פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שוכר אשר נעלם ומסתיר כתובתו החדשה
תודה
השוכר נעלם והשאיר אחריו חובות
האם אין שטר חוב? שיק פיקדון? ערבות בנקאית? ערבים?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורם נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזר הוצאות בגין הפרת חוזה שכירות
לפיכך הוזמנה עוזרת שתנקה ותפנה את הדירה- אלא שהיא לא נתנה חשבונית או קבלה. האם ניתן בתביעה כנגד השוכר לקבל החזר על הסכום ששולם לעוזרת? או שבאם לא מציגים חשבונית/קבלה העניין אבוד?
תודה
החזר הוצאות בגין הפרת חוזה שכירות
כן. ניתן להוסיף לתביעה.
ההחלטה תהיה תלויה בשיקול בית המשפט.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אם קיבלתי דירה במתנה לפני 8 שנים
ויש לי עוד דירה שאני גר בה ואותה אני לא מוכר.
והדירה שנתקבלה במתנה מאימי ז"ל --אותה אני רוצה למכו. , אז האם אצטרך לשלם מס שבח? --אם כן אז כמה? לפי איזה תקופה יחושב המס?
תודה רבה מראש.
תכנון מס אופטימלי
השאלה מורכבת ומצריכה עריכת תכנון מס אופטימלי עבורך ועל כך לא ניתן לתת מענה במסגרת הפורום.
ממליצה לפנות לעו"ד לייעוץ אישי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה שינה
הדירה
שאנחנו מתגוררים כיום רשומה על שמי ונקנתה לפני הנישואין .
יש
משכנתא על הנכס (החשבון בנק משותף)
לבת זוג יש עוד חשבון בנק שהוא החשבון משכרות שלה.
במידה
ואנחנו רוכשים נכס נוסף ורושמים רק את זוגתי כבעלת הנכס
האם
זה יחשב כנכס ראשון ?
וזאת
אמרות שניתן לקבל מימון עד 75% (משכנתא )
והקלה
מסוימת במס רכישה ?
תודה מראש
ושנה טובה
הלכת פלם
ייתכן שייחשב כנכס ראשון אם יירשם רק על שם אשתך.
יש לבדוק את הנסיבות לאור "הלכת פלם".
ראה הקישור המצ"ב.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח על דירה שניה
יש בידינו דירה צנועה בת 3 חדרים שנרכשה
לפני כ35 שנה (60מ"ר). ברצוננו לקנות דירה שניה (בת כ110 מ"ר).
האם יהיה עלינו לשלם מס שבח? ואם כן, כמה? האם יש הנחה לגימלאים/נכי צה"ל?
הדירה הראשונה רשומה על שם הבעל והאשה.
האם ניתן לשנות בעלות על הדירה הראשונה (שתהיה רק על שם הבעל) ולכתוב בעלות על
הדירה השניה (על שם האשה) וכך לזכות בפטור ממס?
מס רכישה על רכישת דירה שניה
לא תשלמו מס שבח אלא מס רכישה על רכישת הדירה השניה. גובה המס הינו לפי הפירוט הבא (נכון עד ליום 31.12.14):
עד 1,123,910 ₪: 5%
על חלק השווי שבין 1,123,910 – 3,371,710 ₪: 6%
על חלק השווי שבין 3,371,710 ₪ – 4,642,750 ₪ – 7% על חלק השווי שבין 4,642,750 ₪ – 15,475,835 ₪ 8%
על חלק השווי שמעל– 15,475,835 ₪ – 10%.
למיטב ידיעתי, לנכה צה"ל יש הנחה במס רכישה ולגימלאים אין.
העברת רישום הבעלות מאחד לשני על מנת לזכות בפטור ממס רכישה- ככל הנראה לא ניתן לעשות זאת, היות ושני בני הזוג נחשבים כתא משפחתי אחד לצורך מיסוי מקרקעין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי שוכרים בתום חוזה שוכרים
אשר מסרבים לפנות את הדירה
הליך פינוי מושכר ועלותו
שלום,
הליך של פינוי מושכר
הינו יחסית קצר. פסק דין ניתן תוך 30 יום לערך, וצו פינוי לדירה בד"כ ניתן ל-
60 יום ממועד פסק הדין.
ככל והשוכר אינו
מתפנה חרף מתן פסק הדין, יש לנקוט בהליכי הוצאה לפועל על מנת לפנותו. משך הזמן
לפינוי בהוצאה לפועל משתנה בהתאם למועדים הקבועים בחוק ההוצאה לפועל וזמינות קבלני
הוצאה לפועל.
עלות להגשת תביעה: אגרה קבועה לבית המשפט (בערך 600 ש"ח) ושכ"ט עורך דין מייצג בהליך (משתנה בין עורכי הדין).
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מגורים על קרקע חקלאית
מגורים על קרקע חקלאית
קרקע חקלאית על פי רוב אינה מותרת למגורים.
באופן כללי לא יותר לך להציב קרוואן אשר יחובר חיבור של קבע למים חשמל ביוב וכיו"ב.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרת חוזה שכירות – שימוש בשיק ביטחון
השכרתי דירה לדייר שעכשיו סיים את החוזה לאחר שנתיים ויצא ממנה. הסתבר שלא שילם את מסי ועד הבית בחמשת החודשים האחרונים וטוען שאינו מתכוון לשלם בשל מחלוקת על הסכום שציין בפנינו בעבר. כשמחה על הסכום בעבר בדקנו את הנושא מול ועד הבית והועברו אליו ודוגמאות לחיובים והסברים על גובה הסכום.
נאמר לו שלא יהיה שינוי ועליו להמשיך לשלם.
הוא הפקיד בידינו שיק ביטחון על פי סעיף בחוזה השכירות ועכשיו אנו רוצים לדעת מה הצעד המשפטי הבא שעלינו לנקוט כדי לפדות את החוב לועד הבית - להלן הסעיף מהחוזה -
. (א) להבטחת כל התחייבויותיו על פי הסכם זה
לרבות אך לא רק להבטחת פינוי המושכר בתום תקופת השכירות, להבטחת תשלום פיצויים
בגין איחור בפינוי המושכר, פירעון חובות וכן שיפוי בגין כל נזק שייגרם למשכיר או למושכר, יפקיד השוכר בידי המשכיר עם
החתימה על הסכם זה שיק ביטחון בסך כולל של
30,000 ש"ח (שלושים אלף ש"ח) לפקודת המשכיר וחתום על ידי השוכר.
(ב). פינו השוכר את
המושכר והחזירוהו במועד למשכיר כשהוא במצב תקין וכן הוכח למשכיר
באמצעות קבלות כי שילם
השוכר את כל התשלומים או הפיצויים החלים עליהם על פי הסכם
זה, יוחזר שיק
הביטחון לידי השוכר והדבר ישמש כהוכחה שמילא אחר כל התחייבויותיו.
(ג). לא פינה השוכר את המושכר ולא החזירוהו למשכיר
כמתחייב על פי הסכם זה, או עשה כן באיחור או נשאר חייב תשלומים כלשהם או גרם נזק
למושכר שאינו נובע משימוש שוטף,
סביר ורגיל, יהא
המשכיר רשאי להציג את שיק הביטחון לפירעון בהתאם להיקף הנזק שנגרם לו או למושכר
וזאת לאחר התראה שניתנה לשוכר על כוונתו לעשות כך.
(ד). הצגת השיק לפירעון כאמור לעיל לא תיחשב כהסכמת
המשכיר להמשך החזקת
המושכר בידי השוכר,
או כויתור על זכותו לתבוע את פינוי המושכר מהשוכר או כוויתור על
זכות או סעד כלשהם
המוקנים לו על פי הסכם זה או על פי כל דין
ובכל מקרה יהיה המשכיר
זכאי לתבוע ביצוע
בעין של ההסכם לרבות, אך לא רק, סילוק ידי
השוכר ופינויו מהמושכר,
וזאת בנוסף לגביית
סכום השיק כאמור.
(ה). למען הסר ספק
מובהר, כי מסירת השיק למשכיר היא בנוסף למסירת השיקים להבטחת תשלום דמי השכירות
והחשבונות כאמור בסעיפים 4 ו10- להסכם זה.
(ז) הסכם זה ייכנס
לתוקף רק לאחר מסירת כל השיקים, כנדרש על פיו, למשכיר.
תודה!
הפרת חוזה שכירות - שימוש בשיק ביטחון
עליך להודיע לשוכר כי ככל שלא ישלם את החוב את יכולה לפרוע את השיק.
היה ולא שילם, את יכולה להשתמש בשיק לכיסוי החוב.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם נדלן מסחרי (חנויות/משרדים) צריך להיות חברה?
אני וזוגתי חושבים להשקיע בנדלן מסחרי (חנויות ומשרדים) ולא בדירות מגורים שנינו שכירים האם עלינו לפתוח תיק ברשויות המס? היות ומדובר בנכסים קטנים שיושכרו בערך ב 2500 ש"ח
או שנוכל להשכיר ובסוף השנה להעביר דיווח?
שי
פנה בבקשה לפורום דיני מיסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סגירת מרפסת מקורה
סגירת מרפסת מקורה
פנה לרשות המקומית למחלקת הפיקוח על הבניה ובדוק מולם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם מתנה
צריך הסכם? האם צריך הסכם נפרד לכל דירה? והאם להעביר את שתי הדירות באותו זמן או לחכות תקופה בגלל המס שצריך לשם?
קבלת שתי דירות במתנה יחדיו
כן, יש צורך בהסכם, חתימה על תצהירי מתנה בפני עו"ד, חתימה על יפויי כוח, וכן לדווח על ההעברות במיסוי מקרקעין.
יש לעשות זאת בנפרד עבור כל דירה.
לגבי המועד להעברת שתי הדירות- ייתכן והעברת שתי דירות עלול להגדיל את החברות במס ולכן יש לפנות תחילה לייעוץ לשם תכנון מס אופטימלי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חנות מסחרית בבניין מגורים
ברשותי חנות (במקור לצרכי מסחר ולא למגורים בבניין מגורים ) .
החנות שוכנת בתחתית הבניין הכולל 35 יחידות דיור פרטיות .החנות שלי היא היחידה בבניין זה וכל השאר דירות פרטיות .
שאלתי :
1)אני נדרש לשלם בעבור צריכת מים משותפת לכל הבניין בעוד שבחנות שלי אין צריכת מים משותפת כלל : אין לי גינה ,אין לי נקיון (שמתבצע בברז מן החנות ) .האם ניתן לבטל את צריכת המים המשותפת ?
2) האם שטחים שהם בשימוש הבניין כרגע שייכים לי ?כגון הגינה ,שלי אין כלל אפשרות לגשת אליה והיא בשימוש הדיירים של הדירות הפרטיות ?
3)משפטית האם אני שייך לבניין ?אני לא משלם ועד בית לדוגמא .
תודה
חגי
האם כבעל חנות עלי להשתתף בהוצאות הבניין המשותף?
1. אם מדובר בבית משותף ואתה חלק ממנו כל ההוצאות אמורות להתחלק באופן יחסי בהתאם לגודל הנכס. לכן, לטעמי לא ניתן לבטל את צריכת המים.
2. אם הגינות הן חלק מהרכוש המשותף ולא מוצמדות לאחת הדירות בבניין (יש לבדוק זאת בטאבו) יש לך חלק יחסי בהן.
3. תלוי באופן הרישום של הבית בטאבו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירת מגורים ע"י חברה זרה (שוויצרית)
אשמח לדעת איך מחושבת החבות במס רכישה לחברה זרה הרוכשת דירת מגורים בישראל. רכישת דירה מקבלן וכן דירה יד שניה.
בנוסף, אלו מסמכים חשוב להציג בטאבו (בנוסף לאלו הסטנדרטיים) בתהליך הרישום? פרוטוקול חברה מתורגם? ייפו כוח קונסולרי?
תודה מראש.
רכישת דירת מגורים ע"י חברה זרה
לעניין החבות במס אני ממליצה לפנות לפורום דיני מיסים.
לעניין המסמכים: כל מסמכי הרישום הרגילים, פרוטוקול חברה מתורגם מאושר על ידי נוטריון הדובר את שפת המקור של החברה, יפוי כוח נוטריוני מתורגם / יפוי כוח קונסולרי שתרגומו מאושר על ידי נוטריון.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנושא טופס 4
אנחנו בונים בית בהרחבה בצפון. בנינו עמודי בטון לפרגולה שמתוכננת להיות מעץ העמודים עתידים להיות מצופים בבריקים. קבלנו הוראה מהאדריכל האחראי על פרוייקט ההרחבה להסיר עמודים אלו מכיוון שזו חריגה בבניה ועל כן לא נקבל טופס 4. האם הדבר נכון?
אי קבלת טופס 4 בגלל חריגת בניה
ייתכן שכן. יש לבדוק את התב"ע שחלה על המקרקעין, את הסכם המכר, יש לבדוק מהו השטח שרכשתם ומה מתאפשר לבנות עליו וכן לבדוק מול הרשות המקומית האם בניית הפרגולה במקרה שלכם מצריכה היתר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול הערת אזהרה
לי ולאחיי ישנה חלקה שבה זכויותינו שוות.
בעבר רשמו 2 מאחיי הערת אזהרה על בעלותי, בגין הלוואה שנתנו לי.
אנו מעוניינים בהסכמה לבטל את הערת האזהרה. האם מדובר בפרוצדורה ממושכת?בעייתית? ומהו שכר הטרחה המקובל בגין ביטול הערת אזהרה?
תודה.
ביטול הערת אזהרה
על פניו, פעולת ביטול הערת אזהרה הנה פעולה פשוטה יחסית כל עוד ישנה הסכמה או יפוי כח של הצדדים לביצוע הפעולה ( ישנם מקרים בהם ניתן לבטל הערת אזהרה גם ללא הסכמה ).
מכיוון שכפי שציינתי אין מדובר בפעולה מורכבת הרי שגם שכ"ט אמור להיות בהתאם.
אשמח לעמוד לרשותך,
בכל שאלה או הבהרה,
עו"ד ירון
מכירת דירה בחכירה מהוונת
הנני מעוניינת למכור את דירתי מזה כ - 10 שנים.
בנסח הטאבו שהוציא בני (מתמחה במשרד עורכי דין), רשום כי הבעלים היא קק"ל וכי אני החוכרת.
מתחת לרישום הזה, כתוב כי החכירה פגה בשנת 2023.
ומתחת למועד הזה, רשום כי אין הגבלה בהעברה ובירושה.
שאלתי - הקונים ביקשו שאבדוק כמה עליי לשלם כדי להאריך את מועד החכירה בדירה (הם לא רוצים עוד כמה שנים לשלם).
האם אני חייבת לעשות זאת? האם אני צריכה לשלם בכלל?
ואם כן, איך אני יודעת מה גובה התשלום?
תודה רבה!
מכירת דירה בחכירה מהוונת
למען הסדר הטוב אציין בפתח תשובתי כי מבחינת הליכי מכירה ניתן להתייחס לדירה הרשומה כדירה חכורה בחכירה מהוונת בדומה לדירה הנמצאת בבעלות.
לגבי שאלתך, בחינת העלות הכרוכה בהארכת החכירה אמורה להתבצע מול המנהל.
האם את חייבת לעשות זאת ? אין הכרח והדבר תלוי בהסכם ביניכם.
יתרה מזאת, ישנם מקרים רבים בהם המנהל מאריך את תקופת החכירה גם ללא עלות כספית נוספת.
בכל שאלה או הבהרה נוספת,
אשמח לעמוד לשירותך.
עו"ד ירון
ביטול ערבות לפני תחילת תקופת השכירות
סיכמתי עם שוכרת שאחתום לה על שטר ביטחון בסך 15000 ש"ח, אך במעמד חתימת החוזה אתמול בבית קפה נתנו לי לחתום על סעיף של ערבות בלתי מוגבלת בסכום. חתמתי מתוך לחץ וחוסר רצון להפיל את הכל.
האם ניתן לבטל את הערבות או להגביל אותה בדיעבד ? אציין כי תקופת השכירות תתחיל עוד 10 ימים
תודה
ביטול ערבות לפני תחילת תקופת השכירות
פנה לבעל הדירה ובקש ממנו להחליף את שטר הערבות בשיק בטחון שסכומו מוגבל.
בעיקרון לאחר שחתמת לא ניתן לבטל את הערבות אלא אם יבוטל חוזה השכירות או לא יחל כלל, או בהסכמת בעל הדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נציגות הבית התפטרה – אך ממשיכה בשלה
זו השאילתא :
נציגות הבית (שאויישה במשך שנים על-ידי אחת הדיירות) הודיעה לפני למעלה משנה ובאופן חד-צדדי על התפטרותה,
ומאידך
- באסיפת-הדיירים האחרונה שנערכה, לפני כ-4 חודשים, ואשר בה הועלה עניין
זה, אף דייר לא הסכים להחליפה (אם כי דייר או שניים התנדבו לסייע לה "במידה
כלשהי").
ובמקביל - אותה דיירת הנ"ל מוסיפה בפועל לנהוג כבתפקידה
הקודם - כלומר : לגבות כספים מהדיירים, ולעסוק בתפעול ענייני הבניין (למשל :
תשלום חשבונות, תפעול התקשרויות עם בעלי-מקצוע, וכד').
מהי משמעות המצב הנ"ל ?
ובנוסף, אותה דיירת הנ"ל לא הציגה מעולם דו"ח כספי תקופתי מפורט של ההוצאות הקשורות לבניין ומצב הקופה, וגם סירבה לבקשתי לקבלת דו"ח כנ"ל - בנימוק ש-"התפטרתי מנציגות הבית" (ו-"אינני חייבת לך כלום !"),
ויחד עם
זאת, "הציעה" זו - ואף זאת ברוב כעס - שאבוא לביתה לעיין במסמכים המצויים
בתיק ועד-הבית... שזו פשוט דרכה להתחמק מהעניין, כי ברור גם לה שלא אבוא
לעיין בצרורות מסמכים בעוד היא ובעלה נושפים בעורפי...
האם מעשי לאלצה למסור את המידע הנ"ל ?
והאם מעשי לעשות זאת מבלי להצטרך לשהות בביתה כבספריה-עיונית כנ"ל... ?
ועוד
: הבניין מתוחזק באופן די עלוב (שביל גישה רעוע, גופי-תאורה תקולים
ושבורים, וכו'), ולמיטב ידיעתי גם אין לנו ביטוח כנגד נזקי צד ג',
ואני חושד כי בקופת הבית ישנם אלפי שקלים - העשויים לשמש,
בחלקם לפחות, לשיפור המצב.
נציגות
תסלחי לי אבל לטעמי את קצת כפוית טובה שכן יש דיירת שעושה את מה שחייבים לעשות ולך עוד יש תלונות. תמיד את יכולה לקחת על עצמך את התפקיד ואולם לא עשית כן.
החובה החוקית לספק לך מידע אינה חלה על הדיירת שכן היא אינה נציגה עוד ולמעשה אינה גובה כספים אלא מקבלת אותם מהדיירים. אף אחד לא חייב לתת לה את הכסף.
מה גם שהיא בכל זאת נתנה לך אפשרות להיכנס לדירה שלה ולאפשר לך לעיין במסמכים תוך גזילת זמנה שלה.
ככל והבניין נמצא במצב רע באפשרותך ליטול על עצמך את תפקיד הנציגות ולנסות לתקן את כל הדרוש תיקון.
נראה שפעולות אותה דיירת נעשות לפי החוק ומתוך אכפתיות לשאר הדירות בבניין.
משכיר דירה ללא חוזה כבר 7 שנים
שכירות ללא חוזה
אין לשוכרת עילה משפטית להתנגד למעט לטעון כי הוסכם שהשכירות תהייה למשך שנה ולמשך עד ליום 31/12/14. דבר שעלול להתקבל בביהמ"ש שכן לא הגיוני שאדם ישכור דירה לתקופה בלתי מוגבלת.
ככל והדיירת מסרבת להתפנות באפשרותך לפנות לביהמ"ש בתביעה לפינוי מושכר שהינה הליך מהיר יחסית.
בגדים נהרסו בארן ישן בדירה שכורה
שכורה כ-5 שנים. דירה ישנה חוץ מקלחת. ארונות עץ ישנים עם ריח ישן שנספג בביגוד.
הבעיה שחלק מבגדים על קולבים, שלא היו בשימוש מהחורף אחרון, למרות שהיו מכוסים בכיסוי
שקוף לביגוד התמלא בעובש וחלק עם קטמים מעץ ישן (יש לי ביטוח תכולה אבל אני מבין
שהוא למקרה של נזילה, שריפה ו רעידת הדמה) . האם אני יכול להגיש חשבון
על ביגוד הנהרס לבעל הדירה למרות שאין לי קבלות? (מעילים וז'קטים) מודה מראש על התשובה.
בגדים נהרסו בארון ישן בדירה שכורה
לטעמי, לא.
היה עליך לפנות לבעל הדירה בבקשה להסדיר את נושא הארונות. לבעל הדירה קיימת החובה לתיקון בלאי סביר בדירה אלא אם סוכם אחרת ביניכם בהסכם השכירות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
להעביר דירה על שם שלי בטאבו
העברת דירה אגב גירושין
המקרה שלך מצריך ייעוץ פרטני.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לגבי החוק החדש שמגן על רוכשי דירות מקבלן
הגנה על רוכש במקרה של איחור במסירת דירה
החוק מחייב את החברה עצמה אשר מולה התקשרת בהסכם הרכישה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיומה סימון על הרחבת תחנת דלק בצפריה
מהי שאלתך?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עו"ד לא השלים רישום של בית
תודה
רישום זכויות בדירה בחלוף שנים רבות מהרכישה
אין פתרון אחר מלבד המצאת כל המסמכים מחדש. לרוב המסמכים יש תוקף שכנראה חלף ועל כן יש להמציאם בשנית. (למעט אישורי מיסים אשר להם אין תוקף).
אם מדובר באותו עו"ד, נסי לדרוש שידאג בעצמו לקבלת המסמכים היות ולא טרח לרשום את הזכויות בזמן.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה שניה מס שבח
רכשתי את דירתי הראשונה לפני 10 שנים.
לפני 3 שנים רכשתי דירה נוספת.
עכשיו אני רוצה למכור את הדירה שרכשתי לפני 3 שנים ברווח של 600,000 שקל מעל מה שקניתי אותה, בכדי לקנות דירה אחרת.
האם אני אצטרך לשלם מס שבח?
מס שבח במכירת דירה נוספת
כן. ככל הנראה תצטרך לשלם היות וזו לא דירתך היחידה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!



