פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
בעל דירה שמחליט שלא רוצה למכור את הדירה
שאלתך מתאימה יותר לפורום בתי משפט. פנה בבקשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי מס רכישה
אני מחזיק בדירה ומתכוון לרכוש 50% מדירה נוספת.
האם יהיה עליי לשלם מס רכישה עבור חלקי ברכישה?
מאיזה חלק (באחוזים) ברכישה יהיה עליי לשלם מס רכישה?
תודה לתשובות.
האם אחויב במס רכישה בגין רכישת 1/2 דירה?
כן. יהיה עליך לשלם מס רכישה בגין רכישת חלק מדירה נוספת, כל עוד מדובר בחלק שהוא לפחות 1/3.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלת מיסוי לגבי החלפת דירה אחת מתוך שתיים
בשנת 2015 אשתי ואני רכשנו דירה נוספת (דירה שניה על שמנו) אשר עליה שילמנו 5% מס רכישה מהש"ח הראשון.
טרם לכן הייתה בבעלותנו דירה יחידה אשר מכרנו אותה בשנת 2009 ומאז גרנו בשכירות עד שנת 2014 ללא בעלות על שום נכס נדל"ני.
אנחנו שוקלים עוד כשנה למכור את הדירה שרכשנו ב 2014 ולקנות דירה אחרת במקומה.
שאלות:
1. האם נשלם מס על המכירה של הדירה? ואם כן - כמה?
2. כמה נשלם על מס הרכישה?
אילו מיסים יחולו בהחלפת דירה אחת מתוך שתיים?
בהתייחס לנתונים המופיעים בשאלתך:
מס שבח- אם בעת מכירת הדירה, תהיה בבעלותכם דירה נוספת תחויבו במס שבח ותצטרכו לערוך שומה עצמית לחישוב מס השבח על פי חישוב לינארי. על כן, אין באפשרותי להעריך מהו גובה מס השבח במקרה זה.
מס רכישה- ככל שיש בידכם דירה נוספת במועד הרכישה, תשלמו מס רכישה על פי מדרגות המס שיהיו עדכניות לאותו מועד לפי רכישת דירה שאינה יחידה. (ב- 1.7.15 יחול שינוי בגובה מדרגות המס).
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסוי ירושה יבטל את הפטור מהשבח בהעברה ללא תמורה?
האם בארצות הרבות שכבר יש מיסוי ירושה או עיזבון ,בוטלו ההנחות במס רכישה והפטור ממס שבח .בהעברה ללא תמורה ?
האם יש בכלל קשר בין 2 החוקים : מס ירושה והעברה ללא תמורה ?
מיסוי ירושה יבטל את הפטור מהשבח בהעברה ללא תמורה?
מדובר יהיה בתיקון חוק עתידי ועל כן אין באפשרותי לדעת כעת מה יהיו השפעותיו על חוקים נוספים.
אין בידיי מידע באשר לארצות אחרות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי שימוש מבעל חנות
צמוד לחנות קיים בית קפה אשר בעליו החל לאחרונה להציג שולחנות וכיסאות מול החנות שלי באופן אשר בין היתר חוסם את שדה הראיה לחנות
האם יש באפשרותי לדרוש ממנו דמי שימוש? אם לא, מה באפשרותי לעשות על מנת שזה יסלק את השולחנות והכסאות?
תודה מראש
בעל בית הקפה חוסם את שדה הראיה לחנות שלי
לא הבנתי משאלתך אם אתה הבעלים או השוכרים של החנות.
בכל אופן אם הוא אינו מניח את השולחנות או הכסאות בשטח המושכר שלך, דמי שימוש לא תוכל לתבוע, אולם, לטעמי עליך לפנות אליו בדרישה לסלק את הרהיטים בטרם תגיש כנגדו תביעה לקבלת צו עשה שיאסור עליו להניח את הרהיטים בחוץ.
כמו כן במקרים מסוימים השטח הצמוד לבית קפה או חנות שייך לבעליו של אותה חנות /בית קפה ולכן מותר לו להניח שם את הרהיטים. יש לבדוק עניין זה בטרם מעשה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת התנגדות לעיריה
ברצוננו להתנגד לבקשה להיתר שהוגשה לוועדה המקומית לתכנון ובניה ע"י שכן בבניין שמעוניין להרחיב ויש לו רוב דיירים.
איך כדאי לעשות זאת בצורה הכי משכנעת?
והאם עילה לכך מצדנו כי השטח המשותף שברצונו לעשותו מרפסת יכול לשמש אותנו בעתיד להרחבת דירתנו הקטנה ע"י הוספת ממ"ד יכול לשכנע הוועדה שלא לאפשר זאת?
תודה
הגשת התנגדות לעיריה
עליך להגיש התנגדות תוך 14 יום מיום קבלת ההודעה על הבנייה המתוכננת. עליך להוכיח כי עלולה להיווצר פגיעה כתוצאה מאישור הבקשה להיתר.
למשל, ירידת ערך הדירה, הפרעה לאור שמש ולזרימת אוויר, פגיעה ארכיטקטונית וכיו"ב.
ייתכן והטענה שהעלית בשאלתך תתקבל, אין באפשרותי לענות על כך מבלי להכיר את כל נסיבות המקרה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה שכירות
סיום שכירות לפני המועד
ההודעה שלכם ניתנה זמן סביר מראש בטרם הפינוי, בעל הדירה אף הגיע עם דיירים חלופיים, ולכן, אם אין הוראה סותרת בחוזה השכירות, מילאתם את התחייבויותיכם על פי ההסכם בקשר ליציאה בטרם סיום השכירות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הערה בדבר העברה לזרים וסעיפים 4י"ט ו2 א לחוק רשות
פתחתי נסח טאבו וגיליתי שבנכס יש "הערה בדבר העברה לזרים" וכן הערות על פי סעיף 4י"ט לחוק רשות מקרקעי ישראל ולפי סעיף 2 א.
בנוגע להערה בדבר העברה לזרים אני מבין שהמשמעות היא שהמוכר הנוכחי או העתידי לא יוכל למכור את הנכס לאדם שהוא לא אזרח/תושב ישראל (השאלה היא מה הקטע הזה והאם זה לא מוריד משווי הנכס)
בנוסף, מה משמעות הסעיפים 4 י"ט ו2 א לחוק רשות ממקרקעי ישרא. האם זה מסוכן לקנות נכס כזה?
הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו
הערה בדבר העברה לזרים בנסח הטאבו
הערה בדבר העברה לזרים משמעותה היא רשות מקרקעי ישראל בחרה במקרקעין מסוימים כי אלו יישמרו בידי תושבי ישראל, דהיינו, הנכס לא יוכל להימכר לזרים, למשל, לתושב חוץ.
מכוחם של סעיפים 4יט ו-2 לחוק קיימת הזכות לרשות מקרקעי ישראל להגביל את העברת הנכס לזרים. ראה הסעיפים בחוק עצמו.
להערה זו אין משמעות מבחינת שווי הנכס, בייחוד אם הוא יימכר למי שאינו זר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שטר חוב
היה ולא שילמתי בחודש הראשון ולא עמדתי בהתחיבות למרות שהוא נתן לי זמן ולא עמדתי בזה,האם הוא יכול לממש את כל השטר או רק את החלק שלא שילמתי,ואם רק את החלק שלא שילמתי אז מה קורה בפועל -הוצאה לפועל מנפיקה לך שטר חוב חדש פחות הסכום שקיבלתי
בקשה לביצוע שטר
המשכיר מגיש העתק של שטר החוב להוצאה לפועל תוך ציון גובה החוב כלפיו מתוך השטר, והשטר המקורי נשאר בידיו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום הוצאות נוסף לעורך הדין מטעם הקבלן
רכשנו דירה חדשה מקבלן לפני מס' שנים ובמסגרת החוזה שילמנו כמובן 2% שכר טרחה לעורך הדין מטעם הקבלן.
כעת, קיבלנו מכתב ממשרד עורכי הדין של הקבלן שהדירה עומדת להירשם והתבקשנו לשלם אגרת רישום לטאבו וכ- "תשלום החזר הוצאות של 300 ש"ח למשרד". האם מותר לעורך הדין לגבות הוצאות נוספות? הרי הוא כבר קיבל תשלום. מיותר לציין כי עבור כל האגרות אנו שילמנו ולכן אני לא מוצאת עבור מה הוא יכול לדרוש תשלום נוסף
תודה מראש לעונים
תשלום הוצאות נוסף לעורך הדין מטעם הקבלן
בד"כ מלבד תשלום לעורך הדין של הקבלן שהוא עבור רישום בית משותף ורישום זכויותיכם בנכס, נדרש הקונה לשלם סכום נוסף עבור הוצאות תשריטים לצורך רישום הבית, וברוב המקרים הדבר מעוגן בחוזה המכר.
פנו לעו"ד ובקשו לקבל פירוט בגין מה נדרשים אתם להוסיף תשלום.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה – תיקון חוק המכר – הגבלת שכ"ט
האם תיקון חוק המכר - הגבלת שכ"ט חל גם ביו"ש?
לפי מיטב ידיעתי התיקון חל גם ביו"ש
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צוו מניעה
יש לי בעלות בנכס 1/3 ממנו מלפני שנתיים והתחלתי בהליך היתר בניה ושלמתי אגרות , אגרת בניה , היטל , וגרתי בשכירות כשהתכנון היה שתוך שנה מקבלת ההיתר אני אעבור לגור בנכס , הופתעתי לגלות כשהכל היה מוכן כבר , שכונס הנכסים שאחד מהשותפים בנכס אשר חייב לו כסף רשם צוו מניעה , דבר שלא אפשר לי לבנות ובינתיים אני תקוע עם היתר בניה שפג תוקפו ונאלצתי להריך את חוזה השכירות עוד .. עד היום אני מחכה לבית משפט כדי להוריד את הצוו או לפחות להצמידו לחייב בלבד ולא על כל הנסח . האם אני יכול לתבוע את הכונס בנזיקין ??? או את השותף שבגללו סבלתי מעיכוב שעלה לי כסף או שניהם ??? מה הם זכויותיי !!??
צו מניעה
פנייתך אינה מתאימה למענה באמצעות הפורום בשל מורכבותה.
פנה לייעוץ פרטני עם עו"ד העוסק בתחום.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחור במסירת דירה מקבלן
על החוזה חתמתי (לצערי) כשבוע ימים לפני חוק המכר החדש.
בהתאם לחוזה, הקבלן רשאי למסור את הדירה באיחור של 180 ימי עבודה ועוד 3 חודשים במידה וביצעתי שינויים כלשהם במבנה הדירה.
עד היום עוד לא התקבל טופס 4 וכמובן עוד לא נכנסנו לדירה. עברה כבר שנה ממועד המסירה שנקבע בהסכם עם הקבלן וחצי שנה (אם מתייחסים לסעיף שבו מצויין שמועד המסירה הוא 3 שנים מיום קבלת ההיתר- אני לא יודעת איזה משניהם קובע לפי החוק)
בכל מקרה, בשני המקרים אני עדיין לא זכאית לפיצוי מהקבלן.
השאלה שלי היא:
ראשית, מהו מועד המסירה הקובע עפ״י חוק במידה ובהסכם מופיעים שני מועדים - יוני 2014 ו- 3 שנים מיום קבלת היתר הבנייה (התקבל בסוף נובמבר 2011).
שנית, האם יש דרך לקבל פיצוי על אף ההסכם הלא הוגן שנחתם איתנו על פי חוק המכר הישן?
איחור במסירת דירה מקבלן לפני תיקון 5 לחוק המכר
דברייך נכונים, הוראות תיקון 5 לחוק המכר לא יחולו על דירה שחוזה המכר לגביה נכרת לפני תחילתו של חוק זה.
מה הסיבה שנרשמו שני מועדים בהסכם?
בטרם אענה, יש צורך לבדוק היטב את החוזה עליו חתמת מול הקבלן. ייתכן שתוכלי לתבוע פיצוי בתביעת נזיקין מול הקבלן אך יש לבדוק את נסיבות המקרה על מנת לענות על שאלתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי שוכר עקב מכירת הנכס
נתבצעה עסקת מקרקעין, בה רכש אדם נכס שבו שהה שוכר. בשל העובדה כי הרוכש מעוניין לגור בנכס, דורש הוא את פינוי השוכר. לשוכר יש הסכם שכירות מול המוכר, כאשר נותרו עוד שנתיים לתום תקופת השכירות. בחוזה השכירות אין סעיף המתייחס לסיטואציה של העברת זכויות המשכיר לצד שלישי.
מה הדין במקרה כזה? האם זכותו של השוכר גוברת על זו של הרוכש? האם זכאי הרוכש בפינוי השוכר?
תודה מראש.
קובי
מה דין שוכר שמתגורר בדירה שנרכשה?
מה סוכם בהסכם המכר לגבי השכירות שקיימת בדירה? היה צורך לעגן בחוזה את נושא השכירות.
מה סוכם בהסכם השכירות לגבי אפשרויות לפינוי מוקדם של הדייר?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיקת נכס 20 שנה, אחרי טופס 4 .לחישוב מיסוי מחודש.
מה אומר החוק, והאם אין כאן חדירה לתחום הפרט,כאשר רשות מודיעה אחרי שנים רבות כי שכרה חברה שתכנס לכל הבתים בבניה פרטית לחישוב אחוזים לארנונה.
אין מדובר בתוספות מחוץ למבנה. לא בפרגולות או כל דבר שחייב קבלת רישיון.
כוונת הרשות מדידה מחודשת של פנים המבנה.
לא ששינו משהו בחישוב פרטים המרכיבים את הארנונה.
אם התשובה הינה כי החוק מתיר זאת. היכן בדיוק ניתן למצוא זאת .
ברכה למשיבים.
שרון.
האם מותר לעירייה למדוד את הנכס בשנית לצורך ארנונה?
למיטב ידיעתי הדבר אינו מנוגד לחוק.
בפקודת העיריות נקבע כי:
287. לענין ארנונה רשאי מי שהוסמך לכך על ידי ראש העיריה –
(1) לערוך, בעצמו או על ידי שליחיו, כל מפקד וחקירה שימצא לנחוץ;
(2) לדרוש מכל בעל או מחזיק למסור לו או לשליחיו כל ידיעה שבידו ולהראות לו או לשליחיו כל מסמך שברשותו, הדרוש לו בקשר לתפקידיו;
(3) להיכנס בכל עת סבירה לנכסים, בעצמו או על ידי שליחיו, ולערוך בהם בדיקות ומדידות;
(4) להשתמש בכל הידיעות שהושגו כאמור ובכל ידיעה וחומר אחרים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי מסירת דירה מקבלן בשל התנגדותי לחתום על תקינותה
אני מוכן רק לחתום שקיבלתי את הדירה,ואערוך בה בדק בית מקצועי שיקבע את תקינותה.
מה עושים ? האם זהו לחץ הוגן?
הקבלן דורש שאחתום כי הדירה לשביעות רצוני
קשה לענות על שאלתך מבלי לקרוא את כל החוזה עליו חתמת מול הקבלן, היות ולא ציינת מהו אופן המסירה- האם יש פרוטוקול מסירה מוקדם או שרק פרוטוקול מסירה סופי?
נסה לדרוש להביא לדירתך עוד טרם מועד המסירה מי מטעמך שיערוך בדיקה ויבדוק האם קיימים ליקויים כלשהם.
בדרך כלל במועד המסירה נערך פרוטוקול מסירה המתאר את הליקויים בקיימים בדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צו הריסה ללא הרשעה
התברר לי כי הודבקה בקשה לצו הריסה על דלתי ( לטענת העירייה) מכווין שלא ידעתי כי ישנה בקשה כזו ולא הגשתי התנגדות, לפני זמן מה בית משפט לעניינים מקומיים קיבל החלטה על הריסה.
האם אני יכול להגיש התנגדות עכשיו או שעלי להגיש בקשה לביטול פס"ד או ערעור ( עדיין לא עברו 30 יום מהדבקת ההחלטה)
פנה לפורום בתי משפט.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה
אם חברה ישראלית רוצה לרכוש בית צמוד קרקע, מהו מס הרכישה שצריכה לשלם? ואם זו חברה זרה, יש הבדל?
תודה,
רן
פנה לפורום דיני מיסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אפלייה בשכירות לאם חד הורית
אפלייה בשכירות לאם חד הורית
בעיקרון שאלתך אינה שאלת משפטית בתחום הנדל"ן, לכן אענה לך באופן כללי.
על פניו מדובר באפליה, אולם, כל בעלים של מקרקעין יכול להחליט למי להשכיר את הנכס שלו על פי קריטריונים שונים- למשל, בעל נכס יכול להחליט שלא להשכיר לדייר שבבעלותו חיות מחמד..
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אכיפת סעיף בוררות בהסכם של קבוצת רכישה
אכיפת סעיף בוררות בהסכם של קבוצת רכישה
כדי לענות על שאלתך יש לבדוק מהן הסמכויות המוקנות לעורך הדין של הקבוצה, על פי הסכם שנחתם בין חברי הקבוצה לעורך הדין.
בעיקרון, היות ועורך הדין מייצג את כל חברי הקבוצה, אין הוא יכול לייצג חלק מחברי הקבוצה כנגד חלק אחר בשל ניגוד עניינים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי מוקדם
תביעה לפינוי מושכר
אם הודעת לו על פינוי מוקדם על פי הסיכום בחוזה, והדייר לא יתפנה, תוכלי להגיש כנגדו תביעה לפינוי מושכר בבית המשפט.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון שומה
תקנות מס רכישה
תקנה 2 לתקנות מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה)_(מס רכישה) קובעת כדלקמן:
במכירת זכות במקרקעין או בעשיית פעולה באיגוד מקרקעין, ישולם מס רכישה בשיעור משווי הזכות הנמכרת כקבוע להלן:
(1) במכירת זכות במקרקעין ובעשיית פעולה באיגוד מקרקעין, למעט בנין או חלק ממנו שהוא דירת מגורים – 6%;
(1א) על אף האמור בפסקה (1), במכירת זכות במקרקעין, שמתקיימים לגביה התנאים המפורטים להלן, תוחזר לרוכש שישית ממס הרכישה ששילם לפי פסקה (1), ובלבד שלא הותר בניכוי לפי פקודת מס הכנסה, ויחולו לעניין זה הוראות סעיף 103א לחוק:
(1) המכירה היא של זכות במקרקעין שקיימת לגביה תכנית כמשמעותה בחוק התכנון והבנייה (בסעיף קטן זה – תכנית בנייה), המתירה בנייה על הקרקע של דירה אחת לפחות המיועדת לשמש למגורים (להלן – דירת מגורים);(2) לא יאוחר מתום 24 חודשים מיום המכירה, התקבל היתר לבניית דירת מגורים אחת לפחות, לפי חוק התכנון והבנייה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השתלטות על שטח משותף והצמדתו לנכס
השכן שלנו השתלט לפני כשנה על שטח משותף ביצע חפירה ויצר מרפסת "חצר אנגלית" אותה חיבר למחסן אותו הוא משכיר לעת עתה לדיירים מזדמנים. ידוע לנו שיש איסור בדבר שימוש במחסן למגורים אך החוצפה הגדולה היא ההשתלטות על השטח המשותף. לאחר התראות ששלחנו לו טרם פנייה למפקחת על הנדל"ן נדהמנו לראות כעת כי כעת הוא מבקש להכשיר השרץ בהגשת בקשה לעירייה כאשר מהות הבקשה היא : יצירת חצר אנגלית והפיכת שטח שירות לעיקרי כמו כן הפיכת הבניין ל 4 קומות וחריגה מקווי בניין( כי החצר נושקת לגדר). לצערנו שלושת רבעי מהבניין מתירים לו את המהלך ורק אנו 2 דירות (קומת ביניים) מתוך 7 נתנגד. מה השלבים שעלינו לעשות? האם יש סיכוי שזה יאושר עקב רוב דיירים? האם במקרה שיאושר אנו אמורים לקבל ממנו דמי איזון בכל מקרה עכב לקיחת / שימוש בשטח משותף?
תודה
השתלטות על שטח משותף
מי שבבעלותם שלושה רבעים מהדירות ושני שלישים מהרכוש המשותף צמוד לדירותיהם, להחליט בדבר הוצאה של חלקים מסויימים מהרכוש המשותף והצמדתם לדירה פלונית, לשם בניה שמטרתה הרחבת אותה דירה, וכן להחליט בדבר חלוקת זכויות הבניה הנדרשות לצורך זה.
יחד עם זאת תנאי לקבלת החלטה כזו היא שהדבר לא יפגע בזכויות היחסיות של יתר בעלי הדירות שאינם בונים. גם כאשר מתקבלת החלטה על ידי בעלי הדירות, ברוב הדרוש, המתירה הרחבת דירה בבית המשותף, חייב בעל דירה, שדירתו ניתנת להרחבה בשיעור יחסי העולה על חלקו ברכוש המשותף לשלם במועד החלטת ההרחבה, תשלומי איזון לבעל דירה שדירתו אינה ניתנת להרחבה או שההרחבה פחותה מחלקו היחסי ברכוש המשותף.
בהעדר הסכמה בנוגע לגובה תשלומי האיזון, יקבעו התשלומים על ידי שמאי מקרקעין, שימונה בהסכמה. הוצאות השמאות יחולו על בעלי הדירות בהתאם לחלקם היחסי ברכוש המשותף.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה
2. האם מספיק עותק אחד בדיעבד?
עותקים של חוזה מכר
שאלתך אינה ברורה לי.
מספר העותקים הוא לפי נוחיות הצדדים ואינו מחייב.
מקובל שכל צד מקבל העתק, וכן עורכי הדין מקבלים העתק מהחוזה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הטלת מיסוי ארנונה על חלקים .
הבנו שחקיקה חדשה מאפשרת לרשויות לקחת ארנונה על חלקים שבעבר, לא היה עליהם מיסוי.
השאלה היא,כאשר נבנה הנכס, לפני עשרות שנים,קיבלנו הדרכה.על מה נשלם ועל מה לא,ארנונה.
כמובן, השיקול בתכנון ובבניה ,היה בהתאם.
לא מובן, איך המחוקק ,נותן לרשות פירצה,לחדור לנכס שיש לו טופס 4,ועמד במלוא המחויבויות בשעתו, ולא נאמר,דבר וחצי דבר...בסעיף משנה, כלשהו....אם והיה יחול על החלקים שהיו פטורים ממיסוי ארנונה....שינוי בחוק....
רוצה לומר, כל השיקולים בעת הבניה היו שונים.
בעל הנכס ביום בו הוא מקבל הסברים מפורטים,על דרישות הרשות...היה עושה הכל, כדי להמנע מבנייה המוסיפה לו אחוזיי מיסוי ארנונה גבוהים......אם רק היה המחוקק,דואג להוציא כל זאת בכתובים.
מה אומר החוק במקרה זה.
תודה.
חיוב ארנונה רטרואקטיבי
משרד הפנים נותן לגיטימציה לרשויות המקומיות לנסות להגדיל את הכנסותיהן במאות אחוזים, באמצעות הגדלת חיובי הארנונה.
לעיתים הרשויות המקומיות מגדילות את חיובי הארנונה באופן רטרואקטיבי.
לאחרונה בית המשפט צמצם משמעותית את סמכותן של רשויות המקומיות לתקן חיובי ארנונה רטרואקטיבית וקבע כי יש להחיל את ההגדלה ממועד התיקון והלאה. יחד עם זאת, נקבע כי במקרים נדירים ומיוחדים, אשר ייבחנו לגופם תוך עריכת איזונים בין האינטרס הציבורי לבין עניינו של הפרט ולהסתמכותו, שמורה לרשות המקומית הסמכות להטיל חיוב רטרואקטיבי לאותה שנה ואף לשנים שקדמו להטלת החיוב המתוקן.
אני מציעה לך לפנות לעורך דין לצורך קבלת ייעוץ פרטני.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




