פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיצויים/פנסיה

קטיה 25/09/16
שלום רב,
אבי פוטר מסיבה רפואית ממקום העבודה לאחר שעבר ניתוח ולאחר שקיבל מכתב מרופא תעסוקתי כי אינו כשיר לחזור לעבודה (עובדה פיזית).
אבי עובד בחברה מ 2003 ללא חוזה , המעביד רשם אותו ב 2005. במהלך השנים, לא שולמו לא ימי חופשה כמו שצריך, לא ניתנו ימי הבראה מעולם, לא שולמו שעות נוספות, נסיעות שולמו בצורה חלקית. במהלך כל השנים לא ניתנו תלושי שכר, רק לאחר פניה לחשבת שכר קיבלנו רק בחודשים אחרונים את התלושים (שלא מובנים בכלל). התשלום היה משולם במזומן (לא כי אבי ביקש אלא כי כך המעביד משלם כך). והסכום שהיה רושם בתלוש היה יותר נמוך שוב לא כי אבי ביקש אלא כי המעביד ציין סכום אחר שבכלל מתחת למינימום כנראה כדי לשלם פחות מיסים. לא הייתה משולמת פנסיה מ 2008 עד נובמבר 2010. לאחר מכן שולם עד מאי 2015 ומאז לא שולם. רק לאחר בירור מול הפנסיה המעביד שילם את הסכומים לאחר שנים.
אבי היה בפגישה עם המעביד וסגרו על סכום מסוים. (אבי לא רצה לפנות לעורך דין). אותו סכום שלא ברור מאיפה נלקח הכניסו לתוכו ימי חופשה שנותרו בערך כ 60 יום + בנוסף מאותו סכום ציין כי יקזזו את סכום של קרן פיצוים . עכשיו לאחר שאבי קיבל סכום מזערי מקרן פיצוים הטענה שלהם שהסכום שסיכמו כולל גם את הכסף שהופרש לפנסיה (לא קרן פיצויים אלא קרן פנסיה). האם כך הדבר ? אני לא נתקלתי שמקזזים מפיצויים את הסכום שהופרש לקרן פנסיה.
מה ניתן לעשות בנידון? האם יש מקום לתביעה?
על כל התשלומים שמעולם לא שילמו, ובנוסף האם באמת הפיציים כוללים את קרן הפנסיה (לא קרן פיצויים) בפנים?
אבי לא מבין בזה והם  פשוט מתעללים בבן אדם נכה ומפנים מאחד לשני.
תודה מראש

תשלום פיצויים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
קטיה שלום רב,

על פניו נראה כי למעסיק עוולות רבות. על מנת לבדוק מה הזכאות של אביך - יש לבדוק רכיב רכיב כולל מה היו ההפרשות בקרן לפנסיה ולפ"פ. כמו כן -  יש לבדוק מתי אביך חתם על ההסכם עי לא תמיד ניתן לבטל הסכם אף אם הוא אינו חוקי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה בערב חג

ליסי 25/09/16
שלום,
אנחנו מספר עובדים בחברה, המועסקים בה כ 9 חודשים, מוגדרים כעובדים 5 ימים בשבוע, במשכורת גלובלית (ללא תוספת על שעות נוספות וכו'. מקבלים שכר בסיס + החזר על נסיעות).
לקראת חודש החגים, שבו יש סה"כ 13 ימי עבודה מלאים (שזה 117 שעות), המעסיק החליט שכל אחד מחוייב לעבוד 137 שעות, כלומר להוסיף 20 שעות עבודה - בערבי שישי, בערבי חג ועוד תורנויות בערב.
כמו כן, הוא דורש כי עבודה בערב חג תהיה 8 שעות, כלומר 7-15, או 8-16.
בערבי חג קודמים (פסח, שבועות וכו') - שעות החג נחשבו מ 13:00, ולא מ 15:00 או 16:00, כך שמי שלקח חופש, דיווח רק על 5 שעות חופש, וכעת עלינו לעבוד 8 שעות, וכמובן ללא שום תוספת.
האם כל זה חוקי? אנא תשובתכם.
תודה ושנה טובה 


עבודה בערב חג

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16

במקומות שבהם עובדים 6 ימים בשבוע, יום עבודה בערב חג יהיה עד 7 שעות. המשמעות היא שכל שעה מעבר לכך היא שעה נוספת.במקומות שבהם עובדים 5 ימים בשבוע, יום עבודה בערב חג יהיה בן 8 שעות בתשלום של 9 שעות, או יום עבודה של 7 שעות בתשלום של 8 שעות (צו ההרחבה משנת 2000 קובע, כי המעביד ונציגות העובדים יקבעו באיזו חלופה לבחור).
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המפעל סגור

חן 25/09/16
שלום.
התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש ב 1.8.16
לקראת החגים מנכל המפעל החליט לסגור את המפעל בתאריך ה13.10.16 (וכמובן בערבי החג- והחג הקרבים)
יום חמישי- זהו יום חול.
המעסיק מסרב לשלם לי על יום זה תשלום מלא וזאת כיוון שאין לי ימי חופשה.
האם זה חוקי שהמעסיק סוגר את המפעל על דעת עצמו ליום נוסף מבלי לשלם לעובד כנגד היום?!
אנאי מקבלת שכר שעתי.

סגירת המפעל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16

זכות המעסיק לסגור את המפעל ולהוציא את העובדים לחופשה מרוכזת. במידה ולעובד יש ימי חופשה - המעסיק זכאי לקזז ימי חופשה. במידה ולעובד אין צבירת חופשה - אזי אסור למעסיק לגרום לצבירה שלילית - אז אז גם לא ישולם לעובד שכר. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר בסיס לחישוב פיצויים

שרית 25/09/16
שלום רב 
אם לעובד משכורת בסיס 6,200 נטו 

מוגדר כעובד חודשי 

אך לא בכל חודש יש לו משכורת מלאה - אלא יחסית בהתאם למה שעבד בפועל - כלומר במידה ולקח ימי חופש ואין לו יתרה צבורה , הימים מקוזזים לו מהשכר.
כך שיוצא שבחצי שנה האחרונה שקדמה לפיצויים, וגם בשנה הקודמת - ממוצע המשכורות שלו היה כ - 5500 ש"ח ברוטו .
מהו השכר בסיס ברוטו , לחישוב הפיצויים ?

הסתכלתי בברוטו לגמל - באחת המשכורות המלאות שלו השנה , האם זה נכון? 

חישוב שכר בסיס / קובע לצורכי פיצויים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
המשכורת הקובעת צריכה להיות אותה משכורת גם להפרשות לגמל, גם לפיצויים גם לחישוב חופשה מחלה ושאר הזכויות. במידה והוא לא עבד מלא והפך לעובד שעתי או יומי יש לעשות ממוצע שנתי ולשם לעובד לפי ממוצע שכר כפול וותק . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בונוס מותנה

ורדה 25/09/16
במקום עבודתי העובד מקבל מידי חודש סך כסף כבונוס מותנה, שאם יחליט לפרוש מהעבודה לפני תום 3 שנים מתחילת העבודה, עליו להחזיר את כל הסכום שהצטבר עד כה בתוספת הצמדה. הבקשה של העובד שלא לקבל את הבונוס המותנה, ולקבל את הסכום עם סיום 3 השנים, איננה מתקבלת. האם זה חוקי? האם עובד שמתפטר מהעבודה לפני תום ה-3 שנים, חייב להחזיר את הכסף? 
תודה רבה!

קנס יציאה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/09/16
ורדה שלום את בעצם מדברת על קנס יציאה ולא בונוס מותנה. וכן קנס יציאה הוא לגיטימי . עם מתקיימים קריטריונים מסויימים. כגון הכשרה שהעובד עובר. הקטנת הקנס ככל העובד צובר וותק וכו'...
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי למיון בעבודה

אינה 24/09/16
שלום רב,
לפני חודשיים התעלפתי בעבודה. מנהלת משאבי אנוש בסניף הזמינה אמבולנס ולמרות התנגדותי פינו אותי למיון.
כעת קיבלתי חשבון על אמבולנס ועוד מעט בטח אקבל חשבון על המיון.
השאלה מי אמור לשלם? האם המעסיק? שאלתי במשאבי אנוש, הם מגמגמים משהו לגבי ביטוח בריאות, כרגע אין תשובה ברורה.
תודה.
אינה

פינוי למיון בעבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/16

שלום רב


ככל ומקום העבודה הזמין את האמבולנס בעיקרון עליו לשלם אלא באם ישנו באמת כיסוי ביטוחי והתשלום צריך להיעשות ע"י קופ"ח או ביטוח לאומי- לשם כך יש לבחון לעומק את הסיבה לפינוי וכן את מסמכי המיון. ממליצה לך להתייעץ גם בפורום נזיקין וביטוח לאומי



בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב דמי מחלה

ת 24/09/16
אני עובד לפי שעות. חלק מהעבודה זה השתתפות בהדרכה פרטנית והדרכה קבוצתית.כרגע אני בחופשת מחלה.האם מגיע לי תשלום דמי מחלה גם עבור ההדרכות הנ"ל? תודה

חישוב דמי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/16

שלום רב

יש לבחון את תלוש השכר והסכם העסקתך על מנת לענות אך ככל וקיבלת בשוטף שכר נפרד תמורת הדרכות אלה אז עליך לקבל תגמול בגינם בימי המחלה.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אני יכול לפטר?

ברי 24/09/16
שאלה,ישנו עובד שהתכוונתי לערוך לו שימוע ולפטר למחרת.
הוא הוציא לי ימי מחלה של 7, האם אני יכול בדרך כלשהי לפטרו בכל זאת?

פיטורים בזמן מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/16

שלום רב

ככל וצבורים לזכותו ימי מחלה אז אתה לא יכול לעשות זאת. עליך להמתין לסיום ימי המחלה ואז לזמנו לשימוע מסודר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה רק בשבתות

הילה 24/09/16
האם חוקי לעבוד רק בימי שבת?
העובדת מעוניינת בהסדר הנ"ל. הכוונה לעבודה ב4 שבתות בחודש.

עבודה רק בשבתות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/16

שלום רב

ככל ומדובר במקום שניתן להעסיק בו בשבת אז על פניו אין מניעה לכך אך הייתי ממליצה להחתים את העובדת באופן מפורש שזוהי בקשתה.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משיכת כספי פיצויים

אלון 23/09/16
שלום רב

עבדתי 15 חודשים בחברה ועזבתי מרצוני.למיטב ידיעתי גם אם עזבתי מרצוני המעסיק אמור להורות על שחרור כספי הפיצויים שנצברו לזכותי בקופה.אשמח לקבל את תשובתכם.
בתודה מראש

משיכת כספי פיצוים לעוזב מרצון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/16

שלום רב

אכן הצדק עמך כספים שנצברו בקופת הפיצויים ככל ומדובר בקופה לקצבה שזה מה שיש בשנים האחרונות שייכים לעובד ולכן המעסיק צריך לשחרר אותם אליך אלא אם אתה לא זכאי לתשלום פיצויים בשל נסיבות השוללות זכאות לפיצוים מכוח החוק גם באם היית מפוטר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה מועדפת

גילה 23/09/16
שלום!אני עובדת בעבודה מועדפת 5 ימים בשבוע, 4 ימים 8 שעות ביום + יום שישי שהוא 4 שעות. האם יום שישי נחשב לי בתור יום למועדפת? האם זה יחשב לי בביטוח הלאומי כאילו עבדתי 6 ימים בשבוע? 
תודה

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/16


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום נסיעות

משה 23/09/16
שלום
אם אני מועסק בחברה מסויימת דרך קבלן כח אדם.
לחברה הזאת יש הסעה עבור עובדי החברה, המעסיק שלי (קבלן כח האדם) לא משלם לי נסיעות בכלל. האם זה בסדר שהוא טוען  כלפי, תשתמש בהסעות של החברה שאתה נמצא בה?!
ראיתי שרשום בחוק שהמעסיק צריך לשלם נסיעות או לספק הסעה.. המעסיק שלי לא מקיים שום סעיף.

תודה

תשלום נסיעות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/16

שלום רב

ככל ויש לך אפשרות להשתמש בשירותי ההסעה של החברה אז זהו ההסדר של המעסיק עם החברה ואכן הוא לא חייב לשלם נסיעות כל עוד כאמור אתה יכול להשתמש בהסעה של החברה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם למעסיק יכול לשאול למה החופשה

יואב ליבנה 22/09/16
שלום, 1.האם מעסיק יכול לשאול עובד למה הוא .               לוקח חופש ולא מתיחס או מאשר חופשה?             2.האם לא עובדים בערב חג מורידים יום                    שלם?                                                          3. אם הייתה הפרה של הסכם העבודה האם אני .           להתפטר ולקבל מכתב פיטורין ?                            תודה מראש

דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/16

1. אכן כן זכותו של המעסיק לשם שיקול האם לאשר או לא לאשר את יום החופש.

2. כן

3. יש לבחון את נסיבות ההפרה ובכל מקרה באם מדובר בהרעת תנאים יש ליתן למעסיק התראה בכתב והזדמנות לתקן את שבוצע טרם התפטרות בדין מפוטר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גילום

יעל 22/09/16
מה המשמעות של גילום?

פני לפורום מסים לשם קבלת הסבר מקיף

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/16


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המלצה רעה מהבוס

שירה 22/09/16
שלום ,

מה ההתייחסות כלפי מנהל שנותן המלצה רעה על עובדת?
עבדתי אצלו חמש שנים.
וכעת התגלה לי שהוא משבש לי מקומות עבודה ונותן עלי המלצה רעה ופוגע באפשרותי להתקבל למקומות עבודה. 
לא גנבתי ממנו ולא פגעתי מעולם במקום עבודתי אין לי מושג מדוע ההתנכלות הזו .

המלצה רעה

משה 23/09/16
היי שירה.
אם הוא משקר ואומר דברים לא נכונים אז ניתן להשתמש בחוק של הוצאת דיבה ולשון הרע.
ואם הוא צודק אז וככה באמת התנהגת אז אין לך מה להלין עליו אלא עלייך שככה התנהגת.
בכל אופן אולי כדאי לך לדבר איתו ולנסות להבין מה עובר עליו ולהגיע איתו לעמק השווה. 

המלצה רעה מהבוס

עו"ד לילך אקרמן 24/09/16

שלום רב

נשאלת השאלה מה מהות ההמלצה שנותן- אם מדובר בחוות דעתו הסובייקטיבית אז לא ניתן להימנע מכך- אף אחד לא מחייב אותו להגיד שהיית עובדת טובה. לעומת זאת ככל והוא פועל מיוזמתו לשם סיכול מציאת מקום חדש / שהוא נותן מידע ונתונים שאינם נכונים ניתן לפעול כנגדו. הדרך הכי טובה בפועל היא במהלך הראיון להסביר שהמנהל ואת סיימתם ברוח לא טובה ושהוא כועס שעזבת או הנימוק שקיים ולכן חוות דעתו אינה אוביקטיבית אך תשמחי לתת פרטי ממליצים רבים אחרים  

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האם מגיעים לאיש מכירות תנאים סוציאליים על עמלות

יצחק גור 21/09/16
האם לאיש מכירות שעבד במהלך שנים רבות בחברה וקיבל עמלות ב אופן קבוע כתוצאה ממכירות ועמידה ביעדים מגיעים גם תנאים סוציאליים על העמלות, פיצויי פ יטורים וכל מה שמגיע על שכר בסיס?? לצורך העניין אין חוזה מסודר בכלל בנושא הזה בין עובד ומעביד 

עמלות נלקחות בחשבון לצורך חישוב פיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
יצחק שלום,
אכן, עמלות נלקחות בחשבון לצורך חישוב פיצויים (ממוצע העמלות בשנה שקדמה לפיטורים) וכן נלקחות בחשבון לצורך הפרשות לפנסיה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה כפויה לעובד עם שכר גלובלי

אליהם משה 21/09/16
אני עובד עצמאי המשתכר שכר גלובלי שבצורת ההעסקה קיימים יחסי עובד מעביד.
שאלתי היא: האם המעסיק רשאי להוציא אותי ליום/ימי חופשה בניגוד לרצוני (כי אין מספיק עבודה) ולדרוש ממני לנכות בחשבונית את השכר הגלובלי בימים שאילץ אותי לא לעבוד?

חופשיה כפויה לעובד בשכר גלובאלי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
משה שלום,
ככל שאכן מתקיימים יחסי עובד-מעסיק, מגיעים לך כל הזכויות הנובעות מקיומם, לרבות ימי חופשה. במקרה כזה, המעסיק יכול להוציא אותך לחופשה כפויה על חשבון ימי החופשה שלך.
אם לא מתקיימים יחסי עובד-מעסיק, השאלה היא מתחום דיני החוזים ולא מתחום דיני העבודה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוים לעובדת זרה

יעקב 21/09/16
עובדת סיעודית התפטרה לטענתה מסיבות רפואיות אבל
לא הציגה מסמכים מרופא תעסוקתי. האם היא זכאית לפיצוי פיטורין?

התפטרות לרגל מצב בריאותי לקוי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
יעקב שלום,
עובד שמתפטר לרגל מצב בריאותי לקוי צריך להוכיח כי מצבו הבריאותי הלקוי היווה סיבה מספקת להתפטרותו, בהסתמך על ממצאים רפואיים, תנאי העבודה ויתר נסיבות העניין.

על פניו, כשהיא לא הציגה מסמכים רפואיים המגבים את טענתה, היא לא זכאית לפיצויי פיטורים. 
בסופו של יום, בית הדין הוא שיכריע בנושא אם זה יגיע לפתחו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חג בתשלום לעובד שעתי

iskais 21/09/16






עובד שעתי מקבל
כסף עבור ימי חג תשלום בשורה נפרדת תחת הסימול "ימי חג". שלוש שאילות בבקשה:
האם דינו של חג בתשלום כמו של חופשה בתשלום?
האם זכאי העובד להפרשות סוציאליות  גם בגין תשלום ימי חג?
האם תשלום ימי החג נכנס גם הוא לחישוב הפיצויים כאשר העובד מפוטר?








ימי חג לעובד שעתי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
עובד שעתי שמשתכר בהתאם לשעות שעבד בפועל לא יכול להינזק מכך שהוא לא עובד בשל החג.
לכן הוא זכאי לתשלום דמי חג אם הוא עומד בתנאים.
לא מדובר בימי חופשה, אלא בתשלום דמי חג.

תשלום דמי חג מהווים חלף שכר עבודה, כלומר, הם חלק מהשכר הקובע לצורך הפרשות לפנסיה וחישוב הפיצויים.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לגבי חופש מחלה ושעות עבודה מה הן

עדוי 21/09/16
אני במחלה ויש לי חופש מחלה לידי רופא שלי עד שבועים והממונה לעבודת שרות
אומר לי שאני חייב לעשות את הימים שאני בחופש מחלה חזרה ומה הן שעות העבודה אני
עובד כל יום 7 שעות חובה האם זה נכון

עבודה בתקופת מחלה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
שלום,
בזמן חופשת מחלה (שמגובה באישור רופא) אסור לעבוד.

בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול משמרות לכל השבוע

צליל 21/09/16
שלום, רציתי לדעת אם יש באפשרות הבעלים לבטל לי משמרות בטענה שלא קמתי בזמן
למשמרת בבוקר אף על פי שהתנצלתי והצעתי לבוא לעזור במהלך המשמרת ושללו זאת.  

האם המעסיק שלי יכול לבטל לי משמרת כי איחרתי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
צליל שלום,

חלק מחובתו של העובד היא להגיע בזמן למשמרת. 

אם האיחורים חוזרים על עצמם, הדבר יכול להוות הפרת משמעת ולגרום אפילו לפיטורים.

מעסיק יכול לבטל משמרת אם הקפיץ עובד אחר, אבל הוא לא יכול לבטל משמרות כאקט ענישתי. 



נסי לדבר איתו ולהגיע להבנות.



אם זה יגיע לפתחו של בית הדין לעבודה הוא יבחן את המקרה לגופו.





בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

סיוון 21/09/16
אני עובדת במקום עבודה 3 שנים. רוצה להתפטר. האם אני חייבת בהודעה מוקדמת למעסיק? אם כן, של כמה זמן?

והאם אני זכאית לפיצויי פיטורין כאילו שפוטרתי? , כפי החוק החדש ששמעתי עליו

תודה רבה!

הודעה מוקדמת ופיצויים למתפטר

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
סיוון שלום,
אכן את חייבת בהודעה מוקדמת. אם השלמת 3 שנים את חייבת בהודעה מוקדמת בת 30 יום (ימים קלנדריים, לא ימי עבודה).

פיצויי פיטורים כשמם הם - משולמים לעובד שפוטר. יחד עם זאת, ישנן נסיבות שבהן עובד מתפטר ויהיה זכאי לפיצויים. לא ציינת מה סיבת ההתפטרות אז לא ניתן להשיב אם את זכאית להם או לא.
בכל מקרה, את זכאית לכספים שנצברו לזכותך בקופת הביטוח, כולל חלק הפיצויים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניצול ציני של הודעה מוקדמת

אריה 21/09/16
ב1.09 הודעתי למעסיק על עזיבה ב30 לאוקטובר. בגלל המורכבות של מציאת עובד חדש רציתי לבוא לקראתו ונתתי לו חודשיים. ב21.09 הודיע לי המעסיק שמכיון שאוקטובר הוא חודש של חגים ואין הרבה ימי עבודה הוא החליט שהוא רוצה שלא אעבוד בחודש הזה ומותר לו לעשות זאת מכיון שעבר חודש מההודעה מראש ב1.09   (רוצה לחסוך עלי) וזאת למרות שהוא לא הודיע לי ב01.09 שהוא מעונין שאעזוב בסוף ספטמבר. האם זה חוקי? האם הוא לא חייב לתת לי גם חודש מראש מה 21.09?

מעסיק יכול להחליט שאעזוב מוקדם משציינתי בהתפטרותי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
אריה שלום,
ככל שלא סוכם בחוזה העבודה אחרת, המעסיק, ואתה, מחוייבים למתן הודעה מוקדמת של מקסימום 30 יום (בהתאם לוותק שלך).
במקרה שלך, שאתה התפטרת - אתה זה שמחוייב במתן ההודעה המוקדמת. המעסיק מצידו יכול לוותר על עבודתך בפועל, כולה, או חלקה (ושוב, בהתאם לחוק, כל עוד לא סוכם אחרת)
ולא, הוא לא חייב להודיע לך חודש מראש, כי אתה זה שהתפטר.

השאלה האם הוא חייב לשלם לך עבור אוקטובר או לא, תוכרע ע"י בית הדין אם הדבר יגיע לידי כך.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תמורה גלובלית בחברת סטארטאפ

ורדה 21/09/16
אני מתחילה לעבוד בחברת סטארטאפ, המנכ"ל טוען שבמקרה של משכורת גלובלית, לא יהיה חוקי לשנות/להסיר את כמות השעות הנוספות והשכר הגלובלי עבורן. הפיסקה בחוזה: "תמורת העסקת העובד, תשלם החברה לעובד שכר חודשי בסך של XXXX ש"ח (ברוטו) (להלן:"שכר הבסיס"). בנוסף, יקבל העובד תשלום בסך של YYYY ש"ח עבור עבודה של עד 24 שעות נוספות שיבצע במידת הצורך (להלן: "התמורה הגלובלית")."
האם אין אפשרות לשנות את סף הש"נ לדוגמא: עד 4 שעות נוספות והשכר הגלובלי עבורן?מה עלי לדרוש אם אין בחוזה התייחסות לשעות הנוספות מעבר ל-24 שעות המקוריות?

ניתן לשנות סעיף תמורה גלובלית לש.נ בחוזה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
ורדה שלום,
טענת המנכ"ל לא ברורה.
גמול גלובלי לש.נ נועד למקרים בהם המעסיק לא רוצה לערוך חשבון מדוייק של שעות נוספות ולכן הוא סוכם את זה בתשלום גלובלי, שצריך לשקף את התשלום שהיה משולם אילו היה נעשה חשבון מדוייק.
בחוזה העבודה ניתן לשנות שעות וסכומים, הכל בכפוף להסכמת הצדדים. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובדת לשעבר שפתחה מקום מתחרה

ליטל טוקר 21/09/16
שלום, העובדת שלי לשעבר היא עובדת זרה שפתחה מקום מתחרה לאחר ששיקרה לי שהיא טסה לנפאל לזמן לא מוגבל. לאחר שהתגלה לי שפתחה מקום מתחרה קילומטר ממני, התברר לי שהיא גנבה לי לקוחות מבלי שאוכל להוכיח זאת. ראוי לציין שלא נחתם עמה שום הסכם/חוזה. אחת הלקוחות שלי ניגשה אלי ואמרה שהיא פנתה אליה בפייסבוק. מציינת שאת כל הלקוחות שלי השגתי בעבודת שיווק קשה עם הוצאה כספית לא קטנה. האם יש קייס לתביעה על גניבת לקוחות או פנייה ללקוחות באופן אישי כדי להעביר אותם אליה?
תודה.

עובדת פתחה מקום מתחרה, מה אפשר לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
ליטל שלום,
ככלל, כאשר אין חוזה עבודה ויש צורך לאזן בין עקרונות חופש העיסוק ותחרות חופשית, לבין אינטרסים של מעסיק אשר לא דאג להבטיח את אינטרסיו בכתב, לרוב פוסקים לטובת העובד.

במקרה שתוכלי להוכיח את הנזק שנגרם לך, תוכלי כמובן לתבוע.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן