פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
אי צשלום ימי חג, הרעת תנאים ?
אי תשלום ימי חג- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צבירת ימי חופשה
צבירת ימי חופשה- דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחלת מקצוע.
מחלת מקצוע- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף 14
1. רק אחרי 10 שנים מיום תחילת עבודתי הוחל עליי סעיף 14 .לפי הבנתי,על 10 שנים אלו במידה ומפטרים אותי ,אני מקבל את משכורתי העכשווית וזאת אם המעביד הפריש 8.33 % לקופה .אני צודק ?
2. המעביד התחיל להפריש לקופה רק אחרי 5 שנים מיום תחילת העבודה (כאמור) אז עדיין לא היה הסעיף...,כספים אלו יצטרך להשלים במידה ואפוטר ,נכון ?
3.ושוב במידה ואפוטר, לפי איזה משכורת יחושבו הפיצויים לאחר החלת הסעיף ?
סעיף 14- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טופס 250
אני עובד כנהג חלוקה בחברה מסודרת בתאריך 12/05/12 תוך כדי פירוק סחורה מהמשאית התכופפתי להרים כמה קרטונים ביחד שבערך המשקל שלהם היה בסבבות ה 35 ק"ג הרגשתי שהגב שלי נתפס אך המשכתי ביום העבודה שלי עם כאבים עזים בגב ובסוף יום העבודה דיווחתי למנהל הישיר שלי שיש לי כאבי גב מתוצאה שנתפס לי הגב וחזרתי הביתה אך הכאבים לא הפסיקו והתחילו להחמיר יום אחר יום ובתאריך 15/07/12 פניתי לרופא המשפחה ואמרתי לו שיש לי כאבי גב ונתן לי זריקה וחופש מחלה לשבוע אך הכאבים לא חלפו ולהפך החמירו יותר אבל אני לא ידעתי שזה נקרא תאונת עבודה ועלי לקחת טופס 250 מהמעסיק ואפילו המנהל הישיר שלי לא אמר לי על הנושא הזה והזמן חלף עם הרבה כאב וסבל עד שהגעתי למצב שאני לא יכול לישון בלילה והים התאריך ה 19/07/12 האם אני יכול לבקש מהמעסיק שלי טופס 250 וניתן לתקן בקופת החולים שמדובר בתאונת עבודה ולא בחופש מחלה רגיל
אשמח אם תענו לי בהקדם האפשרי תודה מקרב לב
פנה לפורום ביטוח לאומי על מנת לדעת האם זה יוכר לך..
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה עושים שהבוס דורש להיות כפוף לעבודה 24 שעות?
שעות עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מידע על ימי מחלה
מידע על ימי מחלה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי חופשה
איך מחשבים דמי חופשה
תלוש משכורת והלנת שכר
מתי מחשבים פיצוי הלנה
תשלום על הכשרה לעבודה
חברי ואני התחלנו הכשרה לעבודה כלשהי שארכה כ3 חודשים, יום בשבוע. ההכשרה הינה הכשרה שמאפשרת לנו לעבוד אך ורק באותו מקום עבודה. על ההכשרה לא קיבלנו תשלום, ויתרה מכך, נדרשנו לעבוד 3 ימים ללא שכר כ"תשלום" על ההכשרה ועוד 5 ימים בשכר פחות ממינימום "התנסות". העבודה שם היא לפי יום, כשהשכר הוא גלובלי ליום פעילות בלי קשר למספר שעות העבודה. רציתי לדעת אם זה בסדר שלא שילמו לנו על ההכשרה ועל ימי העבודה הראשונים?כמו כן, לפני כחודשיים הוחלף הגוף שמנהל את המקום, ונדרשנו לחתום על חוזה העסקה (עד עכשיו לא היה חוזה). בחוזה החדש כתוב שהשכר שישולם לנו עבור יום עבודה הוא נמוך ממה שהובטח לנו ע"י המעסיק (בימים לפני הגוף החדש עבדתי רק ללא תשלום כנ"ל, ולכן אין לי תלוש שמראה שאני אמור לקבל יותר...). האם מותר לשנות את השכר בלי להודיע?אני שואל רק כיוון שלא הצלחתי למצוא את התשובות באתרים השונים.תודה רבה!אהרן.
תשובה
בלי קשר לתשובה, אני לא הייתי ממשיך אצל מעסיק כזה ומוצא בהקדם אלטרנטיבה לשכר ראוי.
בהצלחה !!!
תשלום עבור תקופת הכשרה
הלנת שכר
המעסיק החליט להוריד לי מהמשכורת(בתלוש האחרון אחרי שהתפטרתי והתחלתי ללמוד פסיכומטרי*)
כסף על נזק שעשיתי לא במתכוון לאנטנה של מכונית מסויימת בשטיפת המכוניות.
לפי מה שהבנתי אסור לו לעשות דבר כזה זה אחד.. דבר שני הוא לא הפריש לי פדיון ימי חופש.. ודבר שלישי אני כמעט בטוח שביומיים שעבדתי אצלו באותו חודש עבדתי יותר מ9 שעות כמו שהוא רושם כאן...
העיתוי המאוחר בשביל תביעה הוא עכשיו בגלל שהייתי צריך לסיים את המועדפת ולא רציתי שהוא יעשה לי בעיות עם החתמת הטפסים לביטוח לאומי. ---- מה עלי לעשות? תודה
בנוסף
דבר שני מה כדאי לעשות(לדבר עם המעסיק שיחזיר ולאיים עליו בתביעה/או פשוט לדבר עם עורך דין ולתבוע)
ואם בכלל משתלם לתבוע על סכום שלא עולה את ה500 שקל?
חופש ודמי הבראה
אשמח אם תוכלו לעזור, תודה.
תשובה
דמי הבראה משולמים לאחר השלמת שנת עבודה - מה שמתקיים במקרה שלך במלואו.
לעניין פדיון ימי חופשה - העניין תלוי בחוזה העסקתך ובהסכמות שהסכמתם בעניין.
חישוב ימי הבראה וחופשה
הרעת תנאים
אני סבור שהמדובר בהרעת תנאים משמעותית
מתי קיימת הרעת תנאים
הודעת התפטרות
לא, תגיע עמו להסכמות
2. אתה בהחלט מחוייב להודיע ע"פ חוק על התפטרות.
האם צריך להודיע על התפטרות בכתב
תלושי שכר במהלך חופשת לידה
הפרשות בזמן חופשת לידה
רווח של חברה נותנת שירותי מחשוב
אני
מועסק בחברת תוכנה ועובד דרכם במשרד ממשלתי על בסיס "מעבר נותני שירותי מחשוב למכרז 1/2009" לפיו חברת התוכנה
לא רשאית להרוויח עלי יותר מ 12.5%. בשנת 2011 הייתי חולה 3 חודשים והחברה שילמה
את משכורתי המלאה. בתחשיב כולל של רווח החברה עלי לשנה זאת יצא שהחברה הרוויחה עלי
בדיוק 12.5%. כלומר - אם לא הייתי חולה רווח החברה עלי מעל ל 12.5% היה משכורת של 3
חודשים. עובדים אחרים קיבלו את עודפי הרווח ישירות לחשבון הבנק שלהם ואני כמובן לא
קיבלתי כלום. האם יש בסיס חוקי לדרישה של עודפי הרווח עלי בחודשים בהם לא הייתי
חולה?
תשלום בגין ימי חופשה
קיזוז כספי על הפסקה
על פי סעיף 20(ג) לחוק שעות עבודה ומנוחה קובע כי הפסקה בעבודה של חצי שעה, במקום העבודה עצמו, מהווה חלק משעות העבודה.
על פי סעיף זה אני מבין שמה שמתרחש במקום עבודתי לא תקין.
במידה ויש לכם עניין בדבר אשמח אם תצרו איתי קשר כי אני מחפש עו"ד שייצג 24 כמוני. תודה מראש
הפסקה בשטח המעביד
ביטוח לאומי לאחר לידה
שאלתי היא האם המעסיק צריך לשלם לי ביטוח לאומי על החודשיים הללו.
שאלה נוספת האם המעסיק צריך להפריש לי הפרשות עבור ביטוח מנהלים עבור החודשים האלה
תודה אבה על עזרתכם
מי משלם ביטוח לאומי בחופשה ללא תשלום לאחר לידה
חוזה עבודה
סעיפים פיקטיביים בתלוש השכר
עבודת לילה
האם מותר להעסיק רק בלילה
דחוף שאלה
מתי מתחילה פגרת בית הדין לעבודה ?
שנית, כמה זמן לוקח לתת פסק דין לאחר שנערך דיון הוכחות ומדובר בתיק קטן יחסית דמש ?
האם ניתן איכשהו לזרז מתן פס"ד?
מתי יש פגרה בבית הדין
הזכות לעבור מחברת כוח אדם אחת לשניה
לפני יומיים
התחלתי תהליך קליטה בחברת כוח אדם אחת על מנת להתקבל למשרה כלשהי בחברת אשראי.
תהליך הקליטה כלל מספר מבחנים פנימיים שעברתי וזימון למרכז הערכה במכון פילת. כמו
כמו, נאמר לי כי אם אעבור את מרכז ההערכה ואחליט לוותר על המשרה אצטרך לשלם כ- 300
ש"ח. יום לאחר מכן (ולפני שהגיע מועד מרכז ההערכה) החלטתי שלא להמשיך את
התהליך באותה חברה כוח אדם ולעבור לחברה מתחרה (אם הסיבה למעבר יכולה לשנות אני
אפרט). הרמתי טלפון לחברת כוח האדם וביקשתי שימשכו את בקשתי. מאותו הרגע הם
מאיימים עלי שאם אעשה זאת, אני לא אוכל להגיש מועמדות לאותה משרה ב-3 השבועות
הקרובים עפ"י חוק. אותה חברת כוח אדם טוענת שהיא משכה את בקשתי, אך החוק הוא
זה שלא מאפשר לי להגיש שוב מועמדות עד שתחלוף תקופת הצינון. בחברת האשראי טוענים
שהם לא קיבלו אישור למשיכת המועמדות שלי, ולכן אני מנוע מלהמשיך את תהליך הקבלה
באמצעות חברת כוח האדם השנייה.
ההנחה שלי היא כי
כנראה חברת כוח האדם הראשונה 'עושה לי דווקא' על שהתחלתי איתם תהליך ונטשתי
באמצע...
השאלה שלי היא
האם: החוק אכן מדבר על תקופת צינון? והאם אני לא יכול לאיים בתביעה כי אם לא
יימשכו את הבקשה שלי, אני אתבע אותם?
תודה מראש,
שגיא
הקפצה
הודעה מוקדמת
נשכרתי כמנהל פרויקט והועמדתי למכרז, בחוזה הע בודהטרחתי לבקש חודשיים הודעה מוקדמת ואכן במכתב הפיטורין שלי ב 9.7נאמר כי " בימים הקרובים ייערך לך גמר חשבון, במסגרתו ישולמו לך מלא זכויותיך על פי דין עקב תקופת העסקתך בחברה וסיומה חלף הודעה מוקדמת בגין 60 ימים" וכי החברה מוותרת על עבודתי ב60 ימים אלה.
עד עתה חשבת השכר לא יצרה איתי קשר ,אך הם רוצים שאחזיר את הרכב עד סוף החודש.
אני חושד כי מניעיהם אינם טהורים ושאחרי שאחזיר את הרכב שעלותו כ 117000 ש"י , יגררוני לבתי משפט.האם אוכל לקחת את הרכב כבן ערובה עד אשר ישולם לי כל מה שחייבים לי?
תנאים נלווים בזמן ההודעה המוקדמת
מה עושים במצב כזה?
הטרדה מינית כהרעת תנאים
פיצויי פיטורין
ברצוני לדעת האם עובד זכאי לפיצויים פיטורין אחרי ארבע חודשי עבודה?
לאה




