פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

אישום הערה בספרי המנהל

ערן 15/02/14
מהו התהליך לרישום הערה בספרי המנהל (בנכס ללא טאבו) ואיזה טפסים צריך למלא, אשר עו"ד הקונה דורש לבצע תוך 3 ימים מחתימת ההסכם והעברת תשלום ראשון לנאמנות?

רישום הערת אזהרה

אדם 15/02/14
ניתן לבצע רישום הערת אזהרה על נכס הרשום בלשכת רישום המקרקעין בלבד ( טאבו). כאשר הנכס רשום ברשות מקרקעי ישראל ו/או חברה משכנת יש לרשום משכון על זכויות המוכר לטובת הקונה ברשם המשכונות.

כסף בנאמנות

שמואל 14/02/14
שאלתי מקודם ואני רוצה להוסיף, מכרנו דירה והתמורה נכנסה לחשבון נאמנות. בהסכם המכר אין כל איזכור  לחשבון הנאמנות. רק רשום שהקונה ישלם איזה סכומים ובאיזה תאריכים ועלינו יהיה לשלם את מס השבח. העו"ד

פתח חשבון נאמנות  כל הסכום נכנס והוא טוען להוא לא יכול  להעביר לנו בינתיים סכום כלשהו עד שהוא לא ישלם את מס השבח (שהוא מוערך כעשירית מהתמורה הכוללת) שיכול לקחת חודשים. מה אנחנו יכולים לעשות.

הסכם נאמנות

אדם 15/02/14
בהסכמי מכר נהוג להחזיק כספים בנאמנות עד להעברת אישור מס שבח ואישור עירייה ( יש לציין זאת בחוזה). על כל פנים, עצתי לפנות למשרדי מסמ״ק לצורך זירוז תהליך קבלת האישור. חשוב להבין כי מטרת פעולה זו היא להבטיח את אפשרות רישום מלוא הזכויות ע״ש הקונה בטרם מלוא סכום התמורה יועבר למוכר.

מס רכישה לא ברור

יואב 14/02/14
בעקבות רכישת דירה מקבלן (דירה יחידה לכאורה) קיבלתי הודעת שומת מס רכישה. בשיחת טלפון עם מיסוי מקרקעין נאמר לי שלאשתי יש דירה.

הוצאתי עותק נסח טאבו של הדירה המדוברת, מופיע שם שאבא של אשתי הוא הבעלים של הדירה. אין זכר לשם של אשתי.

ייתכן שנעשתה לפני הרבה מאוד שנים העברה ללא תמורה, אם כן, זה היה כשאשתי הייתה לפני גיל 18.

במקרה של העברה ללא תמורה לקטין, מי מופיע כבעל הדירה בנסח טאבו?

על מה מתבססים משרד מיסוי מקרקעין?

מיסוי מקרקעין

אדם 15/02/14
לעניות דעתי, הדיווח שהוגש למסמ״ק דאז בגין העברה ללא תמורה מהותו בתכנון מס של אביה שמטרתו לא להחזיק בדירה נוספת, על כל פנים עצתי לפנות למסמ״ק, להזמין את התיק ולעיין בהסכם המכר.

מכירה לאחר רכישה

חסין עטר 14/02/14
לפני שנתיים חבר שלי רכש חלקת אדמה בעלות של 400,000 ש"ח ושולם מס שבח בשווי של 98000 ש"ח

מס רכישה 20000 שח

ושילם היטל השבחה בסך של 40000 ש"ח



כיום אני רוצה לרכוש את החלרה הנ"ל ( חברינקלע לקשיים כלכליים)

האם אני משלם אותם סכומים של מסים או מס שבח והיטל השבחה לא משלם

נא לעזור לי

מיסוי מקרקעין היטל השבחה אימתי

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
שאתה קונה מגרש או דירה, אתה משלם מס רכישה בלבד.

מס שבח והיטל השבחה משלם המוכר.

במקרה שלך - כנראה כבר שולם היטל השבחה...



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוספת בניה חוקית?

נטע בן 14/02/14
שלום רב!

שכן מתחתי בנה תוספת בניה על החצר שלו לאחר שקיבל ממני אישור בניה,וזה בתמימותי,

ברצוני לדעת איך אני יכול לדעת אם הבניה שלו חוקית,ידוע לי שיש לו אישורי בניה אבל השאלה שלי היא האם ניתן לדרוש ממנו לראות את כל האישורים הבירוקרטיים כדי לדעת אם בנה כחוק,התוספת שלו מאד מפריעה לי,וגם נותנת גישה מאד קלה לפריצה לבית שלי..

אם כן למי לפנות בבקשה?

תודה.

חריגת בניה

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
אם אישרת אז לא הבנתי מה השאלה בדיוק...

תפני למחלקת הנדסה ותבררי.

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום למשרד תיווך ללא קבלת שיקים מהשכור

ר 14/02/14
השכרתי בית לזוג דרך משרד תיווך, חתמתי על ההסכם עם הזוג, אך לא קיבלתי שיקים במעמד ההסכם, למרות שזה מה שהיה צריך.

למרות האמור לעיל, קיבלתי חשבונית ממשרד התיווך לתשלום בגין העסקה. האם אני צריכה לשלם למשרד התיווך במקרה שלא קיבלתי את השיקים מהשוכרים?

הסכם תיווך

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
מה רשום בהסכם?

אם רשום שזה בגין חוזה שכירות

אז חוזה שכירות - יש .

וצריך לשלם.

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לתיווך בגין דירה שהשכרתי

ר 14/02/14
קיבלתי ממשרד התיווך חשבונית לתשלום בגין הדירה שהשכרתי: עלות דמי שימוש + מע"מ.

בחוזה שחתמתי, רשום שאני צריכה לשלם דמי שימוש לחודש אחד, לא מוזכרת המילה מע"מ. השאלה האם זה משהו מובן מאליו שאני צריכה לשלם, האם משרד התיווך יכול לדרוש ממני לשלם תשלום מע"מ? האם אני יכולה להתווכח בנושא, ללא תביעה מצידם?

הסכם תיווך

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
צריך לראות את החוזה...

על מה המע"מ?

על התיווך?

על דמי השימוש?

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המצאת היתר בניה

ירון 14/02/14
שלום רב,

רכשתי דירה יד שנייה והשמאי מטעם הבנק של המשכנתא רוצה להגיע לדירה לצורך שמאות. הדירה נמצאת באור עקיבא. השמאי מבקש שאמציא לו את היתר הבניה של הבנין בו נמצאת הדירה. האם יש אפשרות להוציא את זה באינטרנט? האם אני יכולה בכלל להוציא זאת או שבעל הדירה בלבד יכול להוציא? תודה רבה

הוצאת היתר בניה

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
תבדקי מעו"ד של המוכר.

לחלופין, ניתן להוציא בעירייה.

או מהקבלן.



אי אפשר להוציא באינטרנט.

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה שניה

אייל 13/02/14
שלום,

ברשותי דירה אחת וכרגע רוכש דירה שניה מקבלן

ידוע לי על מס רכישה של 5 אחוז מערך הדירה החדשה

(39,000 שח)

אינני בטוח עדיין שאמכור או ארצה למכור את הדירה הישנה

ואני מבין שעליי להצהיר שאני מתכוון למכור את הדירה

ויש לי פרק זמן של 12 חודשים למכרה...

הייתי רוצה לדעת איך מחושב המס והקנס

והיה ולא הצלחתי למכור את הדירה תוך שנה או שבחרתי לא למכור אותה בסופו של דבר...

אודה על תשובתך ,תודה.

 

מכירה דירה שניה

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
למיטב הבנתי יש לך 18 חודשים למכור את הדירה הראשונה.

ולא - תשלם את מס הרכישה המקורי (בצירוף ריבית והצמדה)

לעניין הריבית ההצמדה והקנס אם קיים - אפשר לברר ברשות המיסים עצמה.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בית משותף שלא בהסכמה

אלעד 13/02/14
שלום,

ערכתי עסקאת קומבינציה עם אדם שיש לו קרקע לפיה על הקרקע שלו אני בונה 4 דירות-2 שלו 2שלי.

לאחר שסיימתי לבנות בעל הקרקע החליט שכל הגג צריך להיות שלו ואני טענתי חצי חצי.

כיום יש סכסוך שנמצא בבית משפט ואני חושד שבעל הקרקע ירשום בית משותף כך שכל הגג ירשם על שמו כי ראיתי אותו כמה פעמים בשטח עם מהנדסים ומודדים וכו'.

שאלתי היא האם הוא יכול לרשום בית משותף בלעדיי? הוא בעל הקרקע היחיד ולי יש הערת אזהרה.

אם כן מה כדאי לעשות?

תודה 

רישום בית משותף

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
אני לא יכול ליתן לך תשובה מדוייקת מבלי לראות את המסמכים.

אבל... אפשר לבקש צו מהשופט שדן בתיק וזה יפטור את המחלוקת (או לפחות הצהרה שלו שלא יעשה מעשה כזה).

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לקוח מסרב לשלם עמלת תיווך למרות שחתם על טופס הזמנת שירותי תיווך

lior530 13/02/14
לפני כחודש התקשרה אליי מישהי לדירה להשכרה שפרסמתי במדור המתווכים קבעתי איתה ועם השותפה שלה לראות את הדירה ובמקביל קבעתי עם בעל הדירה.

לאחר שהות קצרה בדירה הן הביעו עניין בדירה ותוך כדי לקחו את מספר הטלפון של בעל הדירה(כמובן שלא אהבתי).

שירדנו למטה ביקשתי מהבנות לחתום על טופס הזמנת שירותי תיווך ולאחר הסבר קצר הם חתמו.

והן אמרו שהן יחשבו על הדירה בסופשבוע ושיתנו תשובה בראשון.

התקשרתי בראשון לראות מה קורה וקיבלתי תשובה שהן ראו דירה ושהן כנראה סוגרות עליה.

תאמת שכל הזמן חשדתי שהן ינסו לעקוף עצם העובדה שהיה להם את הטלפון של בעל הדירה.

לאחר כחודש גיליתי שהן לקחו בסופו של הדבר את הדירה שעליה הן חתומות.

מיד התקשרתי לאחת הבנות(כמובן שהקלטתי את השיחה) לדרוש את עמלת התיווך המגיעה לי היא הייתה מופתעת מהשיחה ואמרה שהיא תכנס לשלם.

יום למחרת קיבלתי שיחה מהשותפה השניה שאמרה שהיא מוכנה לשלם משהו סמלי ולא את המחיר המלא בגלל שלא הייתי מעורב ועניתי לה איך אני יכול להיות מעורב אם את משקרת לי ועוקפת אותי בשיתוף עם בעל הדירה.

השאלה שלי אם יש אפשרות לגבות את העמלה בדרך מהירה יותר מתביעות קטנות?ואם יש לה קיס כלשהו לא לשלם לי?

אשמח לתשובות ולתגובות 

לקוח המסרב לשלם למתווך - מה עושים?

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
תשאל השאלה עד כמה היית הגורם היעיל (אני מבין שעקפו אותך, תוכל לטעון שבלעדיך לא היו רואות את הדירה).

יתכן כי התביעה מתאימה לתביעה לפי סעיף 81 - ישירות להוצאה לפועל לאחר משלוח מכתב התראה בנוסח המתאים.

פנה ליעוץ פרטני לעזרה.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פירוק שיתוף בדרך של רישום בית משותף

קליין 13/02/14
הנידון, בית גדול עם מספר יחידות דירות דיור וחנויות, שהשותפות בו כרגע במושא של כמה בעלים. אחד הבעלים הגיש תביעה בהמרצת פתיחה לפירוק השותפות בדרך של רישום בית משותף, אחד מהמשיבים טען שהדרך הנכונה לפירוק תהיה מכירת הנכס בגלל כך וכך וכו'. אין מדובר בתביעה נגדית, אלא בתשובה לתביעה. שאלתי היא, האפשרי מההיבט של כללי המשפט שהשופט יחליט שאמנם הדרך הנכונה אמנם היא, מכירת הנכס ובכך יעתר למשיב הנ"ל, וימנה כונס וכו' למכירת הנכס? או מכיוון שהתביעה הייתה לפרק את השיתוף בדרך של רישום בית משותף,  אז כל מה שהשופט בסמכותו להחליט היא לדחות את התביעה, ותו לא. ואין בסמכותו לקבל את תשובת המשיב הנ"ל באופן אקטיבי ולכפות מכירה! והאם יש הבדל אם ההליך היה בדרך של המרצת פתיחה

המרצת פתיחה פירוק שיתוף

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
לא חושב שזה סעד שהשופט יכול לקבל בהליך שתואר, אבל צריך לבדוק את המקרה לגופו על מנת ליתן תשובה מחייבת.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יפוי כוח – אם אין כאן הפרזה

העניך 13/02/14
ב"ה 

אנחנו הקמנו עמותה לצורך בני'ה על קרקע שזכינו במכרז של ממ"י . כרגע אנחנו חותמים עם עו"ד ונותנים לו יפוי כוח נוטריוני. שכולל פסקה הבאה. האם הסמכויות כאן הן הגיוניות או בעצם לא כל כך לצורך טיפול בפרויקט הקמת בנין מגורים?

יפוי כוח בלתי חוזר

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
לא בטוח שצריך יפוי כוח כה מכליל.

שאלתם אותו לצורך מה הוא צריך את הסעיפים הללו???



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה בשכירות משנה

Regy 13/02/14
שלום רב.אני חושבת על לשכור דירת מגורים בשכירות חודשית ולהשכיר לתקופות קצרות לתיירים. רציתי לדעת במה זה כרוך מבחינת מיסוי, ביטוח וחוזה שכירות מול המשכיר. האם הראיון הזה ראלי?כמובן אני רוצה שהכל יהיה חוקי ומסודר. מאיפה להתחיל?

השכרת דירה בשכירות משנה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 13/02/14
יש לבדוק את הוראות הסכם השכירות הראשי כדי לוודא שניתן לבצע זאת.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור מס שבח

מיכל 13/02/14
יש לי 2 דירות כיום, ואני רוצה למכור אחת.

לפני שלושה חודשים, דצמבר 2013, מכרתי דירה אחרת (שלישית).

האם את הדירה הנוכחית אקבל במס מופחת או מס שבח מלא? צריך לההמיתן 4 שנים?

פטור ממס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 13/02/14
מיכל שלום,

כיום בוטל הפטור של אחת לארבע שנים ונותר על כנו פטור של דירה יחידה, שאינו רלוונטי למקרה. ככל שלא מדובר בדירת ירושה ושהינך עומדת ביתר התנאים תוכלי לקבל מס מופחת.

אני ממליצה בכל מקרה לקבל ייעוץ משפטי על מנת לבצע תכנון מס מקסימאלי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום רב. קיזוז עלות תיקון קיר חיצוני מועד-בית שוטף

גלי 12/02/14
שלום רב



קיר חיצוני נרטב קשה מאוד מהגשמים שנכנסו דרך סדקים גדולים מבחוץ



ועד הבית סרב לתקן בטענה שיש שכנים נוספים וכשיהיה תמא 38 הבניין יעבור שיפוץ כללי



בצר לי שילמתי מכיסי את התיקון



בינתיים אין לא תמא ולא בטיח



האם אני רשאית לקזז את סכום עלות התיקון מועד-בית שוטף



הרבה תודה

קיזו עלות תיקון של קיר חיצוני מתשלום ועד בית

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 13/02/14
שלום רב,

לא ניתן לעשות דין עצמי ולבצע קיזוז ללא הוראה שמאפשרת זאת.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור ממס שבח או לא ?

עזמי 12/02/14
שלום רב,

יש לי מישהו שהוא בעלים של דירה, ויש לו גם בניין בן 6 דירות מושכרות שנרשם כבית משותף . (אז כיום הוא בעלים של יותר מדירה אחת ).

אם הוא מעוניין למכור דירה אחת מהדירות שבבניין בסך של 750,000 ש"ח , ובהנחה שהוא היה זכאי לפטור אחת לארבע שנים לפני יום המעבר, אז איך מחשבים את מס השבח בדיוק בהגנה הלינארית או האם יש דרך אחרת ?

האם יש צורך בחוות דעת שמאי ?

אם הוא מוכר כיום ,אז יש לו פטור מאז שבנה אותה עד 1.1.14 ומאז עד יום המכירה נניח חודש וחצי כמה מס שבח ישלם בערך ?

 

תודה מראש.

 

פטור ממס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/02/14
יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני בכדי לבצע תכנון מס אופטימאלי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז מגמר תשלום

אלי 12/02/14
שלום,

האם קבלן חייב לקזז/להפחית מהתשלום האחרון את אותם זיכויים המגיעים לי עבור מוצרים שלא קניתי אצל ספק הקבלן? בזמנו, הקבלן אמר שהוא יקזז את כל הזיכויים שמגיעים לי, לאחרונה הוא חזר בו והוא אומר שזה לא כתוב בהסכם. אני לא מסכים איתו, כי במסגרת התשלום עבור הדירה כלולים המוצרים שמגיעים לי ממנו ולדעתי הוא חייב להפחית אותם מהתשלום האחרון.

האם אני צודק?

קיזוז

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/02/14
יש לבחון את הוראות ההסכם עליו הינך חתום.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום דמי שכירות

רינה שטרק 12/02/14
אני מיופת כח של דודה שלי, יש לה דירה בנצרת עלית (היא בבית אבות בטבעון) הדירה מושכרת לדייר מזה 2.5 וחצי, עוהכסף משמש לה כחלק מהשכירות בבית האבות

עד החודש הזה לא היו בעיות בכלל, החודש האחרון השק חזר, טען שאין לו כסף ותוך כמה ימים יפקיד בבנק, יותר משבועיים הטלפון שלו  סגור ואין לא אפשרות להתקשר אליו. אני גרה בראשון, מה ניתן לעשות על מנת כדי למנוע נזקים עתידים, סוף השכירות בסוף יוני 14

תודה

אי תשלום דמי שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/02/14
יש לבחון את הוראות הסכם השכירות עליו חתמה דודתך.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור במסירת דירה מקבלן

שירן 12/02/14
שלום רב. 

רכשתי דירה לפני כמעט 3 שנים והקבלן כבר מאחר במסירת הדירה כ 13 חודשים 

על החוזה חתמתי כשבועיים לפני כניסת חוק המכר על איחור קבלן במסירת דירה 

הקבלן מציע 3200 ש"ח לחודש על כל חודש שכאשר אותו דירה בדיוק באותו הבניין 

מקבל דייר אחר פיצוי של 5900 ש"ח שחתם על החוזה לאחר כניסת חוק המכר 

האם ניתן לדרוש מהקבלן את אותו הסכום או שיש מגבלה בחוק?

איחור במסירת דירה חדשה מקבלן

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/02/14
יש לבדוק את הוראות ההסכם עליו חתמתם.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נאמנות ללא חתימת הסכם

דודי 12/02/14
שלום ותודה על הבמה לשאלות,

אני מקוה שאני בפורום הנכון באם לא אשמח שתפנו אותי לפורום הנכון,

אני הפקדתי סכום כסף אצל עו"ד בנאמנות, לצורך הצטרפות לעמותת דיור להתמודדות במכרז על מגרש לבניה ממנהל מקרקעי ישראל, כעת לאחר הזכיה הגיעו להחתים אותנו על הסכמים מאד כובלים שמוטים מאד לרעתנו,

יש לציין שלא חתמתי על שום מסמך עם העו"ד לא הסכם נאמנות ולא הסכם שכ"ט,

שאלתי היא: האם אני יכול  לדרוש את כספי חזרה מחשבון הנאמנות, כיון שלא התחייבתי ולא חתמתי על שום דבר? האם החוק במצב כזה מחייב אותו להחזיר את כספי כיון שאני דורש אותו?

טופס הצטרפות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/02/14
דודי שלום,

ככל שחתמת על טופס הצטרפות, הוא עשוי להיות מחייב.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכנים, שכנים…

אורן 12/02/14
שלום רב.



ברשות אימי המבוגרת, בית קרקע דו משפחתי. הקרקע מהוונת ויש בידינו חוזה מן המנהל.



בין אבי ז"ל לבין השכן ז"ל, לא עלה צורך בגבול בין החלקות. כעת לאחר

עשרות שנים, אנו מרגישים כי הגיע הזמן לשנות זאת. הבאנו מודד פרטי (רשום

ומקובל ברשות) שמדד את השטח וגילה כי הבתים לא נבנו בדיוק באמצע החלקה אלא,

יש חריגה של 70 מטר לטובתנו. אציין כי בחוזה כתוב במפורש שהבעלות היא

בחלקים שווים 50% לכל צד.



שוחחנו עם חלק מן הדיירים בבית (המהווים יורשים) והצגנו את המדידות וכן

את הצעת החלוקה החדשה שהוצעה על ידו. השכן בתחילה התנגד בכלל להכיר במדידה

ולאט לאט הבין שעליו להתייחס לכך בכובד ראש. הוא אמר שיתייעץ עם עו"ד. מאז

ועד היום עברה למעלה מחצי שנה. בכל פעם שאנו פונים אליו, הוא מושך אותנו

בתרוץ אחר ומבטיח לחזור עם תשובה "עוד כמה ימים". איננו רוצים לקלקל את

יחסי השכנות אך זה נראה כבר מוגזם לכל הדעות.



(כמובן שאין שום פגיעה בבית השכן בחלוקה זו) .



חשוב לנו מאד להגדיר את גבולות החלקה (יתכן שנרצה להוסיף חדרים בבית

במסגרת אחוזי הבניה ולכן חשוב לנו לקבל זאת מהר. כל תכנית מחייבת גבול

מגרש...) אך המנהל אינו מתעסק בכך כלל וכך גם המשרד המטפל בשם החברה

המשכנת.



מה הדרך הטובה ביותר לפעול?



- לתבוע פרוק שותפות? כמה זה עולה וכמה זמן זה נמשך?



- להוציא תכניות לפי הצעת המודד בכל זאת? האם זו עבירה על החוק?



נשמח להצעות...

גבולות מגרש

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/02/14
אורן שלום,

עליך לקבל ייעוץ משפטי פרטני.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישורי מיסים לטאבו- מקור או העתק?

שואל 12/02/14
כדי לרשום בעלות בדירה בטאבו, האם חייב לצרף אישור מקורי של מיסים (כלומר שאין יתרה לתשלום מס שבח ורכישה) או שאפשר להעביר לטאבו העתק/צילום ?

אם חייב מקור- מה עליי להביא לטאבו כדי להוציא מקור?

תודה

צריך מקוריים.

אחד 12/02/14
אישורי מיסים מקוריים מוציאים במשרדי מיסוי מקרקעין ולא בטאבו. 

לטאבו אתה צריך להגיש תיק המכיל כבר את אישורי המיסים המקוריים. 

אישורי מסים

עו"ד ציפי רוזנברג 12/02/14
שלום רב,

יש להעביר לטאבו אישורי מסים מקוריים אותם אתה יכול לקבל ברשות המסים במשרד האזורי אליו שייך הנכס.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

רכישת דירת מגורים (דירה יחידה) כשיש בעלות על קרקע חקלאית

חווה 12/02/14
בכוונתי לרכוש דירת מגורים והיא תהיה דירתי היחידה.

בנוסף יש בבעלותי קרקע חקלאית ששווייה נמוך מאוד.



האם אצטרך לשלם מס רכישה על הדירה שאני רוכשת בגלל הבעלות בקרקע החקלאית? 


מס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/02/14
חווה שלום,

לצורך בדיקת הזכאות לפטור ממס שבח בודקים את דירות המגורים שברשותך.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חכירות

יוסי 12/02/14
שלום  מבקש לשאול   נסח  טאבו שהופק האינטרנט  כתוב  חכירות    לתקופה של 49 שנים  ת  סיום 2005    שכירות מהוונת  מה המשמעות ואם יש צורך לטפל בנושא ואיכן    תודה

יש לשלם

טל 12/02/14
שלום,

93% מהקרקעות במדינה הינן בבעלות מדינת ישראל והאזרח הינו חוכר לדורות ממנה. הכוונה הינה שהקרקע רשומה למעשה על שם המדינה והדייר רשום בתור שוכר כאשר השכירות משולמת ומחושבת מראש עבור 49 שנים (כיום אני חושב שעברו ל-99) - זוהי הכוונה בשכירות מהוונת.

משום שהשכירות שלך הסתיימה בשנת 2005, עליך לפנות לרשות מקרקעי ישראל ולהסדיר את תשלום השכירות, או החכירה, עבור 49 שנים נוספות.

בהצלחה!

חכירה מרמ"י

עו"ד ציפי רוזנברג 12/02/14
יוסי שלום,

יש לגשת לרשות מקרקעי ישראל במחוז שבו נמצא הנכס.

ניתן היום לאור הרפורמה החדשה גם לקבל בעלות בנכס. הכל יובהר שם.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
דילוג לתוכן