פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תשלום נסיעות לימי עבודה בודדים בחודש

עדי 14/06/22
שלום,
עבדתי 7 ימים מתוך חודש מלא וקיבלתי תשלום נסיעות לפי חופשי חודשי חלקי מספר הימים בחודש כפול מספר הימים שעבדתי.
לא קיבלתי לפי תעריף של 12 שח ליום.
האם תשלום זה הוא לפי החוק?
אשמח להבהרה.

החזר נסיעות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 15/06/22
גובה ההחזר הוא עד 22.60 ₪ ליום או לפי עלות כרטיסייה לכל הנסיעות הנדרשות או לפי עלות כרטיס "חופשי חודשי", לפי הזול מביניהם

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דגרדציה למנהל

רעות 14/06/22
שלום רב
אודה לתשובה עקרונית. מנהל שיש לו קביעות בארגון ומצטיין כולל חוות דעת כתובות, לאחר שנמצא כעשר שנים בפוזיציה בחירה שלה גם אופק ותנאים מסויימים, האם מותר לארגון להוריד אותו לכל פוזיציה שיבחר בבחינת להביא אותו לפינה שיוותר על הקביעות ויתפטר? סוג של אמצעי לחץ. אם זה לא לגיטימי ומוגן ביחסי עבודה תחת הוגנות והמנהל אינו מעונין לעזוב את הארגון מה האפשרויות שלרשותו?
תודה
רעות

שינוי תפקיד

עו"ד נטלי אבני מנהלת 15/06/22
אין המעביד רשאי לשנות את תנאי העבודה כך, שתהא הרעה מוחשית בהם או שתיווצרנה נסיבות בהן לא ניתן יהיה לדרוש מעובד סביר שימשיך לעבוד

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב וותק לצורך הודעה מוקדמת

טל 14/06/22
שלום רב, רציתי לדעת מה משך תקופת ההודעה המוקדמת שאני צריכה לתת למעסיק שלי במקרה ש: התחלתי לעבוד במרץ 2020 עבדתי שנה עד למרץ 2021 ועזבתי לחמישה חודשים, (ממרץ 2021 עד לאוגוסט 2021). לאחר מכן חזרתי שוב, לאותו מקום עבודה, באוגוסט 2021 ועבדתי 10 חודשים נוספים עד לחודש יוני 2022 ואני מעוניינת להתפטר שוב.
האם החישוב של משך ההודעה המוקדמת שאני צריכה לתת הוא מהיום הראשון שהתחלתי לעבוד, (כלומר ממרץ 2020) או מהיום שחזרתי לעבוד לאחר ההפסקה הנ"ל של חמישה חודשים, (כלומר מאוגוסט 2021).
ובקיצור,
האם הוותק שנחשב לעניין ההודעה המוקדמת נספר מהיום הראשון לעבודה, על אף ההפסקה של חמישה חודשים, (כמו בחוק פיצויי פיטורין) או שהוא מתאפס ומתחיל להיספר מחדש מאותו היום שהתחלתי לעבוד שוב באותו מקום (ועל כן אני צריכה לתת הודעה מוקדמת לפי וותק של שמונה חודשים בלבד).

וותק להודעה מוקדמת

עו"ד נטלי אבני מנהלת 15/06/22

עליך לתת למעסיק הודעה מוקדמת של 30 ימים.

יחסי עובד מעסיק נקטעים רק אחרי הפסקת עבודה של 6 חודשים ולכן הוותק בעניינך צריך להיספר מהיום הראשון

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה עקב השבקה קורונה

מאיר 14/06/22
שלום, לפני חודש חברה שלי התחילה לעבוד בעבודה חדשה, ולפני כשבוע וחצי נדבקה בקורונה במקום העבודה. בגלל שהיא עובדת חדשה לא נצברו לה עדיין ימי מחלה, השאלה היא מה זכאית ? היא נכנסה לבידוד בגלל הדבקה המונית בעבודה וחוששת שלא תקבל תשלום על ימי בידוד כי אין לה ימי מחלה.


סיום הזכאות לדמי בידוד

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

אין יותר זכות לדמי בידוד (הסתיימה בסוף מאי 22) ולכן במידה שאין לה ימי מחלה צבורים היא לא תקבל שכר.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות וחזרה מפיטורין

סיגל 14/06/22
התפטרתי מתפקידי כמנהלת בגלל אלימות מילולית ואיום מצד המנכל. אני עובדת בעמותה 17 שנה. מתוכה 12 שנה עם המנכל הנוכחי. בשנתיים האחרונות היו הרבה חיכוכים על רקע מקצועי אבל הבלגתי. במקרה האחרון היה מפחיד ממש והגשתי מכתב התפטרות.
הופעל עלי לחץ כבד מצד המשרדים המפקחים ההורים והצוות  שאחזור מהתפטרותי שהיה בעדנא דריתחא ופגש לגישור איך להמשיך לנהל בצורה מיטבית.
בפועל הוצאתי מכתב שאני חוזרת מהתפטרותי. אבל המנכל לא מגיב כבר 10 ימים. מה שמעיד שאין בכוונתו לעשות שינוי. והוא נהנה להמשיך להתעמר בי.
אודה להכוונה האם מותר לחזור למכתב הראשון שהתפטרתי? מה שאומר שאני מסיימת לעבוד בימים הקרובים? האם אפשר לשלול פיצויים בגלל מהלך כזה? האם המנכל יכול לתבוע אותי שהתפטרתי. חזרתי בי ואני כן מבקשת להתפטר?
תודה מראש 




התפטרות בשין מפוטר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 15/06/22

על התפטרות בדין מפוטר להיות חד משמעית ועל כן לפני חזרה מהמכתב השני הייתי מציעה להוציא מכתב התראה לפיו אם לא יתקבל מענה לחזרתך מהתפטרות את תראי זאת כקבלת התפטרותך בדין מפוטר עקב ההתעמרות שעברת בחברה בשנים האחרונות.

תדרשי את תגובתם עד לשבוע ימים מיום המכתב ואז אם לא תקבלי תוציאי שוב מכתב התפטרות בדין מפוטר ובו תפרטי את השתלשלות האירועים כולל המכתבים שהוצאו. 

מכיוון שמדובר בשנים רבות ולכל דבר שאת עושה יכול שתהינה השלכות רציניות אני מציעה להתייעץ ולהתלוות בעו"ד בתהליך כדי למזער טעויות.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב וותק לצורך הודעה מוקדמת

טל 13/06/22
שלום רב,

רציתי לדעת מה משך תקופת ההודעה המוקדמת שאני צריכה לתת למעסיק שלי במקרה ש:

התחלתי לעבוד במרץ 2020 עבדתי שנה עד למרץ 2021 ועזבתי לחמישה חודשים, (ממרץ 2021 עד לאוגוסט 2021).

לאחר מכן חזרתי שוב, לאותו מקום עבודה, באוגוסט 2021 ועבדתי 8 חודשים נוספים עד לחודש יוני 2022 ואני מעוניינת להתפטר שוב.

האם החישוב של משך ההודעה המוקדמת שאני צריכה לתת הוא מהיום הראשון שהתחלתי לעבוד, (כלומר ממרץ 2020) או מהיום שחזרתי לעבוד לאחר ההפסקה הנ"ל של חמישה חודשים, (כלומר מאוגוסט 2021).

ובקיצור, האם הוותק שנחשב לעניין ההודעה המוקדמת נספר מהיום הראשון לעבודה, על אף ההפסקה של חמישה חודשים, (כמו בחוק פיצויי פיטורין) או שהוא מתאפס ומתחיל להיספר מחדש מאותו היום שהתחלתי לעבוד שוב באותו מקום (ועל כן אני צריכה לתת הודעה מוקדמת לפי וותק של שמונה חודשים בלבד).








חישוב תקופת הודעה מוקדמת במקרים של עבודה קטועה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי טל,

התקופה בת 5 החודשים בה הפסקת לעבוד אינה מנתקת את הרצף התעסוקתי ולכן הספירה היא מראשית ההעסקה ולא מראשית התקופה השנייה.

בהצלחה!

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפרת

עופרה דוידוב 13/06/22
בת 38 חולת סרטן, הסתיימו לי ימי מחלה וחצי אדם בארגון שאל אותי אם לקחת כעת בימי החופשה שלי ע"מ לא לעצור את המשכורת, עצירת שכר. החודש הבא צריכה לקבל הבראה 5 אלף אם תהיה עצירת שכר גם סכום זה לא אקבל? ואם אתבע אובדן כושר עבודה אקבל סכומים האלו הבראה וביגוד? ??

מחלה שמתארכת מעבר לימי המחלה הצבורים

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי עופרה,

כמה שיותר מהר לפנות לעורך דין העוסק בנזיקין, על-מנת שיוכל לסייע לך בהקשר הזה. השאלה אינה יכולה להיענות מפריזמה של דיני עבודה פרופר.

בהצלחה ובריאות!

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה ביום העצמאות

ערן 13/06/22
הנני מאבטח כ6 שנים בחברת שמירה ובשנה האחרונה עובד רק לילות 6 ימים בשבוע


 המעסיק ביקש שאעבוד באתר אחר של החברה ביום העצמאות משמרת לילה ובתלוש שולם לי 150% על 7 שעות ועל השעה ה8 175% 




האם זה חוקי לשלם את זה ולא 200%?


והאם בגלל ששילמו ככה אני זכאי ליום חופש נוסף בצבירה של הימי חופשה על ידי המעסיק?

עבודה ביום העצמאות / יום חג

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי ערן,

נראה שהתשלום נעשה כהלכה. 200% משולמים במצב הזה לאחר שעתיים נוספות, כלומר לאחר 9 שעות (מאחר שמדובר בעבודת לילה).

לא הבנתי את הקשר לימי החופשה.

בהצלחה!


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה ביום העצמאות / יום חג

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי ערן,

נראה שהתשלום נעשה כהלכה. 200% משולמים במצב הזה לאחר שעתיים נוספות, כלומר לאחר 9 שעות (מאחר שמדובר בעבודת לילה).

לא הבנתי את הקשר לימי החופשה.

בהצלחה!


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרה חלקית

לאי 13/06/22
שלום, אם אני מתחילה לעבוד במשרה חלקית, ואחרי זה מוסיפה עוד עבודה מלאה או חלקית?! אני אמורה לציין את זה איפשהו?? מה אני צריכה לעשות כדי לא להיפגע כלכלית בהמשך?

עבודה בשתי עבודות

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי לאי,

השאלה לא לגמרי מובנת. אם את עובדת בשתי עבודות, עליך לעשות תיאום מס.

בהצלחה!


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה בסופש

אבי 11/06/22
שלום
ממה שאני יודע בחגים בשבתות נהוג לשלם 150% מהשכר השנתי
האם נהוג גם כך בימי שישי? אם כן מאיזו שעה
אין בשאלתי התייחסות לעניין שעות נוספות
תודה ובשורות טובות

תשלום בעבודה בימי שישי

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי אבי,

בימי שיש מדובר בתשלום רגיל, זולת העובדה שהשעות הנוספות מתחילות לאחר 7 שעות במקום 8.

בהצלחה!


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שמסרב להגיע לשימוע.

מיכה 11/06/22
יש לי עובדת שקיבלה מכתב זימון לשימוע לפני הפסקת העסקה. היא לא מוכנה לבוא (סטודנטית שיש לה פרוייקט גמר). היא ביקשה להפסיק לשבץ אותה למשמרות ומוכנה לבוא לשימוע רק אחרי סוף החודש. בהסכם העבודה שלה מצויין שההעסקה היא רק עד סוף יוני. השימוע הוא כדי לברר אם לחדש את ההסכם. תודה

שימוע

עו"ד נטלי אבני מנהלת 15/06/22

כשמזמנים עובד לשימוע הוא יכול לוותר על זכותו לשימוע אולם עליו לעשות זאת בכתב.

כמו כן ניתן לקיים שימוע בזום על מנת להקל על הצדדים.

אם בשום אופן היא לא מוכנה להשתתף בשימוע ניתן לקבל החלטה בעניינה ללא עמדתה.

יש לציין זאת במכתב הזימון.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על חלף

רותם 10/06/22
שלום.
אם פוטרתי וקיבלתי חלף הודעה מוקדמת עד סוף יוני. האם מותר להם לשלם הכל בשכר של מאי? 2 משכורות - מאי + חלף על יוני??
לא יהיה לי תלוש על חודש יוני, למרות שסיום העסקה שלי הרשמי הוא בסוף יוני והניכויי חובה קפצו בגלל הסכום והמדרגות מס בהתאם.
בבקשה תגןבתך. תודה.

תשלום משכורת וחלף הודעה מוקדמת באותו שכר

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי רותם,

על פניו, מותר למעסיק לשלם את החלף באותה משכורת.

להבנתי (אך זה לא תחום המומחיות שלי), המיסוי הוא שנתי ולכן תוכלי לקבל החזר ככל שנגבה ממך מס ביתר על חודש זה. ממליץ לשוחח עם עו"ד בתחום המיסים.

בהצלחה!

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר עבודה

אריה 09/06/22
שלום רב
בסוף חודש דצמבר 2021 ניגשתי למנהלת חשבונות וביקשתי ממנה שתפקיד את המשכורת הבאה בחשבון אחר משהיה לי שלחתי את ההודעה במייל ופניתי אליה באופן אישי. את המשכורת היא הפקידה לחשבון הישן לאחר ששאלתי אותה מדוע אמרה מצטער שחכתי את השכר בחשבון ל א חכיתי למשוך עקב הקפאה של החשבון בבנק כתוצאה מהלכי גרושים (החשבון  היה משותף),פניתי לבנק ולא היו מוכנים לשחרר פניתי למנהלת  החשבונות ולא עשתה שום דבר בענין .שאלתי האם יש מקום לתבוע את הכספים והאם זה נחשב הלכת שכר (לא קיבלתי את המשכורת ועדין שוכבת בחשבון המוקפא)תודה

הפקדה לחשבון לא נכון

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

שלום אריה,

אני לא סבור שיש כאן עילת תביעה נגד המעסיק.

בהצלחה!

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם דרישות חוקיות במקום העבודה?

אינה 09/06/22
שלום רב,
האם דרישה לעבוד שלוש פעמים בשבוע בשעות 08:30-19:00 ופעם בשבוע עד השעה 21:00 הינה חוקית? וזאת ללא ציון בחוזה? 
בנוסף, כשיש אירוע צוות האם אני מחויבת להגיע ובמיוחד שניגמר אחרי שעות העבודה?
תודה רבה,
אינה

חוקיות היקף עבודה רחב ותשלום גמול שעות נוספות

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי אינה,

לפי חוק שעות עבודה ומנוחה, שעות אלו אינן חוקיות, יחד עם זאת - ישנם חריגים רבים לעניין זה, כאשר יש צורך אמיתי בשעות אלו במקום העבודה.

בפועל, אין בעיה עם העסקה בהיקף כזה, ככל שמשולם גמול שעות נוספות כדין.

גם על אירועי צוות, או כל דרישת נוכחות אחרת של העובדים, יש לשלם שכר כדין, לרבות גמול שעות נוספות.

בהצלחה!


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה על הפסקת עבודה

נעמה 09/06/22
שלום,
האם כשמודיעים למעסיק על הפסקת עבודה צריך לתת 30 ימים רצופים או שאפשר לקחת חופש באמצע ולהשלים את הימים החסרים אחרי החופש?
אני שואלת כי אני סטודנטית ועכשיו בתקופת מבחנים ומגיעה לעבודה בין המבחנים אבל לא יכולה לתת  30 ימים ברצף. אבל צריכה כבר להגיש התפטרות ולא לחכות לסיום תקופת המבחנים 

רציפות ימי ההודעה המוקדמת

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי נעמה,

הימים צריכים להיות רצופים. על-פניו, את יכולה לקחת חופש בתוך ה-30 יום, כלומר על חשבונם.

בהצלחה!


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ארוע חברה

אנונימי 09/06/22
שלום וברכה,
בחברה בא אני מועסק,
פרסמו שמתקיימת מסיבת חברה,
כמובן בשעות הערב(19:30)
לא במסגרת שעות העבודה
ומסרו נוכחות חובה,
האם המעסיק יכול לכפות עליי להשתתף בכל זאת למרות שלא מתאים לי מסיבותי שלי?
אשמח למענה.

חובת נוכחות באירועי חברה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי,

אם הנוכחות חובה, על המעסיק לשלם שכר. אם אין תשלום שכר, אז הנוכחות אינה חובה.

כמובן שאני מתייחס לשאלה במישור המשפטי טהור ובהחלט ייתכן שבמישור מערכות היחסים בין העובדים והמעסיקים, עובד יכול להיפגע בשל התעקשות לא להגיע לאירוע מעין זה.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי חופש בעת עזיבה

טל 09/06/22
כיצד מחשבים על פי חוק את פדיון החופש ? מדובר על 2 תפקידים באותה חברה שאני עתיד לפרוש ממנה.תפקיד לפני אחרון עלות יום חופש כ 600 שח. תפקיד אחרון עלות יום חופש כ 300 שח. האם בעת עזיבה החישוב יהיה 300 כפול צבירת ימית החופש או לפי מכפלת הימים לפי 2 התקופות ? כלומר צבירה ימי החופש כפול 600 ואז לגבי התקופה האחרונה ימי החופש כפול 300 ? אשמח לתשובה מה חוק אומר לגבי זה ? 


תחשיב ימי חופשה כאשר השכר משתנה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי טל,

התחשיב הוא לפי תקופות. בכל תקופה לפי השכר שלה.

בהצלחה!


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת מעסיק

תבית מעסיק 06/06/22
האם ניתן לתבוע מעסיק על עוגמת נפש-על שלקראת גיל פרישה נתן משימות שלא קשורות במקצוע של העובד?
לדגמא-לתת למנהלת מחלקה ותיקה לתייק חומר פיזית בארכיון שלא קשור לעבודה שלה?

תביעה על עוגמת נפש

עו"ד נטלי אבני מנהלת 15/06/22

עוגמת נפש זה רכיב שבגינו בית הדין לא פוסק סכומים גבוהים אם בכלל.

בכל מקרה השאלה אם תיוק חומר מהווה בקשה לא תקינה זו שאלה שנתונה לפרשנות של בית משפט.

במקרים מסויימים בקשות של מעסיק יכולות להוות התעמרות בעובד אבל אין לי מספיק נתונים להחליט אם זה המקרה בעניינך.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מפתחות

יוסף 06/06/22
ב"ה,
עובד ששכפל מפתחות של המשרד והעביר לצד שלישי ללא קבלת אישור האם זה עילה לפיטורין?

עילה לפיטורין

עו"ד נטלי אבני מנהלת 15/06/22

שלום,

חסרים לי פרטים כדי לקבל החלטה בעניין. 

אבל כעקרון זו החלטה של מעסיק מדוע לפטר עובד שלו.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה

פנסיה רטרואקטיבית 02/06/22
שלום, התחלתי עבודה חדשה לפני חצי שנה לאחר שכבר הייתה לי קופה פעילה. ביקשתי אחרי 3 חודשים אם אפשר להפריש לי נאמר לי שרק לאחר חצי שנה למרות שאמרתי שיש לי קופה פעילה. ועכשיו לאחר שהבנתי על ידי נציג מהפנסיה שבמקרה התקשר אלי שעל פי חוק הם היו צריכים להפריש לי כבר אחרי 3 חודשים ביקשתי שיחלקו לי את הרטרו שהם מורידים לי מהמשכורת שלא ירד בפעם אחת. אמרו לי שזה לא אפשרי. אבל נאמר לי על ידי מישהי שעובדת בתפקיד זהה שזה מאוד אפשרי. אשמח לדעת האם זה נכון והאם יש משהו שאפשר לעשות חוקתית אם אינם מסכימים לחלק לי את הרטרו בעיקר אחרי שעבדו עלי עם ה3 חודשים . תודה רבה  

תשלום פנסיה חלק עובד רטרואקטיבית

עו"ד נטלי אבני מנהלת 15/06/22

כעקרון זה בהחלט אפשרי לחלק את הסכום אולם זו החלטה של המעסיק.

אתה יכול לבקש שוב ולהסביר את הקושי הכלכלי שזה גורם לך.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי מחלה

יוסי 02/06/22
שלום,
אם אני מציג אישור מחלה לימים שלישי עד חמישי ואישור נוסף לימים ראשון ושני בשבוע שלאחר מכן.
האם יום ראשון נחשב ליום המחלה הרביעי לעניין חישוב דמי מחלה?
תודה.

ימי מחלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 15/06/22
כן וזאת בהנחה שאתה לא עובד במקום העבודה בימים שישי ושבת שאז יום ראשון נחשב ליום עבודה הבא אחרי יום חמישי

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם זה שימוע?

צחי 01/06/22
בתאריך 4.3.22 הגעתי חזרה למשרד כרגיל לאחר עבודה אצל לקוחות ומצאתי את המנהל במשרד, הוא סימן לי להיכנס אליו ושאל אותי איך אני מסתדר? עניתי לו והוא אמר שהוא ידבר על זה עם מנהל השירות ויחזור אליי למחרת , למחרת כשחזרתי בסוף היום הוא אמר לי ניפרד ולקח לי את הרכב חברה.
לאחר יומיים פניתי אליו כדי לקבל מכתב פיטורין כדי שלא יטען שאני התפטרתי ולכן אין צורך בשיחת שימוע ולהפתעתי הוא נתן לי מכתב פיטורים וצרף מכתב שימוע כאשר הוא רושם את התאריכים של לפני יומיים שלושה ולא בתאריכים האמיתיים שהוא נתן לי וכפי שאמרתי לאחר בקשתי בלבד.
אציין שלא קיבלתי שום הזמנה בכתב לשימוע ולא הייתי מוכן לשימוע , והמילה שימוע בכלל לא נאמרה בשיחה שלי לי היה ברור שזה שיחת משוב.
האם יש מקום לתביעה על אי עריכת שימוע? ואם כן מה הערכת הפיצוי?
תודה

פיטורים בהיעדר שימוע כדין

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי צחי,

אכן לא נערך לך שימוע.

אם יש לך ראיות לכך, בהחלט מדובר בעילה לפיצוי בגין פיטורים שלא כדין. גובה הפיצוי תלוי בגורמים שונים.

בהצלחה!

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה כחלק מהמשכורת

דוד 31/05/22
שלום האם זה חוקי שדמי ההבראה יהיו כמרכיב קבוע בתלוש השכר או שזה צריך להיות בתוספת למשכורת הבסיסית?


דמי הבראה כרכיב קבוע בשכר

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 01/06/22

היי דוד,

ככל שמדובר באמת בתשלום דמי הבראה, ולא פיצול פיקטיבי של רכיבי שכר, אין קושי בתשלום קבוע בכל תלוש. 

בברכה,

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים מעבודה לאחר חזרה לאותו מעסיק

יחיא 31/05/22
עבדתי אצל מעסיק (בית מלון)  7 שנים, התפטרתי ואחרי שנה חזרתי כעובד חדשת.
אחרי סיום העבודה שלי לא קיבלתי טופס 161 והמעסיק הודיע לי שלפי ההסכם אני יכול לקבל את הטופס אחרי 3 שנים מתאריך התפטרותי. 
אחרי שחזרתי לעבודה עבדתי עוד 3 שנים ומצאתי עבודה  אצל מעסיק חדש ומגיש את מכתב הטפטרותי.
השאלה היא: האם אני יכול לקבל הפיצוים עבור התקופה הקודמת ללא לחקות עוד 3 שנים ???
תודה

המתנה לשחרור קופת פיצויים

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 16/06/22

היי יחיא,

הטעו אותך לעניין 3 השנים. אתה יכול לקבל את הפיצויים המופרשים לעניין שתי התקופות באופן מיידי.

בהצלחה!

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לפני גיוס

שירה 27/05/22
אני עובדת כמלצרית בבית קפה. עוד מעט שנה. אני עומדת להתגייס. בהנחה שאעבוד עוד קצת וימלאו שנה לעבודתי, האם אהיה זכאית לפיצויים בעקבות הגיוס?

פיצויים לפני גיוס

ענבל תמם 27/05/22

שלום רב,

בהחלט שכן.

גיוס קל ותחזרי בשלום.

שבת שלום

דילוג לתוכן