פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

שינויים בנכס

יעלי 22/12/13
שלום,



האם כאשר בעל דירה מעוניין לבצע שינויים בנכס שיש בו דייר מוגן (שינויים כגון הריסת קיר, להעביר דלת...) יש צורך בהסכמת הדייר?



לתשובה

אודה

דייר מוגן

עו"ד תומר שזר מנהל 22/12/13
לאור העובדה כי מדובר בדיור מוגן ובשאלה מאוד ספיציפית בעניין אני ממליץ לך לקיים פגישה אישית עם עו"ד.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניה ללא היתר

בניה ללא היתר 22/12/13



שלום



שכן בנה חדר בגינה שלו
בקצה,,חדר לא צמוד לבית שלו אלה על גבול בין 2 בתים.

הבניה ללא היתר,,,,אך לאחר
סיום הבניה הערייה מוכנה לתת אישור תמורת תשלום מסויים.



האם יש באפשרות שכר
אחר לגרום להריסת החדר הנ"ל? וזאת למרות שהעריה מוכנה לתת לכך היתר תמורת
תשלום?

החדר הנל מכער את האזור,,מתחיל להראות כמו כפר
ערבי,,,


הגשת התנגדות לחריגת בניה

עו"ד תומר שזר מנהל 22/12/13
צריך היה להגיש התנגדות במועד ולהעלות את הטענות

אם תוגש התנגדות כזו במועד אכן יש סיכוי שתתקבל.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

א.ט 22/12/13
שלום רב,

לי יש דירה בבעלותי עוד טרם נישואי, האם הסכם ממון לאחר הנישואים ישפיע על מס הרכישה בקניית דירה נוספת על ידי אשתי?

אודה לתשובתכם

א.ט

מס רכישה דירה מלפני הנישואין

עו"ד תומר שזר מנהל 22/12/13
יש פסק דין פלם המתאר באלו מקרים יחייבו את הזוג הנשוי אשר אחד מהם יש לו כבר דירה אחת - במס בגין דירה שניה, ממליץ לך לקרוא את פסק הדין האמור.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השוואה בין השקעה בקניית חנות לעומת השקעה בקניית דירה.

דני 22/12/13
 מהם היתרונות והחסרונות של כל השקעה ?

יתרון החנות בהכנסות גבוהות יותר משכירות ?

יתרון נוסף בכך שהשוכרים מתחלפים פחות ?

יתרון שאין תיקונים ושיפוצים ?

חיסרון שאין פטור ממס שבח על הרווח הריאלי במכירה ?

האם צריך לפתוח תיק עצמאי במס הכנסה ,גם אם אינני מתכוון לעבוד בחנות אלא רק להשכירה ?

ארנונה גבוהה?

שאלה כלכלית

עו"ד תומר שזר מנהל 22/12/13
זו שאלה כלכלית ולא משפטית...

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצבת דוד שמש ברכוש משותף ומסתיר אור לשכן

בונטון 22/12/13
שלום רב,

אני גר בבנין בן 2 קומות עם 4 דירות.הדירה שלי בקומה תחתונה.השכן מעלי הציב את דוד השמש שלו מאחורי הבנין,ברכוש המשותף,ומסתיר לי את אור השמש.כמוכן כל פעם שמנכים את הדוד משפריצים מים שמטנפים את הקיר ופוגעים בחלון.



האם קיים חוק שמחייב להציב את דודי השמש על הגג? האם יש לי דרך חוקית לאלץ את השכן לפרק את הדוד ולמצוא לו מקום אחר כולל העלאת הדוד לגג המשותף כפי שאני עשיתי.יצוין כי הדוד במקומו הנוכחי קיים שנים רבות.אמי שגרה בבית לא היה בכוחה להתעמת עם השכן .היום אני גר בבית ומבקש תשובות לשאלות הנ"ל

הצבת דוד שמש

עו"ד תומר שזר מנהל 22/12/13
לטעמי יש בתשריט הבית המשותף - תיאור היכן יש לממקם את הדודים ושווה לך לחפש את התשריט האמור (אפשר להוציא אותו מהטאבו ואפשר מהעירייה)

ושם יש קצה חוט לשאלה ששאלת.

בהצלחה.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק הגנת הדייר

יאיר 21/12/13
בבעלותי דירה בבית משותף. לפי תשריט הבית המשותף השלמת כל יחידות הבנין הסתימה ב-1969. צו הרישום גם נחתם ב-1969. 

האם באפשרותי להצהיר בהסכם שכירות כי:

"בתאריך 20.8.1968

לא היה דייר הזכאי להחזיק במושכר."

?

תודה.

חוק הגנת הדייר

עו"ד תומר שזר מנהל 22/12/13
לא ירדתי לסוף דעתך.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה ללא תמורה

שירלי 21/12/13
האם ישנה דרך שאוכל להעביר על שמי את דירת הורי ולסלק את המשכנתא שקיימת להם על הדירה ועדיין שזו תיחשב העברה ללא תמורה ?

העברה ללא תמורה

עו"ד תומר שזר מנהל 22/12/13
כן .

צריך שמי שיסלק בפועל - זה הם ולא אתה .

ואז לטעמי זה אפשרי.




בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם קבלן מחוייב ע"פ חוק לספק גנרטור בשכונה של 5 בנינים בני 7 קומות ?

שמואל יעקב 21/12/13
שכונה בת 5 שנים, שבה 5 בנינים בני 7 קומות, סה"כ 150 דירות, כשהכל נבנה מעל מרכז מסחרי אחד, והכל יחד, על שתי קומות מרתף וחניונים. הקבלן סיפק גנרטור אחד, אבל בסופה משבוע שעבר, גילינו כי הגנרטור נמכר לבעלי המרכז המסחרי כחלק מהעסקה. ולמעשה, ל-150 הדירות בבנייני השכונה, אין גנרטור לגיבוי, ובסופה האחרונה, לא עבדו משאבות מים וציוד נוסף, עקב הפסקות החשמל, ולא היה גיבוי מהגנרטור הנ"ל. השכונה דתית חרדית, ובערב שבת לא היו מים (כי 2 המשאבות היחידות שסיפק הקבל "לכל המתחם", קרי: דיירים + מרכז מסחרי, לא עבדו), לא מעליות לעלות ולרדת, והאבסורד, שגם במדרגות לא עבדה תאורת החירום, שפעם ראשונה נוסתה. אז עשרות אנשים נשים וילדים, ירדו במדרגות עם נרות...



אנו מבקשים לברר האם ישנו חוק המחייב קבלן הבונה שכונה כמו שלנו, לספק גם גנרטור לדיירים? מפני שבשעת חירות, כמו בסופה היה כשל חמור. שלא לדבר חלילה אילו היה מתמשך מעבר לאותו יום שישי...



חשוב לנו לקבל תשובה בעניין.



תודה מראש,

שמואל

ועד השכונה

תביעה כנגד קבלן

עו"ד תומר שזר מנהל 22/12/13
שמואל יעקב שלום רב,

לטעמי לאור העובדה כי מדובר בקבלן שבנה ממש מתחם של בניינים, רצוי לבצע בדיקה מעמיקה יותר מאשר במסגרת תשובה בפורום, ולכן לצערי אין מנוס מאשר להפנות אותם לקיים פגישה אישית עם עו"ד שיבדוק את המקרה לעומק.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה ומס שבח עתידי !

יצחק 21/12/13
שלום רב ..

ברשותי מגרש שקיבלתי מאבי לפני מספר שנים ..



 כיום אני גר עם אימי . ואימי מעוניינת להעביר לי בית מגורים בבעלותה בעוד מספר חודשים ... 

הבית שברצונה להעביר אליי מושכר כרגע ..

שאלותיי הן כאלה :

1. מהו תשלום מס הרכישה החל על עסקת מכר ללא תמורה .וכיצד הוא מחושב ...

2. מהו תשלום המס שבח החל על אימי בשל העסקה

 להעברת הזכויות אליי ? וכיצד מחושב ? 

יש להתחשב בכך שיש בבעלותי  במשך שנתיים כבר מגרש לבנייה  .. ושאלתי הינה לדעת איך וכמה אני אמור לשלם על הבית הנוסף(מס שבח+רכישה) שהיא מעבירה אליי . והם זה נחשב נכס שני בבעלותי ועל כן אני אמור לשלם יותר מס ?.. 



תודה מראש לכל העונים :)

העברה ללא תמורה

עו"ד תומר שזר מנהל 21/12/13
אם אין לך דירה - מס רכישה - יהיה שליש ממה שצריך לשלם .

מס שבח - ככל הנראה פטור.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בזיון ביה"מש

אבי 21/12/13
שלום רב

זכיתי בפסיקתא כנגד שכן שבנה על גדר משותפת , בחיובו להרוס את כל הבניה ולהחזיר את המצב לקדמותו , כיצד אני יכול לחייבו לעשות זאת בעצמו בהקשר לביזיון ביהמ"ש , כי באם אני אעשה זאת לא יהיה לי מהיכן לקבל החזר הוצאות מאחר והחייב התגלה כפושט רגל !

אודה

פושט רגל

עו"ד תומר שזר מנהל 21/12/13
אם החייב פושט רגל , ככל הנראה יהיה לך קשה מאוד לקבל החזר הוצאות.

מדובר במקרה מורכב, יתכן שאם פס"ד ניתן לאחר צו פשיטת הרגל ,אפשר לחייב את הנתבע גם בפסק הדין האמור. אבל הדבר מצריך בדיקה מעמיקה יותר של המקרה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוספת בניה וחסימת נוף.

אהרן שמיר 21/12/13
 שלום רב. אחי שמשון שהוא קנה בצפת דירה בקומה אחרונה, הכוללת מרפסת בסלון עם נוף לכינרת.

 המוכר העביר לשמשון את כל הזכויות על הנכס כחוק.  המוכר הוא גם קבלן, שבמשך השנים בנה לדיירים בקומות התחתונות תוספת של חדרים נוספים. הוספת החדרים מסתיימת בגג - מול מרפסת הפונה לנוף.

עכשיו הקבלן רוצה להמשיך לבנות על הגג - דבר שיחסום לשמשון  את כל הנוף לכינרת.

האם מותר לו לחסום מרפסת הפונה לנוף? מה עלי לעשות כדי לא לאפשר זאת ולבטל את רוע הגזירה?

התנגדות לתוספת בניה

עו"ד תומר שזר מנהל 21/12/13
צריך לבדוק את פרטי המקרה יותר לעומק.

ברמת העקרון יש אפשרות להשיג התנגדות לועדה מסויימת שדנה בזה.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקטנת מספר שנות החכירה לאחר חתימה על הסכם רכישה מול קבלן

דוד 21/12/13
שבת שלום.



לפני כשנה רכשתי דירה מקבלן לפני קבלת היתר בנייה .



כחלק מהנספחים לחוזה קבלנו גם מפרט מכר ובו היה רשום גם תקופת החכירה מול המנהל - 49 שנים . 



לפני כחודש התקשרו אלי נציגים של הקבלן וממש לחצו עלי לחתום מחדש על החוזה לאחר שהם קיבלו אישורי בנייה על הקרקע. 



לאחר בדיקה שערכתי בנספים גיליתי לתדהמתי שתקופת החכירה קטנה ב 16 שנה .



אני חושב לפנות לשמאי מקרקעין ועו"ד בתחום , אשמח לשמוע את דעתכם האם יש לי זכות לשמור על אותם 16 שנים של חכירה שעליהם חתמתי בחוזה.





בברכה,

דוד.

חכירה מינהל מקרקעי ישראל

עו"ד תומר שזר מנהל 21/12/13
מקרה מוזר, אני חושב שצריך לבדוק מול המינהל את העניין, לא מכיר תקופת חכירה שהיא פחות מ 49 שנים.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דייר ממשיך עמידר

רון 21/12/13
שלום רב .לצערי אבא שלי נפטר ,ואחי גר איתו תקופה ארוכה מעל ל15 שנה בדירת עמידר  הוא טיפל בו במסירות ודאג לכל מחסור ,אני רוצה לדעת מה קורה עכשיו לדירה והאם יש לו זכויות של דייר ממשיך .במידה ולא מגיע לו להיות דייר ממשיך איך מתבצע תהליך לקיחת הדירה האם זה דרך משפטית או הליך רגיל.תודה ושבוע טוב 

עמידר

עו"ד תומר שזר מנהל 21/12/13
ממליץ מאוד להיכנס לאתר של עמידר ולברר את התנאים לכך,



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עסקת מכירה שבוצעה

ניקי 20/12/13
האם ניתן להפוך את עסקת מכירת נכס מקרקעין להעברה ללא תמורה שנה אחרי שנחתם חוזה מכירה? האם הדבר חוקי? אם כן, האם יש לחתום על ביטול עסקת מכירה לפני החתימה על העברה ללא תמורה? תודה.

עסקה מכר שבוטלה?

עו"ד תומר שזר מנהל 21/12/13
לא , לא ניתן לשנות את אופי העסקה לאחר שנחתמה ודווחה, כעת זו עסקה חדשה.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיווח על עסקה במקרקעין

שימי 20/12/13
כיצד ניתן לבדוק האם דווחה עסקה במקרקעין? מה ההשלכות של אי דיווח על עסקה במקרקעין? קנס? ביטול עסקה? אחר? האם חייבים לדווח גם על העסקה שבוטלה וכיצד מתבצע ביטול עסקה במקרקעין? תודה מראש.

דיווח על עסקה במקרקעין

עו"ד תומר שזר מנהל 21/12/13
יש לדווח על עסקה במועדים הקבועים בחוק, אם אינני טועה כיום מדובר על 40 ימים לערך.

אם לא מדווחת - יש קנס.

לבטל עסקה- זה מעט מורכב יותר - צריך להגיש תצהירי ביטול מטעם הצדדים - מומלץ לפנות לעו"ד לצורך כך.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איטום של חלק מגג המשותף

אלכס 20/12/13
שלום רב,

אודה לעזרתכם בנושא הבא:

אני גר בבית משותף של 12 דירות, 4 בכל קומה.

מעל אחת הדירות בוצע איטום הגג בזפת (רבע מהגג).  

גג הבניין מהווה רכוש משותף, עם זאת לא בוצע איטום של נזילה נקודתית אלא איטום של רבע שלם, מעל אחת הדירות.

האם כל הדיירים צריכים לשלם עבור כך או רק הדיירים הגרים בפינה הזו של הבית?

בברכה

אלכס

איטום של חלק מגג הבניין

עו"ד תומר שזר מנהל 21/12/13
לא חושב שניתן להשיב על השאלה .

יש לבדוק הרבה דברים, לדוגמא, האם ההחלטה על כך היתה באסיפה כדין ? ועוד.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה ללא תמורה

ניקי 20/12/13
שלום רב, אני ואחי קיבלנו את הבית צמוד קרקע מאבינו במתנה בחלקים שווים, חתמנו על התצהירים בחודש 04/2013 ונרשמו זכויותינו בחודש 07/2013. כעת, ברצוני להעביר את הזכויות לאחיינים שלי במתנה. האם עליי לשלם מס שבח בגין העברת מחצית שלי לאחיינים שלי? האם אחיינים שלי יחוייבו במס רכישה? תודה מראש.

העברה ללא תמורה

עו"ד תומר שזר מנהל 21/12/13
למיטב הבנתי - כן תחוייבו. כי אחיינת איננה מוגדרת כקרוב.

ולכן העברה זו איננה פטורה ממס, להבדיל מהעברה בין בני משפחה שכן מוגדרים כקרובים.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מושע ללא הסכם שיתוף

קרן 20/12/13
שלום רב,

בחלקה אחת - הקרקע בהליך פרצלציה ממושך (נראה תקוע), הכל במושע, מס' בעלים ללא הסכם שיתוף (לא ידוע למה), יש רק תשריט המראה כל מגרש מי מחזיק בו (יש מס' מגרשים ולכל מגרש יש מס' חלקה זמני) כאשר כל הבעלים חתומים על תשריט זה (אין כל איזכור לזה בנסח). אחד מבעלי המגרשים רוצה למכור חלק מהבנין הבנוי על מגרשו זה וטוען שהרוכש יכנס לרשימת הבעלים (אלו שכיום בראש הנסח) ויקבל חלק יחסי בחלקה הכללית במותאם לשטח שיקנה בבניין. שאלתי בתמימות - האם צריך את הסכמת יתר בעלי החלקה לרישום הבעלות או למכירה ואמר שלא.

לי זה נראה לא הגיוני- הרי במושע ללא הסכם שיתוף לכ"א חלק יחסי בכל גרגר חול והטאבו לא מכיר מציאות אחרת, לא?? האם באמת הרוכש יכול להיכנס כבעלים רשום במצב זה?? האם הגיוני להתנות הרכישה בהצטרפות לתשריט הקיים (או יצירת תשריט חדש) שעליו חתומים בעלי המגרשים הקיימים?? או שלהתנות הרכישה בהסכם שיתוף כללי בין כל בעלי המגרשים ?? מה אתם אומרים,

תודה רבה, קרן

שלום רב - מאוד מבקשים לענות לפני כניסת שבת או במוצ"ש תודה

קרן 20/12/13
תודה

נסח טאבו

דן 19/12/13
ברצוני לקנות דירה

מופיע שטח חלקה שכלל החלקה בלי תת חלקה

ולא מופיע בנסח השטח של כל דירה

מה זה אומר?

נסח חלקה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/12/13
שלום רב,

יש לבחון הנסח. ככל ומדובר בבנין, אזי המשמעות שעדיין לא נרשמה פרצלציה [חלוקה מחדש לחלקות קבועות לבניה] ו/או בית משותף. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכוש משותך – דחוף

א 19/12/13
שלום,

על חזית (קיר חיצוני) של בניין משותף, יש סוג של מרפסת קטנה סגורה לכל דירה ( שמים שם את המזגנים). לאחר גשמים כבדים , התברר  שהמרפסת בקומה העליונה, היחידה שאינה סגורה, אינה אטומה, וכתוצאה מכך נגרם לדייר בקומה שלמטה נזקים חמורים בתקרה.

האם האחריות היא :

- על הועד הבית כי מדובר על קיר חיצוני שהוא רכוש משותף?

- על בעל הדירה, שמרפסתו אינה אטומה וסגורה?

- או על הקבלן כי זו בעיית בנייה?

אציין שהקבלן נתן אחריות על הבנייה של 5 שנים בלבד, שכבר עברו!

תודה מראש.

אחריות על רכוש משותף

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/12/13
שלום רב,

יש לבחון את כל החומר לרבות הסכמי הרכישה ולקבל ייעוץ משפטי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייפוי כוח במקרקעין

זיו 19/12/13
שלום,



שאלה לגבי ייפוי כוח. האם ייפוי כוח בלתי חוזר הניתן לשם חתימה בשם מייפה הכוח על הסכם מקרקעין, צריך לכלול את שם הקונה, או שיכול להיות כללי - למכור את הנכס המסוים לצד ג', מכיוון שעדיין לא ידוע מי יהיה הקונה?



בפרקטיקה, תמיד מנסים לציין גם את שם הקונה, אך לא מצאתי לכך שום דרישה בחוק ולא תמיד בעת החתימה על ייפוי הכוח ידועה זהות הקונה.



תודה מראש!

יפוי כח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/12/13
זיו שלום,

יש לקבל יפוי כח ספציפי לעסקה ויש לכלול את שמות עוה"ד של הקונה.



ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה – שני מוכרים – מיסוי המכירה

שמעון 19/12/13
דירת מגורים מזכה רשומה בחלקים שווים על שמי ועל שם אחותי. ברצוננו למכור אותה. אני זכאי לבקש פטור ממס שבח לפי 49 ב (1), ואילו אחותי לא (מכרה דירה לפני שנתיים). האם יש מניעה למכור את הדירה כאשר אני מבקש פטור ואילו היא מבקשת מסלול מיסוי ?

תודה

מכירת דירה על ידי שני בעלים במשותף

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/12/13
שמעון שלום,

ככלל אתה ואחותך אינכם תא משפחתי אחד ולכן מסתכלים על כל אחד כיחידה נפרדת.

לגופם של דברים, יש לשקול את השינויים שיחולו במיסוי מקרקעין החל מ-1.1.14 וייתכן כי גם אחותך תהא זכאית לפטור או לכל הפחות לחישוב מס מוטב.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיםוץ של קו ביוב שלא מופיעה בתוכנית בנייה

יורי 19/12/13
שלום,

אנחנו בעלים של דירה בבית משותף, נקנה כיד שנייה. לדירה יש חדר שהוא חצי מרתף ובו שירותים ומקלחת. חדר זה מחובר בקו ביוב לביוב עירוני, לקו חיבור זה מחוברות עוד מספר דירות. הקו המחבר נמצא בשטח של בית משותף. בעיריה בתוכנית של בניין (גרמושקה) החיבור הזה בכלל לא קיים, יש רק חיבור של דירות אחרות. נראה שקבלן הוסיפ שירותים ומקלחת ללא תוכנית. החיבור הוא בעיתי כי בור נמצא במפלס של רצפה בחדר וכאשר יש סתימה הביוב עולה בתוך דירה.

אנחנו רוצים לשפץ את קו החיבור, אך גם לשנות את החיבור לקו עירוני. האם ניתן לפנות לעירייה ומה תהליך מול עירייה כאשר קיים קו ביוב שלא מופיעה בתוכנית?



האם עירייה (מהנדס העיר) כאשר ידע על חיבור ללא תוכנית יכול לדרוש להסיר אותו, יכול לדרוש לשנות אותו, להתנות בקבלת אישור לשינוי תוכנית ולחייב בתשלום מיסים/כנסות?



האם קבלן נושא באחריות לבנייה ללא תוכנית מאושרת? האם ביוב שבנוי כך שגורם להצפה במקרה של סתימה הוא פגם מהותי שאין אליו התיישנות וניתן לתבוע את קבלן?



תודה

קו ביוב

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/12/13
יורי שלום,

זה מקרה לייעוץ משפטי

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך מכינים דו"ח שמאות כשלא התקיימו עיסקאות ?

דפי 19/12/13
בכינוס נכסים איך אפשר להכין דו"ח שמאות כשבשנת 2013 אין עסקאות מדווחות  באזור הנכס ורק במהלך 2013 אושרה ת.ב.ע. לאיזור. האם הכונס יכול להסתמך על עיסקאות משנת 2012 ומטה בדו"ח שמאות ולפני אישור ת.ב.ע.?

דו"ח שמאות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/12/13
דפי שלום,

אין זה הפורום המתאים.

יש להיוועץ עם בעל מקצוע מתאים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה בדמי מפתח

אתי 19/12/13
שלום

לאבי יש דירה בדמי מפתח ואנו מעוניינים למכור אותה. הדיירת שגרה שם מציעה מחיר לא ריאלי. מה באפשרותנו לעשות? תודה

אתי

דמי מפתח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/12/13
אתי שלום, 

יש לבחון האם התקיימו אחת מהעילות המאפשרות פינוי ובאם לא ניתן להגיע להסכמה, ייתכן ותגיעו להליך משפטי.

בכל מקרה, יש לפנות לייעוץ משפטי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן