פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

פיצול עלות שכירות בחוזה

rinat 11/01/14
אנחנו מעוניינים להשכיר את הבית שלנו.

בבית יש 2 קומות שאין חיבור ביניהן, כל קומה היא כיחידה נפרדת בפני עצמה. בקשתם של הזוג הינה לפצל את סכום השכירות ל-2 חיובים, לצרכי מיסוי.

השאלה, האם זה חוקי/תקני? האם יש לי להפסיד משהו מפיצול המחיר? ובמידה והכל תקין ואין מה להפסיד, איזה סעיף אני צריכה להוסיף בנושא?

תודה

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 11/01/14
זו בית אחד או שניים? יש שתי כניסות נפרדות?

צריך לבדוק את זה לעומק - ולעיין בחוזים על מנת להבין לעומק את פשר העניין.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

2 בתים לאדם, אחד שלו ואחד בירושה…

אורי 11/01/14
מכובדיי, שלום.



לאמי יש בית משלה (על שמה, כמובן).



אבי נפטר והבית שהיה על שמו (שאמו - סבתי - גרה בו) אמור לעבור על שמה של אמי (עפ"י הצוואה - "כל רכושי יעבור לאשתי או לילדיי, אם זו תלך לפניי...").



עברו כבר שלוש שנים (דצמבר,2010) מאז פטירתו ועדיין לא הועבר בית סבתי (ע"ש אבי, כאמור) לאמי, וכרגע אינני יודע אם כדאי לבצע זאת, מאחר ו-2 בתים לאדם יוצרים מצב של "תשלומים מיותרים", כלשוני, לאמור תשלומי מיסים, שבח וכו'... האם העברת אחד הבתים על-שם אחד מן הילדים עדיף, או שעשוי ליצור מצב דומה?  



אשמח לתגובותיכם,



אורי



נ.ב.

בפורום זה, בתת-פורום נוסף, הועברה הודעה דומה, מאחר ונראה היה לי, כי הדברים מתאימים ליותר מפורום אחד!

צו ירושה- צו קיום צוואה

עו"ד תומר שזר מנהל 11/01/14
אולי ניתן לעשות הסתלקות מהעזבון - אבל אני חושב שצריך לבדוק את זה יותר לעומק בפגישת יעוץ עם עו"ד





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי ין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תגובה?

אורי 14/01/14
מישהו?  תגובה כלשהי?  אנו במצב לא נעים ולא יודעים כיצד לפעול בו!!! תודה שוב!

רכישת בית כאשר ברשותי שטח

יובל 10/01/14
שלום רב,

רכשתי שטח לבניה ממנהל מקרקעי ישראל, אך עדיין לא קיבלתי אותו.

ברצוני לקנות בית (בנוסף לשטח) במחיר של 1,300,000 ש"ח.

האם עליי לשלם מס רכישה על הבית שאני קונה?

חשוב להדגיש שאין ברצוני להחזיק בשום שלב 2 בתים.

כשאקבל את השטח, אמכור אותו או את הבית.

המון תודה ושבת שלום.

מס רכישה

עו"ד תומר שזר מנהל 11/01/14
כן תצטרך לשלם מס רכישה כאילו יש לך שני נכסים , אתה יכול להתחייב למכור את הנכס הראשון שיש לך בתוך תקופה מסויימת ואז לשלם מס מופחת אם בכלל - ממליץ לך לבצע בדיקה מעמיקה למול עו"ד.



אין האמור לעיל מהווה יעוץ משפטי מחייב.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי ין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כיוון אוויר בדירה- הגדרה משפטית

עמית 10/01/14
שלום וצהריים טובים,



רכשתי לפני שנתיים דירה בקבוצת רכישה במרכז הארץ,

ע"פ החוזה שחתמתי מול היז"מים כיווני האוויר של הדירה צפון מערב.

היום בפעם הראשונה הגעתי לראות את הדירה שעדיין לא מוכנה, ועמדתי בדירה והופתעתי לגלות שהדירה לא בדיוק פונה למערב, אומנם רואים מאוד קצת מערב, ורואים בהרבה יותר את המזרח.

עמדתי עם מצפן בכל המרפסת והמצפן הראה צפון מזרח ברובה ובחלק רק צפון.

שאלתי היא- מהי ההגדרה המשפטית של כיוון אוויר בדירה?



אשמח לקבל ייעוץ ועזרה,



תודה ושבת שלום,

עמית 

מהי ההגדרה של כיווני אוויר?

עו"ד תומר שזר מנהל 11/01/14
אני לא מכיר פסיקה בנושא, אולי מנהל פורום אחר?



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי ין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזוב הגדרה משפטית,

אחד 12/01/14
קבוצת רכישה אמרת? כשחתמת על הסכם השיתוף, היתה כבר תוכנית מאושרת ע"י רשויות התכנון? 

בד"כ בזמן התגבשות הקבוצה, אין תוכנית שכזו, ולכן סין סעיפי הסכם השיתוף, מתבא לו עניין קטן והוא: שהחברים בקבוצה מסכימים ומאשרים כי החלוקה הרעיונית בינהם כפופה לתוכנית שתאושר ע"י מוסדות התכנון. צריך לבדוק מה השתנה בין ביצוע החלוקה הרעיונית של החברים (ע"י היזם?) ובין הבניה בפועל, ולראות האם אתה אישית קופחת או שמא התוכנית שהתקבלה לא טומנת בחובה יחידה עם כיוונים כאלה. 

רעש מהמזגן

ניקי 10/01/14
שלום רב, השכנה מלמטה מתלוננת על הרעש מהמזגן בדירה שלי. למי ניתן לפנות על מנת לבצע בדיקת רעש מהמזגן? האם הבדיקה כרוכה בתשלום ? תודה

 

בדיקת רעש מהמזגן

עו"ד תומר שזר מנהל 11/01/14
יש חברות שמתמחות ברעש (לא דווקא רעש מהמזגן) - אלו חברות פרטיות אבל לברר בגוגל - "בדיקת רעש" וכן זה עולה כסף



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי ין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי יעוד

רון 09/01/14
האם נכס שעבר שינוי יעוד מחנות לדירה בעיריה ולא בטאבו מורשה להשכרה?

שינוי יעוד

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 10/01/14
רון שלום

כל עוד אתם משתמשים בנכס למטרת הייעוד החדש שלו אין הדבר מהווה חריגת בנייה.

לגבי הטאבו, יש לתקן את מסמכי רישום הבית המשותף אבל זה אינו מעכב את השימוש בנכס לייעודו החדש.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

"עולה חדש"

דן 09/01/14
האם חברה משכנת "עולה חדש"

מנפקידה אישור זכויות ?

אני מעונין לרכוש נכס שרשום בחברה

הצאו לי אישור כויות של העלים קודם ולא של זה שמוכר לי.

המוכר רק מציג הערת אזהרה וחוזה מכר

אבקש תשובה ממי שבקיא ב"עולה חדש"

חברה משכנת

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 10/01/14
 שלום רב

כדי להבין את התמונה המלאה עליך לפנות ישירות לחברה המשכנת כדי להבין את הנהלים שלה .



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איפה אפשר לבדוק ??

שםם 09/01/14
איפה אפשר לבדוק / לעקוב אחרי השביתה בטאבו כדי לדעת אם היא הסתיימה ???

אגב- האם ידוע למישהו אם במקרה היא הסתיימה ??

היא לא. תרים טלפון, אם עונים - הסתיימה, לא עונים - יכול להיות שהסתיימה, גם ככה לא עונים שם.

אחד 09/01/14

זכויות וחובות בשכירות וביטול צ'ק פיקדון

טו 09/01/14
שלום,

ברצוני להבהיר- אנו השוכרים ואנחנו רוצים לדעת כיצד יש להתנהל למול המשכיר שלנו.

לפני כחודשיים וחצי החלה להופיע רטיבות על אחד מקירות הדירה השכורה שלנו, תוך זמן קצר קראנו לבעל הדירה על מנת לבדוק את הנושא ולתקן אותו (כנדרש ממנו בחוזה השכירות). בעל הדירה הביא מספר מומחים מטעמו כדי לבחון את העניין אך לאחר שהתברר לו כי עלויות תיקון הצנרת (שהתפוצצה כנראה כי הבניין ישן וקרוב לוודאי שהיא לא הוחלפה עוד מאז שנות ה70 כשהבניין הוקם) גבוהות, בחר לבקש מאיתנו לסיים את חוזה השכירות בהקדם (בחוזה שלנו עמו לא רשום דבר לגבי סיטואציה הקשורה בביטול ההסכם מצד המשכיר) הוא ביקש ש"נבוא לקראתו" על מנת שיוכל למכור את הדירה או לערוך לה שיפוץ כולל על מנת לשכן את ביתו שם, בתמורה, כך אמר- לא ידרוש מאיתנו לתקן ליקויים קלים שנגרמו לדירה בגללנו וכן לא ידרוש מאיתנו את סיוד הדירה כמתחייב בחוזה השכירות.

עשינו מאמצים רבים כדי באמת למצוא דירה חלופית ולפנות את הדירה בהקדם כדי "לבוא לקראתו" כמו שביקש. כעת לאחר שחתמנו על חוזה שכירות בדירה חדשה טוען בעל הבית שמצבו של הקיר החמיר כתוצאה מהזנחה שלנו השוכרים ושקראנו לו מאוחר מדי כדי לטפל בתקלה (הרי מלכתחילה התקלה בצנרת הייתה אמורה להיות מטופלת על ידו והוא זה שהחליט שלא להשקיע עלויות בשיפוץ הצנרת כמו גם שבינתיים התפשטה הרטיבות לקירות נוספים בבית והעלתה עובש שאנחנו נושמים כבר למעלה מחודש). נוסף על זה, אנו חוששים שהוא לא יעמוד במילתו ויוותר לנו על תיקון הליקויים שנגרמו לדירה ועל סיוד הדירה ואולי אף יפדה את צ'ק הביטחון שהפקדנו בידיו במועד חתימת החוזה ע"ס 10 אלפי ש"ח.

האם יש לנו זכות לבטל את הצ'ק? כיצד עלינו לנהוג במצב זה? האם אנו צריכים להחתים אותו על חוזה סיום יחסי שוכר- משכיר? אם  כן, מה רצוי להכניס בחוזה מסוג זה?

 

 

אודה לתשובה ומצטערת על החפירה...

סיום חוזה שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 10/01/14
שלום רב



אני לא ממליצה על ביטול שיקים כדי שלא יטען להפרה מצדכם. הייתי פועלת במתווה של מסמך נפרד שבו תעלו את ההסכמות ביניכם.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היטל השבחה

רון 09/01/14
שלום

יש לי שתי שאלות

הנני מתעתד לעשות תוספת בניה בביתי, לצורך העניין ממ"ד, מרפסת וסגירת חדר מתחת למרפסת.

1. במסגרת תהליך האישורים קיבלתי בימים אלו לשלם היטל השבחה - הנני גר בדירת 90 מ"ר כרגע ומתגורר בה מזה 8 שנים. מה פשר היטל ההשבחה והאם הוא תנאי להוצאת ההיתר?  האם אני יכול לתבוע אותו חזרה אחרי X שנים?

2. בוועדת השכנים במסגרת הסדר עם הוועדה השכנים רצו להסיג את החדר לאחור ב 30 ס"מ ואני הסכמתי לכך אולם להשאיר את המרפסת במידותיה כך שהיא תבלוט 30 ס"מ מעל החדר. וזו הייתה ההסכמה - בעריה יש מישהו שמכתיב לאיזו קצרנית מה לרשום ולא דובר על הסגת המרפסת. להפתעתי כשקיבלתי את החלטת הוועדה הוחלט לקצר לי (לדעתי בשוגג) גם את המרפסת ב 30 ס"מ. דיברתי עם המהנדס / מתכנן שאמר לי מקסימום תעשה לגליזציה לאחר הבניה. מה משמעות הדברים??? כיצד עלי לפעול

הרחבת דירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/01/14
רון שלום,



אענה לשאלותייך כסדרן:

1. היטל השבחה משולם בגין תוכניות משביחות שחלו על המקרקעין עליו יושב המבנה. הן משולמות בין היתר בעת קבלת היתר הבניה. לא ניתן לקבלן חזרה. אלא לנכותן מהשבח בעת המכירה.

3. אני ממליצה להתייעץ עם האדריכל שליווה את תהליך הוצאת ההיתר.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היטל השבחה - שמאי מכריע / ערר

עו"ד יובל גרינשטיין 27/01/14
שלום,

ביחס להיטל השבחה - לא ניתן לבקש השבה של היטל השבחה לאחר תשלום, למעט מקרים חריגים מאוד.

יחד עם זאת ניתן לנהל הליכים ספציפיים המוגדרים בחוק - שמאי מכריע / ועדת ערר - ביחס לחיוב - לניהול הליכים אלה מועדים מאוד דחוקים בחוק - 45 יום מיום קבלת השומה! 

במקרה שלך על פניו יש בסיס לטענת פטור מהיטל השבחה לאור גודל הנכס (90 מ"ר). מדובר בטענה לא פשוטה להכרעה ולא בנקל רשויות יאשרו אותה.

יחד עם זאת שווה בדיקה.

בהצלחה

עו"ד יובל גרינשטיין

חוזה שכירות

אירנה 09/01/14
שלום רב,

ברשותי דירת מגורים, אותה השכרתי לפני 3 ימים לזוג עם ילדים.חתמנו חוזה בנוכחות מתווך אשר הביא אותם. אחד מסעיפיו של החוזה היה " דמי שכירות של חודשיים ישולמו במזומן למשכיר ביום חתימת החוזה". השוכרים ביקשו לשלם יום למחרת כי לטענתם לא הביאו צ'קים וגם לא מזומן. קבענו להיפגש למחרת ואיזה  פלא - הם לא הגיעו. כל הערב היינו בטלפונים והם אמרו "אנחנו עוד מעט נגיע". בבוקר הוצאתי להם הודעת SMS, ש"בעקבות אי קיום תנאי החוזה מצידכם- אי תשלום במעמד חתימה וכנ"ל למחרת, ראו חוזה כמבוטל".

הם יצרו אתי קשר והתחננו שניתן להם עוד הזדמנות ושהייתה אי הבנה. אמרנו להם שאנחנו מוכנים להיפגש איתם אבל כרגע לא משנים את דעתנו. ואיזה פלא... הם שוב לא באו.

בסופו של דבר, אתמול באו אלי אנשים אחרים ושילמו מקדמה ואני אמורה לחתום איתם על חוזה. האם השוכרים הראשונים יכולים לבוא ולהגיד שהבית שלהם ? או שאני חייבת להם משהו ?

תודה רבה ,

אירנה

הפרת חוזה השכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/01/14
אירנה שלום,

יש לקרוא את הוראות הסכם השכירות שנחתם עם השוכרים הראשונים ולפעול בהתאם (אם למשל יש צורך בהתראה בת מספר ימים).



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חילוק הוצעות ועד הבית שוכר/משכיר

גג 09/01/14
שלום רב,

אני שוכר דירה בפתח תקווה בבניין 3 קומות ללא מעלית ואני משלם כיום 100 שח ועד בית בכל חודש.

לפני כמה ימים פרסם ועד הבית

סך הוצאות על תחזוקת המבנה לשנת 2013

שזה מחולק ככה:

מנקה וביטוח לאומי

 חשמל

גנן

 תיקון תאורה למקלט

תיקון פיצוץ בצינור השקייה

תיקון פיצוץ צנרת בבניין

החלפת צנרת מים בגינה ובמקלט

סיוד גג

תיקון דלת ומחזיר שמן

 

ברצוני לדעת בתור שוכר על אלו מהסעיפים האלה ואם ניתן לרשום לי אותם אני מחוייב לשלם ובאיזה סעיפים בעל הדירה אמור לשלם

תודה על העזרה

מה שלא ציינתי זה שהכסף שולם מתוך התשלום החודשי של הועד

גג 09/01/14

הוצאות ועד בית בשכירות

עו"ד ציפי רוזנברג 09/01/14
שלום רב,

יש לבדוק את הוראות הסכם השכירות ולראות מהי חלוקת האחריות לתיקונים בינך לבין המשכיר. בדרך כלל, הוצאות שיפוץ חלות על המשכיר והוצאות שוטפות על השוכר.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

נסח טאבו

ג 08/01/14
אני גר בדירה שלא שייכת לי.



ניסית לבדוק נסח טאבו כך שנכנסת באתר לאיתור גוש חלקה, הזנתי את הכתובת וקיבלתי גוש חלקה ואז הורדתי נסח, אבל קיבלתי נסח של מישהו אחר בכלל. אני לא יודע מה התת חלקה. אציין שנכתב בנסח שזה בית משותף ובאמת מדובר בכמה בניינים מחוברים.



שאלתי היא איך אפשר לברר תת חלקה באופן כללי ובפרט בעניין הזה. אבהיר שבדואר שמגיע על ארנונה וכל זה לא כתוב תת חלקה אלא רק גוש וחלקה.



תודה רבה

כשאין בחשבון ארנונה ציון תת החלקה, זה בד"כ כשלא נרשם צו בית משותף

אחד 09/01/14

נסח טאבו

עו"ד ציפי רוזנברג 09/01/14
האם ניסית להוציא נסח טאבו לפי מה שנרשם בחשבון הארנונה?



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

היטל השבחה

שי משה 08/01/14
לכל חברי הפורום שלום וברכה!! אני עומד למכור את דירתו של אבי עליו השלום באחת מעיירות הפיתוח בדרום( שמוכרזת בהגדרת שיקום שכונות). החוזה ובו המכר התקיים במלואו, פרט לטופס היטל השבחה שאיליו אני מחכה. הדירה היא דירת קרקע שיושבת על שטוח של 45.90 מטר רבוע.. למפרע משיחה עם אחי הבכור התברר שבשנות ה50-60 ( לפני ה1.7.75)בוצעה הרחבה לתוך החצר האחורית ועליה נבנה מטבח לצורכי בישול והוא חורג ב-8-9 מטר רבוע כך ששטחו של הבית היום הוא 55 מטר מרובע ולא כפי שציינתי בהתחלה( 45.90...) איך עובדת הבדיקה של אגף ההנדסה? האם נשלח שמאי לבית?האם בבדיקה שגרתית של שמאי הוא יעלה על הבעיה  ויפסול את החוזה( על ידי בדיקה ופסילת החוזה עד להסדר?9 עד כמה אשלם באם יגיע המצב לכך?( אני לחוץ היות ויש לי הוצאות גדולות( חתונה של הבן) אותם ברצוני לכסות... תודה למגיבים....!!!

היטל השבחה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/01/14
שי שלום,

ככל ואתה מתכוון לשומה של שמאי מקרקעין לצורכי היטל השבחה, אזי זה אינו נושא משפטי אלא שמאי גרידא.

אני מקווה שאתה מלווה על ידי עו"ד בתהליך המכירה

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זקוק לעו"ד ,לתבוע החזר דמי המפתח ?

יעקב 08/01/14
בעל הבית בו אנו גרים בדמי מפתח לא ממלא אחר הסכם דמי המפתח שירש, מסכן את חיינו,  לא מאפשר מקלט ממ"ד ,נוהג באלימות ועוד הרבה סעיפים, אנו מעונינים לתבוע החזר הכספים עם ריבית וההצמדה ? זה כ-20 מיליון ₪  לפי חוות דעת רו"ח ואני זקוק לעו"ד לשם כך.

דמי מפתח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/01/14
יעקב שלום,



אתה יכול לחפש עו"ד דרך אינדקס עורכי דין פה באתר או דרך גוגל.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נוהל פניה

ORIZONT 08/01/14
  יש לי שכן שגנב לי שטחים משמעותיים, משטח נחלה!

לקחתי מודד שמאשר נתונים אלה. השאלה שלי היא כזאת,לאיזה בית משפט פונים כדי שיוציא צו מיידי לפינוי השטח

שנגזל.? ובמה זה כרוך

פינוי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 08/01/14
המקרה שלך טעון ייעוץ משפטי פרטני על בסיס החומר.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזרה דחופה בבקשה….

08/01/14
שלום רב,

ביצעתי עסקה למכירה של דירה בחודש שעבר , כאשר לצערי שכחתי שמכרתי דירה בארבע שנים האחרונות, כאשר הודעתי לעו"ד שלא מכרתי דירה בארבע שנים האחרונות, והוא הגיש ככה את העסקה למס רכישה, כעבור שבוע קיבלתי דרישה לתשלום מס שבח של 280,000 אלף שקל, לאחר שהבנתי שנעשתה טעות , פניתי למוכר בעסקה אחרת, לבטל את הרכישה הראשונה, ולמכור לו דירה אחרת שברשותי שעבר בה ארבע שנים מיום הרכישה, כאשר הדירה תימכר באותו סכום של הדירה הראשונה קרי , 1080,000, כאשר בפועל הדירה השנייה שווה 1250,000 , השאלה שלי :

1.האם תהיה דרישה לתשלום של מס שבח בדירה השנייה ?

2. האם מס רכישה עלול לדרוש בכל זאת תשלום מס שבח גדול, או להתכחש לעסקה ?

3. האם הייתה חבות על העו"ד לבדוק טרם ביצוע העסקה הראשונה, שמכרתי דירה בארבע שנים אחרונוץ, או שהוא מסתמך רק על המילה שלי ?

4. האם כדאי לפנות ליועץ מס מוסמך בנושא , האם תוכלי להמליץ על מישהו ?

הנושא מאד דחו, אני נמצא בעיצומה של העסקה, וצריך לקבל החלטה.



תודה רבה על העזרה

מס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 08/01/14
שלום רב,

המקרה שלך טעון ייעוץ משפטי פרטני

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה עם נאמנות

הודיה 08/01/14
שלום,

האם ניתן לרכוש דירה באמצעות נאמנות מחו"ל מבחינת לשכת רשום מקרקעין ומיסוי מקרקעין?



הנאמנות היא לא אדם או חברה, היא לא אישות משפטית.

בחו"ל קוראים לה נאמנות.



תודה רבה! 

רכישת דירה בנאמנות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 08/01/14
הודיה שלום,

ניתן לרכוש דירה בנאמנות עבור אדם ולשם כך יש לעמוד בתנאים הקבועים בחוק.

יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן להעסיק אדם שאינו מתווך בתיווך

ליטל 08/01/14
האם ניתן להעסיק אדם שאינו מתווך בתיווך לצורך החתמה על בלעדיות בנכסים, פגישה עם לקוחות ועוד..?

רשיון תיווך

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 08/01/14
ליטל שלום,



חוק המתווכים מגדיר מי רשאי לעסוק בתיווך נדל"ן בישראל, ובין יתר התנאים עליו לעמוד במבחן לקבלת רשיון תיווך בישראל.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ברכישת דירה

פותש 08/01/14
אני רוכש דירה, וביקשתי מהמוכרים לפנות 5 חודשים מוקדם יותר ממה שהם רצו.

המוכרים הסכימו, אך ביקשו שבתמורה אוסיף כסף עבור שכר דירה שהם יאלצו לשלם בחמישה חודשים אלו -  והסכמתי.

אני מעוניין שבחוזה המכר יהיה רשום מחיר הדירה שסיכמנו, ובנפרד אשלם להם את תוספת השכירות הנ"ל - כך אני מפחית את גובה התשלום למס רכישה, עו"ד ותיווך שהרי הם מוגדרים כאחוז מסויים ממחיר הדירה.

האם יש בעיה חוקית?

רכישת דירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 08/01/14
שלום רב,

המחיר שאמור להיות מצוין בהסכם הוא המחיר שסוכם בין הצדדים.

שאלה אחרת מבחינת רשויות המס וקיימים מבחנים להגדרת התמורה.

בכל מקרה, מומלץ להיוועץ עם עו"ד בתחום שילווה את תהליך רכישת הדירה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטר חוב

רון 08/01/14
אני חתום על חוזה שכירות עם שטר אוואל, בקשתי מהמשכיר לקצר את תקופת השכירות בשלושה חודשים והוא הסכים. האם אני יכול לקבל חזרה גם את שטר החוב עליו אני חתום ?

שטר חוב

עו״ד ציפי רוזנברג 08/01/14
שלום רב,

מומלץ לחתום על מסמך לפיו הוסכם לקצר את תקופת השכירות ולפיכך כל ההוראות בהסכם השכירות המתייחסות למועד סיום תקופת השכירות תתייחסנה למועד המסירה המוסכם החדש.



בהצלחה

עו״ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

מכירה לצד ג לפני קבלת זכויות

עמית 07/01/14
אני קונה דירה ממוכר. אולם עד שימכור לי יש לי כבר קונה לדירה שאני מתכנן לקנות. מדוב בהזדמנות עסקית שחבל לי לפספס. אני יכול לחתום איתו על מכירה של הדירה למרות שעוד לא קניתי אותה? אציין כי אני אמור לקנות אותה ממש בקרוב אבל לחוץ למכור כבר עכשיו כדי להבטיח את העסקה.

מכירה לצד ג לפני קבלת זכויות

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/01/14
עמית שלום,



נא הבהר את שאלתך.

האם אתה מתכוון לקנות דירה בשביל למכור אותה מייד?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירה לצד ג לפני קבלת זכויות

עו"ד ענת קציר 08/01/14
עמית שלום,



בעיקרון אינך יכול למכור מה שלא בבעלותך.

ניתן לנסח הסכם עם תנאי מתלה לפיו ההסכם עם הקונה שלך ייכנס לתוקף רק לאחר רכישת הדירה מהמוכר.

בכל אופן, זה פחות מקובל.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

גורל חדר על הגג מול תמ"א 38/2

גיל 07/01/14
1. דייר בנה חדר על הגג בהיתר (שקבלתו על פניו מוטלת בספק.(הצגת מסמך לוקה בחסר לעירייה)).

 לא נתנה כל תמורה. לא שולמו דמי איזון.(גם לא לדיירים שלא חתמו).  החדר לא נרשם בטאבו.

בטאבו שטחי הדירות זהים.

(למעשה השתמש ברכוש המשותף ללא כל תמורה.)

2. עתה צצה אפשרות להריסה ובניה מכוח תמ"א 38/2

ואנו מבקשים לדעת מה גורל החדר על הגג? האם יש לדרוש החזרת השטח לרכוש המשותף וקבלת תמורה מהקבלן כמו כולם או תשלום מלא של דמי איזון. 

האם יש מצב שהדייר ידרוש זכויות יתר בחלקה מול הקבלן? האם עליו לקבל פיצוי כלשהו או שטח גדול יותר, שאם כן זהו עשיית עושר ולא במשפט במיטבו.

3. האם נכון שכדי להעביר את השטח בטאבו על שמו היה נדרש להחתים את כל הדיירים - מה שברור שלא היה קורה, ולכן לא העביר על שמו בטאבו?

4.האם לא מספיק שעשה שימוש ברכוש המשותף ללא תשלום דמי שימוש?

6. האם ניתן לתבוע דמי איזון לפני שתחול התישנות?

7. מהי תקופת ההתישנות לתבוע את דמי האיזון והאם זה אצל המפקחת או בשלום?

גורל חדר על הגג מול תמ"א 38/2

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/01/14
גיל שלום,



הפנה בבקשה את שאלתך לפורום תמ"א 38.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש הבדל?

דנה רביב 07/01/14
אם אימא רוצה לתת לבת שלה דירה במתנה (הבת רווקה) והדירה נקנתה באמצעות קבוצת רכישה, האם עדיין יהיה בעסקה פטור ממס שבח ומס רכישה? אציין כי הדירה שווה 1,200,000 שקלים. תודה.

פטור ממס שבח בהעברה בין קרובים

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/01/14
דנה שלום,



אם הדירה בבעלות אמך היא יכולה להעביר אותה אליך ללא תמורה.

לפי הנתונים שציינת, אם זו דירתך היחידה יהיה פטור ממס רכישה. כמו כן פטור ממס שבח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה ערבים לדירה שכורה?

איתי 07/01/14
יש לי דירה שאני משכירה מזה מספר שנים. תמיד היו לי 2 ערבים.

כעת יש 3 שותפים שרוצים להביא לתת רק ערב אחד.

מה המשמעות האמיתית, בפועל, של ערב?

האם מספיק ערב אחד?



תודה.

כמה ערבים לדירה שכורה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/01/14
איתי שלום,



לטעמי לא מספיק ערב אחד. רצוי שניים.

המשמעות היא שבמידה והשוכרים לא יעמדו בהתחייבויותיהם, תוכל לפנות לערבים על מנת שיפרעו את חובם של השוכרים. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן