פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שינויים בנכס
האם כאשר בעל דירה מעוניין לבצע שינויים בנכס שיש בו דייר מוגן (שינויים כגון הריסת קיר, להעביר דלת...) יש צורך בהסכמת הדייר?
לתשובה
אודה
דייר מוגן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בניה ללא היתר
שלום
שכן בנה חדר בגינה שלו
בקצה,,חדר לא צמוד לבית שלו אלה על גבול בין 2 בתים.
הבניה ללא היתר,,,,אך לאחר
סיום הבניה הערייה מוכנה לתת אישור תמורת תשלום מסויים.
האם יש באפשרות שכר
אחר לגרום להריסת החדר הנ"ל? וזאת למרות שהעריה מוכנה לתת לכך היתר תמורת
תשלום?
החדר הנל מכער את האזור,,מתחיל להראות כמו כפר
ערבי,,,
הגשת התנגדות לחריגת בניה
אם תוגש התנגדות כזו במועד אכן יש סיכוי שתתקבל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה
לי יש דירה בבעלותי עוד טרם נישואי, האם הסכם ממון לאחר הנישואים ישפיע על מס הרכישה בקניית דירה נוספת על ידי אשתי?
אודה לתשובתכם
א.ט
מס רכישה דירה מלפני הנישואין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השוואה בין השקעה בקניית חנות לעומת השקעה בקניית דירה.
יתרון החנות בהכנסות גבוהות יותר משכירות ?
יתרון נוסף בכך שהשוכרים מתחלפים פחות ?
יתרון שאין תיקונים ושיפוצים ?
חיסרון שאין פטור ממס שבח על הרווח הריאלי במכירה ?
האם צריך לפתוח תיק עצמאי במס הכנסה ,גם אם אינני מתכוון לעבוד בחנות אלא רק להשכירה ?
ארנונה גבוהה?
שאלה כלכלית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הצבת דוד שמש ברכוש משותף ומסתיר אור לשכן
אני גר בבנין בן 2 קומות עם 4 דירות.הדירה שלי בקומה תחתונה.השכן מעלי הציב את דוד השמש שלו מאחורי הבנין,ברכוש המשותף,ומסתיר לי את אור השמש.כמוכן כל פעם שמנכים את הדוד משפריצים מים שמטנפים את הקיר ופוגעים בחלון.
האם קיים חוק שמחייב להציב את דודי השמש על הגג? האם יש לי דרך חוקית לאלץ את השכן לפרק את הדוד ולמצוא לו מקום אחר כולל העלאת הדוד לגג המשותף כפי שאני עשיתי.יצוין כי הדוד במקומו הנוכחי קיים שנים רבות.אמי שגרה בבית לא היה בכוחה להתעמת עם השכן .היום אני גר בבית ומבקש תשובות לשאלות הנ"ל
הצבת דוד שמש
ושם יש קצה חוט לשאלה ששאלת.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק הגנת הדייר
האם באפשרותי להצהיר בהסכם שכירות כי:
"בתאריך 20.8.1968
לא היה דייר הזכאי להחזיק במושכר."
?
תודה.
חוק הגנת הדייר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה ללא תמורה
העברה ללא תמורה
צריך שמי שיסלק בפועל - זה הם ולא אתה .
ואז לטעמי זה אפשרי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם קבלן מחוייב ע"פ חוק לספק גנרטור בשכונה של 5 בנינים בני 7 קומות ?
אנו מבקשים לברר האם ישנו חוק המחייב קבלן הבונה שכונה כמו שלנו, לספק גם גנרטור לדיירים? מפני שבשעת חירות, כמו בסופה היה כשל חמור. שלא לדבר חלילה אילו היה מתמשך מעבר לאותו יום שישי...
חשוב לנו לקבל תשובה בעניין.
תודה מראש,
שמואל
ועד השכונה
תביעה כנגד קבלן
לטעמי לאור העובדה כי מדובר בקבלן שבנה ממש מתחם של בניינים, רצוי לבצע בדיקה מעמיקה יותר מאשר במסגרת תשובה בפורום, ולכן לצערי אין מנוס מאשר להפנות אותם לקיים פגישה אישית עם עו"ד שיבדוק את המקרה לעומק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה ומס שבח עתידי !
ברשותי מגרש שקיבלתי מאבי לפני מספר שנים ..
כיום אני גר עם אימי . ואימי מעוניינת להעביר לי בית מגורים בבעלותה בעוד מספר חודשים ...
הבית שברצונה להעביר אליי מושכר כרגע ..
שאלותיי הן כאלה :
1. מהו תשלום מס הרכישה החל על עסקת מכר ללא תמורה .וכיצד הוא מחושב ...
2. מהו תשלום המס שבח החל על אימי בשל העסקה
להעברת הזכויות אליי ? וכיצד מחושב ?
יש להתחשב בכך שיש בבעלותי במשך שנתיים כבר מגרש לבנייה .. ושאלתי הינה לדעת איך וכמה אני אמור לשלם על הבית הנוסף(מס שבח+רכישה) שהיא מעבירה אליי . והם זה נחשב נכס שני בבעלותי ועל כן אני אמור לשלם יותר מס ?..
תודה מראש לכל העונים :)
העברה ללא תמורה
מס שבח - ככל הנראה פטור.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בזיון ביה"מש
זכיתי בפסיקתא כנגד שכן שבנה על גדר משותפת , בחיובו להרוס את כל הבניה ולהחזיר את המצב לקדמותו , כיצד אני יכול לחייבו לעשות זאת בעצמו בהקשר לביזיון ביהמ"ש , כי באם אני אעשה זאת לא יהיה לי מהיכן לקבל החזר הוצאות מאחר והחייב התגלה כפושט רגל !
אודה
פושט רגל
מדובר במקרה מורכב, יתכן שאם פס"ד ניתן לאחר צו פשיטת הרגל ,אפשר לחייב את הנתבע גם בפסק הדין האמור. אבל הדבר מצריך בדיקה מעמיקה יותר של המקרה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוספת בניה וחסימת נוף.
המוכר העביר לשמשון את כל הזכויות על הנכס כחוק. המוכר הוא גם קבלן, שבמשך השנים בנה לדיירים בקומות התחתונות תוספת של חדרים נוספים. הוספת החדרים מסתיימת בגג - מול מרפסת הפונה לנוף.
עכשיו הקבלן רוצה להמשיך לבנות על הגג - דבר שיחסום לשמשון את כל הנוף לכינרת.
האם מותר לו לחסום מרפסת הפונה לנוף? מה עלי לעשות כדי לא לאפשר זאת ולבטל את רוע הגזירה?
התנגדות לתוספת בניה
ברמת העקרון יש אפשרות להשיג התנגדות לועדה מסויימת שדנה בזה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הקטנת מספר שנות החכירה לאחר חתימה על הסכם רכישה מול קבלן
לפני כשנה רכשתי דירה מקבלן לפני קבלת היתר בנייה .
כחלק מהנספחים לחוזה קבלנו גם מפרט מכר ובו היה רשום גם תקופת החכירה מול המנהל - 49 שנים .
לפני כחודש התקשרו אלי נציגים של הקבלן וממש לחצו עלי לחתום מחדש על החוזה לאחר שהם קיבלו אישורי בנייה על הקרקע.
לאחר בדיקה שערכתי בנספים גיליתי לתדהמתי שתקופת החכירה קטנה ב 16 שנה .
אני חושב לפנות לשמאי מקרקעין ועו"ד בתחום , אשמח לשמוע את דעתכם האם יש לי זכות לשמור על אותם 16 שנים של חכירה שעליהם חתמתי בחוזה.
בברכה,
דוד.
חכירה מינהל מקרקעי ישראל
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דייר ממשיך עמידר
עמידר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עסקת מכירה שבוצעה
עסקה מכר שבוטלה?
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיווח על עסקה במקרקעין
דיווח על עסקה במקרקעין
אם לא מדווחת - יש קנס.
לבטל עסקה- זה מעט מורכב יותר - צריך להגיש תצהירי ביטול מטעם הצדדים - מומלץ לפנות לעו"ד לצורך כך.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איטום של חלק מגג המשותף
אודה לעזרתכם בנושא הבא:
אני גר בבית משותף של 12 דירות, 4 בכל קומה.
מעל אחת הדירות בוצע איטום הגג בזפת (רבע מהגג).
גג הבניין מהווה רכוש משותף, עם זאת לא בוצע איטום של נזילה נקודתית אלא איטום של רבע שלם, מעל אחת הדירות.
האם כל הדיירים צריכים לשלם עבור כך או רק הדיירים הגרים בפינה הזו של הבית?
בברכה
אלכס
איטום של חלק מגג הבניין
יש לבדוק הרבה דברים, לדוגמא, האם ההחלטה על כך היתה באסיפה כדין ? ועוד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה ללא תמורה
העברה ללא תמורה
ולכן העברה זו איננה פטורה ממס, להבדיל מהעברה בין בני משפחה שכן מוגדרים כקרובים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מושע ללא הסכם שיתוף
בחלקה אחת - הקרקע בהליך פרצלציה ממושך (נראה תקוע), הכל במושע, מס' בעלים ללא הסכם שיתוף (לא ידוע למה), יש רק תשריט המראה כל מגרש מי מחזיק בו (יש מס' מגרשים ולכל מגרש יש מס' חלקה זמני) כאשר כל הבעלים חתומים על תשריט זה (אין כל איזכור לזה בנסח). אחד מבעלי המגרשים רוצה למכור חלק מהבנין הבנוי על מגרשו זה וטוען שהרוכש יכנס לרשימת הבעלים (אלו שכיום בראש הנסח) ויקבל חלק יחסי בחלקה הכללית במותאם לשטח שיקנה בבניין. שאלתי בתמימות - האם צריך את הסכמת יתר בעלי החלקה לרישום הבעלות או למכירה ואמר שלא.
לי זה נראה לא הגיוני- הרי במושע ללא הסכם שיתוף לכ"א חלק יחסי בכל גרגר חול והטאבו לא מכיר מציאות אחרת, לא?? האם באמת הרוכש יכול להיכנס כבעלים רשום במצב זה?? האם הגיוני להתנות הרכישה בהצטרפות לתשריט הקיים (או יצירת תשריט חדש) שעליו חתומים בעלי המגרשים הקיימים?? או שלהתנות הרכישה בהסכם שיתוף כללי בין כל בעלי המגרשים ?? מה אתם אומרים,
תודה רבה, קרן
שלום רב - מאוד מבקשים לענות לפני כניסת שבת או במוצ"ש תודה
נסח טאבו
מופיע שטח חלקה שכלל החלקה בלי תת חלקה
ולא מופיע בנסח השטח של כל דירה
מה זה אומר?
נסח חלקה
יש לבחון הנסח. ככל ומדובר בבנין, אזי המשמעות שעדיין לא נרשמה פרצלציה [חלוקה מחדש לחלקות קבועות לבניה] ו/או בית משותף.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכוש משותך – דחוף
על חזית (קיר חיצוני) של בניין משותף, יש סוג של מרפסת קטנה סגורה לכל דירה ( שמים שם את המזגנים). לאחר גשמים כבדים , התברר שהמרפסת בקומה העליונה, היחידה שאינה סגורה, אינה אטומה, וכתוצאה מכך נגרם לדייר בקומה שלמטה נזקים חמורים בתקרה.
האם האחריות היא :
- על הועד הבית כי מדובר על קיר חיצוני שהוא רכוש משותף?
- על בעל הדירה, שמרפסתו אינה אטומה וסגורה?
- או על הקבלן כי זו בעיית בנייה?
אציין שהקבלן נתן אחריות על הבנייה של 5 שנים בלבד, שכבר עברו!
תודה מראש.
אחריות על רכוש משותף
יש לבחון את כל החומר לרבות הסכמי הרכישה ולקבל ייעוץ משפטי.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ייפוי כוח במקרקעין
שאלה לגבי ייפוי כוח. האם ייפוי כוח בלתי חוזר הניתן לשם חתימה בשם מייפה הכוח על הסכם מקרקעין, צריך לכלול את שם הקונה, או שיכול להיות כללי - למכור את הנכס המסוים לצד ג', מכיוון שעדיין לא ידוע מי יהיה הקונה?
בפרקטיקה, תמיד מנסים לציין גם את שם הקונה, אך לא מצאתי לכך שום דרישה בחוק ולא תמיד בעת החתימה על ייפוי הכוח ידועה זהות הקונה.
תודה מראש!
יפוי כח
יש לקבל יפוי כח ספציפי לעסקה ויש לכלול את שמות עוה"ד של הקונה.
ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה – שני מוכרים – מיסוי המכירה
תודה
מכירת דירה על ידי שני בעלים במשותף
ככלל אתה ואחותך אינכם תא משפחתי אחד ולכן מסתכלים על כל אחד כיחידה נפרדת.
לגופם של דברים, יש לשקול את השינויים שיחולו במיסוי מקרקעין החל מ-1.1.14 וייתכן כי גם אחותך תהא זכאית לפטור או לכל הפחות לחישוב מס מוטב.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיםוץ של קו ביוב שלא מופיעה בתוכנית בנייה
אנחנו בעלים של דירה בבית משותף, נקנה כיד שנייה. לדירה יש חדר שהוא חצי מרתף ובו שירותים ומקלחת. חדר זה מחובר בקו ביוב לביוב עירוני, לקו חיבור זה מחוברות עוד מספר דירות. הקו המחבר נמצא בשטח של בית משותף. בעיריה בתוכנית של בניין (גרמושקה) החיבור הזה בכלל לא קיים, יש רק חיבור של דירות אחרות. נראה שקבלן הוסיפ שירותים ומקלחת ללא תוכנית. החיבור הוא בעיתי כי בור נמצא במפלס של רצפה בחדר וכאשר יש סתימה הביוב עולה בתוך דירה.
אנחנו רוצים לשפץ את קו החיבור, אך גם לשנות את החיבור לקו עירוני. האם ניתן לפנות לעירייה ומה תהליך מול עירייה כאשר קיים קו ביוב שלא מופיעה בתוכנית?
האם עירייה (מהנדס העיר) כאשר ידע על חיבור ללא תוכנית יכול לדרוש להסיר אותו, יכול לדרוש לשנות אותו, להתנות בקבלת אישור לשינוי תוכנית ולחייב בתשלום מיסים/כנסות?
האם קבלן נושא באחריות לבנייה ללא תוכנית מאושרת? האם ביוב שבנוי כך שגורם להצפה במקרה של סתימה הוא פגם מהותי שאין אליו התיישנות וניתן לתבוע את קבלן?
תודה
קו ביוב
זה מקרה לייעוץ משפטי
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איך מכינים דו"ח שמאות כשלא התקיימו עיסקאות ?
דו"ח שמאות
אין זה הפורום המתאים.
יש להיוועץ עם בעל מקצוע מתאים.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה בדמי מפתח
לאבי יש דירה בדמי מפתח ואנו מעוניינים למכור אותה. הדיירת שגרה שם מציעה מחיר לא ריאלי. מה באפשרותנו לעשות? תודה
אתי
דמי מפתח
יש לבחון האם התקיימו אחת מהעילות המאפשרות פינוי ובאם לא ניתן להגיע להסכמה, ייתכן ותגיעו להליך משפטי.
בכל מקרה, יש לפנות לייעוץ משפטי.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




