פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

לא מפריש לפיצויים

אתי 10/05/17
שלום.אני עובדת במקום העבודה 20 שנה .עד 2008 המעסיק הפריש פיצויים לקופה מרכזית 8.33 אחוז.ב 2008 הוא פתח קופה לכל העובדים כ 20 ומפריש להם כחוק.מאחר ומשכורתי קטנה ביקשתי שלא יוריד לי הפרשות לפנסיה ואת מה שצריך להפריש כיום 6.5 אחוז יתן לי במשכורת וכך היה .אלא שלקופת פיצויים לא הסכים להפריש.לכולם מפריש 8.33 אחוז מי שעוזב מרצונו הקופה אצלו ולי אין כלום.והוא עדיין מסרב להפריש לי לפיצויים גם לא 6 אחוז כחוק.האם הוא מסתכן כאן בעיצום כספי או שזה גם עבירה פלילית? אתי

המעסיק לא מפריש לפיצויים, הוא מסתכן בעיצום כספי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/05/17
אתי שלום,
אם המעסיק היה מנכה כספים משכרך ולא היה מעביר אותם לקופה היה מדובר בעבירה פלילית.
במידה והוא לא מנכה משכרך, אלא "רק" לא מעביר כספים, באפשרותך לפעול בשני מסלולים (שיכולים להיות מקבילים): האחד, הגשת תביעה בבית הדין לעבודה לקבלת הכספים; השני, הגשת תלונה למשרד הכלכלה, שעשויה לחשוף את המעסיק לעיצום כספי. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

גלית 10/05/17
שלום רב, אני עובדת שכירה באחת מחברות הקולנוע כבר כשנתיים, אני עתידה להיכנס לקבע בקרוב. במסגרת קבע אני מנועה מלעבוד במקום כלשהו אם אינני טועה ורציתי לשאול האם בעת עזיבתי את העבודה, המעסיק ישלם פיצויים? האם לפי חוק אני זכאית לפיצויי פיטורין מכורך הנסיבות?

התפטרות לצורך שירות קבע מזכה בפיצויי פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/05/17
גלית שלום,
התפטרות לצורך שירות לגיוס קבע בצה"ל תזכה בפיצויי פיטורים באחת משתי הנסיבות הבאות:
1.אם לשירות הקבע לא קדמה ברצף תקופת שירות החובה ולפני תחילת שירות הקבע היה עובד קבוע במפעל - העובד ייחשב כמי שפוטר מיום תחילת שירות הקבע.
2. אם לשירות הקבע קדמה ברצף תקופת שירות חובה, וסמוך לפני התגייסותו לשירות החובה היה עובד במפעל -  העובד ייחשב כמי שפוטר מהיום שבו התחיל לשרת שירות קבע על פי התחיבות שבה התחייב לשירות קבע לתקופה שביחד עם כל תקופת שירות הקבע שקדמה לה ללא הפסק היא עולה על שנתיים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

שימי 10/05/17
עבדתי במקום עבודה חודש ו 20 יום.
סוכם בתחילת העבודה ואקבל סכום גלובלי נטו אך לא עשינו חוזה מסודר וכתוב.
חודש ראשון המעסיק נתן לי את הסכום שסוכם 
בחודש השני לאחר 20 יום התפטרתי.
ביום שאמורים לקבל את המשכורת המעסיק לא ענה לטלפונים שלי גם שלחתי לו הודעות SMS והוא התעלם.
האם אני מחוייב להגיע פיזית למשרדים כדי לקבל את השכר שלי?

המשך- העניין הוא שאני יודע שאם אני אגיע...

שימי 10/05/17
למשרד בלי לתאם סיכוי טוב שהוא יהיה נעול או לא יהיה שמה פיזית... הוא עובד שמה לבד.

אני חייב להגיע לעבודה לקבל שכר אחרי שהתפטרתי?

עו"ד צילה ניהוז 11/05/17
שימי שלום,
יש שתי צורות עיקריות בהן משלמים שכר לעובד: העברה בנקאית; צ'ק.
אם מדובר בהעברה בנקאית, ככל הנראה אינך צריך להגיע למשרד כדי לקבל את השכר. את תלוש השכר המעסיק יכול לשלוח בדואר או במייל.
אם מדובר בצ'ק, גם אותו יכול המעסיק לשלוח בדואר, אבל אם אתה רוצה לקבל אותו מהר ולא לחכות לחסדי הדואר, מומלץ להגיע פיזית למקום.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

ימי הודעה מוקדמת

יוסי 10/05/17
שלום רב
רציתי לברר אם במהלך שימוע שבו המעסיק לא דרש ממני או סיכם איתי שעלי להגיע לעבודה במהלך ימי ההודעה המוקדמת אלא נפרד ממני בלחיצת יד והשתמע מכך שפה נפרדות דרכינו
ואז לאחר שבוע שבו אני כביכול כבר מפוטר הוא דורש ממני את הימים הללו האם זו זכותו או שהלך הדברים שנאמרו בשימוע או לא נאמרו זה מה שקובע.אודה לכם על תשובתכם


עליי לעבוד בפועל בימי ההודעה המוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/05/17
יוסי שלום,
ימי ההודעה המוקדמת הם ימי עבודה לכל דבר ועניין, לכן, על העובד להמשיך ולהגיע לעבודה בזמן הזה, כל עוד לא נאמר לו אחרת ע"י המעסיק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים

א.פ 10/05/17
שלום פוטרתי מהעבודה אחרי 55 חודשים , אני עובד שעתי 38 שקל כאשר אחוז המשרה משתנה בין 80 ל100 אעפי שאני עובד חודש מלא (עובד שעתי לפי 5 ימים בשבוע ) סכום הפיצויים שקיבלתי 12,500 בצ'ק  בנוסף יש לי פיצויים בקרן הפנסיה בסך 15000 , שאלתי היא לגבי גובה סכום הפיצויים בצ'ק האם הוא הגיוני?

הסכום שקיבלתי כפיצויים נכון?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/05/17
שלום,
במסגרת הפורום איננו עורכים חישובים פרטניים.
לשם כך עליך לפנות לקבלת ייעוץ פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת, 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעסיק מדווח עליי בנעדר מעבודה למרות שקבליתי אישור

מ.ב 10/05/17
שלום רב רציתי לשאול מה עליי לעשות .אני עובד בחברת שמירה בירושלים מזה כשנתיים
לפני חודשיים הגעה לסניף שלנו מפקח חדש והוא לא הסתדר איתי ואם עוד כמה עובדים
ובעקבות זאת נאלצתי להגיש מכתב התפטרות כי זה התחל לעלות בבריאות שלי ואז שתבדריתי
אם מנהל האזור הוא גיבה אותו וגם לאחר שהגשתי את מכתב ההתפטרות ביום הראשון מנהל
איזור החליט לדווח עליי כנעדר מעבודה למרות שהוא אישר לי את הימים האלה כחופש(היה
לי מבחן במכללה )והודעתי לו שבוע מראש כבר על מועד המבחן ישבתי בבית שבוע שלם מבלי
שאף אחד מהסניף יפנה אליי לשיבוץ של כאשר פנייתי אליהם הם לא התיחסו אליי ואמרו לי
להמתין בבית עד שהעו"ד של החברה יתקשר אליי והיום כאשר פנייתי ביוזמתי למנהל הסניף
הוא אמר שיש לי שניי בחירות בלבד לסיים את העבודה ולא להיות זכאי לפיצויים או לעבוד
בקניון (הייתי עובד בקמפוס עין כרם כמעט כל יום 12 שעות)יש לי תחושה של פגיעה .כעט
איך עליי לפעול אין מושג ?

המעסיק אישר לי חופש ואז דיווח כנעדר, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/05/17
שלום,
שאלתך לא ברורה.
ציינת שהתפטרת, לא שיבצו אותך למשמרות ועכשיו נתנו לך ברירה או להתפטר (שוב?) או לעבור לעבוד במקום אחר?
אנא נסח מחדש את סדר האירועים כדי שיהיה באפשרותי לנסות להשיב לך. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים בעקבות רכישת פעילות חברה

איציק כחלון 09/05/17
שלום,בסוף שנת 2016 נרכשה הפעילות של החברה שבה עבדתי.כתוצאה מהרכישה הייתי צריך לבחור אם לחתום על חוזה מהמעסיק החדש או לא.כיוון שהמעבר מהחברה הישנה לחדשה היה חייב להתבצע לפני מעבר לשנת 2017 לא ניתנה לנו הודעה מוקדמת ולכן המעסיק הישן בחר לא לפטר את העובדים ומנגד אף אחד מהעובדים לא התפטר מרצונו.עם זאת, כל העובדים חתמו על חוזים חדשים בחברה החדשה כאשר החברה הישנה המשיכה להתקיים.

המצב כיום הוא שאני עובד בחברה החדשה מתחילת השנה. מהחברה הישנה לא התפטרתי ולא פוטרתי אך גם לא קיבלתי תלושי שכר.את תשלום הפיצויים עדיין לא קיבלתי מהמעסיק (עברו ארבעה חודשים מאז הרכישה).

שאלותיי הם:
* האם למרות שלא פוטרתי ולא התפטרתי מגיעים לי דמי הפיצויים?
* האם העיכוב בתשלום דמי הפיצויים (ארבעה חודשים) תקין?
* האם אני יכול לדרוש את התשלום בעבור אי הודעה מוקדמת למרות שלא פוטרתי בפועל?
*קיבלתי לפני מספר ימים מסמך ״הודעה על הפסק עבודה״ מהמעסיק החתום על ידי המעסיק וטופס 161 שבו מצויין כי תקופת העסקתי הסתיימה בסוף שנת 2016. האם מסמכים אלה יכולים להוות בסיס לתביעה של המעסיק במידה ואני תובע על אי תשלום הפיצווים בזמן או על אי תשלום עבור ההודעה המוקדמת?תודה רבה

מהן זכויות עובד בעת חילופי מעסיקים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/05/17
איציק שלום,
בחילופי מעסיקים יכולים לקרות אחד משני מצבים:
1. החברה הישנה מפטרת את העובד, משלמת לו פיצויים וכו', והעובד מתחיל כעובד חדש בחברה החדשה.
2. החברה הישנה לא מפטרת את העובד והוא ממשיך לעבוד באותם תנאים, עם אותו וותק, תחת החברה החדשה.

לא הצלחתי להבין משאלתך אילו מהמצבים קרו.
מצד אחד אתה אומר שלא פוטרת, מצד שני קיבלת טופס 161, שיכול להוות אינדיקציה לכך שנקלטת בחברה החדשה כעובד חדש.

עניין הפיצויים צריך להיבחן באופן פרטני.

לשאלתך באשר להודעה המוקדמת, בכל מקרה על החברה הישנה היה לתת לך הודעה מוקדמת.  

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה

א.כ 09/05/17
אני עובד שעתי ואני ביקשתי לעבוד מספר ימים 6 שעות ומספר ימים 14 שעות על
מנת להשלים את סהכ השעות החודשיות במצתבר..האם אני מסכים לכך אז המעסיק שלי יכול
להיתנגד תודה א

אפשר להסכים על שעות עבודה ארוכות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/05/17
שלום,
כן, המעסיק יכול להתנגד משתי סיבות עיקריות:
1. כעיקרון יש צורך בקבלת היתר להעסיק מעל 12 שעות ביום.
2. המעסיק יצטרך לשלם לך גמול שעות נוספות וייתכן שלא ירצה לשלם.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים של אדם נכה

חסוי 09/05/17
אני אדם נכה, מקבל קצת נכות. אני חולה במחלת עצמות שגורמת לחוסר סימטריה ועיוות של הצד העליון של הגוף וגורמת לקומה נמוכה.
בדרך כלל כשאני מחפש עבודה ואני מציין בקורות החיים שלי את הנכות לא משיבים לי, מי שמשיב לי אלו רק עמותות שמשלבות נכים. 
ואלו שכן מתקשרים כמעסיקים רגילים ואני מציין את גורם הנכות מבקשים שאהיה איתם בקשר בעוד חודשיים שלושה.
אז החלטתי לא לספר על הנכות עד לראיון.
הגעתי לראיון בבית מלון באחד מהאזורים התיירותים בדרום הארץ ,כאשר מראש ציינתי בטלפון שאני מחפש עבודה זמנית ל 3 חודשים מאחר ואני סטודנט. הגעתי למשרה של פקיד קבלה עם עוד 6 אנשים, עברתי  בהצלחה מבחן ממוחשב באנגלית ומבחן אמינות. המזכירה של מנהלת כוח האדם אמרה לי שקבלתי מבין השישה את הציונים הכי גבוהים וכך נשארתי להתחרות עם עוד 2 בחורות על התפקיד אחרי הסינון הראשוני. המתנו לראיון משותף עם מנהלת הקבלה ומנהלת כוח האדם. הבחורה הראשונה נכנסה ראשונה וסיפרה לנו שהתקבלה, לאחריה נכנסה השנייה וסיפרה שהתקבלה למשרה במרכזיה. נכנסתי לאחריהן ומנהלת כוח האדם ביקשה שאמתין, היא סגרה את הדלת ושוחחה עם מנהלת הקבלה במשך 10 דקות. לאחר מכן מנהלת הקבלה יצאה מהמשרד ואני נכנסתי . מנהלת כוח האדם שאלה למה לא ציינתי בקורות החיים שאני סובל מנכות והסברתי לה את הסיבה, היא השיבה שזה דבר פסול ומעיד שאני לא אדם דובר אמת אם אני מסתיר דבר כזה ושזה מעלה שאלות אם בכלל כדאי למלון להעסיק אדם כמוני. שאלתי אותה באופן קצת בוטה האם היא מנסה להגיד שאני לא מתאים לתפקיד בגלל החיצוניות שלי והיא אמרה שזה לא קשור והמלון לא עושה סלקציה. הסברתי לה שאני חייב תעסוקה לטווח הקצר הזה והיא הציעה לי להיות עובד ניקיון. השבתי לה שיש לי פטור מאנגלית אקדמית ופסיכומטרי גבוה והציונים שלי הכי גבוהים מכל המתמודדים לפי מה שהפקידה שלה אמרה והיא אמרה שהדיון תם, זה מה שהיא מוכנה להציע לי וזהו. האם זו אפליה?

הכותרת צריכה להיות "אפליה של אדם נכה"

חסוי 09/05/17
אם אפשר לערוך. כתבתי בסערת רגשות

האם מדובר באפליית נכה?

עו"ד צילה ניהוז 09/05/17
שלום,
ככל שאין קשר בין המגבלה שלך לתפקיד שאליו אתה מגיש מועמדות, ואתה כשיר לבצע אותו, אתה לא(!) צריך לציין בקו"ח את המגבלה.
תשובת מנהלת כ"א היא זו שפסולה, לא התנהלותך.
משאלתך עולה ריח חריף מאוד של אפלייה פסולה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

תגיד תביעה על 50000

משה 09/05/17
לפי חוק אפליה  אתה זכאי לתבוע 50000 שקל ללא הוכחת נזק  לדעתי האם יש לך ההוכחות תתבע

פטוריו בטיפולי פוריות

שרית אדרי 09/05/17
ברצוני לדעת אם מותר לפטר עובדת בטיפולי פוריות אני עובדת כמעט שנתיים אני עובדת ממושמעת אם מוסר  עשיתי את עבודתו טובה טעיתי רק אם לקוח אז הם טוענים שאני פגעתי בחברה בגלל שיחה אם לקוח השאלה שאני כנראה בהריון מה עושים במקרה כזה פוריות או הריון הם פונים לממונה לתמת מה אני עושה תודה רבה 

אני בטיפולי פוריות, ניתן לפטר אותי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/05/17
שרית שלום,
המעסיק לא יוכל לפטר אותי בלי קבלת היתר ממשרד התמ"ת. 
במידה והמעסיק יגיש בקשה לקבלת היתר לפטר אותך, תינתן לך האפשרות להגיב. תוכלי לטעון שהפיטורים נובעים ממניעים זרים - היותך בטיפולי פוריות.
אם הממונה על חוק עבודת נשים יתיר למעסיק לפטר אותך, המעסיק יהיה רשאי לעשות זאת. 
גם אז זה לא סוף פסוק ותוכלי לערער על ההחלטה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים דחוף ביותר

חי 09/05/17
האם אפשר לפטר אותי ללא התראה מהיום למחר בגין התנהלות חמורה מצידי כעובד
?

ניתן לפטר מהיום למחר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/05/17
חי שלום,
המעסיק מחוייב לתת לך הודעה מוקדמת על פי חוק ואם אתה מפוטר מיד עליו לשלם לך חלף הודעה מוקדמת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחוז משרה ותשלום חג

נורית 09/05/17
שלום,אני עובדת ברשות מקומית כבר 5 חודשים במאה אחוז משרה. בתלוש אפריל בגלל החג והעובדה שיש פחות ימי עבודה עודכן תלוש המשכורת שלי ל-80 אחוז משרה ללא הסכמתי. בנוסף לא שולמו ימי החג. יצא שקיבלתי פחות 1000 שח במשכורת. האם חוקי? תודה, נורית

בחודש אפריל הופחת שכרי, זה חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/05/17
לא ברור למה הופחת לך השכר. מציעה לפנות למדור השכר במקום העבודה ולהבין למה הופחת שכרך. אח"כ ניתן יהיה לנסות להבין אם ההפחתה היתה חוקית או לא

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזרת עובד אחרי פיטורין

מ.ד. 09/05/17
שלום רב! לאחר שפוטרתי ושולם לי ימי החופשה (לא היה פיצויים כי עבדתי פחות משנה)
לאחר מספר שבועות בעל הבית רוצה שאחזור למשרה מלאה האם יש בעיה או משהו מיוחד שאני
אמור לדעת בנושא ראוי לציין כי חתמתי הבטלה בזמן הפיטורין?

יש תקופת צינון לחזרה לעבודה אחרי פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/05/17
שלום,
אין תקופת צינון וכלל שאתה מעוניין לחזור לעבודה, אתה יכול לעשות זאת מיד.
מאחר שעברו פחות מ-6 חודשים, הוותק לצורך הפיצויים צריך להישמר לך מיום עבודתך הראשון ולא מיום חזרתך.
לעניין שאר הזכויות הסוציאליות, אין הוראה דומה ועל פי חוק, הוותק צריך להתאפס לך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת ביצוע עבודה שאינה חוקית ונכונה

דניאלה 09/05/17
שלום רב ,
אני עובדת בסוכנות ביטוח 7 שנים. אתמול כמו במספר מקרים בעבר הבוס ביקש ממני לבטח לקוחה במסגרת פוליסה דירה בתנאי חיתום שאינם מתאימים לה. ובידיעה שזה לא מקצועי ולא חוקי ומשאיר לקוחה בתת ביטוח. לא הסכמתי לדבר כזה ועניתי לו שהוא מבקש ממני משהו לא מקצועי ולא חוקי . שאלתי , מכיון שזו לא פעם ראשונה שהוא מעמיד אותי במצב כזה , האם יש דרך שבה מנהל יכול לדרוש מעובד לנהוג בצורה כזו ? האם מבחינה חוקית זה באמת מותר שהוא מרשה לעצמו להשתמש בכח שלו כמנהל הסוכנות??? איזה חוקים מגנים עלי כעובדת במקרה כזה ? כי הדבר מעכיר את האוירה וזה כמו סוג של התעמרות.
תודה 

המעסיק דורש שאעשה פעולה לא חוקית, מה אפשר לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/05/17
דניאלה שלום,
בוודאי שהמעסיק לא יכול לנצל את הכוח שלו ולגרום לך לבצע משהו שנוגד את החוק.

אם את רוצה להישאר בעבודתך, לצערי אין סעד שהחוק יכול לתת לך מלבד להמשיך ולסרב לבצע פעולות שנוגדות את החוק.

אם אינך רוצה להמשיך בעבודתך, ייתכן שתוכלי להתפטר בדין מפוטר.
מומלץ לפני שעושים צעד כזה לפנות לקבלת ייעוץ פרטני על מנת למצות את כל הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת, 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה כמטפלת תינוקות

חנה כהן 08/05/17
אני עובדת כמטפלת לתינוקות במקום חדש כבר 3 חודשים והמנהלת המעון לא מוכנה לשלם לי על חופשת חול מועד שהיא סגרה ל9 ימים ובנוסף לא מוכנה לשלם על שעות חופשה כפויה שלא אני ביקשתי,כך היא נוהגת גם כלפי מטפלות וותיקות שעובדות בגן בלי מילה טובה או תשלום נאות,מה עושים? היא חייבת לשלם על חופשי החג?

עבודה כמטפלת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/05/17
חנה בוקר טוב,
לא ציינת עם את עובדת חודשית, יומית או שעתית.
אם הינך עובדת חודשית אז שכרך בעצן נשאר כפי שהוא גם במועד החגים ולגבי החופשה. אם החופשה היא חופשה מרוכזת - ואין לך מספיק צבירה אזי המעסיק לא צריך לשלם לך עבור ימים אלו. באם קיימת לך צבירה מספקת - תוכלי להשתמש בצבירת הימים הקיימת לך כקזוז חופשה בימי חול המועד. לגבי חופשה כפויה ללא תשלום - היא מהווה פיטורים . אך למעסיק יש זכות להוציא עובדת לחופשה כפויה במידה וקיימים לו צבירה של ימי חופשה . אך יש הבדל בין חופשה מרוכזת לחופשה כפויה ללא סיבה וללא תשלום. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשת פנסיה / פיצויים

קובי 08/05/17
האם אמורים להפריש לי לקרן הפנסיה גם מהתמריצים החודשיים?
בתלוש השכר זה רשום בסעיף "תמריץ שיווק רבעוני". כל רבעון עושים ממוצע של מכירות ועל סמך זה משלמים בונוס ב3 החודשים הקרובים.
האם אני זכאי להפרשה גם על הסכומים האלה?

הפרשה לפנסיה מתמריץ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/05/17
רכיב התמריץ לא תמיד נכלל לצורך פ"פ ופנסיה - יש לבדוק האם מדובר בעמלה או בבונוס. ככל שהמדובר בבונוס- אזי בונוס אינו מהווה חלק מהשכר ולכן אין למעסיק חובה להפריש ממנו לפ"פ ולפנסיה - אלא באם קמה למעסיק חובה מכח הסכם אישי או הסכם קיבוצי וכו'..

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התמחות במשפטים

חני 08/05/17
אני מתחילה התמחות בספטמבר. בינתיים נכנסתי להריון, ז"א שיווצר מצב שכשאתחיל את ההתמחות כבר אהיה בחודש רביעי. רציתי לדעת מה לעשות, האם עליי להודיע להם כבר עכשיו על ההריון עוד בטרם התחלתי את ההתמחות בפועל?
כמו כן, האם הם יהיו חייבים לקבל אותי להתמחות מכח ההסכם שיש בינינו או שמא הם יוכלו שלא לקבל אותי להתמחות אצלם על אף שהתקבלתי להתמחות כבר מלפני שנה וחצי.
תודה רבה

התמחות במשפטים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/05/17
חני ראשית עד לחודש חמישי את לא חייבת להודיע למעסיקך על הריונך. עכשיו באם יש לכם הסכם עבודה ובסמוך לאחר הודעתך הם יתחרטו או יחליטו שלא להעסיקך אז תמיד תוכלי לפנות לבית הדין בסעד של אכיפת ההסכם או לקבלת סעד כספי של בגין הפליה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות ממקום עבודה

קובי 08/05/17
שלום לכולם
ברצוני לדעת אם הימים שלא עובדים בהם
שבת או לחלופין ימי חג
גם נספרים כימים בהודעה מוקדמת לפיטורים?

תקופת ההודעה המוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/05/17
קובי בקר טוב . כן ימי מנוחה שבת, וחג וכן ימי מחלה נמנים במניין ימי ההודעה המוקדמת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות וחופשת לידה

אליס 08/05/17

הבנתי שאחרי לידה אני יכולה להתפטר לצורך טיפול בילד כדין מתפטרת שאלתי , איך מחשבים פיצוי פיטורין לעובד על בסיס עמלות בותק של 9 שנים
ממוצע משכורות 3 חודשים או שנה ?
אותה שאלה לגבי חופשת לידה איך מחושבת.

חישוב עמלות לצורך פ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/05/17
התקנה הרלוונטית הנוגעת לחישוב העמלות בפיצויי הפיטורים, הינה תקנה 9 לתקנות פ"פ, לפיה: “היה שכר עבודתו של עובד, כולו או מקצתו, משתלם בעד ביצוע עבודה מסויימת או בחלק מהפדיון או שהיה עיקר שכר עבודתו לפי כמות התוצרת, יראו כשכרו האחרון ביחס לשכר האמור את השכר הממוצע של שנים-עשר החודשים שקדמו לפיטורים”.
דההינו החישוב הוא לפי ממוצע של 12 חודשים אחרונים כפול וותק. 
לגבי חישוב דמי לידה -- אנא פני לפורום ביטוח לאומי 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

באילו מקרים מותר לפטר עובדת בהיריון?

דויד 07/05/17
שלום. השאלה היא ברמת העיקרון בלבד. האם ישנם מקרים בהם מותר לפטר כחוק עובדת מרגע שנכנסה להיריון ועד סופו ? אם נניח היא רק בהתחלה ? או שרצו לפטר ולא ידעו שהיא בהיריון? ומה אם הזיקה לעסק? השאלה ברמת העיקרון בלבד  תודה.

פיטורי עובדת בהריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/05/17

דוד בוקר טוב, פיטורי עובדת מחמת הריונה - הינו אסור , גם אם היא עבדה יום אחד. עם זאת עובדת שעבדה פחות מ- 6 חודשים - מותר לפטרה אם הפיטורים אינם קשורים להריונה. פיטורים מוצדקים. במידה והעובדת עבדה  6 חודשים ויותר - יש להגיש בקשה לפיטוריה - וזאת גם באם היא גנבה, מעלה, או גרמה להריסת העסק. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצוים

יוני 07/05/17
שלום אני עובד במקום פרטי כ7וחצי שנים התחלתי ב2009. כרגע המעסיק מפריש לי 6 אחוזים .בשנים קודמות נכנס לי נמוך יותר ועלה בכל שנה  לדעתי זה פנסיה מינימלית לפי צו הרחבה.
התקשרתי למגדל ואמרו לי שמרכיב הפיצוים שלי אצלהם זה 22 אלף שקלים. 
הבסיס שלי הוא 6000 שח  כפול 7 וחצי שנות עבודה יוצא 45000 שח. במידה ואני מפוטר המעסיק יצטרך להשלים לי את ה23000 הנותרים? 

השלמת פ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/05/17
כון מאוד. במידה ואת תפוטר המסיק יצטרך לעשות לך ישו בלפי שכר אחרון קובע כפול וותק. ואז להשלים לך את הסכום שלא הופרש לפ"פ. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם לקב"ט בחברה סמכות לבצע חיפוש בתיקו של עובד?

יוסי 07/05/17
שלום וברכה,
אשמח לדעת האם ישנו חוק או תקנה המתייחסת לשאלה שבכותרת? האם בשל חשד לגניבה יכול קב"ט לבדוק תיק של עובד, או שעליו לחכות לרשויות המוסמכות (משטרה)
תודה

זכות הקב"ט לבצע חיפוש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/05/17
יוסי שלום אין חוק שמתיר ולכן אין גם חוק שאוסר. יש נהלים/חוזרים. או חוזים ויש גם את המצב העובדתי בשטח. ולכן במידה והמעסיק מעסיק קב"ט למשל בסופר - ויש עובד שנחשד בגניבה - בקשה שמופנת לעובד להסתכל בתיק - היא בקשה לגיטימית כאשר היא גם נעשית בצורה דיסקרטית. כמובן שלעניות דעתי - העובד יכול לסרב- אז תתבצע פניה למשטרה, ככל הנראה, ליישוב המחלוקת.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים בפוריות

שרה רפאל 07/05/17
ברצוני לדעת האם מותר לפטר בזמן טיפולי פוריות אני עובדת כמעט שנתיים עוד מעט המנהל רוצה לפטר אותי בכלל שכביכול לקוחה התלוננה ולא הייתי בסדר בשיחות זה שירות לקוחות ותמיד הייתי מסורה וממושמעת לא עשיתי בעיות כל מה שאמרו לי עשיתי ישרה הכל העניין שהיא רוצה לפנות לתמת לממונה ואני מחכה לתשובה אם בהריון השאלה אם מותר מאחד מהמצבים הריון ופוריות מה עושים תודה 

ראי תשובתי לעיל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/05/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שעתי או עובד חדשי

מיקי 07/05/17
בני בן ה31 התחיל לעבוד במקום חדש. המעסיק שלו היא חברת המשקם מכיוון שבני נכה. המשכורת משולמת ע"י המשקם.נקבע שהוא יעבוד 7 שעות כל יו קבוע, 5 ימים בשבוע.
מדוע חברת המשקם קבעה שהוא עובד שעתי ולא חודשי למרות שקבעו שיעבוד 7 שעות כל יום. הוא יקבל שכר מותאם 68% לשכר המינימום ויש פער גדול בין שכר שעתי לחודשי. האם יש צדק בדבר זה.

עובד שעתי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/05/17
אין כל מניעה להחשיב את העובד כעובד שעתי. זכות המעסיק היא להעסיק לפי תנאיו , וכפי שהוצכו לעובד בתחילה. בנך בוודאי מקבל גם קצבה מביטוח לאומי ולכן השכר הוא שכר מותאם. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוריות והריון

שרה רפאל 07/05/17
שלום אני בטיפולי פוריות וכנראה גם כבר בהריון עובדת במקום עבודה כמעט שנתיים עדכנתי שאני בטיפולים רוצים לפטר בטענה שאני עשיתי שיחה לא טובה אם לקוחות וזה בעצם דפק מערכת בעוד שאני נציגה מסורה בא בזמן ועשיתי הכל כמו שביקשו רק טעיתי קצת כמו כל בנאדם ונציג במקום עבודה היא פונה לממונה בתמת מה עושים בנושא האם יכולה לפטר אותי ולפגוע בשכרי

פוריות והריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/05/17
ראשית עם הגשת הבקשה למשרד התמ"ת תינתן לך האפשרות להגיב. ולטעון כי הפיטורין נעשים ממניעים ומשיקולים זרים. כגון הריונך ו/או טיפולי הפוריות. 
במידה ומשרד התמת יליט לתת אישור לפיטורייך - המעסיק יהיה רשאי לפטרך. אבל תוכלי לערער על החלטת הממונה לביה"ד. במידה ותסברי כי ההחלטה של הממונה אינה נכונה.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן