פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

האם מעסיק יכול לחייב אותי לשלם דו"ח?

אמיר 29/11/16
שלום רב
אני עובד כנהג משאית. החניתי במקום אסור על מנת לפרוק סחורה לאחת מחנויות הרשת. 
לי החנות אין מקום פריקה מסודר והמעסיק מודע למצוקת החנייה באזור ויודע שלא מדובר ברשלנות שלי או סתם עצלנות.
בעקבות קבלת הדו"ח (250 ש"ח) המעסיק דורש שאשלם אותו בעצמי.
לדעתי הדבר אינו הוגן.
האם זה חוקי שהמעסיק ידרוש ממני לשלם דוח חניה שנועד לשרת את החנות שלו?

אשמח לעזרתכם

מעסיק יכול לחייב אותי לשלם דו"ח?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/11/16
אמיר שלום,
ככל שיש לשאלה הזאת תשובה בחוזה שחתמת, יש לנהוג על פי החוזה.
אם אין התייחסות בחוזה, נראה כי הצדק עם המעסיק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה במהלך החגים

שחר 29/11/16
שלום רב,

במהלך חודש החגים (אוקטובר) הייתי בחופשה. כלומר לא עבדתי בכלל בחודש אוקטובר.

אני עובד בשכר חודשי.

האם אני זכאי לתשלום עבור ימי החגים?

הייתי בחופשה במהלך החגים, אני זכאי לדמי חג?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/11/16
שחר שלום,
תשלום דמי חג ניתן רק לעובד שעתי.
עובד בשכר חודשי קבוע צריך לקבל את שכרו הרגיל.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שואל שוב

אלי 29/11/16
שלום שואל שוב אשמח לתשובה 

אני מרגיש שנעשתה אפליה בקבלה שלי לעבודה. יש לי דרך להראות זאת עי תיעוד שיחות איך אני אמור לפעול? תביעות קטנות? רגילות? על איזה סכום תביעות כאלה בדרכ עומדות? תודה מראש

איך תובעים על אפליה בקבלה למקום עבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/11/16
אלי שלום,
תביעות שכאלה מוגשת לבית הדין לעבודה.
הסכומים משתנים בהתאם לנושא התביעה. יכול שיהיה מדובר ב-50,000 ש"ח ויכול שיותר או פחות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי ידיעה על ביטוח סיעודי בעבודה

שהין שמוחה 29/11/16
בוקר טוב
בקיצור, התקבלתי לעבוד בקו"ח כללית ואוטמת גם עשו לי קרן השתלמות
שהכיל ביטוח סעודי .הייתי עולה חדשה לא הבנתי כלום .

אחרי 6שנים חליתי וקיבלתי 100% נכות . כי לא ידעתי על ביטוח סיעודי
שלי ולא הודיעו לי גם מעבודה  אז לא הפעלתי
אותו ולא ממשתי זכותי .אם אפשר לעשות משהו או לפחות לתבוע את עבודה. אשמח לקבל
עזרה. לידיעתכם  הכל  רשמתי ברגל. שנת עלייה 1988 חליתי 1995 ורק לפני כמה חודשים הודיעו לי
שהין שמוחה

אי ידיעה על ביטוח סעודי דרך מקום העבודה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/11/16
שהין שלום,
על פניו נראה כי לא תוכלי לתבוע משנת 1995 כיוון שיש התיישנות על התביעה. צריך לבדוק האם מצבך כיום מקנה לך עילת תביעה מהיום והלאה.
מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בריאות איתנה

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

סול 29/11/16
בוקר טוב


אני מעוניינת להתפטר ממקום העבודה .
עבדתי שנה פלוס כעובדת שעתית.
כמה ימים חלים עלי במתן הודעה מוקדמת?
מתפטרת כי יחס הממונה הישירה מחפיר.
אי לכך למה אני זכאית מבחינת דיני העבודה למרות התפטרותי?

בברכה
סול

אני רוצה להתפטר, כמה ימי הודעה מוקדמת צריכה לתת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/11/16
שלום סול,
עלייך לתת הודעה מוקדמת בת 14 ימים בגין שנת העבודה הראשונה + יום נוסף לכל חודשיים עבודה.

לא ציינת מהו אותו יחס מחפיר, אך אם הוא עולה כדי "סיבות אחרות שביחסי עבודה לגבי אותו העובד שבהן אין לדרוש ממנו כי ימשיך בעבודתו", עלייך להתריע על כך בכתב בפני המעסיק, לתת לו הזדמנות לתקן את ההתנהגותו ואם היא לא תתוקן תוך הזמן שנתת לו - אז תוכלי להתפטר בדין מפוטר ולקבל את כספי הפיצויים.

במידה ולא עשית זאת, תהיי זכאית לכספים שנצברו לזכותך בקופת הביטוח (לרבות חלק הפיצויים), לפדיון חופשה (אם יש לך ימי חופשה צבורים) ולדמי הבראה (ככל שלא שולמו לך).

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי לידה

יואל 28/11/16
במהלך עבודתי בבנק קיבלתי משכורת גבוהה במשך שנה מבלי ששמתי לב לאחר מכן ילדתי וקיבלתי דמי לידה מהביטוח הלאומי בהסתמך על תלושי המשכורת הגבוהה של אותה שנה. לאחר זמן מה הבנק גילה שטעה בתלוש המשכורת שלי ודרש שאשלם במיידי את החוב שנוצר כעת גם ביטוח לאומי דורש שאשלם את ההפרשים בעקבות הורדת המשכורת. מי אשם בכך? ומה אני יכולה לעשות מול מקום עבודתי שזה הבנק ומול ביטוח לאומי?הבנק הוא זה שטעה

טעות בחישוב שכר ודמי לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
יואל בוקר טוב,
במידה וקיימת טעות ואין מחלוקת כי נעשתה טעות אז יש גם לבנק וגם לביטוח לאומי אפשרות לתקן את הטעות.
כמובן כי ההחזר במידה והינך ממשיך לעבוד בבנק צריך להיות כדין ובהתאם לחוק הגנת השכר. במידה ולאו - תצטרך להשיב את הכספים לאלתר או להגיע להסדר עם המעסיק. לענין ביטוח לאומי- גם איתם ניתן להגיע להסדר/לפריסת החוב. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין ליולדת לאחר שנה מהלידה

דנה 28/11/16
עובדת שעבדה במקום עבודתה 16 שנה ויצאה לחופשת לידה וחל"ת חשבה לחזור לעבודה כאשר הילד יהיה בן שנה אולם החליטה להמשיך ולהישאר איתו לצורך גידולו, האם העובדת הזו זכאית לפיצויי פיטורין למרות שעברו 9 חודשים מיום הלידה? 

התפטרות לצורך גידול ילד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16

על העובדת להודיע על התפטרותה לצורך גידול ילד עד 9 חודשים מיום הלידה 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תחולת החוק במשרה בחו״ל

ניצן דרור 28/11/16
אז לפני חודש התחלתי לעבוד אצל מעסיק ישראלי שמפעיל מחנות וסמינרים בנושאים שוניםלקהילות יהודיות בעולם
ואחרי תקופת הכשרה בארץ (של 10 ימים) נשלחתי למדינת היעד לשנה.

בשטח יש הפרשים בין מה שהוסבר לי, משלמים לי סכום גלובלי על שעות נוספות בטענה שזו משרת אמון. 

הסבירו לי בארץ שזו לא משרת 9-17 ושהימי עבודה ארוכים מזה...בפועל זה יותר אינטנסיבי מכפי שהבנתי  ואני נדרשת פה לעבוד 17 שעות ביממה, ובשאר השעות אני מחוייבת להישאר במקום עצמו ויש כל מיני איסורים (שתית אלכוהול במגורי הסגל וכו׳) כנ״ל גם במרבית סופי השבוע וגם בחגים.

ככה שיוצא בפועל שאני מרוויחה הרבה מתחת לשכר מינימום
(סהכ מרוויחה ברוטו 6112 שח כולל הכל)
האם הגדרת המשרה כמשרת אמון באמת מצדיקה זאת והופכת את זה לחוקי?
(מבחינת תפקיד יש לי סמכויות ואחריות מטורפות ואני מבינה את הצורך באמון, אבל מה עם שאר הנתונים?? )

אני חתומה על שנת עבודה ובמידה ואני לא אשאר שנה הם לא משלמים לי כרטיס טיסה חזרה ועשויים (תיאורטית , הבנתי שלא תמיד מקפידים)לקנוס אותי גם בהוצאות אחרות 

מה עושים במצב כזה?
רציתי להתפטר אבל בהודעה מוקדמת הם טענו שבחוזה אני מחוייבות להשאר עד שימצאו מחליף, ביקשתי שנתחום אץ זה בזמן סביר והם סירבו....האם בתיאוריה אני חייבת להשאר במצב כזה גם אם יקח חצי שנה להביא מחליף?

מצטערת על ההצפה מאוד מבולבלת ואבודה פה??????

משרה בחול

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
ניצן שלום, 
לא ברור לי מהו תםקדיך ולמה הוא נחשב למשרת אמון . משרת אמון היא משרה לאדם שממלא תפקיד בכיר- ולא נראה לי שבכך מדובר במקרה שלך. במידה ולא מחתם הסכם - קשה יהיה להם לקנוס אותך במיוחד שלטענתך הם אינם עומדים בהסכם - כרגע מדובר להבנתי על הסכם שבע"פ נכון? אני מציעה לך באופן אישי שלא להמשיך במקום שלא עושה לך טוב ושאינו מכבד את התנאים עליהם הוסכם. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי בתנאי משרה

ירון 28/11/16
שלום רב

 
 אני עובד לפי חוזה גלובלי בחברה. אני עובד
בצוות תמיכה כשהגדרת השעות היא בין 8-17. יום בשבוע אני עובד מעבר לשעות ונותן עזרה
דחופה וכמו כן שבת אחת בחודש. על כוננויות ערב ושבת אני מקבל תוספת לשכר.

כרגע העבירו אותי לצוות אחר ובו העבודה
יכולה להתבצע גם בשעות הלילה ובצורה קבועה גם בשישי ושבת. לפי כוח אדם של החברה, העבודה
בשבת אינה נחשבת כוננות יותר ובגלל שאני גלובלי לא מגיעה לי תוספת למשכורת. שאלתי היא
האם זה חוקי האם יכולים לאלץ אותי לעבוד בשעות הלילה ובסופי שבוע ללא תוספת שכר?

 
 תודה מראש

שינוי בתנאי העסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
ירון בוקר טוב, 
על מנת שתוכל לקבל תשובה חד משמעית יש לבחון את הסכם העבודה שלך טופס הודעה לעובד. עקרונית קיים איסור על שכר כולל. דהיינו השכר שאתה מקבל הוא למשרה מלאה לשעות הסטנדרטיות משעה 08-17 ולא מעבר לכך....אבל כל שינוי או עבודה מעבר לכך צריכה להיות מתוגמלת ומשתקפת בתלוש השכר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים בשכר העבודה שלי.

שיר שירה 28/11/16
הראיתי לעובד אחר את תלוש השכר שלי. תלוש השכר אינו מובן ואינני מבינה מה משקף.
לאחר שהראיתי, בישיבה מול כולם המנהל פנה אליי באומרו: עכשיו נראה את המשכורת שלך
בחודש הבא. הוא התכוון לבונוסים. האם הוא יכול לפגוע לי בשכר? השיחה הוקלטה. האם
ניתן לעשות משהו עם זה?

הבהרה

שיר שירה 28/11/16

ברצוני לציין כי אף נאמר לי על ידו כי זה מנוגד לחוק שאראה את תלוש השכר שלי לחבר מהעבודה.

על פי הידע האישי שלי (אני לומדת משפטים), זה פוגע באיסור התארגנות וסעיף שכזה מנוגד לחוק, כך שלא הגיוני שזה נוגד את החוק.

חישוב דמי אבטלה

דנה 28/11/16
שלום רב,
עבדתי מחודש 01/2015-11/2016. בחודשים 08/16-10/16 (3 חודשים) לא עבדתי מאחר וניגשתי לבחינות הלשכה. לאחר המבחן חזרתי לעבוד במשרד בו עבדתי לחודש ימים ופטרתי עקב צמצומים.
1. האם מגיע לי דמי אבטלה?
2. האם חישוב דמי האבטלה מחושב לפי ממצוע 6 החודשים שעבדתי בהם בפועל (03/16-07/16, 11/16)?


אנא פנה לפורום המתאים - פורום הביטוח הלאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מסירת העתק/צילום תעודת זהות

ברק אלון 28/11/16
שלום
בתהליך הקבלה לעבודה המעסיק מבקש ממני למסור לו העתק/צילום תעודת זהות כולל ספח.
1. האם הדרישה מוצדקת או מספיק רק להציג אותה בפניו?
2.האם ישנה בעיה בשמירה על הפרטיות?

תודה

מסירת צילום ת"ז

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
אני לא רואה מניעה בדרישה - לדעתי הדרישה נובעת לצורכי מס, נקודות זיכוי/מס שולי וכו'...כמובן כי המעסיק צריך לשמור על פרטיותך..צילום ת"ז כולל ספח נדרש גם לצורכי פנסיה  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו הרחבה – החזר הוצאות נסיעה – ניכוי רטרואקטיבי.

דן 28/11/16
שלום,

במקום העבודה שלנו טוענים, כי החודש ינכו לנו מתלוש השכר את
ההפרש בין תעריף החזר הוצאות הנסיעה הקודם - 26.40 ש"ח, לבין התעריף החדש -
22.60 ש"ח,
עבור החודשים פברואר עד ספטמבר 2016.

כלומר, סכום של בערך 670
ש"ח לכל עובד.

זאת, עקב צו ההרחבה שנכנס לתוקפו החל מ-01/02/2016, אך פורסם רק בתאריך 11/08/2016.1.

1. האם הדבר חוקי? האם באפשרות העובד לא לאשר את הניכוי משכרו?
במקרה שהעובד לא הסכים, והמעסיק הודיע שינכה בכל זאת, מה ניתן לעשות?

2. אינני מבין, מדוע המדינה פירסמה את צו ההרחבה רק באוגוסט 2016, והחלה אותו מפברואר 2016?
האם בעצם המדינה תומכת בניכוי רטרואקטיבי בשכר העובדים, שבתמימותם לא ידעו על הדבר וכבר "השתמשו" בכסף הזה?

תודה רבה על כל תשובה.

צו החרבה בענין נסיעות - רטרו'

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
במקרה זה אכן נראה כי צו ההרחבה חל רטרואקטיבית. ולכן יש למעסיק אפשרות לנכות לו את התשלום ששים ביתר כדין ובהתאם לחוק הגנת השכר (סעיף 25 שבו). למה התחולה רטרו והצו פורסם רק בחודש 8/16? אין לי תשובה כל כך. - רק לרשות המחוקקת....

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרישה מעבודה

אחד 28/11/16
שלום,

אני בת 66 וכבר זכאית לקצבת קשישים. אני עדיין עובדת. אני מעוניינת להתפטר, לקבל את כספי הפיצויים ולאחר מכן לחזור לאותו מקום עבודה למשרה חלקית, פעמיים בשבוע. כמובן הכל באופן חוקי ומסודר. הבנתי כי קיים צורך בנתק ממקום העבודה. האם יש צורך בנתק של חצי שנה גם למי שעבר את גיל הפרישה? האם יש דרך חוקית לעקוף זאת? למשל חוזה בו אחתום כי אין לי כוונה לדרוש פיצויים פעמיים וכו'.תודה

פרישה מהעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
שלום רב,
לעניות דעתי שאלתך כבר נשאלה בפורום זה בשבוע שעבר ועניתי לך שאן כל צורך בתקופת צינון או בתקופת נתק. באם את מחליטה להתפטר עקב גילך - זו זכותך ותהי זכאית לפ"פ. אח"כ אם תחזירי לעבודה או כאשר תחזירי לעבודה לא תוכלי לקבל פ"פ - אין דבר שכזה. פ"פ תוכלי לקבל עבור התקופה השנייה - רק במידה ותפוטרי שוב ו/או עקב נסיבות אחרות שיזכו אותך בפ"פ ורק על התקופה השניה (וותק מעל לשנה). 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה על חדירה לפרטיות בעת הליך פיטורים

קובי 27/11/16
שלום רב,
לפני כשנתיים אשתי פוטרה ממקום עבודה בחודש השלישי להריונה. במהלך השימוע לתהליך הפיטורים הודה המעסיק בפני החוקר כי הוא חדר לתיבת המייל הפרטי שלה (ג'י מייל) שהיה על גבי המחשב בעבודה שלה, וכתוצאה מזה הסיק שהיא מחפשת עבודה ולכן אין בעיה לפטרה. 
בזמנו לא רצתה אשתי להמשיך את התהליך בעקבות הלחצים שהיו עליה בזמן ההריון. 
אבל האם ישנו טיעון לתביעה על חדירה לפרטיות שבגינו ניתן לתבוע את המעסיק הקודם שלה? ובמידה וכן מה סכום התביעה המקסימאלי אותו ניתן לתבוע?


פגיעה בפרטיות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
קובי , קיימות שתי גישות בעולם המשפט לענין פגיעה בפרטיות שלעובד במקום העבודה ושתי הגישות סותרות הן. בגדול הפסיקה נוטה לטובת העובד אבל לא מדובר על הגנה מוחלטת. ויתכנו מקרים שבהם כן כניסה למייל של העובד תוכר כלגיטימית. כל מקרה נבחן לגופו . הסעד הוא הסעד המירבי המופיע בחוק הגנת הפרטיות . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בהמשך להודעה האחרונה

Men Lev 27/11/16
רציתי לדעת במידה ואפשר לתקן את כתב התביעה או ליצור תביעה חדשה, מה הפרמטרים המחושבים לתביעת פיצוי בגין אי עריכת שימוע. כלומר ברור מן הסתם שזה תלוי בתקופת העבודה אז כמה אפשר לתבוע על אי עריכת שימוע במקרה כגון שלי (כ4.5 חודשים) וכמה ניתן לתבוע במקרה אחר אך דומה (קרוב לשנה)

העדר שימוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
משכורת אחת לכל היותר. במידה ולא נערך שימוע כלל והפיטורים היו ממניעים "רגילים" דהיינו לא אשמה או חשד לגניבה ו/או הטרדה מינית וכו' 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגיעה במשכורת עקב טעות אנושית

קטי 27/11/16
שלום. במקרה התברר כי משכורת שלי נפגעה במהלך השנה באופן גורף עקב טעויות של מזכירה שממלאה יומן העבודה. המעסיק מוכן לתקן טעויות. אך התברר כי טעויות היו גם בשנים הקודמות, כך שלא ניתן כעת לתקן אותן ולהחזיר כסוף עבור השנים האלה. השאלה: האם טעות במילוי יומן זו רשלנות בביצוע תפקיד? האם עפ"י החוק יש מקום לתלונה מאיזשהו סוג למעסיק או לבית משפט?

פגיעה מתמשכת במשכורת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
טעות שיומן או בכרטיס נוכחות - הם בעורכי המעסיק ואולי גם מהווים רשלנות או מחדל מטעמו אך פשוט יותר כי אתה תרשום ותמלא את השעות והמעסיק יחתום בתחילת יום ובסוף יום במקום לתת למזכירה לעשות כן. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין ללא שימוע

Men Lev 27/11/16
עבדתי בחברה שהעסיקה אותי דרך הבית כ4.5 חודשים בשכר שעתי. במהלך העבודה זומנתי לשימוע פעמיים טלפונית ולאחריהם הוחלט שאני ממשיך לעבוד. בין הימים שזומנתי לשימוע עד לאחר ההחלטה שאני ממשיך התבקשתי לא לעבוד. לא קיבלתי על ימים אלה תשלום.
לאחר מכן יצאתי לחופשה בחו"ל באישור כמובן לחודש. עוד כששהיתי בחו"ל נודע לי כי פיטרו אותי. לא נערך שימוע.
שלחתי לחברה התראה לקראת תביעה. ענו שלא מן הענין ותבעתי אותם בבית דין לענייני עבודה. עו"ד ששהה שם הנחה אותי לא לסכום את בקשתי לפיצוי על כך שלא נערך שימוע אלא רק לבקש פיצוי מבית הדין. התביעה התחלקה לשניים: 1. כ1200 ש"ח על הזמן שהונחיתי ממנהל העבודה הישיר שלי לא לעבוד ולא קיבלתי על כך תשלום; 2. בקשה מבית הדין שיורה על פיצוי על כך שלא נערך שימוע.
קיבלתי זימון לגישור ולאחר מכן פנה אלי עו"ד מטעם החברה כשלפתע מעוניינים לסגור עניינים אלה מחוץ לבית המשפט. אמר לי שהוא מוכן בשם החברה לשלם לי 1000 ש"ח מתוך כ1200 ש"ח על תביעה מספר 1 ועל התביעה לשלם פיצוי משום שלא נערך שימוע אמר שמכיון שלא סכמתי את התביעה בסכום כלשהו בית הדין לא יפסוק לי פיצויים ולכן אמר לי שהוא לא מציע כאן מאומה.

שאלתי היא האם אכן בלתי אפשרי לתבוע את הפיצוי על אי עריכת שימוע על אף שלא סכמתי זאת ואם אכן זוהי המציאות, האם ניתן לגשת למזכירות בית הדין בבקשה לתקן את התביעה ושם לסכום זאת או להגיש תביעה חדשה על פיצוי בגין אי עריכת שימוע.
כמו כן אבקש לדעת כיצד ניתן לתבוע את הלנת השכר.
תודה רבה!!

פיטורין ללא שימוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
בוקר טוב, אכן סעד שלא כומת - לא נתן לקבל עליו פיצויי. ולכן לא תוכל לקבל על רכיב מס' 2 סעד כלשהו. את תיקון כתב התביעה ע"י בית הדין - לטעון שקיבלת ייעוץ שגוי - אבל ביה"ד יכול לחייב אותך בהוצאות הבקשה כי הצד השני יצטרך לעמול על הגשת כתב הגנה בשנית - ושלא באשמתו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

אליהו 27/11/16
שלחתי למנהלת החשבונות בחברה בה עבדה אשתי בקשה מנומקת לפיצויי פיטורין. היא אמרה שהיא העבירה את הבקשה לעורך הדין של החברה. תוך כמה זמן היא אמורה לתת לי תשובה או במילים אחרות כמה זמן אפשר למרוח אותי?

פיצויי פיטורין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
בין 14 ל-30 ימים לכל היותר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת הפקדות לקרן השתלמות ופנסיה ע"י המעסיק

Slava 27/11/16
שלום.
הייתי רוצה לדעת האם קיים חוק לגבי תקופה מקסימלית בה המעסיק חייב להעביר כספים (שנוכו מהשכר + תשלומים שהוא מחוייב לפי החוק) לקופות פנסיה והשתלמות?
האם העברה כזו באופן קבוע, חודשיים או שלושה אחורה היא סבירה ומקובלת בחברות ?
תודה.

העברת הפקדות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
סלבה בוקר טוב,
העברת התשלומים משכרך חייבת להיות חודש בחודשו. יכול להיות שהחברה לא מעדכנת מיד (זה צריך לברר עם הקרן או הביטוח ) אבל בכל חודש על המעסיק להעביר את הכספים.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הטעם בתביעת נכות מעבודה כשיש פנסיית נכות

מנשה 27/11/16
שלום רב
רציתי לשאול לגבי מקרה של נכות מעבודה שקשה להוכיח אותה ובטוח שתהיה "מלחמה" מול הביטוח הלאומי.
מצד שני יש קרן פנסיה שמוכנה להכיר בנכות ולתת קצבה, אבל חלק מהתנאים הם שאם תתקבל קצבת נכות מעבודה מהביטוח הלאומי, היא תתקזז מפנסיית הנכות. 
שאלתי היא האם יש טעם בכלל לפנות לביטוח הלאומי להכרה בנכות מעבודה ומה בעצם יהיה הרווח מכך' גם אם נניח שביטוח לאומי יכיר בנכות כנכות עבודה.
שמעתי שיכול להיות שבהגיע גיל הפרישה לפנסיה תהיה לכך משמעות. האם נכון? 
תודה

תביעת קצבת נכות מהעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
מנשה בוקר טוב, ראשית יש לבדוק שאכן אין כפל גמלה - זה לא תמיד נכון ויש מקרים בהם עובד זכאי לקבל גם מהביטוח אובדן כושר וגם ביטוח לאומי. לעניות דעתי גם חברת הביטוח מסתמכת על האחוזים אשר נקבעים ע"י ביטוח לאומי. בכל אופן עצתי הטובה לך ביותר כי שתיוועץ בענין עם עוה"ד מפורום הנזיקים שלנו . בהצלחה 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ערבי חג לעובד שעתי

לירי 27/11/16
שלום רב,

אני עובדת במקום עבודה מעל שנה, עובדת שעתית, 
ימים קבועים ושעות קבועות.
ערבי חג נפלו בימי עבודה קבועים שלי ולא קבלתי תשלום בגינם.
חגים גם נפלו על ימי עבודה שלי, וכן קיבלתי תשלום בגינם.
שאלתי האם אני אמורה לקבל תשלום בגיני ערבי חג?

הבהרה

לירי 27/11/16
רציתי רק להבהיר משהו:
שבערבי חג המעסיק לא עובד ולכן גם לא עבדתי, למרות שרציתי.

תשלום ערבי חג לעובד

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 29/11/16
לירי שלום רב, תשלום בערב חג על העובד לקבל במידה והוא עבד הערב חג. במידה ולאו - אזי לעובד לא מגיע תשלום. בדיוק כמו יום עבודה רגיל (בפחות שעות) ...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

שאלה סופר דחופה

אני 27/11/16
שלום
האם ניתן לקבל סעד מבית הדין לדווח רטרו לביטוח לאומי על העסקתי? אשמח לדעת. תודה

סעד הצהרתי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16

הי, שאלתך כללית מידי ולא ברורה. אני מניחה שיש לבדוק מהות הסעד והתביעה על מנת להשיב על שאלתך כראוי. האם כוונתך הייתה לקבלת סעד הצהרתי??
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלות 2 לעורך דין

אני 27/11/16
שלום,
האם ניתן לייצג תובעת בבית הדין לעבודה אם אני קרובת משפחתה?
שנית, כמה דיונים נערכים בדיון מהיר אצל שופט?
תודה

תשובות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16

ראשית במידה והינך עוה"ד את ראשית בהחלט לייצג קרובת משפחה - אין כל מניעה לכך. שנית בדיון מהיר אמור להתקיים דיון אחד. ז"א: גישור, ק"מ הוכחות וסיכומים באותו המועד. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשות המעסיק בניגוד לחוק

רנית 27/11/16
שלום, אני במקצועי חשבת שכר, מה עלי לעשות כאשר המעסיק מבקש ממני לעשות דברים הקשורים בעבודתי אשר הם מנוגדים לחוק (פגיעה בעובדים וכו') ? הנני מתריעה אך התשובה שאני מקבלת הינה" אני הבוס וכך תעשי". האם יש חובה חוקית כלשהי שחלה גם עלי ? קשה לי מאוד ההתנהלות הנוכחית ואני שוקלת להתפטר בשל כך. אודה למענה 

בקשות מעסיק בניגוד לחוק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/16
במידה ואת שוקלת להתפטר בשל התנהלותו הלא מוסרית והלא חוקית של המעסיק - והינך מבקשת כי התפטרותך תחשב להתפטרות המזכה בפ"פ עליך לפנות למעסיק בכתב - המפרט בפירוט רב את הסיבות שבגינן את לא יכולה ואי אפשר לדרוש ממך להמשיך לעבוד במקום. ולתת לו הודעה מוקדמת כדין כמובן. בהצלחה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן