פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

סיום עבודה

נירית31 29/12/16
עובדת ברשת מזון כבר 8 שנים.
הסניף שבו אני עובדת נסגר לפני מס' ימים.
קיבלתי הזמנה לשימוע, אך המנהל לא התייצב
ןבינתיים נותרתי ללא עבודה.. מה עליי לעשות?
האם העניין חוקי?
מה קורה במידה והוא מציע לי לעבור לסניף אחר ואני לא מעוניינת? האם אוכל לסרב ולקבל את הפיצויים כדין?
תודה מראש

סיום עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב
ראשית מה שנעשה לך לא תקין- אין כזה דבר להשאר באוויר על החברה לשלם לך בגין התקופה בה את זמינה לעבודה אך לא משובצת על ידם. 
פני לחברה בכתב ודרשי לדעת היכן את עומדת. במידה ומציעים לך לעבור לסניף אחר יש לבחון האם המעבר כרוך בהרעת תנאים או לא כדי לדעת את זכאותך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת חוזה עבודה

רחלי פלדמן 29/12/16
היי, בתחילת נובמבר חתמתי חוזה עבודה עם חברת תקשורת בחיפה למשרה במוקד שירות לקוחות טלפוני 
החוזה מחייב לחצי שנה ויש סעיף שאומר שבמידה והעובד מפר את החוזה ועוזב לפני שישה חודשים גובים ממנו קנס בסך 2000 ש״ח בגין ההכשרה שנערכה 24 ימים (הכשרה שהתחילה ב14.11)
בשל סיבות כאלו ואחרות אני נאלצת לעבור לאילת וחתמתי חוזה שמתחיל ב10.2 
הייתי רוצה לדעת האם המעבר יכול לפתור אותי מתשלום הקנס?

הפרת חוזה עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב
יש לבחון את החוזה על מנת לדעת לענות אך על פניו ככל והתחלת את ההכשרה ואת עוזבת ייתכן ואכן תחויבי בגין כך. שימי לב שבאם תגורי באילת מעל חצי שנה ייתכן וניתן יהיה לטעון שזו התפטרות בדין מפוטר ואז יש לבחון האם במצב שבו את מפוטרת את גם מחויבת לתשלום קנס זה  

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם ביני לבין עורך דין

יוסף 29/12/16
שלום הייתי אצל עורך דין וחתמתי על מסמך שכר טרחה.(מעין חוזה)אך הוא לא הביא לי עותק של מסמך זה,האם זה דבר מקובל או שעליי לבקש זאת? תודה

הסכם שכר טרחה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב
ככל והנך מעונין לשמור העתק מהסכם שכר הטרחה בקש מעורך הדין אין שום סיבה שלא יעביר לך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב שימוע עקב ימי מחלה

משה 28/12/16
מה קובע החוק לגבי קבלת שימוע בזמן ימי מחלה?

הסיפור הוא כזה: הלכתי לרופא והוא הביא לי 3 ימי מחלה.
בעבודה לא אהבו שיצאתי לחופשת מחלה והיו רמיזות מצד עובד שרוצים לפטר אותי בגלל זה ושאני יחזור לעבוד.
ביום האחרון של חופשת המחלה חזרתי לעבוד ובאמצע היום קיבלתי מכתב שימוע ליום מחרת. כמובן לא הסכמתי לקחתי את הדברים והלכתי הביתה בטענה שאני עדיין חולה ולא מרגיש טוב.
מה קובע החוק אם אני ילך לרופא בשביל להוציא עוד ימי מחלה כי אני לא מרגיש 100 אחוז ויש לי שימוע ביום הזה?
והאם מותר לפטר עקב יציאה לחופשת מחלה?

מותר לפטר אותי כי הוצאתי ימי מחלה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/12/16
משה שלום,
אסור לפטר עובד בשל מחלתו בימים שבהם הוא זכאי לימי מחלה.
בנוסף, בימים בהם אתה זכאי לימי מחלה לא ניתן לזמן לשימוע.
במאמר מוסגר אציין שימי המחלה כשמם הם ואסור לנצלם לדברים אחרים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקת עבודה

מיה 28/12/16
שלום,
אני עובדת במקום עבודתי כ4 שנים, לפני כ10 חודשים ילדתי, ולפני כחודשיים חזרתי לעבודה. הגשתי מכתב פיטורין בתווך של ה9 חודשים של לאחר הלידה, מקום עבודתי השיב למכתבי לאחר כחודשיים וחצי מהגשת מכתבי, וזאת גם לאחר שהתווך שבו אני יכולה להתפטר. האם תוקף התפטרותי תקף מרגע הגשת מכתבי או מרגע קבלת תגובת המעסיק. אציין שחלק מהתפטרותי הוא שמקום עבודתי מבקש שאני אעבוד במשמרטת, דבר אשר אין ביכולתי מכוון שאני אם חד הורית, ואין מי שיכול לטפל בילד בשעות הערב שאני נמצאת בעבודה. 

מתי נכנסת התפטרותי לתוקף?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/12/16
מיה שלום,
לא מרגע הגשת המכתב ולא מיום קבלת תגובת המעסיק.
התפטרות נכנסת לתוקף בסוף ימי ההודעה המוקדמת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נהג בוס ושעות עבודה וחופשה

ירין 28/12/16
נהג בוס של אחד המנכ"לים הבכירים במשק עובד שעות רבות ביום ולפעמים בשעות לא שגרתיות , לא מדווח שעות נוכחות באף צורה ואין לו רישום של כך כבר עשור.שכרו מורכב משכר יסוד + שעות גלובאליות(על הכל יש סוציאליות).צבר למעלה מ-80 ימי חופשה בשנים האחרונות.פתאום: כל פעם שהמנכ"ל נוסע לחו"ל ובהתראות קצרות למשך 5 ימים או 10 ימים ויותר הוא נתבקש ממנהל משאבי האנוש החדש שלא להגיע למשרד והם מקזזים לו ימי חופשה. הנהג אפילו לא מקבל מידע על כך אלא יום או יומיים מראש.האם זה חוקי לקזז ימי חופש בצורה הזו?האם זו בכלל משרת אמון לפי חוק שעות עבודה ומנוחה כך שאינו מחתים כרטיס?האם הוא זכאי לתשלום של שעות נוספות במידה והיה מנהל רישום או ינהל מעכשיו בצורה ממוחשבת?
יש פס"ד בנושא?
תודה

חוק שעות עבודה ומנוחה חל על נהג בוס?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/12/16
ירין שלום,
1. לשאלתך לעניין החופשות, אם מדובר בחופשה שהיא פחות מ-7 ימים, המעסיק לא מחוייב להודיע על כך מראש וניתן לקזז את החופשה הכפויה מימי החופשה הצבורים.

2. השאלה האם מדובר במשרת אמון (וכפועל יוצא, האם יהיה זכאי לגמול שעות נוספות או לא) נבחנת בהתאם לנסיבות הספציפיות.
הפורום נועד למתן מענה ראשוני וכללי ולכן לא ניתן להשיב בצורה חד משמעית האם במקרה הספציפי מדובר במשרת אמון או לא.
כמו כן, אנחנו לא מפנים לפסיקה.
מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני בעניין.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זימון מפתיע לשימוע והאשמות חסרות בסיס

דאוד 27/12/16
שלום רב,
אני עובד בחברת הייטק גדולה כבר חמישה חודשים. חתמתי על חוזה עבודה לשנתיים. אני נמצא כבר חודשיים בלי עבודה, ומחכה עד שהאחראים ישלחו לי את הפרוייקט החדש. לתדהמתי זומנתי לשימוע מפתיע ע"י המנהל שלי בטענה שיש "חוסר שביעות רצון מתפקודך" והם שוקלים לפטר אותי. למרות שפניתי מספר פעמים לראש הצוות שלי בחברה והתלוננתי על זה שאין לי עבודה ומחכה שיתנו לי עבודה. אני קבלתי הכשרה ובצעתי את העבודה שלי כמו שצריך.
אני מרגיש שנעשה לי שם רע ללא שום סיבה מוצדקת. אני בהלם ולא מבין מה קורה פה.
צריך את עזרתכם.
תודה לכל משיב.



קיבלתי זימון מפתיע לשימוע, מה עליי לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/12/16
דאוד שלום,
למקרים מהסוג הזה נועד השימוע. למה הכוונה?
במהלך השימוע זכות הטיעון היא שלך. המעסיק מעלה טענות נגדך, ואתה זכאי להגיב לטענות האלה.
אז העיצה הכי טובה שיש לי כרגע לתת לך היא שתגיע לשימוע, תקליט אותו, ותטען את כל הטענות שיש לך בעניין. אם בכל זאת יחליטו לפטר אותך, יהיה צריך לבדוק אם השימוע נעשה כדין או לא.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בהצלחה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת ימיי מחלה מעובד לעובד

זיוה רצון 27/12/16
שלום רב

האם ניתן להעביר ימיי מחלה מעובד לעובד בתנאי שהשני נמצא בגרעון ימיי מחלה עקב מחלה קשה?

תודה

ניתן להעביר ימי מחלה מעובד לעובד?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/12/16
זיוה שלום,
התשובה היא לא.
מדובר בזכות שלא ניתנת להתנאה ולכן לא ניתן להעביר מעובד לעובד ולא ניתן לחייב את המעסיק להעביר.

מומלץ לבדוק אם אותו עובד יוכל לקבל גמלה מהביטוח הלאומי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישתי טוענת שקיים חוק שאוסר להעסיק עובד מעל 12

אמיר 27/12/16
שעות, האם זה נכון?
מעולם לא שמעתי על כזה דבר באף תחום למעט נהיגה.

נשמח להחכים :)

זה נכון שאסור להעסיק עובד מעל 12 שעות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/12/16
אמיר שלום,
בגדול, אשתך צודקת.
יום עבודה הוא בן 8 שעות במקום בו עובדים 6 ימים בשבוע ו-9 שעות במקום בו עובדים 5 ימים בשבוע.
עבודה לאחר השעות האלה היא נחשבת עבודה בשעות נוספות, כאשר ההיתר להעסקה בשעות נוספות אומר שאסור להעסיק עובד מעל ל-4 שעות ביום במקום בו עובדים 6 ימים (סה"כ 12 שעות) או 3.4 שעות ביום במקום בו עובדים 5 ימים בשבוע (שוב, סה"כ 12 שעות).
בנוסף, אסור שסך השעות הנוספות לשבוע יהיה מעל 15 שעות.
ישנם ענפים (כמו ענף השמירה) שניתן היתר לעבוד יותר שעות, אך זה כבר עניין לשאלה אחרת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה נגד מעסיק

משה 27/12/16
היי, עבדתי בחברה כנציג שירות ומכירה שנה ו4 חודשים . פוטרתי והוזמנתי לשיחת התראה , יש ברשותי הוכחות רבות שכל הטענות שעלו בפני שקריות . הכול מתועד במחשב שלי הדפסתי והראתי למנהל הוכחות שרוב הדברים שהיא כתבה שם זה דברים שסותרים את עצמם ושקריים. הם הכחישו הכול ופיטרו אותי . האם שווה להגיש תביעה נגדם או שאתם אומרים לעזוב את זה כי נתנו לי את הפיצויים שלי ואת מה שמגיע לי . 

בנוסף רציתי להוסיף

משה 27/12/16
שאם לאורך כל התקופה היה לי בונוס שתמיד עמד מעל 1500 שח ובהסכם שכר שהפיצויים לא יכללו את הבונוס הזה. הסעיף בחוזה חוקי ואכן לא אקבל את הפיצויים על פי הבונוס ? 

שווה להגיש תביעה נגד המעסיק?

עו"ד צילה ניהוז 27/12/16
משה שלום,
על פניו נראה כי השימוע נערך לך שלא כדין. זו עילה לתביעה.
מבלי להיכנס לנסיבות המקרה הספציפי, נראה כי אם זו העילה היחידה לתביעה ויפסק פיצוי כלשהו יהיה לא מאוד גבוה.
לשאלתך האם שווה להגיש תביעה או לא, רק אתה יכול להשיב.

לרשותך בכל שאלה נוספת,



בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

התפטרות מורה באמצע שנה

שירה 27/12/16
אני מורה בחטב במשרה מלאה.אם אני מגישה את התפטרותי בשל ענינים אישיים, מה תהיינה ההשלכות
אין לי קביעות.ואני עובדת משרד החינוך כרגע.

אין צורך לשאול פעמיים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 27/12/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות מורה באמצע שנה

שירה ברק 27/12/16
אני מורה בחטב במשרה מלאה.אם אני מגישה את התפטרותי בשל ענינים אישיים, מה תהיינה ההשלכות
אין לי קביעות.ואני עובדת משרד החינוך כרגע.

מה ההשלכות של התפטרות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 27/12/16
שירה שלום,
לא ניתן לכפות על עובד להמשיך בעבודתו, לכן לא ברור לאילו השלכות את מתכוונת.
את יכולה להגיש את התפטרותך בכפוף למתן הודעה מוקדמת כנדרש על פי חוק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה

מירב 27/12/16
שלום רב,
ברצוני לברר האם ש"ע חודשיות הינן 43 בשבוע או 186 בחודש. במידה ובעבודה שלי ש"ע שבועיות הינן 45 האם זה תקין?
שאלה נוספת- 43 שעות בשבוע, איך בחודש זה 186 שעות?

אשמח לקבלת תשובה
תודה וחג שמח :)

אני עובדת 45 שעות בשבוע - זה חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 27/12/16
מירב שלום,
אכן שבוע העבודה קוצר ל-43 שעות שבועיות אך ניתן להעסיק 45 שעות שבועיות, כששעתיים יהיו בתעריף של שעות נוספות.

לשאלתך השניה, ההנחה היא שיש יותר מ-4 שבועות בחודש.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון ופיטורין

אורלי 27/12/16
שלום רב,
נכנסתי להריון בחודש של הודעה מוקדמת. האם מגיע לי פיצוי כלשהו על פיטורין, בתנאי שאני לא מעוניינת לחזור לעבודה?
תודה, אורלי

שאלתך לא ברורה, אנא נסחי מחדש.

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 27/12/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון ופיטורין 2

אורלי 27/12/16
בהמשך להודעה הקודמת, סליחה על הפרטים האינטימיים, אבל אם הבנתי נכון, חישובי ההריון מתחילים מהיום הראשון של המחזור האחרון. אם כן, חישוב ההריון שלי התחיל יומיים לפני שקיבלתי מכתב פיטורין וחודש הודעה מוקדמת. אולי הדבר חשוב. תודה רבה. אורלי.

התפטרות בשביל להיות עם התינוק

מיכל 26/12/16

חזרתי לעבודה אחרי שמירת הריון וחופשת לידה. היום התינוקת שלי בת 8 חודשים ואני שוקלת להתפטר לטובת הטיפול בה. אני עובדת במקום כבר 8 שנים.
איך אני עושה את זה? איך אני יכולה לקבל את הפיצויים שלי למרות שאני זו שמתפטרת? מה אני זכאית לקבל ואיך? צריך להודיע מראש? 
לא יוגעת איך זה עובד...

התפטרות לאחר לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16
את צריכה לתת הודעה של חודש מראש על פיטורייך בדין מפוטרת עקב רצונך לגדל את ילדך. עליך לעשות זאת תוך 9 חודשים מיום הלידה 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבראה חופשה ומחלה

טל גבע 26/12/16
שלום,

האם עובד שהתחיל לעבוד בתחילת השנה (3.1) ופוטר ב15.12 זכאי לדמי הבראה?

כמו כן מה שיעור הצבירה החודשית של חופשה ומחלה שמגיע עבור דצמבר (בחודש ינואר ניתן שיעור מלא, למרות שהחודש היה חסר)?

תודה מראש על התשובות.

צבירת זכויות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16

לעובד שעבד פחות משנה במקום עבודה - אין זכאות לדמי הבראה. לגבי חופשה - העובד זכאי לצבירת יום חופשה במידה והעובד עבד חודש מלא. לגבי מ לה הצבירה היא של יום וחצי - אבל אין פדיון של ימי מחלה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת מקום עבודה שלא החזיר תשובה לאחר ראיון

אלמוני פלוני 26/12/16
שלום רב,
בתאריך 18.10.16 התראיינתי בראיון שני בחברה מסוימת.
בסוף הראיון נאמר לי שאזומן לראיון שלישי ואחרון. מעולם לא קיבלתי תשובה...
אתמול (25.12.16) החלטתי לברר מה עלה בגורל המשרה.
יש לציין שהיה לי ברור שכנראה העסיקו מישהו אחר, אך רק מסקרנות החלטתי לשאול את מי שראיינה אותי, שענתה לי בצורה לקונית במשפט וחצי "החלטנו להתקדם עם מישהו אחר, סליחתי הכנה שלא הודענו". כמובן שתשאלתי אותה ואותו מועמד התחיל לעבוד כבר.
ידוע לי שלפי החוק החדש מעסיק מחוייב להודיע למועמד אם התקבל או לא במקסימום שבועיים לאחר שקיבלו למשרה מועמד אחר. במקרה שלי עבר זמן רב מזה.
האם יש לי עילה לתביעה ומה הכדאיות?

תודה מראש


תביעת מקום עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16
אלמוני פולני שלום רב,
במידה והמעסיק הפוטנציאלי עמד בשלושת הקרטריונים הנ"ל: משך העבודה עולה על שלושים ימים.העבודה איננה בענף ההסעדה.העבודה אצל מעסיק המעסיק יותר מ-25 עובדים. תוכלי להגיש תביעה ו לקבל פיצויי . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה לעוזרת בית ופיטורים

מיכל 26/12/16
שלום,
אני מעסיקה עוזרת בית חמש שנים, היא עובדת פעם בשבוע 5 שעות כל פעם.
מרויחה 300 שח בשבוע.
1. מה התשלום שאני צריכה לשלם לה עבור ימי חופשה בשנת 2016 - השנה החמישית שלה.
2. במידה ואני רוצה לפטר אותה - האם מספיק הודעה בע"פ ומתן חודש הודעה מוקדמת או שצריך גם הודעה בכתב?
תודה מראש

חופשה לעוזרת בית ופיטורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16
במידה והעבודה השלימה 200 ימים בשנה הזכאות שלה לפי וותק של 5 שנים יהיה 16 ימים. במידה ולאו אזי יש נוסחה: זכאות מלאה (במקרה של העובדת 16)* ימי עבודה בפועל / 200. 
לגבי הודעה מוקדמת יש לתת חודש וכדאי שיתיהיה בכתב. בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי חג לעובד גלובלי

משה 26/12/16
שלום! שאלתי היא: האם עובד גלובלי - כלומר עובד שמקבל משכורת קבועה חודשית שלא משתנה גם כשעובד פחות עקב ימי חג - זכאי בנוסף לדמי חג?

תשלום חג

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16
לא. עובד חודשי /גלובלי אינו זכאי לתשלום דמי חגים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק לא נותן מכתב שחרור כספים

אביבי 26/12/16
שלום,
התפטרתי ממקום עבודתי כמלקט מזון לאחר שנתיים ואני מעוניין לקבל את כספי הפנסיה שהצטברו אך המעסיק לא נותן לי מכתב שחרור כספים.
1. למה אני זקוק עבור הקופה לצורך שחרור כספי הפנסיה? טופס 161 ומכתב שחרור שבו מה המעסיק צריך לכתוב?
2. מה ניתן לעשות אם המעסיק לא נותן לי מכתב כזה?

תודה רבה

מכתב שחרור

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16
ראשית אביבי יש לבדוק האם אתה זכאי לפ"פ - להבנתי התפטרת ולא פוטרת . דהיינו גם באם הינך זכאי לכספים בקופה לא בטוח שאתה יכול להוציא אותם. שנית, תפנה אליו בכתב. ובאם זה לא יעזור באמצעות עוה"ד או ההסתדרות או כל גורם אחר של סיוע משפטי שיכול לעזור - המוצא האחרון הוא הגשת תביעה לבית הדין. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע לפני פיטורים

עדי 26/12/16
כמה זמן נחשב לסביר מהרגע שנעשה שימוע ועד שפוטר בפועל העובד? האם חודש
אחרי השימוע זה עדיין בסדר?

שימוע לםני פיטורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16

לדעתי הפיטורים לאחר כחודש ימים כבר מנותקים מהשימוע - אבל הכל תלוי נסיבות.  למשל במידה ומקבל ההחלטה יצא לחופשה או מחלה ארוכה ונעדר מהעבודה - אז גם פיטורים לאחר כחודש יתקבלו. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

לאוניד 26/12/16
שלום רב, ברצוני לברר נקודה בנושא ימי מחלה. ברשותי 3 ימי מחלה, כאשר על 2
האחרונים אני מקבל 50% כל אחד לפי חוק דמי מחלה. הארכתי את החופשה, והרופא נתן עוד
יום ,אבל בתאריך בנפרד,רצוף אבל כתאריך נוסף. האם אני אקבל את ה100% ביום הרביעי או
בגלל שהוא רשם תאריך בנפרד יחשב כמחלה חדשה. תודה 

תשלום ימי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16
לאוניד כן עליך לקבל על יום זה, במידה ויש לך צבירה בתלוש של ימי מחלה - תשלום מלא. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סופית שכר המאבטחים יעלה ל28.5 שקל לשעה מינואר

רועי 26/12/16
שר העבודה והרווחה כץ חתם היום על ההסכם :
28.5 מינואר
30 שקל מדצמבר 2017

ושאלתך היא??

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/12/16


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בתל אביב מקבלים 33 לשעה ממזמן

שאול 02/01/17

תביעת עבודה בסדר דין מהיר

אוראל 26/12/16
שלום רב, ברשותכם אשמח לדעת, כיצד מתנהלת תביעה בסדר דין מהיר בדיני עבודה מבחינת סדרי הדין, במה שונה התביעה מבית משפט לתביעות קטנות?

האם יש הליכי קדם משפטי: גילוי מסמכים ודיון קדם משפט, תצהירי עדות ראשית, סיכומים?

תודה מראש

ללא סדר דין מהיר - אלא: דיון מהיר

... 26/12/16
ראי בקישור

סדר דין מהיר בענייני עבודה

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 27/12/16
הי, אני לא ימנה לך את ההבדלים בין תביעה בסדר דין מהיר בדיני עבודה לבין תביעות קטנות - וזאת מהסיבה כי אין בינהם כל קשר. אבל ברגע שאת מגישה תביעה בסדר דין מהיר בדיני עבודה - הדיון מסתיים ביום אחד. מתקיים הליך גישור קצר טרם הדיון ע"מ לנסות ולגשר בין הצדדים. במידה ולאו - מתקיים ק"מ, הוכחות וסיכומים באותו היום. אין צורך בהגשת תצהירים. עדים מטעם בעלי הדין צריכים להתייצב. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

תצהיר עדות ראשית

לי 25/12/16
שלום רב,
תבעתי את המעסיק, ואני מייצגת את עצמי.
הדיון מתנהל בבית הדין לעבודה.

בשלב זה אני נדרשת להגיש תצהיר עדות ראשית, אך לא מצאתי נוסח לדוגמא ברשת, אשמח לדעת מה נדרש להופיע בנוסח התצהיר כדין, בנוסף לסעיפי עובדות והוכחות.
והאם חלה חובת חתימה של עו"ד על התצהיר, למרות שאני מייצגת את עצמי?

בנוסף נדרשת רשימה של פסקי הדין עליהם אני מתבקשת להסתמך, האם הכוונה לחוקי דיני עבודה הקשורים לתביעה? אשמח להסבר גם לדרישה זו.

אשמח לחדד גם את נושא ההוכחות, האם ניתן להגיש בתצהיר בדיון מסוג זה הקלטת שיחה בדיסק ללא תמלול?

תודה מראש, חג שמח.




נוסח לדוגמא

... 26/12/16
ראי בקישור

תצהיר עדות ראשית

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 27/12/16
הי ראיתי שכבר צירפו לך נוסח של תצהיר. כן התצהיר חיייב להיות מאומת ע"י עוה"ד - את יכולה להכין תצהיר ולאמת אותו בבהמ"ש. לעניות דעתי עלות של כ- 50 ש"ח. את יכולה לצרף קלטת ועליך לתמלל אותה. יש מתמללים שעושים זאת וזה חייב להיות בהתאם לפקודת הראיות. 
פסקי דין - וכל חומר משפטי (להבדיל מעובדתי), לא חייב להכנס לתצהיר - מקומו בשלב הסיכומים. בהצלחה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
דילוג לתוכן