פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הודעה מוקדמת ומילואים
אני מעוניין לסיים את עבודתי לאחר שנתיים וקצת בחברה. בעוד קצת יותר מחודש מהיום אני מזומן לשירות מילואים ממושך (חודשיים+ בצו 8) שיקשה עליי בחיפוש עבודה חדשה (אם כי עדיין אפשרי).
האם ניתן להתפטר בזמן שירות מילואים? אם כן, האם חודש ההודעה המוקדמת שאני חייב ע"פ חוק נכלל (חופף) בימי המילואים עצמם?. אם אני מתפטר לפני המילואים ונותן חודש הודעה מוקדמת, איך אני מתוגמל במילואים עצמם? עדיף להתפטר לפני או בזמן השירות עצמו? תודה
התפטרות בזמן שירות מילואים
אין מניעה להתפטר בזמן שירות מילואים כאשר החוק אינו מגביל חפיפה בין ימי הודעה מוקדמת מחמת התפטרות בשונה מהודעה מוקדמת לאחר פיטורים שהמעסיק מחוייב לתת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טעות בשכר
נעשתה טעות בשכר לטובתי (אני העובד)
הטעות נמשכה כל חודש בחודשו במשך כשנה וחצי
כך שקיבלתי סכום גבוה יותר
סכום הטעות הכולל גבוה ועומד על מעל ל60000 שח.
מבקש להבין מה הזכויות שלי כעת מול החברה.
תודה רבה
שולם לי בטעות שכר ביתר לאורך תקופה - האם אני חייב להשיבו?
חשוב להבין מה הרקע לטעות והאם ניתן לראות בך כמי שהסתמך על הטעות בתום לב או שמא העלמת עין מתשלומים גבוהים מדי חודש ולא ידעת את המעסיק. בהתאמה - יכולה להיקבע מסגרת החבות שלך והאם עליך להשיב מלוא התשלומים, חלקם או בכלל לא. גם לא ציינת האם מדובר במעסיק פרטי או ציבורי וגם לאמור יש משמעות.
לאור הסכומים הגבוהים יחסית, כאלפי ש"ח בחודש, צריך יהיה להבין עמדתך וכיצד לא הבחנת בטעות ולא העמדת את המעיסק על טעותו.
ניתן להגיע להסדר תשלומים אל מול המעסיק, וככל שאין הסכמות המעסיק יידרש להגיש תביעה שם תוכל להעלות מלוא טענותיך. במידה והמעסיק ינכה התשלומים באופן חד צדדי צריך יהיה לשקול הצעדים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בגין פיטורין
אני מעוניין להגיש התפטרות בגין פיטורין מאחר וגם הפרשות שלי לפנסיה נפגעו
וחשוב לי שהזכאות לפיצויים לא תיפגע איך עליי לעשות את זה באיזה אופן אני מגיש את המכתב מייל דואר רשום פיזית ?
אני רוצה לציין שאני חתום על סעיף 14
וכמו כן חשוב לי שזה יעשה מיידית ללא הודעה מוקדמת או כל סיבה אחרת לסחבת
לתשובתכם החשובה לי מאוד אודה
אברהם
התפטרות בגין פיטורין?? האם אפשרי?
יש כשל לוגי בניסוח השאלה וככל שמדובר בפיטורין אין צורך בהתפטרות.
בהנחה והיציאה לחופשה ללא תשלום היא בהסכמה, יש לראות מה תוכן ההסכמה ויש להניח כי יהיה קושי לחזור בך מאותה הסכמה, כפוף לכך שהובהרה לך משמעות החל"ת.
הואיל ויש נתונים ומשתנים רבים גם בשאלתך שלא פורטו - מוצע כי תפנה לקבלת ייעוץ פרטני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם כוננות פוגעת ברצף עבודה לצורך שעות נוספות?
הועסקתי כמדריכה בפנימיה ומשמרות שלי נראו ככה:
8 שעות עבודה+4 שעות כוננות בתשלום שבמהלכה התאפשר לי לישון בפנימיה+8 שעות עבודה. לשיטת המעסיקה לא מדובר במשמרת אחת של 16 שעות עבודה ו-4 שעות של כוננות בתשלום אלא ב-2 משמרות נפרדות,כל אחת 8 שעות וממילא אין כאן שעות נוספות. במילים אחרות לשיטת המעסיקה הכוננות מאפסת לי שעות נוספות ואני לא זכאית לשום תוספת גמול עבורן. האם היא צודקת?
כוננות ושעות נוספות
כוננות שלא מבוצעת בה בפועל עבודה אינה באה במניין השעות לצורך חוק שעות עבודה ומנוחה אלא אם במהלכה נקראת להתייצב לעבודה בפועל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תחשיב פיצויים לפנסיה
יש לי מס שאלות
לגבי תחשיב פיצויים לעובד שיצא לפנסיה-
המעסיק שלח מסמך תחשיב פיצויים לפיו החישוב הוא
סך כללי של הפיצויים ועוד סך כללי של השלמת הפיצויים
פחות הסכום של הפיצויים שהצטבר בקרן הפניה ( לרבות
התשואות) פחות קיזוז ימי חופשה שלכאורה בחריגה .
1. האם שיעת החישוב נכונה?
2 האם זה תקין שהמעסיק התחשיב את התשואות בקרן? האם זה שייך למעסיק או לעובד?היכן זה מעוגן בפסיקה.
3. האם המעסיק ראשי לקזז ימי חופש בחריגה לאחר פרישה לפניה? והאם ניתן לקזז ימי חופש עבור ימים בהם מקום העבודה היה סגור ?
תודה
תחשיב פיצויים לפנסיה
שלום.
על פניו נשמע שעקרונות התחשיב נכונים. כמובן שצריך לבחון את תנאי הפנסיה לעניין התשואות.
לעניין קיזוז ימי חופש, ככלל חל איסור על צבירה שלילית של ימי חופש. בנוסף במידה ומקום העבודה היה סגור ולא היו לרשותך ימי חופש חל איסור על המעסיק להכניסך למינוס ימי חופשה (אלא אם ישנה הסכמה לכך).
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות ממקום עבודה
מחלה בזמן תקופת הודעה מוקדמת
שלום רב
ככל שהמחלה מגובה באישורי מחלה ימים אלו יבואו במניין ימי ההודעה המוקדמת
בריאות ובהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הטחת האשמות שווא ומשימות משפילות
האם זה נפוץ בעולם העבודה? האם בתי הדין בעבודה מטפלים בזה?
האם קורה הרבה שמנהל או מעסיק נותן משימות משפילות ומטיח האשמות שווא? האם קיים בעולם העבודה? מה הכלים שלי להתמודד?
הטחת האשמות שווא ומשימות משפילות
שלום.
ככל שיש ממונה, ניתן לפנות אליו עם הטענות לצורך בחינתן ומתן מענה.
ניתן גם לפנות לביה"ד לעבודה בתביעה להתנכלות או התעמרות בעבודה.
חשוב שיהיה לך תיעוד ושיהיו ראיות לטענות.
אמליץ לך להתייעץ עם עו"ד כדי לבחון את הנושא ואת הטענות באופן יסודי.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צבירת ימי חופשה
אני עובדת מחודש 10/2015 ועומדת לצאת לפנסיה בחודש 11/25.
פניתי למעסיק בשני אימיילים בתאריך 11.2.25 ללא מענה
ובתאריך 2.3.25 ללא מענה
כמו כן רשמתי תזכורת בדף השעות של תשלום משכורת לחודש 2/25.
התשובה שקיבלתי לגבי זה:
הדברים עדיין בבדיקה. חיכית 10 שנים כדי לכתוב לנו על אי התאמות שקיימות לדברייך אז נחכה עוד כמה ימים לתשובות. בכל זאת מדובר על עבודת נמלים של חודש חודש אחורה
אשמח למענה מה עלי לעשות?
תודה
צבירת ימי חופשה
שלום.
ממליצה לאפשר למעסיק לתת התייחסות לפנייתך. שימי לב רק שקיימת התיישנות ולכן מומלץ להגביל את לוחות הזמנים למתן ההתייחסות.
ככל ומענה כזה לא ינתן ממליצה לפנות לעורך דין על מנת לבדוק את זכויותייך.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת לפני התפטרות
הודעה מוקדמת לפני התפטרות
שלום.
שלושה ימי הודעה מוקדמת.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת משרה
אני חושב לא לחתום בכלל, אבל רציתי לדעת אם אני מודיע על התפטרות עכשיו, אני יכול לסיים את העבודה לפני שהחוזה החדש נכנס לתוקף? וגם, אם אני עוזב בגלל שהם הורידו לי את המשרה והשכר, זה נחשב כאילו פיטרו אותי בשביל לקבל דמי אבטלה מהיום הראשון?
הורדת משרה
שלום.
ככל והמעסיק מבקש להפחית משרה ושכר וככל שאינך מסכים לכך, עליך לידע אותו שאינך מסכים ושהדבר מהווה הרעה בתנאי העסקתךהמצדיקה התפטרות בדין מפוטר.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מינוי מומחה מטעם ביהד במצב הבא
תודה רבה
מינוי מומחה רפואי
אבי שלום
לא ברור באיזה הליך משפטי מדובר, באיזה מומחה מדובר ומה שלב ההליך.
לביה"ד סמכות בנסיבות מסוימות למנות מומחה ואולם השאלה שלך מנוסחת באופן תיאורטי ולא ניתן להשיב לגביה. ודאי לא ניתן לתת ייעוץ רציני לגבי הליך מתנהל ללא היכרות עם ההליך והמסמכים ושלביו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן להגיב
השופטת החליטה שקרן הפנסיה תגיב וקרן הפנסיה הגיבה וסרבה למינוי מטעם ביהד בטענה שבאופן תדיר כן מוגשות כנגדה באופן עצמאי חוות דעת.
שואלת
1. האם אני יכולה להגיב לתגובת הקרן? ומה ניתן לטעון או מה עליי לעשות בנסיבות?
2. אם לא ימונה מומחה מטעם ביהד כל התביעה הכספית שהגשתי לא תוכח.
תודה רבה
אני מנהלת הליך משפטי ללא עורך דין ורוצה מענה משפטי
חגית שלום
לאור ריבוי השאלות לגבי ההליך המשפטי שלך - לא ניתן לנהל הליך משפטי ללא עו"ד ולצפות לליווי משפטי צמוד, ללא ידיעה מה טיב ההליך, מה שלביו ומה התרחש במהלכו. כל תשובה שתינתן לגופו של הליך משפטי בלי לעיין בחומרים וללמוד אותם לבוריים תהיה לא אחראית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים
אני עובד בחברה 11 שנים וחצי ואני רוצה להתפטר ולעבוד בעבודה יותר טובה כדי להתקדם בחיים.
המעסיק מפריש לי רק 6% בגין פיצויים, יש אפשרות להתפטר בצורה יפה בלי לעשות בעיות ולקבל את כל הפיצויים גם אם אני מתפטר מרצוני? יש אפשרות לבקש או לגרום לכך שהמעסיק יפריש 8.33% בגין פיצויים במקום 6%, וכך לקבל את כל הפיצויים אם אני מתפטר מרצוני?
אני פשוט מרגיש שזה לא הוגן שעובד שלא עובד טוב ומפטרים אותו מקבל פיצויים אחרי שנת עבודה כאילו שנותנים לו פרס, ועובד שהוא עובד טוב לא זכאי לקבל את כל הפיצויים, אחרי שהוא רוצה להתקדם ולעבור לעבודה טובה יותר..
יש בכל זאת משהו שאפשר לעשות בצורה טובה, למשל אולי להגיש בקשה או משהו כזה?
תודה רבה
פיצויי פיטורים
שלום.
ככל שהתפטרותך אינה בדין מפוטר, וככל שיש לך הפרשה לפיצויים בשיעור 6% - אינך זכאי להשלמת פיצויי פיטורים.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום שחרור במקרה הבא
בחודש העבודה האחרון שלי אצל המעביד הייתי חולה ולכן לא עבדתי חודש מלא והמעביד לא הפקיד לי את שיעור ההפרשות הרגיל לקרן הפנסיה.
כתוצאה קרן הפנסיה שילמה לי שחרור לפי שיעור ההפקדה האחרון שאינו שיעור רגיל.
ולא התחשבה בכך שזה נבע ממחלה.
1. האם במצב שתארתי הקרן חייבת לשלם לי שחרור לפי השיעור הרגיל ולא לפי ההפקדה האחרונה החלקית עקב מחלה?
2. ועל סמך מה? בתקנון לא מצאתי הוראות בנושא.
תודה רבה
פנסיית נכות
מוצע לפנות לייעוץ פנסיוני
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים?
התחלתי לעבוד לפני שנתיים בתפקיד מסויים שבמסגרתו עושים מספר משימות לפי הגדרת תפקיד.
את אחת המשימות עשה עובד אחר בגלל העומס בתפקיד שלי (ממש גויס למשרה נפרדת)
כעת לאחר שנתיים, *מכריחים* אותי ללמוד את אותה משימה.
השאלה שלי - האם מצב זה נקרא הרעת תנאים? האם זה מותר?
**מציינת שיש עוד הרבה תפקידים זהים לתפקיד שלי במקום העבודה, חלקם כן עושים את אותה משימה (שמלכתחילה מוגדרת כחלק מהמשימות שלי) שמכריחים אותי לעשות עכשיו בגלל שהעומס שלהם יותר קטן
הרעת תנאים?
שלום.
למעסיק יש סמכות לקבוע מה המשימות והתפקידים שיבצע העובד, במיוחד ככל והמשימה מצויה בהגדרת התפקיד. אין מדובר בהרעת תנאים.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נפילה בשטח מכללה
עובדת עירייה (תומכת למידה בבית ספר) השתתפה בלימודים במכללה מטעם העירייה.
ביציאה מהמכללה בסוף הלימודים היא נתקלה באבנים המשתלבות ונזרקה על שער הברזל. זה קרה בשעות הערב ומלבד האבנים המשתלבות גם לא הייתה תאורה. העובדת פונתה באמבולנס כתוצאה מחבלות ברגל וביד , עברה סדרת בדיקות, וכעת נשארת בבית למנוחה בהוראת הרופאים.
1 - האם היא יכולה לתבוע את העירייה על הליקוי שהיה באבנים ובגלל שלא הייתה תאורה? (אגב, אחרי מספר ימים העירייה תיקנה את האבנים המשתלבות וסידרה תאורה במקום)
2 - האם המכללה יכולה להחשיב את ימי המחלה כימי היעדרות ? (העובדת חתומה על הסכם שמגביל את ימי ההיעדרות שלה ללימודים)
תודה רבה.
נפצעתי במסגרת לימודים מטעם העבודה- את מי אני יכולה לתבוע?
ראשית השאלה הנכונה הינה לא אם אפשר לתבוע אלא אם יש קייס לתביעה.
חסרים פרטים האם הנפילה היתה בשטח עירוני או פרטי ובכל מקרה לגבי עילת תביעה נזיקית מוצע לפנות לפורום נזיקין. עוד בנסיבות מסוימות יכול האירוע להיחשב תאונת עבודה.
באשר לימי ההיעדרות ראשית מתעוררת השאלה אם מדובר בימי פגיעה או ימי מחלה ושנית איני משוכנעת שניתן לראות בימים אלו ימי היעדרות לצורך לימודים אבל הדבר תלוי גם בהסדר שהוחל עלייך ביציאה להשתלמות זו
הרבה בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות עקב הרעת תנאים
אני עובדת בחברה כבר 3 שנים. לאחרונה המעסיק מבלי לעלות שכר העמיס עלי תפקידים נוספים שלא היו חתומים בחוזה התחלתי. כל תקופת העסקה לא מימשתי ימי מחלה ולצערי עקב הסטרס נהייתי חולה. (נמצאת עכשיו בשבוע השני למחלה!) קרה מקרה שמנהל דרש ממני בוואטסאפ לקחת כדורים ולצאת לעבודה, שלאחר שעה מחק את הודעתו, החלטתי לעזוב את החברה.
איך אוכל לנצל את שאר ימי המחלה או החופשה שנצברו (לפי החוק) ולנצל אותם כהודעה מוקדמת (חודש) עם הימים של שבועיים במחלה שאני עכשיו!
האם זה אפשרי?
אשמח מעזרתכם .
מחלה, הודעה מוקדמת, חופשה ומה שביניהם
מחלה אינה עוצרת מניין הימים להודעה המוקדמת וזאת בין אם מדובר בהתפטרות ובין אם מדובר בפיטורים.
חופשה ניתן לנצל, בהסכמת המעסיק במהלך תקופת ההודעה המוקדמת ובלבד שיוותרו לפחות 14 ימי הודעה מוקדמת.
תשומת הלב כי ימי חופשה שלא נוצלו ניתנים לפדיון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום חלף הודעה מוקדמת לעובד שעתי
האם השכר הקובע לחישוב חלף הודעה מוקדמת לעובד שעתי כולל חישוב ממוצע של שעות העבודה החודשיות (כולל שעות נוספות) כפול שכר שעתי אחרון ?!
אני עבדתי בקביעות במשך שנתיים יומיים קבועים בשבוע, 11 שעות עבודה ליום לפי תעריף שעתי.
יום עבודה כלל תשלום שכר רגיל ושעות נוספות כחוק.
האם על אותו ממוצע כאמור לכלול גם שעות נוספות ?!
שכן עם שעות נוספות, שזה שווה ערך יום עבודה שהפסדתי בפועל מאי עבודה בוויתור המעסיק על תקופת הודעה מוקדמת, השכר גבוה ב- 50 אחוז מבשכר היסוד.
למעשה ביומיים עבודה בקביעות עבדתי בקירוב 22 שעות שבועיות, שזה חצי משרה, לפי עובד שעתי בשבוע עבודה של חמישה ימים.
יש היגיון להחשיב זאת.
תשלום חלף הודעה מוקדמת לעובד שעתי
שלום
החישוב מתבצע רק משעות הבסיס (ללא שעות נוספות), ממוצע של שעות לאורך כל תקופת העבודה במכפלה של שכר השעתי האחרון.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים – התפטרות עובד
האם מגיע לי פיצויים עבור וותק עבודה של 3 שנים ? תודה רבה.
פיצויים – התפטרות עובד
שלום
ככל שהתפטרת בנסיבות שאינן מזכות בפיצויי פיטורים וככל שאין לך סעיף 14, אינך זכאית לפיצויי הפיטורים.
יחד עם זאת, יצוין כי בקופת הפניסה הופקדו עבורך כספים על חשבון פיצויים (6% מהשכר) אשר ישארו אצלך בקופה.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת קבלות כשהסיכומים בעל פה
שואלת איך זה נעשה ומה קורה כשהסיכומים הם בעל פה ולא בכתב?
תודה רבה
הגשת ראיות להוצאות בבית הדין לעבודה
חגית שלום
לא ברור באלו הוצאות מדובר והאם צריך היה להביא את הראיות במסגרת שלב ההוכחות. ככל שמדובר בהוצאות ההליך ניתן לבקש להגיש קבלות גם במעמד הסיכומים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים בעבדה
עם תחילת עבודתי, חתמתי על חוזה העסקה מול המעסיק, אך למרות פניות חוזרות בטלפון, לא קיבלתי עד היום העתק מהחוזה.
בנוסף, לאחרונה חלו שינויים משמעותיים בתנאי העבודה שלי. היקף העבודה בסניף שבו אני עובד הוגדל – מסניף קטן הוא הפך שווה בהיקפו לסניף גדול, אך אנו ממשיכים לעבוד בצוות קטן ללא תגבור כוח אדם. דרישות החברה התרחבו משמעותית, אך לא ניתנה כל התייחסות להגדלת הצוות, לסיוע מסניפים אחרים, לתגמול נוסף או לפתרון עתידי שיקל על העומס.
לדעתי, מדובר בהרעת תנאים ואינני יודע איך לעזור לעצמי במצב.
אשמח לעזרתכם המקצועית.
רב תודות,
דניאל
נוספו לי מטלות והעומס גדל - האם זו הרעת תנאים
לא כל תוספת מטלות מהווה הרעת תנאים. בכל מקרה הרעת תנאים מזכה בהתפטרות בדין מפוטר ככל שהמעסיק מכיר בהתפטרות כאמור. התפטרות בגין הרעת תנאים כפופה למסירת התראה מראש למעסיק בניסיון לאפשר לו לתקן את ההפרה. במידה והמעסיק אינו מכיר בכך ולא מבצע תשלום פיצויים או השלמה כדין - הפתרון הוא על דרך של ניהול הליך משפטי אלא שיש לבדוק את כדאיות ההליך והדבר תלוי גם במכלול הנסיבות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לצרף קבלות להחזר הוצאות בסיכומים
ייעוץ לגבי הליך משפטי מתנהל
הואיל ומדובר בהליך משפטי מתנהל אין מקום לתת ייעוץ בלי להכיר את ההליך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע ופיטורין תוך יום
האים זה חוקי
להודיע לעובד שיש לו שימוע לפני פיטורין בפחות מ24 שעות ?
והאים זה חוקי בסוף השימוע לתת מכתב פיטורין?
האם מעסיק יכול להודיע על החלטתו בתום השימוע??
שימוע נועד לשמוע את טענות העובד לאחר שפורטו בפניו העילות לכוונה להפסיק עבודתו.
אין כלל הקובע באופן ברור מה פרק הזמן הנדרש לצורך היערכות לשימוע והדבר תלוי גם בנסיבות כאשר תישאל השאלה אם העובד ידע והבין טיב הטענות והשיב לגופן.
באשר למסירת ההחלטה - ככל שזו הוכנה מראש ובטרם נשמעו טענות העובד הדבר יכול ללמד על כי השימוע בוצע למראית עין בלבד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי בתלוש שכר
1. האם הפעולה חוקית?
2. האם הפעולה דורשת שינוי בתנאי ההעסקה?
3. האם הפעולה נחשבת להרעת תנאי עבודה?
4. האם בעתיד יוכלו לבטל את השורה הזו ובעצם להחסיר משכרי 1000 ש"ח?
תודה
האם המעסיק שלי יכול לשנות את הרכב השכר בתלוש באופן חד צדדי?
ככלל כל שינוי בתנאי העבודה טעון הסכמת העובד. לגבי השאלה אם מדובר בהרעה - השאלה האמיתית היא מה סוכם בין הצדדים והאם מראש סוכם שהשכר כולל גמול עבור עבודה בשעות נוספות.
עוד תלוי הדבר כמה זמן אחרי תחילת ההעסקה בוצע השינוי והאם בעקבותיו חל שינוי בגובה השכר לצורך הפרשה לפנסיה.
המענה לשאלות אלו ילמד האם מדובר בהרעה או לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איך להוסיף קבלות שלא צורפו בתצהיר עדות ראשית
ואז בדיון הוכחות לבקש מהשופטת להוסיף את זה כראיה או שיש לפעול בדרך אחרת?
תודה
האם ניתן להציג מסמכים בשלב מאוחר של הליך משפטי?
לבית הדין נתון שיקול דעת אם לאפשר הגשת מסמכים בשלב מתקדם של הדיון. גם אם תאושר הגשתם הדבר עשוי להיות כרוך בהוצאות שייגרמו לצד השני עקב הצורך לעדכן תצהיריו בהתאם לממצאים אלו. הואיל ולא ברורה מהות המסמכים או חשיבותם להליך לא ניתן לייעץ לגבי הכדאיות בהגשתם בשלב זה
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





