פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תשלום נסיעות לימי עבודה בודדים בחודש
עבדתי 7 ימים מתוך חודש מלא וקיבלתי תשלום נסיעות לפי חופשי חודשי חלקי מספר הימים בחודש כפול מספר הימים שעבדתי.
לא קיבלתי לפי תעריף של 12 שח ליום.
האם תשלום זה הוא לפי החוק?
אשמח להבהרה.
החזר נסיעות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דגרדציה למנהל
אודה לתשובה עקרונית. מנהל שיש לו קביעות בארגון ומצטיין כולל חוות דעת כתובות, לאחר שנמצא כעשר שנים בפוזיציה בחירה שלה גם אופק ותנאים מסויימים, האם מותר לארגון להוריד אותו לכל פוזיציה שיבחר בבחינת להביא אותו לפינה שיוותר על הקביעות ויתפטר? סוג של אמצעי לחץ. אם זה לא לגיטימי ומוגן ביחסי עבודה תחת הוגנות והמנהל אינו מעונין לעזוב את הארגון מה האפשרויות שלרשותו?
תודה
רעות
שינוי תפקיד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב וותק לצורך הודעה מוקדמת
האם החישוב של משך ההודעה המוקדמת שאני צריכה לתת הוא מהיום הראשון שהתחלתי לעבוד, (כלומר ממרץ 2020) או מהיום שחזרתי לעבוד לאחר ההפסקה הנ"ל של חמישה חודשים, (כלומר מאוגוסט 2021).
ובקיצור,
האם הוותק שנחשב לעניין ההודעה המוקדמת נספר מהיום הראשון לעבודה, על אף ההפסקה של חמישה חודשים, (כמו בחוק פיצויי פיטורין) או שהוא מתאפס ומתחיל להיספר מחדש מאותו היום שהתחלתי לעבוד שוב באותו מקום (ועל כן אני צריכה לתת הודעה מוקדמת לפי וותק של שמונה חודשים בלבד).
וותק להודעה מוקדמת
עליך לתת למעסיק הודעה מוקדמת של 30 ימים.
יחסי עובד מעסיק נקטעים רק אחרי הפסקת עבודה של 6 חודשים ולכן הוותק בעניינך צריך להיספר מהיום הראשון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה עקב השבקה קורונה
סיום הזכאות לדמי בידוד
אין יותר זכות לדמי בידוד (הסתיימה בסוף מאי 22) ולכן במידה שאין לה ימי מחלה צבורים היא לא תקבל שכר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות וחזרה מפיטורין
הופעל עלי לחץ כבד מצד המשרדים המפקחים ההורים והצוות שאחזור מהתפטרותי שהיה בעדנא דריתחא ופגש לגישור איך להמשיך לנהל בצורה מיטבית.
בפועל הוצאתי מכתב שאני חוזרת מהתפטרותי. אבל המנכל לא מגיב כבר 10 ימים. מה שמעיד שאין בכוונתו לעשות שינוי. והוא נהנה להמשיך להתעמר בי.
אודה להכוונה האם מותר לחזור למכתב הראשון שהתפטרתי? מה שאומר שאני מסיימת לעבוד בימים הקרובים? האם אפשר לשלול פיצויים בגלל מהלך כזה? האם המנכל יכול לתבוע אותי שהתפטרתי. חזרתי בי ואני כן מבקשת להתפטר?
תודה מראש
התפטרות בשין מפוטר
על התפטרות בדין מפוטר להיות חד משמעית ועל כן לפני חזרה מהמכתב השני הייתי מציעה להוציא מכתב התראה לפיו אם לא יתקבל מענה לחזרתך מהתפטרות את תראי זאת כקבלת התפטרותך בדין מפוטר עקב ההתעמרות שעברת בחברה בשנים האחרונות.
תדרשי את תגובתם עד לשבוע ימים מיום המכתב ואז אם לא תקבלי תוציאי שוב מכתב התפטרות בדין מפוטר ובו תפרטי את השתלשלות האירועים כולל המכתבים שהוצאו.
מכיוון שמדובר בשנים רבות ולכל דבר שאת עושה יכול שתהינה השלכות רציניות אני מציעה להתייעץ ולהתלוות בעו"ד בתהליך כדי למזער טעויות.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב וותק לצורך הודעה מוקדמת
רציתי לדעת מה משך תקופת ההודעה המוקדמת שאני צריכה לתת למעסיק שלי במקרה ש:
התחלתי לעבוד במרץ 2020 עבדתי שנה עד למרץ 2021 ועזבתי לחמישה חודשים, (ממרץ 2021 עד לאוגוסט 2021).
לאחר מכן חזרתי שוב, לאותו מקום עבודה, באוגוסט 2021 ועבדתי 8 חודשים נוספים עד לחודש יוני 2022 ואני מעוניינת להתפטר שוב.
האם החישוב של משך ההודעה המוקדמת שאני צריכה לתת הוא מהיום הראשון שהתחלתי לעבוד, (כלומר ממרץ 2020) או מהיום שחזרתי לעבוד לאחר ההפסקה הנ"ל של חמישה חודשים, (כלומר מאוגוסט 2021).
ובקיצור, האם הוותק שנחשב לעניין ההודעה המוקדמת נספר מהיום הראשון לעבודה, על אף ההפסקה של חמישה חודשים, (כמו בחוק פיצויי פיטורין) או שהוא מתאפס ומתחיל להיספר מחדש מאותו היום שהתחלתי לעבוד שוב באותו מקום (ועל כן אני צריכה לתת הודעה מוקדמת לפי וותק של שמונה חודשים בלבד).
חישוב תקופת הודעה מוקדמת במקרים של עבודה קטועה
היי טל,
התקופה בת 5 החודשים בה הפסקת לעבוד אינה מנתקת את הרצף התעסוקתי ולכן הספירה היא מראשית ההעסקה ולא מראשית התקופה השנייה.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אפרת
מחלה שמתארכת מעבר לימי המחלה הצבורים
היי עופרה,
כמה שיותר מהר לפנות לעורך דין העוסק בנזיקין, על-מנת שיוכל לסייע לך בהקשר הזה. השאלה אינה יכולה להיענות מפריזמה של דיני עבודה פרופר.
בהצלחה ובריאות!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה ביום העצמאות
המעסיק ביקש שאעבוד באתר אחר של החברה ביום העצמאות משמרת לילה ובתלוש שולם לי 150% על 7 שעות ועל השעה ה8 175%
האם זה חוקי לשלם את זה ולא 200%?
והאם בגלל ששילמו ככה אני זכאי ליום חופש נוסף בצבירה של הימי חופשה על ידי המעסיק?
עבודה ביום העצמאות / יום חג
היי ערן,
נראה שהתשלום נעשה כהלכה. 200% משולמים במצב הזה לאחר שעתיים נוספות, כלומר לאחר 9 שעות (מאחר שמדובר בעבודת לילה).
לא הבנתי את הקשר לימי החופשה.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה ביום העצמאות / יום חג
היי ערן,
נראה שהתשלום נעשה כהלכה. 200% משולמים במצב הזה לאחר שעתיים נוספות, כלומר לאחר 9 שעות (מאחר שמדובר בעבודת לילה).
לא הבנתי את הקשר לימי החופשה.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משרה חלקית
עבודה בשתי עבודות
היי לאי,
השאלה לא לגמרי מובנת. אם את עובדת בשתי עבודות, עליך לעשות תיאום מס.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה בסופש
ממה שאני יודע בחגים בשבתות נהוג לשלם 150% מהשכר השנתי
האם נהוג גם כך בימי שישי? אם כן מאיזו שעה
אין בשאלתי התייחסות לעניין שעות נוספות
תודה ובשורות טובות
תשלום בעבודה בימי שישי
היי אבי,
בימי שיש מדובר בתשלום רגיל, זולת העובדה שהשעות הנוספות מתחילות לאחר 7 שעות במקום 8.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שמסרב להגיע לשימוע.
שימוע
כשמזמנים עובד לשימוע הוא יכול לוותר על זכותו לשימוע אולם עליו לעשות זאת בכתב.
כמו כן ניתן לקיים שימוע בזום על מנת להקל על הצדדים.
אם בשום אופן היא לא מוכנה להשתתף בשימוע ניתן לקבל החלטה בעניינה ללא עמדתה.
יש לציין זאת במכתב הזימון.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על חלף
אם פוטרתי וקיבלתי חלף הודעה מוקדמת עד סוף יוני. האם מותר להם לשלם הכל בשכר של מאי? 2 משכורות - מאי + חלף על יוני??
לא יהיה לי תלוש על חודש יוני, למרות שסיום העסקה שלי הרשמי הוא בסוף יוני והניכויי חובה קפצו בגלל הסכום והמדרגות מס בהתאם.
בבקשה תגןבתך. תודה.
תשלום משכורת וחלף הודעה מוקדמת באותו שכר
היי רותם,
על פניו, מותר למעסיק לשלם את החלף באותה משכורת.
להבנתי (אך זה לא תחום המומחיות שלי), המיסוי הוא שנתי ולכן תוכלי לקבל החזר ככל שנגבה ממך מס ביתר על חודש זה. ממליץ לשוחח עם עו"ד בתחום המיסים.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר עבודה
בסוף חודש דצמבר 2021 ניגשתי למנהלת חשבונות וביקשתי ממנה שתפקיד את המשכורת הבאה בחשבון אחר משהיה לי שלחתי את ההודעה במייל ופניתי אליה באופן אישי. את המשכורת היא הפקידה לחשבון הישן לאחר ששאלתי אותה מדוע אמרה מצטער שחכתי את השכר בחשבון ל א חכיתי למשוך עקב הקפאה של החשבון בבנק כתוצאה מהלכי גרושים (החשבון היה משותף),פניתי לבנק ולא היו מוכנים לשחרר פניתי למנהלת החשבונות ולא עשתה שום דבר בענין .שאלתי האם יש מקום לתבוע את הכספים והאם זה נחשב הלכת שכר (לא קיבלתי את המשכורת ועדין שוכבת בחשבון המוקפא)תודה
הפקדה לחשבון לא נכון
שלום אריה,
אני לא סבור שיש כאן עילת תביעה נגד המעסיק.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם דרישות חוקיות במקום העבודה?
האם דרישה לעבוד שלוש פעמים בשבוע בשעות 08:30-19:00 ופעם בשבוע עד השעה 21:00 הינה חוקית? וזאת ללא ציון בחוזה?
בנוסף, כשיש אירוע צוות האם אני מחויבת להגיע ובמיוחד שניגמר אחרי שעות העבודה?
תודה רבה,
אינה
חוקיות היקף עבודה רחב ותשלום גמול שעות נוספות
היי אינה,
לפי חוק שעות עבודה ומנוחה, שעות אלו אינן חוקיות, יחד עם זאת - ישנם חריגים רבים לעניין זה, כאשר יש צורך אמיתי בשעות אלו במקום העבודה.
בפועל, אין בעיה עם העסקה בהיקף כזה, ככל שמשולם גמול שעות נוספות כדין.
גם על אירועי צוות, או כל דרישת נוכחות אחרת של העובדים, יש לשלם שכר כדין, לרבות גמול שעות נוספות.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה על הפסקת עבודה
האם כשמודיעים למעסיק על הפסקת עבודה צריך לתת 30 ימים רצופים או שאפשר לקחת חופש באמצע ולהשלים את הימים החסרים אחרי החופש?
אני שואלת כי אני סטודנטית ועכשיו בתקופת מבחנים ומגיעה לעבודה בין המבחנים אבל לא יכולה לתת 30 ימים ברצף. אבל צריכה כבר להגיש התפטרות ולא לחכות לסיום תקופת המבחנים
רציפות ימי ההודעה המוקדמת
היי נעמה,
הימים צריכים להיות רצופים. על-פניו, את יכולה לקחת חופש בתוך ה-30 יום, כלומר על חשבונם.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ארוע חברה
בחברה בא אני מועסק,
פרסמו שמתקיימת מסיבת חברה,
כמובן בשעות הערב(19:30)
לא במסגרת שעות העבודה
ומסרו נוכחות חובה,
האם המעסיק יכול לכפות עליי להשתתף בכל זאת למרות שלא מתאים לי מסיבותי שלי?
אשמח למענה.
חובת נוכחות באירועי חברה
היי,
אם הנוכחות חובה, על המעסיק לשלם שכר. אם אין תשלום שכר, אז הנוכחות אינה חובה.
כמובן שאני מתייחס לשאלה במישור המשפטי טהור ובהחלט ייתכן שבמישור מערכות היחסים בין העובדים והמעסיקים, עובד יכול להיפגע בשל התעקשות לא להגיע לאירוע מעין זה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פדיון ימי חופש בעת עזיבה
תחשיב ימי חופשה כאשר השכר משתנה
היי טל,
התחשיב הוא לפי תקופות. בכל תקופה לפי השכר שלה.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת מעסיק
לדגמא-לתת למנהלת מחלקה ותיקה לתייק חומר פיזית בארכיון שלא קשור לעבודה שלה?
תביעה על עוגמת נפש
עוגמת נפש זה רכיב שבגינו בית הדין לא פוסק סכומים גבוהים אם בכלל.
בכל מקרה השאלה אם תיוק חומר מהווה בקשה לא תקינה זו שאלה שנתונה לפרשנות של בית משפט.
במקרים מסויימים בקשות של מעסיק יכולות להוות התעמרות בעובד אבל אין לי מספיק נתונים להחליט אם זה המקרה בעניינך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מפתחות
עובד ששכפל מפתחות של המשרד והעביר לצד שלישי ללא קבלת אישור האם זה עילה לפיטורין?
עילה לפיטורין
שלום,
חסרים לי פרטים כדי לקבל החלטה בעניין.
אבל כעקרון זו החלטה של מעסיק מדוע לפטר עובד שלו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה
תשלום פנסיה חלק עובד רטרואקטיבית
כעקרון זה בהחלט אפשרי לחלק את הסכום אולם זו החלטה של המעסיק.
אתה יכול לבקש שוב ולהסביר את הקושי הכלכלי שזה גורם לך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי מחלה
אם אני מציג אישור מחלה לימים שלישי עד חמישי ואישור נוסף לימים ראשון ושני בשבוע שלאחר מכן.
האם יום ראשון נחשב ליום המחלה הרביעי לעניין חישוב דמי מחלה?
תודה.
ימי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זה שימוע?
לאחר יומיים פניתי אליו כדי לקבל מכתב פיטורין כדי שלא יטען שאני התפטרתי ולכן אין צורך בשיחת שימוע ולהפתעתי הוא נתן לי מכתב פיטורים וצרף מכתב שימוע כאשר הוא רושם את התאריכים של לפני יומיים שלושה ולא בתאריכים האמיתיים שהוא נתן לי וכפי שאמרתי לאחר בקשתי בלבד.
אציין שלא קיבלתי שום הזמנה בכתב לשימוע ולא הייתי מוכן לשימוע , והמילה שימוע בכלל לא נאמרה בשיחה שלי לי היה ברור שזה שיחת משוב.
האם יש מקום לתביעה על אי עריכת שימוע? ואם כן מה הערכת הפיצוי?
תודה
פיטורים בהיעדר שימוע כדין
היי צחי,
אכן לא נערך לך שימוע.
אם יש לך ראיות לכך, בהחלט מדובר בעילה לפיצוי בגין פיטורים שלא כדין. גובה הפיצוי תלוי בגורמים שונים.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה כחלק מהמשכורת
דמי הבראה כרכיב קבוע בשכר
היי דוד,
ככל שמדובר באמת בתשלום דמי הבראה, ולא פיצול פיקטיבי של רכיבי שכר, אין קושי בתשלום קבוע בכל תלוש.
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים מעבודה לאחר חזרה לאותו מעסיק
אחרי סיום העבודה שלי לא קיבלתי טופס 161 והמעסיק הודיע לי שלפי ההסכם אני יכול לקבל את הטופס אחרי 3 שנים מתאריך התפטרותי.
אחרי שחזרתי לעבודה עבדתי עוד 3 שנים ומצאתי עבודה אצל מעסיק חדש ומגיש את מכתב הטפטרותי.
השאלה היא: האם אני יכול לקבל הפיצוים עבור התקופה הקודמת ללא לחקות עוד 3 שנים ???
תודה
המתנה לשחרור קופת פיצויים
היי יחיא,
הטעו אותך לעניין 3 השנים. אתה יכול לקבל את הפיצויים המופרשים לעניין שתי התקופות באופן מיידי.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




