פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
זכויות עובד בתחנת דלק
לא מזמן פוטרתי מהעבודה ולכן עלו לי כמה שאלות
1. מכול משכורת הורידו לי חוסרי כסף שהיו חסרים בקופות. רק המנהלת ידעה אם יש לנו חוסר כי בסוף משמרת לא היה מופיע לנו כמה כסף היה אמור להיות לנו בקופות.
האם זה חוקי להוריד לנו מהמשכורת כסף שהם חוסרים?
2. התקינו לנו מצלמות עם רמקולים.
המנהלת הייתה יושבת בכול בוקר פותחת את המצלמות במשרד הפרטי שלה, חיברה רמקולים בשביל לשמוע את השיחות האישיות שלנו והייתה מקשיבה לדברים שאנו מדברים בינינו העובדים ומשתמשת בזה לרעה.
כמו לדוגמא שמעה אותנו מדברים בינינו על אחד מהעובדים שאינו עושה את המשימות התקשרה אליו וה"עמידה אותו במקום" מה שגורם לסכסוכים בין העובדים! האם זה חוקי?! מותר לה להקשיב לשיחות שלנו?
3. בחלק מהתפקיד, למי שאין פחד גבהים עובר הדרכה לעלות על מיכלית דלק ופורק את הדלק לתור הבורות דלק.
אחד מהנהגי מיכלית אמר שבחלק מהתחנות העובדים מקבלים על זה תוספת תשלום בגלל הסיכון לעלות על מיכלית דלק...האם אני צריכה לקבל על זה תוספת תשלום?
תודה לכול העונים.
זכויות עובד
2. ככל וידעתם על קיומם של המצלמות אז כן
3. יש לבחון את הסכם העסקתך ובאם חל הסכם קיבוצי כלשהו את תנאיו ככל ולא אז אין חובה שכזו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת חופשת מחלה
תשלום עבור ימי מחלה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה – עובד שעתי
(עובד שעתי במובן של מעביר כרטיס והתשלום בסוף החודש הוא מכפלה של השעות בשכר לשעה).
בחוזה כתוב : "יעבוד בימים ובשעות לפי הצורך".
בחודשים האחרונים יצא לי לעבוד פעם בשבוע,
בד"כ ביום ראשון.זאת על פי תקשורת עם הממונה המקצועי (לא המנהלי).
לפני כמה שבועות חליתי בסופ"ש
וביום ראשון קיבלתי מהרופא 5 ימי מחלה.
שלחתי את ימי המחלה לאגף שכרו הם טענו שלא מגיע לי כסף,כיוון שאני בד"כ עובד בימי רק בימי ראשון וזה יום המחלה הראשון עליו לא מקבלים כסף.
רציתי לברר האם טענתם נכונה במקרה שבו אני עובד שעתי שמעביר כרטיס?
(למעשה במצב כזה, גם אם אני עובד שם שנים רבות, אבל רק יום בשבוע, מעולם לא אקבל כסף על ימי מחלה ?)
תודה רבה
ימי מחלה
יש לבחון את הסכם העסקתך אבל על פניו ככל ואם לא היית חולה היית משובץ רק ליום זה אז הצדק עמם
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורין ושיחרור פוליסת ביטוח מנהלים
מנכל החברה מתנה את קבלת כספי הפיצויים ושיחרור ביטוח המנהלים במכתב שאין לי תביעות נוספות נגד החברה
למרות שאני לא יכול לחתום עד שלא אבדוק שכל הכספים הופרשו על פי חוק
פיצוי פיטורים
לא ניתן להתנות דבר בחתימה על אף מסמך הכספים המצוים בקופה הם שלך וככל והמעסיק לא מעביר מכתב שחרור לקופה אז הוא מבצע הלנת פיצוים. מנגד ככל ומדובר בכספים שהמעסיק רוצה להשלים למרות שלא חייב בכך עפי חוק אז זכותו של המעסיק להתנות אותם ..
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה של 200 שעות בחודש בתור עובד גלובלי
המעביד חייב אותי לעבוד200 שעות בחודש למרות שהחוק קובע 186 שעות.
אני עובד גם כיום באותו מקום עבודה.
האם אני יכול לבקש את הפרש השעות שישלם לי אותם היות והוא כבר על החוק והשעות שעבדתי יותר פשוט גזל אותם ממני.?
כל חודש 14 שעות.
תשלום שעות נוספות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום חגים
עבדתי בתור עובד גלובלי .
האם החוק מחייב אותו לשלם?
אני ממשיל לעבוד במקום העבודה גם כיום 2.2017.
אי תשלום חגים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ימי לג
הסכם קיבוצי וסעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים
האם בכל הסכם קיבוצי אוטומטי קיים סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים?
במידה ולא איך אפשר לבדוק האם הסעיף קיים בהסכם קיבוצי של קופ"ח מאוחדת?
תודה מראש,
מריה
הסכם קיבוצי
לא בכל הסכם קיבוצי קיים סעיף זה אוטומטית ויש לבחון את ההסכם הספציפי החל על מקום העבודה ראשית המעסיק מחויב להמציא לך ובנוסף את יכולה למצוא באתר משרד התמת את ההסכמים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם עו"ד יכול לתבוע איתי על כך שסגרתי את התביעות
אני חתמתי על ייפוי הכוח ב 2014 (אני אפילו רציתי רק שיבדוק לי החזר מס לא על זכויות שלי מהחברות וגם לא שמתי לב שהוא רשם 40 %
הלכתי לפני שבועיים רק ומחקתי את שתי התביעות בבית המשפט לעבודה .
עו"ד שלי אמר אתה סגרת את התביעות אתה חייב לשלם לי 6000 שקל
שילמתי לו
אבל לפני ש שילמתי לו הו חתם לי החתימה שלו וחותמת של המשרד שלהם על מסמך שאני עשיתי דרך המחשב שאומר (זה רק חלק ממנו ): אני הח"מ עו"ד -------- ולאחר שפוטל על ידי הלקוח (מספר תעודת זות שלי) יפוי הכוח אשר נתו לי מתחייב בזה ולאחר שישלם לי ----- בלבד כשכר טרחה עבור כל ההליכים אשר נקטתי בתיקים אני אבטל בזה את יפוי הכוח והסכם שכר טרחה ולאחר התשלום לא תהיה ל הח"מ זכות בכל טענה ו או דרישה ו או פניה לבית משפט או כל טענה אחרת .
קיבלתי ממנו קבלה עבור התשלום .
חתמתי גם שנמסר לי (שזה אני ) את כל מסמכיו המקוריים שמסר למשרדי וגם עם קבלת המסמכים וסגירת התיקים אין לי טענות כלפי עו"ד
גם רשום עבור סגירות התיקים תידרש לשלם שכר טרחה ------
ובמעמד הפגישה התקבל סך של ----- במזומן
השאלה שלי האם הוא יכול לתבוע איתי עכשיו או בעתיד על כך שסגרתי את התביעות ו ה 40% שהיה אמור לקבל מהתביעות שלי אני צריך לשלם ?
או למשל שהוא יתבע שהוא רוצה עוד כסף הוא יכול ??
תודה
תביעת שכט
לא ניתן לענות על שאלותיך מבלי לבחון את הסכמי שכר הטרחה והמסמכים עליהם חתמת באופן מסודר ואיננו בודקים מסמכים במסגרת הפורום
בנוסף שאלתך רלוונטית לפורום חוזים ולא לפורום זה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התיישנות
של עובד שסיים לעבוד ב-05/2012 בין היתר על דמי חגים 7 שנים אחרונות לעבודתו: על התקופה שבין 05/2005 ועד 05/2012.
מצד אחד הבנתי שמותר לתבוע 7 שנים חגים מסיום העבודה, אבל מצד שני לא יותר הגיוני שההתיישנות תהיה מיום הגשת התביעה?
הרי יוצא שעובד תובע בשנת 2017 זכויות מ-2005.
ממתי אמורה להתחיל ההתיישנות מיום סיום העבודה או מיום הגשת התביעה?
התיישנות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אפלית נשים-
1.מדוע בבי"הס הממ"ד רבנים מקבלים "תוספת חינוך כתה" הוא מורה מקצועי המלמד בדיוק בכתות המקבילות לי(מורה) ?
2.מדוע ניתנה הסמכה רק לבנים גברים,ומה עם מורות?
בנוסף יש לציין ישנם מורים שאין להם תעודה מהרבנות אבל
היותם דמות גברית עילא לזכות זו.
האומנם כך?
והיכן המורות הרבניות בענין?
אפלית נשים
על פניו נשמע אכן לא תקין יש לבחון את הנושא לעומק לרבות כל המסמכים הרלונטיים והגדרות התפקידים וההסמכות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הענשת עובד
האם מעסיק יכול "להעניש" עובד ולהורות לו לא להגיע לעבודה,כמובן ללא שכר,למשך תקופה מסויימת והעובד לא מסכים לכך?
תודה רבה
הענשת עובד
בעיקרון התשובה היא לא אך יש לבחון האם ישנו תקנון משמעת החל על מקום העבודה בהתאם להסכם כלשהו במשק שקובע אחרת ובמידה וכן מה תנאיו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות מצד העובד ללא התראה
אני עובדת במשתלה זה החודש החמישי. שכר מינימום, שישה ימים בשבוע, רחוק מהבית, מפוצל. תנאים גרועים ויחס רע מצד המעסיקה. הגעתי לעבודה חולה הבוקר והמעסיקה צרחה עלי והלבינה פני לפני הלקוחות. לקחתי את רגליי משם והודעתי לה שאני לא חוזרת. מחר אמורה לקבל משכורת וחוששת שהיא פוצצה איתי היחסים כדי לא לשלם לי את שכרי החודש.
מה עלי לעשות ? איני מעוניינת להמשיך ולעבוד שם עוד
סופש נפלא
שרה
הודעה מוקדמת
לכל היותר זכותה של המעסיקה לנכות משכרך תשלום עבור 5 ימים ( קלנדריים)
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פוטרתי במהלך טיפולי פריון
פיטורים במהלך טיפולי פריון
החוק לא קובע הגדרה מדויקת ולכן ניתן לטעון שמראשית הטיפולים ושדי בהפניה ובביצוע בדיקות ראשונית בכדי לקבל את חסותו.
ככל ופוטרת במהלך טיפולי פוריות עליך להודיע למעסיק שאת בהליכים אלה ולצרף אישור רפואי ולדרוש את ביטול הפיטורים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שני מקומות עבודה ושעות נוספות
עובד ניקיון מועסק בחברה X במשרה מלאה.
לאחר שמסיים, הוא רוצה להמשיך לעבוד עוד 3-4 שעות
בחברה Y במקום עבודה אחר. מובן שעל המעסיק השני לשלם לו על 3-4 שעות כשעות רגילות.
אך האם התשובה משתנה כאשר מדובר בשתי אתרי עבודה שונים אך אצל אותו מזמין שירות?
כלומר, שני מעסיקים שונים שנותנים שירותים אצל אותו מזמין שירות אך בשני אתרי עבודה שונים.
תודה מראש!
שעות נוספות
יש לבחון זאת לעומק לרבות מי המעסיק.
ככל מדובר במעסיק אחד אז אכן יש לשלם שעות נוספות ככל ומדובר במעסיקים שונים אז לא
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין לאחר תאונת עבודה
האם זכאי העובד להמשיך ולתבוע אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח של החברה? במידה וניתן לפטרו , האם יוכל עדיין לתבוע את חברת הביטוח בכ"ז, שכן היה עובד בעת קרות המקרה?
פיטורין לאחר תאונת עבודה
ראשית כל עוד אין לזכותו של העובד ימי מחלה ובכפוף לקיום שימוע כדין אין מניעה לפיטורים.
אין קשר לתביעה לאובדן כושר עבודה / את חברת הביטוח של החברה בגין התאונה- ולשם בחינת התנאים לתביעה יש לבחון את הפוליסה וניתן לפנות לפורום נזקי גוף
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחלת ילד
האם נכון הדבר שבמידה וילדי מעל גיל 16 איני זכאית למחלת ילד, במידה ואחד מילדי חולים ואני נשארת איתם בבית לצורך טיפול? במידה וכן, מדוע כך הדבר, האם ילד מעל גיל 16 אינו צריך טיפול מאימו או אביו שהוא חולה?
מחלת ילד
אכן לצערי החוק מדבר רק על ילד עד גיל 16 שכן רק עד גיל זה הוא נחשב קטין
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין לאחר חופשת לידה
אני עובדת בחברה עירונית 4 שנים, יצאתי לחופשת לידה ואני מעוניינת לחזור לעבודה. אך במקום העבודה מסרבים לאפשר לי לחזור לעבוד בטענה שיש עובד בחברה שהוא קרוב משפחה שלי. יצוין כי מעולם לא חתמתי על חוזה עבודה ולא הצהרתי על כך שאין לי קרבת משפחה לעובדים אחרים. אשמח לדעת האם ניתן לשלוף את קרבת המשפחה בתקופה שבה אסור למעסיק לפטר את העובד
פיטורין לאחר חופשת לידה
יש לבחון את הדברים לעומק אך על פניו נראה כי פעילות המעסיק היא אסורה ובטח שאסור לו לעשות זאת ללא היתר ממשרד התמת ככל והוא סבור כי זו סיבה שלא להשיבך ( ואני סבורה שלא יקבע כך) עליו לפנות למשרד התמת לקבלת היתר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צבירת ימי מחלה
לא צברו לי בתלוש ימי מחלה, מה עושים?
נסה לדבר עם הנהלת החשבונות/המנהל ולבקש שיתקנו את הצבירה.
לידיעתך, תלוש שכר חייב לכלול את מספר ימי המחלה להם זכאי העובד. ככל שהוא לא כולל את זה, מדובר בתלוש שכר שלא עומד בדרישות החוק ומקים עילת תביעה.
ספק אם כדאי לתבוע רק בגין זה, אבל שווה לדעת.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורין
המעביד מתנגד למסור לי את מכתב הפיטורין
בטענה שאני התפטרתי כשביקשתי לחזור הוא לא הסכים
לא אוכל לקבל דמי אבטלה בגלל מכתב הפיטורין
מה אני צריכה לעשות?
המעסיק לא מוסר לי מכתב פיטורים, מה לעשות?
לא ברור משאלתך אם התפטרת או אכן פוטרת.
בכל מקרה, ככל שאת אכן זכאית למכתב פיטורים כי פוטרת, והמעסיק לא מוסר לך את המכתב וכתוצאה מכך ביטוח לאומי מסרב לשלם לך דמי אבטלה, תוכלי לתבוע את המעסיק בגין הנזק שנגרם לך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיוך
שאלתך לא ברורה, אנא נסח מחדש.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי דרך
אמא שלי עובדת בבית שמש. היא גרה בתל אביב.
היום להם הסעות לעבודה. בעקבות כל מיני צמצומים - ביטלו הסעות. הציעו לה להגיע לבד.
בבוקר אחד העובדים אוסף אותה בדרך, ואחרי הצהריים - היא חוזרת ברכבת לבד.
התקופה של ההסעות היא היתה מקבלת תשלום פיצוי דרך.
האם עכשיו זה אמור להמשיך (בתקופה שהיא נוסעת לבד)?
זמן דרך לעבודה מזכה בתשלום?
על פי חוק, שכר משולם עבור הזמן בו העובד עומד לרשות המעסיק.
נקבע בפסיקה שזמן הדרך הוא לא זמן שבו העובד עומד לרשות העבודה ולכן לא מזכה בתשלום.
אם המעסיק של אמך שילם לה על אף שלא היה חייב, נראה שעליו להמשיך לשלם.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פדיון ימי מחלה לפני פרישה עקב מחלה
ימים מחלה זה יותר משנה וחצי של עבודה), האם מגיע לה פדיון ימי מחלה
לתקופה מסויימת (נניח חצי שנה, שבתקופה כזו הייתה צריכה לעבוד 26 ימים, ואז
זה מספר ימי המחלה שיכולה לפדות, או שאין מגבלה ומגיע לה לפדות את כל 80
ומשהו ימי המחלה?).
והאם בו זמנית אני צריכה לשלם לה את הפיצויים, או רק אחרי שהיא תסיים לפדות את ימי המחלה שברשותה (שוב היא לא יכולה לחזור לעבוד יותר)?
תודה
העוזרת שלי חולה, לכמה ימי מחלה היא זכאית?
עובד צובר 1.5 ימי מחלה עבור כל חודש עבודה מלא, 18 ימים בשנה ועד 90 יום.
מאחר והעוזרת לא עובדת חודש מלא, הזכאות שלה היא בהתאם לאחוז המשרה שלה.
לכן לא ברור כיצד היא צברה 80 יום.
פיצויי הפיטורים ישולמו רק לאחר שהיא מממשת את כל ימי מחלתה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שנעלם לאחר ימי מחלה
שאלה:
יש לי עובד שהגיש לי עשרה ימי מחלה(2-11/1/17), לכשהסתיימו ימי המחלה שלו לא חזר לעבודה, לא היה ניתן להשיגו ולא יצר עמי שום קשר. מאז שהסתיימו ימי המחלה שהגיש לי עברו כמעט 4 שבועות. היום הוא הגיש לי עשרה ימי מחלה נוספים עבור ה21-31/1/17. שאלתי היא איך והאם החוק מגן עלי בתור המעסיקה שלו. הלוא, לא יעלה על הדעת שעובד פשוט יעלם לזמן כה ממשוך ( לא שמעתי ממנו מ1 לינואר) ופתאום ב 8 לפברואר יגיש לי רטרו אקטיבית ימי מחלה על עשרה ימים נוספים של סוף ינואר. אני ראיתי בהעלמותו כעזיבה של מקום העבודה, באופן טבעי נאלצתי להתמודד עם אי הגעתו לעבודה בקושי רב ובסופו של דבר, הכנסתי עובד חדש כשהבנתי שהוא לא חוזר. ואם בעוד חודש יגיש לי עוד עשרה ימים? גם אותם אאלץ לשלם? אם הוא בחר שלא להופיע ולא להגיע למקום עבודתו אין זו הודעת התפטרות?
אשמח לקבל תשובה בהקדם.
אוכל לראות בעובד שנעלם מהעבודה כמתפטר?
לעיתים היעדרות מעבודה תיחשב כנטישת העבודה ותהווה התפטרות. אך לעיתים מדובר רק בעבירת משמעת שמהווה עילה לפיטורים.
צריך לבחון את מכלול הנסיבות ואת תום הלב של העובד.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כסף פיצוים לעובד שהתפטר מרצונו
כפי שקראתי על סמך הכרעה משפטית - עש"א 23659-05-12 , גם לעובד שהתפטר מרצונו צריך לקבל כספי פיצויים.
במידה ואני טועה, מה צריך לקבל עובד שהתפטר מרצונו?
עובד שמתפטר זכאי לפיצויים?
עובד שהתפטר בנסיבות שאינן מזכות בפיצויי פיטורים זכאי לקבל את הסכומים שנצברו לזכותו בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים, אך אינו זכאי להשלמה ל-100% פיצויים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכב צמוד
האם "הורדה" בדירוג קבוצת הרכב נחשב לפגיעה ביחסי עובד מעביד?
הורדת דרגת רכב צמוד מהווה הרעת תנאים?
ייתכן שמדובר בהרעת תנאים אך ספק אם מדובר בהרעת תנאים מוחשית שמאפשרת התפטרות בדין מפוטר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





