האם חלים מיסים ברכישת רבע דירת ירושה?

|

מכירת דירה בירושה בין היורשים לבין עצמם

ז'ק 08/06/15
שלום,

 
אני ושלושת אחיותי קיבלנו דירה
בירושה מהורינו. כיום הדירה רשומה בטאבו על שם ארבעתנו כל אחד ¼ דירה שווי הדירה 1,000,000 ש"ח, נחשבת לדירת
מגורים מזכה ועומדת ב- 4 התנאים המצטברים ע"פ חוק לפטור ממס שבח במידה
ואמכור לאדם זר.
 הדירה נרכשה
ע"י הורי בשנת 1962. כאשר מדובר במכירת דירה בין יורשים לבין עצמם זה לא כל
כך פשוט . הבניין בשלבי פינוי בינוי כאשר היזם עדיין לא קיבל אישור מהוועדה המקומית.
אני מעוניין למכור את חלקי לאחת האחיות שרוצה לקנות, אין כספי עזבון , זו דירה יחידה שהתקבלה בירושה התשלום שאחותי תעביר לי הינו מחשבונה הפרטי, אני
נכה וההכנסה היחידה שיש לי היא מביטוח לאומי
האם אני חייב במס כלשהו , מס שבח?  מס הכנסה? 
..
 
אשמח אם תוכל לכתוב לי איזה מיסים יש לי ובאיזה אחוז.
תודה מראש, ז'ק
 

האם חלים מיסים ברכישת רבע דירת ירושה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/06/15
ז'ק שלום,



על פי הנתונים שהצגת בשאלתך אינך אמור לשאת בתשלום מס רכישה אם תמכור לאחותך את רבע הדירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן