האם מעסיקה חייבת לשלם 9 שעות עבור יום חופש או מחלה?

|

תשלום ימי חופש ומחלה

לימור גביש 11/01/17
שלום אני עובדת בגן פרטי כסייעת 5 ימים בשבוע כל יום 9 שעות . כאשר אני לוקחת יום חופש או ביום מחחה המעבידה משלמת לי 8 שעות ולא 9 שעות. וגם בתלוש כתוב שאני עובדת משרה של 8 שעות .  האם זה חוקי ? או שעל המעבידה לשלם לי 9 שעות . 
תודה לימור

תשלום יום חופש ומחלה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 11/01/17
לימור שלום,
באשר לחופשה - אם את עובדת במשכורת חודשית, המעסיקה צריכה לשלם לך את שכרך הרגיל.
אם את עובדת במשכורת שעתית, ערך יום החופשה יהיה שווה לערך השכר היומי שמתקבל ממומצע 3 החודשים שקדמו ליציאתך לחופשה.

באשר למחלה - גובה דמי המחלה הוא שכר העבודה הרגיל.
לכן, נראה כי המעסיקה נוהגת שלא כדין ועלייך לקבל דמי מחלה עבור 9 שעות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן