פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיצויי פיטורין סעיף 14
בתודה מראש
חישוב פ"פ
ראשית ההפרשה חייבת להיות לפי חוק פנסיית חובה ואז אין למעסיק כל חובה להפריש 8.3% בעת הפסקת עבודה המזכה את העובד בפ"פ - יהיה על הצדדים לערוך חישוב - במקרה של שכר חודשי אזי חודש אחרון של שכר קובע כפול וותק בניכוי מה שצבור בקרן. במידה והמעסיק הפריש 8.3% מהשכר הקובע בכל תקופת העבודה - אזי אין חובת השלמה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה
בפברואר 17 ימלאו 4 שנים לעבודתי בחברה. עבודה במשכורת חודשית ובמישרה מלאה.עד לפני 3 חודשים הייתי מקבל 0.83 ימי חופשה בחודש,לפני חודשיים בערך זה עלה ל0.92.
בעקבות החוק החדש שמוסיפים ימי חופשה לעובד,לכמה ימים אני זכאי בשנה,ומהי הצבירה החודשית?
ימי חופשה
בעצם מדובר בשנה הרביעית לעבודתך ובהתאם לתיקון אתה זכאי ל11 ימים נטו לשנה אם אתה עובד בשבוע עבודה של 5 ימים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שבעה של גרושה
אחותי גרושה עם ילד מתחת לגיל 18. הגרוש שלה נפטר והיא נשארה בבית בעת השבעה עם הילד שלה שכן הם ישבו את השבעה אצלה בבית.
מהן זכויותיה מהמעסיק שלה לתקופת השבעה?
שבעה של גרושה
כל עובד המקיים חובת אבלות (מטעמי דת או נוהג), במקרה של מות קרוב משפחתו מדרגה ראשונה (הורים, ילדים, בני זוג, אחים), זכאי ל7 ימי אבל ( קלנדריים) בשכר בתנאי שעבד 3 חודשים לפחות במקום העבודה.
על פניו ניתן לטעון כי יש להחיל זאת גם במצב המתואר בשאלתך עם כי אינני מכירה פסיקה העוסקת בכך.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
הפקדת סכום שאינו שנוי במחלוקת
ככל והם מעוניינים להפקיד חלק מהסכום וטוענים שהוא מגיע לך בוודאי שבית הדין יסכים לכך - המחלוקת תיוותר לגבי מה ששנוי במחלוקת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלמת פיצוי פיטורין
ורציתי לשאול האם אני זכאי להשלמת פיצויי פיטורין בשעה שיש לי כבר הסדר פנסייה מלא/מקיף.
תודות וברכות ...
השלמת פיצויים
ראשית יש לבחון את ההסדר שלך ומה הוא כולל וקובע כדי לענות.
באופן עקרוני ככל ולא הופרש במשך כל התקופה 8 ו1/3 לרכיב הפיצויים לקופת הפיצויים אז על פניו ישנה זכאות להשלמה אלא אם היא נעשתה במסגרת ההסדר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן / כדאי לתבוע חברה בה עבדתי דרך קבלן למשך
תביעה של עובד קבלן
לא ניתן לדעת לייעץ רק מהפרטים שניתנו.
יש לבחון לעומק את הליך הפיטורים שנעשה - ככל וההליך נעשה שלא כדין ולא נעשה שימוע ולא ניתנה לך האפשרות לשטוח את טענותיך והמעסיק לא מצא לך מקום עבודה חלופי ומתאים אז ייתכן ואכן יש כאן עילה אך כאמור יש לבחון הדברים לעומק'
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יחסי עובד מעביד עצמאי
יחסינו עלו על שירטון ועמדנו לפני סיום ובעל החברה ביקש ממני כתב התחייבות לעמוד בנהלים -כמו להיות במשרד בשעות העבודה וכו...
רציתי המלצה מה לכתוב עוד על מנת שיוכל לעגן עוד יותר את תביעתי העתידית
יחסי עובד מעביד
קשה לדעת לעזור ולהגיד מה לכתוב מבלי להכיר את מלוא התנאים ואת המסמך המבוקש וכיוב.
ראה נסחים של הסכמיצ העסקה ונסה כמה שיותר להיות קרוב אליהם אך מעבר לכך יש לבצע בחינה מעמיקה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חברה בע"מ שבדרך לסגירה
עובדת בחברה פרטית בע"מ כבר 15 שנה. הבעלים הולך לסגור את העסק ב 1/7/17. בגלל קשיים כספיים.
בנתיים הוא מפטר עובדים , מוכר מכונות, רכבי חברה, מוכר סחורה.
מצאתי עבודה אחרת ואני יכולה להתחיל בעוד כחודש , שזה מועד ההודעה המוקדמת שלי לעזיבה. הבעלים אמר לי שלא יתן לי את הפיצויים:
1. למרות שנהג לתת בעבר את הפיצויים גם לעובדים שהתפטרו בעצמם, וזאת בגלל מרכזיות תפקידי בחברה.
2. והוא אינו מוכן לתת לי מכתב שמאשר את סגירת החברה ב 1/7/17.
יש ברשותי אסמכתאות שהחברה הולכת לקראת סגירה, , א. האם ניתן לחייב אותו במצב עניינים זה לתת לי פיצויים ?
ב. האם יש עילה לתבוע אותו בבית דין לעבודה גם בגלל הסיבה שיתכן וב 1/7 הוא יכריז כבר על פשיטת רגל? (ואז הפסדתי גם מקום עבודה חדש ולא קיבלתי את הפיצויים?)
מה המלצתכם?
חברה בדרך לסגירה
את מערבבת בין כמה דברים-
ראשית אם את עוזבת גם בנסיבות אלה לא בטוח שייקבע כי המעסיק מחויב לתת לך פיצוים שכן יש עוד זמן עד למועד הסגירה ( ככל ותהיה ) וככל ובפועל בשוטף את מקבלת את זכויותיך והן לא נפגעות ומקבלת את התשלומים בזמן קשה להאמין שייקבע כי את זכאית לפיצוים.
יש לבחון את הסכם העסקתך והסכומים המופרשים לך לקופת הפיצוים כדי לדעת מבחינתך בכלל מה ההפרש בין סכום הפיצוים המגיע לך לסכום שבקופה וששיך לך ואז תוכלי לקבל החלטה מושכלת.
לגבי הנוהג לתת פיצוים- יש לבחון את היקפו ככל ותוכלי להוכיח נוהג זה ייתכן ותוכלי להיות זכאית לכך אך שוב אין כאן וודאיות.
ולא מפסידים את פיצויי הפיטורים ( לפחות לא במלואם) חלק מהכספים מצוים בקופת הפיצוים ובגין חלק יש השלמה מביטוח לאומי במצב של פירוק חברה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין – דחוף
פיטורים
ראשית יש לבחון לעומק את הליך הפיטורים שנעשה כדי לענות אבל לגבי משכורת 13 והבראה- כל עוד לא תוכל להראות כי הפיטורים נעשו על מנת להמנע מהתשלום שלהם אין על המעסיק לשלמם. לגבי פיצוים בנסיבות מסוימות גם פיטורים בסמוך לשנה מזכים בפיצוים ומכל מקום מרבית ריכב הפיצוים גם כך מצוים בקופת הפיצוים מכוח החוק כך שההשלמה היא שולית
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כשבוס לא מסכים להחזיר מחופשת לידה
אני גננת ואני אמורה לחזור מחופשת לידה אך הבוס שלח לי הודעה כי העלות יקרה לו ולא יוכל להעסיק אותי אלא אם אני יעלה עוד שעות וגם יוריד במשכורת מה שברור שלא ניתן
אמרתי לו שיתן מכתב פיטורים אז לטענתו זה לא פיטורים כי אם חוזה שנתי ולכן לא צריך לתת מכתב
מה ניתן לעשות ? איך מקבלים אבטלה? האם ניתן לתבוע?
הבוס לא מסכים להחזיר אחרי חופשת לידה
המעסיק פועל בניגוד לחוק. הוא מחויב להשיבך לאותה המשרה ולאותו ההיקף ובאותם התנאים. ככל ולא עושה כן ניתן לפנות למשרד התמת בתלונה ואף להגיש תביעה. לגבי דמי אבטלה פניה לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשת דמי פיצויים
בחוזה כתוב שהמעביד יפריש 5% עבור פנסיה.
האם הפרשה לפנסיה פרושה גם הפרשה לפיצויים או שאין קשר בן הדברים
הפרשה לפיצוים ולגמל
אין קשר בין הדברים.
יש קופה פנסיונית ויש קופת פיצויים.
אבל ככל ויש לך קופה פעילה אז על המעסיק לאחר 3 חודשים להפריש לך רטרואקטיבית מהיום הראשון תשלום הן לקופת הפנסיה והן לפיצוים בהתאם לצו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת תיק ביטוח
אני עובדת בסוכנות ביטוח 7 שנים.
במקרה הגיע חאוזני כי הבוס מתנהל לגבי מכירת תיק הביטוח מבלי לעדכן אותנו העובדים במהלכים. האם ההתנהלות תקינה שהבוס לא משתף אותנו בהתנהלות מהותית לגבי העובדים ? ואיך אני כעובדת אמורה להתנהל ?
תודה רבה
המעסיק מוכר את העסק
כל עוד המעסיק מנהל מו"מ אין עליו כל חובה לעדכן אתכם. ייתכן ואתם תמשיכו לעבוד אצל המעסיק החדש כחלק מתנאי ההעברה באותם התנאים והכל ימשיך כסדרו וייתכן והמעסיק יחליט כי הוא בעצם מודיע לכם על סגירה ומי שירצה יתקשר למול המעסיק החדש- ברגע שיתקבלו החלטות יהיה עליו לעדכן אתכם בנושא וכמובן ככל ואין רצף ואתם לא ממשיכים כבשגרה אצל המעסיק החדש אז על המעסיק הקיים לשלם לכם פיצויים וכל הנדרש
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז כסף בשכר
ניתן לקנוס עובד כעונש?
לא ניתן לקנוס עובד, אלא אם הדבר מעוגן בהסכם קיבוצי או בחקיקה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעת מוקדמת
במכתב כתוב שפיתןרין יכנסו לתוקף עוד חודש.
בחודש שנותר מעסיק דורש מהעובד לבצע חפיפה מולו.
לאור יחס פוגעני של המעסיק האם מותר לעובד להעדר חודש זה
מעבודה לווטר על תשלום חודש אחרון אך לקבל פיצוים בסוף?
אני צריך להגיע לעבודה בתקופת ההודעה המוקדמת?
ימי ההודעה המוקדמת הם ימי הודעה לכל דבר ועניין ורק המעסיק רשאי לוותר על עבודתו בפועל של העובד.
עובד שמחליט שלא להתייצב לעבודה בימי ההודעה המוקדמת, המעסיק רשאי לנכות משכרו האחרון את השכר שצריך היה לקבל עבור עבודתו בימים אלה.
כמובן שאי הגעת העובד לא יכולה לפגוע בזכאותו לפיצויי פיטורים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לפי שכר לשעה נטו או ברוטו
עובד שמשולם לו 35 שח לשעה נטו עקב כך משתנה לו השכר לשעה ברוטו מידי פעם (עקב מחלה/ חופשה).
לפי מה מחושבים פיצויי הפיטורין?
פיצויים משכר ברוטו או נטו?
פיצויים מחושבים משכר הברוטו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אשמח לתשובה
אבי עבר תאונה דרכים בזמן עבודה, הוכר כנכה זמני לחצי שנה הקרובה.
האם במקרה כזה, הוא יכול להתפטר מעבודתו ולקבל את הפיצויים?
לא קיים בשלב זה צפי לחזרתו בתקופה הקרובה אם בכלל.
תודה רבה
התפטרות עקב מצב בריאותי
ככל שאין במקום העבודה תפקיד שהוא יכול למלא על אף מצבו, הוא יכול להתפטר מחמת מצבו הרפואי ולקבל את כספי הפיצויים, כל זאת במידה ויש לו אישורים רפואיים מתאימים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים.
הבעלים דורש מהעובד לשנות שעות עבודה
מ 8.30 - 16.30. בנוסף הוחלפו מנעולים במשרד עובד
לא קיבל מפתח על מנת שלא יבוא ב 06.45.
עובד הודיע פעמיים למעסיק במייל שהוא רואה בשעות עבודה חדשות הרעת תנאים. בנוסף ממשיך להגיע לעבודה בשעה 06.45 גם זה הודע למעסיק. האם ניתן להתפתר ולקבל פיצויים ?
ולקבל שכר על השעות שעובד עומד בחוץ מחכה שיבוא מעסיק ויפתח לו. מ 06.45 עד 8.30 (לפי חוזה)
שינוי שעות עבודה מהווה הרעת תנאים מוחשית?
כאשר שעות העבודה מוסכמות מראש, שינוי שלהם עשוי להפריע לעובד ולהיחשב הרעת תנאים מוחשית.
על מנת להתפטר במקרה כזה ולקבל את כספי הפיצויים, על העובד להתריע בכתב, בהזדמנות הראשונה, שמדובר בהרעת תנאים ואם ההרעה לא תתוקן תוך זמן סביר הוא רואה עצמו מתפטר בדין מפוטר.
באשר לקבלת השכר עבור שעות ההמתנה, מאחר והעובד המשיך להגיע על דעת עצמו בשעה הזאת, כשידוע לו שמקום העבודה סגור והוא אינו יכול לעבוד, נראה לי כי לא יהיה זכאי לשכר עבור הזמן הזה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטוח על ימי מחלה
במקום עבודתי המעסיק מבוטח על ימי המחלה של העובדים בתאריך 17-10-16 עד ה 21-10-16 הייתי בחופשת מחלה הגשתי את הימי מחלה למעסיק ב 23-10-16 במשכורת של אותו החודש לא ניכנס לי כסף על הימי מחלה שהיו לי, בברור עם המעסיק נאמר לי שהוא עדיין לא קיבל את הכסף מהביטוח לכן הוא לא שילם לי את ימי המחלה.
האם זה חוקי?
מתי משלמים את ימי המחלה?
דמי מחלה הם חלף שכר עבודה ומשכך צריכים להיות משולמים בעת שמשולם השכר הרגיל.
אינני יודעת מה ההסדר שיש למעסיק שלך עם חברת הביטוח, אבל לעניות דעתי אותך זה לא צריך לעניין ואתה זכאי לקבל את דמי המחלה במועדם.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בריאות איתנה
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כספי פיצוי פיטורין לעובד שנפטר
אין אחריה הורים ,ילדים, או בן זוג , רק שארים ( ארבעה אחים)
חברת הביטוח החזירה את כספי פיצוי הפיטרין למעסיק .
אנו נידרשים להגיש תביעה חוזית לבית הדין לעבודה אל מול חב׳ הביטוח לקבלת כספי פיצוי הפיטרין .
(נדגיש שאף אחד מהאחים , שארים, לא סעד על שולחנה כהגדרתו בחוק וכל מחיתו היתה על פרנסתה).
לשאלתי ,
האים ידוע או ישנו תקדים אל מול בית המשפט או חב׳ הביטוח ,לקבלת כספי פיצוי פיטורין.
אשמח באים תוכלו להשיב .
כספי פיצויים לעובד שנפטר
לא ידוע לי על פס"ד בעניין.
ייתכן וישנו כזה, אך הדבר מצריך בדיקה ועיון בפסיקה, דבר שאיננו עושים במסגרת הפורום.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע לפני סיום עבודה
נעשה לי שימוע ראשון לפני שנה והוחלט להמשיך איתי ולהחליט בפעם הבאה ,זה נמשך עד למאי 2016 והאריכו שוב כי עפ"י החוק זה או לסיים העסקה או להכניס לקביעות.
בשימוע האחרון הוחתמתי על מסמך שב1/12/16 החברה תחליט מה ייעשה.כלומר אני מסכים לזה שיפטרו . השאלה שלי האם צריך להתקיים עוד שימוע ממש לסכם את העניין או שינתן מכתב ובזה תסתיים ההעסקה.?אם אני מסכים זה לא נקרא שעזבתי אלא אם כתבתי מכתב שמודיע על כך?
יש צורך בעריכת שימוע לפני הפיטורים?
אם החתימו אותך על מסמך שאומר שב-12/2016 יקבלו החלטה בעניינך, לעניות דעתי יש צורך לערוך שימוע נוסף.
להבנתי, נכון להיום, אתה עדיין מועסק במקום ולא התקבלה כל החלטה בדבר סיום או אי סיום העסקתך אז אני לא כל כך מבינה מה כוונתך ב"אם אני מסכים". למה אתה אמור להסכים?
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העלאת מס' ימי חופשה בהתאם לוותק
תודה!
מספר ימי החופשה עולים בהתאם לוותק?
כן. מספר ימי החופשה עולה בהתאם לוותק.
בשנה ה-5 של העובד באותו מקום עבודה הוא זכאי ל-16 ימי חופשה ברוטו.
בשנה ה-6 הוא זכאי -18 ימים ברוטו.
בשנה ה-7 הוא זכאי ל-21 ימים ברוטו ולאחר מכן כל שנה מזכה אותו ביום נוסף עד לתקרה של 28 ימים ברוטו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה לעובד זמני
לפיכך בחופש הגדול אני בחופש, ובספטמבר מתחילה שנת לימודים, אלא שבספטמבר 2016 אני חליתי ונעדרתי כשבועיים והגשתי למעביד אישור מחלה, אלא שהמעביד טוען שלעובדת זמנית ימי המחלה הצבורים משנים קודמות אינם "עוברים" לשנה החדשה, ולכן אין הוא צריך לשלם לי ימי מחלה חרף אישור המחלה שהעברתי לו.
שאלתי:
1) האם המעביד צודק בכך שטוען שספטמבר 2016 היא שנת עבודה חדשה בעבורי?
2) האם המעביד צודק שלעובד זמני בשנה חדשה לא נזקפים לזכותו ימי מחלה צבורים משנים קודמות? ולכן למרות שבשנים קודמות צברתי ימי מחלה לא מנוצלים אין הוא יכול לכבד אותם?
ימי המחלה מתאפסים משנה לשנה?
על פי חוק, כל עובד זכאי ל-1.5 ימי מחלה בחודש ול-18 ימי מחלה בשנה, עד לצבירה של 90 ימים.
צבירת ימי המחלה אינה מתאפסת משנה לשנה אך קיימת תקרה, כאמור, של 90 ימים.
לא ברור מאיפה המעסיק שאב את טענותיו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד זמני
הייתכן שאני עובדת זמנית?
ייתכן שגם בחלוף השנים את עדיין נחשבת עובדת זמנית. יש לבחון את חוזה העסקתך וההסכמים הקיבוציים החלים עלייך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חייב לפי פסק דין ופשיטת רגל
פס"ד נגד מעסיק שנכנס להליכי פשט"ר
במקרה שהמעסיק נכנס להליכי פשט"ר, עלייך להגיש תביעת חוב לנאמן. רק לאחר שהנאמן יאשר אותה, ביטוח לאומי ייכנס לתמונה.
אני לא יודעת על מה תבעת ובאיזה סכום זכית, לכן לא יכולה להשיב אם ביטוח לאומי ישלם את כל מה שנפסק.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות או פיטורין
אולם. את ההודעה מסרתי 40 יום לפני התאריך (בתום לב) וזאת למרות שהחוק מחייב במצב שלי רק 15 יום (הוותק שלי קצר)
המעסיק הודיע לי כי קיבל את התפטרותי ולכן עלי לעזוב בתום 15 יום, למרות שבכוונתי היה להמשיך לעבוד (40 יום).
כלומר, הפסדתי משכורת של 25 יום.
האם לתבוע את המעסיק? האם הצדק עימי?
תודה רבה!
המעסיק לא מקבל הודעה מוקדמת ארוכה מהחוק, מה עושים?
ככל שלא סוכם על הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק, אתה לא היית מחוייב לתת הודעה מוקדמת כזאת והמעסיק לא מחוייב להעסיק אותך מעבר לכך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






