פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

ניכוי שכר לימוד מהמשכורת

מירל 07/12/16
אני עובדת במעון והילד שלי לומד באותו מעון ובעלי עדיין לא סידר הוראת קבע ויש חוב והם רוצים להוריד מהמשכורת  רציתי לדעת האם זה חוקי,
והאם הם יכולים להגיד לי לא להביא יותר את הבן שלי,

מותר למעסיק לקזז חוב שלי מהמשכורת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
מירל שלום,
לפי סעיף 25(א)6 לחוק הגנת השכר, מעסיק יכול לנכות מהמשכורת של העובד חוב על פי התחיבות בכתב
מהעובד למעביד, ובתנאי שלא ינוכה על חשבון החוב כאמור יותר מרבע משכר
העבודה (ברוטו).

אם אכן ישנה התחייבות בכתב לתשלום, והוא טרם שולם, נראה שהם פועלים על פי החוק ובלבד שהסכום שינוכה הוא לא יותר מרבע משכרך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים בזמן הריון

אור פוריה 07/12/16
שלום,
אשתי נמצאת בשלבי הריון התחלתיים.
לפני מספר ימים, הודיעו להם שבעוד כחודשיים-שלושה החברה תעבור למקום מרוחק משמעותית ממקום מגורינו. הרעת תנאים זו מאפשרת לה להתפטר בדין פיטורים.
מה הדין לגבי זה בעת הריון? האם זכאותה למענק ודמי לידה ושאר התנאים לא תיפגע? באופן טבעי היא תתקשה למצוא מקום עבודה חלופי בזמן ההריון.
תודה!

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים לאחר פיטורין

גלי 06/12/16
היום קיבלתי הודעה על פיטורין ללא מכתב עדיין, האם מגיעים לי פיצויי פיטורין? אני עובדת במקום העבודה שלוש שנים ויש לי גם יתרת ימי חופש... במקום העבודה יש כרגע חוסר בעובדים אז נאמר לי על ידי ההנהלה שיש חוק שנקרא חוק התראה מוקדמת שאני יכולה להישאר לעבוד עוד 30 יום מיום ההודעה , האם זה נכון? אם אבחר לא להישאר האם זה פוגע לי בפיצויים? תודה

פוטרתי, מה זכויותיי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
גלי שלום,
אתחיל מהסוף - אכן, המעסיק מחוייב במתן הודעה מוקדמת. מאחר ועבדת 3 שנים, מדובר בחודש.
ימי ההודעה המוקדמת הם ימי עבודה לכל דבר ועניין ולכן עלייך להגיע לעבודה כרגיל.
רק המעסיק רשאי לוותר על עבודתך בפועל בתקופה הזאת.
ככל שאת מחליטה על דעת עצמך שלא להגיע בתקופה הזאת, המעסיק יהיה רשאי לקזז משכרך האחרון את השכר שהיית צריכה לקבל אם היית עובדת בתקופת ההודעה המוקדמת.

בסיום עבודתך את זכאית לקבל פדיון ימי חופשה שנותרו לך.

ואכן, את זכאית לקבל פיצויי פיטורים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי הגדרת תפקיד- באופן לא מוגדר

מאיה 06/12/16
שלום,
אני עובדת חדשה (3 חודשים). בתפקיד מקצועי משמשת כרכזת תחום. (לא בחברה פרטית)
לבוס שלי שהוא בדרג בכיר ישנה בנוסף אליי גם מזכירה שכפופה לו בלבד.
לפני שבועיים הודיע לה כי היא מפוטרת ועליה לחפש משרה חדשה בארגון.
הבעתי דאגתי בנוגע למה יהיה עם עבודתה.... אך הבוס ציין שאין כל קשר בין הדברים ולי יש את התפקדי שלי ועם העניין שלה יצטרך להתמודד.
היום הודיעו לה שהיא עוברת החל ממחר למשרתה החדשה. והיא בישרה לו את זה ממש לפני כמה רגעים.
הוא במעמד השיחה ביקש ממנה לעדכן אותי במספר תהליכים להסביר לי איך היא מתייקת איך היא שולחת דואר, מכינה חומר לישיבות וכו'....
אינני מוכנה להליך שכזה. גם אם זה יעלה לי במחיר התפטרות. זהו גבול מאוד עקרוני עבורי שכן לא באתי למלא תפקיד של מזזכירה ואינני מקבלת את העובדה שהוא לקח שיקול שכזה כי כנראה שיער שיכול לסמוך עליי והכל יהיה בסדר.
איך אני מציבה באופן ברור את הגבול הזה עוד בטרם הדברים קורים , איך מנהלים זאת בלי למנוע פיצוף ופגיעה במרקם היחסים.

רוצים להוסיף לי תפקיד מזכירותי ואני לא מוכנה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
מאיה שלום,
מאחר ולא מדובר בשאלה משפטית, ובסופו של יום את זו שתצטרך להמשיך להתנהל מול המעסיק, עלייך למצוא את הדרך שתהיה נכונה עבורך לנהל שיחה כזו.
בהצלחה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניצול מרבי של ימי מחלה

רוני 06/12/16
שלום רב,
אני עובדת כאחות מיילדת בבית חולים, עקב מחלה נאלצתי לצאת חופש מחלה..שהתארך לארבעה חודשים ובכך ניצלתי את כל כל ימי המחלה שלי וגם ימי חופש.
בחודשיים הראשונים קיבלתי שכר בסיס, בחודש השלישי הגעתי ל2000 ש"ח בלבד (משכורת ברוטו 12 אלף) ובחודש הרביעי כלל לא קיבלתי שכר.
כיום פניתי לרופא תעסוקתי שהמליץ להעביר אותי מחלקה אחרת.

כיצד אוכל להגיש תביעה לביטוח לאומי?

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב ימי מחלה

חוה 06/12/16
שלום,
איך מחשבים את הזכאות לימי המחלה לעובדת משק בית? באתר ״כל זכות״ רשום שזה משנה אם במקום שבוע העבודה הוא בן 6 או 5 ימים ויש נוסחה לחישוב לפי זה.
עובדת משק הבית הספציפית אני שואלת לגביה עובדת בכל יום אצל מעסיק אחר, במשך 4 ימים בשבוע.
ועוד שאלה - כמה שנים אחורה יכולה העובדת לבקש הפרשות לפנסיה? קראתי שהיא זכאית לפנסיה החל משנת 2008. האם ניתן משנה זו או אחריה?
תודה רבה

זכויות עובדת משק בית

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
חוה שלום,
לא ברור אם את מעסיקה אחת מתוך ארבע או שרק את מעסיקה אותה ושולחת אותה לעבודות בהתאם לצורך.

החוק לא מתייחס לשבוע עבודה בן 4 ימים ולכן לעניות דעתי יש להתייחס לכל הפחות לשבוע עבודה בן 5 ימים לצורך החישוב.
הדבר נכון ככל שאת המעסיקה היחידה. במידה ואת מעסיקה אחת מתוך ארבע, אין רלוונטיות ליתר עבודותיה כי כל מעסיק עומד בפני עצמו.

החובה להפריש לפנסיה אכן החלה בשנת 2008, אך תקופת ההתיישנות היא בת 7 שנים. כלומר, (בהנחה שאנחנו אוטוטו בשנת 2017), היא תוכל לדרוש תשלום פנסיה משנת 2010.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקמת שער כניסה חשמלי לחניה פרטית דרך שטח משותף

בן דגן 06/12/16
שלום אב, 
אני מתגורר בבית דו משפחתי (קוטג׳) כאשר לכל אחד משני המשפחות יש שטח פרטי ושטח משותף אחד אשר מהווה את שביל הכניסה לשטח. לאחרונה התברר לנו כי קיים היתר לחניה פרטית עבור כל אחד מבעלי הבית בשטחו הפרטי. אני מעוניין לממש את החניה הפרטית ולשם כך אני צריך לבצע הקמת שער כניסה לרכב במקום שער הכניסה להולכי רגל שקיים כיום. לצערי השכן מתנגד לעניין ולא מסכים לבצע את העבודות להקמת שער הכניסה ומונע ממני בעצם לממש את זכותי לחנות בחנייה הפרטית בשטח הפרטי שלי וזאת מכיוון שהכניסה לשטח הינו חלק משותף לי ולו גם, גם על פי הטאבו. רציתי לדעת מה אני יכול לעשות במצב כזה בו הוא מתנגד ? יש לו היכולת למנוע ממני הקמת שער הכניסה? האם הוא מחויב להשתתף בהוצאה הכספית? אם לא, יכול לבצע את העבודות מכספי הפרטי ללא אישורו? והאם במקרה כזה אהיה חייב לתת לו שלט שיפתח את השער? 
תודה רבה!

לא שייך לדיני עבודה, פנה לפורום הרלוונטי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים

אלונה 06/12/16
במידה והמעסיק משלם את המקסימום שמגיע על פי חוק את החלק של הפיצויים בקרן הפנסיה, אז במקרה של פיטורים הוא לא צריך להשלים שום דבר? 
רק למעשה למסור לי את הטופס לחברת הביטוח כדי למשוך את הכסף?
תודה

מתי מעסיק צריך לבצע השלמת פיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
אלונה שלום,
על פי חוק מעסיק מחוייב להפריש 6% לפיצויים מדי חודש, בעוד שהפרשות מלאות לפיצויים הן 8.33%.
לכן, אם הוא מפריש 6%, הוא מחוייב בהשלמת פיצויים.
אם הוא מפריש 8.33%, הוא לא צריך להשלים ועליו למסור את הטופס לחברת הביטוח.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעל דירה שמעונין לנקות חדר מדרגות

שאלת ועד בית 06/12/16
האם יש חובה לדווח על בעל דירה בבנין שמעונין לנקות את חדר המדרגות לביטוח הלאומי? הוא לא מעונין בשום אופן ולבנין יש ביטוח חבות מעבידים פרטי. תודה מראש

חובה לדווח לביטוח לאומי על עובד ניקיון?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
שלום,
כן, וועד בית מחוייב בדיווח לביטוח הלאומי.

לשאלות נוספות בעניין, פנה לפורום ביטוח לאומי.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנס לעובד בגין אובדן תג

איילת 06/12/16
שלום רב, איבדתי את תג העובד שלי והמעסיק מבקש שאשלם 50 שח עבור תג חדש כאשר בפועל חדש עולה כמה שח בודדים. לא חתמתי על שום מסמך כאשר קיבלתי את התג אלא ההנהלה שלחה מייל גורף בעניין לכולם. 
האם מותר לקנוס אותי בעלות הגבוהה פי 10!! מעלות תג בפועל. התירוץ לגביית הסכום הוא שלוקח זמן גם להנהלת חשבונות לקודד ציפ חדש (בפועל גם עניין של כמה רגעים)
תודה מראש

מעסיק יכול לקנוס אותי כי איבדתי תג?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
איילת שלום,
מעסיק יכול לקזז תשלום כלשהו משכר העובד בהתקיים שני התנאים המצטברים הבאים:
1. הסכום היה ידוע לעובד מראש ובמדוייק;
2. הוא הסכים מראש ובכתב לקיזוז התשלום.

משאלתך נשמע כי אף אחד מהתנאים לא התקיים ולכן הניכוי יהיה אסור.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוקי?

אור 06/12/16
שלום,
בעלי עובד בענף היהלומים בתחום המכירות- חו"ל.
הוא חתום על חוזה שבו צויין כי במידה ויעזוב את מקום העבודה הוא לא יוכל להמשיך באותו ענף ולא יוכל להיכנס יותר לבורסה ליהלומים.
בנוסף במידה והוא מתפטר / מפוטר הוא לא יקבל פיצויים
האם זה חוקי?
אשמח לקבל ייעוץ והכוונה בעניין.
תודה רבה והמשך יום טוב

חוזה העבודה עליו חתמתי חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
אור שלום,
ככל שאיסור התחרות תחום בזמן, הוא עשוי להיות חוקי. אם אם הזמן לא מוגבל או שהוא ארוך מאוד, ככל הנראה מדובר בסעיף שאינו חוקי שכן הוא סותר את חוק יסוד חופש העיסוק.

ברירת המחדל היא שעובד שמתפטר לא זכאי לפיצויים אלא זכאי לקבל רק את הכספים שנצברו לזכותו בחברת הביטוח, לרבות חלק הפיצויים.
לכן על פניו נשמע שאין בעיה עם העובדה שלא ישולמו לו פיצויים אם יתפטר.

ברירת המחדל בנוגע לפיטורים היא שהעובד זכאי לפיצויי פיטורים מלאים אך במקרה שהוא חתום על סעיף 14 ואז יקבל רק את הכספים שנצברו לו בחברת הביטוח.
אם המעסיק התכוון בסעיף בחוזה שסעיף 14 יחול, ומשכך לא יקבל פיצויים אלא את החלק שנצבר בקופה,זה חוקי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ראיון עבודה במוסד ממשלתי

אור 06/12/16
שלום רב, יש לי ראיון עבודה במוסד ממשלתי, אך יש לי פטור משירות צבאי עקב פרופיל 21 שקיבלתי מהקב"ן. לפי מה שהבנתי, הצבא רשאי להעביר את המידע על הפרופיל שלי רק בנושא של רישיון נהיגה ורישיון לנשק. האם הדבר נכון? בנוסף, האם ישנה אפשרות שהמוסד יוכל לגשת לפרופיל הצבאי שלי? מה הסיכוי להתקבל לעבודה שכזו? אשמח לקבל מענה! תודה מראש! 

קיבלתי פטור מצה"ל, אוכל להתקבל לעבודה ממשלתית?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
אור שלום,
אינני יודעת איזה מידע רשאי הצבא להעביר ולמי. את השאלה הזו עליך להפנות לפורום דיני צבא.

באשר לסיכויי קבלתך לעבודה, ככל שאין קשר בין שירות צבאי למשרה המוצעת, על המעסיק להתעלם מהנושא הזה ולשקול את קבלתך לעבודה בהתאם לכישוריך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור חגים לעובד חדש בשכר גלובלי

איציק 05/12/16
שלום רב,

ידוע לי, כי עובד חדש בשלושת החודשים הראשונים לא זכאי לתשלום בגין חגים. האם העניין חל גם על עובד בשכר גלובלי? כלומר, האם חוקי להוריד לעובד מהשכר הגלובלי בגין חגים?

תודה מראש,
איציק

עובד בשכר חודשי זכאי לדמי חגים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16
איציק שלום,
דמי חגים משולמים רק לעובד שעתי, שאכן, זכאי להם רק לאחר שהשלים לפחות 3 חודשי עבודה.
כאשר מדובר בעובד חודשי, אין משמעות לוותק כי הוא לא זכאי ממילא לדמי חגים אלא משכורתו צריכה להיות משולמת כרגיל.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום עבור מתן שירות

אורן 05/12/16
נתתי חוות דעת לחברה ישראלית המייצגת חברה בחו''ל. ההתקשרות הייתה מול החברה הישראלית וגם החשבונית שהוצאה יצאה עבור החברה הישראלית. בתחילת ההתקשרות נאמר לי כי התשלום יהיה כנגד תשלום של החברה בחו'ל. עברו מספר חודשים ולא קיבלתי תשלום. החברה הישראלית טוענת שכל עוד אינם מקבלים תשלום מהחברה בחו'ל אינם מחויבים לשלם לי ושעלי לחכות לתשלום החברה מחו'ל.
האם יש כאן עילה לתביעה, או שמא טענת החברה צודקת כי זה מה שנאמר לי מלכתחילה?

אי תשלום עבור מתן שירות

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16
אורן שלום,
משאלתך אני מניחה שלא מתקיימים יחסי עבודה בינך ובין החברה.
לכן, עילת תביעה בגין אי קבלת תשלום, ככל שקיימת, תלויה במה שסוכם ביניכם ובהתאם לכללי החוזים הרגילים.
אם סוכם בתחילה כי תקבל תשלום רק לאחר שהחברה בחו"ל תקבל את התשלום, נראה שהצדק עם החברה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלומים שהופרשו לפנסיה ולא הגיעולחברת הביטוח

חוה בוחבוט 05/12/16
שלום רב
בני עובד בחברת אבטחה שמפרישה עבורו כספים לפנסיה וקרן השתלמות דרך סוכנות ביטוח-בהסדר.
סוכנות הביטוח לא מעבירה את הכספים לקופות כבר מחודש אוגוסט..
אני יודעת שמבחינה חוקית ומשפטית המעסיק שלו אחראי על העברת הכספים וזו עברה פלילית כאשר הכספים הופרשו אך לא הגיעו ליעדם, אך האם ישנו חוק הנוגע לחברת ההסדר כמה זמן מותר להם להחזיק בכספים של בני ולא להעבירם ? מה גם שנפגע פה הפן הביטוח של בני...מי אחראי על חברות ההסדר הנל?  ולמי עלי לפנות כדי להסדיר זאת ?  האם ההתנהלות הזו שלהם חוקית ?.

על מי מוטלת האחריות להעביר כספים לחברת הביטוח?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16
חוה שלום,
האחריות להעברת הכספים מוטלת על המעסיק, וכפי שציינת, אכן מדובר בעבירה פלילית.
יש לבחון את ההסדר בכדי לדעת אם יש מועד מסויים בו הסוכנות צריכה להעביר את הכספים ואם מותר להם לעכב ובכמה זמן.
נסי לפנות ישירות לחברת הביטוח, שכן יש לה אחריות לקבלת הכספים ואם היא לא פועלת להסדרת העניין ניתן לתבוע אותה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנס

נטלי 05/12/16
שלום רב, התחלתי לעבוד בסוכנות פנסיונית לפני חצי שנה, סוכנות בה מסתבר שיש קנס עזיבה לפני שנה וחצי של עבודה, על קנס זה חתמתי מבלי לשים לב משום שלא ציינו זאת בראיון. לפני כחודש טענתי כי אני מעוניינת לעבור לתפקיד אחר בו לאחר כ 3 שבועות של נסיון טענו כי איני מתאימה ואמרו שאוכל להישאר בו עד שיגייסו עובד חדש. הובן לי כי בפועל מפטרים אותי וחיפשתי והתקבלתי למקום עבודה חדש. עכשיו הודיעו לי כי לא פיטרו אותי ואני צריכה לשלם את הקנס ( משכורת שלמה) . ניסיתי להסביר שיבואו לקראתי עקב אי ההבנה ואינם מוכנים כלל. האם הדבר חוקי?

עליי לשלם קנס עזיבה למרות שלהבנתי פוטרתי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16
נטלי שלום,
על פניו נראה כי המעסיק יזם את סיום יחסי העבודה, כשציין שאינך מתאימה לתפקיד, והותיר בידייך את הברירה אם לסיים לפני שיגייסו עובד חדש או לא.
משכך, נראה כי פוטרת ואינך מחוייבת לשלם את קנס העזיבה.
בסופו של דבר, מי שיכריע בעניין יהיה בית הדין אם הדבר יגיע לפתחו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עסקת מכירה שבוטלה שנתיים וחצי לאחר הרכישה

דניאל 05/12/16
שלום רב,
אני עובד בחברת רהיטים וביצעתי עסקת מכירה לפני כשנתיים וחצי, לאור בעיות במוצר שצצו אצל הלקוח הוא החליט לקחת את החברה לתביעה וניצח בתביעה (בתביעה נפסק כי הוא יכול להחזיר את המוצר ולקבל החזר כספי מלא - תהליך שלקח כשנתיים).
לפתע הופתעתי לגלות כי שנתיים וחצי אחרי שביצעתי את המכירה החברה קיזזה לי את עמלת המכירה מהשכר בלא הודעה מוקדמת.
נוסף על כן חשוב לי לציין כי בעבר החברה קיזזה לי עמלות מכירה וגם אז זה נעשה ללא הודעה מוקדמת. (האם חלה חובה על החברה לעדכן אותי על שינויים כאלה שמתבצעים בשכר?)

מעסיק רשאי לקזז עמלות מכירה בלא הודעה מוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16
דניאל שלום,
תלוי במה שנכתב וסוכם בחוזה העבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם לאור מגבלות ייחשב זמן הפסקות כחלק משעות עבודה

מיכאל 05/12/16
 

שלום

 לפי סע'  20(ג)   לחוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951

"בעת הפסקה לפי סעיף קטן (א) הנמשכת חצי
שעה או יותר רשאי העובד לצאת מהמקום שבו הוא עובד, אלא אם נוכחותו במקום העבודה
היא הכרח לתהליך העבודה או להפעלת הציוד והשימוש בו, והעובד נדרש על ידי מעסיקו
להישאר במקום העבודה, ובמקרה זה ייחשב זמן ההפסקה כחלק משעות העבודה".

  אני
עובד כטבח.


בפירוט
התפקיד והמשימות נקבע כלהלן:

 
"חלה עליך חובה להימצא במטבח בכל שעות
העבודה, למעט בזמן ההפסקות שנקבעו לכך, ובתיאום עם הממונים. כל יציאה להפסקה, כולל
לתפילה ו/או מהמפעל, חייבת תיאום עם הממונים ולאחר שוידאת שיש מחליף במקומך במטבח".

כלומר,
יש מגבלות  על יציאתי ממקום העבודה (תאיום
מוקדם עם ממונים, ווידוא שיש מחליף) ובמילים אחרות אני לא כל כך אדון לעצמי בזמן ההפסקות.
האם
לאור המגבלות הנ"ל ייחשב זמן
ההפסקות כחלק משעות העבודה? 

אני מוגבל ביציאתי להפסקות, אני זכאי לתשלום עליהן?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16
מיכאל שלום,
השאלה היא לא אם אתה מוגבל ביציאתך להפסקה אלא מה אתה רשאי לעשות בזמן שאתה בהפסקה.
אם אתה רשאי לעזוב את מקום העבודה ולעשות כל שתרצה, אינך זכאי לתשלום. אם אתה נדרש להיות במקום העבודה גם בזמן ההפסקה, אתה זכאי לתשלום.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה שלא שולמה

רומי 05/12/16
שלום רב,
אם מעסיק לא הפריש כלל פנסיה לעובד שלו, והעובד מתפטר ודורש את הפנסיה רטרואקטיבית- האם במצב זה על המעסיק לספוג ולשלם גם את הפרשות העובד לפנסיה רטרואקטיבית או רק את מה שחל עליו (על המעסיק)? הרי מדובר בסכום גדול לעובד המתפטר, וכן אי-ההפרשות לא היו תלויות בעובד אלא במעסיק...

פנסיה לא שולמה, מה המעסיק צריך לשלם רטרו'?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16
רומי שלום,
ככל שהמעסיק ניכה את חלק העובד מתלוש השכר במהלך תקופת העבודה ולא העביר אותו לקופה, עליו לשלם לעובד גם את חלק המעסיק וגם להשיב לו את הכספים שנוכו ולא הועברו.
אם המעסיק לא ניכה כלל את חלק העובד, עליו להעביר רק את חלקו שלו.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה ניתן לעשות שמהעביד

ניקול 05/12/16
שלום אני עובדת מספר שנים כפרילנסרית בחברת שירותים פיננסיים. המעסיק הכניס שותף לחברתו לפני שנתיים לערך. ואז החליטו של השירותים בתחום שאני מבצעת לא רווחי בשבילם. אני נתתי שירותים אלה על בסיס אחוזים בכל עיסקה שהתזלום הוא בכל פעם שיש טרנזקציה. בכל אופן הקמת תיק הלקוח היא הקשה ונעשית בתחילה. גם הייתי יושבת אצלו במשרד. ואז סולקתי מהמשרד ונדרשתי לעבוד מהבית. וכשהלקוחות צלצלו למשרדי החברה נאמר להם שהחברה כבר לא פוכלת בתחום הזה. ולמעשה הם מתקשרים אלי כל הזמן. אין לי הכנסה מזה בכלל. המעסיק מאיים עלי כל הזמן בתסיעות ללא שום סיבה כי הוא שגורם לכך כפי שהסברתי. שאלתי איפה מתקיים משפט של פרילנסרית כמוני יש לי הסכם עבודה כתוב, בבית דין לעבודה? מה לגבי הזכות שלי כשכירה? הבנתי שאני בעצם הייתי שכירה כי לא עבדתי בשום עבודה אחרת חוץ מהם. וכעת בכלל אין הכנסה אבל הם דורשים שאני יטפל בלקוחות למרות שהם הפסיקו כל פעילות בנושא. מה אני יכולה מעשית לעשות נגד האיומים שלהם? 

עבדתי כפרילנסרית, היכן עליי לתבוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16
ניקול שלום,
בית הדין לעבודה הוא המוסמך לדון בתביעות בתחום דיני עבודה, לרבות דיון בשאלה אם התקיימו יחסי עובד-מעסיק.
ככל שייקבע שאכן התקיימו במקרה שלך יחסי עובד-מעסיק, תביעתך לשכר העבודה תמשיך להתברר בבית הדין לעבודה.
במידה ולא התקיימו יחסי עובד מעסיק, עלייך להגיש את תביעתך בבית משפט רגיל שלום או מחוזי (בהתאם לסכום התביעה) והיא תיבחן בהתאם לכללי החוזים הרגילים.

מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני למיצוי הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לעובדת זרה בנסיון

אור 04/12/16
שלום,
עובדת זרה התחילה לעבוד אצל אמא שלי לנסיון טרם חתימת חוזה. לאחר כ-9 ימים, ביום החופשי שלה, העובדת חזרה הביתה, לקחה את חפציה והלכה בלי לשוב, בלי להודיע לי או למשרד. לאחר כשעתיים, שלחה לי סמס עם התנצלות שהיא עוזבת.
שאלתי, האם היא חייבת בהודעה מראש של שבוע גם בתקופת הנסיון?
כמה עלי לשלם לה? בתאגיד אמרו שאין להם נסיון עם מקרה כזה ואולי שאשלם לפי שכר מינימום ולא לפי השכר שנקבע?
תודה.

מענה

מתמחה 04/12/16
שלום,
רצוי לשלם לה בהתאם לשכר שנקבע עימה.
החתימי אותה כי היא מקבלת את השכר ואין לה עוד דרישות נוספות כנגד העסקה אצלכם.
העובדת לא חייבת לתת הודעה מוקדמת מאחר ועבדה פחות מחודש.
בהצלחה

המטפלת הזרה עזבה, היא מחוייבת בהודעה מוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז 06/12/16
אור שלום,
עובד שעובד פחות מחודש אינו מחוייב במתן הודעה מוקדמת.
ניתן לקבוע תקופת הודעה מוקדמת מהקבוע בחוק רק במידה וזה מיטיב עם העובד. לכן, נראה כי הנוהל שציינת לא תקף, שכן, הוא דורש מהעובד מתן הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק בדרך שאינה מיטיבה עם העובד.

עלייך לשלם לפי השכר שנקבע, בהתאם לשעות שעבדה בפועל.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

הודעה מוקדמת

דנה 04/12/16
שלום רב,
להלן השאלה שהופנתה לביטוח לאומי- 
"עבדתי מחודש 01/2015-11/2016. בחודשים 08/16-10/16 (3 חודשים) לא עבדתי מאחר וניגשתי לבחינות הלשכה. לאחר המבחן חזרתי לעבוד במשרד בו עבדתי לחודש ימים ופוטרתי עקב צמצומים.
1. האם מגיע לי דמי אבטלה?    
  2. האם חישוב דמי האבטלה מחושב לפי ממוצע 6 החודשים שעבדתי בהם בפועל (03/16-07/16, 11/16)? 
קיבלתי על כך תשובה שכן.
השאלה הנשאלת כעת היא האם לאחר התמחות ולאחר חודש עבודה בלבד (לאחר הבחינה  )חזרתי לעבוד במשרד עליי לקבל הודעה מוקדמת מהמעסיק.  אודה

הבהרה

דנה 04/12/16
1. תקופת התמחות זו עבודה לתקופה קצובה ולפיכך נראה לי שאין צורך להודיע מראש על הפסקת עבודה ואין פיצויים במצב כזה
2. לאחר חודש עבודה נוסף לאחר הבחינה נראה גם אין צורך.
ממתינה לתשובתכם, תודה

בירור זכאות לדמי אבטלה

rona 04/12/16
שלום רב,
הנני מועסקת ע"י משרד החינוך כגננת במילוי מקום של גננות בחופשות לידה.
אני מסיימת את תפקידי בעוד שבועיים בגן הנוכחי בו אני עובדת, כי הגננת הקבועה חוזרת וכרגע, אין למפקחת שיבוץ של גן אחר לתת לי של גננת בחופשת לידה.
אני סטודנטית לחינוך ולומדת לתואר ראשון ותעודת הוראה, לכן לא מועסקת בקביעות במשרד החינוך אלא על תקן "העסקה לזמן קצוב" לשנת הלימודים הנוכחית.
האם בגלל שאין למפקחת עבודה לספק לי, אני זכאית לקבל ממנה מכתב איתו אוכל לגשת ולחתום אבטלה?

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי גאוגרפי של מקום עבודה

שימרית אוזן 04/12/16

והשאלה היא?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/12/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכורת 13

שרית 04/12/16
שלום,
רציתי לדעת, אם במקום עבודה נהוג לתת לכל העובדים משכורת 13 (לא כתוב בחוזה), במשך שנים, והמעסיק מחליט לא לתת יותר, האם זה נחשב הרעת תנאים ?

מענה

מתמחה 04/12/16
על פניו כן. 

מעסיק הפסיק לתת משכורת 13. מדובר בהרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז 06/12/16
שרית שלום,
פגיעה בתנאי העסקתו של עובד, לרבות בשכרו נחשבת הרעת תנאים.
משכך, הפסקת משכורת 13 הפוגעת בשכרו של העובד, מהווה הרעת תנאים.
הסעד היחיד במקרה זה הוא התפטרות בדין מפוטר.
ככל שתרצי להתפטר מחמת הרעת תנאים, עלייך לעשות זאת בהתאם לחוק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
דילוג לתוכן