הפסקה היא בתשלום או לא?

|

הפסקה

רויטל 13/12/16
שלום,
אני יודעת שע"פ חוק, ניתן לקזז את זמן ההפסקה מהשכר.
רציתי לשאול מה קורה במידה והדבר לא נאמר במעמד הראיון וגם לא במעמד חתימת חוזה ?
נאמר לי גם בע"פ כי זמן ההפסקה לא יורד מהשכר, אך בפועל ניכו לי אותו מהשכר.
שנית, נאמר לי גם כי עלי לעבוד כל יום 9 שעות (כתוב גם בחוזה) ואחרי שקיבלתי את התלוש הראשון, נאמר לי לפתע כי עלי לעבוד בכל יום 9 שעות + 6 דק' כדי להגיע לשכר שהובטח לי-ע"פ משרה מלאה בחוק. האם זה נכון וחוקי?
תודה

הפסקה היא בתשלום או לא?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/16
רויטל שלום,
על פי חוק, אם את רשאית לעשות בזמן ההפסקה ככל העולה על רוחך, לרבות לצאת ממקום העבודה - זמן ההפסקה לא ייחשב כחלק משעות העבודה והמעסיק לא צריך לשלם.
יחד עם זאת, המעסיק בהחלט יכול להחליט כי הוא משלם גם עבור הזמן הזה, ואם כך הובטח לך - יש לנהוג על פי מה שהובטח.

במקום עבודה שעובדים בו 5 ימים בשבוע, אורך יום עבודה הוא 8.36 (8 שעות ו-36 דקות), כשיתרת הזמן (השלמה ל-9 שעות) היא ההפסקה.
לא ברור למה אמרו לך 9 שעות ו-6 דקות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן