פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

דמי האבטלה או לפי התלושי שכר

רועי 08/03/17
שלום וברכה; אשתי שתחי' ילדה בחודש אפריל.
בשנה וחצי שקדמו ללידה עבדה בעבודה קבועה עד חודש אוגוסט כולל פוטרה קבלה דמי
אבטלה עד חודש ינואר ועבדה בחודש פברואר בתור מורה מחליפה ויתרה לחופשות לידה.
התשלום של הדמיון לידה חושבו לפי דמי האבטלה ולא לפי תלושי השכר שקיבלה לפני
האבטלה.. האם החישוב אמור להתבצע לפי דמי האבטלה או לפי התלושי שכר?

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צבא

קרין אליהו 08/03/17
היי יש לי בעיה מאןד רצינית והזויה קצת הייתי אומרת
בגיל 18 התגייסתי לצבא לא כל כך הסתדרתי 
עברתי טירונות מלא והכל ,בזמן השירות הסדיר שלי רציתי לצאת מהצבא ישבתי בבית 50 יום ונחשבתי לעריקה
אחר כך הוצאתי פטור מהצבא דרך פסיכיאטר וככה השתחררתי 
עשיתי טופס טיולים וכל מה שצריך 
עברו 5 שנים והם טוענים שאני עריקה!!!!! באים להורים שלי לחפש אותי איזה 3 פעמים  שכחתי לציין שטסתי ליוון עצרו אןתי בהלוך ואמרו שאני עריקה ואחרי בירורים אמרו שזו טעות ככה עשו לי שחזרתי גם לארץ עברו שנתיים מאז אנ כבר בת 26 נשואה בעלת עסק והבהריון מתקדם חודש 7 הם טוענים שהם רואים שאני משוחררת אבל  בגלל שהייתי עריקה הם רוצים שאתן כניראה את הדין על העריקות משהו הזוי ולא מציאותי אני לא יןדעת מה לעשות !!!!!!

פני לפורום צבא

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות מעבודה עקב העברת מקום מגורים וקבלת פיצויים

סטס ק 08/03/17
שלום רב. רציתי להתיעץ בנושא התפטרות ממקום עבודה בגלל העברת מקום מגורים.לדוגמה עברתי לאחרונה דירה מתל אביב לחיפה ומקום עבודה נשאר בתל אביב. זמן נסיעה הוא מעל שעה וחצי לכייון. במידה ואני מתפטר ממקום עבודה אני זכאים לפיצוים מלאים? או בשביל למשוך פיצויים צריך לשלם אחוז מסויים?מציין שאין לי שום הסכם מול מעביד או איזה הסכם קיבוצי. ויש לי ביטוח מנהלים
תודה לעונים

התפטרות עקב מעבר דירה מזכה בפיצויי פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17
סטס שלום,
הזכאות לפיצויי פיטורים מלאים במקרה של מעבר דירה מצריכה שתתלווה להפטרות נסיבה נוספת. כלומר, מעבר הדירה לכשעצמו לא מזכה בפיצויים.
אתה מוזמן לעיין בסעיף 8 לחוק פיצויי פיטורים ובתקנה 12 לתקנות פיצויי פיטורים ולבחון אם אחת הנסיבות המצויינות שם מתקיימות במקרה שלך. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי מחלה

יעל 08/03/17
עובדת שעבדה מטעם משרד החינוך גננת ופוטרה האם יכולה לתבוע פדיון ימי מחלה ואיך מחשבים זאת?

עובדת משרד החינוך זכאית לפדיון ימי מחלה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17
יעל שלום,
הזכות לפידיון ימי מחלה, ולפיצויי עבור ימי מחלה שלא נוצלו על ידי עובד, איננה מוסדרת בחוק. מדובר בזכות חוזית אשר נבחנת בבית הדין לעבודה על בסיס חוזה עבודה והסכמים הקיבוציים רלבנטיים.
הוראות התקשי"ר החלות על עובדי מדינה מעניקות הסדר פיצוי בעד ימי מחלה בלתי מנוצלים. 

לכן, בהנחה והעובדת היתה זכאית לפדיון ימי מחלה ולא קיבלה אותם, היא זכאית לתבוע.
ערך יום מחלה הוא כערך יום עבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות עובד מוגבל

מיקי 08/03/17
בני מוגבל בן 31 עובד בשוק החופשי.
הוא עובד שעתי 70% משרה כבר 9 שנים.
מה ניתן לעשות כדי שיקבל זכויות שוות ולפי דעתי המעסיק עובר כאן על חוק:1) 8 שנים לא זיכו אותו בדמי הבראה וכשהתערבתי קיבל משהוא והבטיחו כי כל שנה יקבל הבראה.
2) בתלוש המשכורת שלו אין ימי חופשה צבורים. כשהתקשרתי למפעל אמרו שיבדקו וזיכו אותו בלא פחות מ30 ימי חופש.
3) החודש עבד 137 שעות. במשכורת שולם עבור 124 שעות.
מדוע ההתנהלות כך . מה עושים.

מהן זכויותיו של עובד עם מוגבלות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17
מיקי שלום,
עובד עם מוגבלות זכאי לכל הזכויות להן זכאי עובד ללא מוגבלות.
נשמע שהמעסיק עובר לא מעט עבירות בתחום דיני העבודה.
ניתן לכתוב מכתב דרישה ואם הדבר לא עוזר, לתבוע אותו בבית הדין לעבודה.

מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני למיצוי הזכויות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא משחררים דמי פיצויים בשל טעות במערכת

יבגני 08/03/17
שלום רב לכולם.
אשתי בחוד אוקטובר 2016 עזבה את מקום עבודתה לאחר לידה לצורך טיפול בילד. על פי חוק זכאית לכל התנאים ואף המעסיק טוען שכך. היות וכל הפנסיה והפיצויים נמצאים בחרת כלל ביטוח את התשלום היא אמורה לקבל מהם, רק שכבר עברה חצי שנה ועדיין לא משחררים את הכסף בטענה שהמעסיק הפקיד כספים רק שמה אחת כאשר בפועל היא עבדה בחברה יותר משנתיים וחצי. ישנו תופס 161 תקין שמציג את תחילת העבודה, ישנם אישורי הפקדה לכלל אך כלל טוענים שטרם מצאו את הכסף שהפקידו ולכן לפי החישוב שלהם היא עבדה רק שנה. לבקשה לשחרר את הכספים של השנה עד שימצאו את הכסף כלל עונים בירוס בטענה שאינם יכולים לעשות זאת מכיוון שתופס 161 אינו נכון ותאריך תחילת העבודה אינו תואם את מהרשום אצליהם. לבסוף חצי שנה המתנה, חריגה בחשבון הבנק ואין עם מי לדבר. מה עלינו לעשות במצב שכזה? תודה בראש.

חברת הביטוח לא משחררת את כספי הפיצויים, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17
יבגני שלום,
מציעה לפנות פעם נוספת לחברת הביטוח ולציין בפניהם שאם העניין לא יוסדר תוך X ימים אתם תפנו למפקח על הביטוח. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לשעת הנקה

הדס 07/03/17
האם משרה מלאה שמוגדרת 8.5 שעות מזכה בשעת הנקה?
חייבים 9 שעות או שזה תלוי בשעות חודשיות/ שבועיות??

מהי משרה מלאה לצורך הזכאות לשעת הנקה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17
הדס שלום,
משרה מלאה היא 43 שעות בשבוע/186 שעות חודשיות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מפגשי חברה בשעות העבודה

מפגשי חברה 07/03/17
האם מחובתי על פי חוק להשתתף באירועי חברה המתקיימים בשעות העבודה שלי (אוכל/שתייה/משחקים) או שאני רשאית להמשיך לעבוד בזמן זה (לא לקחת חלק)
תודה

אני חייבת להשתתף באירועי חברה בשעות העבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17
שלום,
אין התייחסות בחוק לשאלתך.
אם מדובר באירוע שהעובדים מארגנים, ייתכן שאינך חייבת להשתתף. אם מדובר באירוע שמאורגן ע"י המעסיק והנוכחות היא חובה, עלייך להשתתף. 
ככל שאינך מעוניינת, נסי לדבר עם המעסיק ולהבהיר לו את העניין.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויי פיטורין

אני 07/03/17
שלום,
קיבלתי טופס 161 מהמעסיק.
עד מתי אני צריכה למלא טופס 161 א? ולמי למסור?
בטופס 161 שהמעסיק מילא מופיעה המשכורת החודשית האחרונה לפני פרישה  - איזה חישוב עושים כדי לגלות מהי אם המשכורת השתנתה במהלך תקופת העבודה?
ואיך עושים את החישוב של שכר עבודה בעניין תקנות פיצויי פיטורין?
אני חושבת שהחישובים שהמעסיק עשה אינם נכונים ורוצה לדעת מה נוסחת החישוב כשהמשכורת השתנתה במהלך תקופת העבודה...

כיצד מחשבים פיצויי פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/03/17
שלום,
טופס 161א הוא טופס שעלייך למלא ולהגיש לפקיד שומה בכדי לקבל פטור על משיכת הכספים.
למידע נוסף בעניין, פני לפורום מיסים.

סוגיית חישוב הפיצויים מורכבת ומשתנה בהתאם לנתונים הספציפיים. 
בגדול, אם עבדת במשכורת שעתית, חישוב הפיצויים הוא ממוצע השכר שעבדת בשנה שקדמה לסיום העבודה כפול מספר שנות העבודה.
אם עבדת במשכורת חודשית, חישוב הפיצויים הוא המשכורת האחרונה כפול מספר שנות העבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום חידוש רשיון נשק ארגוני

דודי 07/03/17
ברשותי 2 רשיונות אחד פרטי לצורך שימוש פרטי ואחד ארגוני למטרות שימוש במסגרת האירגון בלבד.
קיבלתי חידוש לשניהם ואת הרשיון האירגוני המעביד (חברת האבטחה שאני משמש בה כמאבטח )מסרבת לשלם וטוענת שחובת התשלום חלה עלי?!(למותר לציין שאת ההכשרה והתשלום עבור הרשיון הארגוני החברה כן שילמה בפעם הראשונה)
ההבדל היחיד הוא שהמנהל שקלט אותי באירגון כבר לא נמצא בתפקידו.
בנוסף מדוע שאשלם עבור נשק שנועד לשימוש החברה בלבד?
האם אי תשלום מיצידי יהווה עילה לפיטורין ואו ייחשב להתפטרות?
אין צורך להרחיב על תנאי השכר הדלים שמשתכר מאבטח בפרט כזה שעובד על בסיס שעתי והאם יעלה על הדעת שניתן לחייבו בתשלום הנ"ל?

מי צריך לשלם את תשלום חידוש רישיון נשק ארגוני?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/03/17
 דודי שלום,
בצו ההרחבה בענף השמירה והאבטחה נקבע שמעסיק לא יגבה משכר העובד ולא ינכה משכרו שום תשלום בגין הנשק ו/או הביטוח ו/או רישיון ו/או אגרה.
יחד עם זאת, אם לעובד קיים רישיון נשק אישי על שמו, המעסיק רשאי לגבות מהעובד תשלום בשיעור שאינו עולה על %50 מאגרת רישיון הנשק.

אם הרישיון לא יחודש תצטרך להחזיר לחברה את הנשק. במקרה כזה ככל הנראה לחברה לא תהיה עבודה בשבילך ועשויה לפטר אותך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין לאחר לידה

רבקה 07/03/17
שלום, שמי רבקה ואני עובדת ב2 עבודות.ילדתי בחודש דצמבר 2016 ואני רוצה להתפטר מעבודתי השניה תוך 9 חודשים ממועד הלידה ולקבל פיצויי פיטורין מהמעסיק המשני.שאלתי היא כזאת:כאשר אני רושמת במכתב התפטרות שאני מתפטרת לצורך הטיפול בתינוק, האם המעסיק המשני יכול לשלול לי את פיצויי הפיטורין בגלל שאני ממשיכה לעבוד בעבודה הראשונה שלי?או שזה לא קשור אחד לשני?יש לציין שיש לי חוזה עבודה אצל המעסיק השני ושם כתוב לו שאני עובדת במקום עבודה נוסף.אשמח לדעת האם זה קשור אחד לשני?או שאני יכולה להתפטר ממקום עבודה אחד ולקבל ממנו פיצויי פיטורין כדין מפוטרת, למרות שאני ממשיכה לעבוד במקום אחר?אני מפחדת שהם יעשו לי בעיות כדי לא לתת לי פיצויי פיטורין כי אני עובדת שם הרבה שנים. תודה!

אוכל להתפטר לצורך טיפול בילד רק מעבודה אחת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/03/17
רבקה שלום,
את יכולה להתפטר רק מעבודה אחת ולקבל את פיצויי הפיטורים.
שימי לב שעלייך להגיש את התפטרותך תוך 9 חודשים מיום הלידה ובכפוף למתן הודעה מוקדמת על פי חוק.

בברכת מזל טוב,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלף הודעה מוקדמת

במיל 06/03/17
ניתנו לי 30 יום חלף הודעה מוקדמת.

שירתתי 6 ימי מילואים שבוע לאחר מכן. אם זה לא היה "חלף" - תקופת המילואים היתה "מקפיאה" את המצב לעוד 30+6 יום.

מה הדין ב"חלף"?

האם אני צריך לקבל תשלום של עוד חודש?


חלף הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17

תקופת המילואים היא חלק מתקופת ההודעה המוקדמת. היא כלולה מבחינת הימים אך התשלום הוא או מהמעסיק או מביטוח לאומי. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 161

ג'קי 06/03/17
שלום,
בטופס 161- איך מחשבים את המשכורת החודשית האחרונה לפני פרישה? ושכר עבודה לעניין תקנות פיצויי פיטורין? אציין כי המשכורת שלי הייתה תקופה מסוימת בשכר x ואחכ ירדה לשכר נמוך יותר. שאלה נוספת- עד מתי אני יכולה למלא טופס 161 א? ואיך אדע מה כדאי לעשות עם הכסף (קצבה, פיצויים וכו')?

תשלום פ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17
המשכורת האחרונה הקובעת היא המשכורת האחרונה. כמובן כי אם השכר ירד עקב שינוי באחוזי משרה יש לעשות לך חישוב לפי שתי תקופות עבודה. לגבי שאר הדברים אני מציעה לך לפנות לקבלת ייעוץ פנסיוני

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול משמרות בהתראה קצרה ביותר

יואל 06/03/17
עבדתי כסטודנט בפרויקט זמני שהבטיח לי כמות משמרות ובסופו של דבר היה פחות צורך כנראה וקיצצו משמעותית את המשמרות בהתראה קצרה שלא אפשרה לי לעבוד במקום אחר.
אני יכול מבחינה משפטית לעשות משהו?כי הובטח לי מפורשות ושריינתי את עצמי לפרויקט ויוצא שנפגעתי משמעותית בשכר...

ביטול משמרות בהתראה קצרה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17
באם הייתה התחייבת מפורשת בכתב שאינה נתונה לשינוי  אז אתה זכאי גם ע"פ החוזה וגם מתוך גורם ההסתמכות - למינימום שכר לפי מינימום משמרות שהובטחו לך. עם ע"פ ההסכם הייתה למעסיק הזכות לשנות לך את כמות המשמרות או שהמשרה שלך מוגדרת כמשתנה - אז ביטול גם לדעתי יום לפני ללא מקנה לעובד זכות כלשהי לשכר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מקדמה

חגי 06/03/17
האם אני יכול לתת לעבוד מקדמה ע"ח משכורת? הוא קונה עכשיו רכב ודרוש לו הסכום של 5 משכורות מראש ולי אין בעיה לתת לו מראש כי הוא עבוד מסור . השאלה רק אם מותר לי

הלוואה לעובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17
אתה יכול לתת לעובד הלוואה כי כל מניעה . בתנאי כח ההסכם ההלוואה נערך בכתב וכי התשלומים להחזרת ההלוואה היו בהתאם לסעיף 25 לחוק הגנת בשכר. דהיינו לא יותר מ- 25% משכרו של העובד

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום משכורת

עינת 06/03/17
שלום,
התחלתי לעבוד במקום עבודה בחצי משרה-4 וחצי שעות ליום. המשכורת שנקבעה לי היא משכורת חודשית, כלומר כל עוד אני עובדת 4 וחצי שעות כל יום בחודש אקבל את המשכורת במלואה. ביום שעובדת יותר, משלמים לי שעות עודפות, ואם אני מחסירה אז מקזזים לי שעות חוסר.

במקרה חופש- המשכורת נשארת כמו שהיא ויש לי ניצול בתלוש. 
מחלה- משלמים לפי החוק, כך שמנכים שכר בגין יום המחלה הראשון, וחצי על השני.

מה לעניין תשלום חגים? תשלום ערבי חג? האם אני זכאית לקבל?

תודה

תשלום חג לעובד חודשי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17

לא. עובד חודשי אינו זכאי לתשלום חגים הואיל ושכרו אינו משתנה, הוא מקבל שכר מלא.עצם אי הקיזוז בשכר מהווה תשלום עבור החג. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים מקרן פיצויים מרכזית

לירי 06/03/17
שלום,
האם מעסיק יכול למשוך כספי פיצויים מקרן פיצויים מרכזית ע"פ פסק דין של ענייני עבודה עבור, עובד שעזב את העבודה, למרות שאת התשלומים ביצע המעסיק לקרן פנסיה אישית עבור העובד?
יש לציין שבקופה המרכזית יש כסף שנותר שם עוד מהתקופה שמעסיקים הפרישו לקופות פיצויים מרכזיות, אך בתקופת עבודתו של העובד (כשנה) הופרשו כספים לקופה אישית על שמו. האם עדיין יכול מעסיק להגיש את פסק הדין לקופת פיצויים מרכזית ולדרוש את משיכת כספי הפיצויים משם?
תןדה

תשלום פיצויים לעובד מקופת פיצויים מרכזית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17
כן. במידה ולמעסיק קיימים כספים בקופה זו והיא קופה שלו בעצם. הוא זכאי להשתמש בה למקרה ונדרשת השלמה של הפיצויים לאחד העובדים וכו''..

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגיעה בבונוס

א.ח 06/03/17
בחודש הראשון שלי בעבודה עשיתי תאונה והייתי
בחופשת מחלה שבוע והחברה שבה עבדתי לא שילמה לי על החופשה אם זה חוקי ? ובנוסף
בחודש האחרון מכיוון שנגעתי בפלאפון המנהלת שלי הורידה לי את כל הבונוס שלי שזה
כמעט 550 שקל האם זה גם חוקי להוריד מהבונוס?

פגיעה בשכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17
ראשית לענין הימי המחלה צבירת חופשה וימי מחלה נצברים רק לאחר החודש הראשון ולכן במידה והיית במחלה ולא היו צבורים לך ימי מחלה בתלוש השכר - אזי כמובן שאין לך זכאות לדמי מחלה. לענין הבונוס - יש לבדוק - מה משמעות הבונוס - מה לזה ולהתעסקות בפלאפון וכו'... אין לכל תושבה חד משמעית ובודדאי שלא לכך. מתן בונוס נתון לשיקול דעת המעסיק - אם זאת במידה ועמדת למשל ביעדים אין כל סיבה לשלילת הבונוס מטעמים לא סבירים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים במקום העבודה

לירון 06/03/17
שלום
הנני עובדת מזה שלוש וחצי שנים,  בחברת קייטרינג בבעלות פרטית.אינני חתומה על חוזה עם המעסיק.לאחרונה בשל טעויות אשר בצעתי במסגרת עבודתי,  החל המעסיק להוריד "קנס" ממשכורתי.יצויין כי כל קנס הינו ע"ס 20 ש"ח.ברצוני לברר האם זאת הרעת תנאים בשל קנס זה?  האם זה חוקי? האם אני יכולה להתפטר ולקבל פיצויים?אודה לתשובתכם המהירה. 

"קנסות במקום העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17
קנסות אינם חוקיים וכן את בהחלט יכולה להתפטר בדין מפוטרת עקב ענין זה. אבל לא מייד. ראשית עליך לפנות למעסיק בכתב - לבקש ממנו לתקן את הפרה עם השבת הסכומים שקוזזו לך ורק אם הוא לא יעשה כן תוכלי להתפטר תוך מתן הודעה מוקדמת- גם זה בכתב. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק שעות עבודה ומנוחה

ליאור 06/03/17
שלום,יש לי 2 שאולות לגבי חוק שעות עבודה ומנוחה:
1. ע"פ החוק ההפסקה בין יום עבודה למשנהו חייבת להיות לפחות 8 שעות. האם זה אומר שעובד יכול, למשל, לעבוד מהשעה 07:00 עד 15:30 ואז לחזור בשעה 23:30 לעוד 12 שעות? (כמובן על עוד שלא יחרוג מהמכסה השבועית).

2. כיצד מחושב שבוע העבודה? האם מראשון עד ראשון? שבת עד שבת?

תודה רבה.

חוק שעות עבודה ומנוחה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17

שבוע עבודה מחושב כן מראשון עד שישי או חמישי תלוי - אלא באם סוכם אחרת בין הצדדים. וכן מעסיק יכול להעסיק עובדים במשמרות וכמובן השכר צ"ל משולם לפי שכר רגיל וח שעות נוספות. יש לבדוק אופן התשלום של הש"נ אבל בהחלט ניתן ואפשרי.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים ללא סיבה מוצדקת

גיל 05/03/17
אני מועסק באתר לקוח דרך חברת נס. לאחר 7 חודשי עבודה קיבלתי הודעה מ-נס שהלקוח מעוניין להפסיק את העסקתי. נערך שימוע מול חברת נס והסיבה לפיטורין היתה חוסר התאמה. במשך עבודתי לא קיבלתי אזהרה או רמז שלא מרוצים מעבודתי. פשוט המנהלת לא אהבה אותי. האם יש עילה לתביעה?

פיטורין עקב אי התאמה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17

גיל שלום רב, ניתן לפטר עובד עקב אי התאמה. עם זאת צריך באמת לבדוק את ענין האי התאמה ולא רק כסיבה כללית. אלא מפורטת יותר. אני לא סבורה שיש עילה לתביעה ולו בגלל הוותק הקצר שיש לה במקום העבודה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיצןר יום עבודה ל6 שעות על פי החלטת רופא תעסוקתי

דורון פרנקו 05/03/17
מזכירתי המציאה חוות דעת מרופא תעסוקתי המורה לה על 6 שעות עבודה ביום במקום 8. (יש לציין כי המזכירה בהיריון ועבודתה היא עבודה משרדית רגילה )

1. האם עלי כמעסיק לשאת את העלות של קיצור השעות ?
2. ואם התשובה היא שלילית אז האם אני יכול לקזז משכרה את השעות החסרות (שווה ערך ל5 ימי עבודה חודשיים ) היא מקבלת משכורת חודשית
3. האם יש לקזז מימי מחלה צבורים?( בעיקרון האם היריון נחשבת לצורך העניין ל"מחלה"
  תודה 
דורון


הפחתת משרה לעובדת בהריון עקב אישור רופא תעסוקתי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17

דורון בוקר טוב, כן עליך לשאת בהפחתת השעות ואסביר:
אם לעובדת קיימים צבירה של ימי מחלה את אזי את הפרשי השעות - שעתיים בכל יום תשלם לה מימי המחלה הצבורים לה. ואם אין לה או שיסתיימו אזי בימי החופשה הצבורים לה. אח"כ היא תפנה לביטוח לאומי למיצוי זכויותייך במידה ותקבל שמירת הריון. בכל מקרה חל עליך איסור להעסיק אותה בניגוד להמלצת רופא תעסוקתי. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום כנגד חשבונית

ג'וני 05/03/17
שלום רב

אני יועץ חינוכי ומנתח התנהגותי המתמחה בגיל הרך עסוק מטעם משרד החינוך 4 ימים בשבוע ומנהל קליניקה פרטית.
יום אחד פנו אלי ממכללה לרפואה משלימה בארץ ושכרו את שירותי להעביר קורס מסוים במכללה כנגד חשבונית 

כיום הקורס הופסק מסיבות שאינן תלויות בי אלא במכללה עצמה ולא קיבלתי את התשלום המגיע לי עבור התקופה בה לימדתי במכללה
אני מתכוון להגיש תביעה ... איפה צריך להגיש בבית הדין לעבודה או בבית משפט?




סמכות עניינית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17
הואיל ועניות דעתי אין קיום שליחסי עבודה בינך לבין המכללה עלי לפנות לביהמ"ש השלום ולא לביה"ד לעבודה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ראיונות עבודה –

אסי 05/03/17
שלום, מה הזמן והמועד שמקום עבודה חייב להודיע למועמד אם לא התקבל? ומה הסכום שניתן לתבוע ומקובל בשוק? זימנו אותי לראיונות, הלכתי למבחנים, השקעתי זמן ומאמץ, ואפילו לא טרחו להודיע.. תודה. 

אי מסירת הודעה למועמד לעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17
מעסיק במקום עבודה עם יותר מ-25 עובדים, חייב למסור למועמד לעבודה המשתתף בהליכי מיון לעבודה (ראיון או בחינה), הודעה בכתב על התקדמות הליכי המיון ועל אי קבלתו. מעסיק אינו חייב למסור הודעה למועמד, אם העבודה המוצעת היא בתחום ההסעדה, או משך העבודה אינה עולה על 30 ימים, או אם המועמד הגיש קורות חיים או הציע את מועמדותו בדרך אחרת ולא זומן לראיון או לבחינה. ההודעה יכולה להיות באמצעות מייל, פקס או מכתב. על המעסיק למסור למועמד שלא התקבל לעבודה הודעה על אי קבלתו לכל המאוחר תוך 14 ימים מהיום שבו אדם אחר התקבל לעבודה שלגביה נערכו הליכי המיון. גובה  הפיצוי נתון לשיקול דעת ביה"ד לעבודה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פצויי פטורין לעובדת נקיון שהתפטרה

חן 05/03/17
שלום,
עובדת נקיון יום אחד בשבוע, 5 שעות  ביום. עבדה במשך 10 שנים. שכר בשנה אחרונה: 50 שח לשעה.
התפטרה עקב גיל מתקדם ותשישות.
האם מגיעים לה פצויי פיטורין? ובמידה וכן, כיצד מחשבים זאת?

תשלום פ"פ לעובדת נקיון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/03/17

מגיעים לעובדת פ"פ בשיעור של 72% אף שלדעתי לעובדי נקיון - לנוכח מהות ואפי העבודה מגיעים את כל הפ"פ. החשיוב נעשה שכר חודשי אחרון ( במידה והוא משקף את שכר העבודה  הרגיל) כפול שנות וותק למשל 200 ש"ח בחודש או 1000 ש"ח בחודש כפול שנות וותק 10 שנים. ואז הוא לשלם לה פ"פ במלואם או 72% מכך. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן