פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

חלוקת הוצאות בחניון

משה 16/05/15
הקבלן בנה שני מגדלים שהינם בית משותף אחד.
לכל מגדל חניון תת קרקעי משלו והכניסה לחניונים היא משער אחד.
כל רכבי בנין מס' 1 עוברים בחניון בנין 2 בדרכם לחניה שלהם. המעבר מחניון מס' 2 לחניון בניין
מס' 1 נמצא בתוך חניון בניין 2, באחד המפלסים התת קרקעיים.
חלק מדיירי בניין 1 חונים בחניון בניין 2. חלקם בסוף החניון של בניין 2 (קרי,
בדרכם לחניה שלהם נוסעים בכל חניון בניין 2).
לחניון מס' 1 הוצאות - חשמל, נקיון, תחזוקת מערכות וכול''.
מה המפתח הנכון לחלוקת ההוצאות בין הבניינים? כיום התשלום חל במלואו על בניין 2. אם יש פסקי דין בעניין אשמח לקבל
הפניה. 

חלוקת הוצאות בין שני בניינים המהווים בית משותף אחד

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 17/05/15
שלום,



ראשית, יש לבחון מה כתוב בתקנון הבית המשותף לגבי נשיאה בהוצאות שוטפות. 

ניתן לקבל את מסמכי הבית המשותף בטאבו על גבי תקליטור.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ועדת משנה רישוי ותכנון

חנה 15/05/15
החלטה שניקבע בוועדת משנה רישוי ותכנון מטעם העירייה העם דינה כפסק דין או המלצה בלבד

החלטת ועדה לתכנון ובניה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 17/05/15
שלום,



החלטת ועדה לתכנון ובניה היא החלטה בעלת תוקף משפטי.



ניתן ערער עליה לוועדת הערר.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי "בר הרשות" מבין העמותות

אמנון כהן 15/05/15
 אני כנושה של עמותה א': מאחר ומדובר במספר עמותות קשורות המנוהלות על ידי אותם אנשים. במשך עשרות שנים מתחם מקרקעין שבו פעלה עמותה א' ושעליו נבנו מבנים מתרומות, תקציבי מדינה, הלוואות (יש תיעוד במסמכים על המבנים שבמתחם). עמותה א' זו היא העמותה החייבת ומאחר והוצא כנגד עמותה א' זו צווי עיקול כולל צווי עיקול כנגד צדדי ג' השוכרים את המבנים במתחם טענתם היא שהעמותה ב' היא שקיבלה את ה"בר רשות" והיא זו שבנתה את המבנים. השאלות הנדרשות: האם במשך עשרות השנים שעמותה א' הייתה קיימת והיא זו שבנתה בפועל את המבנים האין בכך חזקה כי היא ברת הרשות על המתחם? ובכלל מהו ענין הבר רשות כאשר במחלקת התכנון והבניה המקומית המבנים רשומים על שם עמותה א'?  תודה

בר רשות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 17/05/15
שלום,



קודם כל, בר רשות היא זכות של אדם או עמותה במקרה זה המחזיק בקרקע בפועל בלי התנגדות הבעלים. בכך הוא זוכה למעמד של "בר רשות", המקנה הגנה נגד טענה של השגת גבול, אך בדרך כלל לא יוצר זכות ממש בקרקע.



הטענות אותן אתה מעלה הינן ספציפיות מאוד ומורכבות, ולכן אינני יכולה לענות עליהן במסגרת פורום זה.



אני ממליצה לך לפנות לעורך דין לצורך קבלת ייעוץ פרטני.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום זכויות בטאבו

רחל 15/05/15
שלום, שאלתי היא האם ניתן למכור דירה שניתנה בירושה וזכויות היורשים לא נרשמו בטאבו (קיים רישום זכויות ע"ש כל היורשים רק אצל החב' המשכנת) או שקודם צריך להסדיר את רישום הזכויות בטאבו על שם כל היורשים ורק לאחר מכן למכור? 

רישום זכויות יורשים בטאבו

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 17/05/15
שלום,



ככל שניתן להסדיר את הרישום בטאבו, יש לעשות זאת.

ניתן לחתום על הסכם מכר ולקבוע בהסכם שהתשלום הראשון יוחזק בנאמנות עד לרישום הזכויות על שם המוכרים ורישום הערת אזהרה לטובת הקונים.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה ללא תמורה מגרש

מיכאל 15/05/15
לאימא שלי יש מגרש לבנייה עצמית (עדיין לא נבנה בית על המגרש). היא רוצה להעביר לי אותו במתנה. האם יש לי את ההנחה של שליש מס רכישה. והאם אימא שלי פטורה ממס שבח.

העברה ללא תמורה מאם לבת

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 17/05/15
שלום,



אכן זהו המצב. העברה ללא תמורה של זכות במקרקעין מאם לבת פטורה ממס שבח לפי סעיף 62 לחוק מיסוי מקרקעין ומס הרכישה הינו 1/3 ממס הרכישה בעסקה "רגילה", לפי תקנות מס רכישה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם פקידי המס הפרו את החוק במתן אישור לטאבו?

רחל 15/05/15
האם מותר לפקידי לשכת מיסוי מקרקעין לתת לרוכש אישור להעברת נכס בטאבו, מבלי שהבעלים-המוכרים הגישו שומה עצמית למס שבח? האם זו עבירה על החוק מצד פקידי המס ?

ברגע שהקונה שילם מקדמת מס שבח, מותר להם.

אלי 15/05/15

תשלום מקדמת מס שבח

עו"ד יפית יוחפז 17/05/15
שלום,



סעיף 15 לחוק מיסוי מקרקעין מאפשר להפקיד תשלום מקדמה בסך 15% או 7.5% מהתמורה (תלוי מתי רכש המוכר את הנכס) על מנת לקבל אישור מס שבח, וזאת ללא תלות בתשלום מס השבח.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

תוקף רישיון מתווך במשרד תיווך

רמי 14/05/15
שלום.

השבוע חתמנו על חוזה רכישת דירה שהראתה לנו מתווכת. חתמנו על הזמנת שירותי תיווך אך היא לא השתתפה אפילו בסגירת הסכם מילולי בינינו למוכרים (כיוון שאחרה לפגישה) שנסגר לפני חתימת החוזה. ככל הנראה למתווכת אין רישיון כלל או רישיון בתוקף.

1) האם די בכך שיש למשהו אחר במשרד התיווך רישיון כדי לגבות את דמי התיווך?

2) האם במידה ועל טופס ההזמנה (שלא נמסר לידינו) ירשם שם של מתווך אחר בעל רישיון בתוקף אל אף שלא היה מעורב בעסקה יהיה התיווך רשאי לדרוש תשלום?



תודה מראש

תוקף הסכם תיווך

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 18/05/15

שלום רב


על מנת להשיב על שאלתך יש לבחון את פרטי הטופס עליו חתמתם - בפסיקת בתי המשפט שאינה אחידה, יש נטיה להקפיד על מילוי פרטי המתווך כולל מספר הרישיון שלו


וכמובן - על היותו הגורם היעיל להתקשרות עם המוכר/קונה


מבלי לגרוע מהאמור לעיל אין חשיבות שהמתווך ישתתף במשא ומתן בין הצדדים עצמו ודי בכך שהוא הראה את הדירה והביא ליצירת הקשר הראשוני שהבשיל מאוחר יותר לחוזה מכר


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כדאיות הפעלת עורך דין לקבלת דמי איזון?

שמחה נדיר 14/05/15
שכן השיג הסכמה של 75% מהדיירים להרחבת דירתו וזאת ללא אסיפה וללא שמאות לקביעת דמי איזון לשאר הדירות.הדירה שלי היא בת 2 חדרים בבני ברק. האם הסכום שאשיג מהשמאות, מצדיק הפעלת עורך דין?

האם הסכמה של 75% מהדיירים לוותר על התשלום בגין הזכויות שהועברו, גורמת ששאר השכנים לא יקבלו תשלום?

תשלום דמי איזון

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 18/05/15

שלום רב


ויתור של שכנים אחרים על תשלומי איזון ככל שנקבעו על ידי השמאי אינם מונעים ממך לעמוד על קבלתם


אשר לשכירת שירותי עו"ד  - כמו כל שירות מקצועי שאתה שוקל לקבלו יש לבחון במשקפיים כלכליות של עלות מול תועלת . התשובה לשאלתך  זו אינה משפטית אלא כלכלית, אולם ממליץ לך לפחות להיוועץ בפגישת ייעוץ עם עו"ד על מנת שתדע מהן זכויותיך


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות (סטודנט)

גיא זינגר 13/05/15
שלום.

השנה, במרץ הפסקתי לגור פיזית בדירה ששכרתי ביחד עם שותפות. עקב סיבות כאלה ואחרות.

החוזה שלי עם המשכיר הוא עד ספטמבר ובינתיים אני משלם לו והרבה...

במידה ואני לא מוצא שוכר אחר שיכנס במקומי לדירה וימשיך את החוזה הנ"ל, האם אני מחויב לשלם את דמי השכירות אף על פי שאין שום סעיף בחוזה שדורש מימני כך אם אני לא גר בה?

 תודה.


האם עלי לשלם דמי שכירות גם כשאיני גר בדירה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 18/05/15

שלום רב


גם אם אין סעיף מפורש המחייב אותך בתשלום דמי שכירות כאשר אינך גר בדירה - הרי שאתה מחויב בכך, ולמעשה רק סעיף פוזיטיבי הקובע כי חוזה השכירות יסתיים עם עזיבתך את הדירה יכול לפטור אותך מתשלום.בהיעדר סעיף כזה אין נפקות למגורים בפועל בדירה וכל עוד תקופת השכירות לא הסתיימה עליך לשלם את דמי השכירות על פי החוזה.


מציע לך איפוא לנסות ולהגיע להסכמה חדשה עם המשכיר באשר לקיצור תקופת השכירות


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיוב קבלן בארנונה בגין ביצוע עבודות פיתוח במגרש

ש 13/05/15
העירייה שלחה לחברתנו חיוב בגין ארנונה לאור ביצוע עבודות פיתוח במקום האם היא רשאית לעשות זאת? אין מבנים ומדובר בשטח בתול

חיוב קבלן בארנונה בגין עבודות פיתוח

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 18/05/15

שלום רב


לא ברור משאלתך בגין מה נדרשת הארנונה בגין איזה רכיב ומה סיווג הנכס נשוא התשלום


מציע שתשלח העתק מדרישת התשלום


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה לא על ידי בעלים רשום

רועי 13/05/15
היי,

מצב בו רכשתי דירה, נרשמה הערת אזהרה על שמי וכעת אני מעוניין למכור אותה. כיצד מתבצעת העסקה מבחינה רישומית? עליי להשלים את רישומי בטאבו ולאחר מכן לרשום על שם הקונה?

מכירת דירה לא על ידי בעלים רשום

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/05/15
רועי שלום,



אם מדובר בדירת יד שניה ולא דירה חדשה מקבלן, הטוב ביותר יהיה להשלים את רישום הבעלות על שמך ולאחר מכן למכור אותה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכ"ט

יאיר 12/05/15
שלום לצוות הפורום

אני עו"ד אודה לסיועכם בדבר שכ"ט שעלי לדרוש לפעולות הבאות

1. ייצוג בערר בועדה מקומית

2.ייצוג בערר בועדה מחוזית

3.ניהול תיק התנגדות בשאלת בעלות במקרקעין בבית משפט מחוזי

אודה מאוד לסיועכם

נא הפנה שאלתך לפורום עורכי דין

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/05/15

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא מבין מדוע מתעלמים משאלות..

ירון 12/05/15
בקשתי הפניה לחוות דעת, מינימום נימוס מחייב תגובה כלשהיא.

בריאות ואושר.

מהי שאלתך?

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/05/15

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרגה שניה

יהודה 12/05/15
ביצעתי מיחזור משכנתא לבנק אחר. 

רשמתי משכנתא מדרגה שניה לבנק שהאחרון. 

האם לאחר שהבנק הראשון יורד מהנסח. 

הבנק האחרון יהיה בדרגה ראשונה. או שהוא יהיה דרגה שניה למרות שאין לו משהו מעליו? 

באיזה דרגה יהיה רשום בנסח בנק למשכנתאות?

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/05/15
יהודה שלום,



כן. הבנק האחרון יהיה בדרגה ראשונה. העדכון יוסדר בטאבו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה חדשהמקבלן

משה א. 12/05/15
קבלן בעל 95 % מהקרקע באתר הבנייה, חתם חוזה עם  בעלי 5% בקרקע תמורת מסירת דירה לנ"ל בעתיד.







החוזה ביניהם לא רשום בטאבו ,ואין היום הערת אזהרה בטאבו על  ה  5% לטובת איש.



הקונים האחרים כ 50 דירות. מחוייבים לחתום בזמן הרכישה על סעיף האומר , שאין ולא תהיינה להם שום טענות לבעלי ה  5 % בשום שלב, אלא רק מול  הקבלן .



לפרויקט יש ליווי בנקאי  של בנק גדול ולרוכשים תינתן ערבות  בנקאית לפי חוק מכר.



האם תיתכן בעיה בעתיד  לרוכשים מול   בעלי ה5%, כגון במיקרים כמו הטלת עיקול וכו



 בקיצור האם הקונים האחרים, למעט  הבעלים של מיעוט הקרקע, יכול בעתיד להזיק לקונים האחריעם בצורה כלשהיא, אם לא נרשמה  לטובת הקבלן הערת אזהרה בטאבו היום , 




דיר ה חדשה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/05/15
משה שלום,



הבנתי את תיאור הנסיבות אך לא את שאלתך.

נא הבהרתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כיצד מוגדרת דירה מגורים יחידה לצורך מס רכישה

ציון 12/05/15
שלום רב.

לי ולאחי יש דירה שירשנו וכעת מתגוררים בה דיירים בשכירות. אני ואחי מסוכסכים ואני לא יכול לגור בפועל בדירה הזאת.



כיום אין לי דירת מגורים משלי ואני גר בשכירות ואני מעוניין לקנות דירה חדשה.



השאלה שלי היא כיצד תוגדר הדירה החדשה שלי? האם היא תוגדר כדירת מגורים יחידה או שאני אצטרך לשלם עליה מס יותר גבוה כדירת מגורים בלבד?

כיצד מוגדרת דירה מגורים יחידה לצורך מס רכישה

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/05/15
ציון שלום,



על פי החוק, "דירה יחידה" – דירת מגורים שהיא דירתו היחידה של הרוכש בישראל ובאזור כהגדרתו בסעיף 16א; לעניין הגדרה זו יראו דירת מגורים כדירה יחידה גם אם יש לרוכש, נוסף עליה, דירת מגורים שהושכרה למגורים בשכירות מוגנת לפני יום כ"ב בטבת התשנ"ז (1 בינואר 1997), או דירת מגורים שחלקו של הרוכש בה אינו עולה על שליש 



לכן, אם ברשותך דירה נוספת שחלקך בה הוא חצי, ברכישת דירה נוספת, תשלם מס רכישה על רכישת דירה שאינה יחידה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת מגרש ובית בנוי

גדי 11/05/15
שלום רב,

זוג שרכש מגרש לבנייה באזור קו עימות לצורך השקעה ומס' חודשים אחר כך רכש בית בנוי בקיבוץ (קו עימות) כדי לגור בו , האם רשות מקרקעי ישראל לא תאפשר או תגביל בתנאים מסויימים או שכלל אין מניעה לרכישת שניהם?

תודה מראש גדי

רכישת מגרש ובית בנוי

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/05/15
גדי שלום,



איני מכירה מניעה מעין זו.

פנה לרשות מקרקעי ישראל לבירור



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום אחרון לקבלן

עירית 11/05/15
שלום,

איך מחשבים את ההצמדה למדד תשומות הבנייה לתשלום האחרון שצריך לשלם לקבלן ולקבל את המפתח.

בתשלומים הקודמים  בוצעה התחשבנות בתשלום העוקב לזכות/לחובה.

פנה לפורום דיני מיסים בבקשה.

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/05/15

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם חוזה שכירות על תשלומים

קרן לוי 11/05/15
בעל הדירה שלי מוריד את הצ'קים מתי שנוח לו (לא צ'קים עוקבים במספר סידורי ולא בתאריך שנקבע) כבר בנובמבר הודעתי לו שאי הפקדת הצ'קים כפי שנקבע בחוזה גורם לי לגרעון וביקשתי שיוריד בתאריך הנקוב על הצ'ק - 2 לכל חודש.
בפועל,עדיין מוריד בתאריכים שונים / שני צ'קים יחד.
בחוזה שכירות כתוב:" השוכר ישלם 12 תשלומים שווים בצ'קים לא יאוחר מה-2 לכל חודש." האם פעולתו של בעל הדירה היא בעצם הפרת חוזה? מה אפשר לעשות במצב הנ"ל? מאחר והמצב גרם לי לגרעון כספי.
שוב,הודעתי לו כמה וכמה פעמים .

האם המשכיר חייב להפקיד כל חודש את שיק דמי השכירות?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/05/15
קרן שלום,



על פי הסעיף מההסכם שציטטת בשאלתך, לא נראה כי המשכיר פועל בניגוד לחוק.

הצעתי לך- בקשי מהמשכיר לקבל את השיקים ובמקומם, בצעי כל חודש העברה בנקאית של סך דמי השכירות לחשבונו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי ציוד מחצרנו

יוסי 11/05/15
שלום וברכה,

לפני כארבע שנים קנינו בית פרטי עם חצר באחד מיישובי השומרון.

בחצר קיים עמוד חשמל (ששייך לרשת חשמל בבעלות וועד היישוב - לא חברת חשמל). עד היום לא ביקשנו מוועד היישוב לפנות את העמוד משום שהוא לא הפריע לנו.

היום אנו רוצים להרחיב את ביתנו, והעמוד מפריע לבנייה.

וועד היישוב דורש שאנו נישא בעלות העתקת העמוד, מכיוון שכך אנו קנינו את הבית.

האם דרישת הוועד צודקת?

מנגד, אנו דרשנו תשלום על השימוש שנעשה בשטחנו (רטרואקטיבי, וגם מכאן ולהבא)

האם דרישתנו צודקת?

פינוי ציוד מחצרנו

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/05/15
יוסי שלום,



לטעמי, עלות העתקת העמוד אמורה לחול על ועד הישוב. אולם, קשה לענות על השאלה מבלי להכיר את נסיבות העניין לעומק, את השטח ומדיניות הישוב.

לגבי דרישתכם- קיים לה בסיס וככל שוועד הישוב לא יואיל לשלם, ייתכן ותוכלו להגיש כנגדו תביעה כספית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי בגין דירה ראשונה

דני 11/05/15
מה המיסוי על קנית דירה ראשונה בעלות של מיליון שח?

מה המיסוי החל עליי במקרה ואני נותן את הדירה במתנה לבן משפחה ולאחר שנה שנתיים רוצה לקנות דירה כך שבכל מצב לא יהיה לי יותר מדירה אחת בזמן נתון?

תודה רבה 

מיסוי בגין רכישת דירה ראשונה

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/05/15
דני שלום,



בגין רכישת דירה יחידה ראשונה בשווי של מיליון ש"ח לא חל מס רכישה.

ככל שאין בבעלותך דירה (למשל, לאחר שתעביר אותה במתנה לקרוב) ותבקש לרכוש דירה אחרת, עד שווי של 1,586,000 ש"ח לא יחול מס רכישה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניית מחסן 2.5*3 מ

סיגל 11/05/15
בוקר טוב,



אני גרה במושב במרכז הארץ, בבית פרטי בהרחבה, ברוב הבתים קיים מחסן ואף שניים בחצר צמוד לחומה המפרידה בין השכנים, גם אנחנו מעוניינים לבנות מחסן כזה שגודלו 2.5*3 היות והמיקום הוא צמוד לחומה שלנו ראינו לנכון לפנות לשכן ליידע אותו, השכן מתנגד נחרצות ואף איים שיגש למועצה לתכנון ובניה, היינו בשוק כמובן, כנראה שלא התברכנו בשכן טוב, בכל מקרה איך עליי לפעול?

היתר לבניית מחסן

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/05/15
סיגל שלום,



עבור חלק מהמחסנים שנבנים בשטח של בית פרטי בהרחבה אין צורך בקבלת היתר. 

ככל שנדרש היתר, ותבני ללא היתר, לשכן תהיה עילה להתלונן על הבנייה.

לפיכך, פני לרשות המקומית ובדקי האם יש צורך בקבלת היתר לבניית המחסן המבוקש.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה מרוכז זכויות מחלמיש

לילי 10/05/15
אשמח לעצה, במסגרת דירה שראינו, התנאים הם כך הדירה בטאבו של חלמיש.. בעל הזכויות רוכש את הזכויות שלו מחלמיש, (בהנחה מרובה) בעקרון הוא אומר שהוא לא היה אמור להיות יכול למכור את הדירה 5 שנים, אבל שהם הסכימו שהוא יעביר את התנאי הזה לדירה הבאה שהוא רוכש (ושאליה הוא עובר - כלומר שהוא יוכל למכור לנו) נשמע לך הגיוני שהם הסכימו לזה כלומר שהוא יכול למכור מיד עם העברת הזכויות? (כך שאנחנו משלמים חלק מהכסף ישר לחלמיש, בעבור הזכויות שלו, ואז הוא מקבל את הבעלות על פניו (אם הסיפור שמותר לו למכור בשלב הזה הגיוני) ובערך שני שליש מהכסף משלמים ישירות אליו לטובת הדירה הבאה שלו) 

רכישה דירה מחלמיש

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 11/05/15
שלום,



שאלתך אינה ברורה לי.



מה הכוונה שהתנאי יועבר לדירה אחרת שתרכשו? האם הכוונה ברכישת דירה נוספת מחלמיש?



ומה הכוונה שמשלמים 2/3 ממחיר התמורה של הדירה "ישירות אליו"? למי הכוונה? 





בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשה לצו ירושה

ורד 09/05/15
הנני מגישה בימים הללו בקשה לצו ירושה. יש יורש אחד שמסתלק מכל חלקו בעזבון.

בסיף שבו יש לפרט את היורשים ואת חלקם בעזבון האם עלי ללקחת בחשבון את ההסתלקות  מהעזבון? או לחשב בהתאם לדין?

תודה מראש

בקשה לצו ירושה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 11/05/15
שלום,



בסוף עליך לפרט איזה חלקים, כפי שאת מבקשת שיירשם בצו הירושה, לאחר ההסתלקות.



אני ממליצה לך להיעזר בעורך דין לצורך הגשת הבקשה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת דירה במתנה מאחי

מוטי 09/05/15
יש לי דירה משלי בטאבו, מה הדין בעניני מיסוי לגבי קבלת דירה נוספת מאחי במתנה?

האם חל עלי מס מסוים או שהדירה עוברת על שמי ללא כל מס?

תודה רבה 

מס רכישה בעסקת העברה ללא תמורה בין אחים

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 11/05/15
שלום,



לפי תקנות מס רכישה, מס הרכישה שחל על נעבר בעסקת העברה ללא תמורה בין אחים, הוא 1/3 ממס הרכישה בעסקה "רגילה".



אם ברכישת דירה נוספת היית משלם 5% מס רכישה, בעסקה הזאת תשלום 1/3 מהמס.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן