פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
האם מעסיק יכול לחייב אותי לשלם דו"ח?
אני עובד כנהג משאית. החניתי במקום אסור על מנת לפרוק סחורה לאחת מחנויות הרשת.
לי החנות אין מקום פריקה מסודר והמעסיק מודע למצוקת החנייה באזור ויודע שלא מדובר ברשלנות שלי או סתם עצלנות.
בעקבות קבלת הדו"ח (250 ש"ח) המעסיק דורש שאשלם אותו בעצמי.
לדעתי הדבר אינו הוגן.
האם זה חוקי שהמעסיק ידרוש ממני לשלם דוח חניה שנועד לשרת את החנות שלו?
אשמח לעזרתכם
מעסיק יכול לחייב אותי לשלם דו"ח?
ככל שיש לשאלה הזאת תשובה בחוזה שחתמת, יש לנהוג על פי החוזה.
אם אין התייחסות בחוזה, נראה כי הצדק עם המעסיק.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה במהלך החגים
במהלך חודש החגים (אוקטובר) הייתי בחופשה. כלומר לא עבדתי בכלל בחודש אוקטובר.
אני עובד בשכר חודשי.
האם אני זכאי לתשלום עבור ימי החגים?
הייתי בחופשה במהלך החגים, אני זכאי לדמי חג?
תשלום דמי חג ניתן רק לעובד שעתי.
עובד בשכר חודשי קבוע צריך לקבל את שכרו הרגיל.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שואל שוב
אני מרגיש שנעשתה אפליה בקבלה שלי לעבודה. יש לי דרך להראות זאת עי תיעוד שיחות איך אני אמור לפעול? תביעות קטנות? רגילות? על איזה סכום תביעות כאלה בדרכ עומדות? תודה מראש
איך תובעים על אפליה בקבלה למקום עבודה?
תביעות שכאלה מוגשת לבית הדין לעבודה.
הסכומים משתנים בהתאם לנושא התביעה. יכול שיהיה מדובר ב-50,000 ש"ח ויכול שיותר או פחות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי ידיעה על ביטוח סיעודי בעבודה
בקיצור, התקבלתי לעבוד בקו"ח כללית ואוטמת גם עשו לי קרן השתלמות
שהכיל ביטוח סעודי .הייתי עולה חדשה לא הבנתי כלום .
אחרי 6שנים חליתי וקיבלתי 100% נכות . כי לא ידעתי על ביטוח סיעודי
שלי ולא הודיעו לי גם מעבודה אז לא הפעלתי
אותו ולא ממשתי זכותי .אם אפשר לעשות משהו או לפחות לתבוע את עבודה. אשמח לקבל
עזרה. לידיעתכם הכל רשמתי ברגל. שנת עלייה 1988 חליתי 1995 ורק לפני כמה חודשים הודיעו לי
שהין שמוחה
אי ידיעה על ביטוח סעודי דרך מקום העבודה
על פניו נראה כי לא תוכלי לתבוע משנת 1995 כיוון שיש התיישנות על התביעה. צריך לבדוק האם מצבך כיום מקנה לך עילת תביעה מהיום והלאה.
מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בריאות איתנה
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
אני מעוניינת להתפטר ממקום העבודה .
עבדתי שנה פלוס כעובדת שעתית.
כמה ימים חלים עלי במתן הודעה מוקדמת?
מתפטרת כי יחס הממונה הישירה מחפיר.
אי לכך למה אני זכאית מבחינת דיני העבודה למרות התפטרותי?
בברכה
סול
אני רוצה להתפטר, כמה ימי הודעה מוקדמת צריכה לתת?
עלייך לתת הודעה מוקדמת בת 14 ימים בגין שנת העבודה הראשונה + יום נוסף לכל חודשיים עבודה.
לא ציינת מהו אותו יחס מחפיר, אך אם הוא עולה כדי "סיבות אחרות שביחסי עבודה לגבי אותו העובד שבהן אין לדרוש ממנו כי ימשיך בעבודתו", עלייך להתריע על כך בכתב בפני המעסיק, לתת לו הזדמנות לתקן את ההתנהגותו ואם היא לא תתוקן תוך הזמן שנתת לו - אז תוכלי להתפטר בדין מפוטר ולקבל את כספי הפיצויים.
במידה ולא עשית זאת, תהיי זכאית לכספים שנצברו לזכותך בקופת הביטוח (לרבות חלק הפיצויים), לפדיון חופשה (אם יש לך ימי חופשה צבורים) ולדמי הבראה (ככל שלא שולמו לך).
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי לידה
טעות בחישוב שכר ודמי לידה
במידה וקיימת טעות ואין מחלוקת כי נעשתה טעות אז יש גם לבנק וגם לביטוח לאומי אפשרות לתקן את הטעות.
כמובן כי ההחזר במידה והינך ממשיך לעבוד בבנק צריך להיות כדין ובהתאם לחוק הגנת השכר. במידה ולאו - תצטרך להשיב את הכספים לאלתר או להגיע להסדר עם המעסיק. לענין ביטוח לאומי- גם איתם ניתן להגיע להסדר/לפריסת החוב.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין ליולדת לאחר שנה מהלידה
התפטרות לצורך גידול ילד
על העובדת להודיע על התפטרותה לצורך גידול ילד עד 9 חודשים מיום הלידה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תחולת החוק במשרה בחו״ל
ואחרי תקופת הכשרה בארץ (של 10 ימים) נשלחתי למדינת היעד לשנה.
בשטח יש הפרשים בין מה שהוסבר לי, משלמים לי סכום גלובלי על שעות נוספות בטענה שזו משרת אמון.
הסבירו לי בארץ שזו לא משרת 9-17 ושהימי עבודה ארוכים מזה...בפועל זה יותר אינטנסיבי מכפי שהבנתי ואני נדרשת פה לעבוד 17 שעות ביממה, ובשאר השעות אני מחוייבת להישאר במקום עצמו ויש כל מיני איסורים (שתית אלכוהול במגורי הסגל וכו׳) כנ״ל גם במרבית סופי השבוע וגם בחגים.
ככה שיוצא בפועל שאני מרוויחה הרבה מתחת לשכר מינימום
(סהכ מרוויחה ברוטו 6112 שח כולל הכל)
האם הגדרת המשרה כמשרת אמון באמת מצדיקה זאת והופכת את זה לחוקי?
(מבחינת תפקיד יש לי סמכויות ואחריות מטורפות ואני מבינה את הצורך באמון, אבל מה עם שאר הנתונים?? )
אני חתומה על שנת עבודה ובמידה ואני לא אשאר שנה הם לא משלמים לי כרטיס טיסה חזרה ועשויים (תיאורטית , הבנתי שלא תמיד מקפידים)לקנוס אותי גם בהוצאות אחרות
מה עושים במצב כזה?
רציתי להתפטר אבל בהודעה מוקדמת הם טענו שבחוזה אני מחוייבות להשאר עד שימצאו מחליף, ביקשתי שנתחום אץ זה בזמן סביר והם סירבו....האם בתיאוריה אני חייבת להשאר במצב כזה גם אם יקח חצי שנה להביא מחליף?
מצטערת על ההצפה מאוד מבולבלת ואבודה פה??????
משרה בחול
לא ברור לי מהו תםקדיך ולמה הוא נחשב למשרת אמון . משרת אמון היא משרה לאדם שממלא תפקיד בכיר- ולא נראה לי שבכך מדובר במקרה שלך. במידה ולא מחתם הסכם - קשה יהיה להם לקנוס אותך במיוחד שלטענתך הם אינם עומדים בהסכם - כרגע מדובר להבנתי על הסכם שבע"פ נכון? אני מציעה לך באופן אישי שלא להמשיך במקום שלא עושה לך טוב ושאינו מכבד את התנאים עליהם הוסכם.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי בתנאי משרה
אני עובד לפי חוזה גלובלי בחברה. אני עובד
בצוות תמיכה כשהגדרת השעות היא בין 8-17. יום בשבוע אני עובד מעבר לשעות ונותן עזרה
דחופה וכמו כן שבת אחת בחודש. על כוננויות ערב ושבת אני מקבל תוספת לשכר.
כרגע העבירו אותי לצוות אחר ובו העבודה
יכולה להתבצע גם בשעות הלילה ובצורה קבועה גם בשישי ושבת. לפי כוח אדם של החברה, העבודה
בשבת אינה נחשבת כוננות יותר ובגלל שאני גלובלי לא מגיעה לי תוספת למשכורת. שאלתי היא
האם זה חוקי האם יכולים לאלץ אותי לעבוד בשעות הלילה ובסופי שבוע ללא תוספת שכר?
תודה מראש
שינוי בתנאי העסקה
על מנת שתוכל לקבל תשובה חד משמעית יש לבחון את הסכם העבודה שלך טופס הודעה לעובד. עקרונית קיים איסור על שכר כולל. דהיינו השכר שאתה מקבל הוא למשרה מלאה לשעות הסטנדרטיות משעה 08-17 ולא מעבר לכך....אבל כל שינוי או עבודה מעבר לכך צריכה להיות מתוגמלת ומשתקפת בתלוש השכר.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים בשכר העבודה שלי.
לאחר שהראיתי, בישיבה מול כולם המנהל פנה אליי באומרו: עכשיו נראה את המשכורת שלך
בחודש הבא. הוא התכוון לבונוסים. האם הוא יכול לפגוע לי בשכר? השיחה הוקלטה. האם
ניתן לעשות משהו עם זה?
הבהרה
ברצוני לציין כי אף נאמר לי על ידו כי זה מנוגד לחוק שאראה את תלוש השכר שלי לחבר מהעבודה.
על פי הידע האישי שלי (אני לומדת משפטים), זה פוגע באיסור התארגנות וסעיף שכזה מנוגד לחוק, כך שלא הגיוני שזה נוגד את החוק.
חישוב דמי אבטלה
עבדתי מחודש 01/2015-11/2016. בחודשים 08/16-10/16 (3 חודשים) לא עבדתי מאחר וניגשתי לבחינות הלשכה. לאחר המבחן חזרתי לעבוד במשרד בו עבדתי לחודש ימים ופטרתי עקב צמצומים.
1. האם מגיע לי דמי אבטלה?
2. האם חישוב דמי האבטלה מחושב לפי ממצוע 6 החודשים שעבדתי בהם בפועל (03/16-07/16, 11/16)?
אנא פנה לפורום המתאים - פורום הביטוח הלאומי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מסירת העתק/צילום תעודת זהות
בתהליך הקבלה לעבודה המעסיק מבקש ממני למסור לו העתק/צילום תעודת זהות כולל ספח.
1. האם הדרישה מוצדקת או מספיק רק להציג אותה בפניו?
2.האם ישנה בעיה בשמירה על הפרטיות?
תודה
מסירת צילום ת"ז
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צו הרחבה – החזר הוצאות נסיעה – ניכוי רטרואקטיבי.
במקום העבודה שלנו טוענים, כי החודש ינכו לנו מתלוש השכר את
ההפרש בין תעריף החזר הוצאות הנסיעה הקודם - 26.40 ש"ח, לבין התעריף החדש -
22.60 ש"ח,
עבור החודשים פברואר עד ספטמבר 2016.
כלומר, סכום של בערך 670
ש"ח לכל עובד.
זאת, עקב צו ההרחבה שנכנס לתוקפו החל מ-01/02/2016, אך פורסם רק בתאריך 11/08/2016.1.
1. האם הדבר חוקי? האם באפשרות העובד לא לאשר את הניכוי משכרו?
במקרה שהעובד לא הסכים, והמעסיק הודיע שינכה בכל זאת, מה ניתן לעשות?
2. אינני מבין, מדוע המדינה פירסמה את צו ההרחבה רק באוגוסט 2016, והחלה אותו מפברואר 2016?
האם בעצם המדינה תומכת בניכוי רטרואקטיבי בשכר העובדים, שבתמימותם לא ידעו על הדבר וכבר "השתמשו" בכסף הזה?
תודה רבה על כל תשובה.
צו החרבה בענין נסיעות - רטרו'
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרישה מעבודה
אני בת 66 וכבר זכאית לקצבת קשישים. אני עדיין עובדת. אני מעוניינת להתפטר, לקבל את כספי הפיצויים ולאחר מכן לחזור לאותו מקום עבודה למשרה חלקית, פעמיים בשבוע. כמובן הכל באופן חוקי ומסודר. הבנתי כי קיים צורך בנתק ממקום העבודה. האם יש צורך בנתק של חצי שנה גם למי שעבר את גיל הפרישה? האם יש דרך חוקית לעקוף זאת? למשל חוזה בו אחתום כי אין לי כוונה לדרוש פיצויים פעמיים וכו'.תודה
פרישה מהעבודה
לעניות דעתי שאלתך כבר נשאלה בפורום זה בשבוע שעבר ועניתי לך שאן כל צורך בתקופת צינון או בתקופת נתק. באם את מחליטה להתפטר עקב גילך - זו זכותך ותהי זכאית לפ"פ. אח"כ אם תחזירי לעבודה או כאשר תחזירי לעבודה לא תוכלי לקבל פ"פ - אין דבר שכזה. פ"פ תוכלי לקבל עבור התקופה השנייה - רק במידה ותפוטרי שוב ו/או עקב נסיבות אחרות שיזכו אותך בפ"פ ורק על התקופה השניה (וותק מעל לשנה).
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה על חדירה לפרטיות בעת הליך פיטורים
לפני כשנתיים אשתי פוטרה ממקום עבודה בחודש השלישי להריונה. במהלך השימוע לתהליך הפיטורים הודה המעסיק בפני החוקר כי הוא חדר לתיבת המייל הפרטי שלה (ג'י מייל) שהיה על גבי המחשב בעבודה שלה, וכתוצאה מזה הסיק שהיא מחפשת עבודה ולכן אין בעיה לפטרה.
בזמנו לא רצתה אשתי להמשיך את התהליך בעקבות הלחצים שהיו עליה בזמן ההריון.
אבל האם ישנו טיעון לתביעה על חדירה לפרטיות שבגינו ניתן לתבוע את המעסיק הקודם שלה? ובמידה וכן מה סכום התביעה המקסימאלי אותו ניתן לתבוע?
פגיעה בפרטיות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך להודעה האחרונה
העדר שימוע
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגיעה במשכורת עקב טעות אנושית
פגיעה מתמשכת במשכורת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין ללא שימוע
לאחר מכן יצאתי לחופשה בחו"ל באישור כמובן לחודש. עוד כששהיתי בחו"ל נודע לי כי פיטרו אותי. לא נערך שימוע.
שלחתי לחברה התראה לקראת תביעה. ענו שלא מן הענין ותבעתי אותם בבית דין לענייני עבודה. עו"ד ששהה שם הנחה אותי לא לסכום את בקשתי לפיצוי על כך שלא נערך שימוע אלא רק לבקש פיצוי מבית הדין. התביעה התחלקה לשניים: 1. כ1200 ש"ח על הזמן שהונחיתי ממנהל העבודה הישיר שלי לא לעבוד ולא קיבלתי על כך תשלום; 2. בקשה מבית הדין שיורה על פיצוי על כך שלא נערך שימוע.
קיבלתי זימון לגישור ולאחר מכן פנה אלי עו"ד מטעם החברה כשלפתע מעוניינים לסגור עניינים אלה מחוץ לבית המשפט. אמר לי שהוא מוכן בשם החברה לשלם לי 1000 ש"ח מתוך כ1200 ש"ח על תביעה מספר 1 ועל התביעה לשלם פיצוי משום שלא נערך שימוע אמר שמכיון שלא סכמתי את התביעה בסכום כלשהו בית הדין לא יפסוק לי פיצויים ולכן אמר לי שהוא לא מציע כאן מאומה.
שאלתי היא האם אכן בלתי אפשרי לתבוע את הפיצוי על אי עריכת שימוע על אף שלא סכמתי זאת ואם אכן זוהי המציאות, האם ניתן לגשת למזכירות בית הדין בבקשה לתקן את התביעה ושם לסכום זאת או להגיש תביעה חדשה על פיצוי בגין אי עריכת שימוע.
כמו כן אבקש לדעת כיצד ניתן לתבוע את הלנת השכר.
תודה רבה!!
פיטורין ללא שימוע
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
פיצויי פיטורין
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת הפקדות לקרן השתלמות ופנסיה ע"י המעסיק
הייתי רוצה לדעת האם קיים חוק לגבי תקופה מקסימלית בה המעסיק חייב להעביר כספים (שנוכו מהשכר + תשלומים שהוא מחוייב לפי החוק) לקופות פנסיה והשתלמות?
האם העברה כזו באופן קבוע, חודשיים או שלושה אחורה היא סבירה ומקובלת בחברות ?
תודה.
העברת הפקדות
העברת התשלומים משכרך חייבת להיות חודש בחודשו. יכול להיות שהחברה לא מעדכנת מיד (זה צריך לברר עם הקרן או הביטוח ) אבל בכל חודש על המעסיק להעביר את הכספים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הטעם בתביעת נכות מעבודה כשיש פנסיית נכות
רציתי לשאול לגבי מקרה של נכות מעבודה שקשה להוכיח אותה ובטוח שתהיה "מלחמה" מול הביטוח הלאומי.
מצד שני יש קרן פנסיה שמוכנה להכיר בנכות ולתת קצבה, אבל חלק מהתנאים הם שאם תתקבל קצבת נכות מעבודה מהביטוח הלאומי, היא תתקזז מפנסיית הנכות.
שאלתי היא האם יש טעם בכלל לפנות לביטוח הלאומי להכרה בנכות מעבודה ומה בעצם יהיה הרווח מכך' גם אם נניח שביטוח לאומי יכיר בנכות כנכות עבודה.
שמעתי שיכול להיות שבהגיע גיל הפרישה לפנסיה תהיה לכך משמעות. האם נכון?
תודה
תביעת קצבת נכות מהעבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ערבי חג לעובד שעתי
אני עובדת במקום עבודה מעל שנה, עובדת שעתית,
ימים קבועים ושעות קבועות.
ערבי חג נפלו בימי עבודה קבועים שלי ולא קבלתי תשלום בגינם.
חגים גם נפלו על ימי עבודה שלי, וכן קיבלתי תשלום בגינם.
שאלתי האם אני אמורה לקבל תשלום בגיני ערבי חג?
הבהרה
שבערבי חג המעסיק לא עובד ולכן גם לא עבדתי, למרות שרציתי.
תשלום ערבי חג לעובד
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
שאלה סופר דחופה
האם ניתן לקבל סעד מבית הדין לדווח רטרו לביטוח לאומי על העסקתי? אשמח לדעת. תודה
סעד הצהרתי
הי, שאלתך כללית מידי ולא ברורה. אני מניחה שיש לבדוק מהות הסעד והתביעה על מנת להשיב על שאלתך כראוי. האם כוונתך הייתה לקבלת סעד הצהרתי??
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלות 2 לעורך דין
האם ניתן לייצג תובעת בבית הדין לעבודה אם אני קרובת משפחתה?
שנית, כמה דיונים נערכים בדיון מהיר אצל שופט?
תודה
תשובות
ראשית במידה והינך עוה"ד את ראשית בהחלט לייצג קרובת משפחה - אין כל מניעה לכך. שנית בדיון מהיר אמור להתקיים דיון אחד. ז"א: גישור, ק"מ הוכחות וסיכומים באותו המועד.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשות המעסיק בניגוד לחוק
בקשות מעסיק בניגוד לחוק
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





