארגון מסודר כמנהלת סניף מזה 27 שנים
מזה שנה וחצי אני חווה התעמרות של מנהלת ישירה וממונה בכירה מעליה
בנוסף בתיאום המנהלת ישנה הסטה והוצאת דיבה כנגדי על מנת להוציא אותי מניהול הסניף
כאשר כביכול הסיבה לכך מדדים נמוכים
סירבתי לצאת מהמקום שבו אני נמצאת כעת
ומנהלת הבכירה איימה עלי בשימוע לשינוי שיבוץ האם קיים דבר כזה.?
אני בעלת שני תארים ורוצים להוריד אותי בסטטוס ולפגוע בתנאי עבודתי
לאחר פנייתי ליו"ר ועד ללא קבלת עדכונים ממנו נקראתי לאופציות לשינוי שיבוץ לפגישת עבודה
כיצד עלי לנהוג?
אשמח לתשובתכם
תודה רבה
ממליצה לפנות ליעוץ אצל עורך דין
נשמע שמה שאת עוברת אינו תקין והעניין מצריך שיחה עם עו"ד שימליץ לך איך להתנהג בהמשך.
אשמח לשמוע את כל הפרטים ולהכווין אותך ככל שניתן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק הודעה מוקדמת פיטורין
הודעתי למעסיק שלי על פיטורים הגשתי מכתב התפטרות ובנוסף סיכמנו תאריך שבו אנחנו נפרדים (הודעה מוקדמת)
לאחר כמה ימים קרה תקלה ולא הייתי יכול לסיים את כל ימי הודעה מוקדמת, ומקביל כבר חודש לפני סגרתי עם העבודה החדשה שבתאריך ככה וככה אנחנו מתחילים לעבוד ברגע שאני אסיים תהודעה מוקדמת מהעבודה, קבענו תאריך מסודר לעבודה חדשה, חתמתי על חוזה איתה, לאחר כמה ימים מגיעה המשכורת מהחברה שבה התפטרתי וכתוב על התלוש שכר מינוס הודעה מוקדמת -5000 אלף בעקבות שלא הצלחתי לעמוד בסיום העבודה, עכשיו הבנתי שמותר לעשות את זה לפי החוק אבל יש גם חוק מותר לויתר חלף הודעה מוקדמת, עכשיו אני נמצא במקום ללא מוצא אני לא יודע מה לעשות מצד אחד הם גם צודקים ומצד שני יש גם תאפשרות לויתר.
אני נמצא כרגע מאוד מבולבל בעיני זאת הקלת דעת/ראש כי עובד שעבד אצלכם והיה כלכך קרוב לאנשים, ולא היה כאן אנושיות אני גם כך לא מרוויח הרבה כסף ואני יודע שיש פתרון לזה, התייאשתי
עזרה?
אי מתן הודעה מוקדמת
שלום רב,
לא ברור מדוע לא יכולת לתת את ההודעה המוקדמת.
אם לא יכולת כי היית חולה אז היית צריך לתת למעסיק אישור מחלה והוא היה אמור לשלם לך את הימים שכן עבדת ואת ימי המחלה במידה שהיתה לך יתרה בימי מחלה.
אם לא נתת הודעה מוקדמת מסיבות אחרות אז צריך לבדוק מה כתוב בהסכם שלך אתם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות ופיטורין
עבדתי שנה וחצי ברציפות. התפטרתי והגשתי תביעה לדמי אבטלה ובתוך חודש התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש (כך שלא ניצלתי את הזכות לאבטלה כעבור 90 יום) בו אני עובדת כחודשיים ועומדת לפני שימוע.
במידה וחלילה אפוטר, האם אהיה זכאית לאבטלה?
והאם הזכאות תהיה מותנית באישור ועדה וכדו'?
בתודה מראש, טלי.
זכאות לדמי אבטלה
אם לא ניצלת את הזכאות לאבטלה תהיי זכאית לקבל מיד עם פיטוריך.
מקווה שדברים יסתדרו ולא תפוטרי.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נסיעות לחיילים
קיבלתי מהצבא אישור עובדה ואני עובדת אחרי הצהריים אחרי הצבא .
רציתי לדעת האם המעסיק שלי צריך לשלם לי דמי נסיעות בתלוש השכר בעבור נסיעה בתחבורה ציבורית לעבודה כמו כל עובד אחר?
תודה מראש!ֶ
דמי נסיעה לחיילים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים?
אני עובדת כשלוש שנים אצל אותו מעסיק. הודיעו לי כי לתפקיד שאני עושה מסתיים התקציב עוד כחצי ואסיים את תפקידי. אני יודעת שיציאו לי תפקיד אחר שאינני מעוניינת בו. אם אינני מעוניינת בתפקיד זה האם אני זכאית לדמי פיצויים?
שינוי בתנאי העסקה
כעקרון אם את לא מעוניינת בתפקיד שמציעים לך משמע את מתפטרת אלא אם כן מדובר בתפקיד שתנאיו שונים מהותית מהתפקיד הקודם מבחינת שכר, שעות עבודה וכיוצ'ב ואז את לא חייבת לקבל אותו.
אם כך הדבר הרי שמדובר בהרעת תנאים ואת זכאית להתפטר בדין מפוטר ולדרוש את מלוא הפיצויים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין עקב מעבר מגורים של המעסיק
העסקתי עובדת במשק בית בביתי הקודם. לאחרונה עברתי להתגורר בחיפה, מרחק של כ 45 קמ מביתי הקודם. אני הייתי מוכן שהעובדת תמשיך לעבוד במקום מגורי החדש, אך העובדת לא רצתה להמשיך לעבוד אצלי בגלל המרחק. האם עלי לשלם לה פיצויים במקרה כזה? ברשת ובאתר "כל זכות" ראיתי רק התייחסות למקרים בהם העובד עבר למקום מגורים חדש שרחוק יותר ממקום עבודתו, ובנסיבות ספציפיות המעסיק צריך לשלם לו פיצויים. השאלה מה קורה כאשר המעסיק עובר למקום רחוק יותר ולא העובד?
אודה לתשובתכם
עזר
מעבר דירה של מעסיק
אם את הסכמת שהיא תמשיך אז לא פיטרת אותה.
מעבר דירה מהסוג שאת מתארת לא מזכה בפיצויים ולכן לשיקולך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת מחלה ואז התפטרות
חופשת מחלה כהודעה מוקדמת
היי דן,
ככלל, חופשת מחלה בהחלט עשויה להיחשב כהודעה מוקדמת. יחד עם זאת, אם אין לך זכאות לימי מחלה, אז לא תהיה זכאי לשכר עבור הימים הללו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי הפרשה לפנסיה ופיצויים
מעסיקי לשעבר סירב לקבל את ההנחיות של סוכן הביטוח שחע שעל כתב מינוי הוא חתם, עזבתי ב6/21 עד היום הוא לא הסדיר את הענין פניתי אליו והוא מוכן כעת לשלם סכום שהוא בערך הקרן בלבד , האם מגיע לי גם הפרשי הצמדה ריבית ותשואה?
תודה
נזקים נלווים לאי הפרשה לפנסיה
היי משה,
ככלל אתה זכאי להצמדה וריבית ואף התשואה שהתקבלה בקופה הרלוונטית. יחד עם זאת, לא בטוח שעל פני תקופה כל-כך קצרה יש טעם בהתעקשות על הנושא. צבירת הפנסיה היא על פני שנים רבות וזה הכוח שלה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פדיון ימי חופשה בפיטורין
מחיקת ימי חופשה
היי אברהם,
אין כל זכות "לבטל" או "לקזז" ימי חופשה. ימי חופשה מוגבלים לפי דין בצבירתם לפי כללי ההתיישנות הרלוונטיים (3 שנים + שנה שוטפת). לפיכך, אתה רשאי לדרוש את מלוא הסכום מהמעסיק שלך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם וכיצד ניתן לתבוע לקוח החי בחו"ל ואינו משלם
מכיוון שהוא גר בחו"ל האם וכיצד אוכל לתבוע את שכר הטירחה שלי ? תודה.
ניהול הליך נגד נתבע בחו"ל
היי רונן,
ככלל, שאלתך אינה מתחום דיני העבודה, אך אשיב לך בקצרה.
ככלל, תביעה כספית נגד אדם המתגורר בחו"ל היא מורכבת יותר ויקרה יותר מתביעה רגילה. זאת, בין השאר, בשל העובדה שיש צורך בקבלת אישור המצאה מחוץ לתחום, ולאחר מכן מסירת כתבי הטענות וכיו"ב לאותו אדם בחו"ל באמצעות שירות מסירה מקומי. בנוסף, סביר להניח שיש צורך בביצוע תרגומים לשפה הרלוונטית. לאחר מכן, עם קבלת פסק הדין, אתה עשוי להיתקל בבעיה דומה במסגרת גביית הסכום בהוצאה לפועל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




