פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

סטטוס נוכחי של שילוט חוצות

מייק 09/06/15
שלום

רציתי לברר מה אומר החוק לגבי הצבת שלטי חוצות לצד כבישים בינעירוניים בסמוך לכניסות יישובים. המידע שאני מקבל מאוד מבלבל

הצבת שלטי חוצות בסמוך ליישובים

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/06/15
מייק שלום,



שאלתך אינה מתאימה לפורום זה.

נא פנה לפורום צרכנות-תביעות קטנות.



בברכה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שבירת חוזה

אתי 08/06/15
שלום

בחוזה שכירות שלי רשום בכתב יד שהמשכיר מחויב להתקין מזגן על תאריך ה-1.6 (התאריך מצויין בפירוש) עם חתימה ליד. 

אם אין עדיין מזגן בדירה האם זו עילה לשבירת חוזה מצידי ללא כל התחייבות?



תודה

המשכיר הבטיח מזגן ולא קיים. האם ניתן לבטל החוזה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/06/15
אתי שלום,



יש לקרוא את הוראות כל סעיפים חוזה השכירות על מנת לענות על שאלתך. יש לבדוק באילו תנאים ניתן לבטל חוזה או לסיים את תקופת השכירות בטרם תגיע לסיומה.

ייתכן שתוכלי לבטל את החוזה בשל הימנעות המשכיר ממילוי התחייבויותיו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי במיקום השיש מהתכנית המקורית על ידי הקבלן

דוד 08/06/15
שלום רב, רכשתי דירה על הנייר לפני כשנתיים. במהלך מסירת המפתח, נוכחתי שמיקום השיש במטבח, איננו על פי מה שמצוין בתכנית. השיש הוזז כמטר וחצי ימינה. הקבלן טוען שהמיקום של השיש בתכנית איננו מחייב אותם. האם הוא צודק? יש לציין שהוא חתום על התכנית הזו. באף תכנית אחרת לא מתואר מיקום השיש.

האם סטייה מתוכניות הדירה מהווה הפרת חוזה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/06/15
דוד שלום,



יש לקרוא את החוזה ונספחיו בעיון על מנת לענות על שאלתך.

לעיתים קיימים סעיפים כאלו או אחרים המתירים לקבלן לסטות מהתוכניות במקרה כזה או אחר מבלי שהדבר יהווה הפרת חוזה.

יודגש כי הסטיות המותרות על פי חוק הן סטיות בשיעור של 2% בין מידות הבניין המופיעות בתכנית ובין המידות למעשה וכן סטיות בשיעור של 5% בין הכמויות ומידות האביזרים במפרט והכמויות ומידות למעשה.



בברכה,



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי שוכר

הלן 08/06/15
שלום. אני צריכה עזרה דחוף. אני כבר לא יודעת מה לעשות. יש שוכר שלא משלם שכר דירה כראוי ורימה אותי. היה משפט - הוא לא הגיע למשפט - והשופט נתן פסק דין לפינוי. פניתי לרשות האכיפה והגבייה ב14.04.15 ופתחתי תיק. שלחו אזהרה שיש לו זמן מסויים (נדמה לי 20 ימים) להתפנות ואם לא, יגיעו לפנות אותו. ממש יום או יומיים לפני מועד הפינוי העורך דין שלי הודיע לי שהשכור הגיש ערעור. אני הודעתי זאת לרשות - שלא ישלחו לשם אף אחד. זה היה בערך בין התאריכים 4-6.05. ב18 הגעתי לבית המשפט בעקבות הערעור ובית המשפט העניק לשוכר טווח זמן עד ה01.06 לשלם כ1500 ש"ח כדי לפתוח את התיק מחדש, ואם לא, אז פסק הדין המקורי עומד בהינו.

ב01.06 העורך דין שלי בדק במערכת וראה שהשוכר לא שילם. פניתי להוצאה לפועל והם שלחו קבלן פינוי ב03.06. השוכר לא פתח את הדלת ואיים שיש לו אקדח ואם הם יפרצו את הדלת, ירה בהם. הקבלן הסתובב והלך. (איפה המשטרה? איך מסתובבים והולכים כשמישהו מאיים על נציג של רשות האכיפה??זה הרי פלילי!)

אחרי כל זה פתאום רשות הגביה התחילו לדרוש ממני מסמך מקור מבית המשפט שהשוכר באמת לא שילם את האגרה שהיה צריך. (אז איך שבוע שעבר שלחתם קבלן בלי זה?) נאלצתי לנסוע עד לעיר שבה נמצאת הדירה שלי לקחת את המסמך. הגעתי שוב לרשות האכיפה והגבייה למסור את המסמך שהם ביקשו ואז מיידעים אותי שבעקבות כל זאת, צריך להתחיל את כל התהליך מההתחלה כי אלו הנהלים בגלל שהוא הגיש ערעור. צריך לשלם שוב על פתיחת תיק, לתת צ'ק בנקאי חדש והשוכר יקבל מכתב התראה נוסף עם עוד טוחח זמן להתפנות מרצון (כשברור שלא יעשה זאת) לפני ששוב יגיעו לפנות אותו.

ברצינות, איך זה יתכן? איך שלחו פינוי ורק אחרי זה הפילו עליי את כל זה? איפה הם היו כשהודעתי להם על הערעור ועל החלטת השופט - למה אז לא הודיעו לי שצריך יהיה להתחיל מההתחלה?

בכללי מאד חשוד בעיני כל מה שמתרחש. איך יתכן שאלו הנהלים? אם כן, היו צריכים להודיע לי בזמן - למה עכשיו אני צריכה לחכות עוד כמעט חודש עד שיגיע פינוי נוסף? איך הם הסתובבו והלכו כשאיימו עליהם עם אקדח?

מה אני עושה עכשיו? אם יש לי בעיה עם רשות האכיפה והגביה, למי אני פונה? איזו סמכות יש שתוכל לעמוד לצידי בחוסר הצדק הזה?

אנא עיזרו לי

פני בבקשה לפורום הוצאה לפועל

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/06/15

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה בשכירות

יהודה 08/06/15
שלום רב. להלן שאלתי: שכרתי דירה במושב מסויים  בעל הדירה התחייב לתת לי את המפתח בתאריך מסויים ולבסוף נתן לי באיחור של שבועיים שבהם שילמתי שכ"ד במקום אחר. בעל הדירה התחייב שהדירה תשופץ ותהיה נקייה מפגמים אלא שבפועל השיפוץ כלל בסך הכל צבע והחלפת אריחים. כשנכנסנו לדירה הסתבר שיש עוד הרבה פגמים שלא יכולנו לראות קודם כמו נזילות מים וצינורות שבתוך הקירות מרעישים ודלתות שלא נסגרות. עברו שלושה שבועות מאז שעברנו וכל פעם בעל הדירה בא לסדר משהו אחר מה שהפך למטרד. יחד עם זאת כתבנו לבעל הדירה שאנו מבקשים שעד לתאריך מסויים כל הליקויים יתוקנו אחרת תהיה זו הפרה של החוזה מבחינתנו . בתגובה הגיע בעל הדירה וביקש מאיתנו לפנות את הדירה. האם נוכל לתבוע את הוצאות המעבר אל הדירה וממנה בתוספת עוגמת נפש?

האם ניתן לבטל חוזה בשל פגמים בדירה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/06/15
יהודה שלום,



על פניו ייתכן שקיימת עילת תביעה, אך יש לבדוק בעיון את הסכם השכירות עליו אתם חתומים כדי לענות על שאלתכם.

ככל שקיימת עילת תביעה עליכם להוכיח כי כתוצאה ממחדלו של

בעל הדירה נגרם לכם נזק ממשי.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה בירושה בין היורשים לבין עצמם

ז'ק 08/06/15
שלום,

 
אני ושלושת אחיותי קיבלנו דירה
בירושה מהורינו. כיום הדירה רשומה בטאבו על שם ארבעתנו כל אחד ¼ דירה שווי הדירה 1,000,000 ש"ח, נחשבת לדירת
מגורים מזכה ועומדת ב- 4 התנאים המצטברים ע"פ חוק לפטור ממס שבח במידה
ואמכור לאדם זר.
 הדירה נרכשה
ע"י הורי בשנת 1962. כאשר מדובר במכירת דירה בין יורשים לבין עצמם זה לא כל
כך פשוט . הבניין בשלבי פינוי בינוי כאשר היזם עדיין לא קיבל אישור מהוועדה המקומית.
אני מעוניין למכור את חלקי לאחת האחיות שרוצה לקנות, אין כספי עזבון , זו דירה יחידה שהתקבלה בירושה התשלום שאחותי תעביר לי הינו מחשבונה הפרטי, אני
נכה וההכנסה היחידה שיש לי היא מביטוח לאומי
האם אני חייב במס כלשהו , מס שבח?  מס הכנסה? 
..
 
אשמח אם תוכל לכתוב לי איזה מיסים יש לי ובאיזה אחוז.
תודה מראש, ז'ק
 

האם חלים מיסים ברכישת רבע דירת ירושה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/06/15
ז'ק שלום,



על פי הנתונים שהצגת בשאלתך אינך אמור לשאת בתשלום מס רכישה אם תמכור לאחותך את רבע הדירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי אחראי על תחזוקת חלקה נפרדת בתוך שכונת מגורים ?

אופיר 08/06/15
שכונת מגורינו ממופה כחלקה שמספרה X ובתוכה שטח שחלקתו מסומנת במספר Y.
החלק הפתוח שסימון חלקתו Y פתוח מבחינה ציבורית לכל, בוא משמש כחצר עם דשא, אספלט, ספסלים ואף בעבר היו בו מתקני משחקים לילדים כגון מגלשות ונדנדות.
עם השנים, השטח הפך למוזנח והטענה הרווחת שזהו שטח ציבורי פתוח שאמור להיות מטופל ומתוחזק ע"י העירייה. השטח אף מכיל שביל מעבר ציבורי בתוך השכונה כולל תאורת דרך שמתופעלת ע"י העירייה.

אודה לכם מאוד אם תוכלו לומר לי על מי מוטלת אחריות לתחזוקת השטח Y בדברים כגון: גינון, שביל מעבר, ספסלים, אספלט, חצר וכד'?

בתודה ובברכה,
אופיר.

מי אחראי על תחזוקת חלקה נפרדת בתוך שכונת מגורים ?

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/06/15
אופיר שלום,



לטעמי האחראית היא הרשות המקומית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת הענק שהגישו תושבי סובב נתב"ג

יאיר 08/06/15
שלום, הסבר: תביעת הענק שהגישו תושבי סובב נתב"ג אני רכשתי דירה באור יהודה מקבלן אין ולא חששתי שנכס יכול לרדת במחיר כשווי של הנכס.לאחר שראייתי סירטון עם עו״ד שיגיש תביעה יצוגית לעליון על סכום של 5 מילאירד ש״ח אני יצרתי קשר עם משרדו אמרו לי שלא ניתן להצתרף לתביעה זו .סירטון : http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4663192,00.htmlאף ביקשו שאני הפקיד כסף אלפיים ש״ח שביררתי על מה אמרו לי יועץ.מבקש עזרה איך ניתן בכל זאות לשקול הצתרפות לתביעה יצוגית שהוגה בעליון.תודה מראש במענה

תביעת הענק שהגישו תושבי סובב נתב"ג

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/06/15
יאיר שלום,



צר לי שאלתך אינה ברורה.

נא הבהרתך.



בברכה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזרת צ'ק ביטחון

גיל 08/06/15
שלום,

אני עוזב את הדירה ששכרתי. קבעתי להיפגש עם בעלת הדירה לצורך העברת החשבונות והחזרת צ'ק הביטחון. לאחר שהעברנו את כל החשבונות (פרט לחשבון המים האחרון שיישאר על שמי וישלח לכתובתי החדשה, מפני שעוד לא הונפק) בעלת הדירה מסרבת להחזיר את צ'ק הביטחון בטענה שיש לה הזכות לשמור אותו למשך 30 יום נוספים.



האם טענתה נכונה מבחינה משפטית? 

אחרי כמה זמן צריך להחזיר בעל הדירה את שיק הבטחון?

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/06/15
גיל שלום,



התשובה לשאלתך תלויה במוסכם בחוזה.

האם הוסכם כי היא תמסור את השיק 30 יום אחרי?



בברכה,

ענת קציר,עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם רשאי השוכר להחליף צילינדר בדירה שכורה?

שלומי סגל 08/06/15
שלום וברכה, אני שוכר דירה ואשמח לדעת האם אני יכול להחליף צילינדר בדירה? (כמובן בתום תקופת השכירות להחזיר את הצילינדר הישן למקומו).

בנוסף אשמח לדעת האם רשאי המשכיר להיכנס לדירה ללא ידיעת / הסכמה מפורשת מהשוכר?



בתודה מראש על המענה.

האם רשאי השוכר להחליף צילינדר בדירה שכורה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/06/15
שלומי שלום,



1. על פניו אתה יכול להחליף את הצילינדר לאחר מתן הודעה על כך לבעל הנכס, אלא אם קיימת מניעה לכך בחוזה השכירות.



2. בעיקרון לא מקובל שבעל נכס נכנס לדירתו המושכרת ללא מתן הודעה על כך לשוכר או ללא נוכחותו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום אחריות קבלן

ריקו 08/06/15
הבניין שלנו, בן כ- 11 שנה מצופה בלוחות אבן. במספר מדומות חלק מהלוחות ניתקו מהבניין ומומחה שבדק אותם טוען שישנה סכנה שהם ינשרו לתוך המרפסת שלי. האם לקבלן שבנה את הבניין יש אחריות מעבר לתקופה המקובלת, בשל סוג הבעייה?

מהו משך תקופת האחריות של קבלן ?

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/06/15
ריקו שלום,



ניתן להסיק משאלתך כי הבניה בוצעה תוך מחדל או רשלנות שהרי לא אמורים ליפול לוחות אבן מהבניין לתוך מרפסתך.

אי לכך, ייתכן שקיימת עילת תביעה כנגד הקבלן בגין ליקוי בניה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה קבלן

מיכאל 08/06/15
רכשתי דירה מקבלן שבנייתה אמורה להסתיים בעוד שנתיים. שולמו הכספים עבור הדירה. אני רוצה עכשיו למכור את הדירה לצד ג' . האם זה אפשרי ? והאם הפרוצדורה של המכירה היא רגילה .

האם ניתן למכור דירה שנקנתה מקבלן לפני מועד המסירה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/06/15
מיכאל שלום,



יש לבדוק בחוזה הרכישה מהקבלן האם ניתן למכור את הזכות שלך לדירה על פי החוזה.

בחוזים רבים קיימים סעיפים המתנים או מונעים את המכירה  עד למועד מסירת הדירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

+תחשיב נזק

יוסי 07/06/15
היי 

כיצד מחשבים נזק של פולש שהחנה את רכבו בשטח שלי ולאחר שנתיים וחצי ניתן צו לסילוק יד ע"י בימ"ש שלום בימ"ש חייב בהוצאות משפט בלבד כיון שלא נתבע נזק אלא רק סילוק 

השטח מיועד לבניה של 6 צמודי קרקע ובמשך הזמן הנ"ל נמנע ממני לממש את הפרויקט ונגרמו לי נזקים רבים כגון רביות על הלוואות שלקחתי בשביל הפרויקט וכדו

אודה לתגובתכם

יוסי

פנה לפורום דיני נזיקין בבקשה

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/06/15

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת עורך דין לאתר את התיק שלי ?

עודד גורן 07/06/15
לפני כ - 16 רכשתי בית בשוהם. אני מנסה לאתר תשריט כחלק מחוזה החכירה (אין במנהל ואין ברשות המקומית). פניתי לעורך דין שביצע את העסקה עם החברה הקבלנית והוא אמר לי שאינו מעוניין לאתר כיוון שהחמר נמצא בגנזך. כיצד ניתן אם בכלל לאתר את התיק שלי (ברור הוא שאינו מעוניין להתאמץ במקום שאין כסף).

איתור מסמכים

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 07/06/15
שלום,



ניתן לבדוק במנהל.



אם הבית רשום בטאבו כחלק מבית משותף- ניתן לבדוק זאת בטאבו.



בזמנו, העסקה דווחה למיסוי מקרקעין וניתן לשלם עבור שחזור התיק ברשויות המס.



בנוסף, ניתן לבדוק את תיק הבניין בעירייה ולוודא אם קיים בו התשריט של היתר הבנייה.



כמו כן, תמורת תשלום, אני מניחה שעורך הדין ינסה לסייע לך באיתור המסמכים מהגנזך.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה שכירות

עדי ב.ש 07/06/15
אני מתכוונת לשכור דירה, עוד לפני שחתמנו חוזה , בעלי הדירה דורשים שאביא לחתימה צילום ת.ז וספח. זו פעם ראשונה שבעלי דירה מבקשים ממני דבר כזה.ביקשתי גם אני מהם. עדיין לא חתמנו. האם אני מחוייבת? האם הדרישה לגיטימית?בספח הרי יש גם פרטים של בני משפחה, האם אני מחוייבת לתת גם את זה?

חוזה שכירות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 07/06/15
שלום,



הדרישה היא לגיטימית ביותר. המשכיר רוצה לבדוק שפרטייך אכן נכונים, וניתן לוודא זאת באמצעות ת.ז. עם ספח.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לעו"ד של הקבלן ברכישת דירה חדשה

רינה 07/06/15
שלום!



האם זה מקובל וחוקי לשלם לעורך דינו של הקבלן 5000 ₪?

רי הוא מייצג אינטרסים של הקבלן בלבד...אז למה הקונה חייב לשלם לו?

האם מותר לוותר על התשלום או לפחות להקטין אותו?

מה אומר החוק?



תודה ושבוע טוב

תשלום לידי עוה"ד של הקבלן

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 07/06/15
שלום,



שכר הטרחה של קונה לעו"ד של הקבלן לא יעלה על 5,000 ש"ח+ מע"מ או 0.5% ממחיר הדירה- הנמוך מהשניים.



עורך הדין של הקבלן לא מייצג את הקונים ומומלץ שתהיו מיוצגים על ידי עורך דין מטעמכם. התשלום הוא עבור רישום הבית המשותף- שנעשה ע"י עוה"ד של הקבלן.



כמובן שאפשר להסכים לשלם פחות או לא לשלם- בהסכמה עם המוכר.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיוב שיפוץ גג

ניר 06/06/15
שלום רב

אנו גרים בבניין בן 3 קומות כאשר הקומה העליונה כולה ( 2 דירות )שייכת לדייר וכן הקומה התחתונה (2 דירות ) שייכת לדייר. הדייר בקומה העליונה החליט לשפץ הגג לקראת החורף השמת יריעות וזפת ואנו הסכמנו להשתתפות מכיוון שהגג הוא משותף אך נדהמנו לשמוע כי העלות שקיבל בהצעה מסוימת היא מעל ל 150000 ₪ ואותה הוא דורש לקבל כאשר הסכום הקודם ששילמנו לפני 5 שנים היה 18000ש"ח. יש לציין שהדייר מהקומה התחתונה משתף פעולה עימו ומאיימים לבצע פרוטוקול של רוב בעלי דירות לקבלת ההחלטה האם זה חוקי לדרוש מאיתנו (2 דירות בקומת ביניים ) סכום שעל פניו נראה מופרז ולא הגיוני והאם זה יחייב אותנו משפטית?

תודה

חיוב שיפוץ בגג

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 07/06/15
שלום,



יש לבחון את הצעת המחיר שהתקבלה, וכן לבקש הצעות מחיר נוספות.



ככל שמתקבלת החלטה על ידי רוב שמאשרת את ההצעה, באפשרותכם להגיש בקשה לצו מניעה למפקחת על רישום מקרקעין שתפסוק כי על הדיירים שלא לבצע את הזיפות באמצעות חברה זו, ועליהם להביא קודם מספר הצעות נוספות.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון נזק בדירה שכורה

הגר 06/06/15
בדירה שהשכרנו אני ובן זוגי נוצר חור בקיר גבס. דברנו עם בעלת הדירה וסגרנו שאנחנו נתקן את זה . אנחנו כבר לא גרים בדירה ,יש שם דיירים חדשים. בעלת הדירה צריכה להחזיר לנו כסף משום ששילמנו חודש מראש ויצאנו לפני שנגמר אותו החודש. היא טוענת שעל עיכוב בתיקון הקיר(עיכוב של מס׳ ימים) ושבגלל שהדייר החדש נכנס היא מורידה לנו מהסכום שהיא אמורה להחזיר 450₪. שאלתי היא : האם היא באמת יכולה להוריד סכום על עיכוב בתיקון ואם כן, על פי מה נקבע הסכום. תודה

תיקון נזק בדירה על ידי השוכרים

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 07/06/15
שלום,



טענותיה אינן סבירות כלל. המשכירה אינה יכולה לעשות דין לעצמה בעניין זה. לא ברור מה הנזק שנגרם מעיכוב של מספר ימים שעלותו הינה 450 ש"ח..

על המשכירה להחזיר לכם את כספכם, ללא קיזוז.





בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ויתור זכויות ירושה בנכס מקרקעין

עוד חדשה ומבולבלת 05/06/15
 בקשו ממני לסייע בביצוע משהו שנראה לי אמור להיות פשוט - אדם נפטר והילדים כולם ויתרו על חלקם בדירה לאמם האלמנה, מלבד אחד שהיה קטין. היום הוא בגיר ורוצה לעשות את זה. אני לא יודעת איך ומאיפה מוציאים אישור מש"ח, מס רכישה, עירייה. האם זה כרוך בתשלום מס כלשהו? אגרה? מצאתי מליוני טפסים. אין לי מושג ממה מתחילים!

ויתור על חלק בירושה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 07/06/15
שלום,



ישנם שני מצבים:



1. אם הזכויות טרם נרשמו בטאבו, ניתן להכין הסכם חלוקת עיזבון לפי חוק הירושה ובו ייקבע שכל הדירה תרשם בשלמות על שם האמא. לא מדובר בעסקה במקרקעין ואין חובת דיווח.



2. אם הזכויות כבר נרשמו בטאבו- כבר לא ניתן לוותר. הבן יצטרך להעביר את חלקו בדירה ללא תמורה לידי אימו. מדובר בעסקה במקרקעין לכל דבר ועניין והיא חייבת בדיווח לרשות המיסים. הבן יהיה פטור ממס שבח לפי סעיף 62 לחוק מיסוי מקרקעין והאמא תהיה חייבת ב 1/3 מס רכישה ממס הרכישה בעסקה "רגילה".



בהצלחה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית דירה חדשה מהקבלן – הפרת הסכם

נטלי 05/06/15
שלום רב!



ברצוני לברר בבקשה: במקרה ואני משלמת תשלום ראשון בחתימת חוזה בקנית דירה חדשה מהקבלן -משלמת תשלום  על סך 7 % וקורה משהו...ואני אצטרך לבטל את ההסכם ( חוזה ) אני משלמת קנס הערך 10 % מהסכום ששילמתי ( מ- 7 % ) או מהסכום של עלות הדירה כולה?



כי....לא קבלתי תשובה ברורה מהסוכן במשרד המכירות.



בתודה מראש ובברכת שבת שלום!

נטלי

פיצוי מוסכם בעת ביטול הסכם רכישת דירה מקבלן

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 07/06/15
שלום,



יש לבחון מה כתוב בהסכם המכר.



בדרך כלל ישנו סעיף שקובע שבמקרה של הפרה יסודית של הקונה, ישלם הקונה פיצוי מוסכם של 10% ממחיר הדירה, וזאת מבלי לגרוע מכל סעד וזכות אחרת של הקבלן.



זהו סעיף הרתעתי שימנע מקונה לבטל את ההסכם בחוסר תום לב.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיוע/ייעוץ בהגשת ערר

תמי 05/06/15
בשנת 2000 הגשת תוכנית לבניית בית פרטי , שולם כל היטל , הוגשו כל אישור שנדרש ובסוף כך התקבל היתר לבנייה. מסיבות אישיות הבניה לא יצאה לפועל ונדחתה . לפני שנה הגשתי את התוכנית לוועדה המקומית לחידוש היתר הבנייה ואחרי המתנה של למעלה מ-8 חודשים הודיעו לי בעל פה שהבקשה לחידוש ההיתר נדחתה בטענה שגודל המרתף צריך להיות ע"פ הגודל בדף מידע.גודל המרתף שאושר בשנת 2000 היה בקנטור קומת כניסה שאושר ע"י וועדת חריגים כהקלה בבנייה עבור הבן שלי שכיום בן 37 וסובל ממוגבלויות קשות בניידות ו-100% נכות כללית.שאלה ראשונה היא: האם וועדה מקומית רשאית לשנות את המדיניות שלה למרות שלא אושרו תכניות נוספות ולמרות שלא חל שינוי בדף מידע משנת 1997 ולא השתנו הנסיבות?שאלה שנייה היא שכיום אני ממתינה לקבלת החלטת הוועדה המקומית בכתב לצורך הגשת ערר - מה דעתכם ? וכמה יעלה לי נוסח ערר לוועדת ערר?בכבוד רב,

הגשת ערר

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 07/06/15
שלום,



לאחרונה חזר ביהמ"ש לעניינים מנהליים בת"א על ההלכה המושרשת, לפיה הארכת תוקף היתר לשימוש חורג צריכה להיות כמעט דבר שבשגרה, וזאת כל עוד לא חל שינוי במצב התכנוני.

החוק קובע כי לא יחודש היתר לשימוש חורג אם קיימת מניעה בדין לחידושו.

מתי, אם כן, קיימת "מניעה בדין" לחידוש היתר לשימוש חורג? מניעה כזו קיימת רק אם בתקופת הזמן שבין פקיעת ההיתר לבין חידושו חלו שינויים בחוק או בתוכניות החלות על הנכס, ואשר יש בהם כדי לעשות לבלתי חוקי את שהותר בהיתר המקורי.



את מוזמנת לפנות לעו"ד העוסק בתחום לצורך קבלת תמחור להגשת ערר.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום היטל השבחה

ניר 05/06/15
בהמשך לשאלתי הקודמת תוך כמה זמן ממועד העסקה יש לדווח לעירייה ולשלם את היטל ההשבחה

מועד תשלום היטל השבחה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 07/06/15
שלום,



דרישת התשלום חלה במועד חתימת ההסכם והיא צוברת הצמדות עד לתשלום בפועל.





בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום היטל השבחה שחל על המוכר על ידי הקונה

ניר 05/06/15
ברצוני לקנות דירה ועל הדירה יש תשלום היטל השבחה גבוה. המוכר הציע כי אקח את היטל ההשבחה שחל עליו ואשלם אותו והוא יוריד את מחיר העסקה כך שבמקום לשלם 2.65 מיליון אשלם 2.3 מיליון המוכר אומר שהדבר טוב לשנינו כי ככה אשלם פחות מס רכישה (זאת גם דירה שניה שלי) והוא ישלם פחות מס רכישה והעו"ד ששכרתי אמר שזה לא כדאי לי כי אם ארצה למכור בעתיד אז יהיה לי לשלם יותר מס שבח.

 שאלתי מי צודק המוכר (שהוא במקרה גם עו"ד) או העו"ד שלי, כמו כן האם הדבר מותר מבחינה חוקית.

תשלום היטל השבחה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 07/06/15
שלום,



קודם כל, יש לוודא מה הסכום הסופי של היטל ההשבחה שחל על הדירה, בהתאם לחוות דעת שמאי של העירייה.



שני עורכי הדין אכן הציגו בפניך את מצב הדברים: אם מחיר הדירה יהיה נמוך יותר, תשלם פחות מס רכישה, אך שתרצה למכור את הדירה, תשלם יותר מס שבח.



ככל שברצונך לקחת את חוב היטל ההשבחה ולשלמו, אני מציעה לך לגשת לעירייה ולבדוק באופן וודאי את סכום המס.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסח טאבו ותשריט לא תואמים

אנונימי 04/06/15
שלום רב יש ברשותי דירה ולפי הרישום בטאבו בתת חלקה היא מופיעה 2 ובתשריט היא מופיעה 1 ( טעות סופר ביני ובין השכן מולי) אני רוצה לתקן זאת אך בעל הדירה גר בחול ואיננו מעוניין לבצע את התיקון ומתעלם ממני. מה ניתן לעשות ואיך אפשר לסדר זאת אני תקוע ולא יכול למכור את הדירה תודה מראש

מה עושים כשנסח הטאבו והתשריט לא תואמים

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 07/06/15

שלום רב


יש להכין תשריט מתוקן - להחתים את שאר הדיירים


ולפנות למפקח על רישום המקרקעין בתביעה לתיקון צו רישום הבית המשותף




בברכה




עו"ד
יהודה וישניצקי




מנהל
פורום נדל"ן ומקרקעין



דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח מקרקעין -תשלום

עידן 04/06/15
בוקר טוב,לפני כמה שנים העברנו בעזרת עו"ד ותוך תשלום מס שבח מקרקעין את בעלות המגרשים שהייתה על שם סבי ז"ל לי ולאחי.הדבר קרה לפני הרבה שנים, אני כן זוכר ששילמנו כל אחד תשלום בסך כ 3500 ש"ח בערך, והבנו שהמגרש יעברו על שמינו בטאבו. או לפחות תרשם הערה בנושא.מסתבר ששילמנו. אבל לא הבאנו לעו"ד את כל הקבלות וכעת הוא חייב אותם על מנת לבצע את הפעולה.איני זוכר למי שילמנו, כמה בדיוק ואיפהיתכן בדואר?אשמח לקבל כל עזרה בנוגע לאיך אני מצליח לשחזר אפילו צילום של הקבלה או אישור תשלום, זה חייב להיות רשום איפשהו אני מאמין.מרגיש לי נורא לשלם שוב את הסכומים.המון המון תודה !עידן

אישורים בגין תשלום מס שבח

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 07/06/15

שלום רב


אם שילמת תשלומי מסים - הדבר אמור להיות מתועד ברשות המסים. יש לפנות אליהם ולקבל אישור מס שבח ומס רכישה המופנה ללשכת רישום המקרקעין




בברכה




עו"ד
יהודה וישניצקי




מנהל
פורום נדל"ן ומקרקעין



דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן