פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

דירה מכונס נכסים

אלברטו 13/07/15
בוקר טוב
מתעניין בדירה שנמצא כרגע בכונס נכסים .מופיע במודעה עליי לבדוק מצבו משפתי ותיכנוני.
יש לי כתובת,גוש וחלקה.אני יכול לבדוק בעצמי? מה עליי לבדוק ומול מי?.
תודה מראש .
אלברטו.

כיצד ניתן לקבל מידע על דירה מכונס נכסים?

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/07/15
אלברטו שלום,



כדאי לפנות לכונס הנכסים לקבלת מידע באשר למצב המשפטי.

כמו כן לפי הגוש והחלקה אתה יכול לפנות לרשות המקומית למחלקת ההנדסה לבדיקת המצב התכנוני וכן בדיקת תיק הבניין.



מציעה לך להיעזר בשירותיו של עו"ד מתחום הנדל"ן והמקרקעין.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכ"ט עו"ד עבור פיצוי איחור בעסקת מכר מקרקעין

אהרון 12/07/15
במהלך עסקת מקרקעין, איחר הקונה בתשלום השני והשלישי. נקבע לפי הסכם המכר, 300 ש"ח פיצוי לכל יום איחור. עוה"ד שלי כתב בהסכם שכר הטרחה עמי, סכום עבור הייצוג בעסקת המכר, אולם כעת להליך המו"מ מול ב"כ הקונה, לעניין האיחור, הוא דורש תשלום נוסף בגובה 20% מכל סכום שיתקבל שלא נכתב בהסכם שכר הטרחה ולטענתו, מדובר במקרה שיש צורך לטעון להסכם וגם בהליך מו"מ הוא ראוי לשכר טרחה. האמנם?

ייצוג בעסקת המכר

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 13/07/15
שלום,



יש לבחון מה כתוב בהסכם שכר הטרחה.



לדעתי מדובר בחלק מהייצוג בהסכם המכר. יחד עם זאת, כל עורך דין רשאי לתמחר כראות עיניו.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי בעלות דירה

יסמין 12/07/15
שלום,

אנו בני זוג, לא נשואים, ובבעלותנו דירה.

ברצוננו ליצור הפרדה כלכלית, כך שהבעלות על הדירה תועבר לבת הזוג, ובן הזוג ירכוש לעצמו דירה נפרדת.

בכוונתנו להמשיך להתגורר בדירה הקיימת.

שווי הדירות זהה פחות או יותר ובכוונתנו להתחשבן בינינו ללא התערבות חיצונית.

מבחינת המיסוי ועלות החוזה- האם עדיף לנו לבצע העברה ללא תמורה, עסקת מכר רגילה, העברה במסגרת "גירושין", או כל דרך אחרת ?

האם ניתן לבצע את ההעברה ללא עו"ד ?

תודה רבה.

 

דירה נוספת לתא המשפחתי

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 13/07/15
שלום,



תחילה אבהיר שמבחינת חוק מיסוי מקרקעין הגדרת התא המשפחתי הינו לבני זוג נשואים וידועים בציבור כאחד.



לגבי עסקת ההעברה ללא  תמורה- ניתן לבצע אותה ללא תדשלום מיסים. מס השבח פטור לפי סעיף 62 לחוק- העברה לבן זוג, ומס הרכישה גם הוא 0 שכן מדובר בהעברה ללא תמורה לבן זוג שמתגורר עימו.



לגבי רכישת דירה נוספת- אין זה משנה אם הדירה נרכשת על שם בן הזוג האחד או שני בני הזוג. ככל שמדובר בתא משפחתי, המס יהיה 8% עבור כל הדירה, שכן גם אם יש לבן זוג אחד דירה, שנרכשה במהלך הנישואין/ חיי השיתוף, מדובר בדירה שנייה של התא המשפחתי.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוקף הסכם חלוקת רכוש משותף, שלא רשום בטאבו

רחלי 12/07/15
שלום,

אנו 10 דיירים בבנין משותף, שהטאבו שלו "תקוע" עקב דירה חריגה, שהקבלן בנה ללא התר. כולנו רשומים כבעלי הקרקע, אבל לא רשום בטאבו מה שייך למי.

ארבעה שכנים (ואני בתוכם) קנו הקבלן,יחד עם הדירה,

 חניה, אך כאמור היא לא רשומה בטאבו לאף אחד.  וכל אחד חונה במקום שהקבלן מסר לו בעל פה שזו החניה שלו. לאחרונה החל שכן (זה שרכש את הדירה החורגת) לחנות בחניה שבחזקתי, בטענה שהחניה לא רשומה בטאבו. שאלתי: אם כלשאר 8 הדיירים האחרים, יחתמו לי שהחנייה היא בחזקתי, האם די בהסכם כזה, כדי שאני אוכל להזמין משטרה או את המפקח האזורי על המקרקעין, כדי להתלונן על השכן שפולש לחניה שבחזקתי.

תודה מאד!

חלוקת רכוש

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 13/07/15
שלום,



האם אין תשריט עליו חתמתם בעת החתימה על ההסכם שמסדיר את מיקום החנייה?



האם לא ניתן לבקש מהקבלן אישור על מיקומי החנייה?



אי הרישום לא מעיד על כך שאין לכם זכויות להירשם כבעלים.



באפשרותך לתבוע את הדייר בלשכת המפקח על רישום המקרקעין.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ארנונה בתל אביב

shelli 12/07/15
שלום 

דירה 65 מטר באזור רכבת מרכז בתל אביב והארנונה 550 לחודשיים. זה מאוד גבוה יחסית לתל אביב. איך זה ייתכן? מה ניתן לעשות?

תודה

גובה ארנונה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 13/07/15
שלום,



למה הכוונה גבוה יחסית? יחסית למה? האם השטח קטן מ- 65 מ"ר? האם השימוש הוא מחסן במקום דירה לדוגמא? 



אינני מבינה את השאלה.



בכל מקרה שיש לך השגות בנוגע לגובה הארנונה- ניתן לפנות לעירייה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב כוונות

עידן 12/07/15
שלום, 

מיום בקשת מכתב כוונת ועד קבלנו, מה הזמן הקבוע בחוק? 

תודה, 

עידן 

הזמנת מכתב כוונות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 13/07/15
שלום,



מדובר במסמך שהבנק מנפיק אותו לרוכש שמעוניין לסלק משכנתא.



העניין לא מעוגן בחוק, אך לוקח מספר ימים בודדים בממוצע.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרוייקט הנמצא בידי נאמן

א.א 12/07/15
שלום. רציתי לדעת האם פרוייקט נדלן שדירותיו נמכרו אבל לקראת סוף התהליך הקבלן לא יכל לסיים את עבודתו ובית המשפט העמיד נאמן, האם הנאמן יכל לדרוש כסף מהדיירם שילמו כבר את כל כספם ואם כן ובמידה והם מסרבים, האם בית המשפט יכל לדרוש מהם לשלם?

תודה

פרויקט הנמצא בידי נאמן

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 13/07/15
שלום,



כל עניין לגופו. ייתכן שבית המשפט יקבע הסדר לפיו הדיירים יאלצו לשלם תשלום נוסף על מנת להשלים את הפרוייקט.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מגורים ביחידת דיור אצל ההורים

ליאת 12/07/15
שלום,
אנו גרים כבר 5 שנים ביחידת דיור בחצר של אמא שלי ללא חוזה שכירות. זוג + 3 ילדים.
האחים שלי חוששים שיש לנו זכויות על חצי מהנכס של אמא שלי. האם יש להם סיבה לחשוש? הם מבקשים שנחתום על חוזה שכירות. מה זה אומר מבחינתנו?
תודה

הסכם שכירות ביחידת דיור אצל ההורים

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 12/07/15
שלום,



אחיך חוששים שתטענו שזכות החזקה ביחידת הדיור היא בלתי מוגבלת בזמן, ולכן לא ניתן יהיה לפנות אתכם מיחידת הדיור.



 לחילופין החשש הוא שתטענו שיש לכם זכות בעלות ביחידה מכוח שנים.



אחיך מבקשים כי ייחתם הסכם שכירות המגדיר את תקופת השכירות בנכס וכי תהיה בהירות לגבי אופי הזכות שהוענקה לכם.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרישה לתשלום עבור רישום דירה בטאבו

אופיר 11/07/15
שלום,

סבי וסבתי רכשו דירת יד 2 ממשפחה מסוימת.

כיום,4 שנים אחרי הרכישה, מגיע אליהם מכתב מהקבלן שבנה את הבניין (לפני כ10 שנים בערך) שמבקש מהם לשלם 1,500 ש"ח עבור הכנת תשריטים לרישום הבית המשותף ורישום הדירה בלשכת רישום מקרקעין.

לציין כי סבי וסבתי כלל לא רכשו את הדירה מהקבלן אלא ממשפחה שאולי היא קנתה ממנו וכן שאין להם כל עניין ועסק עם הקבלן.

שאלתי היא, האם הם חייבים בתשלום הנ"ל? וכמו כן האם החברה הקבלנית שבנתה את הבניין לא מחויבת לשלם עבור רישום הבית כבית משותף?

שאלה נוספת-האם יכול להיות מצב שהחברה הקבלנית גלגלה בחוזה את החובה לשלם על רישום הבית לדיירים ולכם המכתב מופנה אל סבי וסבתי?

תודה מראש

דרישת לתשלום עבור תשריטים לרישום בית משותף

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 12/07/15
שלום,



יש לבחון את ההסכם שסבך וסבתא חתמו עם המוכרים, וכן את הסכם הקבלן ולבדוק על מי מוטלת האחריות.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערת אזהרה

נורית 11/07/15
רכשתי דירה חדשה מקבלן. שילמתי לפי לוח תשלומים תשלום ראשון. תוך כמה זמן צריך לרשום הערת אזהרה ואיפה? הבניין בלי פרצלציה עדיין. איפה רואים הערת אזהרה?

רישום הערת אזהרה ברכישת דירה מקבלן

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 12/07/15
שלום,



יש לבחון את הוראות הסכם המכר.



יתכן שבשלב הראשון לא נרשמת לטובתך הערת אזהרה, אלא ניתנת בטוחה אחרת כמו ערבות בנקאית או פוליסת ביטוח, ורק לקראת מסירת החזקה תירשם הערת אזהרה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה שכירות לזוג שהתגרש

זבזס 11/07/15
השכרתי דירה לזוג הרבה שנים וחידשתי חוזה כל שנה לאחר חתימה על החוזה האחרון הודיעו הזוג שהם התגרשו והבעל ממשיך לגור בדירה האשה רוצה חוזה על שמה בלבד. האם אפשר האם תהיה בעיה בעתיד

חוזה שכירות עם שוכר אחד מתוך שנים

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 12/07/15
שלום,



ככל ששני בני הזוג ממשיכים להתגורר בדירה- רצוי ששניהם יחתמו על הסכם השכירות כשוכרים.



כך- תוכל לבקש סעד של פינוי נגד שניהם במידה והם לא יפנו את הדירה, וכן תוכל לתבוע את שניהם בנוגע להפרות ההסכם, ככל שיהיו.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צד בעסקה לא מופיע לא עונה

דרנש 11/07/15
צד בעסקה לא מגיע לפגישות לא עונה לטלפונים ולא מגיד למיילים

 

האם קיים עונש / סנקציה/ או חיוב להגעה למפגשים אצל העו"ד לשם סיום העסקה???   בכל דרך חוקית שהיא

צד לעסקה שלא מבצע פעולה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 12/07/15
שלום,



בהסכם מכר סטנדרטי קיימת הוראה לפיה הצדדים מחוייבים לחתום על כל מסמך ולבצע כל פעולה לצורך ביצוע הוראות ההסכם והעברת הזכויות על שם הקונה.



חלק מהפעולות עורך הדין יכול לבצע במקום הלקוח מכוח ייפוי הכוח.



ככל שלא ניתן לבצע את הפעולה מכוח ייפוי כוח וככל שנדרשת חתימת הצד בעצמו ולא ניתן להשיג אותו תוך זמן סביר, ניתן לפנות לבית המשפט לקבלת סעד מתאים.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יציאה מחוזה שכירות בטרם סיום החוזה

ישראל 11/07/15
שלום רב,
כאשר אין סעיף בחוזה השכירות המתייחס למועד פינוי המושכר על ידי השוכר. האם השוכר יכול לעזוב את המושכר ללא הסכמתו של המשכיר?

האם ניתן לקצר את תקופת השכירות לפני סיומה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 12/07/15

שלום רב


אם אין סעיף יציאה מוקדמת מחוזה השכירות  הרי שחוזה השכירות שהינו לתקופה קצובה מחייב את השוכר בתשלום דמי השכירות בין אם הוא  מחזיק בדירה ובין אם לאו


עליך להגיע להגיע להסכמה עם המשכיר על עזיבה מוקדמת או על אפשרות להביא שוכר חלופי לדירה


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה ללא תמורה בין בני זוג

יצחק 09/07/15
שלום רב

ברשותי דירה הרשומה על שמי ושם אשתי.

ברצוני לרכוש דירה נוספת להשקעה.

האם ניתן להעביר ללא תמורה את זכויותיי בדירה הנוכחית לאשתי, וכך כאשר ארכוש את הדירה הנוספת בשמי, אהיה פטור ממס רכישה מהסיבה שזו תהיה לכאורה דירתי היחידה?

אם כן, מה תהיינה ההשלכות?

תודה מראש

העברה ללא תמורה - חזקת תא משפחתי

אדם 09/07/15
שלום,



בני זוג נשואים וילדים עד גיל 18 הם "יחידה אחת" מבחינת מיסוי מקרקעין ולכן באם רשומה על אחד מבני הזוג ו/או על ילד שמתחת לגיל 18 דירה, אזי רכישת דירה שני תמוסה במס רכישה עבור דירה בגין דירה שניה.


דירה

ורד 09/07/15
היי...רציתי לדעת...האם אשה נכה המקבלת קצבת ביטוח לאומי יכולה שיהיו על שמה שתי דירות ?
האם ברכישת הדירה השנייה היא מחוייבת במס רכישה ומיסים אחרים או שהיא פטורה בגלל הנכות (100% נכות )
תודה..

מיסוי מקרקעין

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 12/07/15

שלום רב


נא הפנה שאלתך לפורום דיני מיסים


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה חכירה מהמנהל

יהודה 08/07/15
באיזה שלב ברכישת דירה מחברה משכנת ניתן לחתום מול המנהל על חוזה חכירה?

חתימה על חוזה החכירה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 12/07/15

שלום רב


ניתן לחתום על חוזה חכירה לאחר סיום הבניה ורישום הבית המשותף


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום שכירות (חכירה)

יורם 08/07/15
שלום

השכרתי נכס מסחרי (חנות) לתקופה רצופה של 7 שנים. ברצוני לרשום את השכירות, בעיון בנסח טאבו עולה כי המשכיר כלל לא רשום בו וכנראה שהנכס רשום במנהל מקרקעי ישראל איך אני יכול לרשום את השכירות או הערה לגביה והיכן? והאם העובדה שהנכס לא רשום על שם המשכיר בטאבו (מופיע בנסח בעלים - מדינת ישראל בלבד) מונע ממני לרשום את השכירות בכל אופן או שישנה דרך לרשום אותה בכל זאת?

תודה רבה מראש לתשובה  





הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו

רישום שכירות בטאבו

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 12/07/15

שלום רב


לא ברור לי האם אתה השכרת נכס ואת המשכיר או אתה השוכר (רשמת שהשכרת נכס)- בכל מקרה אם הנכס רשום רק במינהל סימן שהזכות של המשכיר היא זכות חכירה לדורות ולא זכות בעלות ולכן השוכר הוא שוכר משנה ולא שוכר. יש לבדוק את הוראות חוזה החכירה עם המינהל כדי להשיב על שאלתך באשר לאפשרות להשכיר את הנכס ולתנאי רישום שכירות המשנה.


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדלן ומקרקעין


  

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת הסכם מכר

עו"ד צעיר 08/07/15
שלום רב אודה מראש לעזרתכם

בעסקת מכר של דירת מגורים שבוצעה בחודש 05/14 ייצגתי את המוכרים.  למוכרים רשומה חכירה לדורות בלשכת רישום המקרקעין והקונים ביקשו לרשום הערת אזהרה על שמם וכן משכנתא שלקחו לצורך מימון הרכישה. בשיחה טלפונית שניהלתי עם ב"כ הקונים הוא ביקש (מכיוון שהייתי נוכח בלשכת רישום המקרקעין) כי אדאג לרישום הערת אזהרה לטובת הקונים והמשכנתא, הוא אישר באותה השיחה הטלפונית כי ישיב לי את האגרות שישולמו על ידי. בחודש 02/15 קיבלתי לידי את אישורי מיסים. שאלתי היא מכיוון שב"כ הקונים מסרב לשלם את האגרות ששולמו על ידי המוכרים ו/או מתחמק מתשלומם בכל מיני אמתלות האם מותר לי לעכב את העברת אישורי המיסים אליו וכתוצאה מכך לעכב את סיום העסקה עד שישולם ללקוחות שלי ה"חוב" או שעלי להעביר את האישורים בכל מקרה ולתבוע את הכספים שמגיעים כהפרת הסכם ו/או כתביעה כספית? אשמח לכל רעיון אחר או הצעה בעניין

רב תודות לתשובה מחכימה בעניין 

הפרת הסכם מכר

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 12/07/15

שלום רב


כדי להשיב על שאלתך יש לעיין כמובן בהסכם המכר


ובמיוחד בהוראה שלפיה כל צד יהיה רשאי לשלם תשלום החל על הצד השני ולראות האם יש בה תניה לגבי חיוב שלוב/ עיכוב במילוי התחייבויות הצד השני


אם נוסח החוזה סטנדרטי. במישור המשפטי הצרוף גם אם אין סעיף כזה אתה יכול כמוכר לתת התראה ואם היא לא תוקנה לראות בכך הפרה יסודית של החוזה. עם זאת ובשים לב לכך שלא תבקש סעד של ביטול חוזה אלא אכיפה ופיצוי ולנוכח הסכום הנמוך בו מדובר לא הייתי מסתכן באי העברת אישורי המסים אלא הייתי מתרה בכך שמדובר בהפרה שאם לא תוקנה תהפוך ליסודית ותזכה בפיצויים מוסכמים


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור בית המשפט ברכישת דירה ממנהל עזבון

א 07/07/15
כאשר רוכשים דירה ממנהל עזבון, תוך כמה זמן בית המשפט נותן החלטה לגבי אישור הרכישה? (בהנחה שהמחיר שהוסכם בחוזה בין הרוכש לבין עו"ד שמנהל את העזבון גבוה מהשמאות)

תודה

אישור בית משפט לעסקה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



בית משפט לא כפוף ללוחות זמנים.



יחד עם זאת, ניתן להגיש את הבקשה לאישור ההסכם כמה שיותר סמוך למועד החתימה על ההסכם.



כמו כן, לפי החתימה על ההסכם, רצוי לבקש שיהיה כתוב שאם ההסכם לא מאושר תוך 3 חודשים מכל סיבה שהיא, לקונה תהיה הזכות לבטל את ההסכם.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם בן ממשיך חייב לשלם מיסים למדינה ?

משה 07/07/15
הורינו נפטרו לפני שלוש וארבע שנים ולפני כן השאירו מסמך בו הם מאשרים שאחרי מותם אני אהיה הבן הממשיך . כרגע אני לא מתגורר במשק . לאחיי ואחיותיי אין התנגדות לכך .

חבר אמר לי שבתהליך מימוש זכות זו אצטרך לשלם מיסים למדינה ולמינהל . האם זה נכון ? האם אצטרך לשלם , כפי שאמר לי החבר , מס שבח , דמי הסכמה ועוד מיסים ?

תודה

תשלומי בן ממשיך

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



יש לבדוק כל מקרה לגופו במנהל מקרקעי ישראל ובמיסוי מקרקעין.





בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפשרות ביטול חוזה שכירות/פיצוי

יובל 07/07/15
שלום,בספטמבר האחרון נחתם חוזה שכירות שלישי שלי עם בעל הדירה. מינואר התלוננתי על דוד נוזל (בצורה לא סבירה לתוך חדר האמבטיה)- לבסוף תוקן הדוד בחודש אפריל. ומחודש דצמבר ישנה בעיה משפטית עם החניה הפרטית שהינה חלק מהנכס ע"פ החוזה שנחתם.בחודש יוני החל שיפוץ נרחב בבניין, כאשר נודע לי עליו שלא במעמד חתימת החוזה אלא הרבה אחריי כן. הדירה אינה ראוייה למגורים כרגע מחמת לכלוך ורעש ובנוסף עניין החניה לא סודר.בנוסף, מאז החל השיפוץ בעל הדירה דורש ממני לפחות פעם בשבוע לבוא ולראות מה מצב השיפוץ- מתוך הדירה- כאשר זה כבר הפך למטרד- 5 פעמים בחודש החולף, כאשר הפסיק כבר לבקש אלא מודיע כי יגיע בשעה כזו וכזו. אשמח לדעת מה הן זכויותיי וכיצד אני יכול להחלץ מהמצב הנורא הזה.תודה

הסכם שכירות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



לא ברור לי מה הבעיה המשפטית עם החנייה. 



כיצד השיפוץ בבניין משפיע על המגורים הסבירים שלך בדירה?



בנוסף, ככל שלא נוח לך בשעות שבעל הבית מגיע, באפשרותך לסרב לו ולתאם איתו מועד חלופי.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת חוזה

דני 06/07/15
שלום ...לפני כחודש השכרתי דירה גן (בן 15 שנה) בבניין קומות ,בעל הדירה חתם על חוזה שכירות שהוא מתחייב לכל התשתיות של הדירה כמו חשמל גז וחו"ל.....בזמן שנכנסתי לבית הבנתי שאין לי חיבור לגז אלה רק חיבור לבלוני גז שגם הוא לא תקין(נבדק ע"י טכנאי), שילמתי לטכנאי גז של חברה של הבניין על מנת לנסות ולחבר אותי לתשתית כללית של הבניין אך ללא הצלחה .... כבר חודש ימים אני בדירה ואף חברת גז לא רוצה לחבר אותי ביגלל שהבניין הוא בניין קומות ולכן אסור לחבר אותי למיכלי גז ...... רציתי לשאול מה החוק אומר במצב כזה ומה עלי לעשות?

הפרת חוזה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



ככל שיש התחייבות של המשכיר בהסכם שהדירה מחוברת לגז אני מציעה קודם כל לפנות למשכיר ולהודיע לו שהוא מתבקש לעמוד בהתחייבותו ולחבר את הדירה תוך 7 ימים.



ככל שלא יעשה כן, באפשרותכם לבטל את ההסכם בעקבות ההפרה של המשכיר או לדרוש פיצוי ההולם את אי הנוחות והנזק שנגרמו לכם.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגנה לקונה נדל"ן

חגי 06/07/15
האם לקונה מגרש קיימת הגנה בחוק מפני הסתרהאי חשיפת מידע משמעותי ע"י המוכר ?


או שמא כל האחריות מוטלת על הקונה לבדוק את מצב הנכס ?

בדיקת הנכס לפני רכישה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



הפסיקה מטילה על המוכר חובת גילוי מוגברת.



יחד עם זאת, גם על הקונה חלה אחריות לבדוק את הממכר בטרם החתימה על הסכם המכר.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב לועד בית של בעל דירה קודם

מירים 06/07/15
היי לכם



קניתי דירה וחצי שנה אחרי באו אליי מהועד לגבי חוב של בעל הדירה שממנו קניתי את הדירה מדובר בתיקון גג שנעשה ושולם ע"י בעלי הדירה הצמודה לגג שנתיים קודם שרכשתי את הדירה האם עליי לשלם או עליהם לפנות לבעל הדירה הקודם?

תודה ובברכה מירים

תשלום חובות עבר- ועד בית

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



יש לבדוק כיצד חלוקת האחריות באה לידי ביטוי בהסכם המכר.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתיחת דלת אחורית בדירת קרקע

עומר 06/07/15
שלום,



קניתי דירה במתחם ישן, שלושה בנייני רכבת נמוכים בצורת ח'.המשפחה גרה כבר עשרות שנים באותו מתם וחריגות הבנייה שם חוגגות. דיירים שבנו עוד קומה על הגג, השתלטת על גגות, חריגות בבניה, שערים שנפתחו ללא אישור וכו'. מכיוון שאני גר בקומה הראשונה שהיא רק כמה מדרגות מהקרקע, רצינו לפתוח דלת מאחורה ולעשות כמה מדרגות ושער קטן בגדר. לא משהו שלא עשו כבר לפנינו. 



הבעיה היא השכן שצמוד אלינו. הוא מתנגד בתוקף בגלל סכסוך ישן עם ההורים. הוא בעצמו חרג בבניה ועשה מחסן לא חוקי מתחת לממ"ד שלו. בנוסף, הוא הוציא חצי מהבית שלו החוצה והשתלט על המעבר. ואם זה לא מספיק, הוא בעצמו משתמש באופן קבוע בשער שנפתח ללא אישור של אף אחד ובאופן לא חוקי.



לטענתו, אם נחתים את הדיירים ונקבל אישור הוא ירגע.

הוא אומר שאם נשיג אישורים וחתימות ומהדיירים אז הוא יעזוב אותנו בשקט. אשמח לדעת מה הפרוצדורה בתהליכים האלה? כמה אחוז מהדיירים צריכים לחתום? האם יש טופס מיוחד שאותו צריך להחתים?



תודה.

היתר בנייה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



על מנת לקבל היתר בנייה, יש לפנות לעירייה לקבלת הטפסים המתאימים, וכן להגיש תוכנית אדריכלית.



ככל שמדובר בהיתר לבניה על הנכס שבבעלותך יש צורך בקבלת אישור רוב הדיירים.



ככל שמדובר בהיתר בנייה על הרכוש המשותף יש צורך בקבלת אישור כל הדיירים.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן