פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיצויים/פנסיה
אבי פוטר מסיבה רפואית ממקום העבודה לאחר שעבר ניתוח ולאחר שקיבל מכתב מרופא תעסוקתי כי אינו כשיר לחזור לעבודה (עובדה פיזית).
אבי עובד בחברה מ 2003 ללא חוזה , המעביד רשם אותו ב 2005. במהלך השנים, לא שולמו לא ימי חופשה כמו שצריך, לא ניתנו ימי הבראה מעולם, לא שולמו שעות נוספות, נסיעות שולמו בצורה חלקית. במהלך כל השנים לא ניתנו תלושי שכר, רק לאחר פניה לחשבת שכר קיבלנו רק בחודשים אחרונים את התלושים (שלא מובנים בכלל). התשלום היה משולם במזומן (לא כי אבי ביקש אלא כי כך המעביד משלם כך). והסכום שהיה רושם בתלוש היה יותר נמוך שוב לא כי אבי ביקש אלא כי המעביד ציין סכום אחר שבכלל מתחת למינימום כנראה כדי לשלם פחות מיסים. לא הייתה משולמת פנסיה מ 2008 עד נובמבר 2010. לאחר מכן שולם עד מאי 2015 ומאז לא שולם. רק לאחר בירור מול הפנסיה המעביד שילם את הסכומים לאחר שנים.
אבי היה בפגישה עם המעביד וסגרו על סכום מסוים. (אבי לא רצה לפנות לעורך דין). אותו סכום שלא ברור מאיפה נלקח הכניסו לתוכו ימי חופשה שנותרו בערך כ 60 יום + בנוסף מאותו סכום ציין כי יקזזו את סכום של קרן פיצוים . עכשיו לאחר שאבי קיבל סכום מזערי מקרן פיצוים הטענה שלהם שהסכום שסיכמו כולל גם את הכסף שהופרש לפנסיה (לא קרן פיצויים אלא קרן פנסיה). האם כך הדבר ? אני לא נתקלתי שמקזזים מפיצויים את הסכום שהופרש לקרן פנסיה.
מה ניתן לעשות בנידון? האם יש מקום לתביעה?
על כל התשלומים שמעולם לא שילמו, ובנוסף האם באמת הפיציים כוללים את קרן הפנסיה (לא קרן פיצויים) בפנים?
אבי לא מבין בזה והם פשוט מתעללים בבן אדם נכה ומפנים מאחד לשני.
תודה מראש
תשלום פיצויים
על פניו נראה כי למעסיק עוולות רבות. על מנת לבדוק מה הזכאות של אביך - יש לבדוק רכיב רכיב כולל מה היו ההפרשות בקרן לפנסיה ולפ"פ. כמו כן - יש לבדוק מתי אביך חתם על ההסכם עי לא תמיד ניתן לבטל הסכם אף אם הוא אינו חוקי.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה בערב חג
אנחנו מספר עובדים בחברה, המועסקים בה כ 9 חודשים, מוגדרים כעובדים 5 ימים בשבוע, במשכורת גלובלית (ללא תוספת על שעות נוספות וכו'. מקבלים שכר בסיס + החזר על נסיעות).
לקראת חודש החגים, שבו יש סה"כ 13 ימי עבודה מלאים (שזה 117 שעות), המעסיק החליט שכל אחד מחוייב לעבוד 137 שעות, כלומר להוסיף 20 שעות עבודה - בערבי שישי, בערבי חג ועוד תורנויות בערב.
כמו כן, הוא דורש כי עבודה בערב חג תהיה 8 שעות, כלומר 7-15, או 8-16.
בערבי חג קודמים (פסח, שבועות וכו') - שעות החג נחשבו מ 13:00, ולא מ 15:00 או 16:00, כך שמי שלקח חופש, דיווח רק על 5 שעות חופש, וכעת עלינו לעבוד 8 שעות, וכמובן ללא שום תוספת.
האם כל זה חוקי? אנא תשובתכם.
תודה ושנה טובה
עבודה בערב חג
במקומות שבהם עובדים 6 ימים בשבוע, יום עבודה בערב חג יהיה עד 7 שעות. המשמעות היא שכל שעה מעבר לכך היא שעה נוספת.במקומות שבהם עובדים 5 ימים בשבוע, יום עבודה בערב חג יהיה בן 8 שעות בתשלום של 9 שעות, או יום עבודה של 7 שעות בתשלום של 8 שעות (צו ההרחבה משנת 2000 קובע, כי המעביד ונציגות העובדים יקבעו באיזו חלופה לבחור).
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המפעל סגור
התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש ב 1.8.16
לקראת החגים מנכל המפעל החליט לסגור את המפעל בתאריך ה13.10.16 (וכמובן בערבי החג- והחג הקרבים)
יום חמישי- זהו יום חול.
המעסיק מסרב לשלם לי על יום זה תשלום מלא וזאת כיוון שאין לי ימי חופשה.
האם זה חוקי שהמעסיק סוגר את המפעל על דעת עצמו ליום נוסף מבלי לשלם לעובד כנגד היום?!
אנאי מקבלת שכר שעתי.
סגירת המפעל
זכות המעסיק לסגור את המפעל ולהוציא את העובדים לחופשה מרוכזת. במידה ולעובד יש ימי חופשה - המעסיק זכאי לקזז ימי חופשה. במידה ולעובד אין צבירת חופשה - אזי אסור למעסיק לגרום לצבירה שלילית - אז אז גם לא ישולם לעובד שכר.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר בסיס לחישוב פיצויים
אם לעובד משכורת בסיס 6,200 נטו
מוגדר כעובד חודשי
אך לא בכל חודש יש לו משכורת מלאה - אלא יחסית בהתאם למה שעבד בפועל - כלומר במידה ולקח ימי חופש ואין לו יתרה צבורה , הימים מקוזזים לו מהשכר.
כך שיוצא שבחצי שנה האחרונה שקדמה לפיצויים, וגם בשנה הקודמת - ממוצע המשכורות שלו היה כ - 5500 ש"ח ברוטו .
מהו השכר בסיס ברוטו , לחישוב הפיצויים ?
הסתכלתי בברוטו לגמל - באחת המשכורות המלאות שלו השנה , האם זה נכון?
חישוב שכר בסיס / קובע לצורכי פיצויים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בונוס מותנה
תודה רבה!
קנס יציאה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי למיון בעבודה
לפני חודשיים התעלפתי בעבודה. מנהלת משאבי אנוש בסניף הזמינה אמבולנס ולמרות התנגדותי פינו אותי למיון.
כעת קיבלתי חשבון על אמבולנס ועוד מעט בטח אקבל חשבון על המיון.
השאלה מי אמור לשלם? האם המעסיק? שאלתי במשאבי אנוש, הם מגמגמים משהו לגבי ביטוח בריאות, כרגע אין תשובה ברורה.
תודה.
אינה
פינוי למיון בעבודה
שלום רב
ככל ומקום העבודה הזמין את האמבולנס בעיקרון עליו לשלם אלא באם ישנו באמת כיסוי ביטוחי והתשלום צריך להיעשות ע"י קופ"ח או ביטוח לאומי- לשם כך יש לבחון לעומק את הסיבה לפינוי וכן את מסמכי המיון. ממליצה לך להתייעץ גם בפורום נזיקין וביטוח לאומי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב דמי מחלה
חישוב דמי מחלה
שלום רב
יש לבחון את תלוש השכר והסכם העסקתך על מנת לענות אך ככל וקיבלת בשוטף שכר נפרד תמורת הדרכות אלה אז עליך לקבל תגמול בגינם בימי המחלה.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אני יכול לפטר?
הוא הוציא לי ימי מחלה של 7, האם אני יכול בדרך כלשהי לפטרו בכל זאת?
פיטורים בזמן מחלה
שלום רב
ככל וצבורים לזכותו ימי מחלה אז אתה לא יכול לעשות זאת. עליך להמתין לסיום ימי המחלה ואז לזמנו לשימוע מסודר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה רק בשבתות
העובדת מעוניינת בהסדר הנ"ל. הכוונה לעבודה ב4 שבתות בחודש.
עבודה רק בשבתות
שלום רב
ככל ומדובר במקום שניתן להעסיק בו בשבת אז על פניו אין מניעה לכך אך הייתי ממליצה להחתים את העובדת באופן מפורש שזוהי בקשתה.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משיכת כספי פיצויים
עבדתי 15 חודשים בחברה ועזבתי מרצוני.למיטב ידיעתי גם אם עזבתי מרצוני המעסיק אמור להורות על שחרור כספי הפיצויים שנצברו לזכותי בקופה.אשמח לקבל את תשובתכם.
בתודה מראש
משיכת כספי פיצוים לעוזב מרצון
שלום רב
אכן הצדק עמך כספים שנצברו בקופת הפיצויים ככל ומדובר בקופה לקצבה שזה מה שיש בשנים האחרונות שייכים לעובד ולכן המעסיק צריך לשחרר אותם אליך אלא אם אתה לא זכאי לתשלום פיצויים בשל נסיבות השוללות זכאות לפיצוים מכוח החוק גם באם היית מפוטר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה מועדפת
תודה
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום נסיעות
אם אני מועסק בחברה מסויימת דרך קבלן כח אדם.
לחברה הזאת יש הסעה עבור עובדי החברה, המעסיק שלי (קבלן כח האדם) לא משלם לי נסיעות בכלל. האם זה בסדר שהוא טוען כלפי, תשתמש בהסעות של החברה שאתה נמצא בה?!
ראיתי שרשום בחוק שהמעסיק צריך לשלם נסיעות או לספק הסעה.. המעסיק שלי לא מקיים שום סעיף.
תודה
תשלום נסיעות
שלום רב
ככל ויש לך אפשרות להשתמש בשירותי ההסעה של החברה אז זהו ההסדר של המעסיק עם החברה ואכן הוא לא חייב לשלם נסיעות כל עוד כאמור אתה יכול להשתמש בהסעה של החברה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם למעסיק יכול לשאול למה החופשה
דיני עבודה
1. אכן כן זכותו של המעסיק לשם שיקול האם לאשר או לא לאשר את יום החופש.
2. כן
3. יש לבחון את נסיבות ההפרה ובכל מקרה באם מדובר בהרעת תנאים יש ליתן למעסיק התראה בכתב והזדמנות לתקן את שבוצע טרם התפטרות בדין מפוטר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גילום
פני לפורום מסים לשם קבלת הסבר מקיף
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המלצה רעה מהבוס
מה ההתייחסות כלפי מנהל שנותן המלצה רעה על עובדת?
עבדתי אצלו חמש שנים.
וכעת התגלה לי שהוא משבש לי מקומות עבודה ונותן עלי המלצה רעה ופוגע באפשרותי להתקבל למקומות עבודה.
לא גנבתי ממנו ולא פגעתי מעולם במקום עבודתי אין לי מושג מדוע ההתנכלות הזו .
המלצה רעה
אם הוא משקר ואומר דברים לא נכונים אז ניתן להשתמש בחוק של הוצאת דיבה ולשון הרע.
ואם הוא צודק אז וככה באמת התנהגת אז אין לך מה להלין עליו אלא עלייך שככה התנהגת.
בכל אופן אולי כדאי לך לדבר איתו ולנסות להבין מה עובר עליו ולהגיע איתו לעמק השווה.
המלצה רעה מהבוס
שלום רב
נשאלת השאלה מה מהות ההמלצה שנותן- אם מדובר בחוות דעתו הסובייקטיבית אז לא ניתן להימנע מכך- אף אחד לא מחייב אותו להגיד שהיית עובדת טובה. לעומת זאת ככל והוא פועל מיוזמתו לשם סיכול מציאת מקום חדש / שהוא נותן מידע ונתונים שאינם נכונים ניתן לפעול כנגדו. הדרך הכי טובה בפועל היא במהלך הראיון להסביר שהמנהל ואת סיימתם ברוח לא טובה ושהוא כועס שעזבת או הנימוק שקיים ולכן חוות דעתו אינה אוביקטיבית אך תשמחי לתת פרטי ממליצים רבים אחרים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האם מגיעים לאיש מכירות תנאים סוציאליים על עמלות
עמלות נלקחות בחשבון לצורך חישוב פיצויים?
אכן, עמלות נלקחות בחשבון לצורך חישוב פיצויים (ממוצע העמלות בשנה שקדמה לפיטורים) וכן נלקחות בחשבון לצורך הפרשות לפנסיה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה כפויה לעובד עם שכר גלובלי
שאלתי היא: האם המעסיק רשאי להוציא אותי ליום/ימי חופשה בניגוד לרצוני (כי אין מספיק עבודה) ולדרוש ממני לנכות בחשבונית את השכר הגלובלי בימים שאילץ אותי לא לעבוד?
חופשיה כפויה לעובד בשכר גלובאלי
ככל שאכן מתקיימים יחסי עובד-מעסיק, מגיעים לך כל הזכויות הנובעות מקיומם, לרבות ימי חופשה. במקרה כזה, המעסיק יכול להוציא אותך לחופשה כפויה על חשבון ימי החופשה שלך.
אם לא מתקיימים יחסי עובד-מעסיק, השאלה היא מתחום דיני החוזים ולא מתחום דיני העבודה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוים לעובדת זרה
לא הציגה מסמכים מרופא תעסוקתי. האם היא זכאית לפיצוי פיטורין?
התפטרות לרגל מצב בריאותי לקוי
עובד שמתפטר לרגל מצב בריאותי לקוי צריך להוכיח כי מצבו הבריאותי הלקוי היווה סיבה מספקת להתפטרותו, בהסתמך על ממצאים רפואיים, תנאי העבודה ויתר נסיבות העניין.
על פניו, כשהיא לא הציגה מסמכים רפואיים המגבים את טענתה, היא לא זכאית לפיצויי פיטורים.
בסופו של יום, בית הדין הוא שיכריע בנושא אם זה יגיע לפתחו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חג בתשלום לעובד שעתי
עובד שעתי מקבל
כסף עבור ימי חג תשלום בשורה נפרדת תחת הסימול "ימי חג". שלוש שאילות בבקשה:
האם דינו של חג בתשלום כמו של חופשה בתשלום?
האם זכאי העובד להפרשות סוציאליות גם בגין תשלום ימי חג?
האם תשלום ימי החג נכנס גם הוא לחישוב הפיצויים כאשר העובד מפוטר?
ימי חג לעובד שעתי
לכן הוא זכאי לתשלום דמי חג אם הוא עומד בתנאים.
לא מדובר בימי חופשה, אלא בתשלום דמי חג.
תשלום דמי חג מהווים חלף שכר עבודה, כלומר, הם חלק מהשכר הקובע לצורך הפרשות לפנסיה וחישוב הפיצויים.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לגבי חופש מחלה ושעות עבודה מה הן
אומר לי שאני חייב לעשות את הימים שאני בחופש מחלה חזרה ומה הן שעות העבודה אני
עובד כל יום 7 שעות חובה האם זה נכון
עבודה בתקופת מחלה
בזמן חופשת מחלה (שמגובה באישור רופא) אסור לעבוד.
בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול משמרות לכל השבוע
למשמרת בבוקר אף על פי שהתנצלתי והצעתי לבוא לעזור במהלך המשמרת ושללו זאת.
האם המעסיק שלי יכול לבטל לי משמרת כי איחרתי?
חלק מחובתו של העובד היא להגיע בזמן למשמרת.
אם האיחורים חוזרים על עצמם, הדבר יכול להוות הפרת משמעת ולגרום אפילו לפיטורים.
מעסיק יכול לבטל משמרת אם הקפיץ עובד אחר, אבל הוא לא יכול לבטל משמרות כאקט ענישתי.
נסי לדבר איתו ולהגיע להבנות.
אם זה יגיע לפתחו של בית הדין לעבודה הוא יבחן את המקרה לגופו.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
והאם אני זכאית לפיצויי פיטורין כאילו שפוטרתי? , כפי החוק החדש ששמעתי עליו
תודה רבה!
הודעה מוקדמת ופיצויים למתפטר
אכן את חייבת בהודעה מוקדמת. אם השלמת 3 שנים את חייבת בהודעה מוקדמת בת 30 יום (ימים קלנדריים, לא ימי עבודה).
פיצויי פיטורים כשמם הם - משולמים לעובד שפוטר. יחד עם זאת, ישנן נסיבות שבהן עובד מתפטר ויהיה זכאי לפיצויים. לא ציינת מה סיבת ההתפטרות אז לא ניתן להשיב אם את זכאית להם או לא.
בכל מקרה, את זכאית לכספים שנצברו לזכותך בקופת הביטוח, כולל חלק הפיצויים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניצול ציני של הודעה מוקדמת
מעסיק יכול להחליט שאעזוב מוקדם משציינתי בהתפטרותי?
ככל שלא סוכם בחוזה העבודה אחרת, המעסיק, ואתה, מחוייבים למתן הודעה מוקדמת של מקסימום 30 יום (בהתאם לוותק שלך).
במקרה שלך, שאתה התפטרת - אתה זה שמחוייב במתן ההודעה המוקדמת. המעסיק מצידו יכול לוותר על עבודתך בפועל, כולה, או חלקה (ושוב, בהתאם לחוק, כל עוד לא סוכם אחרת)
ולא, הוא לא חייב להודיע לך חודש מראש, כי אתה זה שהתפטר.
השאלה האם הוא חייב לשלם לך עבור אוקטובר או לא, תוכרע ע"י בית הדין אם הדבר יגיע לידי כך.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תמורה גלובלית בחברת סטארטאפ
האם אין אפשרות לשנות את סף הש"נ לדוגמא: עד 4 שעות נוספות והשכר הגלובלי עבורן?מה עלי לדרוש אם אין בחוזה התייחסות לשעות הנוספות מעבר ל-24 שעות המקוריות?
ניתן לשנות סעיף תמורה גלובלית לש.נ בחוזה?
טענת המנכ"ל לא ברורה.
גמול גלובלי לש.נ נועד למקרים בהם המעסיק לא רוצה לערוך חשבון מדוייק של שעות נוספות ולכן הוא סוכם את זה בתשלום גלובלי, שצריך לשקף את התשלום שהיה משולם אילו היה נעשה חשבון מדוייק.
בחוזה העבודה ניתן לשנות שעות וסכומים, הכל בכפוף להסכמת הצדדים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדת לשעבר שפתחה מקום מתחרה
תודה.
עובדת פתחה מקום מתחרה, מה אפשר לעשות?
ככלל, כאשר אין חוזה עבודה ויש צורך לאזן בין עקרונות חופש העיסוק ותחרות חופשית, לבין אינטרסים של מעסיק אשר לא דאג להבטיח את אינטרסיו בכתב, לרוב פוסקים לטובת העובד.
במקרה שתוכלי להוכיח את הנזק שנגרם לך, תוכלי כמובן לתבוע.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






